Max Calland

Max Calland

Max Calland är mäklare på Fastighetsbyrån Södermalm

Max Calland har varit registrerad mäklare sedan 2016-06. Max Calland har varit aktiv på Reco.se sedan 2018-06 och har fått 71 omdömen med ett betyg på 4.8. Max Calland har haft 26 försäljningar sen 2020-08 och har tillfrågat 94% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2020-08 - 2021-07

Läs vad 71 Läs vad Max Calland

• köpte sin lägenhet med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-07-05
    Hela processen har varit proffsig och smidig och vi har fått ett trevligt bemötande, rekommenderar!
    2021-06-23
    Mäklaren har varit receptiv och tillgänglig under hela processen trots vissa svårigheter som uppstått. Jag har uppskattat hans förmåga att förklara olika delar av processen på ett tydligt och informativt sätt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    • Maria
    2021-06-04
    Det är andra gången vi säljer en bostadsrätt med Max och vi har varit väldigt nöjda båda gånger. Han är engagerad, pålitlig, och trygg. En mycket bra mäklare som vi rekommenderar!
    2021-06-04
    Max hjälpte mig att sälja mi lägenhet. Jag är på det stora mycket nöjd med honom, saknade dock återkoppling även när det inte hände så mycket.
    • Högalid
    2021-06-03
    Sålt 2 rok på Södermalm med Max som mäklare.
    Proffesionellt från första möte till kontraktsskrivning. Bra diskussioner för att sätta upp rimliga förväntningar på pris och försäljningsprocess. Tydlig i sin kommunikation och följde verkligen upp med alla spekulanter och avslutade affären på bästa sätt.
    • Högalid
    2021-05-05
    Sålt bostadsrätt. Bra kommunikation med Max och han höll oss bra underrättad genom hela säljprocessen
    2021-04-07
    Vi köpte vår lägenhet på Södermalm med Max som mäklare. Vi blev trevligt bemötta från start och hade bra kontakt under hela processen. Max var väldigt lätt att sammarbeta med, han känns professionell och erfaren som mäklare. Vi är supernöjda!
    2021-04-05
    Max hjälpte oss att köpa vår dröm sekelskiftslägenhet på Hornstull.

Från första kontakt till sista kontakt har Max varit fenomenal och han lyckades inge det absolut viktigaste i en affär, tillit och förtroende.

Max var ledig den dagen vi ville köpa lägenheten men han tog sig ändå tiden att visa lägenhet och lösa alla praktikaliteter, och hans service-mindness låg ute i fingerspetsarna.

Vi kan varmt rekommendera Max vid köp eller sälj av lägenhet!

Med vänlig hälsning,
    Hanna
    2021-03-02
    Max är tillmötesgående, proffsig, effektiv, och inlyssnande
    2021-03-01
    Jag hade nog lite fördomar om "mäkklare" när jag tog kontakt med Max och en konkurrent. Hade några erfarenheter från tidigare, som inte kunde ett skvatt om objektet de skulle marknadsföra.
    Bostadsrätten var under uthyrning och det var lite knepigt att få till en försäljning under rådande Corona och dessutom med folk fortfarande boendes i lägenheten. Max lyckades ändå få till privatvisningar och en marknadsföring som vi var nöjda med under rådande omständigheter.
    När folk hade flyttat ut, insåg vi att lägenheten behövde renoveras betydligt mer än vi tänkt oss och det drog ut på tiden. Här var Max mycket tillmötesgående, kom hem till oss och tittade, ställde frågor om lägenheten , vilka underarbeten som var gjorda och satte sig in i objektet, både utifrån oss som säljare och köpare.
    Efter styling, fotografering och några fåtal visningar, tar de några få dagar innan vi får ett bud vi är nöjda med. Max erbjuder sig att hjälpa till med tömning av brevlåda och annat viktigt för oss som säljare.
    Max har ett professionellt och ärligt bemötande och inger inte falska förhoppningar, utan det är raka puckar och inga konstigheter. Precis som vi vill ha det.
    Vi kan bara varmt rekommendera Max, både för köpare och säljare.