Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och Östermalmstorg 1 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 394 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• Ulrika R
    Ulrika R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tyckte att vi hade en väldigt bra dialog och Richard var lätt att ha att göra med.
    Han jobbade hårt pga seg markand och lyckades få upp budet något trots att det inte blev någon budgivning.
  • Johan G
    Johan G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Som köpare är jag mycket nöjd.
    2017-11-17 Richard P svarar Johan G
    Vad roligt att höra Johan, lycka till med ditt nya boende!
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi fick ett vänligt bemötande och insåg tidigt att Richard var en duktig och förtroendeingivande säljare. Genomgående snabb återkoppling trots sena kvällar bidrog till en snabb försäljningsprocess.
    2017-11-17 Richard P svarar Marcus N
    Tack Marcus!
    Känns väldigt roligt att höra att ni känner er nöjda. Jag tackar för ett gott samarbete och förtroende. All lycka med nya boendet framåt.
    Fortsatt trevlig fredag och stundande helg!
  • Anders N
    Anders N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig, påläst och intresserad
    2017-11-17 Richard P svarar Anders N
    Tack så mycket Anders, vad kul att höra:)
    Fortsatt fin vecka!
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn gav från första början ett mycket förtroendegivande och avstressat intryck. Han är utrustad med "elefantöron" och alltså bra på att lyssna på/ta in olika önskemål. Han är lätt att kommunicera med och han återkom alltid snabbt med svar på våra frågor. Han kom också med olika idéer/förslag på hur man kunde tänka/göra inför vår försäljning, som komplicerades av ett förestående stambyte, vilket i slutändan blev väldigt bra. Han får högsta betyg och jag kan varmt rekommendera honom.
    /Mikael W
    2017-11-08 Björn S svarar Mikael W
    Hej Mikael, stort tack! Roligt att ni känner er nöjda med mitt arbete, allt flöt på bra trots stambytet. Återkommer till dig längre fram. Hälsningar Björn
  • Lena L
    Lena L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell, vänlig, kreativ och mån om att bistå kunden på alla sätt och vis.
    2017-10-30 Richard P svarar Lena L
    Tack Lena, väldigt uppskattat!
    Tack själva för ett mycket gott samarbete:)
  • Carita T
    Carita T skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tycker att Martin visade upp ett stort engagemang, intresse för sitt arbete samt kunnig och påläst. Det absolut bästa med Martin var hans otroliga tålamod, vi är så tacksamma!!!!!
    2017-10-28 Martin S svarar Carita T
    Tack för de fina orden! Jag är övertygad om att ni kommer trivas superbra i nya lägenhet! :)
  • Philip R
    Philip R skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag fick ett mycket bra bemötande av Martin. Under försäljningsprocessen var Martin väldigt engagerad och angelägen om att resultatet skulle bli lyckat. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med Martin och kommer definitivt att rekommendera honom till vänner och bekanta.
    2017-10-27 Martin S svarar Philip R
    Tack för det fina omdömet Philip! Nu hoppas jag bara att jag kan hjälpa er hitta en ny bostad till er :) Vi ses på frånträdet!
  • Jan-åke Å
    Jan-åke Å skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är en utomordentligt trevlig person och en ytterst professionell och kompetent mäklare! Jag har enbart positiva saker att säga om honom. Han får de allra bästa rekommendationer!
    👍👍👍
    2017-10-26 Richard P svarar Jan-åke Å
    Tack Jan-Åke, Känns väldigt roligt att höra!
    Tack för ett väldigt gott och trevligt samarbete, önskar er en trevlig fortsättning på hösten så syns vi längre fram!
  • Fredrik
    Fredrik   skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag köpte en bostadsrätt av Richard och är väldigt nöjd med honom genom hela processen. Min upplevelse är att Richard anstränger sig mer än genomsnittet och har hjälpt till med många detaljfrågor som andra mäklare ofta skjuter ifrån sig. Jag vill verkligen rekommendera Richard.
    2017-10-23 Richard P svarar Fredrik
    Tack Fredrik för dina fina ord, känns jätteskönt att höra att det har känns bra för dig!
    Jag hoppas att du kommer trivas utmärkt och får en härlig höst!
  • Torsten H
    Torsten H skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har både köpt o sålt med hjälp av Björn Strömberg jag har stort förtroende för hans sätt att driva affärerna i hamn. Lätt att få kontakt med, stämmer alltid av
    Med mig .gör troligen nästa affär med Björn.
    Torsten
    2017-10-23 Björn S svarar Torsten H
    Hej Torsten, stort tack! Ser fram emot att göra fler affärer i framtiden. Hälsningar Björn
  • Erik S
    Erik S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag valde Anna i konkurrens med 5 st andra mäklare. Det som gjorde att jag valde Anna var dels hennes goda kännedom om Gärdet/Östermalm, kontaktnät bland kunder samt hennes ödmjuka framtoning. Anna hade också förmågan att leverera avslut på en prisnivå som jag är mycket nöjd med. Rekomenderar gärna Anna till mina vänner.
  • Andreas Ö
    Andreas Ö skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra mäklare som hjälpte oss hitta en kanonlägenhet!
    2017-10-11 Martin S svarar Andreas Ö
    Tack Andreas! Ni kommer trivas superbra i nya lägenheten :)
  • Olivia N
    Olivia N skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt bemötande och hjälpte oss snabbt i vår affär. Vi kunde inte vara mer nöjda 👍🏼
    2017-10-11 Martin S svarar Olivia N
    Tack för det fina betyget! Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra i lägenheten :)
  • Johan E
    Johan E skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin är inte bara seriöst professionell, utan också tålmodig och trevlig att ha att göra med. Lugn och vänlig, skapar förtroende.
    2017-10-09 Martin S svarar Johan E
    Tack Johan! Vi ses på frånträdet, hoppas du hittar en ny bostad att trivas i :)
  • Morgan L
    Morgan L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Första kontakten med Björn blev positiv han ställde upp med kort varsel komma till lägenheten för se på objektet.
    Själv skulle jag lämna Sthlm på Eftermiddagen.
    Vi synen rekommenderade Björn att jag skulle tömma lägenheten innan visning, lägenheten kunde fånga mer intressenter och få mer köpintrsserade.
    Eftersom mitt boende är Hindås bad jag om flyttstädning vilket ombesörjdes av Björn .
    Alla handlingar fixades via mail lägenheten såldes av Björn med +10% av förväntat pris. Tacksam för detta.++++++++
    2017-10-03 Björn S svarar Morgan L
    Hej Morgan, stort tack! Roligt att du uppskattade mitt arbete, mitt mål är alltid att överträffa mina kunders förväntan både när det gäller service och slutpris. Tack ännu en gång för förtroendet. Hälsningar Björn
  • Eric H
    Eric H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jättebra kontakt under hela processen. Får svar på frågor oavsett tidpunkt. Man känner sig trygg i en stor process.
    2017-10-02 Richard P svarar Eric H
    Tack så mycket Eric, det känns väldigt skönt att höra att det har känts tryggt och bra för er. Ni har köpt en väldigt fin lägenhet som jag önskar er all lycka i!
    Vi hörs snart igen:)
  • Lena W
    Lena W skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn är mycket serviceorienterad och inlyssnande. Han har dessutom bra koll på alla faser i försäljningen samt vilka dokument som ska undertecknas, och när. Vi fick klara och tydliga samtal och mejl där punkterna listats och dokumenten bifogats.

Vi är mycket nöjda med bemötandet och ser Björn som mycket erfaren, trovärdig och professionell.
    2017-09-28 Björn S svarar Lena W
    Hej Lena, tack! Jag är noga med att vara tydlig för att undvika missförstånd, det är mycket handlingar i en bostadsaffär och då är det viktigt med ordning och reda. Roligt att ni uppmärksammat och uppskattat det. Hälsningar Björn
  • Ronja N
    Ronja N skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig men framförallt engagerad. Jag som köpare har känt mig trygg under hela processen. Jag köpte lägenheten på förhandsvisning och Amanda löste allt väldigt snabbt och smidigt med bra återkoppling hela vägen. Rekommenderas!
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Amanda kändes otroligt serviceminded och engagerad genom hela processen. Väldigt nöjd med samarbetet och kan bara varmt rekommendera Amanda för andra!
  • Lukas L
    Lukas L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Positiv upplevelse. Enkel att få tag på. Tillgänglig även obekvämare tider på dygnet. Fixade allt jag bad om.
    2017-09-26 Björn S svarar Lukas L
    Hej Lukas, stort tack! Roligt att du känner dig nöjd, lycka till med nya bostaden.
    Hälsningar Björn
  • Erik K
    Erik K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mkt bra o professionellt bemötande samt tillgänglighet.
    Alltid beredd att svara på frågor.
    Mkt god kundupplevelse.
    2017-09-08 Richard P svarar Erik K
    Tack Erik, väldigt uppskattat att höra.
    Jag hoppas att ni kommer att trivas utmärkt i er nya lägenhet.
    Ha en fortsatt fin helg!
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionellt, lugnt och strukturerat.
    2017-09-06 Richard P svarar Johanna E
    Tack så mycket det känns kul att höra och hör av dig om du har några frågor framåt.
    Fortsatt fin vecka!
  • Pia Charlotte M
    Pia Charlotte M skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin var oerhört proffsig och informativ. Bra säljmaterial.
    2017-09-06 Martin S svarar Pia Charlotte M
    Tack så mycket! Vi ses på tillträdet :)
  • Gustav P
    Gustav P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra! Bra service och tillgänglig stor del av dygnet per telefon. Det uppskattar jag mycket hos en mäklare.
    2017-09-06 Richard P svarar Gustav P
    Kul att höra Gustav, tack så mycket och lycka till med nya boendet!
    Hör av dig om du har några frågor:)
  • Helena S
    Helena S skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, professionell och påläst! Kan varmt rekommendera Erik.
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Såsom köpare upplevde jag Björn Strömberg som professionell, saklig, tillgänglig och trevlig. Jag är väldigt nöjd med den snabba och smidiga affär som Björn hjälpte till att ordna och genomföra.
    2017-08-28 Björn S svarar Jenny L
    Tack Jenny, det gick väldigt snabbt och smidigt. Hoppas du trivs bra i din nya lägenhet! Hälsningar Björn
  • Malin T
    Malin T skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Positiv, lyhörd och proffsig. Caroline Lundin skötte vår försäljning snabbt och effektivt. Hon vägde in våra önskemål - anpassade tidsschemat efter våra behov och kontaktade potentiella köpare tidigt, vilket gjorde att lägenheten kunde säljas till ett vettigt pris innan visning.
  • Jane N
    Jane N skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En proffsig och förtroendeingivande mäklare.
  • Låtta B
    Låtta B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Positiv, snabb, professionell, samarbetsvillig, lösningsorienterat.
    2017-08-21 Martin S svarar Låtta B
    Tack för det fina betyget Låtta! Jag är övertygad om att ni kommer få lägenheten superfin! Vi ses på tillträdet! :)
  • Johanna  L
    Johanna  L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var superproffsig genom hela försäljningen och väldigt lyhörd för mina önskemål. Hela affären kändes trygg, välskött och anpassad. Jag har absolut ingenting att anmärka på och är supernöjd!
    2017-08-23 Richard P svarar Johanna  L
    Vad härligt att höra Johanna, tack för det fina omdömet:)
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit fantastiskt trevlig och duktig!
    2017-08-21 Richard P svarar Sofia G
    Tack Sofia, vad kul att höra!
    Tack också för all hjälp under processen:)
  • Marcus E
    Marcus E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard gjorde ett väldigt bra jobb genom hela processen. Väldigt snabb uppdatering och konstant bra återkoppling. Lätt att ha att göra med och även att bolla tankar med. Av de mäklare jag haft erfarenhet av hittills är Richard helt klart den bästa! Rekommenderas stort!
    2017-08-21 Richard P svarar Marcus E
    Tack Marcus, det känns väldigt kul att höra!
    Det har varit väldigt smidigt att samarbeta med er också och tack för förtroendet och all hjälp under processen:)
    Ha en fortsatt trevlig sensommar:)
  • Maria G
    Maria G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi bad att få en visning innan den öppna visningen, något som Richard ordnade trots att det var hans sista semesterdag. Vi köpte lägenheten och alla våra frågor har Richard skött på ett bra sätt.
    2017-08-21 Richard P svarar Maria G
    Tack Maria, vad kul att höra!
    Ni har köpt en fantastisk lägenhet som jag hoppas att ni kommer att trivas utmärkt i:)
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig och lyhörd, snabb med återkoppling.
    Kan verkligen rekommendera honom till andra.
    2017-08-21 Richard P svarar Daniel L
    Tack Daniel, vad trevligt att höra!
    Tack också för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen, lycka till framåt:)
  • Lars D
    Lars D skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn var mäklare när vi köpte lägenhet, och vi upplevde honom som tydlig, transparent och professionell. En bra mäklarupplevelse rakt igenom!
    2017-08-11 Björn S svarar Lars D
    Stort tack Lars! Lycka till med ert nya boende nu. Hälsningar Björn
  • Maria E
    Maria E skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig framtoning och lugnt bemötande. Hade kontakt med honom som köpare av en lägenhet när han representerade säljaren.
    2017-08-09 Björn S svarar Maria E
    Stort tack Maria, lycka till med nya lägenheten! Hälsningar Björn
  • Charlotte A
    Charlotte A skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit mycket serviceminded och professionell. i sitt arbete. Han har alltid uppdaterat och återkopplat med mig efter varje steg i försäljningsprocessen vilket jag uppskattat mycket.
    Jag kan varmt rekommendera Richard.
    2017-08-04 Richard P svarar Charlotte A
    Tack Lotta!
    Det värmer mycket att höra, det har varit toppen att jobba tillsammans med dig och Charlie också :)
    Hoppas att ni kommer trivas utmärkt i nya lägenheten!

Fortsatt fin sommar:)
  • Adam F
    Adam F skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Allt var proffsigt och smärtfritt! Levde upp till alla mina förväntningar.
    2017-08-03 Martin S svarar Adam F
    Tack för det fina omdömet Adam! Vi ses på frånträdet :)
  • Johan L
    Johan L skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Försäljningen gjordes snabbt med stort engagemang och proffessionalitet.
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Informativ och tillmötesgående
    2017-07-05 Martin S svarar Åsa L
    Tack Åsa! Alltid kul att kunna hjälpa till!
  • Malou H
    Malou H skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är en mäklare som vi varmt rekommenderar. Hon ger sig inte och levererar på topp nivå! Hade det inte varit för Anna så hade inte försäljningen blivit så bra som den blev.
  • Veronica K
    Veronica K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Östermalms bästa mäklare!

Jag har kommit i kontakt med många mäklare i mina dagar, både som säljare och köpare och Richard är i särklass en av de mest professionella och tillmötesgående mäklare jag har stött på.

Jag anlitade Richard för att sälja min lägenhet på Östermalm och jag kunde inte vara nöjdare med mitt beslut.

Richard är en extremt engagerad mäklare som gör det där lilla extra för att du som säljare ska kunna känna dig trygg och få ut det mesta av din försäljning. Han lyssnade på mina behov, visade på stor kunskap om marknaden, var alltid snabb på återkoppling och det jag gillade allra mest var att han förstod värdet av att ge de potentiella köparna tid, information, bra bemötande och uppföljning, något som jag tycker många mäklare missar.

Efter försäljningen var han också till stor hjälp med tips och råd i mitt sökandet efter min nya drömbostad!

Richard levererade över mina förväntningar på alla plan och jag kan varmt rekommendera honom för alla som letar efter en mäklare i området!
    2017-06-30 Richard P svarar Veronica K
    Men tack så hemskt mycket, Veronica det värmer verkligen att få höra så fina ord!
    Jag är väldigt tacksam att vi fick chansen att jobba ihop och jag hoppas att ni kommer trivas utmärkt i ert nya boende nu framöver!

Ha en superfin helg nu!:)

Mvh!
    Richard
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna hjälpte mig nyligen sälja min lägenhet och jag är mycket nöjd! Anna höll mig hela tiden underrättad om vad som skedde i processen och var väldigt proffsig och rak, jag skulle gärna använda Annas tjänster igen!
    2017-06-28 Anna W svarar Cecilia L
    Tack för dina fina ord Cecilia, det var ett sant nöje att hjälpa dig med försäljningen av din fina lägenhet! På återseende!!
  • Erik N
    Erik N skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket engagerad och kompetent med ett väldigt driv.. Vi är jättenöjda och levde mer än väl upp till förväntan. Kan varmt rekommendera.
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har haft Anna Wikstrand vid en försäljning av min bostad. Jag kan varmt rekommendera till andra att anlita Anna Wikstrand. Hon utför sitt jobb med bravur och jag är jätte nöjd med att anlitat Anna.
    Det tidigare säljare skrivit om Anna kan jag bara instämma om.
  • Kristin M
    Kristin M skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline hjälpte till att sälja min lägenhet. Hon är framåt, trevlig, proffsig och lätt att ha att göra med! Försäljningsresultat högt över förväntan. Jag är mycket nöjd!
    Rekommenderas!!
  • Barbro J
    Barbro J skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra bemötande o levde upp till min förväntan o lite till
    2017-06-22 Richard P svarar Barbro J
    Tack så mycket Barbro, vad roligt att höra att ni är nöjda:)

Fortsatt fin dag och glad midsommar!

/Richard
  • Filip C
    Filip C skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Seriös och kunnig. Dessutom mycket trevlig!
    Helnöjd!
    2017-06-21 Martin S svarar Filip C
    Tack Filip! Alltid kul att hjälpa till! Vi ses :)
  • Sebastian T
    Sebastian T skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket proffsig mäklare som på ett rutinerat sätt arbetar igenom också komplexa situationer och mer kluriga marknader.
    2017-06-20 Charlotte W svarar Sebastian T
    Tack Sebastian:) det har varit ett nöje att få hjälpa dig med Styrmansgatan! ha en super skön sommar, så ses vi snart!

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm