Alla kategorier Mäklare Fastighetsbyrån Utlandet Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais

Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais

Avenida Saboia 538, 113 25 monte estoril — Visa karta

Söker du efter din egen lilla oas av "svensk sommar året om"? Kanske är det här i Lissabon eller närliggande Cascais du hittar drömstället. Här i Portugals huvudstad vid Atlantkusten är det sommarväder året om, med svalkande vindar på sommarhalvåret och behaglig värme på vintern. Fisk, viner och caféer finns i mängder att utforska och är det snarare lugnare tempo och golfbanor som lockar kan Cascais, 30 minuter från Lissabon, vara det perfekta stället att leta bostad.

Vi på Fastighetsbyrån har god lokalkännedom och vet hur bostadsmarknaden här i Portugal fungerar. Genom att vi finns på plats här kan vi hålla full koll på vilka objekt som finns till salu och kan guida dig rätt efter dina önskemål.

Kontakta oss så kan vi hjälpa dig hitta bästa vägen till ditt nya boende i Lissabon eller Cascais!

Läs vad 32 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais

• Pär H
    Pär H skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Vi har under ca 2 år letat efter en lägenhet i Portugal. Fastnade tidigt för Ericeira och kom i kontakt med Anna som förstod vilken typ av objekt vi letade efter. Hon har visat olika objekt samt snabbt och alltid svarat på alla frågor. Frågor som löpande dyker upp hela tiden. Vilket är naturligt vid en fastighetsaffär i ett annat land, där vi som köpare inte behärskar språket. Anna har gett oss ett stort stöd i hela köpprocessen och även efter vid de nya kontakter som behövs med bank, advokat mm. Kan varmt rekommendera Anna som er "lots" i Portugal att hitta det rätta huset eller lägenheten. Läs mer
  • Hans-gunnar L
    Hans-gunnar L skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Jag har köpt lgh. i Praia do Sal i Alcochete. Anna verkar inte ha haft koll på vad för objekt hon sålde. Köpet tog över ett halvår att genomföra. Jag fick mer eller mindre styra upp saker själv. Läs mer
  • Tommy K
    Tommy K skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Jag och min fru har länge haft en önskan om att hitta en lägenhet i Cascais. I vårt letande, som pågått några år, har Anna oförtrutet stått oss bi. Anna har med största omsorg och med stor yrkesskicklighet och alltid med gott humör hjälpt oss att navigera i marknaden. Tack vare Anna och teamet på Fastighetsbyrån i Cascais har vår dröm om en lägenhet i Cascais gått i uppfyllelse. Jag vill också passa på att ge högsta betyg för den ”after closing” service som Fastighetsbyrån i Cascais erbjuder. Servicepaketet är ovärderligt om man som vi behöver få leveransavtal på plats och få praktiska saker gjorda - allt på distans från Sverige. Sammanfattningsvis har både Anna som mäklare och Annis som ansvarig för ”after closing” service överträffat våra högt ställda förväntningar på god service. Vi är imponerade! Läs mer
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Elin Breithold en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Jag köpte en lght utanför Lissabon. Jag är nöjd med köpet och är mycket nöjd och tacksam för all hjälp med själva processen. Elin Breithold o Fastighetsbyrån har varit väldigt professionella och mycket hjälpsamma, både före själva köpet och efter. Jag kan varmt rekommendera Elin och Fastighetsbyrån vad det gäller fastighetsförvärv i Portugal. Läs mer
  • Marek F
    Marek F skrev om Elin Breithold en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Väl bemötande , aktiv och trevligt verkar mycket pålitligt Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Jag har under åren byggt upp en mängd företag både i Sverige och utomlands. Men efter mina barns födelse var vårt husköp i ett nytt land ( tillika nya hemvist på sikt ) det mest utmanande jag gjort. Vi fick känna på hur det var att känna sig utlämnad i ett stort livsbeslut, finansiellt beslut men även emotionellt beslut. Jag kan inte komma på ett enda moment vi var annat än nöjda med. Sällan sådant uppstår. Sådana saker som de flesta mäklare glömmer är detaljer, små detaljer, eller att vara en hjälpande hand under processen. Kan inte annat än tacka för en otroligt bra erfarenhet och rekomenderar alla svenskar att välja Anna när man genomför ett hus/lägenhetsköp.

Per, Anna, Vendela, Fanny, Alice och Lotta Läs mer
  • Pär E
    Pär E skrev om Elin Breithold en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Hej
    För ungefär 2 år sedan när vi hade tittat efter ett hus/lägenhet i Portugal med syfte att flytta från Sverige vid pensioneringen tog vi kontakt med Fastighetsbyrån. Elin blev vår kontaktperson och efter ett antal visningar i Lissabon området och Ericeira kom Praia do Sal projektet upp. Det mynnade ut i att vi beslutade oss för att investera i PdS.

Under hela denna process har Elin på ett helt fantastiskt sätt backat upp oss med support, svarat på våra många gånger säkert konstiga frågor och när hon inte haft svar direkt tagit reda på det och återkopplat med oss.
    Till en grad som vi tycker är exceptionell med den långa erfarenhet som vi i vårt yrkesliv haft av customer relations. Långt över vad man faktiskt kan begära.

Elin måste i våra ögon vara en enorm resurs för FB och för vilken arbetsgivare som helst i den branschen.
    Vi kan inte annat än gratulera FB till den värvningen och önskar Elin all framtida lycka i hennes karriär. För oss har hon varit ovärderlig och förutom det affärsmässiga också enorm kul att lära känna tjejen som hjälpt oss, alltid glad och med fin humor och glimten i ögat, under en period då Elin dessutom också blivit förstagångsmamma.
    Vi är så impade av henne.

Vänliga hälsningar,

Camilla och Pär Enmarc
    Nu inflyttade i vårt nya ställe Praia do Sal. Läs mer
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Mycket bra och trevligt bemötande. Anna var väldigt lyhörd inför vilket sorts objekt vi letade efter. Hon visade oss fem objekt som passade in bra på de kriterier som vi hade angivet och vi fastnade för ett. Processen gick snabbt och smidigt och vi håller nu på att renovera vårt drömhus i Monte Estoril.

Jag kan varmt rekommendera Anna Vilaca som er mäklare! Läs mer
  • Hans B
    Hans B skrev om Elin Breithold en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Elin är en mycket varm och tillmötesgående person som alltid anstränger sig för att göra sitt bästa. Vår upplevelse är mycket positivt. Det bör dock tilläggas att när vi ursprungligen fick kontakt med henne för ca 11/2 år sedan hade hon lite kunskapsluckor som vi tror berodde på bristande erfarenhet. Idag tror vi dock att hon täppt igen sådana luckor. Läs mer
  • Håkan K
    Håkan K skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Mycket trevlig och hjälpsam. Högsta betyg! Läs mer
  • Claes-urban D
    Claes-urban D skrev om Björn Jacobsen en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Jag tycker Björn har varit väldigt professionel och stödjande i vårt köp av lägenhet. Att köpa utomlands är mera komplicerat än att köpa hemma och det behövs därför mera bollplank för att få saker att fungera rätt. Jag kan verkligen rekommendera Fastighetsbyrån som mäklare Läs mer
  • Anders T
    Anders T skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Mycket duktig och profisionell mäklare. Hjälpte oss genom hela processen. Mycket nöjda med Anna och kan verkligen rekommendera hemne Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Anna är engagerad och väldigt snabb på att återkomma med efterfrågade uppgifter.

Anna var ett stort stöd i köpprocessen och har ett väl utvecklat samarbete övriga i processen, bank, advokat ect.

Hon släpper inte taget från allt är på plats, varvid vi kan ge henna våra bästa rekommendationer. Läs mer
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Väldigt bra bemötande som kund, återkoppling skedde enligt överenskommelse och mäklaren var lyhörd för våra önskemål och funderingar.
    Vi fick också en del strul med dokumenten och mäklaren hjälpte oss otroligt mycket att reda ut säljarnas i det här fallet något bristfälliga dokumentation.
    Vi är supernöjda med Anna på Fastighetsbyrån och med vårt nya hem! Läs mer
  • Kent Lennart N
    Kent Lennart N skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Underbar attityd! Service inriktad! Pålitligt! Humor! Gör det lilla extra! Läs mer
  • Mari V
    Mari V skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Vi blev väl bemötta, visning av objektet vi var intresserade av inom några timmar!
    Vänlig och tillmötesgående stämning på byrån med övriga medarbetare.
    Återkoppling och frågor om hur det går för oss
    Vi är supernöjda med Anna och hela byrån! Läs mer
  • Peter W
    Peter W skrev om Björn Jacobsen en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Letade lägenhet i Lissabon utanför de områden som normalt nordbor bosätter sig i. Björn visade dock redan från början ett stort engagemang och intresse trots att det inte var i det område de normalt jobbar i. Han stöttade mig genom hela köpprocessen och hjälpte även till med kontakter runt denna. Hela tiden var han fokuserad och engagerad, detta engagemang var utöver vad man normalt sett kan förvänta sig. Efter köpet var klart hjälpte Annis mig med det praktiska. Samma sak där, ett oerhört engagemang för att hjälpa mig att få till de praktiska. Allt detta stöd sammantaget är oerhört värdefullt när man kommer till ett nytt land, så betyget gäller för både Björn och Annis. Nu har familjen tillbringat tre veckor på plats och stormtrivs och vill inte åka hem. När vi framöver förhoppningsvis flyttar hit permanent och ska köpa hus tvekar jag inte över vart jag ska vända mig. Läs mer
    Annis R gillar detta
  • Torkel G
    Torkel G skrev om Elin Breithold en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Elin agerade mycket professionellt. Hon visade hus och, vill jag minnas, även lägenheter i Estoril/Cascais-området och gav intryck av att klok och insatt i problemen.
    Hon var samtidigt vänlig och trevlig. Jag fick alltså ett mycket gott intryck av henne.
    Det hus som jag köpte visades av Elin men även av en annan mäklare. På grund av omständigheter som jag inte rådde över blev huset köpt genom den andra mäklaren. Jag har beklagat att Elins ansträngningar inte ledde till ett praktiskt resultat.
    Torkel Gregow Läs mer
  • Charlotte T
    Charlotte T skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Professionellt och vänligt bemötande på alla håll och kanter.
    Jag har och kommer att rekommendera Anna Vilaca till flera personer. Läs mer
  • Peter P
    Peter P skrev om Pernilla Jacobsen en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Allt fungerade bra. Pernilla var hjälpsam och det funkade bra!
    Sedan fick vi mycket hjälp an en Annis Ribeiro med en massa praktiska saker. Det var toppen - även om det kostade en hel del. Hon va guld värd hon också! Läs mer
  • Jan J
    Jan J skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Anna är kompetent och gav oss alltid snabb återkoppling på våra frågor.

Anna levde upp till våra förväntningar och gav alltid ett positivt intryck.

Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Eva O
    Eva O skrev om Elin Breithold en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Mycket bra bemötande. Elin är mycket trevlig, omtänksam, alert, och snabb. Den bästa mäklare vi haft. Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om Elin Breithold en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    När jag började googla runt på fastigheter i området dök Fastighetsbyrån upp på flera intressanta objekt. Jag fick tidigt bra kontakt med Elin på Cascais-kontoret, som snabbt och effektivt skickade över allt jag behövde veta om området, samt vilka objekt som skulle kunna passa. Ingen annan mäklare i regionen tog sig så mkt tid som Fastighetsbyrån. Det gjorde valet av mäklare väldigt enkelt.

Elin har hjälpt mig med allt; advokater, hemförsäkringar, öppna bankkonto, skriva elavtal, allt administrativt som är både tråkigt och tidskrävande, men absolut nödvändigt för att köpupplevelsen ska bli positiv. Jag hade inte lyckats köpa min drömbostad utan Elin på Fastighetsbyrån. Läs mer
  • Peter H
    Peter H skrev om Elin Breithold en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Elin är bästa mäklare jag anlitat. Personlig men samtidigt professionell. Högsta betyg! Läs mer
  • Pia H
    Pia H skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Personligt bemötande. Kände snabbt av vad vi ville ha (och inte) Inte för pushig utan saklig när hon visar objekten. Bra hjälp vid kontakten med portugisiska myndigheter, vet vad som behövs. Stort plus för att hon kan flytande portugisiska och har bott i området länge. Läs mer
  • Sverker B
    Sverker B skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Lyhörd ang önskemål och bra kunskap om området
    Ingen "tryckapå" försäljning Läs mer
  • Staffan S
    Staffan S skrev om Pernilla Jacobsen en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Pernilla är super bra. Jag fick otroligt mycket hjälp vid mitt köp och är jätte nöjd med allt och framför allt Pernilla. Läs mer
  • Carl S
    Carl S skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Profesionel kunnig förstår kundönskemål ambitiös mycket trevlig arbetssam kan marknaden har mycket kontakter Läs mer
  • Claudia L
    Claudia L skrev om Elin Breithold en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Vi fick ett fantastiskt bemötande av Elin! Serviceinriktat, personligt och intresserat av oss och våra behov och önskemål! Läs mer
  • Johan K
    Johan K skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Vi är mycket nöjda med Anna . Ett fantastiskt bemötande , väldigt kunnig och hjälpsam.
    Högsta betyg från oss !
    JOHAN / MARI Läs mer
  • Håkan P
    Håkan P skrev om Elin Breithold en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Elin tar hand om alla processer i köpet och säkerställer ett högkvalitativt köp. Kan starkt rekomenderas. Läs mer
  • Lasse H
    Lasse H skrev om Anna Vilaca en del av Fastighetsbyrån Lisboa/Cascais
    Trevlig, professionell och kunnig.
    Kan varmt rekommendera henne, blir nog svårt att hitta en bättre mäklare. Läs mer

Avenida Saboia 538, 113 25 monte estoril