174 rekommendationer

Cecilia Hjelmér
en del av Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166
117 28 Stockholm — Visa karta

Vad tror Cecilia att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 174 kunder tycker om Cecilia Hjelmér

• Louise B
    Louise B skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har både köpt och sålt via Cecilia och jag kan varmt rekommendera henne som en kompetent mäklare som gör allt för att underlätta den stundtals lite jobbiga processen för både köpare och säljare. Både jag och min man blev imponerade av hennes engagemang och trevliga bemötande, så 5/5 i betyg till Cecilia! Läs mer
  • Emilia S
    Emilia S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag och min sambo kontaktade själva Cecilia då vi sett hennes resultat hos tidigare försäljningar. Hon levde mer än väl upp till våra förväntningar och vi var supernöjda genom hela processen. Hon var alltid tillgänglig och tog sig tid att hjälpa oss genom försäljningen vilket gjorde oss både trygga och nöjda. Hon är grymt proffesionell på sitt yrke och resultaten på försäljningen gjorde att vi gärna flyttar oftare, med Cecilia som mäklare. Läs mer
  • Cecilia U
    Cecilia U skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde min 2:a i Hornstull via Fastighetsbyrån. Cecilia ingav förtroende och agerade proffsigt direkt från början. Hon var insatt i marknaden och hade koll på vad hon pratade om.

Cecilia var flexibel, lätt att få tag på samt väldigt lätt att samarbeta med. Alla mina förväntningar uppfylldes och försäljningen gick snabbt och smärtfritt. Jag kan absolut tänka mig att använda Cecilia igen vid kommande försäljning! Läs mer
  • Pauline S
    Pauline S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi köpte vår lägenhet genom Cecilia. Hon var mycket proffesionell, snabb och trevlig i sitt bemötande.
    Uppskattar verkligen det arbete Cecilia la ner när vi önskade en snabb affär.
    Gick från mailkonversation på måndag till kontraktskrivning på torsdag morgon. Läs mer
  • Sebastian G
    Sebastian G skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi köpte en lägenhet av Cecilia. Hon är trevlig, snabb på svar och serviceminded Läs mer
  • Patrik S
    Patrik S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia kombinerar professionalism med ett varmt och tryggt intryck som är få mäklare förunnat. Vi fick alltid bästa tänkbara hjälp i alla lägen! Läs mer
  • Karl M
    Karl M skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt min 1,5a på Södermalm under en svårsåld period. Cecilia är duktig och ambitiös och det gick försäljningen gick bra. Läs mer
  • Oskar J
    Oskar J skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    1.5Rok 31 kvm Södermalm

Bra bemött initiellt & positiv anda i att detta inte ska vara några problem & att 3 miljoner är att satsa på då mäklaren sålt en identisk lägenhet i sämre skick för 3 miljoner bara veckor innan.

Med en fin presentation om fastighetsbyrån & motiveringar om varför det var det bästa alternativet då bland annat andra mäklare tom inte ens håller i sina egna visningar skrev vi under & satsade framåt.

Med enormt intresse på hemnet, 7000+ visningar digitalt så valdes lägenheten att förhandsvisas.

Dock kunde inte Cecilia närvara då hon skulle åka Vasaloppet några dagar efter.

Söndagens visning fick jag redo på efteråt av en annan mäklare att tyvärr så kunde inte Cecilia närvara då hon hade skadat sig på Vasaloppet. Mäklaren i fråga var supertrevlig & berättade om det enorma intresset som var någonting man inte varit med om sedan 2015-2016. Nästan 20 intressenter på plats.

Måndagens visning höll Cecilia i så 1/3 visningar var hon på plats ändå...

Väl vid kontraktsskrivning kändes Cecilia oförberedd & bad mig vara försiktig i trappen på kontoret. Det var nämligen där hon stukat foten så att hon missade visningen(tidigare skadad under Vasaloppet?). Vi skrev kontraktet & gick därifrån. Väl påväg mot bilen kom jag på att vi inte hade lämnat över nycklarna. Som tur var hade nya ägarna inte kommit långt så jag sprang ikapp & lämnade över nycklarna.

Detta är en stor affär för oss vanliga människor & båda parter var såklart nervösa. Känns det inte rimligt att Cecilia checkar av att nycklar lämnats över & att allt känns lugnt?

En checklista?

Besviken då vi inte var i närheten av 3 miljoner,2.875.000 (trots 6 eller 7 budgivare) måste jag oavsett prata med banken om nytt bolån. Min bankman hade tydligen slutat på Swedbank så jag ringde Cecilia & hon lovade att hon skulle se till att någon ringde upp mig inom kort. Det har ännu inte ringt någon så jagat ikapp detta på egen hand.

Liknande lägenhet ligger nu ute & budet är uppe i 3.050.000.

Allt som allt. Inte alls nöjd med Cecilias hala beteende & kaxighet kring andra mäklarfirmor när hon inte ens kan närvara på mer än hälften av avtalade visningar. Efterarbetet & det faktumet att skadan verkar vara en lögn känns ännu mera trist.

Jag hoppas varmt att den supertrevliga mäklaren som faktiskt bemötte mig & höll i visningar fick en större andel än Cecilia.

Tyvärr får Cecilias beteende mig att avråda vänner & bekanta att använda fastighetsbyrån & personligen känner jag mig lurad.

Funderar generellt på att byta bank då jag känner att bemötningen kring nytt bolån via Cecilia inte känns professionellt hanterat det heller.

Väl mött,
    Alexander I skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket trevlig, duktig och kompetent mäklare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Philip G
    Philip G skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia Hjelmer has been a pleasure to deal with thoughout. Very helpful, efficient and most professional. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Kunnig, engagerad och ger inte upp! Tack! Läs mer
  • Sofie J
    Sofie J skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är mycket positiva. Cecilia var väldigt bra på återkoppling, kom med egna idéer, tillgänglig och engagerad. Läs mer
  • Elin M
    Elin M skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia var väldigt trevlig och guidade mig lugnt och tålmodigt genom mitt lägenhetsköp. Läs mer
  • Tove A
    Tove A skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi var supernöjda med det arbete Cecilia gjorde. Hon var närvarande genom hela processen och kom med goda råd längs vägen. Vi blev också nöjda med slutresultatet! Läs mer
  • Jarl G
    Jarl G skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Tycker Cecilia var toppen, enkel att prata med och tydlig med vad som förväntades. Som att ha en kompis som mäklare, helt toppen. Läs mer
  • Christer F
    Christer F skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    C har överträffat mina förväntningar med ett ambitiöst och strukturerat arbetssätt
    Hon har dessutom ett trevligt och behagligt sätt som inger förtroende Läs mer
  • Elias E
    Elias E skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Med Cecilia kan man vara helt trygg med att man har den bästa tänkbara mäklaren: kunnig, tydlig, kommunikativ, tillgänglig, positiv, snabb. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Fantastisk kompetent duktig och trevlig. Ordentlig, noggrann och föredämlig på alla sätt. Omdömet gemensamt för oss båda som ägde brf.
    Peter Ekelund
    Blir gärna referens om der behövs. Läs mer
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia är kunnig, professionell, engagerad och effektiv. Återkopplar snabbt och är tillgänglig. Som säljare kände jag mig mycket trygg med henne som mäklare och rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • Mathilda H
    Mathilda H skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia är en lugn och seriös mäklare med gedigen kunskap inom sitt område. Hon visar även på ett stort intresse för både säljare och köpare vilket gör att affären känns trygg. Hon jobbar hårt och mycket och är snabb med återkoppling. Strukturerad. Glad. Ambitiös.

Mathilda Hornstull Läs mer
  • Monica S
    Monica S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket kompetent och hårt arbetande mäklare. Gav kontinuerligt info om objektet i säljkedjan.
    Vi kan varmt rekommendera henne och Fastighetsbyrån som mäklarfirma! Läs mer
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Påläst, noggrann, taktisk, hjälpsam, personlig Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia är verkligen duktig på att vara en perfekt blandning mellan seriös och personlig, precis som man vill ha en mäklare. Pedagogisk och analytisk kring siffror och marknadsläge, och samtidigt bra på att ge råd kring mjukare värden som inredning och styling. Snabb, effektiv och verkar jobba dygnet runt(?). Kan inte annat än att rekommendera. Läs mer
  • Caroline G
    Caroline G skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi träffade och jämförde flera olika mäklare innan vi hittade Cecilia. Det som gjorde att hon utmärkte sig särskilt mycket, och som gjorde vårat val ännu mer självklart, var att hon redan innan mötet hade lagt upp en fenomenal strategi anpassad efter just vår bostadsrätt.

Tack vare Cecilia gjorde vi en drömförsäljning, trots att marknaden börjat skaka och förutsättningarna för att sälja egentligen inte var de bästa. Hon satte ett högt mål, högre än vi föreställt oss, och jobbade stenhårt med extravisningar och liknande för att nå dit. Det var fantastiskt smidigt att kunna förlita sig helt på Cecilia i alla avseenden under processen, det enda vi behövde göra var att vänta på uppdateringar.

Cecilia är också en genuint trevlig person som är otroligt serviceorienterad och mån om att alltid göra det lilla extra både för säljare och köpare. Ett stort plus var också att hon gav ett bra pris och dessutom gav ingående instruktioner för hur vi kunde styla hela lägenheten, vilket gjorde att vi inte behövde betala för homestyling. Cecilia är i särklass den bästa mäklaren vi har haft kontakt med och vi vill därför ge våra allra bästa rekommendationer. Läs mer
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia var mäklare både för den lägenhet vi köpte och sedan för den vi sålt. Som köpare var det tryggt att ha henne som mäklare, hon återkopplade alltid snabbt på de frågor vi hade och köpet kändes bra rakt igenom. Som säljare var det fantastiskt att ha henne, hon la ner väldigt mycket jobb och hade möten med oss under sena kvällar. Vi blev mycket nöjda med priset vi fick för lägenheten vi sålde. Kan varmt rekommendera Cecilia. Läs mer
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är supernöjda med valet av vår mäklare Cecilia Hjelme'r och hade inte kunnat få en mer engagerad, seriös, lyhörd, tillgänglig, pålitlig och dessutom mycket trevlig mäklare att utföra uppdraget med att sälja vår bostad. Helnöjda med andra ord! //Åsa&Stefan Wiksten Läs mer
  • Ida L
    Ida L skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde min lägenhet genom Cecilia och är mer än nöjd med allt från första kontakt till kontrakt. Cecilia är en otroligt engagerad person och låter ingenting, absolut ingenting, falla till slumpen. I min mening är hon en extremt "klickbar" person och jag får för mig att hon är en sådan människa man sent glömmer. Förutom det otroliga engagemang hon visar är hon positiv, rak i sin kommunikation, ärlig, envis, väldigt proffsig och verkar ge allt för att göra både säljare och köpare nöjda. Precis som "alla andra mäklare" tänker du. Nej! - Cecilia är inte som andra mäklare, hon är mycket bättre och givetvis de självklara valet när det kommer till egen framtida försäljning samt rekommendationer till vänner och familj. Topp-betyg och lite till från mig :) Läs mer
  • Jesper B
    Jesper B skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Dedikerad och proffsig, levererade över förväntan. Rekommenderas! Läs mer
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Duktig och engagerad mäklare! Cecilia stämde av bra med mig som säljare och gjorde sitt bästa för alla parter! Läs mer
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia är den i särklass bästa mäklaren som jag varit i kontakt med under de 10 år jag har hunnit med att köpa och sälja lägenheter. Hon är lätt att samarbeta med, lyhörd men rak, påläst och väl förberedd, ger alltid snabba svar och är dessutom väldigt trevlig. Du kommer inte ångra dig om du anlitar Cecilia! Läs mer
  • Leif S
    Leif S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia är duktig på att förstå och lyfta fram det som är viktigt och säljande i lägenheten.Hon är också proffsig och seriös i sin yrkesroll.Jag kan varmt rekomendera henne som mäklare. Läs mer
  • Max N
    Max N skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia är utan tvekan den mest engagerade mäklare jag har anlitat, eller haft att göra med över huvud taget. Hon jobbar hårt: ordnade visningar med kort varsel både sena kvällar och tidiga morgnar efter potentiella köpares önskemål, vilket resulterade i många budgivare. Hon svarar snabbt på telefon och sms, även sent på kvällarna. Hon var även mycket skicklig när det gäller tips om vad som ska fixas innan visningar och fotografering. Dessutom är hon en mycket glad och trevlig person att ha att göra med. Lägenheten såldes på drygt en vecka till ett högre pris än vad jag räknat med.

Sammantaget överträffade hon mina förväntningar på en mäklare med råge, jag kommer tveklöst anlita henne igen om jag får chansen! Läs mer
  • Jerker H
    Jerker H skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsig, glad, positiv. Viktigt att tycka om mäklaren när man kanske gör sitt livs största affär . Läs mer
  • Martina R
    Martina R skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt nöjd med mitt samarbete med Cecilia. Hon är proffsig, hjälpsam, tillgänglig och väldigt trevlig! Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia sålde min lägenhet och gjorde processen väldigt bra och framförallt enkel för mig som säljare.
    Cecilia är pålitlig och svara snabbt. Läs mer
  • Jan L
    Jan L skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag är väldigt nöjd med Cecilia Hjelmér som mäklare. Hon har varit otroligt hjälpsam och proffsig i sitt bemötande. Hon har svarat snabbt på frågor och kommit med många bra tips både när jag har efterfrågat det och på eget initiativ. Jag kan varmt rekommendera Cecilia Hjelmér som fastighetsmäklare! Läs mer
  • Ylva J
    Ylva J skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Rekommenderar verkligen Cecilia Hjelmér. Har fått mycket hjälp under min försäljning, svar på frågor, kontaktat föreningen, hittade en bra stylist, väldigt flexibel med visningar.
    Försäljningen gick snabbt till ett mycket bra pris. Läs mer
  • Linda O
    Linda O skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsig och tillgänglig när man behövde bolla frågor. Läs mer
  • Sofie O
    Sofie O skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia är en strålande mäklare som hela tiden besvarade mina samtal och alla frågor jag hade. Dessutom gjorde hon det lilla extra med att hjälpa mig med alla problem runtomkring som uppstod som egentligen inte låg på hennes bord att lösa. Kommer absolut kontakta henne när jag kommer i tankar att sedan sälja lägenheten. Läs mer
  • Gustav J
    Gustav J skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Toppen! Vi fick jättebra hjälp och allt löpte på smidigt! Läs mer
  • Alexandra L
    Alexandra L skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Riktigt nöjd med Cecilias arbete! Alltid tillgänglig, glad och full av energi. Allt gick snabbt och smidigt - mycket tack vare Cecilias hårda arbete! Läs mer
  • Hannes O
    Hannes O skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är nöjda med hela processen, från de första diskussionerna till försäljningen. Cecilia svarade alltid snabbt och var tillgänglig även på kvällar och helger vb. Läs mer
  • Eric B
    Eric B skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia har ett lugnt och seriöst bemötande. Samtidigt jobbar hon också väldigt noggrant och ambitiös. Extremt nöjd! Läs mer
  • Sanna B
    Sanna B skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jättebra! Min lägenhet var svårsåld när jag köpte, jag var enda spekulanten och köpte för under acceptpriset. När vi nu sålde hade vi sammanlagt 82 personer på tre visningar och hade budgivning med 11 spekulanter och vi nådde ett högre pris än vi någonsin vågat hoppas på. Oerhört bra, trevligt och proffsigt bemötande som betalade sig väl. Läs mer
  • Marie-louise B
    Marie-louise B skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vänlig och snabb i responsen vid intresse för objektet. Läs mer
  • Britt-Marie S
    Britt-Marie S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia Hjelm'er var väldigt trevlig, hjälpsam och professionell. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Christoffer L
    Christoffer L skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Extremt proffsig, alltid på ett gott humör och allt gick väldigt smidigt. Fick även ett väldigt bra pris. Rekommenderar starkt!! Läs mer
  • Linn B
    Linn B skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Tydlig och jag känner/ kände mig trygg med Cecilia. Läs mer
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är jättenöjda med Cecilia. Hon är sympatisk, tillgänglig, kunnig, effektiv och ordnade en affär som alla parter var nöjda med. Läs mer
Jonna Sarstedt
Cecilia Hjelmér
Malin Miura
Pia-Lotta Svensson
Lars Falk
Olivia Raaé
Evelina Schmekel
Åsa von Zweigbergk
Sandra Eriksson (fd Bengtsson)
Dag Jönsson
Carl-Filip Öster