Carl-Filip Öster
en del av Fastighetsbyrån Södermalm

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag är lugn, skapar tydlighet och är bra på att guida både köpare och säljare genom affären. Mitt mål är alltid att nå ett så högt slutpris som möjligt. Att jag i min tidigare idrottskarriär jobbat mycket målinriktat ser jag som en stor fördel när det kommer till försäljning och min roll som fastighetsmäklare. Jag är bra på att hitta rätt köpare och är stark i införsäljning och förhandlingssituationer.

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden åker jag gärna skidor, cyklar MTB och spelar golf.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har tävlat på elitnivå i alpin skidåkning.
Hornsgatan 166
117 28 Stockholm — Visa karta

Vad tror Carl-Filip att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 20 kunder tycker om Carl-Filip Öster

• Anton A skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi upplever Carl-Filip som mycket tillmötesgående, kompetent, rak och engagerad. Kommer absolut kontaktas inför nästa försäljning. Rekommenderas starkt.

/Anton & Sofia Läs mer
    2018-10-16 Carl-Filip Ö svarar Anton A
    Tack så mycket Anton & Sofia! Jättekul att höra. Tack för att jag fick hjälpa er!
  • Raquel M skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    excellent service, professional, he knows the market and he works pro-actively to get the best deal for the customers Läs mer
    2018-10-19 Carl-Filip Ö svarar Raquel M
    Thank you Raquel for the good feedback, Im so happy for you and your deal :)
  • Leif G skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Har köpt en etta med otroligt läge på Götgatan, Södermalm.

Jag blev respektfullt bemött av mäklaren. Fick genast förtroende för honom då han gav ett ödmjukt och seriöst intryck.

Han löste också en förhandsvisning med kort varsel där vi fick chansen att lägga bud innan ordinarie visning.

Betyget visar att jag är mycket nöjd, vi fick ett kontrakt och är övertygad om att säljaren också är nöjd.

Sammanfattningen blir att alla parter kan vara glada; köpare, säljare och mäklare. Läs mer
    2018-10-19 Carl-Filip Ö svarar Leif G
    Tack så jättemycket Leif, det värmer att läsa och kul att ni upplevde ert köp på det sättet. Det är det jag brinner för att alla ska vara nöjda!
  • Mattias E skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt bostad på Högalidsgatan 52A.

Carl-Philip har varit mycket bra från start till mål. Han har varit mycket tillmötesgående och han har varit väldigt tillgänglig och alltid återkommit snabbt de få gånger han inte kunnat svara. Han har också hels tiden hållit oss uppdaterade om vad som händer i processen under hela försäljningen.

Car-Philip levde verkligen upp till våra förväntningar och priset blev även betydligt högre än väntat. Läs mer
    2018-10-11 Carl-Filip Ö svarar Mattias E
    Tack så mycket för rekommendationen Mattias!
  • Karin A skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip har varit en fantastisk mäklare. Han hjälpte till att sälja min lägenhet, 2:a, på Blekingegatan.
    Han fanns alltid tillgänglig och hjälpsam utöver vad jag förväntade mig!
    Redan börjat rekommendera honom vidare, kan inte vara mer nöjd. Läs mer
    2018-10-11 Carl-Filip Ö svarar Karin A
    Tack så mycket Karin för att jag fick hjälpa er med försäljningen. Hoppas ni trivs i er nya lägenhet! Det värmer att höra!
  • Johan S skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip utstrålar trygghet, ödmjukhet och professionalism. Med stenkoll på marknad och konkurrens levererar Carl-Filip utöver det vanliga. Vid eventuell kommande affär finns bara en mäklare, fastighetsbranschens talang no 1. Läs mer
    2018-10-11 Carl-Filip Ö svarar Johan S
    Tack Johan, väldigt kul att få hjälpa er och precis så jag vill att det ska kännas för dig som säljare! Stort tack!
  • Dödsboet efter Sune D skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt 3- rums lägenhet på Södermalm.

Mycket trevligt bemötande av mäklaren.

Lätt att kommunicera och vi fick en bra återkoppling under hela försäljningsprocessen. Läs mer
    2018-09-05 Carl-Filip Ö svarar Dödsboet efter Sune D
    Tack så mycket för att jag fick hjälpa er och en fin rekommendation!
  • Petronella S skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip är en engagerad o förtroende i givande mäklare som har koll på läget - kan varmt rekommendera honom! Läs mer
    2018-06-15 Carl-Filip Ö svarar Petronella S
    Tack Petronella för din rekommendation!
  • Urban F
    Urban F skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vänlig, hjälpsam, ödmjuk, bra förklarande! Snabb och smidig affär efter mina önskemål! Läs mer
    2018-06-11 Carl-Filip Ö svarar Urban F
    Tack så mycket Urban! Jättekul att få hjälpa dig. Ha en underbar sommar!
  • Margareta H skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip är en utmärkt mäklare. Han är ödmjuk o lätt att lära känna. Han har dessutom ett stort tålamod. Läs mer
    2018-06-11 Carl-Filip Ö svarar Margareta H
    Tack så mycket för dom fina orden Margareta!
  • Simon M skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde en lgh på Gotlandsgatan och Carl-Filip tillgodosåg alla våra önskemål. Det var emellanåt snabba ryck och Carl-filp var hela tiden på tårna. En sak vi verkligen uppskattade var den snabba och kontinuerliga kommunikationen. Vi ska snart sälja igen och då vet vi vem vi kontaktar Läs mer
    2018-05-07 Carl-Filip Ö svarar Simon M
    Tack så mycket Simon, kul att höra! Ni är varmt välkomna att kontakta mig igen.

Hoppas ni trivs bra i er nya lägenhet!
  • Maria Ö skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt en bostadsrätt, 2:a.
    Carl-Filip var genomgående trevlig, påläst på statistik, uppdaterad, positiv.
    Han levde upp till mina förväntningar.
    En positiv upplevelse! Läs mer
    2018-05-04 Carl-Filip Ö svarar Maria Ö
    Tack så mycket Maria, jättekul att få hjälpa dig med din lägenhetsförsäljning!
  • Gabriella B skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt en 19 kvm lgh vid Hornstull.
    Carl- Philip har varit lyhörd för önskemål och lätt att kommunicera med samt lätt att nå. Läs mer
    2018-05-03 Carl-Filip Ö svarar Gabriella B
    Tack Gabriella,
    Kul att höra, det har varit mitt mål! Varit fantastiskt att få jobba med dig och din fina lägenhet.
  • Märta S skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip visade en lägenhet för mig (och ett par) en söndag i början av mars. Han var väldigt trevlig och professionell och svarade på alla mina frågor. Efter visningen lade jag bud ganska direkt och han hjälpte mig snabbt. Efter någon dag nådde jag och säljaren ett bud vi båda var nöjda med.

Jag har fått all hjälp jag velat ha från Carl-Filip, och lite till. Han var mycket hjälpsam då jag (eller säljaren) gjort en liknande affär innan. Kände mig mycket säker och fick känslan att jag kunde lita på honom till hundra procent. Över förväntan av bra bemötande. Jag har varit på många visningar och även varit med i några budgivningar och har varit med om mindre bra mäklare, men med Carl-Filip kändes allt toppen från start.

Nu har jag flyttat in i min fina nya lägenhet och är mycket glad och tacksam för att affären sköttes så bra! Jag fick hjälp från början till start och allt förklarade på ett förståeligt och lugnt sätt.

Extremt bra mäklare! Tack så mycket! Läs mer
    2018-05-03 Carl-Filip Ö svarar Märta S
    Tack så mycket Märta för dina ord. Jättekul att höra! Det var fantastiskt att få hjälpa er båda till en affär och kul att höra att du är nöjd.
    Tack igen för din rekommendation och få höra hur du upplevde ditt köp steg för steg, det värmer!

Hoppas du kommer trivas bra i lägenheten och önskar dig en fin sommar!
  • Johan I
    Johan I skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra från första stund till avslutad affär! C-F har ett lugn som får även en stressad säljare att lugna ner sig. Den ursprungliga värderingen visade sig stämma väldigt bra när slutpriset var nått. Rekommenderas! Läs mer
    2017-10-04 Carl-Filip Ö svarar Johan I
    Tack så mycket Johan för att jag fick hjälpa er och rekommendationen. Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya!
  • Jacob H skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip Öster har varit exemplarisk som mäklare av vår bostad vid Mariatorget på söder.
    Perfekt upplägg på tidsplan och genomgång av försäljningens olika steg. Mycket hjälpsam och alltid tillgänglig när man undrade över något.
    Lyckades också skapa ett högt intresse för vår lägenhet vilket resulterade i ett mycket bra slutpris.
    Vi hade inte kunnat bli nöjdare med den uppbackning vi fick och det slutresultat som blev. Läs mer
  • Maria V skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Grymt duktig, kompetent, trevlig och serviceinriktad! Vi är supernöjda!!! Läs mer
  • Viktor F skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Inlyssnande och lugn. Nådde inte helt upp till det uppskattade försäljningsvärdet, men inte långt ifrån. Läs mer
  • Christian H
    Christian H skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Perfekt genomförd försäljning från start till mål, slutresultatet blev långt över mina förväntningar både vad gäller pris och service genom processen. Läs mer
  • Jenny G skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip var proffsig och trevlig. Läs mer
Jonna Sarstedt
Cecilia Hjelmér
Malin Miura
Pia-Lotta Svensson
Olivia Raaé
Lars Falk
Evelina Schmekel
Sandra Eriksson (fd Bengtsson)
Åsa von Zweigbergk
Dag Jönsson