Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och Östermalmstorg 1 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 509 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• 2019-02-16

Patrik P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt bostadsrätt. Trevligt och professionellt bemötande. Fanns tillgänglig och kunde snabbt svara på frågor. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-02-16

Ida R skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, Ordentlig. Bra bemötande och trevligt kontor. Nöjd. Läs mer
  • 2019-02-15

Linnea A skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig och professionell. Tydlig och rak kommunikation. Läs mer
  • 2019-02-14

Anna S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var proffsig, tillgänglig och lyhörd genom hela processen. Tack vare att Richard följde upp varje spekulant och ställde upp på extravisningar kunde vi sälja innan ordinarie visning. Vi är supernöjda och köparna lika så. Vi ger våra honom våra varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Fredrick S

2019-02-14

Fredrick S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket proffsig och kunnig. Skulle anlita honom igen utan tvekan Läs mer
  • 2019-02-14

Berndt P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utmärkt bemötande. Kom snabbt med och tittade på lägenheten och gav sina synpunkter. Vi kom överens och skrev kontrakt /måndag/snyggade upp (34m2) och senare på dagen kom en köpare, synade av, gillade tydligen vad som fanns. Richard ringde och berättade att köparen förberedde ett bud som han förmedlade dagen efter. Budet accepterades och på fredag underskrevs köpehandlingarna.
    Mycket smidigt och snabbt agerande från Richards sida Läs mer
    2019-02-14 Richard P svarar Berndt P
    Tack Berndt! Det var ett väldigt fint bemötande ifrån din sida. Din lyhördhet och vilja att genomföra en så bra process som möjligt som bidrog till den smidiga och lyckade affären. Tack för de fina orden och på återhörande!

Gunilla B skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi sålde vår lägenhet på Östermalm! Jag vill veta vilka som kom på visningen, antal, känslan etc
    Önskar dessutom en snabb feedback av mäklaren efter en visning. Den blev perfekt efter att vi redogjort för våra önskemål. Läs mer

Madeleine H skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde 1,5 på gärdet där Mathias var min mäklare. Svår start på året med en jobbig bostadsmarknad men var imponerad över Mathias ihärdighet! Hade en bra diaolog och Återkopplade ofta. Märktes att Mathias var mån om att det skulle kännas bra för oss. Vi var väldigt nöjda med försäljningen. Läs mer
    2019-02-12 Mathias O svarar Madeleine H
    Vad roligt att höra! Stort tack för ert förtroende att låta mig sköta er bostadsaffär. Målet var alltid att ni skulle bli nöjda och jag är glad att vi lyckades. Jag önskar er allt det bästa.

Roland Å skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna hjälpte oss att sälja vår 4:a på Nedre Gärdet och hela processen gick snabbt och professionellt. Bra förmånliga tjänster som flytthjälp, städning etc efter försäljningen har vi använt.
    Vi är mycket nöjda med resultatet och lämnar våra varmaste rekommendationer att använda Fastighetsbyrån Östermalm
    Mvh Roland & Suzann Läs mer
  • 2019-02-06

Silvia B skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Kunnig mäklare på Östermalm som har bra möjligheter så som "På gång". Läs mer
  • 2019-02-04

Ebba H skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har köpt min första lägenhet på Nybrogatan 81A i Stockholm. och blev otroligt bra mött av min mäklare Björn Strömberg. Det var bra kommunikation från det att jag la mitt bud till att jag fick nycklarna. Jag kan verkligen rekommendera Björn till alla som ska sälja eller köpa bostad! Läs mer
    2019-02-06 Björn S svarar Ebba H
    Stort tack Ebba! Roligt att du känner så, hoppas att du ska trivs bra i din nya lägenhet! Hälsningar Björn
  • 2019-02-04

Viktoria P skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt trevligt bemötande!

Smidigt med kontakt och överlämning etc. Läs mer
  • 2019-01-31

Christer T skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi är nöjda Läs mer
    2019-01-31 Mathias O svarar Christer T
    Vad roligt att höra Christer. Jag hoppas att ni kommer att trivas jättebra.
    Allt gott.
  • 2019-01-19

Marie A skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har anlitat Mathias Odehag på Fastighetsbyrå vid försäljning av vår bostadsrättslägenhet. Vi har under hela uppdraget känt oss positivt inställda och nöjda med varje steg i processen. Vi upplever insatsen som tydligt, noggrann, väl informerad och engagerad.
    Det blev en lyckad och friktionsfritt försäljning med nöjd säljare och köpare. Läs mer
    2019-01-23 Mathias O svarar Marie A
    Vad roligt att höra Marie. Det har varit ett sant nöje att få hjälpa till med er bostadsförsäljning och jag vill verkligen tacka er för ert förtroende. Allt gott till er!
  • 2019-01-08

karoline k skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Det var ett sant nöje att arbeta med Björn under försäljningsprocessen av min våning.
    Jag upplevde att Björn självmant snabbt uppfångade vad som gjorde mitt objekt exceptionnelt i förhållande till andra liknande objekt och på ett professionellt sätt förmedlade detta till de olika intressenter med framgång.
    Björn var noga med information och att kontinuerligt återvända för att checka upp med mig om jag var nöjd eller önskade att ändra något.
    Jag kan varmt rekommendera Björn och skulle behovet uppstå kommer jag utan tvekan att välja Björn som min mäklare igen. Läs mer
  • 2019-01-07

Sixten F skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte en 2:a!
    Richard var trevlig och smidig mäklare! Läs mer
    2019-01-07 Richard P svarar Sixten F
    Tack Sixten och lycka till med den nya lägenheten!
  • 2018-12-26

Bo B skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt bostadsrätt. Allt sköttes utmärkt, smidigt. Björn hanterade en miss av säljarens bank utan problem. Läs mer
    2019-01-08 Björn S svarar Bo B
    Stort tack Bo! Skönt att det löste sig med banken till slut. Hoppas att ni ska trivas bra i er nya lägenhet. Hälsningar Björn
  • 2018-12-25

Sophie B skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt bostadsrätt. Trevlig och lätt att ha kontakt med. Bra få hjälp med fullmakt. Läs mer
    2019-01-08 Björn S svarar Sophie B
    Tack Sophie! Hoppas att ni ska trivas bra i er nya lägenhet. Hälsningar Björn
  • 2018-12-22

Oskar O skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Riktigt duktig mäklare, mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-12-21

Peter J skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag hade nöjet att få Richard som mäklare. Richard var otroligt proffsig och kunnig! Kan varmt recomendera. Peter narvavägen Läs mer
    2018-12-21 Richard P svarar Peter J
    Tack Peter! Du har varit toppen som säljare också, vilken tillgång!
    Önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År så hörs vi igen.

/Richard

Henrik G skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig och engagerad, kan rekommenderas. Läs mer
  • 2018-12-14

Yasmine G skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lyhörd, snabb på att återkoppla, mån om både köpare och säljare. Läs mer
    2018-12-17 Anna A svarar Yasmine G
    Stort tack för fin rekommendation och bra samarbete:). Nu har jag skickat en jätte bra kontakt till föreningen. Ses i januari. God jul och Gott nytt år

Peter O skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell, service minded och trevlig. Följer upp.

Har köpt lägenhet med Annas hjälp. Läs mer

Dane J skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn har nyligen hjälpt oss med försäljningen av vår lägenhet.Som marknaden är just nu har det varit en ganska lång process med många visningar. Nu är det klart och vi är mycket nöjda med Björns sätt att sköta det hela. Alltid glad, positiv, ett vänligt bemötande, alltid tillgänglig och framför allt mycket professionell. I samma veva har vi också köpt vår nya lägenhet via honom. Även där har vi samma positiva erfarenheter.
    Anna & Dane Läs mer
    2018-12-18 Björn S svarar Dane J
    Stort tack Anna & Dane! Roligt att ni uppskattar mitt sätt att arbeta, jag är också tacksam för att jag fick förtroendet att sälja er fina våning efter att ni köpt ert nya boende av mig. Vi hörs längre fram. Hälsningar Björn
  • 2018-12-12

Charles d skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn är en mycket kompetent och kunnig mäklare. Han har hjälpt oss hitta ett drömläge vid Starrängsringen. Vi hade en del utmaningar under processen på grund av frånvaro (jag jobbar i utlandet) och ibland tuffa förhandlingar med säljaren, men Björn visade alltid ett lugnt och professionellt bemötande vilket i slutändan ledde oss igenom denna komplicerade process och slutförde försäljningen framgångsrikt. Vi är mycket tacksamma för hans insatser. Läs mer
    2018-12-18 Björn S svarar Charles d
    Stort tack Charles! Roligt att ni är nöjda med mitt sätt att arbeta och att ni trivs bra i er nya lägenhet. Återkom gärna till mig om det är något jag kan hjälpa till med. Hälsningar Björn
  • 2018-12-05

Anna R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har precis fått tillträde till en 2a på Narvavägen. Richard var väldigt tillmötesgående, glad och trevlig. Det var väldigt trevligt dem gånger vi träffades tillsammans jag, min pappa, Richard och säljaren på mäklarkontoret. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Anna R
    Hej Anna,
    Tack, vad fint skrivet! Det var väldigt trevligt att få hjälpa till med ert köp och jag hoppas att ni kommer trivas utmärkt i er fantastiskt fina lägenhet!
  • 2018-12-05

Kristin H skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Upplevde ett trevligt bemötande med både mig som säljare och med köparna. Tydlig plan för hur försäljningen skulle gå till. Kände mig trygg vid genomförandet av köpet. Läs mer
  • Björn D

2018-12-03

Björn D skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har sålt en lägenhet på Skeppargatan98.
    Hon har haft ett trevligt och professionellt bemötande. Våra förväntningar om pris och snabbhet uppfylldes helt. Läs mer

Torbjörn H skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utmärkt mäklare på alla sätt. Glad kompetent! Läs mer

Björn A skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket snabba och tydliga besked Läs mer
    2018-12-04 Anna W svarar Björn A
    Tack Björn, hoppas ni skall trivas i nya lägenheten! På återseende!

Magnus K skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra, trevlig & engagerad mäklare, rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-12-02

Karin T skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline hjälpte mig att sälja min lägenhet. Hon var proffsig, trevlig och tydlig genom hela processen. Jag kan varmt rekommendera Caroline! Läs mer
  • 2018-12-01

Magnus H skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte en bostad i Oscars Properties projekt på Sandhamnsgatan/Gärdet.
    Anna förmedlade objektet på ett tydligt sätt, var saklig och snabb i sina återkopplingar.
    Är nöjd med upplevelsen som helhet. Läs mer
    2018-12-04 Anna W svarar Magnus H
    Tack Magnus, hoppas ni trivs bra i nya bostaden! :)
  • 2018-11-30

Alva H skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Uppskattade att mäklaren kändes ärlig och pålitlig både mot säljaren och mot mig som köpare Läs mer
  • 2018-11-29

Armin A skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig och kompetent! Var ihärdig och gav aldrig upp! Läs mer
  • 2018-11-29

Jan S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi träffade Anna vid ett antal visningar innan vi kom till en 3,5 på Birger Jarlsgatan som vi köpte. Anna var hela tiden mycket proffsig och vänlig. När vi var klara med affären kändes Anna som en god vän som hjälpt oss med ny bostad...
    Vi kunde inte haft en bättre kontakt under vårt sökande och köpande av ny bostad. Läs mer

Richard N skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har sålt en 87 kvm lägenhet på Östermalm. Bra bemötande av mäklaren. Tyvärr fick vi inte ut det priset vi hade hoppats på, förmodligen pga dålig marknad för tillfället. Vi köpte också en ny lägenhet genom samma mäklare till ett högt pris men vi ville ha den.

Totalt sett var det en nervös upplevelse men mäklaren var bra. Läs mer

Leif L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt och lugnt samtal vid första mötet
    Han var tydlig
    Perfekt samanställning av försäljningen
    Ordning och reda på alla handlingar
    Alltid tillgänglig för frågor Läs mer
    2018-12-18 Björn S svarar Leif L
    Stort tack Leif, och tack för förtroendet! Det gick väldigt snabbt och smidigt med försäljningen av er lägenhet, roligt att ni hittade ett nytt boende så snabbt också. Vi ses längre fram vid frånträdet. Hälsningar Björn

Ylva N skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi är nöjda med Anna men inte riktigt med priset vi fick för lägenheten. Läs mer

Eric R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En riktig kämpainsats av Richard som fick våran försäljning och vårt köp att gå igenom trots en svag marknad! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Eric R
    Tack Eric,
    Det känns skönt att vi lyckades få ihop en bra affär för alla parter! Tack för bra service som säljare och god tillgänglighet!
  • 2018-11-25

Leo B skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn har varit oss ytterst behjälplig med försäljningen av vår lägenhet vid Tessinparken. Bra bemötande och väldigt hjälpsam. Vi anlitade först en annan mäklare på Fastighetsbyrån men när hon slutade tog Björn över. Vi är väldigt nöjda med hur han hanterade situationen och skulle gärna anlita Björn igen. Läs mer
    2018-12-18 Björn S svarar Leo B
    Stort tack Leo! Roligt att ni uppskattade mitt arbete och att allt gick snabbt och smidigt både med er försäljning och köpet av er nya bostad. Hälsningar Björn
  • 2018-11-24

Mattias B skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utmärkt bemötande och stöd i försäljningsprocessen av vår bostadsrätt. Jag kan varmt rekommendera Richards mäklartjänster! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Mattias B
    Tack Mattias,
    Vad roligt att höra, det betyder mycket för mig. Jag hoppas att vi får anledning att jobba ihop längre fram, På återhörande!
  • 2018-11-23

Eva R skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Med Björns hjälp har jag just, med gott resultat, sålt min bostadsrätt på Gärdet. Det kunde inte gått smidigare! Jag bor utomlands, så att anlita en mäklare som var lyhörd för mina önskemål och effektiv i säljprocessen var extra viktigt. Björn har på alla sätt motsvarat de förväntningarna. Jag tvekar inte att anlita honom igen om vägarna bär åter till Stockholm.
    Eva Läs mer
    2018-12-18 Björn S svarar Eva R
    Stort tack Eva! Roligt att du uppskattar mitt arbete och känner dig nöjd. Allt gick väldigt snabbt och smidigt och köparna är jätteglada att dem fick köpa din fina lägenhet. Hälsningar Björn
  • 2018-11-22

Sofia P skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn har hjälpt oss att sälja vår sekelskiftes lägenhet på 65 kvm på Östermalm i en bostadsmarknad som varit minst sagt tuff. Trots detta har Björn visat tålamod och intresse för att sälja vår lägenhet samt att han hela tiden haft oss som säljare i tanke och haft förståelse för vår prisbild vi velat ha. Björn har även haft en bra kontinuerlig kontakt med oss samt alltid funnits tillgänglig. Vi är mycket nöjda med vår försäljning och Björn som mäklare. Kan varmt rekommendera Björn som mäklare till alla som vill ha en trygg mäklare som värnar om säljarens bästa! Läs mer
    2018-12-18 Björn S svarar Sofia P
    Stort tack Sofia! Jag är mycket tacksam för att ni hade tålamod och förtroende för mig, det blev en lång försäljningsprocess men till slut gick vägen och slutpriset blev bra. Vi hörs längre fram. Hälsningar Björn
  • Jonathan P

2018-11-22

Jonathan P skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn har hjälpt oss att sälja en sekelskiftes 2a på 65m2 på Östermalm. Marknaden vände kraftigt och potentiella köpare försökte pressa priset, men Björn var lugn och ingav ett förtroende om att vi skulle finna en köpare som var villig att lägga ett bud vi var bekväma med.

Trots otaliga visningar har Björn aldrig pressat oss om att försöka sänka ambitionsnivån om försäljningspris, utan hela tiden förmedlat en självsäkerhet att rätta köparen kommer.

Vi är mycket nöjda med Björn och kan varmt rekommendera Björn som mäklare! Läs mer
    2018-12-18 Björn S svarar Jonathan P
    Stort tack Jonathan! Som jag svarade Sofia, jag är mycket tacksam för att ni hade tålamod och förtroende för mig, det blev en lång försäljningsprocess men till slut gick vägen och slutpriset blev bra. Vi hörs längre fram. Hälsningar Björn
  • 2018-11-22

Johanna Lindén L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn är en otroligt kompetent och trevlig mäklare som alltid levererar på högsta nivå! Läs mer
    2018-12-18 Björn S svarar Johanna Lindén L
    Stort tack Johanna! Roligt att ni känner er nöjda med mitt arbete. Återkom gärna till mig om jag kan hjälpa till med något.
    Hälsningar Björn

Carl Johan C skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard gav ett genuint intryck genom hela processen och fanns alltid tillgänglig för att svara på frågor Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Carl Johan C
    Hej Carl Johan,
    Vad härligt att du känner så, jag hoppas att du kommer trivas utmärkt i din väldigt fina lägenhet. Grattis till ett bra köp!

Anders E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag sålde en bostad på Östermalm med hjälp från Richard.

Han svarade utan tvekan mot mina högt ställda förväntningar.
    Stor entusiasm och kunskap ledde till ett bra slutresultat.

Svarade alltid direkt på mina frågor.

Anlitar gärna Richard igen vid ett liknande uppdrag. Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Anders E
    Hej Anders,
    Stort tack, det glädjer mig verkligen att höra. Jag ser verkligen fram emot framtida samarbeten, du har som säljare också gjort ett väldigt fint jobb vilket jag verkligen uppskattar!

Jukka M skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    I samband med att vi sålde vår bostadsrätt fick vi komplett och utmärkt service! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Jukka M
    Hej Jukka,
    Stort tack, det glädjer mig att höra. Ni som säljare har också bidragit med god tillgänglighet och bra service!
  • Shawn Poya P

2018-11-21

Shawn Poya P skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig mäklare som hjälpte oss med försäljningen på Gärdet. Läs mer

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm