Mäklare Stockholms län Solna Fastighetsbyrån Solna Sam Edvinsson

Läs vad 199 kunder tycker om Sam Edvinsson

• Paulo B
    Paulo B skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna

2019-01-01

Sam var alltid hjälpsam och tillgänglig för att svara på våra frågor samt förklara köpprocessen. Alltid tillmötesgående både med privatvisning och kontraktskrivning. Hans erfarenhet av branschen och kännedom av området är trygghet för alla parter inblandade. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Sam. Läs mer
  • Kolja G
    Kolja G skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna

2018-12-21

Stor varning för denna mäklare som bara värnade sina egna intressen.
    Han lovade guld och gröna ängar på värderingen och rekommenderade fast arvode med bonus om han skulle nå över värderingen för bästmöjliga resultat.
    Vid försäljningen gick han sen ut 12,5 % under värderingen och lyckades inte ens nå upp till utgångspriset så affären slutade 15% under värderingen. När det inte blev budgivningsrally direkt försvann hans engagemang totalt och affären skulle tryckas igenom så fort som möjligt från hans sida; kände mig nästan pressat att acceptera ett skambud. I samma ögonblick som jag tackade ja försvann mäklaren fullständigt ur bilden och lämnade över resten med kontraktsskrivning, etc till sina lakajer på kontoret.
    Bara någon dag efter såldes en något större lgh med samma antal rum i något bättre renoveringskick i samma hus för 20% högre kvm-pris än min.
    Allt i allo gör detta till den sämsta affären jag hittills har gjort i mitt liv och en känsla av att blivit blåst på nästan en årslön. Läs mer
    2018-12-21 Sam E svarar Kolja G
    Hej Kolja

Det gör mig väldigt ledsen att du har fått den uppfattningen om mig och jag respekterar fullt dina åsikter och tar till mig din kritik.
    Jag kommer att göra allt i framtiden för att vara ännu tydligare i min kommunikation.

Jag brukar ha väldigt nöjda köpare och säljare och ger alltid 100% med kunden i fokus.
    Det finns dock vissa delar som jag inte kan råda över hur mycket än jag vill, exempelvis marknaden som ändras ständigt (värdering på din bostad gjordes för över 1 år sen) eller folk som kommer över en timme försent till en bokad kontaktskrivning. Som tur har jag kollegor som kan hjälpa mig på plats. Annars hade vi som de resterande 70% av kunderna upplever idag, ingen affär överhuvudtaget efter 6 månaders kämpande med flertalet både öppna och privata visningar.
    När det gäller priset vill jag agera proffsigt och kommer inte att jämföra din bostad med den du nämner.

Jag vill slutligen be hemskt mycket om ursäkt att jag inte har kunnat göra mer för att göra dig nöjd.
    Jag kommer även ringa dig för att se om vi kan avsluta det här med dig som en nöjd kund i slutändan.
    Tack för din input!
    Önskar dig en god jul och ett gott nytt år!
    Med vänliga hälsningar, Sam Edvinsson
    2018-12-22 Kolja G svarar Sam E
    Värdering: Månadsskifte Juni-Juli 2018
    Ut på Hemnet: första veckan i November 2018
    Kontraktskrivning: 30/11-2018
    Jag påtalade klart och tydligt samt upprepat att jag var låst denna dag Västerås till minst kl 12:00 utan chans att komma därifrån tidigare, mäklaren insisterade dock på kontraktsskrivning kl 13:00 i Solna samma dag vilket i praktiken är en fysikaliskt omöjlighet med tanke på de 10 mil E18 som ligger mellan båda punkter dessutom en fredag.
    Att man nu försöka rädda det egna ryktet genom att försöka svartmåla min utvärdering med felaktigt fakta bekräftar tyvärr bara min uppfattning.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Robert A sålde sin bostad med hjälp av Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna

2018-12-10

Sålt bostad i Solna Gamla Råsunda Läs mer
  • Behrooz M skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna

2018-11-26

Vi är supernöjda med Sams agerande från början till slut.
    Satte rätt prisförväntning, hade tydlig och tät dialog längs hela processen och var extremt proffsig i alla avseenden. Läs mer
  • Sigrid W skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna

2018-10-19

Jag har sålt med Sam vid två tillfällen och vid båda tillfällena har jag upplevt ett smidigt och effektivt samarbete. Jag ser hela processen som ett teamwork och därför är det viktigt att samarbetet fungerar. Oavsett marknadsläge så har jag känt mig trygg att Sams bedömning av läget är korrekt och ärligt vidare att försäljningen kommer att bli som vi tänkt oss. Dessutom upplever jag att Sam bygger bra relationer även med köpare vilket för mig som säljare är viktigt. Jag har redan rekommenderat Sam flera gånger och skulle göra det igen. Om jag skulle sälja igen skulle jag kontakta Sam (även om det inte är i Solna) för råd&tips. Läs mer
  • Kemal skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna

2018-10-19

Sam gick verkligen utanför sina ordinarie arbetsuppgifter för att vi skulle kunna få köpa bostaden. Väldigt engagerad. Kan inte annat än att rekommendera honom. Läs mer
  • Konstantinos Z
    Konstantinos Z skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna

2018-09-26

Jag är mycket nöjd med hur samarbetet med Sam fungerat.
    Han har agerat professionellt under hela försäljningen.
    Försäljningen gick bra och fort trots svåra tider. Läs mer
  • Ingalill G skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna

2018-09-14

Köpt bostadsrätt.
    Mäklaren uppträdde mycket konstigt med ex budgivningen, kontakter och var inte heller med vid kontraktsskrivning. Vid frågor var han nonchalant och hånfull som jag upplevde.
    Budgivningen verkar inte gått rätt till, fler med insyn i affären tycker att det var många frågetecken och konstigheter. Läs mer
    2018-09-26 Sam E svarar Ingalill G
    Hej Ingalill L
    Jag är hemskt ledsen att du har fått det intrycket av mig. Jag ska verkligen fundera på din kritik och ha det i åtanke i framtida försäljningar. Jag är väldigt mån om mitt rykte då jag är en lokal mäklare och det sista jag vill är att någon ska tycka att jag är en mäklare som inte gör rätt för sig.
    Detta återspeglar sig också i mina övriga Recon från andra kunder.

Jag ringer dig gärna för att ta reda på vilka punkter du tyckte verkade konstig och reder ut alla frågor tills du känner dig nöjd.
    Jag ber verkligen om ursäkt för den känslan du har fått och hoppas att du trivs bra i din nya bostad.

Med vänliga hälsningar Sam Edvinsson
  • Danny M skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna

2018-06-24

Duktig fastighetsmäklare som tar sitt arbete på stort allvar och respekt. Som säljare fick vi bra guidning med Fastighetsbyråns egna internetverktyg. Läs mer
  • Dödsboet efter Björn L skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna

2018-06-07

Mycket bra mäklare, rekommenderas starkt! Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Solna

Sam Edvinsson