Sofie Johansson
en del av Fastighetsbyrån Mölndal

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det allra bästa är människorna! Speciellt att få bemöta, guida och stötta dem under bostadsaffären.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag erbjuder kunskap i kombination med erfarenhet. Dessutom skulle jag beskriva mig själv som en mycket målinriktad och transparent mäklare.

Vad gör du helst på fritiden?
Reser!

Hur ser din drömbostad ut?
Jag bor lyckligtvis redan i min drömbostad!

Vad vet vi inte om dig?
Jag har tidigare spelat SM i handboll.
Gamla Kungsbackavägen 15
431 61 Mölndal — Visa karta

Vad tror Sofie att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 21 kunder tycker om Sofie Johansson

• Christer J
    Christer J skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Familjen köpte lägenhet till vår studerande dotter i
    Mölndal. Sofie hade under hela förloppet god kontakt
    med dottern, vilket underlättade.
    Själva bor vi i Kalmar så det är några mil att köra med bilen.

Christer och Anna Läs mer
    2018-09-17 Sofie J svarar Christer J
    Skönt att allt gick så smidigt! Ha de gott :)
  • Annie W
    Annie W skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Köpte en lägenhet i Mölndal. Sofie var otroligt professionell och väldigt tillmötesgående. Hon gjorde köpet av lägenheten till en smidig process och har vi haft frågor så har hon alltid hjälpt till på de sätt hon kan allt från stort till smått. En grymt mäklare! Läs mer
    2018-09-17 Sofie J svarar Annie W
    Tack för de fina orden, Annie! Verkligen roligt att få hjälpa dig i köparprocessen :) Hoppas du trivs toppen!
  • Sylwester S
    Sylwester S skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    En av de bästa mäklaren som finns! Läs mer
    2018-09-17 Sofie J svarar Sylwester S
    Tack för ett mycket gott samarbete, Sylwester! Riktigt härligt att ni är nöjda :)
  • Linda P
    Linda P skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sofie är proffsig, lugn och sansad och tar sig tid att lyssna. Har anlitat henne två gånger och kan varmt rekommendera henne! Läs mer
    2018-09-14 Sofie J svarar Linda P
    Tusen tack för de fina orden, Linda! Har varit ett sant nöje från min sida varje gång! Hälsa familjen så gott :)
  • Gavin J
    Gavin J skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Very comfortable interaction. Helpful and prompt with all questions and responses.
    Bought an apartment.
    Treated very professionally, and helped at all stages of the transaction.
    Sofie, helped a lot during the viewing and transaction, meeting all expectations.
    Very positive interaction. Would definitely recommend and work with her in the future. Läs mer
    2018-09-13 Sofie J svarar Gavin J
    Thank you so much, Gavin! Hope you really enjoy your new apartment. Say hi to Linda aswell! /Sofie
  • Anna Marie S
    Anna Marie S skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har köpt en bostadsrätt i Mölndal. Sofie var anledningen till att jag från början fick se lägenheten genom en ”vip-visning” redan innan lägenheten ens blivit fotad. Allt gick väldigt snabbt men Sofie var alltid väldigt lugn och hade tid att förklara. Hon var också mycket tillgänglig. Jag är jättenöjd och väldigt tacksam att Sofie tog kontakt med just mig, ett väldigt personligt bemötande. Läs mer
    2018-09-13 Sofie J svarar Anna Marie S
    Underbart att höra, Anna! Så glad att vi lyckades hitta en så fin lägenhet till dig :) Hoppas du stortrivs! Ha de så gott /Sofie
  • Magnus D
    Magnus D skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Jag har sålt min trea i Mölndal med hjälp av mäklare Sofie Johansson på Fastighetsbyrån i Mölndal.
    Bemötandet jag fick var jättebra. Sofie är trevlig och omtänksam.
    Jag kan verkligen rekommendera Sofie. Läs mer
    2018-09-13 Sofie J svarar Magnus D
    Tusen tack Magnus för gott samarbete! Önskar er all lycka till i det nya huset. /Sofie
  • Johannes P
    Johannes P skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde en lägenhet som Sofie fick sälja åt mig, och det gick supergalant! från början till slut Läs mer
    2018-09-13 Sofie J svarar Johannes P
    Tack för det, Johannes! All lycka till framöver :) /Sofie
  • Christina B
    Christina B skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi var tre ägare som sålde en bostadsrätt . Denna situation var ju lite mer komplicerad. Allt flöt på och vi är mkt nöjda med hennes insats. Glad, trevlig och proffsig. Läs mer
    2018-09-11 Sofie J svarar Christina B
    Tack för dessa orden, Christina! :) Är så glad att ni är nöjda. Ha de gott! /Sofie
  • Magdalena B
    Magdalena B skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Har köpt en tvåan på Blandsätesgatan Mölndal.

Jag blev toppen bemött tycker jag.
    Hon är super konkret och kompetent mäklare som kan rekommederas till alla.
    Magdalena Babinska Läs mer
    2018-09-06 Sofie J svarar Magdalena B
    Tack så jättemycket för din respons! Roligt att få hjälpa er :) Ha en fin dag och hälsa familjen! /Sofie
  • Carina L
    Carina L skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sofie har humöret på topp och är en glad och trevlig tjej.

Inför framtiden att ta med:

Skulle önska att hon tagit kontakt med säljaren när mitt bud lagts, vilket hon ej gjorde. ( Både säljaren och jag har förundrats).
    Ca 3 timmar passerade utan kontakt från Sofie.
    Motpart tilläts fördröja budgivning utan bud.
    Jag fick ringa till hennes svarare och undrade vad som hänt.

Vänligen
    Carina Lindqvist (Släpharvsgatan 1 C) Läs mer
    2018-05-11 Sofie J svarar Carina L
    Jättetråkigt att du har upplevt det så, Carina!
    Har svårt att se att jag inte framfört budet då det 1) är min skyldighet att framföra och 2) du har köpt lägenheten för det bud du la. Får be om ursäkt för att jag suttit upptagen under en tid. 3 timmar bör ändå anses vara OK återkopplingstid då en arbetsdag är fylld med många moment och händelser, där jag tveklöst jobbar för att återkoppla så snart möjlighet finns. Hoppas många trivsamma år väntar i lägenheten :) Ha det så gott!
  • Emilie S
    Emilie S skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sålde min etta. Sofie var toppen på alla sätt! Läs mer
    2018-05-24 Sofie J svarar Emilie S
    Tack Emilie! Så kul att allt gick så smidigt och bra :) Ha en underbar sommar!
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Proffsigt intryck, hjälpsam och svarade alltid på frågor. Läs mer
    2018-03-06 Sofie J svarar Fredrik H
    Tack för de orden, Fredrik! Underbart med en nöjd säljare och en nöjd köpare :) Ha de så gott!
  • Robin Ö
    Robin Ö skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sofie var duktig på att både vara personlig och samtidigt vara professionell i sitt bemötande.
    Hon levde definitivt upp till våra förväntningar. Läs mer
    2018-03-05 Sofie J svarar Robin Ö
    Tack, Robin! Alltid kul att höra :) Väldigt roligt att vi kunde hjälpa med både köp och sälj. Hoppas ni trivs kanon i det nya! Hälsa lille familjen så gott!
  • John D
    John D skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Engagerad och jordnära mäklare.. Läs mer
    2018-02-15 Sofie J svarar John D
    Tack John! Alltid lika trevligt med härliga kunder! Hoppas ni ska trivas kanon i ert nya :) Hälsa Therese!
  • Reine M
    Reine M skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Perfekt o proffsigt bemötande.
    Kände direkt att hon hade rätt kunskap och rutin. Detta visade Sofie hela vägen tills affären var färdig.
    Jag är mycket tacksam o nöjd. Läs mer
    2017-12-18 Sofie J svarar Reine M
    Tackar ödmjukt för detta! Var ett sant nöje att hjälpa med försäljningen. God Jul önskas. Med vänlig hälsning, Sofie
  • Natalie L
    Natalie L skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Satt och väntade på henne i 45min för första inbokade mötet. Verkar inte alls vara intresserad av försäljningen av lägenheten. Fick själv kvällen innan medela mäklaren om tvättstuga, förråd m.m Läs mer
    2017-12-18 Sofie J svarar Natalie L
    Hej Natalie! Ber om ursäkt för de 45 väntande minuterna, helt min miss då jag inte förstått att du ankommit till kontoret.
    Gällande informationen är jag jättetacksam att du skickade den till mig kvällen innan vip-visningen. Hoppas du är nöjd med slutpriset och kommer trivas kanon i ditt nya! Önskar dig en God Jul :) Med vänlig hälsning, Sofie
  • Minna N
    Minna N skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sofie har arbetat proffsigt, snabbt och tålmodigt med vår bostad och hittade två köpare som kunde ge bud tidigare än visningen. Vilket vi i vår sits föredrog och kunde ha tidigare enskilda visningar och därmed fick den såld innan.
    Vi kan starkt rekommendera Sofie för alla som vill sälja sin bostad.
    Förhoppningsvis kommer vi bo i vår köpta nya bostad livet ut, men om vi skulle sälja den skulle vi be Sofie göra detta. Läs mer
    2017-05-22 Sofie J svarar Minna N
    Tusen tack för de fina orden! Var ett sant nöje att få hjälpa er :) Hoppas att ni kommer stormtrivas i ert nya hus! Kram Sofie
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Affären gick snabbt och smidigt. Vi fick snabba svar så fort det var något vi funderade över. Läs mer
    2017-05-18 Sofie J svarar Daniel B
    Tusen tack, Daniel! All lycka till med det nya :)
  • Marita W
    Marita W skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Vi är väldigt nöjda med all hjälp vi fick vid försäljningen. Ett proffsigt och mycket trevligt utfört arbete. Läs mer
    2017-03-04 Sofie J svarar Marita W
    Tusen tack, Marita! Är tacksam över att ha fått hjälpa er med försäljningen. Sofie
  • Owe W
    Owe W skrev om Sofie Johansson en del av Fastighetsbyrån Mölndal
    Sofie uppträdde mycket proffsigt. Upplägget av visningarna var mycket tilltalande. Samtidigt skapade hon en god relation med oss som säljare. Vi kände direkt ett stort förtroende till Sofie som upplevdes ärlig, trevlig och affärsinriktad.
    Andra egenskaper som vi uppskattade var hennes alerta och positiva sätt och att hon alltid höll vad hon lovat. Vi vill därför verkligen ge henne de allra bästa rekommendationer. Läs mer
    2017-02-07 Sofie J svarar Owe W
    Tusen tack för de fina orden! Ett sant nöje att få hjälpa er! Hoppas ni trivs riktigt gott i er nya bostad och får njuta ordentligt av närheten till havet! Kram Sofie
Patrik Teply
Mats Johansson