Alla kategorier Fastighetsmäklare Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm
Rekommenderat företag 2016 - Fastighetsbyrån Östermalm Rekommenderat företag 2015 - Fastighetsbyrån Östermalm
Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm

Vad är viktigt för dig när du ska byta bostad? Utifrån dina behov skräddarsyr vi en helhetstjänst som passar dig. Med god lokalkännedom om Östermalm och starkt engagemang gör vi din viktigaste affär till din bästa affär. Fastighetsbyrån är Sveriges ledande mäklarkedja och vårt mål är att vara bäst i landet på att förmedla bostäder på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Läs vad 370 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• Loredana B
    Loredana B skrev om Sofia Elfsson da Costa en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sofia har varit toppen, ett plus är att hon alltid varit tillgänglig när jag behövt nå henne. Bra kommunikation!
  • Annika B
    Annika B skrev om Sofia Elfsson da Costa en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jättenöjd med min erfarenhet av Fastighetsbyrån där jag varit i kontakt med mäklaren
    Sofia Elfsson da Costa.

Engagerat och professionellt bemötande under hela processen - med ständig uppdatering kring status för objektet och snabb återkoppling i alla ärenden. Sofia var påläst och väl insatt i såväl objektet och föreningen som i området, och bjöd på ett varmt och intresserat bemötande från första till sista kontakt. Rekommenderas varmt!
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mkt professionalt bemötande från Anna. Hon är påläst, kommunikativ mot både oss som säljare och mot köparna. Lätt att nå och tydlig i sin kommunikation. Vi rekomenderar henne varmt.
    2016-09-14 Anna A svarar Fredrik H
    Hej! Stort tack! Har varit så trevligt att ha med er att göra, tack för bra samarbete. På återhörande inom kort Hälsningar Anna
  • Peter L
    Peter L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, driven och alltid tillgänglig. Richard rekommenderas!
  • Karl G
    Karl G skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik är grym, pålitlig och har hjälpt till hur mycket som helst. Jag är väldigt glad över att jag valde Erik som mäklare!
  • Gustav C
    Gustav C skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Toppen, mycket bra, överträffar förväntningarna.
  • Kristofer S
    Kristofer S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Under hela förmedlingsprocessen, från lägenhetsvärdering till överlåtelse, har Richard gjort ett fantastiskt jobb. Ett mycket professionellt intryck, bra dialog med såväl köpare som kund, samt hela tiden tillgänglig att bistå med råd och hjälp. Jag är mycket nöjd med förmedlingen på Fastighetsbyrån Östermalm, och Richard i synnerhet.
  • Ann Marie S
    Ann Marie S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är väldigt serviceminded, trevlig med ett lugnt förhållningssätt även i de mest stressade situationer. Alltid glad och återkopplar ofta och ger bra med information under köp/sälj processen.
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har genomgående varit ytterst professionell, hjälpsam och trevlig i hela processen innan, under och efter min lägenhetsförsäljning. Trots en relativt sval marknad blev slutresultatet långt bättre än vad vi först förväntade oss, och det tillskriver jag Richards expertis och hårda arbete!
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Aldrig varit med om en bättre mäklare! Såldes till rekordpris under svåra förutsättningar. Kommer absolut använda Caroline igen
  • Jessica N
    Jessica N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket nöjd med mitt samarbete med mäklaren Richard Petersson på Fastighetsbyrån Östermalm. Professionellt och väldigt trevligt bemötande. Rekommenderas starkt!
  • Christoffer G
    Christoffer G skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sara är mkt noggran, trevlig och professionell. Jag rekommenderar henne varmt.
  • Olof V
    Olof V skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi är mycket nöjda med hur Anna skötte försäljningen av vår lägenhet på Gärdet. Vi upplevde stort engagemang och hur Anna la ner extra energi på detta, speciellt när det blev lite trassel med köparen. Anna jobbade oförtrutet vidare och hade både en plan B och en plan C och allt ordnade sej. Anna hade hela tiden tät kontakt med oss som säljare och lyssnade noga på våra synpunkter så vi kände att det blev så som vi ville ha det.
  • Malin  D
    Malin D skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fick kontakt med Erik genom min bankman, då jag skulle flytta hem till Sverige hösten 2014. Sedan dess har han tipsat och visat lägenheter för mig. Men köpte via annan mäklare. I höstas valde jag att anlita Erik då jag skulle sälja, den fotades och har legat på Fastighetsbyrån som på G. Har hela tiden kunnat bolla med Erik om lgh jag varit intresserad av gällande brf, priser budgivning mm. Försäljningen gick snabbt och jag är nöjd. Kan varmt rekomendera honom.
    2016-08-17 Erik A svarar Malin D
    Tusen tack Malin , var ett nöje att få hjälpa dig i bostadsletandet som köpcoach, samt sälja din mysiga lägenhet
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Hej!
    Är super nöjd. Fick svar på alla frågor.
    Kände mig trygg med hela försäljningen!
    2016-08-17 Erik A svarar Johanna E
    Gud va kul Johanna , ett nöje att få hjälpa dig
  • Ludvig L
    Ludvig L skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik är en engagerad och positiv mäklare som dessutom utstrålar ett förtroendeingivande lugn. Försäljning av lägenhet är för många, inklusive för mig, en väldigt viktig affär och kan ofta upplevas som nervös och aningen stressande. Erik var en bra mäklare att bolla tankar med under denna period. Jag uppskattar även Eriks arbete när det kommer till förberedelser då han tog reda på pris för att bygga in uteplatsen, gjorde alternativa planlösningar samt att juridisk person godkänns av föreningen etc. Dessa kringarbeten låg aningen utanför min förväntansbild vilket medförde att jag upplevde det väldigt positivt.

Jag skulle rekommendera Erik som mäklare.
    2016-08-17 Erik A svarar Ludvig L
    Tusen tack för alla fina ord och roligt att du är nöjd,
  • Jennifer W
    Jennifer W skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Snabb och tydlig återkoppling kring uppdraget och åtgärder med konstant professionellt och trevligt bemötande och stort engagemang i utförande av uppdraget, jag är mycket nöjd och har redan rekommenderat Björn Strömberg som mäklare för flera bekanta.
  • José A
    José A skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn was a fantastic broker. He was very easy to talk to and make decisions with. He also managed to achieve us a good selling price for our apartment.
  • Fabian L
    Fabian L skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är väldigt nöjd över Carolines arbete med försäljningen av min lägenhet. All kontakt med henne var mycket enkel och hon ansträngde sig verkligen för att göra saker så enkla, snabba och bra som möjligt. Hon ser detaljer och framhäver saker som inte ens jag själv tänkt på. Sen så är nog hennes starkaste sidor lugnet och kompetensen. För mig var det enkelt, smidigt och förmedlingen var kvalitativ.
    Tack Caroline!
  • Malin E
    Malin E skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig och hjälpsam vid köpet av lägenhet
    2016-05-27 Felipe M svarar Malin E
    Tack Malin, jag tror du kommer stormtrivas i din nya lägenhet! Tack för de fina orden, vi ses snart! Hälsn Felipe
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt och ödmjukt bemötande, intresserad och engagerad, alltid tillgänglig. En positiv och bra upplevelse. Sen blev de högt satta målet från start inte slutresultatet p g a diverse olika anledningar. Mitt egna realistiska mål stämde bättre, så jag är en nöjd kund ändå!
    2016-05-27 Felipe M svarar Birgitta H
    Hej Birgitta, är verkligen glad för din skull att vi fick ihop affären! Tack för de snälla orden, vi ses snart /Felipe
  • Ann Marie S
    Ann Marie S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bemötandet var professionellt med stor förståelse för mig som kund. Björn är hjälpsam och snabb i sitt agerande
  • Cecilia P
    Cecilia P skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline va en av de mäklare jag fastande för. Från torsdag till söndag var jag på 13 visningar och ingen av de jag träffade gav ett sådant professionellt intryck som Caroline gjorde. Hon tog dig tid, va lugn, ödmjuk, kunnig men försökt allt återigen, mycket professionell. Skulle mer än gärna rekommendera henne till mina vänner och skulle gärna anlita henne igen när det är daga att sälja.
  • Nicole E
    Nicole E skrev om Lovisa Hidesten en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt trevlig och serviceminded!
    2016-05-25 Lovisa H svarar Nicole E
    Tack detsamma Nicole, hoppas att ni kommer att trivas i er nya fina lägenhet! kram Lovisa
  • Ragnar E
    Ragnar E skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vänligt och uppriktigt bemötande. Effektiv.
    Rekommenderas! Dock inte helt nöjd med strulet att jag fick "sälja" "övertala" köparen att skriva snabbt kontrakt.
  • Ulla K
    Ulla K skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra bemötande, det känns att hon jobbar för mig.
  • Sverker H
    Sverker H skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra bemötande från första kontakten, genom hela processen till avslut. Det har i hög grad motsvarat förväntningarna med vänlighet, effektivitet och professionell attityd helt igenom.
    2016-05-25 Anna A svarar Sverker H
    Hej! Tusen tack för fina ord och tack för mycket trevligt samarbete. Ha en trevlig resa så hörs vi snart igen. Hälsa familjen:)
  • Birgitte W
    Birgitte W skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline skötte vår försäljning på ett alldeles utmärkt sätt. Inget att klaga på.
    Vi valde Caroline som mäklare efter att ha talat med ett antal olika mäklerier och fastnade för Carolines proffsiga presentation, entusiasm och behagliga sätt. Slutpriset blev 160.000/m2 vilket är ett väldigt fint resultat tycker vi.
  • Arshia S
    Arshia S skrev om Lovisa Hidesten en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vår mäklare, Lovisa Hidesten, levde upp bra till vår förväntning.
    Hon är Ansvarsfull, Välplanerad, Drivande med Positivt bemötande.
    Som kund vi är helt nöjda med hennes topp prestation och professionell tjänst!
    2016-05-13 Lovisa H svarar Arshia S
    Tack snälla för fina ord! Kul att kunna leverera det ni förväntade er, kram Lovisa
  • Christopher S
    Christopher S skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är pålitlig, förtroendeingivande och duktig på det hon gör. Rekomenderar henne varmt och tackar för samarbetet.
    2016-05-24 Anna W svarar Christopher S
    Hej Christopher, tack för det! Och tack för ett trevligt samarbete kul att komma i kontakt med dig via rekommendation av din vän också. Jag hoppas vi kan hitta något nytt till dig snart också. På återseende!
  • Gustaf
    Gustaf skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sarah är väldigt trevlig och professionell! Har bara positiva saker att säga om Sarah och kan absolut rekommendera henne som mäklare.
  • Monica L
    Monica L skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Tycker att affären skötts mycket bra! Jag som bor i Skåne har smidigt kunna få hjäIp m fullmakter t ex.
    Också snabb mejl-återkoppling om status!
  • Robert D
    Robert D skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Vänlig och professionell, jag blev imponerad!
  • Kerstin W
    Kerstin W skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi blev mycket bra bemötta och vi är nöjda!
    2016-05-09 Charlotte W svarar Kerstin W
    Tack Kerstin för fina ord. Hälsningar Charlotte
  • Oscar E
    Oscar E skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Tack vare carolines engagemang, kunskap och driv såldes min lägenhet snabbt. Caroline var från dag ett väldigt mån om att göra sitt yttersta och hon såg alltid till att finnas nära till hands om jag hade några frågetecken. Jag skulle varmt rekommendera Caroline för mina vänner och familj!
  • Katariina N
    Katariina N skrev om Lovisa Hidesten en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Engagerad, trevlig och rolig. Skulle anlita henne igen
    2016-05-05 Lovisa H svarar Katariina N
    Tack snälla för rekommendationen Katariina! Hoppas ni kommer att trivas i ert nya område! Jag hjälper er mer än gärna igen kram Lovisa
  • Lottie E
    Lottie E skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt trevlig mäklare, jobbar hårt. Kan ibland va lite svår att få tag i dock.
  • Martin C
    Martin C skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har inte mött Charlotte personligen ännu men de telefonkontakter vi har haft har varit mycket bra.
  • Farox L
    Farox L skrev om Fredrik Viman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utmärkt mäklare, vänligt bemötande, smidigt genomförande av fastighetsaffär.
    2016-05-30 Fredrik V svarar Farox L
    Tack så mycket! Tack själva för ett vänligt bemötande. Säker på att ni kommer att trivas superbra i er nya fina lägenhet!
  • Stavros B
    Stavros B skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi träffade Charlotte 1 månad sedan, hon är väldigt snäll, hjälpsam och trevlig, en stjärna! Allt gick enligt förväntan. Vi kan varmt rekommendera Charlotte.
  • Gustaf S
    Gustaf S skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra kunskap om området och bra känsla för vad jag som kund behövde. Vilket kändes tryggt och skönt vid en försäljning.
    2016-05-24 Anna W svarar Gustaf S
    Tack Gustaf!! Det har varit jättekul att samarbeta med er. Hoppas ni skall trivas i nya kvarteren, och på återseende!!
  • jessica r
    jessica r skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig och alert och kunnig mäklare med stor energi
  • Inger B
    Inger B skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Engagerad och förtroendeingivande
    2016-05-24 Anna W svarar Inger B
    Tack Inger det har varit ett trevligt samarbete!
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Charlotte har visat upp ett mycket professionellt bemötande och har genomfört sitt uppdrag på ett mycket bra sätt. Har hjälpt oss genom en ganska tuff process med en besvärlig styrelse för bostadsrättsföreningen. Det har varit lätt i kommunikationen och C. har visat på en stor generositet! Vi är mkt nöjda och återkommer gärna till henne vida andra försäljningar.
  • Sandra I
    Sandra I skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt professionell och trevligt bemötande. Fanns alltid till hands för att svara på frågor och lägger verkligen ner sin själ i det hon gör. Hon finns alltid där för sina kunder, närsomhelst på dygnet och jobbar hårt för att ni ska nå ert gemensamma mål med lägenheten. Skulle inget mer än att rekomendera Caroline till alla som letar efter en märklare som alltid ger 110% och som får dig som köpare att slappna av medans hon gör jobbet. Jag tyckte Caroline var grym och hon gjorde allt med ett leende på läpparna :) rekommenderar varmt!
  • Anna W
    Anna W skrev om Lovisa Hidesten en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    trevlig, bra, saklig och kunnig om etage våningen & inom området där vi köpte den
    2016-05-03 Lovisa H svarar Anna W
    Tack snälla Anna för de fina orden! Kam Lovisa
  • Charlotte V
    Charlotte V skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra mäklare! Trevlig, tillmötesgående och proffsig.
  • Marjam S
    Marjam S skrev om Lovisa Hidesten en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Duktig och driven säljare med avslut i fokus
    2016-05-03 Lovisa H svarar Marjam S
    Tack Marjam, det var grymt kul att arbeta efter era höga krav! Alltid roligt med utmaningar. Kram Lovisa
  • Veronica L
    Veronica L skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Jätte trevlig och kunnig/proffsig.
  • Gabriel S
    Gabriel S skrev om Lovisa Hidesten en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt och professionellt bemötande igenom hela säljprocessen. Kan varmt rekommendera Lovisa.
    2016-04-24 Lovisa H svarar Gabriel S
    Tack snälla Gabriel för fina ord, kul att du känner att du vill rekommendera mig vidare! MVH Lovisa