Björn Eriksson
en del av Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131
169 50 Solna — Visa karta

Vad tror Björn att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 17 kunder tycker om Björn Eriksson

• Louize E
    Louize E skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mäklaren gav falska löften som han sedan inte höll. Jag och säljaren fick sköta dialog och få tag på brfen, detta fick vi väldigt lite stöd i. Totalt kändes det som att mäjlaren lade ner ca 15 minuter på denna affär, blev extremt mycket extra jobb för mig som köpare då 1. Jag fick jaga brf:en för godkännande själv. 2. Städningen var katastrof så tillträdet blev en hel vecka försenat trots att jag betalt och skrivit på.avtal - ingen hjälp från mäklaren. 3. Han lovade innan kontraktskrivning att hans säljare skulle ta en städfirma via honom vilket ej skedde. Då sa han bara att han inte kunde bestämma sådant, TROTS att han lovat just detta framför både mig och mina systrar som var med. 4. Säljaren försökte kräva pengar i efterhand för något som hade avtalats skulle ingå - mäklaren sa bara "oj vad tråkigt" men var INGEN hjälp.
    5. Varje gång jag kontaktade honom för att få hjälp sa han bara "jag har inte tid, har jättemånga andra kunder förstår du". Då kontaktade jag honom ENDAST efter minst 10 brev från säljaren som försökt ändra på saker i avtalet. Om säljaren är jobbig är det väl ändå mäklaren som ska hantera sådant, inte jag som köpare? Med denna mäklare kan man inte räkna med att få någon hjälp alls mot säljare som vill gå emot avtal. Eller något annat för den delen.

6. Till och med vid budgivningen var han extremt oproffsig. Jag bad om att få information om bud utan att vilja lägga ett själv omgående. Då sa han att jag inte kunde få någon info utan att själv lägga bud. När jag då sa, "jamen lägg på 5000 då" vägrade han och sa att 10k var det lägsta möjliga. Är det så här det ska gå till? Förväntar mig ett svar. Läs mer
  • Farid B skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag anser att Björn är en utmärkt mäklare och gjorde sitt jobb utmärkt och det enda negativa jag kan säga är att jag blev orolig för hans hälsa eftersom han svarade på mina sms och mail även under hans lediga tid :) Läs mer
  • Ellen F
    Ellen F skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Björn är en toppen mäklare! Han sålde vår lägenhet till ett kanonbra slutpris, innan visning och vi kunde inte vara mer nöjda. Han anlitade en riktigt duktig fotograf, vi var verkligen nöjda med bilderna och hur vår lägenhet presenterades i annonsen. Hela processen gick jättesmidigt, Björn var alltid jättetrevlig och hjälpsam. Vi rekommenderar Björn varmt som mäklare! Läs mer
  • Roger R

2018-08-23

Omdömet har granskats och är verifierat

Roger R skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Björn ger ett gediget och bra första intryck och är en formulerad och målinriktad säljare. Läs mer
  • Torbjörn Oskar B skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sålt bostadsrätt. Seriöst och kunnigt bemötande. Vi fick bra information och råd inför försäljning. Flexibel! Bra slutpris Läs mer
  • Chirin O
    Chirin O skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi är supernöjda med Björn som var inlyssnande, alltid trevlig, ärlig och tillgänglig. Björn gjorde allt för att vi skulle bli nöjda. Bra fotografering, bra annons. Vi kände oss hela tiden delaktiga och informerade och allt gick snabbt och smidigt. Vår lägenhet blev såld på rekordtid och både vi och köparna var nöjda. Han gav även bra rådgivning i samband med köp av ny lägenhet. Finns bara bra saker att säga om Björn som är en toppenmäklare! Läs mer
  • Stina A skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi har haft en lång dialog med Björn (då vi inte varit riktigt varit redo att sälja) och trots detta har inget runnit ut i sanden. Vi har under hela tiden haft en god kommunikation och aldrig känt oss bortglömda.När försäljning blev aktuell gick allt mycket smidigt! Läs mer
  • Camilla A skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Proffsigt och personligt bemötande i alla frågor vid köpet av lägenheten! Läs mer
  • Paul B skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Björn är en otroligt energisk, målmedveten och kompetent mäklare. Stort fokus lägger han på service och god kommunikation med klienten. Björn ser varje person han möter/pratar med som en potentiell köpare för hans objekt. Den inställningen gör att han inte släpper någon utan att ha försökt. Han anpassar sig efter klientens önskemål och är inte rädd för att ta sig an tuffa utmaningar. Jag gav Björn en otroligt tuff utmaning, att sälja en nyprod på 1 månad på en väldigt trög marknad. Det tog 11 dagar räknat från annonspublicering, 2 dagar efter första visning så fick jag begärt pris och vi skrev kontrakt. Superfint jobbat Björn. Stort tack för din otroliga insats. Hatten av! Keep up the good work! Läs mer
  • Tobias W skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Björn lyssnade på vilka förutsättningar jag hade inför försäljning och kom med förslag på lösning. Snabb återkoppling. Sålde lägenheten innan planerad visning till köpare som Björn förhandsvisat lägenheten för. Läs mer
  • Majid S skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    In general, I am very satisfied with Björn 's work. He was on-time, aware of the market, and fully eager for his job. His attention to details makes him pretty qualified although he is not the most experienced in the business. Läs mer
  • Daniel T skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Upplevde ett mycket trevligt, glatt och engagerat bemötande. Snabba processer och enkel att komma i kontakt med. Fick bra information om processer kring köpet och tydlig information om vad nästa steg är. Läs mer
  • Caroline T skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig, engagerad, rak och tydlig, har ett bra nätverk. Läs mer
  • Rikard F skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Björn gav ett mycket proffsigt intryck under hela affären, dialogen har fungerat bra och han har varit tydlig med processen fram till affären. Inga invändningar. Läs mer
  • Felix P skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Kunnig, noggrann, och hjälpsam. Säljtaktik var lite för aggressiv vilket jag inte uppskattade. Läs mer
  • Anders H skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Ödmjukhet inför uppdraget saknades.
    Sen återkoppling om vad som hände i uppdraget, ibland kom information först efter påstötning.
    Insamlande av information om objektet gjordes aldrig innan det gick ut till försäljning av mäklaren. Spekulanter fick vänta på svar på sina frågor. Läs mer
  • Emil S skrev om Björn Eriksson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Björn gjorde ett överlag bra jobb med värdering, tillgänglighet och förhandlingar med köpare. Jag är mycket nöjd med samarbetet med Björn och även med slutpriset. Jag upplevde Björn som engagerad och kunnig som utan att ge orimliga löften levererade utifrån förväntningarna. Läs mer
Sam Edvinsson
Danial Gandomani