en del av Fastighetsbyrån Södermalm

4.8 / 5 i betyg — 55 rekommendationer

Läs vad 55 användare tycker om Alex Edenvik

• Jens E
    Jens E skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Lyckad försäljning som gick en 350 000 kr över förväntan. Bra kompentens inom budgivning. /Jens Ehrs
  • Britte H
    Britte H skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Alex Edenvik är en lugn, trygg, lyssnande person, som har bra egna ideer utifrån sin erfarenhet som mäklare. Man känner förtroende. Han har alltid tid att hjälpa till att svara på frågor. Han är alltid trevlig, glad och positiv. Driver ärendet framåt även på nytt sätt, även om det som i vårt fall inte blev försäljning av vår lägenhet i första omgången. Sedan lyckades vi med Alex hjälp få ett pris, som var högt över vår förväntan.
  • Zofia L
    Zofia L skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag lämnar mina varmaste rekommendationer. Den mäklare vi haft är lyhörd, effektiv och sätter kunden i fokus. Han har varit påläst och alltid förberedd.
  • David W
    David W skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsig, ödmjuk och förtroendeingivande. Vi valde honom efter att ha varit på många visningar och fått ett väldigt bra intryck av honom.
  • Olle M
    Olle M skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Alex var rak och tydlig inför visningen. Gav oss goda råd men poängterade att det var vi som bestämmer hur vi vill genomföra affären. Han var energis och lyhörd. Det han lovade och indikerade skulle hända, hände verkligen och hela affären avslutades bra.
  • Åsa N
    Åsa N skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    En trevlig och förtroendeingivande mäklare.
    Med ambition att både köpare och säljare ska bli nöjda.
  • Tapio H
    Tapio H skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Alex Edenvik är en mycket effektiv och duktig mäklare.
    Rekommenderas med det varmaste.
    En nöjd kund från Södermalm
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig och professionell och vänlig bemötande, och enkel presentation.
  • Emil E
    Emil E skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag köpte en lägenhet i December där Alex var mäklare, och jag är väldigt nöjd med hela affären. Alex såg till att det flöt smidigt även fast säljaren bodde på annan ort, som ställde vissa krav vid kontraktsskrivning osv.
  • Emelie R
    Emelie R skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Alex är professionell, trevlig och har ett väldigt bra bemötande. Jag kan varmt rekommendera Alex
  • Anna F
    Anna F skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Allting bra!
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Snabb på att svara, ofta tillgänglig och proffessionellt bemötande.
  • Karin F
    Karin F skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig och kunnig. Känns betydligt mer avslappnad än många andra mäklare man stött på. Första bostadsaffären känns trygg och bra.
  • Bill S
    Bill S skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Alex var proffsig och gjorde ett bra jobb. Enda minuset var att han i bland var något svår att få tag i på telefon.
  • Charlotta M
    Charlotta M skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevligt och proffesionellt bemötande både vid visning och försäljning.
  • Annica E
    Annica E skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig mäklare som det är lätt att få tag på!
    Tydlig med vad som gäller och skötte hela affären bra!
  • Johan M
    Johan M skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi skulle värdera och sälja våran ostadsrätt och vi fick ett proffsigt och effektivt bemötande.
  • Aidin R
    Aidin R skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi var på köparsidan denna gång och tyckte att Alex gav ett sakligt och korrekt intryck. Han var påläst och mycket bra att ha att göra med. Kommer att välja Alex när vi ska sälja själva.
  • Ann-Charlotte E
    Ann-Charlotte E skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jättebra, tog sig tid och var väldigt hjälpsam.
  • Robin G
    Robin G skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi fick ett väldigt positivt och professionellt intryck av Alex då vi köpte vår lägenhet. Snabba svar och alltid tillgänglig.
  • Yvonne A
    Yvonne A skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Drygt ett år efter vår mammas bortgång i cancer, bestämde vi i familjen oss för att se över möjligheten att eventuellt sälja hennes/vår lägenhet på Reimersholme. Vi stod i valet och kvalet; sälja eller ha kvar lägenheten. För oss var det viktigt att valet av mäklare skulle kännas rätt, allt skulle ske i mammas anda och på våra villkor. Det skulle kännas värdigt och vårt val och beslut hängde på en mängd faktorer. I konkurrens med andra mäklare och mäklarföretag fattade vi beslutet att sälja lägenheten och vårt val av mäklare föll på Alex Edenvik, Fastighetsbyrån Södermalm. Valet av Alex som vår och indirekt mammas mäklare har vi inte ångrat en enda sekund!

Genom hela resan, från första telefonsamtalet och mötet, har Alex bemött oss och hanterat vårt ärende på ett alldeles utmärkt sätt och med ett stort engagemang! Detta har gjort försäljningen av mammas lägenhet väldigt enkel och mycket värdig och personlig för oss. Alex har givit oss verktyg och valmöjligheter så att vi har kunnat ta ställning till och fatta olika beslut genom resans gång, utan stress, och han lyckades med hjälp av sina förberedelser och i sin beskrivning av lägenheten förmedla den hemtrevnadskänsla som fanns i mammas lägenhet under tiden hon levde.

Alex är mycket trevlig, personlig och ödmjuk! Han är engagerad, hjälpsam, lugn och tar sig tid att lyssna. Det har alltid gått att nå honom för frågor och vid funderingar, stort som smått, och han har alltid varit snabb att svara samt återkoppla när han varit tvungen att söka svar. Han är saklig och korrekt, kunnig och professionell och berättar i detalj vad som kommer att ske och hur allt hänger ihop, allt tydligt och klart, vilket gör att vi som säljare hela tiden har känt oss lugna och trygga, att vår försäljning av lägenheten har legat ”i trygga händer”. Han brinner för Södermalm och Reimersholme och han tycker om sitt arbete!

Sammanfattningsvis: Vi är så nöjda med hur Alex har hanterat hela vår lägenhetsaffär, från första kontakten till försäljningen av vår och mammas lägenhet! Mamma, som var en mycket kräsen och bestämd person, hade uppskattat vårt val av Alex som vår och hennes mäklare! Vi kan därför inte annat än att lämna våra allra bästa och varmaste rekommendationer!

//Yvonne Andersson med syskon samt våra respektive familjer
  • Andrea P
    Andrea P skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mr Alex Edenvik did a great job in all the moments we interacted.
    I speak very little Swedish, so he sharply and extensively provided the information regarding the flat, the association, the process of buying a flat in Stockholm, the auction state and the contract. He provided me a copy of a contract before hand so I would feel confident the day I would meet to sign and he patiently translated all the contract in real time as we were finalizing the deal, also explaining at great extent the meaning and implications of the various bullets in the contract. I feel very satisfied with his service, he made the process crystal clear and smooth. I felt safe at all times.I think Alex is a trustworthy individual and committed professional and I would recommend him to anyone.
  • Anna P
    Anna P skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är mycket nöjda med vårt val av mäklare. Vi har fått både tips inför visning, en snabb affär och ett bra pris.
  • Eva N
    Eva N skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Tycker att Fastighetsbyrån skött sig utmärkt hittils och detta beror på just Alex Edenvik som gett ett så gott intryck när vi köpte vår nya lägenhet. Han visade ett så goot intryck att han även fick sälja vår lägenhet. Alex är trevlig och kunnig och låter andra prata utan att bli avbruten och känna sig stressad. Det är också trevligt av Alex att vara med hela tiden, att man inte behöver känna att nu måste vi skybda oss för att mäklaren vill fortsätta till något annat. Ett mycket gott betyg till Alex vilket gör att jag kommer att rekommendera honom till vänner om de ska sälja sitt hus/lägenhet.
  • Christina P
    Christina P skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Fastighetsbyrån och mäklaren Alex Edenvik hjälpte mig att känna mig totalt trygg och involverad vid köpet av min nya bostad. Precis så som man önskar det när man tar ett viktigt beslut i livet.
  • Carin C
    Carin C skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Alex Edenvik är en trevlig och kunnig mäklare som inger mycket förtroende. Han är lyhörd och enkel att prata med om små och stora frågor när det gäller försäljningen av lägenheten. Slutpriset blev mycket högre än förväntat, så bra jobbat, kort och gott.
  • Monica H
    Monica H skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Snabb kontakt och trevligt bemötande!
    Köp av lägenhet.
  • Josefin A
    Josefin A skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Hej,

Jag fick väldigt proffsigt bemötande igenom hela processen med att sälja min lägenhet. Alex var kunnig och kunde ge mig bra rådgivning och stöd i detta och jag sålde min lägenhet för en summa som jag hade hoppats få. jag kan varmt rekommendera Alex och Fastighetsbyrån till andra som ska sälja sin lägenhet.
  • Camilla A
    Camilla A skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt hjälpsam och påläst! Mina starkaste rekommendationer.
  • Josefine D
    Josefine D skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemötande och tacksam för att jag fick komma och mäta min lägenhet i förtid.
  • Anna D
    Anna D skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag kan rekommendera Akex som mäklare. Han är trovärdig, proffsig och väldigt trevlig!
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag är fantastiskt nöjd med Fastighetsbyrån! Sålde min lägenhet för ett år sedan och mäklaren var väldigt proffsig och gjorde affären trygg för mig som säljare! Kan bara rekommendera!
  • Birgitta A
    Birgitta A skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har anlitat Alex Edenvik, Fastighetsbyrån, som mäklare för att sälja vår lägenhet. Vi fick ett mycket stort förtroende för Alex redan en månad innan när vi köpte vår nya lägenhet.
    Vi är mycket nöjda med hur Alex har utfört sitt uppdrag åt oss. Snabbt, effektivt och med en positiv inställning. Han besitter en stor kunskap inom området. Dessutom är han en glad och mycket trevlig person. /Birgitta Andrée
  • Karim O
    Karim O skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Detta var min första bostadsförsäljning så jag har inget att jämföra med. Men i stort sett var jag nöjd med Alex och företaget han representerade.
  • Maria A
    Maria A skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket bra mäklare!! Rekommenderas varmt.
  • Tord N
    Tord N skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag fick vid min försäljning av min lägenhet på Söder i Sthlm mycket god hjälp av Alex Edenvik o Fastighetsbyrån. Alex var engagerad, gav god information o uppträdde vänskapligt.
    Med vänlig hälsning
    Tord Nystedt
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Alex Edenvik. rekommenderar honom starkt.
    kunnig som mäklare , duktigt på personkemi samt förhandling.

fastighetsbyrån som företag har bra ramar samt policy, dock endast så pass starkt dess representant. i detta fall väldigt bra.
  • Jonny S
    Jonny S skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemötande och service, inget att anmärka på
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi hade erfarenhet av Fastighetsbyrån både i samband med att vi köpte och sålde lägenheter. Alex på Fastighetsbyrån Hornstull agerade professionellt med både fart och kvalitet. Vi kan varmt rekommendera dem vid försäljning av er bostad.
  • Svante W
    Svante W skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemötande, bra koncept för försälning, bra pris, bra dialog med mäklare.
  • Beate S
    Beate S skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Alex är en jättebra mäklare, upplevde honom som mycket proffsig och driven. Bra uppföljning och kommunikation. Skulle anlita honom och fastighetsbyrån igen.
  • Ludvig P
    Ludvig P skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Alex skötte affären enligt alla konstens regler och glänste genom att vara proaktiv och ställa upp för både köpare och säljare när han inte hade behövt.
  • Amanda D
    Amanda D skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket professionell och informativ. Underlättade mitt köp av lägenhet väldigt mycket! Alex var helt klart den mest förtroendeingivande och trevligaste mäklaren jag träffade under min lägenhetsjakt.
  • Anna-Vera A
    Anna-Vera A skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mäklaren gav ett mycket trevligt bemötande. Var välinformerad och hjälpsam. Värnade om både säljare och köpares bästa. Vi gjorde vårt första men inte sista lägenhetsköp via er!
  • Niclas F
    Niclas F skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi var i kontakt med Alex, när vi køpte vårt senaste boende. Han var mycket serviceminded och trevlig.
  • Lina T
    Lina T skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Fantastiskt proffsig, hjälpsam och bra!
  • Lennart M
    Lennart M skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket trevlig och sympatisk mäklare! Jordnära!
  • Maria N
    Maria N skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är mycket nöjda på alla fronter.
  • Anette M
    Anette M skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Alex Edenvik är en driven och kunnig mäklare, som gör allt för att säljare och köpare ska bli nöjda. Jag rekommenderar Alex any day.
  • Viktor C
    Viktor C skrev om Alex Edenvik en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Tyckte att Alex gav ett förtroendegivande intryck och skötte hela bostadsaffären väldigt smidigt. Till skillnad från andra mäklare så sa han att det priset som låg ute var ett acceptpris på riktigt, där andra mäklare direkt sagt att de kommer rekommendera sin klient att inte sälja för acceptpriset.

Överlag så var han väldigt servicevillig, och ett plus i kanten för att han levererade lägenhetsnycklarna till mitt jobb då det var problem med banköverföringarna när vi skrev kontraktet.

Jag skulle dock vilja påpeka att affären gjordes för över ett år sedan och att jag redan då bad om att få delta i undersökningen, så att skicka ut detta ett år i efterhand är under all kritik.
Jonna Sarstedt
Cecilia Hjelmér
Malin Miura
Pia-Lotta Svensson
Emanuel Gallo
Alex Edenvik
Rebecca Lindblom (fd Sundström)
Lars Falk
Sally S. Marzban
Sandra Eriksson (fd Bengtsson)
Alexandra Hanwik
Niklas Rosenberg