Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och Östermalmstorg 1 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 424 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• Mariana E
    Mariana E skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin har varit mycket bra att samarbeta med! Läs mer
    2018-01-22 Martin S svarar Mariana E
    Tack Mariana! Det var ett nöje att hjälpa er!
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Som köpare har man många frågor både under och efter visning och Martin var påläst om alla detaljer, tog snabbt reda på det han inte visste och kommunicerade klart och tydligt. Noggrann och kommunikativ under kontraktskrivning vilket ger extra trygghet.
    Ett trevligt och sätt och seriös framtoning inger stort förtroende! Läs mer
    2018-01-22 Martin S svarar Håkan S
    Tack för de fina orden Håkan, det var kul att hjälpa er hitta rätt bostad! Vi ses på tillträdet :)
  • Victoria S
    Victoria S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi fick ett fantastiskt bemötande och är jättenöjda med Björn. Trots lite skakig marknad fick han vår lägenhet såld och allt kändes mycket tryggt och bra från första mötet till skrivning av kontrakt med köparna! Läs mer
  • Johan L
    Johan L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard gjorde ett bra jobb med stort engagemang vid försäljningen av min lägenhet. Läs mer
    2018-01-22 Richard P svarar Johan L
    Hej Johan,
    Tack Johan vad trevligt att höra. Tack för omdömet och hoppas att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet sen!

Mvh!
    Richard
  • Carl S
    Carl S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Effektiv och bra att ha att göra med. Läs mer
  • Ida L
    Ida L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket proffesionellt bemötande! Läs mer
    2018-01-22 Martin S svarar Ida L
    Tack Ida, jag är övertygad om att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet!
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin var mycket tillmötesgående när det gällde att boka extra visningar av lägenheten och även när vi bad att få se oss omkring i fastigheten. Han kunde mycket fakta om lägenheten och föreningen, och det han inte visste kollade han upp. Jag fick genomgående ett bra och positivt intryck av Martin som mäklare. Läs mer
    2018-01-19 Martin S svarar Susanne B
    Tack för de fina orden Susanne! Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra med lägenheten, föreningen och läget! Vi ses om inte allt för länge när ni ska tillträda :)
  • Anna-märta S
    Anna-märta S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har inte varit aktivt delaktig i affären. Kan därför inte ge något omdöme. Läs mer
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra bemötande, lyssnade på kunden
    Proffsig Läs mer
    2018-01-18 Martin S svarar Fredrik E
    Tack Fredrik! Det var ett nöje att hjälpa er! Vi ses på frånträdet, sedan hoppas jag få komma och kika på er nya lägenhet när den står klar :)
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra, professionell och noggran med bra kontakt med intressenterna, säljarna och köparna. Läs mer
    2018-01-18 Martin S svarar Sofia E
    Tack för det fina betyget Sofia, det var kul att hjälpa er och ni har verkligen gjort lägenheten så fin! Hoppas du kommer trivas i nya bostaden :)
  • Cecilia T
    Cecilia T skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Topp!
    Trevlig, flexibel och gör sitt yttersta. Läs mer
    2018-01-16 Richard P svarar Cecilia T
    Tack Cecilia och tack för ditt förtroende samt goda samarbete!
    Mvh!
    Richard
  • Carl Michael R
    Carl Michael R skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Realistisk bedömning av marknaden. Rak kommunikation. Flexibel vad gäller möten och tider. Läs mer
    2018-01-11 Amanda H svarar Carl Michael R
    Tack Carl Michael! Det var jättekul att få hjälpa till med försäljningen. Stort lycka till i nya lägenheten!
  • Anna-maria O
    Anna-maria O skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag hade en väldigt trevlig upplevelse med mitt senaste bostadsköp. Mycket tack vare mäklaren Amanda. Hon var tillgänglig, uppriktig och mycket proffsig i sin roll som rådgivare/mäklare. Rekommenderar henne till alla som vill ha en trygg, kunning och proffsig mäklare. Kommer garanterat använda mig av henne själv i framtiden om det skulle vara aktuellt. men först ska jag flytta in i min nya drömlya :).
    /Annamaria Läs mer
    2018-01-11 Amanda H svarar Anna-maria O
    Så roligt att höra! Tack snälla Anna-maria, det var jättekul att få hjälpa till. Vi ses på tillträdet :) Allt gott så länge!
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Ett mycket bra bemötande, innovativ , med återkoppling i alla led.
    Precis enligt mina önskemål ,utan att jag behövde påtala det. Läs mer
    2018-01-11 Amanda H svarar Lennart L
    Tack Lennart för fina ord! Det var jättekul att få hjälpa dig med försäljningen. Stort lycka till i nya lyan så hörs vi!
  • Kenneth N
    Kenneth N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevligt bemötande. Hjälpsam vid alla frågor i processen. Snabba svar trots juluppehåll. Läs mer
  • Helene S
    Helene S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit mig väl behjälplig vid min lägenhetsförsäljning. Lägenheten såldes innan den ens kom upp på Hemnet vilket visar på att Richard/Fastighetsbyrån har arbetat bra med att marknadsföra min lägenhet. Jag rekommenderar Richard vidare då jag tycker att han är serviceminded och trevlig att ha att göra med. Läs mer
  • Farzan A
    Farzan A skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Att Martin Sjöman kom till kontoret när ingen annan var där på Nyårsafton för att avsluta en affär säger själv en hel del👌 Läs mer
    2018-01-18 Martin S svarar Farzan A
    Tack Farzan för fina ord! Hoppas du trivs i lägenheten, jag är övertygad om att du kommer få till det riktigt bra!
  • Ann G
    Ann G skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    En mycket bra mäklare med personligt och fint engagemang som bidrog till en bra försäljning av vår bostad. Läs mer
  • Emily W
    Emily W skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är grym! Supermotiverad till att göra ett bra jobb och väldigt driven när det kommer till att göra både säljare och köpare nöjda. Rekommenderar Richard starkt! Läs mer
    2017-12-19 Richard P svarar Emily W
    Men tack så hemskt mycket Emily, skönt att du känner så! Hoppas att du kommer att trivas utmärkt och att du får en fin stundande jul:)
  • Andreas  A
    Andreas A skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Smidig och snabb affär! Duktig mäklare som gav bra slutpris i en seg marknad. Läs mer
  • André
    André skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik Andersson från Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden rekommenderade Richard. Han hade helt rätt! Tack för bra kommunikation och fin försäljning. Rekord i föreningen. Läs mer
    2017-12-11 Richard P svarar André
    Tack så mycket för förtroendet André! Skönt att höra att man levde upp till förväntningarna och att du kände att resultatet blev bra.
    Hörs framåt!
  • Mattias D
    Mattias D skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är väldigt nöjd med mäklarens mottagande och kunskap.
    Det var ett trevligt möte. Läs mer
    2018-01-18 Martin S svarar Mattias D
    Tack! Vi ses på tillträdet! Har ni några frågor så är det bara att ni hör av er :)
  • Kristoffer J
    Kristoffer J skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var mycket professionell och tillmötesgående gällande information om objektet och möjlighet för oss att få en privat visning. Dessutom var Richard mycket snabb på återkoppling i vår kommunikation. Vi är mycket nöjda med Richard och hans förmåga att värna både vårt (köpare) och säljarens intresse. Läs mer
    2017-12-04 Richard P svarar Kristoffer J
    Tack så mycket Kristoffer, det känns jättekul att höra! Tack för ett fint omdöme och lycka till med er nya lägenhet, den är superfin!
    Vi syns framåt!
  • Christoffer B
    Christoffer B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig, kunnig och toppserviceminded. Jag skulle rekommendera Martin till alla som söker en mäklare på Östermalm. Läs mer
    2017-12-04 Martin S svarar Christoffer B
    Tack för det fina omdömet! Som jag skrev till Andrea: vi hörs vidare om hur det går för er med inflytten så vi kan planera frånträdesdagen.
  • Andrea G
    Andrea G skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig, vänlig och tillmötesgående Läs mer
    2017-12-04 Martin S svarar Andrea G
    Tack Andrea! Vi hörs vidare om hur det går för er med inflytten så vi kan planera frånträdesdagen.
  • Kersti E
    Kersti E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fick ett trevligt och glatt bemötande
    Richard är positiv och enkel att förstå
    Han åkte till min dotter och ordnade hela affären då jag befinner mig i Spanien.
    Det kan man säga är service av hög kvalite👍 Läs mer
    2017-11-28 Richard P svarar Kersti E
    Tack Kersti!
    Tack även för all hjälp, styling och tillgänglighet. Hoppas att du har det bra och njuter av värmen:)
    Ha en fortsatt fin höst!
  • Johanna T
    Johanna T skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Positivt ochvkunnig mäklare som inte gav upp fast marknaden svajade Läs mer
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra bemötande! Trevlig och kunnig, jag kände stort förtroende för henne från start. Läs mer
  • Carl P
    Carl P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit mycket informativ och engagerad i försäljningen av min lägenhet. Han har varit lätt att nå och alltid tagit sig tid.
    Vill varmt rekommendera Richard som mäklare. Läs mer
    2017-11-20 Richard P svarar Carl P
    Tack Carl, det betyder mycket för mig att höra. Tack för ett väldigt gott samarbete och att du varit väldigt behjälplig, bidragit med ett gott engagemang, flexibilitet och uthållighet. Det är mycket uppskattat. All lycka framåt!
  • David L
    David L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard bemötte mig väl, och var enkel att ha kontakt med. Läs mer
    2017-11-20 Richard P svarar David L
    Tack David, detsamma till dig. Jag hoppas att du kommer trivas utmärkt i din nya lägenhet!
  • Ulrika R
    Ulrika R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tyckte att vi hade en väldigt bra dialog och Richard var lätt att ha att göra med.
    Han jobbade hårt pga seg markand och lyckades få upp budet något trots att det inte blev någon budgivning. Läs mer
    2017-11-19 Richard P svarar Ulrika R
    Tack för en fin rekommendation Ulrika och vad skönt att det blev bra till slut. Jag hoppas att du kommer trivas bra sen och får en skön höst nu:)
  • Johan G
    Johan G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Som köpare är jag mycket nöjd. Läs mer
    2017-11-17 Richard P svarar Johan G
    Vad roligt att höra Johan, lycka till med ditt nya boende!
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi fick ett vänligt bemötande och insåg tidigt att Richard var en duktig och förtroendeingivande säljare. Genomgående snabb återkoppling trots sena kvällar bidrog till en snabb försäljningsprocess. Läs mer
    2017-11-17 Richard P svarar Marcus N
    Tack Marcus!
    Känns väldigt roligt att höra att ni känner er nöjda. Jag tackar för ett gott samarbete och förtroende. All lycka med nya boendet framåt.
    Fortsatt trevlig fredag och stundande helg!
  • Anders N
    Anders N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig, påläst och intresserad Läs mer
    2017-11-17 Richard P svarar Anders N
    Tack så mycket Anders, vad kul att höra:)
    Fortsatt fin vecka!
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn gav från första början ett mycket förtroendegivande och avstressat intryck. Han är utrustad med "elefantöron" och alltså bra på att lyssna på/ta in olika önskemål. Han är lätt att kommunicera med och han återkom alltid snabbt med svar på våra frågor. Han kom också med olika idéer/förslag på hur man kunde tänka/göra inför vår försäljning, som komplicerades av ett förestående stambyte, vilket i slutändan blev väldigt bra. Han får högsta betyg och jag kan varmt rekommendera honom.
    /Mikael W Läs mer
    2017-11-08 Björn S svarar Mikael W
    Hej Mikael, stort tack! Roligt att ni känner er nöjda med mitt arbete, allt flöt på bra trots stambytet. Återkommer till dig längre fram. Hälsningar Björn
  • Lena L
    Lena L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell, vänlig, kreativ och mån om att bistå kunden på alla sätt och vis. Läs mer
    2017-10-30 Richard P svarar Lena L
    Tack Lena, väldigt uppskattat!
    Tack själva för ett mycket gott samarbete:)
  • Carita T
    Carita T skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tycker att Martin visade upp ett stort engagemang, intresse för sitt arbete samt kunnig och påläst. Det absolut bästa med Martin var hans otroliga tålamod, vi är så tacksamma!!!!! Läs mer
    2017-10-28 Martin S svarar Carita T
    Tack för de fina orden! Jag är övertygad om att ni kommer trivas superbra i nya lägenhet! :)
  • Philip R
    Philip R skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag fick ett mycket bra bemötande av Martin. Under försäljningsprocessen var Martin väldigt engagerad och angelägen om att resultatet skulle bli lyckat. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med Martin och kommer definitivt att rekommendera honom till vänner och bekanta. Läs mer
    2017-10-27 Martin S svarar Philip R
    Tack för det fina omdömet Philip! Nu hoppas jag bara att jag kan hjälpa er hitta en ny bostad till er :) Vi ses på frånträdet!
  • Jan-åke Å
    Jan-åke Å skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är en utomordentligt trevlig person och en ytterst professionell och kompetent mäklare! Jag har enbart positiva saker att säga om honom. Han får de allra bästa rekommendationer!
    👍👍👍 Läs mer
    2017-10-26 Richard P svarar Jan-åke Å
    Tack Jan-Åke, Känns väldigt roligt att höra!
    Tack för ett väldigt gott och trevligt samarbete, önskar er en trevlig fortsättning på hösten så syns vi längre fram!
  • Fredrik
    Fredrik   skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag köpte en bostadsrätt av Richard och är väldigt nöjd med honom genom hela processen. Min upplevelse är att Richard anstränger sig mer än genomsnittet och har hjälpt till med många detaljfrågor som andra mäklare ofta skjuter ifrån sig. Jag vill verkligen rekommendera Richard. Läs mer
    2017-10-23 Richard P svarar Fredrik
    Tack Fredrik för dina fina ord, känns jätteskönt att höra att det har känns bra för dig!
    Jag hoppas att du kommer trivas utmärkt och får en härlig höst!
  • Torsten H
    Torsten H skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har både köpt o sålt med hjälp av Björn Strömberg jag har stort förtroende för hans sätt att driva affärerna i hamn. Lätt att få kontakt med, stämmer alltid av
    Med mig .gör troligen nästa affär med Björn.
    Torsten Läs mer
    2017-10-23 Björn S svarar Torsten H
    Hej Torsten, stort tack! Ser fram emot att göra fler affärer i framtiden. Hälsningar Björn
  • Erik S
    Erik S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag valde Anna i konkurrens med 5 st andra mäklare. Det som gjorde att jag valde Anna var dels hennes goda kännedom om Gärdet/Östermalm, kontaktnät bland kunder samt hennes ödmjuka framtoning. Anna hade också förmågan att leverera avslut på en prisnivå som jag är mycket nöjd med. Rekomenderar gärna Anna till mina vänner. Läs mer
  • Andreas Ö
    Andreas Ö skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra mäklare som hjälpte oss hitta en kanonlägenhet! Läs mer
    2017-10-11 Martin S svarar Andreas Ö
    Tack Andreas! Ni kommer trivas superbra i nya lägenheten :)
  • Olivia N
    Olivia N skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt bemötande och hjälpte oss snabbt i vår affär. Vi kunde inte vara mer nöjda 👍🏼 Läs mer
    2017-10-11 Martin S svarar Olivia N
    Tack för det fina betyget! Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra i lägenheten :)
  • Johan E
    Johan E skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin är inte bara seriöst professionell, utan också tålmodig och trevlig att ha att göra med. Lugn och vänlig, skapar förtroende. Läs mer
    2017-10-09 Martin S svarar Johan E
    Tack Johan! Vi ses på frånträdet, hoppas du hittar en ny bostad att trivas i :)
  • Morgan L
    Morgan L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Första kontakten med Björn blev positiv han ställde upp med kort varsel komma till lägenheten för se på objektet.
    Själv skulle jag lämna Sthlm på Eftermiddagen.
    Vi synen rekommenderade Björn att jag skulle tömma lägenheten innan visning, lägenheten kunde fånga mer intressenter och få mer köpintrsserade.
    Eftersom mitt boende är Hindås bad jag om flyttstädning vilket ombesörjdes av Björn .
    Alla handlingar fixades via mail lägenheten såldes av Björn med +10% av förväntat pris. Tacksam för detta.++++++++ Läs mer
    2017-10-03 Björn S svarar Morgan L
    Hej Morgan, stort tack! Roligt att du uppskattade mitt arbete, mitt mål är alltid att överträffa mina kunders förväntan både när det gäller service och slutpris. Tack ännu en gång för förtroendet. Hälsningar Björn
  • Eric H
    Eric H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jättebra kontakt under hela processen. Får svar på frågor oavsett tidpunkt. Man känner sig trygg i en stor process. Läs mer
    2017-10-02 Richard P svarar Eric H
    Tack så mycket Eric, det känns väldigt skönt att höra att det har känts tryggt och bra för er. Ni har köpt en väldigt fin lägenhet som jag önskar er all lycka i!
    Vi hörs snart igen:)
  • Lena W
    Lena W skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn är mycket serviceorienterad och inlyssnande. Han har dessutom bra koll på alla faser i försäljningen samt vilka dokument som ska undertecknas, och när. Vi fick klara och tydliga samtal och mejl där punkterna listats och dokumenten bifogats.

Vi är mycket nöjda med bemötandet och ser Björn som mycket erfaren, trovärdig och professionell. Läs mer
    2017-09-28 Björn S svarar Lena W
    Hej Lena, tack! Jag är noga med att vara tydlig för att undvika missförstånd, det är mycket handlingar i en bostadsaffär och då är det viktigt med ordning och reda. Roligt att ni uppmärksammat och uppskattat det. Hälsningar Björn
  • Ronja N
    Ronja N skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig men framförallt engagerad. Jag som köpare har känt mig trygg under hela processen. Jag köpte lägenheten på förhandsvisning och Amanda löste allt väldigt snabbt och smidigt med bra återkoppling hela vägen. Rekommenderas! Läs mer
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Amanda kändes otroligt serviceminded och engagerad genom hela processen. Väldigt nöjd med samarbetet och kan bara varmt rekommendera Amanda för andra! Läs mer

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm