57 rekommendationer

Alexander Yavar
en del av Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131
169 50 Solna — Visa karta

Vad tror Alexander att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 57 kunder tycker om Alexander Yavar

• Xinming W
    Xinming W skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    He is a very good broker, with extensive knowledge about the property and detailed view and preparation of what services to deliver. Läs mer
  • victor
    victor skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag satt i en mycket olustig situation då jag köpt en större lgh för några månader sen och hade räknat på att få en viss summa som andra mäklare hade värderat min bostad till. Oturligt nog var marknaden helt iskall när jag väl skulle sälja min bostad och jag vart väldigt orolig att få ihop detta ekonomiskt.
    Flera mäklare kom och gick till min bostad och jag fick höra en stor variation av bedömningar av dem olika mäklarna och valet blev mycket svårt då det kunde skilja 500 000:- ifrån den längst ner respektive högst upp.
    Jag bestämde mig först för en annan mäklare först som inte kunde leverera överhuvudtaget och min situation blev allt värre, sen fick jag en rekommendation av en nära vän att om man skall sälja en bostad i Solna så är valet givet ”Alexander på Fastighetsbyrån”.
    Redan vid första stunden när jag träffade Alexander så kände jag att den här mäklaren har stenkoll på marknaden och var en pålitlig och ödmjuk person som verkligen kunde sätta sig in i min situation och hade en tydlig strategi och plan för hur det skall gå till och dessutom hade han flera köpare på min lgh. Observera att detta sa ungefär samtliga mäklare till mig angående köpare

Kan helt enkelt bara säga att min försäljning vart succé, när andra mäklaren inte ens levererade ett bud så sålde Alexander min bostad för 500 000:- över vad jag hade hoppats på. Han arbetade stenhårt med min bostad och lotsade mig genom hela affären och sålde min bostad till en köpare som hade i sitt kontaktnätverk. Kort och gott Ja jag kan rekommendera Alexander för det gedigna arbetet med min bostad.

Önskar dig all lycka i karriären. Läs mer
  • Patrik
    Patrik skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Valet av mäklare var inte lätt då vi redan köpt ny bostad och bara hade ett försök på oss att sälja bostaden samt att marknaden nu dessutom är väldigt svajig gjorde inte beslutet enklare. Vi träffade ett flertal mäklare men redan efter första minuten med Alexander så visste vi att detta är vår mäklare som vi kommer lägga vår bostad i händerna på.
    Vi fick ett mycket personligt,proffsigt och trevligt bemötande av Alexander. Han fick oss att känna oss som ett team och han hjälpte oss med styling i sista minuten samt sålde vår bostad till ett väldigt högt pris.
    Hade vi en avtal om han skulle höra av sej så gjorde han alltid det punktligt och gav oss den information som vi ville ha.
    Han är en fantastiskt mäklare som gjort allt för att få mig som säljare att känna mig så trygg som möjligt. Aldrig en tvekan om att han inte har gjort sitt bästa för att jag ska få en så bra försäljning som möjligt. Helt klart toppbetyg och numera en mäklare som vår släkt alltid kommer att använda oss utav. Läs mer
  • Dudu C
    Dudu C skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Han var trevlig och hjälpsam samt informations flödet var mycket bra, Försäljnings processen flöt på utmärkt Läs mer
  • Parisa A
    Parisa A skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag fick ett mycket bra bemötande av Alexander. Under försäljningsprocessen var Alexander väldigt engagerad och angelägen om att resultatet skulle bli lyckat. Jag är mycket nöjd med Alexander och rekommendera honom starkt! Läs mer
  • Lisa L
    Lisa L skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag fick ett väldigt gott första intryck av Alexander och hade önskemål om en snabb försäljning, vilket också skedde. Han är kunnig, förtroendeingivande, lugn och professionell. Kan varmt rekommendera Alexander som mäklare. Läs mer
  • Tommy J
    Tommy J skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bemötandet från Alexander var avspänt, energiskt, seriöst. Läs mer
  • Margarehta E
    Margarehta E skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag uppfattade Alexander som säljarens mäklare inte köparens. Han var mer intresserad av säljaren när vi skrev papper. Jag fick maila honom dagen efter så han skickade uppgifterna till min bank. Det kändes nonchalant från hans sida.
    Bra om han bryr sig om både säljare och köpare Läs mer
  • Pia J
    Pia J skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi hade ingen aning om i vilken ände vi skulle börja när vi beslutat oss för att sälja två lägenheter och köp en ny på relativt kort tid. Alexander var väldigt lugn och tillmötesgående och framförallt så lyssnade han och förstod vår dotter vilket vi uppskattade. Han tog sig tid och vi har aldrig uppfattat honom som stressad utan alltid vänlig och hjälpsam och lätt att få kontakt med vi telefon och mail. Alexander kan jag varmt rekommendera till de som går i säljar- eller köpartankar. Läs mer
  • Arne E
    Arne E skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag uppfattade Alexander som väldigt ointresserad av mig som köpare endast intresserad av säljaren
    Mvh Arne Läs mer
  • Kresteen H
    Kresteen H skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander, har varit bra i sitt arbete.

Var lite struligt med Avtalen som blev felskrivningar i, man valde att göra flera tilläggsavtal istället för att göra nya och rätta avtalen. Hade önskat att man skrev om avtalen så att dem blev rätt och riktiga. Nu har jag massa tilläggsavtal till huvudavtalet.

Han känns duktig och kunnig i sitt arbete, men kanske han var stressad vid avtalsskrivningen.

/Kristina Läs mer
  • Jennie P
    Jennie P skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi fick ett väldigt trevligt bemötande och kände hela tiden att han gjorde sitt yttersta för att både vi och köparna skulle bli nöjda. Det är skönt att känna att mäklaren brinner för sitt jobb och inte ger sig förrän han har uppnått det han vill. Han var väl påläst och gav ett lugnt och tryggt intryck. Vi är kort sagt jättenöjda! Läs mer
  • Sebastian A
    Sebastian A skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Han var trevlig och hade en bra balans mellan att vara professionell och personlig. Läs mer
  • Andreas P
    Andreas P skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig och bra mäklare som håller vad han lovar Läs mer
  • Sara J
    Sara J skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket professionell. Han var tydlig och konsekvent. Mot gott bemötande. Även köparen uttryckte sig vara mycket nöjd vilket understryker ett professionellt förhållningssätt. Han lyssnade och gav oss möjlighet till direkt delaktighet i utformning av annonser och i val av bilder.
    Högsta betyg *****. Läs mer
  • Maria K
    Maria K skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket bra bemötande.
    Informerade om de saker jag behöver veta och inte det säljsnack man ofta får istället för fakta.
    Fick följa budgivningen vid försäljningen och kontinuerlig uppdatering om hur försäljningen avlöpte.
    Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Martin S
    Martin S skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander är en fantastisk mäklare, som vi varmt rekommenderar! Han är kunnig, kommunikativ, lyhörd, noggrann och kompetent! Med osedvanlig energi kopplade han greppet om hela processen och genomförde affären ytterst omsorgsfullt. Han visade ett osvikligt lugn och bemötte oss alla inblandade mycket hänsynsfullt och inkännande. Läs mer
  • Anders
    Anders skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Redan vid första kontakten upplevde jag Alexander kompetent, lyhörd och mycket lätt att samarbeta med.
    Vid värderingen var han strukturerad och samtidigt lättsam.
    Han har varit lätt att nå, svarat korrekt på frågor, vänlig och tålmodig samt behjälplig i alla situationer. Jag kommer att anlita Alexander vid mina andra bostads affärer. Tack Alexander. Läs mer
  • Sara
    Sara skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket bra helhetsupplevelse från början till slut! Snabb första återkoppling,följt av stategiskt upplagd försäljning som gicks igenom på ett pedagogiskt vis, och allt skedde mycket professionellt efter mina behov. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Omid S
    Omid S skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander är väldig proffsig i sitt arbete. Jag som säljare fick väldigt bra råd o tips. Han har varot där för oss och som jag uppfattat för dem nya köparna från början till slut.

Han är den person jag kan värkligen rekomendera, då en lägenhets affär är inte bara en bussines för alexander han tar hand om sina kunder i ett personligt nivå. Betyget borde vara 10+ Läs mer
  • Armineh S
    Armineh S skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Riktig angagerad , pålitlig och positiv. Allt sköttes perfekt fr start till slut, Han ställer upp för kunden till 100%. Försäljningen gick väldigt snabbt och smidigt. Bästa mäklaren vi någonsin anlitad. Vi kan varmt rekommendera Alexander, Han är verkligen Ett proffs med värme och omtanke. Läs mer
  • Evagelos  T
    Evagelos T skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander är den bästa mäklaren som både jag och min familj har haft och göra med. Han är alltid 1 steg före med allt, alltid kontaktbar!
    Har aldrig haft sån bra service.
    Kommer anlita honom till framtida flytt/försäljningar. 10/10 Läs mer
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander är en mycket professionell mäklare. Bra information och bra uppföljning av informationen. Mycket bra bemötande både personligt och i telefonen. Hörde alltid av sig om han lovat det. Mycket passande för sitt yrke.
    Finns inget som helst negativt.
    Han är suverän ,super trevlig och tydlig. Läs mer
  • Johan
    Johan skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Grymt duktigt, lugn och betroende igenom hela färsäljningen
    grym kontakt, fick även väldigt bra betallt
    rekommenderas varmt! Läs mer
  • Martin J
    Martin J skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig, professionell, tillmötesgående. Ser möjligheter istället för hinder. Kan varmt rekommendera Alexander! Läs mer
  • Pierre M
    Pierre M skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    alexander är en person som gärna gör så att kunden alltid är nöjd och belåten.
    han lyssnar och agerar som en riktig mäklare ska vara så jag ger honom 5 stjänor Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig och seriös mäklare som verkligen ansträngde sig för att svara på alla frågor och göra affären till den allra bästa möjliga för oss. Påläst, kompetent, trevlig och med god kunskap om området, vilket vi älskade. Läs mer
  • Liza D
    Liza D skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi är mycket nöjda med Alexander. Han fångade upp vårt intresse på en tidigare visning av en annan lägenhet och var mycket lyhörd för våra önskemål. Jag är mycket nöjd. Alexander har varit kommunikativ och hållit mig uppdaterad med vad som händer, och snabbt svarat på mina frågor. Allt gick smidigt och förenklade hela grejen åt en! Noggrann och trevlig kille! Jag känner ett starkt förtroende för Alexander och rekommenderar honom verkligen till andra som har funderingar att sälja sin bostad.
    Det blir inte bättre än så här! Läs mer
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander har överträffat alla förväntningar från första kontakt. Med lyhördhet, stort intresset och kunskap har han hjälpt oss med inte bara försäljning, utan även köp av lägenhet. Proaktiv och genuint intresserad utan att överdriva försäljningspriser eller marknadsintresse. Han gav en realistisk bild av nutidsläget och var även tillgänglig för alla möjliga frågor.

Vi rekommenderar Alexander starkt och kommer att kontakta honom igen vid framtida affärer. Vi kan inte tänka oss en bättre mäklare. Läs mer
  • karin S
    karin S skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Efter en besvikelse med en annan mäklare så valde jag att inleda ett samarbete och sälja min lägenhet med Alexander. Skillnaden har varit som natt och dag! Samtidigt som kommunikationen har varit utomordentligt bra, så har han lyckats sälja till ett pris som alla parter varit mycket nöjda med. När det var dags att sälja min andra lägenhet så tvekade jag inte en sekund på att höra av mig till Alexander ännu en gång. Marknaden där denna försäljning skedde har varit ostabil på sista tiden, och andra lägenheter har gått för relativt låga priser. Detta hindrade dock inte Alexander från att återigen kliva in och leverara ett utomordentligt resultat. Vad som imponerar mig som mest är det faktum att Alexander inte nöjer sig med att sälja till ett pris där han vet att din gräns som säljare går, utan istället arbetar hårt för att få till ett pris som du verkligen är nöjd med! Jag rekommenderar med andra ord alla i Solna att sammarbeta med Alexander vid försäljning/köp. Läs mer
  • Yvonne F
    Yvonne F skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi är väldigt nöjda med valet av Alexander som våran mäklare när vi skulle sälja våran lägenhet. Trevlig, professionell och väldigt mån om att man är delaktig i processen. Professionell attityd från första mötet till avslut. Väldigt snabb att svara på mail och i telefon. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Anette S
    Anette S skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Oengagerad, ända från visning till avslutad affär. Kände mig inte som en kund som skulle bli nöjd. Han ville bara få klart affären så fort som möjligt. Läs mer
    2017-08-08 Alexander Y svarar Anette S
    Hej Anette,

Tack för bra feedback och jag uppskattar din ärlighet.
    Som köpare är det lätthänt att man känner sig försummad. Jag beklagar att du upplevde att processen gick lite för snabbt och att du inte fick den tid och uppvaktning du behövde. Jag kommer ta med mig denna kritik i mina framtida förmedlingsuppdrag. Mitt mål är att alltid leverera 100% med nöjda kunder som resultat och din feedback betyder mycket för att jag ska kunna nå mitt mål.
    Önskar dig all lycka i den nya bostaden och hoppas vi ses igen.

Hälsningar Alexander Yavar, Fastighetsbyrån
  • Karin N
    Karin N skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bra bemötande, alltid tillgänglig för frågor mm.
    För övrigt trevlig och positiv. Läs mer
  • James E
    James E skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander är noggrann, han tar sin tid att förstår läget och har koll på allt Läs mer
  • Heba K
    Heba K skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Positiv utstrålning, otroligt självsäker och lugn var egenskaper hos Alexander som gjorde att vi valde just honom som mäklare. En mycket proffsig mäklare som jag varmt kan rekommendera! Läs mer
  • Praveen V
    Praveen V skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Quite a good experience, It was quite smooth and quick! Läs mer
  • Ezo K
    Ezo K skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag upplevde Alexander som en riktig jägare, bestämd, självsäker och med stort tålamod inför hela processen till han uppnått målet att sälja vår bostad så dyrt som möjligt. Tack för all hjälp! Läs mer
  • Carina S
    Carina S skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Tyvärr så fick jag den inte såld på mina visningar. På grund av att flera treor i samma område hade visningar samma helg med bättre läge. Men Alexander fick den såld utan nya visningar och gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • Kalle T
    Kalle T skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Seriös kunnig och väldigt trevlig mäklare. Läs mer
  • Gitte G
    Gitte G skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jättebra mäklare, saklig, svarar snabbt
    Allt fungerat så bra vid köp av lgh
    En mäklare att rekommendera Läs mer
  • Evagelos T
    Evagelos T skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alex skötte allt väldigt bra från början till slut.
    Kunde marknaden väldigt bra och gjorde en väldigt bra affär. Läs mer
  • Gunnar P
    Gunnar P skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander har varit trevlig och korrekt samt anpassningsbar efter mina önskemål vad gäller tider för att ses etc Läs mer
  • Lu N
    Lu N skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alexander has been professional and very responsible Läs mer
  • Aynur A
    Aynur A skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Ja, jag kan rekommendera Alexander yavar Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig, seriös, snabb, enkel att kommunicera med Läs mer
  • Nasrin F
    Nasrin F skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Väldigt nöjd med Alexander, proffsig tillmötesgående och tillgänglig under hela säljprocessen. Fick ett pris jag på min lgh jag är väldigt nöjd med! Rekommenderar Alexander oavsett om du vill sälja eller köpa. Läs mer
  • Saeid S
    Saeid S skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag var väldigt nöjd med dem info jag fått från början. Läs mer
  • Tao X
    Tao X skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Working very hard to help the customers to get the work done :) Läs mer
  • Mitra F
    Mitra F skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi inlede ett samarbete med Alexander. Redan från första mötet kände jag mig trygg. Alexander har med sittdrivkraft, possivitet, energi och det proffesionella bemöttande levererade 200%. Vid något tillfälle kände jag frustration över processen, men Alexander med sitt lugna och självsäkra sätt lugnade i sin tur mig och gav mitt hopp och tro tillbaka. Så Alexander Dig är jag evig tacksam för all tid och själ du lagt ner med vår lägenhetsförsäljning. Rekommenderas värmt Läs mer
  • Karl S
    Karl S skrev om Alexander Yavar en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vill rekommendera Alexander till er andra!
    Vår försäljning gick lätt och smidigt och vi behövde bara luta oss tillbaka och åka med. Hans självsäkerhet och engagemang va kvaliteer vi fastnade för. Vi satt i en krånglig sits då vi redan hade köpt en lägenhet och hade tagit förlänge att bestämma oss för vilken mäklare vi skulle välja. Summa summarum levererades resultat över förväntan och vi tog ett överbryggningslån och semester i väntan på tillträde. Läs mer
Sam Edvinsson
Danial Gandomani