Mäklare Västra Götaland Tjörn Fastighetsbyrån Tjörn Christine Rydell Ivarsson
Christine Rydell Ivarsson
Registrerad mäklare sedan 2017
Aktiv på Reco.se sedan 2018
2018-05 - 2018-11
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att arbeta som mäklare är att få uppleva mycket. Man får träffa människor, hjälpa och vägleda dem i en av deras största affärer. Ett otroligt innehållsrikt arbete!

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag är en ambitiös mäklare som lyssnar på dina åsikter och försöker förvalta det jag hör på ett bra sätt. Dessutom är jag glad och öppen för vad just du vill lyfta fram i affären. Vi samarbetar helt enkelt så att affären blir till den bästa!

Vad gör du helst på fritiden?
När jag är ledig är jag helst med min familj, i ishallen, ridhuset eller på havet. Läs mer

Läs vad 14 kunder tycker om Christine Rydell Ivarsson

• Daniel K sålde sin bostad med hjälp av Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Villa på landet.
    Vi har blivit bra bemötta, vi visste att Christine var relativt ny i yrket men genom hela processen var hon mkt strukturerad och noga med att kolla upp frågetecken med en snabb respons tillbaka till oss. Bra tempo i hela processen utan att kännas forcerad. Läs mer
  • Robert G skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har köpt en sommarstuga genom Christine i Knöde i Klövedal på Tjörn som ska göras om och delvis hunnit göras om till ett året runt boende.

Christine har varit helt överlägsen bland alla mäklare jag träffat som har haft visning jag har varit på i positiva sidor.

Det går inte att sätta högre än högsta betyg och inte vad jag vet ändra i efterhand redigare genom att skriva till text till en tidigare skriven kortare text med högsta betyg vilket jag aldrig haft dem minsta fundering på att sätta något lägre, därför har jag tyvärr med mycket i huvudet med flytt m.m. dröjt drygt en månad längre än vad mitt samvete säger att jag borde tagit tag i och gjort det med både att både skriva omdöme och sätta betyg på den här sidan om Christine.

En äldre vän till mig som följde med på första visningen, som har en mycket negativ syn på mäklare generellt, nämnde att hon verkar väldigt ärlig vilket var intrycket jag fick innan han hade hunnit nämna det.

Christine gjorde visningen och allt annat väldigt utförligt, kompetent, ärligt, tryggt och bra. Det var en "brist" angående att även taket och inte bara golvet hade en liten lätt lutning, som det var en bekant väldigt kunnig om sådant som innan han själv hade kollat på det varnade för att det kan bli väldigt dyrt, men behöver ej vara något nämnvärt problem alls.

En del av uttalandet han gjorde när han inte långt efter första visningen själv kollade på det ungefär att om det stått sig så länge så lär det fortsätta stå sig väldigt länge var ungefär vad Christine också uttalade sig angående den lilla lutningen på taket.

Alltså var inte den lilla lutningen av taket som det lätt blir efter sättning på plintgrund som det stått på så länge något nämnvärt problem egentligen.

Christine var väldigt tillmötesgående att hålla en god bra kontakt från innan visningen, efter visningen, under prisförhandlingen, som inte var någon hetsig 2 dygns internetbudgivning utan kunde skötas med god tid över telefon med utrymme för extra visning där min morbror kunde vara med och det blev tid att gå igenom viktiga saker så att både jag och min morbror kunde komma fram till att det kunde vara ett väldigt lämpligt köp om inte slutpriset blev för högt vilket det ej blev och kunde förhandlas fram på ett mycket bra sett.

Kontakten hölls även mycket bra för det övriga när köpet var bestämt, även när det skulle slutföras, när det var helt slutfört och efter det. Det slutfördes även på ett mycket bra sätt och Christine har haft ett otroligt stort tålamod för mina långa sms under telefonkontakten som förmodligen nästan alla andra mäklare ej skulle i närheten av att ha. Även otroligt stort tålamod med väldigt mycket annat.

Jag är otroligt nöjd med köpet och hade extrem tur med bland mycket annat viktigt kring det att jag fick Christine Rydell Ivarsson som mäklare, som jag ej personligen kunde fått någon bättre mäklare.

Jag vill henne ett stort tack och önskar henne stort lycka till i framtida fortsatt karriär och annat.

/Robert Gustavsson Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • Britt-Marie Irene T sålde sin bostad med hjälp av Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag sålde min sommarstuga efter 27 år. Det var ett proffsigt bemötande och kändes tryggt. Fick ett stort förtroende med en gång.

Mina förväntningar var att jag skulle få sålt det nu i höst. Christine gjorde ett fantastiskt arbete så jag litade på henne.

Christine Rydell Ivarsson var ett jättebra stöd för mig. Var lugn och förklarade mycket bra! Upplägget var bra. Jag kan varmt rekommendera henne, en mycket bra mäklare.

Britt-Marie Thörn Läs mer
  • Ola W
    Ola W köpte sin bostad med hjälp av Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Proffsig kommunikation och utmärkta kunskaper om objektet och platsen- ett hus på Härön. Alla förväntningar infriade och mer därtill- bästa mäklaren någonsin-och då har jag träffat ett stort antal! Mkt trevligt bemötande och insiktsfull hantering av en sannolikt mkt utmanande säljprocess med flera säljare av huset. Rekommenderar Fastighetsbyrån och särskilt Christine alla gånger alla dagar! Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • Anna S köpte sin bostad med hjälp av Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har köpt ett fritidshus genom Christine Rydell Ivarsson.

Jag uppfattade Christin som transparent, ärlig, vänlig och kompetent på det hon gör.
    Transparent - hon förmedlade informationen mellan mig som köpare och säljaren på ett bra och tydligt sätt.
    Ärlig - Jag kände inte att Christin vid något tillfälle försökte sko sig på affären eller använda oärliga metoder för att driva igenom affären. Jag uppfattade att hon hela tiden hade båda parters (köpare och säljare) intressen i åtanke.
    Vänlig - Alltid vänlig och trevlig att prata med. Jag kände aldrig att jag ringde och störde utan hon tog sig alltid tid för mina frågor.
    Kompetent - Mycket duktig och tydlig avseende de kontraktuella delarna i affären.

Totalt var min upplevelse av köpet mycket bra. Läs mer
  • Alexander T
    Alexander T skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt ett fritidshus På Risö Tjörns kommun genom Christine.
    Har efter ganska mycket erfarenheter vad det gäller mäklare inte speciellt stora förväntningar av dessa.
    Känns ofta "nästan" jämt som om Mäklaren endast ser efter säljarens intressen och ej lyssnar speciellt mycket på köparen.
    Och visst alltid jätte trevliga men som känns väldigt påklistrad.
    Christine däremot har vi och familjen vi köpte huset med haft stort förtroende för sedan första gången vi sågs.
    Inte bara säger något man vill höra eller som låter bra, så trött på alla snickar Mäklare som står och förklarar och lovar guld och gröna skogar får en dränering att låta som att byta en glödlampa tex (jobbar själv som snickare).
    Nä om Christine inte visste tog hon reda på det följde även upp om man var nöjd med svaret mm.
    Känns väldigt genuin och jordnära och lätt att prata och skötte affär samt allt runt omkring väldigt proffsigt och rutinerat.
    Kan gladeligen rekommendera Christine som mäklare.
    Slutligen ett stort tack från oss Alexander Kristina Anna och Stefan Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • Kristina L sålde sin bostad med hjälp av Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Christine var ett fint stöd under hela försäljningen verkade ärlig och en go tjej . Passade mig perfekt ! // Stina Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • Anne-Jeanette K skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Ett utomordentligt proffsigt jobb, tydlig information,förståeliga förklaringar, snabba återkopplingar. Läs mer
  • Stina H
    Stina H skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt ett fritidshus på Tjörn och vår mäklare som förmedlade affären var professionell genom hela affären. Det kändes som om hon företrädde både köpare och säljare genom sitt sätt att vara, varm och trevlig. Vår mäklare uppfyllde mer än väl våra förväntningar och om det skulle bli aktuellt kommer vi att vända oss till samma kontor igen. Läs mer
  • Ulrika L skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    jag köpte ett hus.. Christine hade ett mycket trevligt bemötande och bra upplägg på visningen.
    även under hela processen med budgivning och sedan köp... vad jag själv skulle behövt var kanske mer hjälp i vad jag skulle frågat de tidigare ägarna vart vattenbrunnen exakt låg m.m. och vad skulle vi mer gått igenom vid huset efteråt .. det visste inte de heller så bra.. Första egna huset jag köpt.. men jag trivs så bra ett helt underbart hus passar mig perfekt ..njuter varje dag. jag är så nöjd. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Tjörn

Erik Hansson