Max Calland
Registrerad mäklare sedan 2016
Aktiv på Reco.se sedan 2018
2018-07 - 2019-06

Läs vad 25 Läs vad Max Calland

• Stefan H sålde sin lägenhet med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm

2019-06-12

Hej,

Jag har sålt en trerummare på Bondegatan 31.
    Jag träffade Max för ett drygt halvår sedan då jag började att fundera på att sälja. Men det tog sin tid att fatta beslutet och hitta något nytt. Max har haft ett enormt gehör och hörde av sig då och då under den tiden. Utan att störa.
    När jag till slut bestämde mig för att sälja så var det självfallet att Max skulle ta hand om det. Lyhört, med bra tips i samband med fotografering så lotsade han mig framåt. Vid själva budgivningen så var han mycket professionell och listig och lyckades sälja min lägenhet till ett pris långt över min förväntan.
    En supermäklare! Läs mer
  • Alexander B
    Alexander B köpte sin lägenhet med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm

2019-06-10

Hornstull
    Jag köpte en lägenhet om 30 kvm i närheten av Hornstull. Max var från första stund lyhörd för frågor och ständigt tillgänlig. Jag upplevde att Max var mån om att affären blev så transparent och bra för båda parter. Jag deltog innan köpet i flera andra budgivningar och hade som eventuell köpare lågt förtroende för de mäklare som stod för försäljningen. Max har varit behjälplig i alla avseenden, bland annat då jag i sent skede hörde mig för om möjligheten att ändra tillträdesdag. Även i denna situation tycktes Max göra sitt yttersta för att underlätta både för säljaren och mig som köpare. I dagsläget skulle jag tveklöst vända mig till Max om jag vore intresserad av att sälja min lägenhet. Läs mer
  • Emelie E sålde sin lägenhet med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm

2019-05-26

Katarina
    Vi sålde en etta på södermalm. Vi upplevde Max som tillgänglig och engagerad under hela processen, han var proaktiv och höll oss uppdaterade under varje steg. Läs mer
  • Vidar C sålde sin lägenhet med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm

2019-05-20

Katarina
    Bra lirare! Rätt attityd utan att vara för på. Läs mer
  • Kerstin T
    Kerstin T sålde sin lägenhet med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm

2019-05-18

Högalid
    Lyhörd hjälpsam nåbar trevlig. NÖJD!, Läs mer
  • Marie F
    Marie F sålde sin lägenhet med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm

2019-05-08

Hornstull
    Jag sålde en etta om 30kvm, en hörnlägenhet, högst upp i huset vid Högalid (Hornstull) i Stockholm. Jag behövde en snabb affär då jag redan hade köpt en annan lägenhet och banken krävde en försäljning innan tillträde till nya lägenheten. Med tanke på de förutsättningarna (stor tidspress) gjorde Max Calland ett mycket bra jobb. Fick från början ett gott och förtroendeingivande bemötande. Trots en kort tidsram med förberedelse, fotografering, annonsering samt försäljning, lyckades Max på ett tillfredställande sätt (speciellt i osäkra försäljningstider). Max höll mig hela tiden uppdaterad om det senaste i processen och gjorde mig delaktig. Den förbättringspotential som jag ser det, handlar framförallt om förväntningar om slutpriset vilket Max borde varit tydligare kring vad som var möjligt att åstadkomma. En annan sak om annonsen där jag gärna hade sett betydligt fler foton på själva lägenheten snarare än omgivningarna. Läs mer
  • Nikita M sålde sin bostad med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm

2019-02-28

Grymt nöjd med Max Calland som min mäklare, höll mig konstant uppdaterad, berättade vad som hade hänt och vad som skulle ske samt hur planen såg ut. I en stökig marknad lyckades han ändå leverera över förväntningarna och visade på bra förhandlingstaktik och fingertoppskänsla. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Kajsa J sålde sin bostad med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm

2019-01-24

Han gav rimliga förväntningar på slutpris och var alltid tillgänglig för frågor. Läs mer
  • Johanna K köpte sin bostad med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm

2019-01-14

Vi köpte en trea på Reimersholme som förmedlades av fastighetsbyrån.
    Bemötandet var utan krångel och det finns inget att anmärka på.
    Detta är något man mer reflekterar över som säljare än som köpare, eftersom man som köpare inte väljer sin mäklare. Läs mer
  • Ann-Sofie S köpte sin bostad med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm

2019-01-07

Olivia Raaé
Lars Falk
Evelina Schmekel
Carl-Filip Öster
Sandra Eriksson (fd Bengtsson)
Dag Jönsson
Åsa von Zweigbergk