Sebastian Tyynelä
Registrerad mäklare sedan 2017-10-03
Aktiv på Reco.se sedan 2018-04-22
2019-08 - 2020-07
Att ha möjligheten att bo och jobba i samma kommun känns verkligen som en lyxig förmån. Lugnet och närheten till havet gör Brevik till den perfekta boendemiljön för mig, här trivs jag som fisken i vattnet. Det som lockade mig med fastighetsmäklaryrket är kundkontakten, jag är väldigt social och känner mig väldigt glad varje gång jag får möjligheten att hjälpa människor att hitta deras drömboende. Som fastighetsmäklare har jag en stor passion till det jag gör och jag lägger ner ett stort engagemang i varje affär. Tack vare min bakgrund som snickare har jag väldigt god byggnadsteknisk kunskap vilket hjälper mig i många situationer i mitt yrke. Jag är fokuserad på den lokala bostadsmarknaden i Tyresö och säljer småhus, fritidshus och bostadsrätter.

Tveka inte att kontakta mig om du har några funderingar på bostadsmarknaden eller om du har bestämt dig för att sälja eller köpa bostad. Jag hjälper dig med att förberedelser inför försäljning, räkna ut vinstskatten, tyda besiktningsprotokoll, söka bostad och mycket annat. Läs mer

Läs vad 42 Läs vad Sebastian Tyynelä

• Julia N sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö

2020-05-17

4:a
    Persudde
    Mäklaren har tryggt tagit mig igenom min försäljning av bostadsrätt. Han har varit mycket kunnig. Han har kommunicerat bra genom hela processen och tagit affären i mål på ett tillfredsställande sätt. Läs mer
  • Jonas G köpte sitt hus med hjälp av Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö

2020-05-13

Dyvik
    Proffesionellt bemötande och kunnig inom försäljning av bostäder.
    Köpte ett fritidshus. Läs mer
  • Hans Jerker Ingemar D sålde sitt hus med hjälp av Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö

2020-05-12

Krusboda
    VI (Jag och min hustru) har sålt en fastighet/villa.
    Sebastian har varit bra från början, men kontinuerlig kommunikation. Sedan kom vi in i Covid-19 situationen vilket gjorde att Sebastian föreslog en något snabbare process än från början vilket i sig inte var så konstigt.
    Det som senare var tydligare var att Sebastian var ganska offensiv, vilket vi även hört från vissa av köparna.
    Vi har förståelse då detta i situationen måste varit en ovan situation, men även vi kände en viss press som vi i och för sig höll tillbaka och då var Sebastians agerande absolut i linje med förväntningarna.
    Sebastian vidtog förslag till en förnyad strategi, vilket i sig lät logisk och bra.
    där efter kom en av de tidigare spekulanterna med ett nytt bud innan en extra visning, och då vi till slut köpte ett hus i Skåne kände vi att vi ville avsluta detta och godtog deras bud.

vi fick en bra diskussion med Sebastian, avseende råd och tips i hur vi kan tänka i situationen, så där är vi nöjda.

totalt sett har vi, utifrån vår erfarenhet av att sälja en fastighet, en bra känsla av supporten från Sebastian. Enda feed-back vi har är att han har känts lite i överkant offensiv vilket vi även berättat för honom vid mötet då vi sålde. I slutändan måste vi dock understryka att vi är nöjda med affären, så inga känslor att vi sålt med missnöje. Läs mer
  • Maria H
    Maria H sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö

2020-05-05

5:a
    Öringe
    Jag ville sälja min bostadsrätt på 4 rum i Tyresö och träffade 4 olika mäklare men valet föll på Sebastian.
    Jag kände förtroende för honom då han visade kunskap om området, Tyresö som bostadsort.
    För mig är det viktigt att en mäklare är punktlig, har mycket kunskap om bostadsaffärer och olika byggnadskonstruktioner med dess för och nackdelar.
    Att kunna ge råd om det är värt att byta ut köket inför en försäljning t ex. Med Sebastians kännedom så gav han bra råd och jämförde för och nackdelar med att renovera upp köket för mig så jag kände att jag gjorde rätt val.
    Självklart kan detta skilja sig åt beroende på hur bostadsmarknaden ser ut för tillfället.
    Att kunna nå sin mäklare när som helst, speciellt inför en visning på kvällen eller helgen, är riktigt lyxigt då Sebastian svarade på mina funderingar även kvällstid.
    Totalt är min upplevelse av Fastighetsbyrån i Tyresö och mäklaren Sebastian Tyynelä utmärkt, jag kommer definitivt att anlita Sebastian igen om jag skulle sälja mitt hus sen i framtiden

Jag rekommenderar verkligen denna mäklare för bostadsförsäljningen. Läs mer
  • Jessica Diana R sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö

2020-04-01

4:a
    Fornudden
    Sebastian har sålt vårt bostadsrättsparhus. Han gjorde försäljningen enkel och allt gick snabbt och smidigt. Tydlig förklaring av avtal och personlig genomgång av allt så man fick svar på sina frågor direkt. Man vill att en mäklare ska vara engagerad och driven och det har Sebastian varit. Läs mer
  • Johan Patrik G sålde sitt hus med hjälp av Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö

2020-03-22

Öringe
    Jättebra! Snabb, lyhörd och förstående!
    Rekommenderas! Läs mer
  • Paula Susanne S sålde sitt hus med hjälp av Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö

2020-03-20

Öringe
    Mycket professionell mäklare! Tillgänglig, även obekväm arbetstid med en förståelse för att det är en av de största affärerna en privatperson gör i livet. Kan verkligen rekommendera Sebastian! Läs mer
  • Håkan G köpte sitt hus med hjälp av Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö

2020-03-09

Fågelbrolandet
    Snabb respons vid frågor och närvarande genom hela köp processen Läs mer
  • Margaretha L sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö

2020-02-21

2:a
    Öringe
    Sålt en lägenhet, det perfekta bemötandet och om tanke till min okundskap.
    Jag trodde inte att jag skulle få något bra bud.
    Lätt att ha att göra med lyhörd
    Snabbt och smidig handläggning toppen. Läs mer
  • Jenny B sålde sitt hus med hjälp av Sebastian Tyynelä en del av Fastighetsbyrån Tyresö

2020-02-07

Tyresö Strand
    Vi har sålt vårt radhus och fick fantastiskt hjälp och bemötande av Sebastian.
    Han har inte bara hjälp oss med våran försäljning men också varit ett otroligt stöd och hjälp med vårt husköp som pågick i samma period, där han varit tillgänglig tidiga mornar som sena kvällar.

Sebastian är ung, trevlig, framåt, väldigt professionell men ändå personlig i sitt bemötande.
    Lyhörd och ansvarstagande vilket har gett oss ett otroligt varmt förtroende för honom genom hela processen, som tack vare honom blev en kort och snabb och effektiv sådan, då vi sålde innan visning.
    Vi rekommenderar honom varmt och har redan spridit ordet till grannar som också planerar att sälja.

Hälsningar
    Jenny och Jacopo Bufacchi Läs mer
    2020-02-20 Sebastian T svarar Jenny B
    Va roligt att ni är nöja med mitt arbete! Lycka till med ert nya boende!

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Tyresö

Daniel Eriksson