Anders Backman
Registrerad mäklare sedan 2017
Aktiv på Reco.se sedan 2018
2018-10 - 2019-04

Läs vad 17 Läs vad Anders Backman

• Linda F köpte sin lägenhet med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna

2019-05-20

Rotebro
    Jag köpte en 2:a och Anders Backman på Fastighetsbyrån Sollentuna gjorde jobbet extremt bra. Jag är väldigt nöjd med hela processen. Anders är otroligt kunnig och han hade svar på alla mina frågor. Läs mer
  • Sebastin S köpte sin lägenhet med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna

2019-04-26

Helenelund
    Hi, We recently brought an apartment near sollentuna, we appreciate Anders for beinhg there in all the crucial steps and his kind help. Läs mer
  • Bo Lennart Mikael K köpte sitt hus med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna

2019-03-25

Bra tydlig och snabb, enkel att ha att göra med Läs mer
  • Christina Elisabeth T sålde sitt hus med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna

2019-03-16

Helenelund
    Vi sålde vår villa, byggd 1932, 1,5 plan med källare.
    Kontakten med Anders Backman har varit väldigt bra. Dock, hade vi lite olika bild av vad vi kunde få ut i pris. Mäklaren tyckte vi skulle gå ut med 7 950 mkr, medan vi bestämde att huset skulle gå ut med 8 250 och försäljningspriset blev 8 600. Vi är glada för det pris vi fick för huset och mäklaren genomförde några privata visningar på egen hand, som gjorde att affären landade. Läs mer
  • Ann-Charlotte L sålde sitt hus med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna

2019-03-14

Sålt ett enplanshus på 125 kvadrat.

Vänligt proffesionellt obesvärat sätt så man upplevde trygghet och tydlighet i agerandet. Nogrann förklaring av marknadsläget, som gjorde glädjen större då resultatet blev något mer än vad vi hade vågat hoppas på. Tror att tryggheten var lika stor även hos köparna. Kan ärligt och med stor trygghet rekommendera honom till andra som går i säljtankar.
    Trivsamt och saklig information under hela processen, som gick snabbare än vad vi hade vågat hoppas på. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • Åke Urban L sålde sitt hus med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna

2019-03-14

Proffesionellt tryggt bemötande från första stund. Svarar snabbt när jag behövde kontakt, utmärkt uppföljning och dialog hela tiden. En behaglig trygg mäklare, som levde upp till vad jag hade önskat och hoppats på. En mäklare som både säljare och köpare kan trivas med. Läs mer
  • Agneta L sålde sin lägenhet med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna

2019-03-12

Helenelund
    Anders hjälpte mig att sälja en trea i Helenelundscentrum. Allt har gått smidigt och enkelt Läs mer
  • Bengt Johan Gunnar F sålde sitt hus med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna

2019-02-26

Anders hjälpte mig och min ex-fru att sälja vår villa i Sollentuna. Processen gick till så att efter de normala visningarna hade vi bara fått ett bud som låg 8% under begärt pris. Vi önskade då ännu en visning. Detta ledde till att budgivning kom igång och priset hamnade 3% under begärt pris.
    Anders har ett trevligt och strukturerat sätt och det var därför jag valde honom.
    Det som kunde ha varit bättre hade varit om Anders hade gett oss några alternativa strategier efter de inledande visningarna. Det enda Anders kunde föreslå var en kraftig prissänkning för att nå nästa segment spekulanter.
    Jag säljer hus mycket sällan och hade önskat mig ett samtal med olika alternativ om hur jag kunde få mitt hus sålt. Jag har inget problem att ta beslut, men eftersom jag är ovan hus försäljare så hade några alternativa vägar varit önskvärda.
    Nu kom min ex-fru upp med en plan, som vi genomförde och det gick bra. Jag är nöjd med försäljningen.
    Men det borde ha varit mäklaren som hade kommit med förslaget. Läs mer
  • Kerstin F sålde sitt hus med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna

2019-02-21

Utvärdering efter försäljning. Vi har nu fått huset sålt med er hjälp. En del händelser blev inte bra.
    I vårat första möte med Anders Backman förklara vi vår situation i och med att vi tyvärr har en skilsmässa att hantera var det viktigt för oss att allt skulle vara smidigt. Vi bad att Anders bara skulle ha kontakt med mig för att min man Johan har en tuff arbetssituation. Detta har inte fungerat någon gång.
    I prospektet bad jag att Anders skulle göra synligt att det enligt detaljplanen går att bygga en våning till på huset vilket jag tror kan vara en extra kundgrupp som kan attraheras. Anders la till en bilaga som jag tog fram och skickade till Anders men någon extra text kom inte med förens när jag bad om den igen.
    > Efter tre första visningarna bad vi Anders om råd om hur vi skulle gå vidare, hans rekommendation var att sänka priset kraftigt för att komma åt en ny kundgrupp. Det var den enda lösningen. Vi valde att gå vidare utan att sänka priset då.
    > Vi fick ett bud under vårat utgångspris. Tyvärr var jag inte med på budgivningslistan så informationen fick jag när Johan skickade den till mig.
    > Vi valde då att vänta lite med att visa budet. När vi sedan bestämde att vi ville ha ett nytt datum för visning ville vi att buden direkt skulle visas. Det tog ett tag och kom ut först när nästa visning skulle ske. Det kan bero på att Anders var ledig.
    > En kollega till Anders tog hand om nästa visning, allt gick bra.
    > Budgivningen kom igång. En av spekulanterna vill ha en klausul. Den Anders skrev var så pass dålig att vi inte kunde anta den. Som tur är behövdes den inte. Huset blev sålt till en kund utan klausul i avtalet.
    > Under avtalsskrivningen bestämde vi att handpenningen skulle betalas till Johans konto vilket var i sin ordning. Där emot är det verkligen inte i sin ordning att jag inte blev informerad om att pengarna blev utbetalade till Johan. Jag fick informationen av Johan och först när jag ställde frågan till Anders fick jag veta att så var fallet.
    > Min sammanfattning är att Anders inte har levererat till oss båda under den här försäljningen. Det avtal vi skrev när han fick vårat förtroende att sälja vårat hus har han inte skött enligt mig. Vi skriver på ett avtal om att en viss procent ska tillfalla Anders efter en försäljning innan försäljnings arbetet har påbörjats. Den procenten är oavsett hur jag/vi tycker att han har utfört sitt arbete och sin lojalitet till mig/oss.
    > Fastighetsbyrån har inte levererat. Läs mer
  • Karin Anette H köpte sitt hus med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna

2019-02-20

Anders var väldigt hjälpsam när vi köpte vårt hus i Sollentuna. Särskilt som vi inte kunde vara fysiskt på plats vid alla tillfällen som krävdes. Vi uppskattar verkligen Anders och hans proffsiga attityd i kombination med en trevlig ödmjuk personlighet. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Sollentuna

Jessica Sjölund (fd Gunnarsson)
Hanna Ekfäldt
Caroline Åström