Olivia Raaé
2018-05 - 2018-11

Läs vad 73 kunder tycker om Olivia Raaé

• Johan A
    Johan A skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia är en oerhört professionell och driven mäklare. Hon har ett brett spekulantregister och går verkligen den extra milen för att se att det blir en lyckad försäljning. Skulle utan tvekan vända mig till Olivia igen och kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Patrik K
    Patrik K skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Super smidig process med Olivia som gjorde mig trygg genom ett så viktigt beslut. Väldigt trevligt bemötande och så lösningsorienterad. Stort tack!! Läs mer
  • Annika B sålde sin bostad med hjälp av Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har sålt
    Fantastisk mäklare på alla punkter
    Alla förväntningar infriades
    Toppbetyg, hon är ett föredöme Läs mer
    2018-12-11 Olivia R svarar Annika B
    Hej Annika! Tack för att jag fick sälja er fina lägenhet, det var verkligen roligt. Din energi smittar av även om ni var mitt uppe i köp, försäljning och flytt. Jag vet att ni vill bo kvar på nästa ställe länge, och ni får gärna höra av er om ni vill att jag kommer förbi och ger er en värdering någon gång i framtiden.
    Ha det fint!
  • Mona Z skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sitter i en bostadsrättsföreningsstyrelse och när det blev dags att sälja en nyrenoverad lägenhet i föreningen tog jag bollen att ordna med försäljningen.

För bostadsrättsföreningens skull är det viktigt att välja den mäklare man tror kommer inbringa högsta priset för lägenheten, samtidigt som köparen måste kunna känna sig nöjd med köpeprocessen och glad över att bli medlem i föreningen. Därtill måste det finnas transparens i försäljningen, så att övriga medlemmar i föreningen kan följa processen om de vill.

Jag träffade ett par mäklare från olika byråer och valde tillslut Olivia, främst för att hon var så påläst, vänlig och drivande. När vi väl kontaktade Olivia för försäljning så behövde det gå snabbt, och snabbt gick det.

Kontrakt med en glad köpare skrevs efter en budgivning med flera olika budgivare tre dagar efter första visning, ca 3 veckor efter att vi beslutat att gå vidare med Olivia. Där emellan hade Olivia hunnit med att hjälpa oss att ta in en homestylingfirma som stylade hela den tomma lägenheten, samt boka fotografering. De två visningarna som hölls var oerhört välbesökta, och lägenheten inbringade en hög köpesumma.

Olivia är mycket proffsig - hon kan all statistik för området och har flera potentiella köpare i sina register. Hon är uppmärksam och kommunikativ, och hörde självmant av sig löpande under processens gång med vad som var på gång. Helt och hållet toppenbra, rakt igenom. Läs mer
    2018-12-11 Olivia R svarar Mona Z
    Hej Mona!
    Jag är så glad att jag fick sälja er föreningslägenhet. Och kontakten med dig har rak igenom varit ett nöje! Jag ser fram emot att komma i kontakt igen i framtiden. Stort tack för förtroendet, du gjorde också ett väldigt bra jobb för föreningens skull!

Vi hörs:)
    /Olivia
  • Anders H köpte sin bostad med hjälp av Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Redan första intrycket av Olivia var positivt. Hon stannade kvar på "övertid" efter ordinarie visning en söndagseftermiddag bara för att jag och min fru skulle hinna titta på lägenheten. Väl där kunde Olivia svara på alla möjliga och omöjliga frågor om bostaden, och hon hade totalkoll på området/stadsdelen. Inga blev gladare än vi när vi några dagar senare vann budgivningen och träffade Olivia igen på Fastighetsbyråns kontor för att träffa säljarna och skriva kontrakt. Det var också Olivias förtjänst att jag lade det sista, "vinnande" budet, hon var rätt säker på att det inte skulle komma något motbud...och så blev det. Summa summarum: en kanonupplevelse från start till mål, och jag har en gång för alla fått omvärdera den schablonbild jag haft om hur mäklare "är". Olivia är ett superproffs. Läs mer
    2018-12-11 Olivia R svarar Anders H
    Anders! Vilken rolig reco att läsa, så härligt att ni är så glada. Ni förgyllde verkligen processen i den här försäljningen och jag hoppas att vi hörs igen i framtiden. Ha det så bra tills dess.
  • Annika C köpte sin bostad med hjälp av Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia stannade kvar efter avslutad visning en söndageftermiddag för att vi skulle hinna få titta på en trea på Bondegatan 72 B. Bara det så himla snällt!
    Hon tog sej tid och visade runt tills vi kände oss klara, utan stress. Dessutom visste hon en massa om lägenheten, huset och området, hur väggar skulle kunna flyttas osv. Jag blev jätteimponerad av henne – och glad! Det var kul att gå på visningen. Trodde inte vi skulle få lägenheten, men det var en alltigenom positiv upplevelse och jag längtar efter att flytta dit. Läs mer
    2018-12-11 Olivia R svarar Annika C
    Hej Annika! Hoppas allt har gått bra för er och att ni kommer trivas länge i er nya fina lägenhet. Tack för dina fina och glada ord, rätt köpare till rätt lägenhet!

Vi hörs igen hoppas jag.
  • Amanda K
    Amanda K skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia är superdriven, engagerad och väldigt professionell. Hon tog sig an uppdraget att sälja min lägenhet i en tid då marknaden för bostadsrätter var väldigt instabil men lyckades att överträffa mina förväntningar! Dessutom skedde försäljningen väldigt snabbt och effektivt. 5 av 5 i betyg till Olivia! Läs mer
    2018-12-11 Olivia R svarar Amanda K
    Hej! Vad glad jag blev att läsa detta. Tack för det, och tack för förtroendet :)
  • Alexandra L
    Alexandra L skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt professionell på alla sätt och saklig. Hjälpsam och kommunikationen fungerade mycket bra. Läs mer
    2018-10-25 Olivia R svarar Alexandra L
    Hej!
    Tack för att bra samarbete och roligt med en lyckad försäljning. Vi ses på tillträdet!
  • George Balazs W skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    She is quite sinply top drawer! I have the highest opinion about Ms. Raaé's pwork performance, ,reliability and personality! Läs mer
    2018-10-25 Olivia R svarar George Balazs W
    Hi George!
    Thank you for those kind words. You are both great and I wish you all the best!
  • Oskar S
    Oskar S skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Fantastiskt professionell och seriös, Olivia guidade mig genom hela försäljningsprocessen från början till slut. Det är tydligt att Olivia vet vad hon håller på med och därför också hittade precis rätt köpare i slutändan. Läs mer
    2018-10-25 Olivia R svarar Oskar S
    Oskar!
    Vad roligt det var att jobba med dig och er lägenhet. Vilken affär det blev :) Ni får höra av er om ni längtar tillbaka till Söder!

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Södermalm

Cecilia Hjelmér
Jonna Sarstedt
Malin Miura
Pia-Lotta Svensson
Olivia Raaé
Lars Falk
Evelina Schmekel
Sandra Eriksson (fd Bengtsson)
Åsa von Zweigbergk
Dag Jönsson