en del av Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

4.7 / 5 i betyg — 65 rekommendationer
Med mångårig erfarenhet inom sälj- och servicebranschen har jag ett brinnande engagemang för det personliga mötet.

Läs vad 65 användare tycker om Erik Andersson

• Susanne F
    Susanne F skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig, positiv och intresserad. Snabb och effektiv. Mycket nöjda.
  • Magnus M
    Magnus M skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik Andersson motsvarade definitivt våra förväntningar. Han var proffsig, trevlig, kunnig och hjälpsam.
  • Viktor S
    Viktor S skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionellt bemötande från Erik.
    Erik var väldigt trevlig och gjorde ett riktigt fint jobb med min försäljning som blev rekord i området.
    Snabb återkoppling och ett bra bollplank.
  • Karl G
    Karl G skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik är grym, pålitlig och har hjälpt till hur mycket som helst. Jag är väldigt glad över att jag valde Erik som mäklare!
  • Gustav C
    Gustav C skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Toppen, mycket bra, överträffar förväntningarna.
  • Malin  D
    Malin D skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fick kontakt med Erik genom min bankman, då jag skulle flytta hem till Sverige hösten 2014. Sedan dess har han tipsat och visat lägenheter för mig. Men köpte via annan mäklare. I höstas valde jag att anlita Erik då jag skulle sälja, den fotades och har legat på Fastighetsbyrån som på G. Har hela tiden kunnat bolla med Erik om lgh jag varit intresserad av gällande brf, priser budgivning mm. Försäljningen gick snabbt och jag är nöjd. Kan varmt rekomendera honom.
    2016-08-17 Erik A svarar Malin D
    Tusen tack Malin , var ett nöje att få hjälpa dig i bostadsletandet som köpcoach, samt sälja din mysiga lägenhet
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Hej!
    Är super nöjd. Fick svar på alla frågor.
    Kände mig trygg med hela försäljningen!
    2016-08-17 Erik A svarar Johanna E
    Gud va kul Johanna , ett nöje att få hjälpa dig
  • Ludvig L
    Ludvig L skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik är en engagerad och positiv mäklare som dessutom utstrålar ett förtroendeingivande lugn. Försäljning av lägenhet är för många, inklusive för mig, en väldigt viktig affär och kan ofta upplevas som nervös och aningen stressande. Erik var en bra mäklare att bolla tankar med under denna period. Jag uppskattar även Eriks arbete när det kommer till förberedelser då han tog reda på pris för att bygga in uteplatsen, gjorde alternativa planlösningar samt att juridisk person godkänns av föreningen etc. Dessa kringarbeten låg aningen utanför min förväntansbild vilket medförde att jag upplevde det väldigt positivt.

Jag skulle rekommendera Erik som mäklare.
    2016-08-17 Erik A svarar Ludvig L
    Tusen tack för alla fina ord och roligt att du är nöjd,
  • Christoffer  H
    Christoffer H skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik är riktigt bra mäklare. Han är lugn och trevligt och gav mig mycket hjälp vid försäljingen av min lägenhet. Han är till skillnad från andra mäklare inte påflugen utan jobbar seriöst och sprider ett lugn omkring sig. Jag som säljare är mer än nöjd med honom och jag vet även att personen som köpte min lägenhet är nöjd med Eriks insats.
    2016-08-17 Erik A svarar Christoffer H
    Tusen tack var roligt att få hjälpa dig
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, proffesionell och ambitiös. Snabb återkoppling och uppdatering både innan, under och efter försäljning av vår lägenhet vilket vi uppskattat. Hög servicekänsla och personligt bemötande. Vi upplevde att Erik gjorde det lilla extra genom hela samarbetet med bla snabba extravisningar, vilket resulterade i han uppfyllde och överträffade våra förväntningar.
    2016-08-17 Erik A svarar Camilla W
    Tack Camilla vad roligt att ni är nöjda , var jätte kul att få hjälpa er
  • Jessica W
    Jessica W skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik är proffsig, kunnig och trevlig. Uppskattade att han höll en regelbunden kontakt och alltid var tillgänglig via telefon. Kan varmt rekommendera Erik som gjorde ett mycket bra arbete.
    2016-08-17 Erik A svarar Jessica W
    Tusen tack Jessica , roligt att få hjälpa er
  • Ann G
    Ann G skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra. Känner marknaden. Mycket kontakt, började redan i våras. Lite komplikationer inte med Erik men nu i september kom vi igång, professioneellt och snabbt. Erik kan fastighetsmarknaden och har bra koll. Bra kontakt med både säljare och köpare.
    2016-08-17 Erik A svarar Ann G
    tusen tack för alla fina ord och trevligt samarbete
  • Carl H
    Carl H skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik hjälpte till på ett bra sätt med en mycket krånglig situation vid försäljningen.
  • Sabine M
    Sabine M skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik Andersson är en mycket professionell och kundorienterad mäklare. Han har ett väldigt sympatiskt och tillmötesgående sätt. Jag har erfarenhet av samarbete med Erik både vad gäller större våningar och mindre lägenheter och såväl i köp- som säljsammanhang. Det har känts jättebra alla gånger och jag skulle inte tveka att rekommendera Erik till någon som skall göra en bostadsaffär.
  • Maria G
    Maria G skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Serviceinriktad, kunnig, engagerad och trevlig.
    2016-08-17 Erik A svarar Maria G
    Tusen tack Malin , ett nöje att hjälpa dig
  • Gunilla J
    Gunilla J skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik Anderssons bemötande var trevligt men dokumentationen innehöll flera sakfel, som trots flera påpekanden av mig inte bemöttes, och slutdokumentet innehöll alltjämt felaktiga uppgifter. Låneinstitutet fick inte heller den information som erfordrades för att överföra handpenningen på utsatt datum. Vi kommer inte att anlita mäklaren i framtiden.
    2015-06-25 Erik A svarar Gunilla J
    Hej Gunilla beklagar verkligen att du känner dig missnöjd. Jag tog över affären från en kollega som slutat och var tyvärr ej med från början. Jag hoppas verkligen att ni slutligen känner er nöjda med köpet av lägenheten. Du är välkommen att höra av dig till mig om du har eventuellt fler funderingar. Önskar en trevlig sommar
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är väldigt nöjd med det jobb Erik har gjort åt mig.
    Tack så mycket!
    Jonas
    2015-06-25 Erik A svarar Jonas E
    Tusen tack Jonas de värmer och var otroligt roligt att få hjälpa er . Tack för trevligt samarbete
    Önskar trevlig sommar
    Erik A gillar detta
  • Jonas R
    Jonas R skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Världsklass! Erik är snabb och effektiv. Rekommenderas varmt.
    2015-06-25 Erik A svarar Jonas R
    Hej Jonas tusen tack ni är ju för snäll, tack för trevligt sammarbete och kul att få hjälpa er

ha en toppen sommar Med vänlig hälsning Erik
    Erik A gillar detta
  • Ulf R
    Ulf R skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra bemötande, snabbt och effektivt samarbete när det försäljning av min lägenhet. Erik Andersson och fastighetsbyrån levde helt upp till min förväntan när det gällde att att framgångsrikt sällja min lägenhet.
    2015-06-25 Erik A svarar Ulf R
    Tack Ulf var ju jätte kul att få hjälpa er med försäljningen och kul att de gick smidigt och snabbt

Önskar er trevlig sommar Med vänlig hälsning Erik
  • Gerd Å
    Gerd Å skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi köpte en lägenhet med Erik Anderssons hjälp och fick ett proffsigt och vänligt bemötande som gjorde att vi ville anlita honom när vi själva behövde hjälp att sälja
    en lägenhet.
    Vi är super nöjda med Eriks hjälp.
    2015-06-25 Erik A svarar Gerd Å
    Tusen tack Gerd var kul att hjälpa er både med köpet och försäljningen av er egna lägenhet.

önskar er trevlig sommar Med vänlig hälsning Erik
  • Joseph H
    Joseph H skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi anlitade Erik Andersson från Fastighetsbyrån Östermalm för att sälja en lägenhet på Östermalm. Vi hade haft en annan "känd" mäklare som haft lägenheten i tre månader. Den tidigare mäklaren hade inte lyckats få till en försäljning, trots alla lägenheter runtomkring gick direkt för en marknadsmässigt pris. Vi tröttnade på de olika bortförklaringar som den tidigare mäklaren givit, och anlitade Erik Andersson.
    Erik fotade upp lägenheten och la ut den på Hemnet. 1½ vecka senare och 9000 visningar på hemnet var det visning. Erik sålde lägenheten innan visning 2 som skulle vara dagen efter till ett pris som både vi och köparen är mycket nöjda med. Stort kundfokus, 100 % tillgänglighet, professionell i detaljer är några av de saker vi tar med oss efter vårt samarbete med Erik. Vi kommer varmt att rekommendera Erik till andra och även om tillfälle ges anlita honom igen. Superproffs helt enkelt! Tack Erik!
  • Maria B
    Maria B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag vill rekommendera Fastighetsbyrån och framförallt Erik Andersson som jag valt som mäklare för 3 gången. Erik ger kunden och de blivande köparna mycket energi,glädje och kunskap och har ett väldigt tålamod och vilja att fixa en försäljning.Mvh Maria Billing
  • Fredrik V
    Fredrik V skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Rak och tydlig kommunikation. Lätt att nå i alla skeden under försäljningen. Behjälplig med frågor och andra funderingar.
  • Monika W
    Monika W skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har haft förmånen att ha Erik både vid köp och försäljning av vår lägenhet. Han kan sannerligen branschen och har visat en positiv, drivande och lösningsorienterad attityd i alla lägen.
  • Sandra D
    Sandra D skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Ett bra och professionellt bemötande - han fick lägenheten såld snabbt, och lade ner mycket energi på det.

Det enda negativa är att han inte hade lysande koll på namn - han både sade och stavade mitt och min sambos namn fel mnågra gånger, vilket gav intrycket av att han hade lite för mkt att hålla reda på samtidigt.

Det påverkade dock inte själv affären, där allt sköttes mkt professionellt och bra.

Rekommenderas absolut!
    2015-03-26 Erik A svarar Sandra D
    Hej Sandra har varit ett nöje att jobba och samarbeta med er ,
  • Marie E
    Marie E skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Inga konstigheter under processens gång. Snabbt, smidigt och bra.
    2015-03-26 Erik A svarar Marie E
    Tack Marie kul att få hjälpa dig
  • Hanna M
    Hanna M skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig mäklare med god branschkunskap.
  • Inger G
    Inger G skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Toppen. Erik har stort tålamod och jobbar på, även i motvind. Alltid trevig och positiv!
  • Niklas H
    Niklas H skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik var snabb, effektiv och trevlig. I samarbetet med E var inget omöjligt och allt bra
  • Johan H
    Johan H skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik har hjälpt till med försäljningen av en bostadsrätt i Östermalm. Erik har gjort det på ett berömvärt sätt genom att enkelt och tydligt hålla oss informerade under hela processen. Erik har skött hela försäljningen på ett professionellt sätt helt enligt våra önskemål. Vi ger Erik de allra bästa rekommendationer för att utföra lägenhetsförsäljningar.
  • Anders P
    Anders P skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi anlitade Erik för försäljning av vår lägenhet. Vi fick en känsla av att Erik jobbade mer för köparna av vår lägenhet. Han försökte pressa oss att acceptera bud som vi inte var nöjda med.
  • Johan B
    Johan B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Försäljning av min lägenhet.
    Tyckte att Erik gjorde ett bra arbete och fanns tillgänglig för spekulanter och höll mig informerad under hela processen.

Allt gick smidigt.
  • Erik Y
    Erik Y skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik har hela tiden varit trevlig och tillmötesgående samt alltid haft en positiv inställning. Jag anlitade Erik för att hjälpa till med försäljning av min bostadsrätt. Erik var även ett bra stöd vad gäller att komma med råd när jag letade efter ny bostad.
  • Jimmy B
    Jimmy B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En mycket aktiv och engagerad mäklare som värnar för en bra affär, både för köpare och säljare.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag köpte min nuvarande lägenhet av Erik Andersson på Fastighetsbyrån Östermalm. Jag fick ett väldigt bra och professionellt bemötande och intryck av Erik. Erik var var väldigt kunnig och hade svar på alla frågor gällande lägenhetsköpet - återkopplade även till mig flertalet gånger per telefon efter köpet, vilket gjorde att jag fick svar även på eventuella frågetecken som uppkom efter köpet.

Erik är en väldigt trevlig person, skulle varmt rekommendera honom!
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Engagerad mäklare. Lite småfel här och där som sätter ner betyget, tex tryckfel med fel bilder i prospektet, lite stressig vid fotografering och möten och att han kör på i lite högt tempo där man som kunde inte riktigt tycker sig hänga med alla gånger. Slutresultatet blev ok men processen dit kunde känts lite tryggare. Men överlag en bra och trevlig mäklare som kan sin sak.
  • Ali R
    Ali R skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Tack vare fastighetsbyrån och den mäklare vi använde oss av, fick vi en effektiv såväl som professionell försäljningsprocess. Då vi redan signerat för en nya bostad behövde vi försäkra oss med att vi får vår lägenhet såld inom en viss tidsram, vilket vi fått. Detta tack vare flexibiliteten, nätverket och den kompetens som funnit till vår stöd via fastighetsbyrån
  • Niklas W
    Niklas W skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik var mkt bra att ha med att göra. Rak, tydlig, tillmötesgående och professionell. Inga krusiduller och ett mkt trevligt bemötande. Som säljare kände jag mig trygg.
  • Liselott G
    Liselott G skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Riktigt toppenbra mäklare. Snabb att svara och återkoppla. Skulle absolut anlita honom igen ???? trevlig också
  • Joakim h
    Joakim h skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Affären gick smidigt på alla sätt och Erik har ett bra bemötande både mot mig som säljare och ut mot "kunderna" och Erik visade även intresse av att leta nya objekt då jag sålde innan jag köpt nytt. Försäljningen gick över förväntan och jag sålde innan ordinarie visning. Kan rekommendera Erik om ni funderar på att välja Fastighetsbyrån på Östermalm.
  • Richard w
    Richard w skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionellt och trevligt bemötande från ruta ett till avslutad affär. Mycket nöjd med både val av mäklare och slutpris!
  • Lage j
    Lage j skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Träffade Erik första gången när jag tittade på en utannonserad lägenhet på Värtavägen 24 och fattade direkt tycke för Eriks trevliga sätt att ta emot de som var på visningen och eftersom vi var mycket intresserade köpare så hade vi en mycket tät kontakt med Erik under budgivningen som fick till följd att vi köpte lägenheten. Eriks sätt att hantera denna affär fick till följd att vi sedan anlitade Erik för att sälja vår dåvarande lägenhet på Sandhamnsgatan till ett mycket gott resultat.
    Vi kan med bestämdhet rekommnendera Erik på grund av hans trevliga sätt men särslilt hans omtanke för att göra det bästa för oss som både köpare och säljare.
    Fastighetsbyråns underlag vid både köp och försäljning motsvarar helt den förväntan som man skall ha på en mäklare och har också genomförts på det sätt man förväntar sig.
  • Robert B
    Robert B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Högsta betyg på Erik och Fastighetsbyrån. Mycket trevlig och driven mäklare som arbetar agilt och engagerat med dina fastighetsaffärer.

//Robert Brander
  • Predrag S
    Predrag S skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik Andersson på Fastighetsbyrån gjorde verkligen ett fantastiskt jobb med att sälja min bostad. Han kämpade verkligen för att göra försäljningen bra och var engagerad, väldigt lätt att prata med och mycket trevlig. Kan tilläggas att jag jämförde med tre andra mäklare - men han utklassade alla (trots att en annan firma brukar sälja i min fastighet). Högsta betyg!
  • Jamel H
    Jamel H skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Efter att både ha köpt och sålt lägenhet med hjälp av Erik Andersson kan jag varmt rekommendera honom som mäklare. Han är kunnig, hjälpsam och lättillgänglig. Skulle inte tveka att anlita honom igen vid en framtida försäljning.
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Efter ett mindre lyckat försäljningsförsök med en annan mäklare så bokade jag in ett möte med Erik som var mycket tillmötesgående och trevlig. Jag måste säga att Erik gjorde min försäljning mycket smidig och gjorde alla parter nöjda. Jag kommer absolut använda Erik igen vid framtida försäljningar och rekommenderar honom starkt till alla er som vill ha en enkel och smidig försäljningsprocess med en trevlig mäklare utan konstigheter.
  • Sanna N
    Sanna N skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi valde Erik Andersson på fastighetsbyrån Östermalm när vi skulle sälja vår lägenhet. Han är kunnig, pålitlig, hjälpsam och lättillgänglig. Vi var i behov av att sälja snabbt och det hela gick på mindre än 2 veckor mellan start och avslut. Helt fantastiskt! Vi är verkligen nöjda med Erik och fastighetsbyrån och rekommenderar dem varmt till alla som går i säljtankar.
  • Sandra P
    Sandra P skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är verkligen supernöjd med vår mäklare Erik Andersson. Vi fick en snabb, smidig och lyckosam försäljning av vår bostad på nedre Gärdet. Erik är proffsig, lyhörd, lättsam, tillgänglig och trevlig. Jag gillade honom från första stund. Jag kan varmt rekommendera Erik till alla som är i säljtankar.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik min mäklare, bra, professionell och lätt att nå, rekommenderar honom och Fastighetsbyrån !
  • Henrik K
    Henrik K skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är riktigt nöjd med fastighetsbyrån och framförallt med min mäklare, Erik Anderssons, arbete med försäljningen av min bostad. Erik har varit oerhört professionell och lyhörd under hela försäljningsprocessen. Jag kände mig trygg med Erik som mäklare från allra första kontakten till försäljningen. Jag rekommenderar Erik varmt!
Anna Wikstrand
Sarah Sjödin
Charlotte Winqvist
Anna Alvagard (fd Larsson)
Lovisa Hidesten
Richard Petersson