Erika Blomqvist
Registrerad mäklare sedan 2012
Aktiv på Reco.se sedan 2015
2018-05 - 2018-11
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det allra bästa med att vara mäklare är att hjälpa och coacha en säljare genom en av livets största affärer. Samt att det är otroligt kul att hitta en köpare som känner sig trygg med sitt beslut om valet av ny bostad.

Hur ser din drömbostad ut?
Min drömbostad är en sekelskiftesvilla som ligger i nära anslutning till havet.

Vad vet vi inte om dig?
Det många inte vet är att jag är fotograf i grund och botten. En otroligt fördelaktig grund att stå på som mäklare! Läs mer

Läs vad 47 kunder tycker om Erika Blomqvist

• Nils-Ove B sålde sin bostad med hjälp av Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Fritidshus på Yxlan.

EB visade från första stund en förståelse för objektets speciella problem och tillgångar där hon med insiktsfull mogenhet gav vägledning i svåra beslut. Den lugna värdigheten som visades kunden ingav djup respekt för EB:s kunnande och personliga integritet.

Förväntningarna var goda då byrån ansvarade för försäljningen av aktuell fastighet till kunden när förvärvet skedde. I detta fall överträffades förväntningarna då försäljningen omfattade en rad komplexiteter som bl a tidsutdräkt och ett allmänt pga brister i fastigheten svårsålt hus.

Erika Blomqvist har med en professionell och personlig kundkontakt förmedlat vägledning i en allt annat än enkel fastighetsaffär. Ett stort förtroende mellan mäklare och säljare har byggt grunden för ett bra avslut. Läs mer
  • Marie O skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Rekommenderar varmt Erika Blomqvist!
    allt vad man förväntar sig som kund har Erika...
    erfarenhet, saklig, informativ, återkopplar, ordning...ja allt!
    och framförallt ett bra avslut på affären :) Läs mer
  • Johan A köpte sin bostad med hjälp av Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Svarade snabbt och trevligt bemötande.

Hon passar som mäklare. Läs mer
  • Lars R skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Erika sålde vårt fritidshus i Roslagen. Vi är mycket nöjda med det sätt hon utförde jobbet. Under ett par år då vi inte hade bestämt oss för försäljning höll hon oss uppdaterade om marknadsutvecklingen. Bra CRM. När det blev dags för försälning var det naturligt att anlita Erika. Under försäljningsprocessen föjde hon upp och tog hand om allt som man skulle kunna förvänta sig. Mycket tjusig objektbeskrivning och fina bilder. Erika gjorde ett mycket proffessionellt jobb. Vi kan verkligen rekommendera henne. Läs mer
    2018-09-11 Erika B svarar Lars R
    Tack för de varma orden och för den fantastiska färskpotatisen. Det har varit ett nöje att få lära känna er.
    Diana N gillar detta
  • Lars P skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi har sålt vårt fritidshus. Vi blev väl bemötta av Erika ,lätt
    att prata med. Hörde alltid av sig om hon var upptagen.
    Vi kommer att rekommendera Erika Läs mer
    2018-04-03 Erika B svarar Lars P
    Tusen tack Lars. Det har varit ett nöje att få hjälpa er sälja erat fritidshus och få ta del av dess historia.
  • Andreas C skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Jag upplever att Erika har ett professionellt sätt att bemöta mig som potentiell köpare. Eftersom priset på fastigheten jag ville köpa genom Erika steg nästan 40 procent i budgivningen upplever jag att hon hade gjort en grov felbedömning av marknadsvärdet, vilket naturligtvis känns synnerligen frustrerande för mig som kund. Detta i kombination med att Erika ville avsluta budgivningen väldigt snabbt ledde till att jag inte hann säkerställa finansiering av köpet, och därmed tyvärr kände mig tvungen att hoppa av budgivningen. Läs mer
  • Björn H skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Tydlig och bra på att göra affären gynnsam. Läs mer
    Diana N gillar detta
  • Thomas Ö skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Erika var otroligt duktig, hon höll mig hela tiden uppdaterad om alla steg,, Läs mer
  • Vuokko E skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Vi var mycket nöjda med Erikas arbete. Initialt lite trögt med försäljningen men vi upplevde att Erica arbetade på fint med olika spekulanter via telefon och visningar. Samtidigt som hon tydligt informerade oss om processen. Läs mer
  • Ann-britt C skrev om Erika Blomqvist en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
    Betyg Utmärkt.

Mycket trevligt och professionellt bemötande.

Uppskattade verkligen hennes sätt att ge oss köpare tid att tänka efter i lugn och ro. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Norrtälje

Emeli Sand