Fastighetsbyrån Staffanstorp

Fastighetsbyrån Staffanstorp

En del av Fastighetsbyrån www.fastighetsbyran.com
  • BadgeNineYears

Från vårt kontor på Apoteksgatan 6 i centrala Staffanstorp kan vi hjälpa dig med alla delar av din bostadsaffär, oavsett om du är ute efter att köpa eller sälja. Med sitt geografiskt fördelaktiga läge ligger Staffanstorps kommun perfekt placerad med närhet till både Malmö, Lund och Köpenhamn. Kontakta oss gärna för ett förutsättningslöst...

362 omdömen om Fastighetsbyrån Staffanstorp

Sedan starten hos Reco 2017

Maximillian W
Glasförgyllaren

Det var bra miljö när man klev in i byggnaden och mäklaren var riktigt bra & hjälpsam med allt.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Maximillian, Tack för ditt omdöme. Så bra att du är nöjd och lycka till med ditt nya boende. Med vänliga hälsningar Linda

Agneta N
Glasförgyllaren

Fått bra hjälp och stöd under försäljningen. Snabba svar vid frågor och bra info. Är mycket nöjd

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Agneta, Tack så mycket för ditt omdöme. Så härligt att du är nöjd. Med vänliga hälsningar Linda

Hans Göte L
Tingsbyn

Jag är nöjd med Fastighetsbyrån Staffanstorp , har varit korrekta och hållt mig informerad på lämplig nivå under försäljningsprocessen. Har förklarat då det har behövts.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej, stort tack för ditt omdöme och vi är glada över att du är nöjd med oss. Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Agneta N
Nevisborg

Jag har en mycket trevlig och tillmötesgående mäklare som förklarat för mig alla steg i köp och sälj delen av bostadsrätt. Snabba svar och bra kommunikation

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Agneta, vad kul att höra. Tack så jättemycket för dit omdöme och lycka till med din nya bostad! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

André S
Knutsborg

Jätteduktiga mäklare. Vi hade Eric och han skötte uppdraget perfekt!

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej, Grattis till försäljningen av din bostad och tack för ditt omdöme. Så kul att höra att du är nöjd med Eric! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Ida S
Borggård

Supernöjda med allt, kunniga och fantastiskt bemötande!

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej, tack för ditt omdöme. Så kul att höra att du är nöjd med mäklaren och stort grattis till försäljningen av din bostad! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Arabela D
Borggård

Väldigt trevlig och professionell. Vi hade höga förväntningar och mäklaren levde verkligen upp till dem. Väldigt lätt och tryggt att samarbeta med mäklaren! 10 av 10!

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Arabela, vad kul att höra. Tack så jättemycket för dit omdöme och lycka till med din nya bostad! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Anel H
Borggård

Jätte bra och proffsig. Från start till slut.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej, tack så jättemycket för ditt omdöme. Önskar dig stort lycka till med din nya bostad! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Inger F
Hjärup

Proffsig och smidig försäljning av fastigheten, mycket nöjd.

Ida S
Borggård

Mäklaren är supertrevlig, kunnig och hjälpsam! En väldigt bra upplevelse i all kontakt med henne! Har bara gott att säga.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Ida, vad kul att höra. Tack så jättemycket för dit omdöme och lycka till med din nya bostad! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Pernilla F
Grevie/Önsvala

Vid köpet av vårt nya hus hade vi kontakt med två av mäklarna på Fastighetsbyrån i Staffanstorp, både Malin och Charlott på grund av att köpet skedde i semestertider. Vi har träffat Malin på visningar förut också, och alltid upplevt henne som väldigt väl påläst och förberedd och man känner sig alltid väldigt välkommen att ställa frågor. Förhandlingarna oss och säljarna emellan sköttes delvis av båda mäklarna, återigen pga semester och vi upplevde att båda var precis lika väl förberedda och dedikerade försäljningen varesig...

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej, tack för dit omdöme och grattis till köpet av erat nya hus! Kul att höra att det gick smidigt till trots semestrar, ska framföra detta till Malin och Charlott. Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Pernilla F
Staffanstorp

Vi är otroligt nöjda med vår mäklare Malin på Fastighetsbyrån i Staffanstorp. Vi bestämde oss redan för ett par år sedan när vi började leta nytt hus och träffade Malin på visningar att hon skulle bli den mäklare vi anlitade då vi själv skulle sälja, just på grund av att vi tyckte att hon bemötte oss som spekulanter på ett perfekt sätt och alltid var väl påläst på alla de hus vi kikade på. Trots att vårt hus nu sålts i en väldigt snabbt nedåtgående marknad och där vi tyvärr inte fick betalt så mycket som vi hade önskat...

Lilly Kristina K
Sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Staffanstorp

Mycket trevligt och professionellt bemötande Mina förväntningar bättre än väntat!Mäklaren får högsta betyg, ordnade allt på bästa sätt och var tydlig med all information.

Joachim N
Kyrkbyn

Vi är nöjda med Fastighetsbyrån. Vår kontaktperson har gjort ett bra jobb.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Joachim, tack för dit omdöme. Kul att höra att du är nöjd med din mäklare och grattis till försäljningen av din bostad! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Flemming S
Kyrkbyn

Proffsigt hanterande av affären. Vi visade intresse men gav inget bud. Ändå höll mäklaren oss informerade om andra försäljningar i närheten och vad som hände med försäljningen av fastigheten som vi hade visat intresse av.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Tack så jättemycket för dit omdöme och stort lycka till med eran nya bostad! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Hans M
Sockerstan

En glad och trevlig tog emot oss på en dag då regnet öste ner och visade upp en jätte fin lägenhet och förklarade allt som vi ville veta och ordnade sedan så att vi snabbt kunde skriva kontrakt. Vi är jättenöjda allt har gått bra och snabbt.

Hemant S
Jeppsagård

I had a fantastic experience with this real estate agency when I recently purchased my property, and I want to share my thoughts about their service. From start to finish, they were incredibly helpful and supportive throughout the entire house-buying process. One of the standout qualities of this agency was their dedication to ensuring that I understood every detail of the contracts. Since the documents were in Swedish, they went the extra mile to translate them into English, making the legal aspects of the transaction...

Lebsia D
Staffanstorp

The agent is / was very welcoming and friendly with us. The agent met our needs by listen and answering all our questions and enquiries. The agent was supportive and competent in his role that has gone a long way for us to buy the property.

Jonathan L
Kyrkbyn

Proffsigt samt personligt, Väldigt nöjd med Sofi som hjälpte oss både att sälja samt hjälpte oss kolla på andra bostäder. 5/5!

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Jonathan, Grattis till försäljningen av din bostad och tack för ditt omdöme. Så kul att höra att du är så nöjd med Sofi, ska framföra detta till henne! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Ann Elisabeth D
Hjärup

Väldigt professionellt med inlevelse och närvaro.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej, stort grattis till försäljningen av ditt fina hus och tack så jättemycket för ditt omdöme. Jag kommer framföra detta till din mäklare. Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Susanne S
Grevie/Önsvala

Fick höga förväntningar då vi träffade mäklaren , gav bra intryck och klar, bra information. Dock levde mäklaren inte upp till förväntningarna då vi tycker hon kunde jobbat lite snabbare och legat på kring bla fotografering, det blev vi som fick trycka på för att få till det. Senare kändes som om hon började bli stressad för att få till försäljningen. Vi har själv fått ligga på och fråga , se till att saker händer. Huset såldes då mäklaren hade semester och ingen kommentar från henne till oss , grattis , vad kul eller ngt att hon sett/vet det är avslutat , väldigt besvikna

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Susanne, tack för ditt omdöme. Jag kommer framföra detta till mäklaren. Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Ainun K
Vikhem

Det var första gången jag och mamma köpte en bostadsrätt. Mäklaren bemötte oss väldigt bra, visade bostadsrätten ordentligt, när vi skrev på kontraktet gick hon igenom punkt för punkt långsamt och tydligt. I övrigt är vi väldigt nöjda med mäklaren.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Tack så jättemycket för dit omdöme. Kul att höra att ni at nöjda. Stort lycka till med eran nya bostad! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Shugla F
Vikhem

Sofi var både professionell och trevlig. Hon var målmedveten samtidigt som hon såg till kundens behov. Superbra tålamod med en något krävande kund och alltid tillgänglig.

Jan Magnus W
Sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Staffanstorp

Jag fick bra kontakt med mäklare direkt och vi samarbetade bra. Mäklaren (Sofi) hade stor engagemang och satte mitt objekt i fokus. Vi utarbetade en plan och strategi vilket gjorde att vi sålde huset på ca 3 veckor och tre visningar. Sofi bearbetade alla möjliga köpare med stor respekt men satte även lite press på dom att ta beslut om köpbeslut eller inte. Det resulterade i att vi fick det belopp som var utsatt och alla parter var nöjda vid kontraktsskrivning.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej, tack så mycket för ditt omdöme och för förtroendet att vi fick förmedla din bostad. Jättekul att höra att du är så nöjd med Sofis arbete och detta ska jag framföra till henne. Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Linda Shalini Maria P
Författarbyn

Charlotte Stockenberg hade en grundlig visning av bostaden och sedan fick vi möjlighet att gå runt. Därefter höll hon en genomgång av bostaden. Hon återkom till oss ett tag efter visningen och frågade hur vi kände. Hon var mycket lyhörd och förstod att vi behövde ta det i en takt som fungerade för oss. Efter en månad kom hon på besök hemma hos och och hela processen inleddes. Vi är mycket nöjda med vårt bostadsköp och Charlotte och Fastighetsbyrån ska ha en stor eloge för sin insats. Trygghet, bra kommunikation genom hela köpte. Tack Charlotte! 😀

Linda Shalini Maria P
Hjärup

Charlotte Stockenberg har gjort ett fantastiskt jobb med att sälja vår bostad, samt köp av vår nya bostad. Tydlig och rak kommunikation så att vi visste vad som gällde. Återkopplade regelbundet med information. Vi kände oss väldigt trygga med allt och hon ska ha en stor eloge för hennes jobb. Kan inte annat än rekommendera henne och Fastighetsbyrån varmt 😀

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Linda, tack så mycket för ditt omdöme. Jättekul att höra att du är så nöjd med Charlott och detta ska jag framför till henne. Grattis till både försäljning och köp av ny bostad! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Magdalena Å
Knutsborg

Till en början gick jag inga svar och tyckte att de var svårt att få tag på mäklarna. Har kontaktat tidigare och inte ens fått svar. Men när man. Väll fick kontakt så var det kanon.

Åke A
Sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Staffanstorp

Har använt Fastighetsbyrån tidigare och har varit väldigt nöjda. Även denna gång skötte sig Johan på ett bra sätt.

Per A
Hagalid

Snabb och korrekt handläggning

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Per, tack så mycket för ditt omdöme och lycka till med nya huset! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Ralp H
Kyrkbyn

En bra upplevelse, har endast suttit med som 10% ägare av bostadsrätten, och det har fungerat väldigt bra de kontakterna jag har haft med mäklaren.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Ralp, tack så jättemycket för dit omdöme. Kul att höra att du är nöjd med din upplevelse! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Patrik J
Sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Staffanstorp

Mycket trevligt och professionellt bemötande. Verkade verkligen som att hon brydde sig om att vi skulle få lägenheten såld och jobbade verkligen för oss. En otroligt positiv känsla hela vägen.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Patrik, vi är jätteglada att höra att du har fått den positiva upplevelsen. Tack för vi fick förtroendet att förmedla din lägenhet! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Petra S
Hjärup

Proffsiga, kunniga och hög servicegrad

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Petra, vi tackar så jättemycket för dit omdöme och för att du valde oss på Fastighetsbyrån. Önskar dig stort lycka till med ditt nya boende! Med vänliga hälsningar, Elina, Koordinator

Carolina N
Hjärup

Trevlig och hjälpsam mäklare. Känns tryggt som förstagångsköpare!

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Carolina! Tack för ditt omdöme. Vi hoppas att du kommer att trivas bra i din nya bostad. Med vänliga hälsningar Linda Sterner koordinator

Börje A
Hjärup

Jag upplevde mäklaren som mycket proffsig och kompetent. Lätt att nå på telefon. Lämnade viktiga råd och tips samt fortlöpande information i försäljningsprocessen. Mäklarens insats gjorde att försäljningen blev så snabb och enkel som jag hade hoppats på men kanske inte trott. Mycket nöjd!

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Börje! Tack för ditt omdöme kul att läsa. Jag ska framföra detta till ansvarig mäklare såklart. Vi önskar er lycka till i nya bostaden. Med vänlig hälsning Linda Sterner koordinator

Staffan L
Hjärup

Super proffsigt och smidigt. Allt gick väldigt bra.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Staffan! Tack för att ni valde oss på Fastighetsbyrån och för att ni tog er tid att lämna ett omdöme. Vi önskar er lycka till med nya bostaden. Ha en fin sommar! Med vänlig hälsning Linda Sterner koordinator

Catharina Å
Flackarp

Vår fantastiska mäklare Sofie Briggenhamn har varit helt fantastiskt! Kunnig, påläst, tillmötesgående, vi är oerhört nöjda. Verkligen fullt fokus på vår husförsäljning. Alltid tillgänglig och snabb återkoppling! Kan varmt rekommendera Sofie. Vi är SÅ nöjda Catharina och Lars

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Catharina! Tack för ditt fina omdöme, detta ska jag givetvis framföra till Sofi också. Vi tackar för att du valde oss på Fastighetsbyrån och vi önskar er lycka till i ert nya boende. Ha en fortsatt fin dag. Med vänlig hälsning Linda Sterner

Mona Ann-Christine A
Trekanten

Vi blev väldigt bra bemött av mäklaren. Vi hade höga förväntningar eftersom mäklaren gjorde de avtrycket och lovade väldigt mycket. Upplevelsen blev sämre och sämre ju längre tiden gick eftersom huset inte blev sålt mäklaren kunde så klart inte styra över allt som händer i världen som påverkar den svenska ekonomin mm. men man kan inte lova en massa som man inte kan hålla och sen skylla på oss säljare varför det inte går att sälja. När hon hade bokat in fotografen för fotografering så hade hon glömt att meddela oss, vi...

Carina S
Hjärup

Bra. Trevliga och tydliga. Man får som säljare en fin upplevelse

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Carina! Tack för ditt förtroende och för att du valde oss på Fastighetsbyrån. Vi önskar dig lycka till med din nya bostad. Med vänlig hälsning Linda Sterner koordinator

Ulf J
Vikhem

Engagerad mäklare som kom med värdefulla tips och som alltid var lätt att få kontakt med. Lyssnade, följde upp och hjälpte till hela vägen till slutfört köp.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Ulf! Så roligt att höra och tack för din feedback. Detta ska jag framföra till mäklaren och vi hoppas du kommer att trivas bra i din nya bostad. Med vänliga hälsningar Linda Sterner koordinator

Salima K
Vikhem

Charlott har varit otroligt proffsig och lyhörd under hela försäljningsprocessen. Jag är jättenöjd och rekommenderar både Charlott och Malin varmt. Stort tack till er!

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Salima! Tack för att du tog dig tid att lämna omdöme och så roligt att höra att du är så nöjd. Ska såklart framför detta till kollegorna. Lycka till i nya bostaden nu och tack för ditt förtroende. Med vänliga hälsningar Linda Sterner koordinator på Fastighetsbyrån

Anna D
Författarbyn

Mycket trevlig, engagerad, lyhörd och ärlig mäklare!

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Anna! Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och vad roligt att höra att du är nöjd. Detta ska jag framföra till mäklaren. Vi hoppas att du kommer att trivas i din nya bostad. Med vänlig hälsning Linda Sterner koordinator på Fastighetsbyrån

Safieh S
Trubadurbyn

Det var ett trevligt möte. Vi fick information men det gick lite för fort.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Safieh! Tack för ert omdöme och för att ni tog er tid att skriva en rad till oss. Vi hoppas att ni kommer att trivas bra i er nya bostad. Med vänlig hälsning Linda Sterner koordinator på Fastighetsbyrån

Christel S
Hjärup

Vi är mycket nöjda med Charlott som med positiv energi coh engagemang har ledsagat oss framåt i detta. C. har varit pålitlig, realistisk och trovärdig. Säljcoachen har också fungerat bra.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Christel! Detta ska jag framför till Charlott och vad roligt att läsa hur nöjda ni är. Vi tackar för att ni tog er tid att lämna omdöme och för att ni valde oss på Fastighetsbyrån. Vi hoppas att ni kommer att trivas bra i ert nya boende. Med vänlig hälsning Linda Sterner koordinator på Fastighetsbyrån

Mats L
Trubadurbyn

Var ute i väldigt bra tid med husförsäljning (1,5år)tyckte att det var dålig fart Under tiden skulle man fått bättre rådgivning

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Mats och tack för din feedback. Hoppas att ni fortfarande är nöjda med försäljningen och slutresultatet trots att det tog lite längre tid än vid vi alla hoppades på initialt. Glöm inte bort att vi såklart även finns tillhands för er om det skulle vara något vi kan hjälpa till med framöver, både avseende den sålda bostaden och den nya! Med vänlig hälsning Linda Sterner koordinator på Fastighetsbyrån

Eva N
Knutsborg

Mäklare tydlig o rak i sin kommunikation. Bra återkoppling efter visningar. Stylist besöket var inte inspirerade. Besiktningsman informativ.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Eva! Tack för omdömet! Detta ska jag framföra till mäklaren. Vi önskar dig lycka till i ditt nya boende och tack för att du valde oss. Med vänliga hälsningar Linda Sterner koordinator på Fastighetsbyrån

Mihone H
Trubadurbyn

Jag tyckte att vår mäklare Johan var fantastiskt!

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Mihone! Tack för omdömet och ditt betyg, det betyder mycket för oss. Vi önskar er lycka till i er nya bostad. Med vänliga hälsningar Linda Sterner koordinator på Fastighetsbyrån

Burim H
Trubadurbyn

Med tanke på att detta var vårt första husköp var det extra viktigt för oss att få stöd i köpet, något Johan bistod med och levde upp till alla förväntningar. Johan Lundahl var en fantastisk mäklare som fick oss att känna oss trygga i hela processen med husköpet, tack Johan!

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Burim! Vad roligt att ni gjort ert första husköp , Stort Grattis! Tack för att ni tog er tid och lämnade en kommentar. Med vänliga hälsningar Lind Sterner koordinator på Fastighetsbyrån

Denise K
Knutsborg

Mycket bra. Professionellt bemötande och väldigt bra jobb i denna svåra marknaden.

Svar från Fastighetsbyrån Staffanstorp

Hej Denise! Tack för att ni valde oss och vi önskar er lycka till i ert nya boende. Med vänlig hälsningar Linda Sterner koordinator på Fastighetsbyrån

Anna Petra W
Hjärup

Vi hade höga förväntningar och de uppfylldes inte. Mycket av informationen upprepades trots påpekande att vi förstod. Mäklaren har bemött oss bra. I inledningen av försäljningen kommunicerade vi mestadels via sms, vilket inte var tillfredsställande då några sms inte kom till oss båda. När vi efterfrågade teams eller mobil fungerade det bättre. Vid någon av de första visningarna upplevde vi att mäklaren inte var påläst då vi kunde få frågor om det som vi lämnat uppgifter på i säljdokumenten. Det påpekade vi. Visningarna...

Magnus O
Sålde sitt hus med hjälp av
Hagalid

Eric är en fantastisk trevlig, kunnig och duktig mäklare. Vår försäljning gick som smort och vi fick många kloka råd vilket var välbehövligt då vi inte sålt hus tidigare. Han är snabb på att svara och driver på processen med bra tryck. Högsta betyg!

Svar från Eric Gerhartz

Hej Magnus! Vilka fina ord , detta ska jag framföra till Eric. Det glädjer oss att ni är nöjda och att vi fick ett sådant fint betyg av er. Lycka till i ert nya boende och vi hoppas ni kommer att trivas där. Med vänlig hälsning Linda Sterner Koordinator på Fastighetsbyrån i Staffanstorp