Björn Olmats
Registrerad mäklare sedan 1999-12-17
Aktiv på Reco.se sedan 2014-12-30
2019-09 - 2020-08
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Jag tycker att det bästa med att jobba som mäklare är att det är ett varierande yrke där ingen dag är den andra lik. Yrket som mäklare är ett spännande yrke där jag får möjligheten att träffa väldigt mycket olika människor.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en i grunden lugn och trygg människa som alltid försöker vara lyhörd inför sina kunders önskemål.

Vad gör du helst på fritiden?
På min fritid ser jag till att ha tid över för min underbara familj. Läs mer

Läs vad 37 Läs vad Björn Olmats

• Minica R köpte sitt hus med hjälp av Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen

2020-04-29

Bro - Finnsta
    Vi är jätte tacksam att haft med Björn att göra som mäklare. Han var väldigt bra, tydligt, lyhörd och bra i bemötandet.

Var rädd om honom för sådana personer finns det få i denna världen.

Stort tack för allt Björn! 😊👍 Läs mer
  • Genet Gebremariam T sålde sitt hus med hjälp av Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen

2020-04-08

Bro - Finnsta
    Hej! Jag har sålt radhus. Han är underbart och trevlig person. Han bemötande mig på bra och trevligt sätt , bry om kunderna och hjälpsamma. Han är den bästa mäklare. Mvh Genet Läs mer
  • Anne E sålde sitt hus med hjälp av Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen

2020-03-25

Kungsängen centrum
    Björn Olmats, har hjälpt oss att sälja ett radhus 125kvm.

Vi har fått ett mycket bra bemötande och intryck av Björn. Han arbetar alltid med en positiv attityd, driven & tålmodig och allt har gått över förväntan i hela försäljningsprocessen. Vi har haft våra samtal långa som korta om hur försäljningen skulle gå till. Med Björns rutin och stora erfarenhet inom mäklarbranschen, så har han levererat många bra tips & knep till oss säljare som besitter ingen större vetskap alls inom dagens bostadsmarknad. Vi gick ut med ett i vårt tycke ett marknadsmässigt utgångspris och hamnade nära i försäljningspris, trots en svajig bostadsmarknad i nuläget. Icke att förglömma, vilket engagemang han hade i att vilja köra visningar helg som vardag.

Vi fick alltid svar snabbt & proffsigt på våra frågor och funderingar. Det krävs en mängd stresstålighet som mäklare med tanke på hur krävande en säljare kan vara...
    Vi hade satt ett bestämt pris på huset och Björn fick oss till att inse "bättre att acceptera ett vettigt bud än att skrämma iväg köparen".
    Från ett tråkigt första bud så förhandlade Björn upp ett bra försäljningspris som vi tillslut kunde enas om, och vi är mer än nöjda idag. Läs mer
  • Josefin T köpte sin lägenhet med hjälp av Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen

2020-01-12

3:a
    Kungsängen - Ekhammar
    Björn svarade tålmodigt på alla våra frågor och gav bra råd när vi köpte bostad för första gången. Läs mer
  • Erik F köpte sin lägenhet med hjälp av Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen

2019-12-06

2:a
    Kungsängen - Tibble
    Jag tycker att Björn har varit väldigt proffsig och varit ett väldigt bra stöd vid försäljningen av min bostad! Läs mer
  • Britt-Marie A sålde sin lägenhet med hjälp av Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen

2019-11-04

2:a
    Kungsängen - Tibble
    Hej! har sålt en 2:a,
    väldigt kunnig o tillmötesgående mäklare
    förväntningarna/förhoppning om priser på lägenheten infriades
    Tusen tack Björn Olmats

rekommenderar gärna Olmats som mäklare Läs mer
  • Anton A köpte sitt hus med hjälp av Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen

2019-09-08

Bro
    Kunnig och saklig, svävar inte ut. Förtroende från första samtalet. Rekommenderas Läs mer
  • Peter G sålde sitt hus med hjälp av Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen

2019-06-24

Bro - Håbo-Tibble
    Bra och kunnig försäljare. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Thomas R köpte sin lägenhet med hjälp av Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen

2019-03-13

4:a
    Kungsängen - Brunna
    ..::::...............:::::...... Läs mer
  • Andreas P sålde sitt hus med hjälp av Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen

2019-02-28

Bro - Gamla Bro
    Uppfattade Björn som väldigt ärlig, höll oss uppdaterade i ärendet och gav ingen glädjekalkyl, mkt positivt.

Var lätt att resonera med också. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Kungsängen

Marie Eriksson