en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby

4.8 / 5 i betyg — 114 rekommendationer

Läs vad 114 användare tycker om Lars Steneryd

• Mikael E
    Mikael E skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Professionellt och mycket kunnigt bemötande under hela försäljningsprocessen.
  • Marie B
    Marie B skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vänligt och proffsigt!
    Tydlig information och snabb affär!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    En rtrevlig mäklare som känner till området bra, kunde svara på alla frågor jag behövde
  • Tommi P
    Tommi P skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är proffsig och en mycket trevlig fastighetsmäklare. Rekommenderas!
  • L
    L skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Kan till 100% rekommendera Lars!
  • Lena H
    Lena H skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars har varit en klippa i vår försäljning av huset. Alltid positiv och glad och inga problem har varit för stora. Han har hela tiden haft vårt bästa för ögonen och hela tiden kollat av med oss att vi har förstått processen och varit nöjda. En toppenmäklare med andra ord!
    Tack Lars för allt!
  • Maria B
    Maria B skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Trevlig och kunnig mäklare, effektiv.
  • Anneli E
    Anneli E skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycket trevlig, saklig. Korrekt men ändå personlig. Det kändes att Lars kände till området. Han ingav trygghet.
  • Nawzad S
    Nawzad S skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycket trevlig och sakkunnig mäklare
  • Mojdhe Z
    Mojdhe Z skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bästa määklare
    Glad att anlita honom
  • Camilla T
    Camilla T skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Han gör ett jättebra jobb! Han förklarar ordentligt, återkopplar och noggrann.
  • Anton V
    Anton V skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycket bra. Kunnig. Trevlig. Allt gick smidigt, dock var det mitt första lägenhetsköp men allt kändes bra.
  • Bo K
    Bo K skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi är definitivt mycket nöjda.
    2016-10-10 Lars S svarar Bo K
    Tack så mycket Bosse för ert fina omdöme. Det var ett nöje att få hjälpa er vid försäljningen av ert radhus. Hoppas på ett fortsatt gott samarbete och att ni hör av er vid eventuella frågor i den fortsatta processen.

• Ann-sofie P
    Ann-sofie P skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag fick ett trevligt bemötande från första stund och min upplevelse är över förväntan. Vi har fått ett mycket bra stöd genom hela försäljningen av vår fastighet.
    2016-10-10 Lars S svarar Ann-sofie P
    Tack så mycket Ann-Sofie för ert fina omdöme. Jag är väldigt glad att du tyckte att upplevelsen var över förväntan, jag tycker det har varit väldigt roligt att få hjälpa till vid försäljningen av er villa. Hoppas på ett fortsatt gott samarbete och att ni hör av er vid eventuella frågor i den fortsatta processen.

• Rebecka T
    Rebecka T skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Steneryd agerade bra under hela processen. Bra på att söka svar på ens frågor och lyhörd för vad för önskemål vi som köpare hade.
    Bättre återkoppling efter signing skulle vara önskvärt
    2016-10-10 Lars S svarar Rebecka T
    Tack för bra feedback vid köp av er lägenhet Rebecka! Jag uppskattar verkligen er ärlighet och hoppas på att ta lärdom och göra bättre ifrån mig under den fortsatta processen.

• Mariann S
    Mariann S skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Har på ett snabbt och bra sätt sålt både hus och lägenhet och till ett mycket bra pris. Jag uppfattar att han har ansträngt sig för att det ska bli bra. Han har också varit lätt att ha kontakt med och gett bra svar och bra råd i en situation som var besvärlig. Har alltid ringt upp så fort han kunnat om han inte varit anträffbar på telefon.
  • Johan C
    Johan C skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    .....................................................................................
  • Cristian D
    Cristian D skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bra jobbat. Snabba svar. Bra bemötande. Väldigt proffesionellt.
  • Zahid H
    Zahid H skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycket bra och seriös mäklare som man kan lita på.
  • Daniel R
    Daniel R skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Korrekt och professionellt bemötande. Effektiv och lyckad försäljning. Rekommenderas!
  • Ann B
    Ann B skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi är mycket nöjda med Lars. Jag träffade honom på en visning och berättade om vad vi var ute efter för typ av objekt och jag ställde frågor om områden och priser etc och tycker att jag fick förtroendeingivande svar. Han kontaktade mig sedan med tips på det objekt som vi sedan köpte, så han hade läst våra behov rätt. Han skötte både visning och administrationen efteråt med hög servicenivå och var förtroende ingivande.
  • Magni G
    Magni G skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är en trevlig tydlig person och levde verkligen upp till våra förväntningar
  • Inga Lena C
    Inga Lena C skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bra bemötande, engagerad och behjälplig !
  • Shahid M
    Shahid M skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Overall i am happy and satisfied with Lars steneryd treatment.
  • Annika G
    Annika G skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Kontaktade L för ett par år sedan. Han har sedan kontinuerligt hört av sig. Det var avgörande för att vi anlitade honom nu.
    En bra och snabb affär blev det!
  • Benny L
    Benny L skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi är nöjda med vår mäklare och allt har fungerat bra.
  • Lars-henrik L
    Lars-henrik L skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Professionell och trevlig. Lotsade oss fram till en bra affär
  • Leonie Marie Louise A
    Leonie Marie Louise A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycke trevlig kille.Duktig mäklare.
  • Aida D
    Aida D skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Proffsigt bemötande, bra säljare
  • Jan E
    Jan E skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Enkelt och snabbt. Mycket bra service när vi ville se lägenheten en extra gång.
  • Nasser Z
    Nasser Z skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Det har varit vad jag hade önskat.
  • Emily O
    Emily O skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Väl bemött! Trevlig och kunnig. Tryggt!
  • Ingemar S
    Ingemar S skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Affären skall avslutas kommande fredag men detta är min upplevelse så här långt. Lars fick uppdraget efter en kontakt även med LF Fastighetsbyrå. Jag upplevde som om Lars var mer hungrig än konkurrenten. Alla kontakter med Lars har varit både affärsmässiga och enkla. Kontakten har varit mycket god och enkel.
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jättebra service, lyhörd och driftig mäklare.
    Vi är supernöjda
  • Sofia Å
    Sofia Å skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Super trevlig och alltid tillgänglig för frågor!
  • Wikström M
    Wikström M skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag är jättenöjd ned våran affär
  • Pornpimon J
    Pornpimon J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jätte bra, är vänligt positiv person , om tänk sam
  • Per B
    Per B skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Väldigt engagerad och professionell. Mån om sin kund samt framföra förslag/förbättringar inför en försäljning/visning/fotografering. Alltid tillgänglig via mail eller telefon, samt besvarar frågor på bästa sätt.
    OCH ett stort plus är hans positiva inställning, leende på läpparna samt humor! Får en som "kund" att känna ett förtroende och en trygghet gentemot mäklaren.
  • Luka I
    Luka I skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Hej!

Lars Steneryd på Fastighetsbyrån Upplands Väsby är ingen jag rekommenderar på grund av att han återupptog en budgivning 25 min innan kontrakts skrivning av ett objekt fast alla parter var överrens och budgivningen var över samt att vi hade ett muntligt avtal och jag var halvvägs på väg till hans kontor för på skrivning, fick ett positivt första intryck av honom men visade sig med tiden att han var oprofessionell och vända mig ryggen rätt snabbt, försöker anmäla detta/honom till mäklarsamfundet samt mäklarinspektionen i nuläget men blir krångligt eftersom allt var muntligt...

/Besviken och bostadslös kund
    2015-12-11 Lars S svarar Luka I
    Hej Luka,

Det är alltid tråkigt när en kund är besviken och bostadslös, speciellt när allting var så nära kontraktskrivning. Jag ber dig först och främst läsa på Fastighetsmäklarinspektionens egna hemsida om budgivning: http://www.fmi.se/budgivning

Där framgår det klart och tydligt det som jag har sagt till dig flera gånger. Det är säljaren som väljer och inte mäklaren. I detta fall har säljaren accepterat ditt bud och gått med på att ses på kontraktskrivning vid den tiden jag har uppgett till dig. Att ett senare bud kommer in, oavsett om det är 2 timmar innan eller 5 minuter innan kontraktskrivning spelar ingen roll. Jag är alltid tvungen att framföra bud till säljaren, annars begår jag ett lagbrott. Varken du eller säljaren är bunden av något löfte att sälja/köpa, utan det är skriftligt formkrav som gäller.

Jag uppmanar dig att i alla avseenden gå vidare med ditt ärende till både Mäklarsamfundet och Fastighetsmäklarinspektionen, de kommer att säga samma sak som jag gör. Jag är även beredd att uppge precis samma historia som du skriver skriftligen, helt enkelt eftersom detta är en relativt vanlig situation och det är en missuppfattning att mäklaren har något att säga till om. Jag som fastighetsmäklare måste alltid ge tydlig information vad som händer i budgivningen, i detta fall har säljaren ändrat sig och det har de laglig rätt att göra.

Du är välkommen att kontakta mig för fortsatt dialog.

2015-12-11 Luka I svarar Lars S
    Hej Lars!

Tack för snabbt svar.
    Först och främst gällande ditt svar om "där det framgår klart och tydligt det som jag sagt till dig flera gånger" nej du har sagt det en gång och du behöver inte försöka trycka ner mig här för att känna dig dominant.

Precis som du skrev så kan jag nog ej göra något eftersom juridiken säger att de måste finnas skriftligt.
    Men du kan EJ skylla allt på säljaren, det ligger i DITT ansvar att sätta ner foten när budgivningen är över (speciellt om kunden är på väg för att skriva på och vi är överrens) att tacka nej till fler budgivare och berätta för dem att budgivningen är över precis som du sa till mig innan du bad mig komma till ert kontor i Väsby för att signera. Att du sen väljer att fortsätta budningen gör dig oprofessionell och det är därför jag vill framföra det här på ett forum vart hela syftet är att rekommendera eller icke rekommendera folk, har du svårt och ta kritik samt försöka skylla på andra parter borde du nog låta bli och svara på ett offentligt forum

/Luka
    2015-12-11 Lars S svarar Luka I
    Hej igen Luka,

Jag har berättat precis det jag sa i förra meddelandet både över telefon och sms, dvs flera gånger. Det är jättebra att du skriver öppet vad du tycker om min tjänst, transparens är viktigt för alla kunder oavsett säljare/köpare. Jag väljer att svara öppet på detta forum eftersom jag inte har något att dölja. Jag skyller absolut inte mitt agerande på säljaren. Händelseförloppet nedan:

Du ringer mig 12:10 2015-12-10 och frågar om vi kan avsluta affären eftersom du behöver ta ställning till en annan bostad. Jag ber att få återkomma inom 1,5 timme till dig för att få definitiva besked.

Jag återkommer till dig via telefon 12:59 samma dag och berättar då att vi har fått svar från alla budgivare utom 1 men att säljaren har uttryckt en välja att ses på kontoret kl 15:00 för att avsluta affären.

Kl 14:20 samma dag får jag in ett bud som är 40 000 kr högre än ditt bud, med samma villkor som vi har uppställt för att avsluta affären. Eftersom jag enligt lag måste framföra alla bud till säljaren oavsett när i affären det är, så länge skriftligt avtal inte finns skrivet, ringer jag upp säljaren och frågar hur de vill göra. De säger då till mig att om de andra är beredda att skriva kontrakt på lägenheten vid samma tillfälle som du väljer de det högre budet, trots att vi redan bokat kontrakt.

Resterande del av historien känner du till mycket väl.

Om jag hade agerat som du berättar "Men du kan EJ skylla allt på säljaren, det ligger i DITT ansvar att sätta ner foten när budgivningen är över (speciellt om kunden är på väg för att skriva på och vi är överrens) att tacka nej till fler budgivare och berätta för dem att budgivningen är över precis som du sa till mig innan du bad mig komma till ert kontor i Väsby för att signera.", och "tackat nej till fler budgivare" - dvs underlåtit att förmedla bud till säljaren, så kan de i sin tur anmäla mig till Fastighetsmäklarinspektionen för ett direkt lagbrott som strider mot Fastighetsmäklarlagen och god fastighetsmäklarsed.

Jag hoppas att du förstår nu att det är säljarens val, och inte mitt val. Jag sa till dig i telefon att mitt råd till säljaren var att gå på den linjen som vi hade bokat, men för honom var det högsta budet viktigast.

Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Robert R
    Robert R skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Riktigt bra! Inga problem, bara plus!
  • Carl Christian P
    Carl Christian P skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är inte bara trevlig men ger ett tryggt intryck med sin kunskap vilket gör valet av boende lättare. En mäklare som jag starkt kan rekommendera.
  • Mona K
    Mona K skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag tycker att Lars är en mycket bra mäklare. Mycket hjälpsam och man kan ringa om det är något man undrar om och blir alltid vänligt bemött.
    Mona Karlsson
  • Tobias K
    Tobias K skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är en väldigt kunnig å seriös mäklare. Som alltid gör ett kanon jobb.
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycket trevlig hjälpsam och kunnig mäklare som värnar om kunden. Svarar på alla dumma frågor som den okunnige kommer med. Ger en trygghetskänsla i allt han säger och han håller det han lovar. Du kommer inte bli besviken!
  • Toby S
    Toby S skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars was professional and very helpful. It was my first time buying an apartment and he helped me through everything, even translating contracts into English for me! Very happy with the service that was provided.
  • Amanda V
    Amanda V skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag hade nöjet att både köpa och sälja med Lars. Jag fick först en tydlig introduktion av vad jag kunde förvänta mig av honom som mäklare som han sedan levde upp till med råge.

Lars är mycket kunnig och ger snabb hjälp i alla olika situationer som kan uppstå i samband med budgivning, lånelöften, kontraktskrivning, visning etc.

Lars gav givande stöd och kontinuerlig/snabb återkoppling i alla steg av bostadsaffären. Han har också en otroligt god social kompetens och är mycket lätt att komma överens med vilket var bra i vårt samarbete, men självklart också ett stort plus på visningar!

Jag upplevde att Lars har ett genuint driv och engagemang vilket gjorde att jag känner en stark tillit till honom som mäklare. Massa tack till Lars för ett bra köp och en bra försäljning!!
  • Ellen F
    Ellen F skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Det var första gången jag var med om ett lägenhetsköp men jag tyckte Lars var väldigt trevlig, duktig och påläst. Han gick igenom allt noga och förklarade allting på ett bra sätt
  • Laila W
    Laila W skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars levde upp till alla förväntningar! Kunnig, proffsig och trevlig!
  • Matilda O
    Matilda O skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars berättade om allt i lägenheten som var bra att veta och all information om den, säljaren och allt därtill. Han fick en att känna sig väldigt bekväm och svarade på alla frågor vi hade. Till skillnad från många andra mäklare så kändes det inte som att han försökte få lägenheten bättre än den var vilket kändes skönt.
  • Abdalla B
    Abdalla B skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi är hur nöjda som helst med Lars, Vi kan varmt rekommendera honom som mäklare för att han gör kanonjobb och riktigt bra bemötande när det behövs. Basta
Orhan Aydin
Kristina Guven