en del av Fastighetsbyrån Kungshamn

4.2 / 5 i betyg — 21 rekommendationer

Läs vad 21 användare tycker om Johanna Höglund

• Köpmantorget A
    Köpmantorget A skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Är mycket nöjd med hela processen.
  • Marie-Louise D
    Marie-Louise D skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Johanna har ett mycket kunnigt, seriöst och trevligt bemötande! Hon var hjälpsam och ingav förtroende. Hon genomförde försäljningen på ett sätt som kändes tryggt. Henne kan jag vi rekommendera !
  • Per F
    Per F skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Johanna var ansvarig mäklare när jag och min sambo köpte vårt nya sommarställe i Hunnebostrand. Vi fick ett mycket gott intryck av henne och hon var tillgänglig, proffsig och vänlig i alla steg. Vi rekommenderar henne gärna.
  • Morgan O
    Morgan O skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Kanon bra tjej ringde och informerade vad är det som händer hela tiden det kändes tryggt
  • Halvor G
    Halvor G skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Duktig, hjälpsam, serviceinriktad och höll kontakt före och efter husköpet.
  • Anita O
    Anita O skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Kände mig trygg med Johanna. Lugn och saklig. Snabba svar på frågor.
    Svävade inte ut utan höll sig till det hon visste ngt om.
  • Bo B
    Bo B skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Snabbt rappt och effektivt, men fortfarande vänligt.
  • Malin A
    Malin A skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Vi är INTE nöjda med Johanna Höglunds jobb som mäklare.
    Vi tycker hon gick ut med en falsk annons och dålig information under försäljningen!

Hon skrev i annonsen att ett fritidshus med 3 tillhörande bodar var till salu.
    Men när vi lagt vårt bud och det godkänts och vi får hem pappren från övriga budgivare ser vi att en av dem ställer en fråga om vad som gäller med bodarna.
    Då ringer jag upp henne och frågar vad budgivaren menade.
    Då svarar hon att bodarna inte står på tomten utan på markägarens mark.
    Men att hon har nycklarna till bodarna, så de ingår i köpet.
    Men där har hon fel!
    För de tillhör marken de står på.

Hon sa också när vi var på visningen, att hon inte hittat några tomtmarkeringar, så hon visste inte var tomtgränsen går.
    Och vill vi veta det skulle vi leta upp den själva på nätet.
    Vi har varit på andra visningar i området och aldrig varit med om liknande, där har vi fått alla papper på plats.

Det stod också i annonsen att det fanns ett servitut på vägen upp till huset.
    Men när vi bad att få dom pappren, sa hon att det inte fanns några skriva papper, utan att det är ett muntligt avtal och markägaren är trevlig och aldrig skulle neka oss att köra upp till vårt hus.
    När jag sa att vi lägger ett bud om det skrivs ett servitut på vägen nu.
    Då svarade hon att hon skulle prata med markägaren.
    Men några veckor senare fick vi ALLA papper på mail, det var g:a köpepapper, tomtbeskrivning och servitut.
    ( Det fanns visst papper på allt i alla fall)

Hon sa att hon inte har någon information om huset för det är ett dödsbo så det är en God Man som säljer.
    Fel igen! När vi sitter och skriver på köpekontraktet sitter den "Gode Mannen" med, och vi får då reda på att han är son till den förre ägaren.
    Och efteråt åkte vi tillsammans till stugan och han berättade om när tomten styckats av, när huset byggdes och även lite historia om hur hans pappa var och lite om grannarna. Vi fick även ett nr. till markägaren.
    Så varför säger hon till oss att hon inte vet något om stugan???

Vi är nöjda med vårt köp och fått svar på de frågor vi haft, men vi fick gräva fram mkt själva. Jag tycker att man ska informeras om sådant här.
    Så vi är väldigt missnöjda med hur försäljningen gick till.
  • Claes B
    Claes B skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Johanna är proffsig snabb och seriös i sitt agerande så vi är väldigt nöjda med henne som mäklare när vi nu varit köpare avfastighet
  • Björn L
    Björn L skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Behaglig och kompetent person som löste uppdraget trots en besvärlig säljare och påstridig kund
  • Peter T
    Peter T skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    mycket bra. bra bemötande och hjälpsam
  • Rolf J
    Rolf J skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Johanna är en trevlig person. Hon tilltalar mig alltid med rätt förnamn.
  • Nils H
    Nils H skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Service minded och fartfylld mäklare. Rekommenderas varmt!
  • Torbjörn
    Torbjörn skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Vi kommer inte att rekommendera Johanna till någon. Hennes bristande kontakt mellan oss och köparen för att vidarebefodra information ledde till en stor ekonomisk förlust för oss i samband vår försäljning och köp av ny bostad. Vi känner att hon mest skyddade hennes egna och köparens intressen. Vi känner oss tyvärr lurade och svikna av vår mäklare.
  • Astrid E
    Astrid E skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Jag tycker hon skötte sig mycket bra, vänlig, sevicemiided och professionell
  • Per O
    Per O skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Johanna Höglund är väldigt trevlig och snabb och man fick direkt god kontakt med henne. Eftersom försäljningen blev snabbt påtänkt var tiden knapp att få ut sommarhuset till försäljning innan säsongen började, men det ordnade Johanna galant då hon direkt började med arbetet att ordna fotografering, besiktning, annons med beskrivningar mm. En grej man möjligen kan ha synpunkt på är att jag ville ha mer beskrivande text och några egna extrabilder, vilket hon inte tyckte behövdes - där ska hon tänka på att "kunden ju alltid har rätt".
    Hon var alltid tillgänglig och gav snabb feedback till mig om alla visningar och budgivningen.

Jag har sålt två hus förrut med olika mäklare, så sammanfattningsvis kan jag säga att Johanna Höglund är den absolut bästa mäklare jag träffat - glad, trevligt social, snabb och väldigt proffesionell!

Per-Olov Rask
  • Rigmor Anita A
    Rigmor Anita A skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Johanna Höglund bemötte oss på bästa tänkbara sätt.
    Glad, kunnig och engagerad. Rekommenderas.
  • Lars K
    Lars K skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Trevligt bemötande. Lätt att prata med. Bra information.
  • Emin T
    Emin T skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Samtliga kontakter har varit angenäma och givande ur min synpunkt. Min enda kritik gäller att jag gärna skulle sett lite tätare rapporter under särskilt den inledande fasen.
  • Sven A
    Sven A skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    hej hej hej hej hej hej glad sommar
  • Pontus F
    Pontus F skrev om Johanna Höglund en del av Fastighetsbyrån Kungshamn
    Allt gick jättesmidigt med Johanna. I vår affär så var säljarna inte överens och krånglade fram och tillbaka med kontraktet. Johanna medlade på ett mycket bra och professionellt sätt så att all blev nöjda.
Alexander Gergils
Anna Bjurström