Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Spånga-Tensta Solhem Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Spånga

Fastighetsbyrån Spånga

Stormbyvägen 2-4, 163 55 Spånga — Visa karta

Tänk dig hur det skulle vara att bo mitt i naturen men ha storstadspulsen inom räckhåll. Det är så det är att bo här i Spånga! Vi på Fastighetsbyrån hjälper dig att hitta rätt i detta vackra område, där du kan bo bland villaträdgårdar eller i toppmoderna lägenheter och radhus.

Är det hit du ska flytta ska du ta hjälp av oss. Vi har god koll på området, god koll på branschen och hyser ett stort engagemang för vårt jobb. Fastighetsbyrån är både Sverige och Stockholms största mäklarföretag och vi hjälper till med både köp och sälj. Välkommen!

Läs vad 862 kunder tycker om Fastighetsbyrån Spånga

• Nadia M skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Rambod var väldigt professionell och hjälpsam vid köpet av vår nya lägenhet. Han hjälpte oss med krångliga dokument, bankman och allt annat som är svårt första gången man köper en lägenhet. Framförallt var han väldigt trevlig. Stort tack till en mycket bra mäklare! Läs mer
  • Tsigab T skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag har sålt en lägenhet på 81 km. Det var trevligt att prata och diskutera med Rambod. Jag är nöjd och mina förväntningar är uppfyllda. Han ringer och svarar när man ringer honom. Han lugnar om man är orolig, trevligt trevligt och snäll kille Läs mer
  • Mats C skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Han har gjort det väldigt lätt för oss att sälja vårt hus. Allt har gått väldigt smidigt. Läs mer
  • Nora K skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    En mycket bra mäklare som jag helt klart kan rekommendera! Läs mer
  • Lina W skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jag köpte en bostad. Efter att köpeavtalet skrevs dröjde det innan han skickade in medlemsansökan till Bfr. Det var jag och säljaren som fick ligga på för att något skulle hända. Inte ok. Läs mer
    2018-11-12 Yosef L svarar Lina W
    Hej Lina,

Tack för din Reco och grattis till er nya lägenhet!

Det måste blivit något missförstånd gällande din medlemskapsansökan. Jag skickade in den dagen efter vi skrev kontraktet, och anledningen till att det dröjde var att föreningen denna gång tog lite tid på sig (vilket även framgår i det mail från styrelsen som jag vidarebefordrade till dig). Detta förklarar de bl.a. med att det har varit lite rörigt för dem i och med byte av styrelselokal.

Sedan tar det normalt cirka 4-5 veckor att bli godkänd i föreningen, vilket jag även nämnde under kontraktsskrivningen, och du blev ju godkänd exakt 5 veckor efter kontraktsskrivningen. Så någon jätteförsening är det inte att tala om :-)

Ha det fint och hör gärna av dig om det är något jag kan hjälpa till med!

Hälsningar Yosef
  • Rian B skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
  • Mats Erik S skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy sålde en lägenhet till mig. Han är lättsam, trevlig och kunnig. En fantastig säljare. Läs mer
  • Dilsat P skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    I bought an apartment in Hassalby Strand and starting from the beginning Jimmy was so helpful, friendly, professional and very knowledgable. As i don't speak swedish and didn't know Swedish rules, he has been trained me what to do with a perfect guidance. Everything went smooth.Everything went the smoothest beyonf my expectations. Grateful to meet Jimmy Solkarin. Läs mer
  • Sara B skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi hade haft vår bostad ute till försäljning hos ett annat mäklarhus. Budgivningen kom aldrig riktigt igång och de enda bud som kom in låg märkligt en bra bit under marknadsvärdet. Det var process där vi visningspreppat lägenheten 4 gånger och orken, tiden och hoppet började ta slut.

Vi hade köpt en ny bostad, var höggravida och desperata. Vi hade inte längre någon tilltro till att den mäklare vi anlitat skulle kunna sälja vår lägenhet utan att vi skulle gå med en halv miljon i förlust. Vi visste också att det enda sättet att kunna nypublicerade annonsen på Hemnet var att byta mäklare och att Fastighetsbyrån säljer flest lägenheter i vårt område.

Vi ringde upp Yosef för att förklara situationen för honom och höra vad han hade att erbjuda oss. Han gav ett oerhört bra första intryck då han direkt visste vilket objekt jag pratade om, han refererade till olika material i lägenheten och vi kände genast att här är någon som har stenkoll på vad som säljs i området.
    Yosef kom på besök tillsammans med en kollega och de lovade oss att nu kunde vi slappna av och låta dem ta över processen.
    Yosef informerade om att det pris vi önskade, och behövde, skulle bli en utmaning men att det inte var omöjligt. Han bokade snabbt in fotografering och dagen efter låg vår annons ute på Hemnet. Efter två visningar lyckades han sälja vår lägenhet till ett högre pris än vi ens vågat hoppas på.
    Under hela processen höll han oss uppdaterade om vad som var på gång, han höll en positiv attityd trots att det gick trögt till en början, och helt ärligt vet vi att han måste ha slitit riktigt hårt för att få till en sån lyckad affär.
    Nu kan vi fokusera på allt det härliga som komma skall i livet, och vi är evigt tacksamma för Yosef som tog oss ur den kniviga sits vi försatt oss i.
    Viktigt att tillägga är att Yosef har den där delikata förmågan att vara professionell, samtidigt som han är personlig och oerhört empatisk.
    Välj Yosef, ni kommer inte att bli besvikna!
    Massor av kärlek från
    Sara och Johan Läs mer
  • Ann S skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi har sålt vårt radhus på 107 kvadratmeter på Älvdalsv i Hässelby. Vi blev mycket bra och proffetionellt bemötta av Carina.Hon levde upp till våra förväntningar som vi hade mycket väl. Om vi bodde kvar i Hässelby skulle vi inte tveka att kontakta Carina igen vid en ny försäljning eller att rekomendera henne till vänner och bekanta.

Hälsningar Ann Sundman & Tony Carlén Läs mer
  • Parisa A skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Mycket bra bemötande och jobb från Stefan. 👌 Läs mer
  • Maria E skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Som säljare fick jag en rekommendation av en vän, som visste en bra mäklare! Nämligen Rambod Panjaki! Tog direkt kontakt med Rambod för en värdering av lägenheten! Sedan gick det undan! Rambod kavlade upp armarna och började jobba.... Och se hans arbetsglädje är en fröjd! Kändes verkligen att jag bara kunde lämna över allt på på honom, och känna fullt förtroende👍 Lägenheten blev såld och alla är nöjda och glada!! Så jag kan verkligen rekommendera Rambod Panjaki /Mvh Maria Läs mer
  • Andrea F skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Vi tog hjälp av Jimmy när vi skulle sälja våran bostad och vi är mycket nöjda med vårat val av mäklare. Trots att marknaden blivit sämre lyckades vi med Jimmys hjälp sälja lägenheten till ett bra pris. Jimmy är engagerad, flexibel och hjälpsam. Allt man kan önska av en mäklare. Läs mer
  • Shumi H
    Shumi H skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi är supernöjda med Yosef som mäklare. Han var alltid lättillgänglig och snabb med återkoppling, vilket fick oss som nya köpare på bostadsmarknaden att känna trygghet. Rekommenderar starkt!!! :) Läs mer
  • Diana P
    Diana P skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy var till stor hjälp när jag skulle köpa en bostad. Bra kommunikation, trevligt bemötande och skön energi. Han är professionell och smidig. Han såg även till att det blev bra för bägge sidorna, alla blev nöjda!

PS. Han ger även bra tips på tvserier Läs mer
  • Emma C
    Emma C skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Efter att ha varit på väg att lägga ut och sälja min lägenhet en längre tid var Jimmy den som tillslut fick mig att göra det. Han var väldigt hjälpsam, förtroendeingivande och professionell. Skulle absolut rekommendera Jimmy! Läs mer
  • Anna P skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Mycket proffesionell och kunnig. Läs mer
  • Staffan R
    Staffan R skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef gjorde det lilla extra, ordnade visning vid sidan om, tog tag i alla frågor snabbt och gjorde det på ett bra och trevligt sätt inför köpet! Läs mer
  • Ingrid E skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet både per telefon och på visningen. Jag fick all information jag behövde för att kunna fatta ett beslut och han var förstående ang. mina val och möjligheter på bostadsmarknaden. Skarp, lyhörd, hjälpsam och rutinerad. Läs mer
  • Marianne S skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Stefan Berglund är en trevlig och professionell mäklare som jag gärna rekommenderar. Läs mer
  • Dóra H
    Dóra H skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Very good working with Yosef. Always communicative and easy to get along. He has positive attitude and eager to help. Läs mer
  • Andreas M skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Mycket bra, sympatisk.
    Trevlig och flitig. Läs mer
    2018-11-05 Jannike C svarar Andreas M
    Tack Andreas för de fina orden. Lycka till med allt.
  • Jan M skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jannike har hjälpt oss med en lägenhetsaffär. Vi har fullt förtroende för henne och hon är lugn och trevlig och vi känner att hon verkligen bryr sig om oss o att allt ska fungera. Hon förklarar allt lugnt och metodiskt så vi förstår. Vi är mycket nöjda med Jannike.
    Jan och Andreas Malmberg Läs mer
    2018-11-03 Jannike C svarar Jan M
    Tack för förtroendet och glad att jag kunde hjälpa till! Ni vet jag jag finns så bara svänga förbi för en kaffe när ni är i närheten.
  • Rickard F skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köpte villa i Hässelby Villastad. Erfaren och kompetent mäklare. Skapade rätt förväntningar genom processen. Läs mer
  • Petter P skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Trevlig bemötande, tillgänglig, proffsig, pålitlig och engagerad! Läs mer
  • Max C skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Hög tillgänglighet, bra service och trevligt bemötande. Läs mer
  • Reyj R
    Reyj R skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Mycket trevligt bemötande och engagerad mäklare, väldigt kunnig inom sitt område . Rekommenderas starkt ! Läs mer
  • Slavko A skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Han var väldigt hjälpsam under hela proccesen Läs mer
  • Andreas L skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag är mer än nöjd, Rambod hjälpte mig fixa boende i en väldigt knivig situation. Läs mer
    2018-10-31 Rambod P svarar Andreas L
    Hej Andreas,

Känns verkligen bra jag kunde vara till hjälp och ordna en väldigt smidig affär för dig.

Stort lycka till
    Rambod
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef håller allt han lovar och mer därtill. Jag anlitade honom för försäljning men han har varit ett fantastiskt stöd genom hela köpesprocessen också. Alltid funnits till hands med goda råd, lovar inget som han intr kan stå för och jag har känt att han har stått till 100% på min sida.
    Han är också den första mäklare jag varit i kontakt med som frågat vad jag vill istället för att bara tala om saker. Läs mer
  • Anna M skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Professionellt och varmt bemötande. Sakkunnig och trovärdig i sin profession. Kommunikativ och lättillgänglig. Rekommenderar Yosef! Läs mer
  • Oktay E
    Oktay E skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jättetrevligt bemötande och kunnig på sin sak. Jättehjälpsam och gör de lila extra. Anträffbar när man vill kontakta honom om man har några frågor så besvarar han på de han kan. Otroligt tacksam över honom. Läs mer
  • emelie h skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Trevlig och proffesionell mäklare, rekommenderar starkt!! Läs mer
  • Agneta B skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi har både sålt och köpt samma bostad, dödsbo. Yosef har under hela processen bemött oss på ett vänligt, tålmodigt och positivt sätt. Våra förväntningar var att antingen hitta ett realistiskt värde på lägenheten så att vi skulle kunna lösa ut två andra delägare eller att få "ordentligt" betalt av en utomstående köpare. Affären är nu genomförd och alla parter är nöjda. Läs mer
  • Lars N
    Lars N skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Efter att jag haft min lägenhet på "marknaden" genom en annan mäklare, och detta inte hade gett någon positiv utveckling för mig, så kontaktade jag Jimmy Solkarin på Fastighetsbyrån.
    Han presenterade för mig det arbetssätt han använde för en lyckad försäljning, som tilltalade mig mycket. Och jag gav honom förtroendet att genomföra marknadsföring, visning och slutligen försäljningsavslut.

Jag är mycket imponerad av hans sätt att driva processen, och höll mig samtidigt informerad om utvecklingen.

Försäljningen slutfördes på förvånansvärt kort och effektivt tid. Jag blev glad till det slutpris han kom fram till, och jag är övertygad att även köparen är positiv till hans professionella och lyhördhet i affären.

Jag kan därför ge honom de bästa rekommendationerna, och tvekar inte att jag även i framtiden kan komma att ge honom mitt förtroende i en kommande affär.
    Lars Nordin, Hässelby Läs mer
    Lars N gillar detta
  • Sarkawt K
    Sarkawt K skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy sålde min bostadsrätt. trevligt bemötande, smidig process Rekommenderas! Läs mer
  • Sofia A skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy Solkarin hjälpte mig när jag snabbt behövde köpa en ny bostad. Mycket trevlig och engagerad. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • Lisa M skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy sålde vår bostadsrätt. Bra kommunikation, trevligt bemötande, smidig process från början till slut. Rekommenderas! Läs mer
  • Rebecca O
    Rebecca O skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag har sålt lägenhet med Jimmy vid två tillfällen (2014 och 2018) och skulle starkt rekommendera honom för vem som ens känner att det är dags att bli av med sin bostad. Han visar stor marknadskunskap samt professionalism i yrket. Vid båda försäljningarna har jag fått ut mer än förväntat trotts dålig marknad. Mycket pga det jobbet som Jimmy utfört. En toppen mäklare! Läs mer
  • Alfred J skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy sålde min lägenhet på en dålig marknad men ansträngde sig verkligen för att jag skulle få det pris jag ville ha.
    Han kom med tips före och efter försäljningen som var bra för mig som inte är lika insatt i bostadsaffärer.
    Han är ärlig och rak och lovade aldrig guld och gröna skogar.

Om jag får chansen i framtiden så kommer jag att anlita Jimmy igen.
    Och som jag sagt tidigare, Sveriges bästa mäklare! Läs mer
  • Sami Y skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Hej!
    Vi är mycket nöjda av Carina som en duktig och snäll mäklare.
    Tack.
    Josephine och Sami Läs mer
  • Camilla S skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy är trevlig och hjälpsam och svarar snabbt på frågor via sms. Rekommenderas verkligen! /Camilla Läs mer
  • Michaela H skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Vi har köpt en villa. Stefan har stor kunskskap om området men också av den typ av villa som vi köpte. Stefan gav tips om hur man skulle kunna planera om man, som vi, vill göra vissa renoveringar. Stefan är lättillgänglig, trevlig och har ett mjukt sätt. Läs mer
    2018-10-17 Stefan B svarar Michaela H
    Hej Michaela, Tack så jättemycket för de fina orden! Kull att ni är så nöjda med köpet! Vi ses på tillträdet. Vänligen Stefan Berglund
  • Oscar T
    Oscar T skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jag är väldigt nöjd med Yosef som min mäklare. Träffade flera olika mäklare som jag visste hade sålt i samma port där min lägenhet låg men kände direkt när jag träffade Yosef att han var rätt. Väldigt personlig men ändå extremt professionell i sitt agerande. Alltid snabb i sin återkoppling till mig och även nu efter affären är han fortfarande behjälplig när jag hör av mig. Jag rekommenderar verkligen att sälja med Yosef! Läs mer
  • Arman S
    Arman S skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Rambod Panjaki sålde min lägenhet på Astrakangatan 110 A. Jag som säljare är super nöjd med Rambod ! Jag behövde sälja lägenheten snabbt, därför var mina föväntnigar på slutpriset ganska låga. Men Rambod gjorde det overkliga verklig! Jag skulle rekomendera Rambod Panjaki alla dagar i veckan! Läs mer
  • Urban L skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Bra bemötande och tydlig information inför försäljning. Mycket god lokalkännedom vilket bidrar till värdering med verklighetsförankring. Läs mer
    2018-10-16 Stefan B svarar Urban L
    Hej Urban, Vad roligt att höra att du uppskattar mitt arbete och min kompetens. Stort tack för fin rekommendation! Hälsning Stefan
  • Mohammad amdad ullah C skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Sefan is really helpful person, I bought property through him. Läs mer
    2018-10-16 Stefan B svarar Mohammad amdad ullah C
    Hi Amdad, Thank you very much for your kind words! Best Regards Stefan
  • Therese B
    Therese B skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy är snabb på att svara och återkoppla. Jag bytte bostad pga skilsmässa och han var den mänskligaste mäklaren jag någonsin träffat! Jag berättade om min situation och han i sin tur berättade den för säljarna... Jag slapp budgivning (köpte innan visning) och Jimmy ordnade ett pris som funkade för både mig och säljaren. Stor cred till både Jimmy och säljaren där pengar inte blev allt utan bara ren medmänsklighet och godhet. Jag kan starkt rekommendera Jimmy Solkarin! Han är en stjärna! Läs mer
  • Jack M skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    För ganska exakt 1 år sedan köpte jag en lägenhet via Jimmy och då kände jag mig som köpare otroligt nöjd, men även säljaren var mycket nöjd. Nu, 1 år senare, sålde jag samma lägenhet via Jimmy också till ett pris som är det högsta sedan 1,5 år tillbaka i föreningen (för den storleken). Dålig marknad? Nej, det finns inget sånt för Jimmy. Han jobbar otroligt hårt för att både köpre och säljare ska bli nöjda, är alltid tillgänglig via mail/sms/telefon och är mycket lugn och kunnig (vilket ledde till ett lugn hos mig som säljare med). Ett exempel är att jag var mycket upptagen dagen vi hade kommit överens om att jag skulle lämna över nycklarna till honom inför visningen - och han mötte upp mig klockan 23:30 för att hämta dem! Sånt engagemang hittar man INTE någon annanstans. Kvalité är vad man får genom att anlita Jimmy, både som säljare och köpare - det kan jag som befunnit mig på båda sidorna intyga! Tar definitivt hjälp av honom en tredje gång när möjlighet ges nästa gång! Läs mer
  • Pedram P
    Pedram P skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag köpte en lägenhet i Spånga. Väldigt nöjd med Jimmy Solkarin som mäklare. Jimmy var väldigt trevlig och professionell! Kan stark rekommendera Jimmy som mäklare.
    Kommer garanterat att anlita dig igen. / Pedram Läs mer

Stormbyvägen 2-4, 163 55 Spånga