Fastighetsbyrån Österlen

Fastighetsbyrån Österlen

• BadgeNineYears
1 057
Ring 0414-107 93 Dela

Österlen är otroligt vackert med massor av hav och natur! En och en halv timme bort från Köpenhamn hittar du denna pärla med vackra småbyar och vänliga människor. Vi på Fastighetsbyrån har kontor på Storgatan 5 i Simrishamn. Om det är till Österlen du ska flytta är det oss du ska kontakta. Vi hjälper dig under hela processen...

1057 omdömen om Fastighetsbyrån Österlen

Sedan starten hos Reco 2013

Filip R
Simrishamn

Abagwhwghejsiejejejjejejejejwjwjwjjwjwjwjwjwjjwjwjwjwjwjjwjwjwjwjjwjwjwjwjwjjw

Marianne L
Simrishamn

Tilde var verkligen toppen som mäklare. Då det var mitt första köp av bostadsrätt var allting nytt och många frågor uppstod, som vi snabbt fick svar på. Bemötte oss på ett mycket bra sätt, hade en bra attityd och värnade både om oss som köpare och även om säljaren. När vi fastnat för vårt objekt så startade budgivningen och den pendlade mellan hopp och förtvivlan pga de yttre omständigheter som inträffade. Tilde påpekade upprepade gånger att inget är klart förrän kontraktet är underskrivet, vilket var mycket bra.

Stefan M
Sälshög

Vi blev väldigt bra bemötta av mäklaren och fick en privat visning av huset.

Per Gunnar N
Sålde en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Österlen
Kivik

Bemötandet av mäklare var väl OK. Problemet var att jag inte fick veta vad myndigheterna var beredda att betala att betala för tomten innan den var såld till ett lägre pris.Tomten ifråga går ej att bebygga då det råder byggförbud pga. naturintressen.Sådana områden är oftast myndigheterna itresserade av att köpa in.Tomten gränsar till ett naturreservat därav myndighetens intresse. Efter att jag själv haft kontakt med länstyrelsen framkom en högre summa som tyvärr mäklaren inte nämde för mig.Mäklaren hade ju själv kontaktat...

Allan A
Simris

Bra bemötande ,proffsig mäklare som man fick förtroende för .MVH Allan A.

Marco H
Smedstorp

Verka vara trovärdig bra service

Anna H
Smedstorp

Trevligt bemötande och snabba svar. Bra komunikation och kunnande upplevde oss trygga och ärligt bemötta.

Jan K
Tryde

Proffsigt från start till mål. I en mycket känslig period av mitt liv hanterade mäklaren det på ett mycket bra sätt.

Erik M
Tomelilla

Bra bemötande med förståelse och förklaring.

Eva E
Tomelilla

Trevlig mäklare, proffsig, allt till belåtenhet. Husförsäljningen gick snabbt, klara besked, Denna mäklare/firma kan jag verkligen rekommendera och har gjort det till flera nu Jag är 100% nöjd med hela affären

Kent Göran Torbjörn P
Gärsnäs

Bra bemötande och bra mäklare som lyssnade, fick förtroende för.

Ulla Monika P
Gärsnäs

Väldigt bra bemötande. Lyssnade på oss och kom med olika förslag.

Anders M
Kivik

Bra information om objektet, samt bra dokumentationer om objektet

Tove M
Gärsnäs

Fint och flexibelt bemötande. Mäklaren var oerhört duktig på att få en att känna sig trygg. Stort och personligt engagemang. Tack!

Ann-Mari F
Mellby

Vi har haft bra kommunikation med mäklaren och har så här långt inget att klaga på.

Peter D
Gärsnäs

Snabb respons på min förfrågan angående försäljning av min bostadsrätt. Bra löpande information, Noggrann upprättelse av handlingar. Bra bollplank för frågor och funderingar

Abdull Majid Tarab R
Gärsnäs

Det är mycket bra och bra mäklare jag är mycket nöjd med mäklare. Tack för hjälpen. Abdul

Stefan L
Sälshög

Fastighetsbyrån har varit mkt bra från det att vi bestämde oss för att sälja och hela vägen till att vi fick sålt vårat hus Rekommenderas stark!

Urban S
Tomelilla

Väldigt tydligt och bra bemötande. Mäklaren la upp en plan för hur vi skulle gå tillväga med försäljningen och i stort sett allt föll på plats enligt planen. Förutom tiden. Det gick snabbare än vi trodde att få sålt huset. Härligt.

Mikael R
Tryde

Jag tyckte att mäklaren (Jenny) som hade hand om vårt köp var jätte bra. Vi fick en fin personlig kontakt som var lätt tillgänglig och som kändes väldigt genuin med att utföra ett bra arbete både mot köpare (oss) och säljaren. Mitt intryck att hela verksamheten var väldigt bra och kommer rekommenderar i framtiden då jag tyckte att allt gjordes seriöst och riktigt. Detta har varit min bästa erfarenhet både av mäklare och firma.

Ebba Ö
Spjutstorp

Erfaren, förtroendeingivande mäklare. Hon tog sig tid att låta alla intresserade titta på huset utan onödig fördröjning utöver bokade visningar. Stressade inte fram något, men visade intresse och följde upp med intresserade köpare och höll oss informerade.

Kristin W
Tomelilla

Proffsiga och engagerade. Trevliga att ha att göra med. Bra att ha med representant från bank på visningar

Ann-Sofie Kristina T
Skrev om Fastighetsbyrån Österlen

(Hade satt minus om det gått.) Jeannine sålde en fastighet till oss som visade sig sakna slutbesked. Trodde att Fastighetsbyrån var seriösa och hade kunniga mäklare men vi fick lära oss, den mycket kostsamma och tidsödande vägen, att så inte var fallet i Jeannines fall. Har köpt och sålt flera fastigheter men aldrig upplevt något liknande.

Orvar Svenne T
Skrev om Fastighetsbyrån Österlen

Österlens största skojare, säljer fasigheter utan slutbesked. Vill ni ha ytterligare info så gooogla mitt namn o ring! Köper ni av Janine så var beredda på många o långa lööööögner…..

Jarl Mauritz P
Köpte sitt hus med hjälp av

Trevlig som person men brister i att återkomma med begärd information. Kort sagt levererar inte det köparen kan begära. I dagsläge saknas: Energideklaration Restlager olja Säljarens frågelista

Svar från Eljena Knutsson

Hej Jarl, trist att du känner så vi jobbar för att kunna få fram information så fort som möjligt. Energideklarationen är på gång och finns på tillträdet som utlovat, restlagret oljan behöver säljaren få dit någon att kolla då hon inte själv kan ta sig ner och frågelistan finns att finna i köpekontraktet som du skrivit under. Men detta tar vi såklart åt oss och hoppas att du är nöjd med tjänsten för övrigt!

Christian J

* Proffsigt och vänligt * Höga förväntningar som väl möttes *Utmärkt

Emil S
Onslunda

Jenny har varit engagerad i att kontakta intressenter även att uppdatera mig som säljare. Givit tips och rekommendationer som varit stöttande och bra. Utmärkt utförande från Jennys sida!

Bengt Åke L
Gärsnäs

Mycket proffsig och duktig. Dessutom trevlig som person.

Edvin B
Tomelilla

bra bemött av mäklaren. mäklaren gjorde sitt jobb.

Birgitta O
Tomelilla

Vänlig och rar, men förvirrad. Glömde informera om ändrade tider. Överhuvudtaget dålig information. Men som sagt, vänlig och rar.

Margret D
Sålde sin lägenhet med hjälp av
Tomelilla

Oscar var mycket trevlig och kunnig. Alltid glad och lättsam att prata med och man fick bra förklaring på de frågor man hadde.

Kristina V
Tomelilla

Hans bemötande vid visning var vänligt och tillmötesgående. Trevlig och lättsam. Han levde upp till våra förväntningar. Efter visning var Han ibland svår att få tag på. När vi fick kontakt var han oss behjälplig

Monika S
Tomelilla

Trevlig och drivande. Kunde varit mer påläst på husets utförande. Hade inga förväntningar.

Camilla E
Smedstorp

Oskar Sandberg är en fantastisk mäklare som gav ett mycket gott intryck redan på första träffen vi hade. Brinner för sitt arbete alla timmar på dygnet och han kommer att gå långt och sälja många bostäder framöver. Skulle lätt välja honom igen om jag skulle sälja fler hus 👍

Jacob E
Sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Österlen

Bra bemötande och smidigt att ta kontakt

Jan H
Ullstorp

Vi upplevde Oskar som vänlig, trygg, arbetsam, hjälpsam och kunnig i sitt jobb. Maj-Lis o Jan

Gösta E
Baskemölla

Personligt och professionellt. Uppfyllde förväntningarna väl och förstod vad vi ville uppnå

Sven-Ingvar M

Han är helt underbar. Han är ju sig själv 😎

Tommy A
Sålde sitt hus med hjälp av

Alltid påläst, saklig, lätt att få tag på, ringde tillbaka om hon inte kunde svara. Då jag ej har sålt så många hus upplevde jag att hon kunde det hon stod för. Hon svarade på alla de frågor vi hade, hon har ett trevligt bemötande, hon förklarar på ett begripligt sätt, hon har ett sätt att ibland tänka utanför boxen vilket tillför ett mervärde i konversationen vi är båda Tommy och Marianne positiva till hennes agerande i våra kontakter( vi delar denna upplevelsen om henne på detta svar är från oss båda) MVH Tommy o Marianne

Svar från Eljena Knutsson

Tack snälla för de fina orden, vi har haft ett fint samarbete!

Klas-Göran M
Smedstorp

Det har fungerat bra på alla vis.

Bengt M
Smedstorp

En duktig mäklare.som lyssnade på vad vi ville med affären. 👍👍👍

Ingela M
Gärarp

Jag har fått ett proffsigt, gott och trevligt bemötande. Oskar har varit öppen för mina önskemål och bidragit till att jag är mycket nöjd med försäljningen. Han har gett mig väldigt god service under hela försäljningen. Kunde inte fått en bättre mäklare.

Niclas V
Gärarp

Trevlig, förstående och proffsig

Oskar R
Skillinge

Eljena är mycket professionell och påläst! Känns tryggt med Eljena som mäklare.

Maria M
Skillinge

Eljena är duktig och snabb på återkoppling, vårt hus blev sålt fortare än vi kunnat drömma om.

Gunnel H
Kverrestad

Jeannine har hela tiden varit mycket professionell. Hela försäljningen gick snabbt och smidigt, det kändes tryggt. Jeannine höll oss uppdaterade under resans gång och gav bra råd. Hon såg möjligheter.

Per Olof H
Kverrestad

Ett erfaret proffs som gör sitt jobb på ett utmärkt sätt.

Birgitta L
Tomelilla

Fastighetsbyrån på Österlen, mäklare Oscar Sandberg han har jag inget förtroende för. Han lovar men smiter undan när problem uppstår men är avslöjad. Finns en notis i tidningen Ystad Allehanda nu den 24 juni.

Toan Tran C
Tomelilla

Jenny är en smart och professionell tjej. Sättet det fungerar är väldigt snyggt och snabbt. Jag är väldigt glad över att få jobba med henne!

Lena E
Spjutstorp

Jag har blivit mycket bra bemött. Jag anser även att Oscar Sandberg absolut har levt upp till de förväntningar jag hade på honom som professionell mäklare.