Magnus Simonsson
Registrerad mäklare sedan 2005
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2018-05 - 2018-11
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det absolut bästa med jobbet är att träffa alla typer av människor och tillgodose deras behov under en försäljnings- eller en köpprocess.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag är engagerad och lämnar inget åt slumpen. Vill man ha en mäklare som hela tiden ger återkoppling och är lätt att få tag på ska man välja mig. Jag har arbetat som mäklare i Kristianstad med omnejd i 13 år, vilket har gett både erfarenhet och mycket god lokalkännedom.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är engagerad, ödmjuk och kunnig. Läs mer

Läs vad 135 kunder tycker om Magnus Simonsson

• Gunhild Britt-Marie L sålde sin bostad med hjälp av Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt mitt hus.blev mycket väl bemött av honom, kände mig trygg med honom. Hade inga förväntningar eftersom jag aldrig varit i kontakt med mäklare innan. Det kan man nog säga att han gjorde. Läs mer
  • Kim H sålde sin bostad med hjälp av Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Magnus har skött vår husaffär mycket bra, från start till slut. Proffsigt och korrekt men ändå inkännande och väl avvägt uppförande. Rekommenderas! Läs mer
  • Johan R köpte sin bostad med hjälp av Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    God information och lättillgänglig. Kändes tryggt! Läs mer
  • Lars D sålde sin bostad med hjälp av Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Duktig på att snabbt komma till avslut. Läs mer
  • Agneta E sålde sin bostad med hjälp av Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Effektiv och aktiv, snabb i handling och återkoppling. Läs mer
  • Cecilia F köpte sin bostad med hjälp av Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt en vila. Fick ett förtroendegivande och proffesionellt bemötande. Bra återkoppling under hela processen. Läs mer
  • Catarina Ann-Charlott B sålde sin bostad med hjälp av Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte villa med hjälp av Magnus för 8 år sedan och efter att vi nu skulle sälja så valde vi honom som mäklare! Mycket bra, lyssnade på våra önskemål och återkopplade hela tiden om det var något!
    Vi kommer absolut ha Magnus fler gånger om vi ska sälja! Läs mer
  • Helena B
    Helena B skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi sålde Svabiska vägen 7, Vä för UNDER taxeringspriset! Vi fick 1.600.000 kr för detta och med en annan mäklare hade vi fått ca 2 miljoner kronor.Vi ville ha en LÅÅNgsam process, då jag var sönderstressad av att ha jobbat 150% en längre tid. Vi ville ha förklarat säljprocessen noggrant ett steg i taget och vi ville ha BUDGIVNING, då vi vet att bostäderna dit vi ska flytta, är DYRARE än här. Vi fick INGET AV DETTA. Magnus Simonsson satte ett lågt pris på huset, berättade inte varför och han tvingade oss att ha visning under en kort utlandsresa. Han ringde oss flera gånger under denna resa, så resan blev alldeles förstörd. Vi söker ersättning för detta. Då har 4 varit o sett på huset. Vi beställer både energibesiktning och "Dolda Fel"-besiktning genom Anticimex och får ett pris för detta. Intresserade kunden avstår Dolda Fel-besiktningen och vi ringer o avbokar denna. Då blir priset på energibesiktningen DUBBELT SÅ DYR. Detta vet Magnus om, men vi får själva ringa Anticimex och hota med både Villaägarna o Konsumentverket, innan de ändrar priset. Kund nr 2 vill ha huset, men kräver en Dolda Fel-besiktning. Då säger Magnus till oss, att OM det visar några fel i denna besiktning, så mister vi kund nr 2 och tvingas visa denna besiktning för kund nr 1 och kanske mister båda!!! Detta är en lögn så det smäller. ALLA köpare har en undersökningsplikt!!!Vi tvingas att skriva på köpekontraktet, när vi precis kommit hem och INGEN BUDGIVNING!!!! Magnus påstår att köparna "nog inte har så mycket pengar", så vi ska vara tacksamma!!!! Det är en mäklares SKYLDIGHET att få se ett lånelöfte, av en kund. Några dagar efter underskrifterna, så kommer nytt taxeringsvärde, hem till oss. VI har sålt egendomen för UNDER TAXERINGSVÄRDET!! Det är också en mäklares SKYLDIGHET att hålla reda på taxeringsvärdet, speciellt när man bara är verksam under en skattemyndighet. Taxeringsvärdet ändras var 3e år och detta är OBLIGATORISKT för mäklarna att känna till!!!! Nu har vi sålt vår egendom för ca 300-500. 000 kr för lite!!!!! Vi har ställt minst 12 frågor till Magnus Simonsson om varför det blev så här, i ett mail till honom. Vi har aldrig fått någon förklaring. Vi vill INTE SE HONOM vid slutförhandlingen och slutlikviden på banken och vi vill ha en ursäkt samt en förklaring. Vi tänker anmäla honom, både till Konsumentverket och till Fastighetsmäklarinspektionen. Vi vill ha ersättning för den förstörda resan och för den låga köpeskillingen för vårt hus. VI har ett större hus och en större tomt än grannens hus, som såldes för drygt 2 miljoner. Vårt hus har ett bättre läge och allt fungerar i huset. Vi är DJUPT BESVIKNA på MAGNUS SIMONSSON!!!!! ALLA har budgivning numera!!!!!!!!!!!!!!!!

Anders o Helena Blomstrand Läs mer
  • Icabell M
    Icabell M skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt en lgh. Upplevde god service och kunskap om området och föreningen hade inga speciella förväntningar då det var ett ”dödsbo”.
    Blev väldigt nöjd och kommer att använda Magnus inom en snar framtid igen. Läs mer
  • Jonna F
    Jonna F skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi fick utmärkt hjälp av Magnus Simonsson när vi hittade en villa i vä, som låg på kommande försäljning.
    Magnus var väldigt lyhörd och såg till allas behov, våra och säljarnas.
    Allting har blivit bättre än vi förväntade oss, engagemanget som vår mäklare Magnus gav till både oss som köpare och säljarna är vi uppriktigt tacksamma för, han har hjälpt oss med vår dröm vilket vi alltid kommer minnas !
    Rekommenderar Magnus som mäklare. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus