Arton Rrustemi
Registrerad mäklare sedan 2018
Aktiv på Reco.se sedan 2018
2018-05 - 2018-11

Läs vad 12 kunder tycker om Arton Rrustemi

• Ulla Marita Elisabet N köpte sin bostad med hjälp av Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Arton var väldigt trevlig och korrekt i mötet med oss.

Det blev en snabb affär, vilket vi själva var orsak till och då är det ännu viktigare att mäklaren ställer frågor som är viktiga för oss som köpare som vi själva har missat. Han kan ju branschen vilket inte vi kan. Vid första träffen kändes det något stressigt med alla
    papper att skriva på.

Vi tycker att alla dokument borde läsas upp eller ges tid att gå igenom inför skrivandet, så att man inte missar viktig information. Dessutom saknas efternamn på min man på alla papper och det märkte vi först vid sista träffen. (Vilket visar att det gick väldigt fort)

I vårt fall blev vi helt överraskade av överlåtelseavgiften, som vi inte pratat om, och dess storlek (1%). Vi hade läst att den vanligtvis betalas av säljaren. Men på inflyttningsdagen låg en "faktura" från Bostadsrättsföreningen där 1% av köpeskillingen + nov. avgift (hyra) som vi redan hade betalt, skulle betalas.
    Jag förstår att Brf. gör på sitt sätt men just vid övergången då vi skulle betala i förväg borde det gå att lösa på ett smidigare sätt.

Framför allt borde vi fått informationen om avgiften och dess storlek (1%) i ett tidigare läge.
    Namnet gör ju att det låter som att säljaren överlåter lägenheten till köparen. Här behövs ett förtydligande. (för noviser som vi)

Vem ansvarar för att vi fått rätt nycklar? Vi fick tre nycklar , numrerade 1,4 och 5, men var är nr 2 & 3?
    Vi fick en fjärde nyckel som vi inte vet vart den går.(annan numrering)

Detta var lite av vad jag/vi tänkt på.
    MVH/ Ulla Nilsson Läs mer
  • Paulina E skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Super bra service av honom, tar sin kund på största allvar. Alla förhoppningar om en mäklare stämde. Läs mer
  • Mensur H skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Köpt bostadsrätt , mäklaren var trevlig och mycket tillgänglig alltid så att köpet ska gå smidigt.
    Skulle göra affär allatiders med mäklaren igen Läs mer
  • Carl A
    Carl A skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Har sålt en lägenhet och även köpt ett hus tycker de har gått felfritt med bra respons. Läs mer
  • Henrik S skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Arton var korrekt, snabb och trevlig och skötte sitt uppdrag på ett utomordentligt sätt, för såväl säljare som köpare. Läs mer
    2018-05-11 Arton R svarar Henrik S
    Tack för de vänliga orden Henrik!
  • Nermin A skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Superduktig! Hjälpsam, svarade alltid när man ringde bra återkoppling! Köpte radhus i rambodal genom Arton sedan fick han sälja våran lägenhet på luntgatan. Vi är helt nöjda med allting! Mycket duktig! Läs mer
    2018-05-11 Arton R svarar Nermin A
    Tack Nemin för de vänliga orden. Jag hoppas du och familjen trivs i erat nya boende.
  • Ajla R skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Han är otroligt bra ! Lyckas alltid gå i mål med sina uppdrag trots hårt motstånd. Läs mer
    2018-05-11 Arton R svarar Ajla R
    Tack snälla för de vänliga orden Ajla!
  • Lotta J skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Vi har sålt ett radhus. Jag blev väl bemött när vi var på visning av en lägenhet. Efter visningen bokade vi ett möte med Arton inför en kommande försäljning av vårt hus. Arton kom hem till oss och var väl förberedd inför mötet. Arton har varit tillgänglig när vi haft frågor om vår försäljning och kommande köp av lägenhet, han har alltid svarat när vi ringt eller mejlat vilket har varit bra. Läs mer
    2018-05-07 Arton R svarar Lotta J
    Tack för de snälla orden! och tack för förtroendet.
  • Mats B skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Sålt radhus. Snabbt och effektivt arbete från mäklaren. Bra bemötande. Läs mer
    2018-05-07 Arton R svarar Mats B
    Tack för de vänliga orden Mats. Gör mig glad att ni blev nöjda!
  • Mattias L skrev om Arton Rrustemi en del av Fastighetsbyrån Norrköping
    Anlitade Arton för försäljning av min bostadsrätt. Bara någon vecka senare var kontrakt påskrivet och klart till önskat pris.

Snabb, tillmötesgående och kommunikativ. Rekommenderas. Läs mer
    2018-03-30 Arton R svarar Mattias L
    Tack för de snälla orden Mattias! Alltid roligt att möta de satta förväntningarna!

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Norrköping

Magnus Erikson