en del av Fastighetsbyrån Solna

Råsundavägen 131
169 50 Solna — Visa karta

Vad tror Sam att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 192 kunder tycker om Sam Edvinsson

• Ingalill G
    Ingalill G skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpt bostadsrätt.
    Mäklaren uppträdde mycket konstigt med ex budgivningen, kontakter och var inte heller med vid kontraktsskrivning. Vid frågor var han nonchalant och hånfull som jag upplevde.
    Budgivningen verkar inte gått rätt till, fler med insyn i affären tycker att det var många frågetecken och konstigheter. Läs mer
  • Danny M
    Danny M skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Duktig fastighetsmäklare som tar sitt arbete på stort allvar och respekt. Som säljare fick vi bra guidning med Fastighetsbyråns egna internetverktyg. Läs mer
  • Dödsboet efter Björn L
    Dödsboet efter Björn L skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket bra mäklare, rekommenderas starkt! Läs mer
  • Mohsen P
    Mohsen P skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig och kunnig mäklare som jag köpt en lägenhet ifrån. Läs mer
  • Amalia N
    Amalia N skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Professionell, trevlig, kunnig Läs mer
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam gjorde sitt yttersta så att jag kunde få den bostad jag ville ha. Rekommenderar honom starkt! Läs mer
  • Ronja A
    Ronja A skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam har ännu en gång visat vad han går för! Vi visste att han skulle leverera och det var därför vi valde honom. Han är kunnig, driven och tar sig an uppdraget på ett tryggt och smidigt sätt. Mycket bra jobbat och tack för ett fint samarbete! Vh, Arslan Läs mer
  • Classe M
    Classe M skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bemötandet var bra och han levde upp till min förväntan,m.a.o. allt OK! Läs mer
  • Marine M
    Marine M skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Superbra! Är jätte nöjd med mäklaren, informationen, kontakten, uppdateringarna, allt från början till slut. Sam är mycket duktig, insatt och engagerad mäklare. Allt har verkligen varit kanonbra! Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam har varit en jätte bra mäklare troyts en svår marknad. Jag är nöjd med min försäljning och Sam gav mig råd och höll hoppet uppe under försäljningstiden. Läs mer
  • Mohammed B
    Mohammed B skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam var jätte trevlig och tillmötesgående , jag träffade honom första gången , jag kände mig trygg med honom .jag kan rekommendera honom till mina bekanta. Läs mer
  • Enikö S
    Enikö S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mycket trevlig och professionell, Läs mer
  • Andor P
    Andor P skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Öppen atmosfär, mycket kompetent mäklare. Läs mer
  • Per N
    Per N skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Stressad och forcerad i kontakten. Läs mer
    2018-03-05 Sam E svarar Per N
    Hej Catarina och Per

Jag är hemskt ledsen att du har fått det intrycket av mig. Jag ska verkligen fundera på varför och ha det i åtanke i framtiden.
    Jag är väldigt mån om mitt rykte och vill verkligen inte att någon känner sig stressad eller att jag är forcerande som mäklare.
    Detta återspeglar sig också i mina övriga Recon från andra kunder.
    Jag ber verkligen om ursäkt för den känslan du/ni har fått och hopps att ni är nöjda med affären i sin helhet.
    Tacka er dotter från mig för all hjälp.

Önskar er en fortsatt trevlig dag!
  • Sofi R
    Sofi R skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Trevlig och enkel att ha att göra med. Lätt att få tag på. Läs mer
  • Carl-peter B
    Carl-peter B skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bra mäklare som kan sin sak. Rekommenderar Sam för området Nya Ulriksdal. Läs mer
  • Khodadad N
    Khodadad N skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Toppenmäklare! Rekommenderas varmt. Proffsig, kunnig samt väldigt trevlig och alltid tillgänglig. Läs mer
  • Mehrdad H
    Mehrdad H skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam is very professional and knowledgeable. He knows how the market behaves, and how and when to react to it. He takes care of A-Z and lets you know in good time what exactly needs to be done. He is kind and friendly, and in short he has everything you would expect from a good realtor. Läs mer
  • Evegeli D
    Evegeli D skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Fint bemötande, hjälpsam och professionell i sitt jobb. Läs mer
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Väldigt nöjd med mitt val av fastighetsbyrån och Sam! Professionell och pålitlig! Läs mer
  • Saba  B
    Saba B skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam agerade från första början till slut väldigt professionellt och affärsmässigt. Redan efter första samtalet kände vi att vi kunde lita på Sam. Han var rak och ärlig vilket gjorde att vi kände oss bekväma. Han var lätt att få tag på, och svarade han inte vid något tillfälle så återkom han efter bara ett par minuter. Superviktigt!
    Sam får våra varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Josefina J
    Josefina J skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Proffsig mäklare som verkligen kunde sitt jobb. Inget att klaga på. Läs mer
  • Thelma G
    Thelma G skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam var väldigt trevlig och tydlig och därför var allt smidigt och bra Läs mer
  • Dima A
    Dima A skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Hej! Jag är jätte nöjd med Sam Edvinsson som mäklare! Det hade varit svårt att hitta bättre. Väldigt profotionell bemötande och väldigt bra insats av Sam..höga nödda förväntningar och väldigt positiv bemötande. Vi insisterade att ha Sam som mäklare när vi ringde fastighetsbyrån. När vi ringde så var Sam fullbokad men han fick höra att vi insisterade för att ha speciellt han och han ringde oss och tackade jag...Mycket respekt för han och all tid han har lagt på våran bostad. Det kunde inte ha gått bättre. Starkt rekomenderad. Läs mer
  • Milovan B
    Milovan B skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam är helt professionellt, och jag kan säga att han är nummer ett i hans branschen !! Läs mer
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam hjälpte oss med försäljningen av vår bostad och han överträffade våra vildaste förväntningar. Helt klart rekommenderad! Läs mer
  • Krille
    Krille skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Mailade Sam idag om att en av hans anställda hade kopierat vår annonstext ordagrant. Båda lägenheterna ligger ute samtidigt och på samma adress, inget olagligt med det men jag påpekade att jag tyckte det var oprofessionellt. Sam ringer upp mig och hävdar att texterna har vissa likheter och att det egentligen är han som 2008 ursprungligen skrev texten och att vår mäklare har kopierat honom. Börjar redan där ana att Sam kanske är en mytoman... Väl tillbaka vid datorn får jag detta besannat när jag gör en enkelt sökning med en av meningarna i annonsen och får då bara upp vår annons och och den Fastighetsbyrån har kopierat på hela internet. Bara att konstatera att Sam är en skojare av högsta rang som inte drar sig för att ljuga folk rakt upp i ansiktet! Lisa som hade gett Sam en annan etta i betyg hade nog inte fel när hon anade att deras annons var en kopia på en annan lägenhet för det verkat vara ett genomgående arbetssätt. Skall man anlita Sam eller någon av hans kollegor bör man kunna få ett bra pris med tanke på deras copy paste arbetssätt!

Vår text:
    Välkomna till denna smakfulla gavelfyra om ca 96 m² med genomgående planlösning, dubbla badrum och stor inglasad balkong i bästa sydvästläge.

Vidare in i bostaden erbjuds ett nyrenoverat kök från Kvik med exklusiva vitvaror från Husqvarna. Den öppna planlösningen mot vardagsrummet som skapar stora sociala ytor till både vardag och fest. I anslutning till köket finns även en större matplats för 6-8 personer. Bostaden erbjuder tre rymliga sovrum med god förvaringsmöjligheter, två helkaklade badrum varav det större är utrustat med med tvättmaskin, torktumlare och badkar. Goda förvaringsmöjligheter via flertalet garderober, separat klädkammare och källarförråd.

Fastighetsbyråns text:
    Välkomna till denna smakfulla fyra om 96 m² med genomgående planlösning, dubbla badrum och en balkong i sydväst läge.

Vidare in i bostaden erbjuds ett rymligt kök med full maskinell utrustning och en öppen planlösning mot vardagsrummet som skapar stora sociala ytor till både vardag och fest. I anslutning till köket finns även en större matplats för 6-8 personer. Bostaden erbjuder tre rymliga sovrum, varav ett spektakulärt master bedroom. Självklart finns ett större helkaklat badrum med tvättmaskin, torktumlare och badkar samt ett extra badrum med bland annat dusch, wc m.m. Goda förvaringsmöjligheter via flertalet garderober och källarförråd.

Här bor Ni barnvänligt och lugnt nära naturen och samtidigt centralt med mataffär, caféer, restauranger, goda bussförbindelser och pendeltåg med restid in till Stockholm city på ca 7 min. Läs mer
    2017-10-05 Sam E svarar Krille
    Hej,
    Jag kan inte göra annat än att be om ursäkt för det inträffade och respekterar fullt dina åsikter och har redan haft ett samtal med den berörda mäklaren.

Vill däremot påpeka än en gång precis som jag sa i telefon till dig att det är väldigt vanligt att mäklare kopierar text när det är liknande lägenheter, samma föreningar, osv. Speciellt om det är en bra text.
    Vi blir gärna kopierade med stolthet och klagar inte när våra texter sprids runt på nätet.
    Det har varit flera lägenheter ut på nätet med den texten. Senast för ca en månad sen såldes det en lägenhet med exakt samma text av en annan mäklarfirma. (Fråga gärna din mäklare).
    Det här är första gången vi får ett sånt klagomål. Vi ska sjävklart titta på detta och kanske köra copyright på våra texter.
    Önskar dig en lyckad försäljning trots omständigheterna.
    Ha en bra dag!

Med vänliga hälsningar, Sam Edvinsson
  • Christopher S
    Christopher S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Professionell, kunnig och tillmötesgående. Läs mer
  • Terez R
    Terez R skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi är mycket nöjda med mäklar insatsen Läs mer
  • Siamak R
    Siamak R skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Jag både Köpt och sålt fastigheter från fastighetsbyrå särskild i Solna . Jag har aldrig haft problem med de. De som jobbar i fastighetsbyrå är väldig duktiga och seriösa människor speciell Sam Edvinsson .Mycket nöjd med hans jobb. Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Köpet av lägenheten gick jättebra fram tills det var avslutat efter det var allting skit och jag kommer aldrig mer använda mig av varken Fastigehtsbyrån eller denna mäklare då jag känner mig lurad. Det är det sista jag vill som kund. Läs mer
    2017-08-16 Sam E svarar Mikael L
    Hej Lars och Mikael

Jag har gjort allt i min makt för att båda ni och säljaren ska bli nöjda.
    Dock har jag dessvärre ingen befogenhet att göra allt som du ber mig att göra. Vår största strävan är att ha nöjda kunder.
    Därför har min Chef även försökt kontakta er utan att lyckas.
    Hör gärna av er till honom!
    Önskar er all lycka med bostaden.
    Med Vänliga hälsningar Sam Edvinsson
  • Liza T
    Liza T skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam gav ett seriöst intryck, mycket trevlig och förtroendeingivande. Lugn och trevlig.

Assistenten han hade med sig däremot verkade väldigt sugen på att gå från visningen. När hon högt och tydligt frågor om det är dags att blåsa ut ljusen innan vi fått på oss skorna. Det kanske inte var så smidigt, framförallt inte när det var 20 min kvar på visningstiden. Läs mer
  • Elin T
    Elin T skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Vi fick superbra bemötande av Sam. Han har verkligen stenkoll på marknaden och gjorde ett grymt jobb från början till slut.
    Han levde verkligen upp till mina förväntningar, och de var ganska höga eftersom jag hört så mycket gott om honom sen tidigare. Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Bra och professionellt bemötande. Vi nådde dock inte riktigt upp till de uppsatta målen vilket drar ner betyget något. Läs mer
  • Gunnar U
    Gunnar U skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    gott och vänligt bemötande med snabba besked Läs mer
  • Mona S
    Mona S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Han var inte vår mäklare så varför ska vi som köpare betygsätta honom?! Läs mer
  • Mehdi H
    Mehdi H skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    En väldig pålitlig herre som kan sitt arbete, han förklarar allt på bästa sätt tills klienten har uppfattat.
    Man känner sig trygg när man sitter och diskuterar med honom. Läs mer
  • Hossein W
    Hossein W skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam var väldigt professionell och skötte allt galant från fotografering till kontraktsskrivningen. Rekommenderas varmt. Vill man ha en lyckad försäljning skall man ta kontakt med Sam. Läs mer
  • Christoffer L
    Christoffer L skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Professionell. Lätt att få tag på. Kunnig på det mesta. Kunde ha varit lite bättre på att svara på frågor om fastigheten som vilka som byggde den etc men, överlag fick ett bra bemötande Läs mer
  • Saeideh S
    Saeideh S skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam är trevlig , kompetent och väldig tydlig , vilket var mycket uppskattat och jag värdesätter ärligheten till väldigt stort .
    Kommer definitivt att rekommendera honom vidare .
    Hälsningar Saeideh Solimani Läs mer
  • Tomas A
    Tomas A skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Alltid ett trevligt bemötande och hjälpsam hela vägen. Läs mer
  • Lisa N
    Lisa N skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Extremt dålig på att höra av sig. Svarar ej på mail, sms eller samtal. Höll oss inte alls uppdaterade om vad som händer. Håller ej vad han lovar. Extremt missnöjd, skulle inte rekommendera Sam. Inget som helst servicetänk. Väldigt slarvigt arbete. Prospektet kändes kopierat från andra objekt och trots av vi påpekade vad vi ville ha ändrat gjordes inte detta. Läs mer
    2017-07-04 Sam E svarar Lisa N
    Hej Lisa
    Jag är hemskt ledsen att du har fått det intrycket av mig. Jag ska verkligen fundera på din kritik och ha det i åtanke i framtida försäljningar. Jag är väldigt mån om mitt rykte då jag är en lokal mäklare och det sista jag vill är att någon ska tycka att jag är en mäklare med dålig återkoppling eller inte håller vad jag lovar.
    Detta återspeglar sig också i mina övriga Recon från andra kunder.
    Jag ber verkligen om ursäkt för den känslan du har fått och önskar er all lycka med er nya bostad.
    Med vänliga hälsningar Sam Edvinsson
    Krille gillar detta
  • Yumei W
    Yumei W skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam är en duktig och professionell mäklare som hjälpte mig att sälja min lägenhet. Jag är väldigt nöjd med tjänsten och resultatet, så jag rekommenderar Sam till er. Läs mer
  • Alexandra R
    Alexandra R skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam hjälpte mig att sälja min 4:a i arenastaden och han gjorde ett toppen jobb. Jag är jättenöjd med resultatet och jag kan starkt rekommendera Sam till er som går i säljtankar och letar en kunnig, professionell och hängiven mäklare. Sam är alltid tillgänglig på mail eller telefon och svarar han inte när du ringer så ringer han alltid upp. Läs mer
  • Marc M
    Marc M skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Lätt att ha att göra med och tillgänglig när man behöver honom.
    Han är principfast när det kommer till att inte arbeta på lördagar då han har hand om sina barn, det tycker jag om. Läs mer
  • Yang Y
    Yang Y skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Rekommenderas! Trevlig, professionell och kunnig. Läs mer
  • Naz P
    Naz P skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam är en fantastiskt duktig mäklare som värderat, köpt och sålt lägenheter åt mig och mina familjemedlemmar. Alltid med stort engagemang, hjärta för sitt yrke, kunder, proffsighet och kunskap inom fastighetsbranschen. Sam är tillgänglig när man behöver honom och proaktiv vilket underlättar vid köp eller sälj.

Rekommenderar starkt att anlita Sam som mäklare om du får chansen! Läs mer
  • Anastasia A
    Anastasia A skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Sam helped me and my boyfriend to sell our 2 apartments and we are happy with the service provided. I recommend Sam as professional, responsible mäklare and nice person. Läs mer
  • Linda H
    Linda H skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna
    Kunnig, påläst och professionell och mån om både säljare och köpares intressen. Läs mer
  • Jesper W
    Jesper W skrev om Sam Edvinsson en del av Fastighetsbyrån Solna