168 rekommendationer

en del av Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131
169 50 Solna — Visa karta

Vad tror Sam att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 168 kunder tycker om Sam Edvinsson

• Milovan B
    Milovan B skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam är helt professionellt, och jag kan säga att han är nummer ett i hans branschen !!
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam hjälpte oss med försäljningen av vår bostad och han överträffade våra vildaste förväntningar. Helt klart rekommenderad!
  • Krille
    Krille skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mailade Sam idag om att en av hans anställda hade kopierat vår annonstext ordagrant. Båda lägenheterna ligger ute samtidigt och på samma adress, inget olagligt med det men jag påpekade att jag tyckte det var oprofessionellt. Sam ringer upp mig och hävdar att texterna har vissa likheter och att det egentligen är han som 2008 ursprungligen skrev texten och att vår mäklare har kopierat honom. Börjar redan där ana att Sam kanske är en mytoman... Väl tillbaka vid datorn får jag detta besannat när jag gör en enkelt sökning med en av meningarna i annonsen och får då bara upp vår annons och och den Fastighetsbyrån har kopierat på hela internet. Bara att konstatera att Sam är en skojare av högsta rang som inte drar sig för att ljuga folk rakt upp i ansiktet! Lisa som hade gett Sam en annan etta i betyg hade nog inte fel när hon anade att deras annons var en kopia på en annan lägenhet för det verkat vara ett genomgående arbetssätt. Skall man anlita Sam eller någon av hans kollegor bör man kunna få ett bra pris med tanke på deras copy paste arbetssätt!

Vår text:
    Välkomna till denna smakfulla gavelfyra om ca 96 m² med genomgående planlösning, dubbla badrum och stor inglasad balkong i bästa sydvästläge.

Vidare in i bostaden erbjuds ett nyrenoverat kök från Kvik med exklusiva vitvaror från Husqvarna. Den öppna planlösningen mot vardagsrummet som skapar stora sociala ytor till både vardag och fest. I anslutning till köket finns även en större matplats för 6-8 personer. Bostaden erbjuder tre rymliga sovrum med god förvaringsmöjligheter, två helkaklade badrum varav det större är utrustat med med tvättmaskin, torktumlare och badkar. Goda förvaringsmöjligheter via flertalet garderober, separat klädkammare och källarförråd.

Här bor Ni barnvänligt och lugnt nära naturen och samtidigt centralt med mataffär, caféer, restauranger, goda bussförbindelser och pendeltåg med restid in till Stockholm city på ca 7 min.

Fastighetsbyråns text:
    Välkomna till denna smakfulla fyra om 96 m² med genomgående planlösning, dubbla badrum och en balkong i sydväst läge.

Vidare in i bostaden erbjuds ett rymligt kök med full maskinell utrustning och en öppen planlösning mot vardagsrummet som skapar stora sociala ytor till både vardag och fest. I anslutning till köket finns även en större matplats för 6-8 personer. Bostaden erbjuder tre rymliga sovrum, varav ett spektakulärt master bedroom. Självklart finns ett större helkaklat badrum med tvättmaskin, torktumlare och badkar samt ett extra badrum med bland annat dusch, wc m.m. Goda förvaringsmöjligheter via flertalet garderober och källarförråd.

2017-10-05 Sam E svarar Krille
    Hej,
    Jag kan inte göra annat än att be om ursäkt för det inträffade och respekterar fullt dina åsikter och har redan haft ett samtal med den berörda mäklaren.

Vill däremot påpeka än en gång precis som jag sa i telefon till dig att det är väldigt vanligt att mäklare kopierar text när det är liknande lägenheter, samma föreningar, osv. Speciellt om det är en bra text.
    Vi blir gärna kopierade med stolthet och klagar inte när våra texter sprids runt på nätet.
    Det har varit flera lägenheter ut på nätet med den texten. Senast för ca en månad sen såldes det en lägenhet med exakt samma text av en annan mäklarfirma. (Fråga gärna din mäklare).
    Det här är första gången vi får ett sånt klagomål. Vi ska sjävklart titta på detta och kanske köra copyright på våra texter.
    Önskar dig en lyckad försäljning trots omständigheterna.
    Ha en bra dag!

Med vänliga hälsningar, Sam Edvinsson
  • Christopher S
    Christopher S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Professionell, kunnig och tillmötesgående.
  • Terez R
    Terez R skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi är mycket nöjda med mäklar insatsen
  • Siamak R
    Siamak R skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag både Köpt och sålt fastigheter från fastighetsbyrå särskild i Solna . Jag har aldrig haft problem med de. De som jobbar i fastighetsbyrå är väldig duktiga och seriösa människor speciell Sam Edvinsson .Mycket nöjd med hans jobb.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpet av lägenheten gick jättebra fram tills det var avslutat efter det var allting skit och jag kommer aldrig mer använda mig av varken Fastigehtsbyrån eller denna mäklare då jag känner mig lurad. Det är det sista jag vill som kund.
    2017-08-16 Sam E svarar Mikael L
    Hej Lars och Mikael

Jag har gjort allt i min makt för att båda ni och säljaren ska bli nöjda.
    Dock har jag dessvärre ingen befogenhet att göra allt som du ber mig att göra. Vår största strävan är att ha nöjda kunder.
    Därför har min Chef även försökt kontakta er utan att lyckas.
    Hör gärna av er till honom!
    Önskar er all lycka med bostaden.
    Med Vänliga hälsningar Sam Edvinsson
  • Liza T
    Liza T skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam gav ett seriöst intryck, mycket trevlig och förtroendeingivande. Lugn och trevlig.

Assistenten han hade med sig däremot verkade väldigt sugen på att gå från visningen. När hon högt och tydligt frågor om det är dags att blåsa ut ljusen innan vi fått på oss skorna. Det kanske inte var så smidigt, framförallt inte när det var 20 min kvar på visningstiden.
  • Elin T
    Elin T skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi fick superbra bemötande av Sam. Han har verkligen stenkoll på marknaden och gjorde ett grymt jobb från början till slut.
    Han levde verkligen upp till mina förväntningar, och de var ganska höga eftersom jag hört så mycket gott om honom sen tidigare.
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bra och professionellt bemötande. Vi nådde dock inte riktigt upp till de uppsatta målen vilket drar ner betyget något.
  • Gunnar U
    Gunnar U skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    gott och vänligt bemötande med snabba besked
  • Mona S
    Mona S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Han var inte vår mäklare så varför ska vi som köpare betygsätta honom?!
  • Mehdi H
    Mehdi H skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    En väldig pålitlig herre som kan sitt arbete, han förklarar allt på bästa sätt tills klienten har uppfattat.
    Man känner sig trygg när man sitter och diskuterar med honom.
  • Hossein W
    Hossein W skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam var väldigt professionell och skötte allt galant från fotografering till kontraktsskrivningen. Rekommenderas varmt. Vill man ha en lyckad försäljning skall man ta kontakt med Sam.
  • Christoffer L
    Christoffer L skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Professionell. Lätt att få tag på. Kunnig på det mesta. Kunde ha varit lite bättre på att svara på frågor om fastigheten som vilka som byggde den etc men, överlag fick ett bra bemötande
  • Saeideh S
    Saeideh S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam är trevlig , kompetent och väldig tydlig , vilket var mycket uppskattat och jag värdesätter ärligheten till väldigt stort .
    Kommer definitivt att rekommendera honom vidare .
    Hälsningar Saeideh Solimani
  • Tomas A
    Tomas A skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alltid ett trevligt bemötande och hjälpsam hela vägen.
  • Lisa N
    Lisa N skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Extremt dålig på att höra av sig. Svarar ej på mail, sms eller samtal. Höll oss inte alls uppdaterade om vad som händer. Håller ej vad han lovar. Extremt missnöjd, skulle inte rekommendera Sam. Inget som helst servicetänk. Väldigt slarvigt arbete. Prospektet kändes kopierat från andra objekt och trots av vi påpekade vad vi ville ha ändrat gjordes inte detta.
    2017-07-04 Sam E svarar Lisa N
    Hej Lisa
    Jag är hemskt ledsen att du har fått det intrycket av mig. Jag ska verkligen fundera på din kritik och ha det i åtanke i framtida försäljningar. Jag är väldigt mån om mitt rykte då jag är en lokal mäklare och det sista jag vill är att någon ska tycka att jag är en mäklare med dålig återkoppling eller inte håller vad jag lovar.
    Detta återspeglar sig också i mina övriga Recon från andra kunder.
    Jag ber verkligen om ursäkt för den känslan du har fått och önskar er all lycka med er nya bostad.
    Med vänliga hälsningar Sam Edvinsson
    Krille gillar detta
  • Yumei W
    Yumei W skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam är en duktig och professionell mäklare som hjälpte mig att sälja min lägenhet. Jag är väldigt nöjd med tjänsten och resultatet, så jag rekommenderar Sam till er.
  • Alexandra R
    Alexandra R skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam hjälpte mig att sälja min 4:a i arenastaden och han gjorde ett toppen jobb. Jag är jättenöjd med resultatet och jag kan starkt rekommendera Sam till er som går i säljtankar och letar en kunnig, professionell och hängiven mäklare. Sam är alltid tillgänglig på mail eller telefon och svarar han inte när du ringer så ringer han alltid upp.
  • Marc M
    Marc M skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Lätt att ha att göra med och tillgänglig när man behöver honom.
    Han är principfast när det kommer till att inte arbeta på lördagar då han har hand om sina barn, det tycker jag om.
  • Yang Y
    Yang Y skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Rekommenderas! Trevlig, professionell och kunnig.
  • Naz P
    Naz P skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam är en fantastiskt duktig mäklare som värderat, köpt och sålt lägenheter åt mig och mina familjemedlemmar. Alltid med stort engagemang, hjärta för sitt yrke, kunder, proffsighet och kunskap inom fastighetsbranschen. Sam är tillgänglig när man behöver honom och proaktiv vilket underlättar vid köp eller sälj.

Rekommenderar starkt att anlita Sam som mäklare om du får chansen!
  • Anastasia A
    Anastasia A skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam helped me and my boyfriend to sell our 2 apartments and we are happy with the service provided. I recommend Sam as professional, responsible mäklare and nice person.
  • Linda H
    Linda H skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Kunnig, påläst och professionell och mån om både säljare och köpares intressen.
  • Jesper W
    Jesper W skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Väldigt bra bemötande. Över förväntan.
  • Mehdi G
    Mehdi G skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    i can't understand swedish any more,
    he is the best
  • Per Henrik Ö
    Per Henrik Ö skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Rekommenderas! Proffsig, erfaren och prisvärd
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig, professionell och påläst. Han var effektiv och var mån om att leva upp till de förväntningar som vi tagit upp under vårt första möte. Mycket effektiv och överträffade våra förväntningar med råge.
  • Robert N
    Robert N skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Genuin, bra och snabb att göra med. Allting man förväntar sig och mer än så.
  • Andreas Å
    Andreas Å skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bra intryck, kunnig och seriös.
  • Zelimir
    Zelimir skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam is the best agent. Wether you are selling or buying an apartment, he allways finds the best for you !!!

Good work !!!
  • Farbod A
    Farbod A skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Väldig duktig och seriös, rekommenderas starkt.
  • Elizabeth G
    Elizabeth G skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Ett trevligt och proffsionellt bemötande med ärlig feedback vill jag säga att Sam är som mäklare.
  • Ramin S
    Ramin S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    He is a really good one. I enjoyed working with him and he delivers what he promises and you feel safe having him.
  • Linnea S
    Linnea S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Otroligt kunnig, proffsig och dedikerad i sitt arbete. Lyhörd för mina frågor, önskningar och funderingar. Gör sitt yttersta för att göra en så bra affär som möjligt för mig som säljare samtidigt som han verkar mån om att köparen är nöjd, vilket också är viktigt för mig. Jag rekommenderar mer än gärna Sam till andra som går i säljtankar.
  • Fari S
    Fari S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Väldigt pålitlig duktig mäklare. En kompetent mäklare som står på båda benen. En karismatisk person som får människor att göra rätt beslut som känns bra.
  • Pontus C
    Pontus C skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam är en duktig och hjälpsam mäklare. Jag var första gångs köpare, vilket inte vara några problem, eftersom Sam hjälpte mig igenom hela processen på ett mycket proffisionellt och enkelt sätt.
    Tack!
  • Sipan I
    Sipan I skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bra mäklare, informerade tydligt så att man visste vad som skäde. Trevlig bemötande på visningen och tog sin tid med varje besökare! Rekommenderar starkt !
  • Johan W
    Johan W skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Inga klagomål, smidig hantering av affären och bra hjälp av assistenten med det lilla extra
  • Alice G
    Alice G skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi har blivit väl bemötta av Sam, köpet gick väldigt snabbt, vi fick privat visning och vi är mycket nöjda!
  • Brita E
    Brita E skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vänlig, lugn, professionell, saklig och artig
  • Dimen P
    Dimen P skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig och informativ. Är tacksam för snabb återkoppling.
  • Philip  G
    Philip G skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam ger ett väldigt proffsigt intryck i allmänhet och i synnerhet när det gäller hur han på bästa sätt presenterar sitt upplägg för en försäljning. Med sin lokala kännedom och vetskapen om vad hans kunder både som köpare och säljare önskar sig så är detta verkligen en mäklare att rekommendera för den som vill ha en väldigt bra och trygg affär.
  • Kalle
    Kalle skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam hade riktigt tråkig översittar attityd genom hela telefonkonversationen, som slutar med att han säger: "Jag har inte tid med dig, Googla mig, jag är ingen bajs mäklare som de andra".

Nej tack!
    2017-03-24 Sam E svarar Kalle
    Hej Kareem

Jag är hemskt ledsen att du har fått det intrycket av mig. Jag ska verkligen fundera på varför och ha det i åtanke i framtida samtal med mina kunder. Jag är väldigt mån om mitt rykte då jag är en lokal mäklare och det sista jag vill är att någon ska tycka att jag är en dryg och oprofessionell mäklare. Detta återspeglar sig också i mina övriga Recon från andra kunder.
    Jag ber verkligen om ursäkt för den känslan du har fått och hopps att kunna hjälpa dig ändå.
    Vill du inte ha min hjälp får du gärna vända dig till någon av mina trevliga kollegor.

Ha en fortsatt trevlig helg!
  • Laila P
    Laila P skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Han var proffsig och flexibel.
    Trevligt bemötande.
  • Eva L
    Eva L skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Toppenkille, påläst och insatt i sitt uppdrag. Bidrog till snabb och enkel affär.
  • Christer L
    Christer L skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Påläst och kompetent, hjälpsam och bidrog till en snabb och enkel affär.
  • Achilleas K
    Achilleas K skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam är en mycket kunnig, professionell och engagerad mäklare. Han visade en mycket god kunskap av marknaden och vi kände oss alltid trygga i affären.
  • Marija H
    Marija H skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevligt bemötande och en bra vägledning i hela bostadsaffären. Vi är mycket nöjda med Sam och hans insats!
Patrik Ekdahl
Alexander Yavar