Carina Helin
Registrerad mäklare sedan 2005
Aktiv på Reco.se sedan 2018
2019-03 - 2020-02
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med mitt arbete som mäklare är definitivt att kunna hjälpa säljare och köpare på bästa sätt när det gäller deras boendesituation och frågeställningar kring detta.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är engagerad, tycker om att arbeta med och hjälpa människor, återkopplar löpande, är saklig och professionell. Jag har också en jur. kand vilket är väldigt bra när man arbetar som mäklare. Jag kan den lokala marknaden och har ett stort spekulantregister. Många gånger hittar jag köpare via Fastighetsbyråns spekulantregister vilket kan kännas bra för säljare som inte vill visa upp sitt hem på nätet.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Engagerad, pålitlig, saklig och kunnig. Läs mer

Läs vad 28 Läs vad Carina Helin

• Abraham Z sålde sin lägenhet med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta

2020-03-03

Centrala Sigtuna
    Carina har förmedlat både försäljningen av min nuvarande bostadsrätt och köpet av en ny bostadsrätt.

Jag har under våra kontakter lärt känna Carina som en korrekt, kommunikativ, noggrann och inte minst som en effektiv mäklare.

När man står inför en så viktig affär som köp och försäljning av en bostad är gör man nog bäst i att försöka hålla fötterna på jorden hellre än att hemfalla åt önsketänkande och solskenskalkyler.

De beräkningar och belopp som värderingssamtalet med Carina resulterat i har dock visat sig vara realistiska.

Kort och gott:
    både köp och försäljning hade knappast kunnat få ett snabbare och bättre förlopp!

// Abraham Zuiderveld Läs mer
    2020-03-03 Carina H svarar Abraham Z
    Tack Abraham, vad roligt att du är nöjd! Det var trevligt att få förmedla både den bostad du köpte samt få förtroendet att förmedla försäljningen av din lägenhet.
    Carina H gillar detta
  • Monica H sålde sin lägenhet med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta

2020-02-10

Centrala Sigtuna
    Carina har ett trevligt sätt. Hon är snabb, kunnig och noggrann. Jag är mycket nöjd med hela processen. Läs mer
    2020-02-10 Carina H svarar Monica H
    Tack så mycket Monica! Det var ett bra samarbete!
  • Niclas T köpte sitt hus med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta

2020-02-02

Märsta - Nordöstra
    nåbar
    kunnig
    problemlösare Läs mer
    Carina H gillar detta
  • Clara A sålde sin lägenhet med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta

2020-01-28

Centrala Märsta
    Engagerad och driven mäklare med kunden i fokus Läs mer
    2020-01-29 Carina H svarar Clara A
    Tack Clara! Så kul att ni hittat ert hus på landet så jag fick förmedla ert radhus.
  • Bo N sålde sitt hus med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta

2020-01-15

Märsta - Steninge
    Sålt bostadsrätt, det blev en fantastisk bra upplevelse hur duktigt och proffsig Carina arbetar . Läs mer
    2020-01-15 Carina H svarar Bo N
    Tack Bosse vi var ett bra team!
  • Maud E sålde sitt hus med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta

2019-12-06

Steningehöjden
    Sålt ett kjedjehus i steningehöjden märsta
    Mäklaren har varit bra Läs mer
    Carina H gillar detta
  • Nancy M köpte sin lägenhet med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta

2019-11-12

Märsta - Steninge
    Köpt en bostadsrätt. bra bemötande Läs mer
    Carina H gillar detta
  • Hakim S köpte sin lägenhet med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta

2019-10-02

Märsta - Valsta
    Hej!
    Vi köpte en bostadsrätt på Heimdalsgatan.se 46.
    Carina var jätte trevlig, snäll kunnig och jätte tydligt
    Carina förenklade alla papper arbetet, och var så hjälpsam. Läs mer
    2019-10-02 Carina H svarar Hakim S
    Tack Hakim! Hoppas ni ska trivas jättebra i er nya bostad!
  • Fredrik H köpte sitt hus med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta

2019-09-30

Sigtuna-Sjudargården
    Bra informativ saklig och kunnig trevligt bemötande Läs mer
    2019-09-30 Carina H svarar Fredrik H
    Tack Fredrik! Hoppas ni trivs bra i ert trevliga hus!
  • Andreas K sålde sin lägenhet med hjälp av Carina Helin en del av Fastighetsbyrån Märsta

2019-09-15

Centrala Märsta
    Har sålt en bostadsrätt i Märsta.
    Allt gick smidigt och vi fick betalt det vi ville. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Märsta

Ros-Marie Kokkonen