Fastighetsbyrån Norrtälje

Fastighetsbyrån Norrtälje

• BadgeElevenYears
1 650
Ring 0176-778 70 Dela

Vi på Fastighetsbyrån har vårt kontor mitt i Norrtälje på Stora Brogatan 5. Här i området finns både städer, landsbygd och skog och en vacker skärgård med massor av öar. Samtidigt har du närheten till både Uppsala och Stockholm. Vi mäklare här är specialiserade på vårt område och det viktigaste för oss är att din bostadsaffär...

1650 omdömen om Fastighetsbyrån Norrtälje

Sedan starten hos Reco 2013

Jenny M
Finsta

Han var saklig och informativ. Bra bemötande!

Stefan E
Grisslehamn

Vi är nöjda med hjälpen vid försäljningen av vårat hus.

Carina T
Finsta

Jakob är väldigt professionell och kunnig. En hårt arbetande mäklare som inte låter sig nedslås utan alltid hittar nya lösningar. Vi kände oss väldigt trygga med Jakob som ansvarig för försäljningen av vår fastighet.

Aleksandra E
Köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Nordwall en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

Trevlig och hjälpsam, lätt att komma i kontakt med

Svar från Jonas Nordwall

Stort tack för de varma orden Aleksandra. Och varmt grattis till första lägenheten!

Gunilla M
Simpbylevägen/gransäter

Jacob lät mig titta på lägenheten i lugn och ro. Det märks att han är kunnig om Norrtälje. Snabb och tydlig återkoppling och kommunikation.

Katarina J
Sålde sitt hus med hjälp av Maria Bruce en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
Frötuna

Maria är en otroligt pŕoffsig och trevlig mäklare. Finns alltid tillgänglig. Har tålamod och försöker alltid komma med bra lösningar. Är så nöjd med allt och kan verkligen rekommendera henne.

Erik R
Köpte sitt hus med hjälp av Maria Bruce en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
Frötuna

Mycket trevlig! Bra bemötande och service! Tack!

Jessica H
Grind

Vår upplevelse har varit trygg och uppskattad från vår sida. Vi har fått svar på våra frågor och goda tips och råd. Rekommenderar

Birgitta G
Grind

Jacop Lund givits förtroendet att sälja två bostäder för familjen Gustafsson. Venusvägen 12, Grindvägen 12c Han har utfört dessa uppdrag till vår fulla belåtenhet. Kan varmt rekommendera honom som mäklare. Mvh Bo Gustafsson.

Andreas Olof A
Sålde sitt hus med hjälp av Kristina Jansson en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
Solbacka

Trevlig, tillmötesgående, flexibel och professionell. Skulle 100% välja Kristina igen.

Svar från Kristina Jansson

Tusen tack för ett väldigt fint omdöme. Vi ses snart igen!

Jan H
Sålde sitt hus med hjälp av Bobby Levison en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

Mäklaren har på ett tydligt sätt förklarat hur försäljningen ska gå till och därmed har inga frågetecken uppstått. Vi har även haft en bra dialog gällande försäljningspris och visningstider. Jag kan bara säga att jag är mycket nöjd med försäljningen.

Ylva S
Herräng

Trevlig och kunnig mäklare. Varmt och personligt bemötande.

Svar från Jacob Lund

Tack Ylva ni har köpt hus i ett väldigt trevligt område ett av mina favorit områden. :)

Christine F
Rimbo

Neutral och trevlig och inte för påstridig. Ger ett ärligt och kunnigt intryck.

Svar från Jacob Lund

Tack Christine för omdömet du har en fantastiskt tid framför dig i huset :)

Anneli O
Rimbo

Han bemöte mig bra, han gav tips inför visningen.

Svar från Jacob Lund

Tack Anneli lycka till i ert nya hus och så roligt att både du och Malin hörde av er igen vid försäljning när ni köpte av mig tidigare. ha de gott.

Anette Elisabeth Å
Herräng

Bra information och bra återkoppling. Vi hade hoppats på en tidigare försäljning med marknaden var emot oss. Han gjorde och gör ett bra jobb och vi kom alltid överens om när visningar skulle ske och fick alltid snabb information om läget.

Svar från Jacob Lund

Tack för omdömet Anette, vi fick köpa ett tag i motvind men till slut går det alltid vi både har gjort vad vi kunnat. lycka till i en annan del av landetc :)

Lars-Erik B
Köpte sitt hus med hjälp av Bobby Levison en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

Har hittills inga negativa synpunkter. Hanär klar och tydlig och slirar inte omkring. MAEn det är ju bara början av processen hittills. Betygsättningen ovan funkar inte på min dator. Obegripligt.

Ewa B
Centrala Norrtälje

Bra och social mäklare, kanske lite väl många privatvisningar istället för att samla ihop några till samma visning.

Svar från Jacob Lund

Tack Ewa för fint omdöme, ja det blev många visningar men det gav utdelning till sist då sista visningen vi hade blev en stark budgivare. Vi försöker helst av allt få in fler personer på samma tillfälle men tyvärr har många varit oflexibla och inte kunnat komma på den tiden vi hade ute. Lycka till med er nya lägenhet

Jan B
Centrala Norrtälje

energisk, intelligent, bra på att ta folk, kylig på ett positivt sätt.

Svar från Jacob Lund

Tack Jan trägen vinner i längden.

Andrea K
Rådmansö-rådmanby

Jacob hjälpte oss säkra vårt dröm landstället. Han var hjälpsam och effektiv och jag kände verkligen han representerade oss som köpare lika seriöst som han representerade säljare. Fint bemötande fick vi av Jacob. Dessutom var han alltid snabb att svara på sms och samtal och det kändes tryggt och uppskattades enormt. Tack Jacob!

Svar från Jacob Lund

Tack Andrea för fint omdöme det var kul att till slut sälja ett hus till er då vi setts tidigare på visning. ni har köpt ett otroligt fint ställe :)

Johan S
Häverö

Jacob har var mycket bra under hela bostadsaffären och var hjälpsam och tillgänglig. Kan varmt rekommendera honom som mäklare.

Johan S
Häverö

Lätt tillgänglig, trevvlig. hjälpsam, förklarande. Mkt bra bemötande

Svar från Jacob Lund

Tack Johan för fint omdöme ha det så fint

Kerstin P
Sålde sin lägenhet med hjälp av Maria Bruce en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

Utmärkt bemötande, snabb bra informativ realistisk återkoppling om vad som händer, vad jag kan förvänta mig och vad som förväntas av mig. Lägenheten såldes snabbt och kunnigt, bra med lokal kännedom om fastigheten och bostadsrättsföreningen. Maria Bruce och Fastighetsbyrån kan rekommenderas!

Svar från Maria Bruce

Tusen tack för ett väldigt fint omdöme. Det värmer en mäklares hjärta när säljaren inser värdet av ett tätt och gemensamt samarbete. Önskar er en fin vår tills vi ses på tillträdet.

Margareta Suzanne K
Rådmansö-rådmanby

Jag sålde mitt fritidshus tillsammans med Jacob. Från första kontakt till avslutad försäljning har Jacob varit fantastisk! Otroligt snabb i återkoppling och i all kontakt upplevde jag ett stort engagemang. Trots svår marknad sålde han mitt hus snabbt och till ett pris jag var väldigt nöjd med. Som säljare behövde jag guidning och stöttning, vilket han levererade! Även köparna verkade väldigt nöjda med hans tillgänglighet. En bra affär för alla!

Svar från Jacob Lund

Tack Susanne för fint omdöme har varit ett stort nöje få arbete med dig och dina döttrar allt har gått väldigt smidigt.

Kristian W
Köpte sin lägenhet med hjälp av Maria Bruce en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

Väldigt trevligt och bra, var väldigt smidigt.

Svar från Maria Bruce

Tack snälla Kristian, det var du också, ett nöje att ha sådana unga, kloka köpare som dig! Lycka till med lägenheten nu, tror du kommer att få jättefint!

Julia L
Hallstavik

Snabbt och smidigt! Känns som Jacob jobbar dygnet runt och svarar alltid inom kort. Förstående för min livssituation med jobb och hästar och pushar mig på ett bra sätt att göra det jag ska i processen så att det blir gjort- annars hade det tagit x veckor till innan jag kommit till skott som med denna review:) Prioriterar en affär som passar både köpare och säljare! Lyckades sälja lägenheten med endast en på visningen och vi har fått vårt hus!

Svar från Jacob Lund

Tack Julia det har varit kul att hjälpa er i båda era affärer med köp och försäljning, ska bli kul se vad ni gör av huset och hur de blir :)

Urban S
Sålde sitt hus med hjälp av Maria Bruce en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
Kvisthamra

Maria är professionell, trevlig och upplevs som mycket ärlig. Med tanke på hur svår marknaden har varit så uppfyllde hon ändå förväntningarna och lyckades sälja huset för ett acceptabelt pris. Maria är kunnig och gav bra tips på vägen samt att hon var snabb på att återkoppla när något hänt i utvecklingen. Jag har enbart positivt att säga och kan varmt rekommendera Maria som mäklare

Lena B
Edsbro

Bra bemötande vid visningen, lugn och trygg. Påläst och kunnig.

Stefan O
Edsbro

Vi fick ett bra och trevligt bemötande när vi kom på visningen, han höll en saklig och genomtänkt visning. Vi blev väl bemött när det var dax för kontraktsskrivningen.

Svar från Jacob Lund

Tack Stefan för fint omdöme ni har köpt ett super fint hus.

Daniel H
Köpte sin lägenhet med hjälp av Maria Bruce en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

Jag blev bra bemött av mäklaren. Allt gick smidigt under hela processen och Maria har varit kontaktbar och kunnat svara på de frågor som ställts. Väldigt trevlig dessutom

Svar från Maria Bruce

Tusen tack för det fina omdömet Daniel! Ni var väldigt smidiga själv att ha att göra med. Dessutom lätt att få tag i när det behövdes. Speciellt roligt att hjälpa förstagångsköpare och göra processen förståelig. Ni kommer att få det så fint tror jag! Vi ses vid tillträdet!

Katrin F
Köpte sitt hus med hjälp av Maria Bruce en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
Kvisthamra

Tydlig i informationen! Trevlig, hjälpsam! Känns tryggt att genomföra köpet i hennes vägledning.

Svar från Maria Bruce

Tack snälla för det Katrin! Precis som jag önskar att det ska kännas som köpare. Och grattis igen till husköpet, tror ni kommer att trivas superbra där! Vi ses vid tillträdet.

Tilda M
Färsna

Han var väldigt trevlig och hjälpsam och smidig

Svar från Jacob Lund

Tack för fint omdöme du har köpt en otroligt fin lägenhet :)

Fanny K
Färsna

Har under försäljningen av min lägenhet haft en väldigt positiv och trevlig upplevelse tack vare Jacob, han har alltid funnits nära till hands vid frågor och tydligt förklarat alla olika steg man genomgår i processen. Han har varit en förstående och trygg punkt som jag känner att man har kunnat lita på, uppskattas mycket då det var min första försäljning!

Svar från Jacob Lund

Tack Fanny för fina ord och så roligt att du vänder dig till mig igen efter att ha köpt bostaden av mig för några år sedan :) lycka till på Gotland

Marianne E
Riala

Affärsmässig och professionell Att objektet skulle annonseras ut på ett sätt som nådde många presumtiva spekulanter och det känner jag att han lyckades med

Svar från Jacob Lund

Tack för fint omdöme det var kul att allt flöt på så smidigt.

Torbjörn B
Grossgärdet

Inte trevligt bemötande! Dåligt med information och inte fått svar på frågor! Vet inte hur många budgivare vid budgivning, dyker upp nya utan information! Verkar stressad och bara vill få affären klar! Kommer inte att anlita Fastighetsbyrån mera!

Svar från Jacob Lund

Hej Torbjörn och tråkigt att du är missnöjd. Jag förstår att din frustration grundar sig i de regelverk som finns kring hur tillträde och överföring av pengar till säljaren ska gå till. Vi följer hårda regelverk gällande penningtvätt och då kan upplägget kännas fyrkantigt med att bankerna måste ha hand om överföringen istället för kunden själv. Detta kan jag tyvärr inte påverka. Angående antal budgivare har du fått via sms under budgivningen att de var 3 stycken och att budlista med alla namn och kontaktuppgifter kommer...

Saga N
Riala

Jag rekommenderar Jacob varmt! Han tog hand om min hus affär med bra återkoppling, svar på alla mina frågor och fanns alltid tillgänglig. Stort tack!

Svar från Jacob Lund

Tack Saga för fint omdöme ska bli kul följa din renovering :)

Elias S
Grind

Trevligt bemötande, allt var tydligt och smidigt. Bra upplevelse i helhet!

Svar från Jacob Lund

Tack Elias hoppas ni ska trivas bra i lägenheten.

Paulina W
Grind

Vi blev bemötta av mäklaren på ett väldigt trevligt samt välkomnade sett. Jag hade inte några förväntningar men blev väldigt positivt överraskad, vi fick snabba, tydliga svar och snabb återkoppling. Sammanfattningsvis var det en jätte bra och trevlig upplevelse

Svar från Jacob Lund

Tack Paulina för fint omdöme ni har i mitt tyckte köpt en av norrtäljes bästa 2or ni kommer trivas :)

Lena W
Grossgärdet

Bra bemötande, uppfyllde mina förväntningar. Den nya ”säljcoachen” är jag dock lite tveksam till. Hellre mer personlig kontakt.

Stellan M
Köpte sitt hus med hjälp av Bobby Levison en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
Rimbo

Bobby har "So far" varit en person som i det mesta varit en mycket kompetent person. De små missar som skett har varit att uppge i förväg vem som står som betalningsmottagare av handpenningen, men det ska tydligen ändras snart Sedan kunde informationen runt varför de olika uppehållen i budgivningen uppstod varit bättre I övrigt har det skötts exemplariskt En stor fördel har varit att Bobby inte har varit lika "Pushig" som de flesta av de andra mäklare varit, som jag träffat i mitt bostadsletande, utan istället...

Kaisa S
Sålde sin lägenhet med hjälp av Bobby Levison en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
Simpbylevägen/gransäter

Jobbar proffsigt! Inga konstigheter. Snabb på att svara.

Lilian M
Sålde sitt hus med hjälp av Bobby Levison en del av Fastighetsbyrån Norrtälje
Gottröra

Bobby bemötte oss på ett bra sätt och styrde försäljningen på ett informativt sätt. Vi kände oss trygga genom försäljningsprocessen.

Ingrid Maj-Lis Elisabeth K
Sålde en tomt med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

Vi upplever Jakob som kunnig inom sitt område. Han är effektiv och svarar snabbt på eventuella frågor.

Melanie W
Edebo

Trevligt bemötande och yrkesmässigt kunnig.

Svar från Jacob Lund

Tack Melanie för att du lämnade ett omdöme, tack för fint samarbete vi ses vid tillträdet.

Kenne K
Sålde en tomt med hjälp av Jacob Lund en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

Väldigt enkelt att ha med att göra

Svar från Jacob Lund

Tack Kenne för fint omdöme kul att få hjälpa er igen.

Sara Alexandra R
Edebo

Proffsigt och tillmötesgående bemötande.

Svar från Jacob Lund

Tack Sara för fint omdöme och ni har gjort en fantastiskt insats inför visning stor eloge, det bidrog till det fina slutpriset.

Yvonne B

Stöttande vid budgivningen. Kunnig o effektiv. Snabb affär Trevligt bemötande

Svar från Maria Bruce

Tusen tack Yvonne! Tror du kommer att trivas jättebra i din nya bostad.

Titti F
Smara

Kompetent, trevlig och tydlig.

Svar från Jacob Lund

Tack Titti för fint omdöme hoppas ni ska trivas i ert nya hus :)

Vincent V
Smara

Jacob gav ett bra intryck från start och detta gav mig trygghet i hela processen. Att vara ärlig och tydlig från början är något jag vill lyfta fram som en stark egenskap hos Jacob. Kort sagt så har jag som säljare känt trygghet och kunnat känna att försäljningen är i goda händer!

Svar från Jacob Lund

Hej Vincent och tack för ditt fina omdöme och jätte kul att du fick sådant förtroende och hörde av dig till mig när du skulle flytta :) lycka till i dina nya bostad du köper.

Ola N
Sålde sin lägenhet med hjälp av Maria Bruce en del av Fastighetsbyrån Norrtälje

Kan bara svara för egen del då vi var tre ägare av lgh på Knutbyv 15A. Jag tycker att Maria skötte det hela bra med bra info och trevligt bemötande.. Vi hade ev önskat en visning en vardagskväll också men nu gick det ju bra "tredje gången gillt". Vi hoppades på att få det vi gav men fick backa något men är nöjda ändå.

Svar från Maria Bruce

Tack Ola! Jag hade gärna visat bostaden en vardagskväll, jag måste ha missat det önskemålet, ledsen för det. Däremot var det väldigt roligt med ett så jättestort intresse för lägenheten de två första visningarna. Slutpriset blev en bra bit mer än utgångspriset, men självklart är det alltid tråkigt när man inte får igen det man givit. Allt gott!

Pia S
Grossgärdet

Maria är mycket proffsig och tydlig. Hon är otroligt trevlig och har en väldigt hög servicenivå.

Svar från Maria Bruce

Tusen tack Pia! Ett sant nöje att samarbeta med dig. Det har varit så roligt att komma i kontakt med dig igen, på detta sätt efter många år. Tack för att du valde mig för att få hjälpa till att förmedla er fina bostad. Ha nu en jättefin vår så hörs och ses vi!