Jakob Ekerot
Registrerad mäklare sedan 2004
Aktiv på Reco.se sedan 2012
2018-05 - 2018-11
Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Nyckeln till framgång är att alla parter är nöjda med den slutgiltiga lösningen och det är ett framgångskoncept som jag eftersträvar hela tiden.
Jag kan inte garantera ett visst pris eller ett visst antal spekulanter men jag kan garantera att jag alltid gör mitt bästa vid varje försäljning och det brukar bli bra.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Noggrann och förtroendeingivande, men ändå med glimten i ögat. Jag är alltid nåbar, vilket är viktigt i en bostadsförsäljning.
Jag brukar säga att vi säljer bostaden tillsammans - att vi gör detta ihop, så att man som säljare känner sig delaktig genom hela processen.

Vad gör du helst på fritiden?
Umgås med familjen som består av fru och en son (född 2010). Jag har alltid haft ett stort idrottsintresse och utövat flertalet sporter, fast för tillfället är det bara pingis som gäller. Läs mer

Läs vad 157 kunder tycker om Jakob Ekerot

• Maria T köpte sin bostad med hjälp av Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Köpte en lägenhet
    Bra bemötande, lätt att gå tag på, bra återkoppling.
    Möjligtvis lite för mycket prat. Läs mer
  • Hanna R köpte sin bostad med hjälp av Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Väldigt trevligt och öppet bemötande, han var hjälpsam vid olika frågor och bra på att ta bort ens oro inför en sån stor händelse i livet.
    Bra tillgänglighet. Läs mer
    2018-10-10 Jakob E svarar Hanna R
    Tack Hanna för de snälla orden :)
    Va roligt att ni är nöjda och kände er trygga genom hela processen! Vid en försäljning av sin bostad är det alltid många frågor som uppkommer och då försöker jag alltid vara behjälplig och tillgänglig, då det kan upplevas som stressigt och jobbigt vid en försäljning.
    Tack än en gång!
  • Helene K skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Mycket kunnig. Alltid nåbar, vilket är mycket viktigt. Trevlig att tala med. Jakob var mycket effektiv och detta köp kunde genomföras snabbt då både säljare och vi var överens. Läs mer
    2018-04-11 Jakob E svarar Helene K
    Tack Helene. Hoppas att flytten gick bra och att ni firade sen när ni var klara :)
  • Juhani T skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Mycket bra och kunnig samt trevlig. Läs mer
    2018-03-23 Jakob E svarar Juhani T
    Stort tack och Lycka till med flytten!
  • Martina K skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    bra bemötande
    inga frågetecken
    förtroendeingivande Läs mer
    2018-03-23 Jakob E svarar Martina K
    Tack Martina
    Det var snälla ord som glädjer en gammal mäklare :)
  • Aram O skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Jag var och är riktigt nöjd med Jakobs bemötande. Han underlättade väldigt mycket för mig som kund, då han var jätte hjälpsam. Läs mer
    2017-10-10 Jakob E svarar Aram O
    Tack Aram för de snälla orden! Jag är glad att kunna hjälpa till i alla lägen. Hoppas ni trivs i ert nya hem! MVH Jakob
  • Khurram K
    Khurram K skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Jakob is very good at his job and he helped me a lot with my first apartment. He is more like a friend than a broker. I would definitely recommend him to anyone buying an apartment in Märsta. Läs mer
    2017-10-10 Jakob E svarar Khurram K
    Hi. It's fun to be involved in one's most important decisions and investments. It is not easy to understand all laws that exist in Sweden about a home purchase and I always try to guide as much as I can.
    Thanks for the kind and friendly words :)
    Mvh Jakob
  • Marlene A
    Marlene A skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Fantastisk bra service, ända från värdering till säljtillfället.
    Jakob förklarade alla steg i försäljningen och rapporterade varje vecka om hur det gick med bevakningen av lägenheten.
    När det väl var dags för säljtillfället gick det väldigt smidigt till. :)

Kan verkligen rekommendera Jakob som är en erfaren och skicklig mäklare! :) Läs mer
    2017-10-10 Jakob E svarar Marlene A
    Tack Marlene! Nyckeln till en smidig försäljning i många fall, att förbereda sig i god tid, vilket vi gjorde och då blir resultatet bra. Kul även att köparen gillade din lägenhet lika mycket som du :)
    Marlene A gillar detta
  • Nils D skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Tydlig, korrekt såhär långt. Affären är inte helt klar ännu. Läs mer
  • Anneli B skrev om Jakob Ekerot en del av Fastighetsbyrån Sigtuna
    Trevlig och förtrolig ingivande och kunnig.Återkom efter lägenhets affären och kollade att allt var ok. Det som drar ner betyget något var att han inte var med på kontraktsskrivningen och betalning överförelsen.Dom som var där ( ställföreträdarna)var och oxå väldigt bra och proffsiga. Läs mer
    2017-03-17 Jakob E svarar Anneli B
    Hej,
    Tack för de snälla orden. Det var väldigt olyckligt att jag varken kunde vara med kontraktsskrivningen eller tillträdet, men det var ju som du vet massa familje- och sjukdomstråkigheter för min del som gjorde att jag inte kunde vara med.

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Sigtuna

Jakob Ekerot