en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby

Björkvallatorget 5
194 76 Upplands väsby — Visa karta

Vad tror Lars att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 188 kunder tycker om Lars Steneryd

• Abed A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Flexibel
    Lätt att komma i kontakt med
    Trevlig Läs mer
  • Agneta P skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi köpte hus via Lars i våras. Rak och tydlig kommunikation genom hela processen precis vad vi önskat, en affär utan krångel. Vi upplevde Lars som en lyhörd, lättsam, kompetent mäklare som besitter kunskap om bostadsmarknaden i Upplands Väsby kommun. Läs mer
    2018-09-28 Lars S svarar Agneta P
    Hej Agneta!

Tack för din rekommendation. Jag delar helt din mening om hur en bostadsaffär ska gå till, och det var ett nöje att ha med er att göra i denna bostadsaffär.

• Siv Ingrid Ä skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    sålt parhus vi blev bra bemötta.Våra förväntningar var att få det pris vi hade begärt Lars jobbade bra på det. Allt gick bra och fort. Läs mer
    2018-09-28 Lars S svarar Siv Ingrid Ä
    Hej Siv!

Vad roligt att ni är så nöjda med mitt arbete. Lycka till nu i er nya bostad och hör av er om det är något mer jag kan hjälpa er med.

• Mats K skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är trevlig och kunnig, bra hantering vid kontraktskrivandet man kände då lugn att allt var under kontroll. Det som inte var bra var försäljningspriset och på oredan vid visningarna sedan delgav han spekulanter info om att vi hade tidspress vilket gjorde att de sänkte budet! Marknaden var lite svag i våras men vårt hus drabbades prismässigt väldigt mycket jämfört med andra hus. Läs mer
    2018-09-28 Lars S svarar Mats K
    Hej Mats, jag tackar för din positiva feedback och vill bara bemöta din negativa feedback med några motargument.

För det första delar jag inte din mening att ert "hus drabbades prismässigt väldigt mycket jämfört med andra hus". Ert hus såldes för det 4:e högsta priset i hela Upplands Väsby hittills under 2018. Det andra högsta priset i Bollstanäs under samma period. Flera husförsäljningar i Bollstanäs gick igenom precis samma prispress som ni gjorde under den perioden vi sålde. Lyckligtvis köper man och säljer i samma marknad, så det är sannolikt att ni även gjorde en mer fördelaktig bostadsaffär med det ni köpte än vad ni hade gjort i en uppåtgående marknad.

Angående oredan på visningen kan jag inte annat än beklaga - att det sker skadegörelse på visning är mycket ovanligt och något jag aldrig fått erfara innan eller efter er visning.

Angående att jag har delgett spekulanter att ni hade tidspress är inte korrekt, snarare tvärtom. Jag har delgett spekulanterna att ni är i en situation där ni "inte är i behov av att sälja" utan att ni kunde vänta till efter sommaren med att sälja för att få "rätt pris". Något som vi även diskuterade i samband med att vi avslutade och skrev kontrakt (om vi skulle sälja eller vänta).

Det stämmer dock att det fanns en köpare som i ett tidigt skede la ett bud, började vela om de verkligen ville köpa huset, sänkte sitt bud och till slut hoppade av. Det hade ingenting att göra med vad jag sagt eller inte sagt.

Hoppas att ni trivs bra i er nya bostad och välkommen tillbaka om ni behöver min hjälp igen!

• Eduardo T skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är en jätte trevlig och underbar kille, duktig och hjälpsam, tusen Tack Lars för din hjälp att köpa vår fin trea. Läs mer
    2018-09-28 Lars S svarar Eduardo T
    Hej Eduardo!

Tack så mycket för er fina rekommendation. Hoppas ni kommer att trivas i er nya bostad!

• Fredrik M skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Det här är en helt magisk mäklare. Tålmodig, affärsmässiga och strukturerad. Önskar alla hade möjlighet att använda Lars. Läs mer
    2018-10-05 Lars S svarar Fredrik M
    Hej Fredrik

Tack för din underbara rekommendation. Fantastiska kunder att ha att göra med.

• Sven Olov J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Smidig,tillgänglig,duktigoch engagerad.
    Kommer att anlit honom igen. Läs mer
  • Johan Love Johannes M skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Köpte en villa Lars sålde. Han gav ett proffsigt intryck under visningen, han var mycket kunnig och insatt om objektet. Processen var tydlig, kändes lugnt och tryggt. Det gjorde att vi också anlitade Lars att sälja vår lägenhet, säljandet gick precis lika bra som köpandet. Läs mer
  • David C
    David C skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Var intresserad av ett hus som Lars Steneryd var mäklare för. Huset hade inte sålts i ca 3 månader. Ringde och gav ett bud och ville verkligen köpa det men han var väldigt otrevlig. Han återkom senare och påstod att säljarna inte ville sälja till det priset. Men jag blev misstänksam och ringde till säljarna och det visade sig att han inte hade framfört mitt bud till säljarna. Trotts att säljarna godtog mitt bud så gjorde han allt han kunde för att vi inte skulle köpa detta hus, utan anledning. Sedan sålde han huset BILLIGARE till någon annan. Jag skulle ALDRIG anlita honom att sälja min bostad eller köpa en bostad via honom. Läs mer
    2018-04-25 Representant för Fastighetsbyrån svarar David C
    Hej "David C",

Tack för att du hör av dig och ger din bild av den upplevelse som du varit med om. Vid närmare efterforskning kring vilken bostadsaffär du måste mena kan jag bara komma fram till att det måste röra sig om en villa vi sålde häromdagen i Runby.

För det första använder du aliaset "David C", vilket är ett namn som aldrig figurerat i denna bostadsaffär. Trovärdigheten hos ditt omdöme måste vi därför bedöma som relativt låg - dessutom har jag ingen möjlighet att försöka lösa problemet eller förklara min syn på den uppkomna situationen.

Om du är den personen som jag misstänker att du är, är merparten av det du skrivit helt inkorrekt. Det så kallade bud du framförde bestod av ett email med ämnet "Angående --- (bostadens adress)" och texten "4 milj kr? Med Vänlig Hälsning ----". Inget fullständigt namn eller telefonnummer. Det jag svarade till dig då var att jag fann det mycket oseriöst att framföra ett bud 1 950 000 kr under vårt fasta pris, när du varken deltagit på visning av bostaden och framför ett bud på det viset som du gör. Jag välkomnade dig även att återkomma till mig för att föra en vidare dialog.

Dagen efter ringde du upp mig under förmiddagen och ville prata. Under vårt samtal uppgav du att du var beredd att betala 4 500 000 kr men att du inte ville besöka visning om du inte visste att du fick köpa bostaden. Jag frågade om du var beredd att köpa bostaden utan att besöka visning, vilket du inte var beredd att göra. Dessutom nämnde jag för dig att säljaren tidigare berättat för mig att bud under 5 000 000 kr inte är intressanta, men att jag absolut skulle höra med säljarna för att ge dig ett definitivt besked. Notera att det under hela processen fanns öppna visningar som du kunde deltagit på.

Samma kväll ringde du och berättade att du ringt själv till säljarna och att de godtagit ditt bud (vilket var helt inkorrekt). I själva verket upplevde de dig som djupt oseriös. När jag ringt och förklarat situationen för säljarna bekräftade de även att de inte ville sälja för ett pris under 5 000 000 kr. Jag ringde tillbaka till dig och förklarade detta och välkomnade dig att komma och titta på visning kommande helg och presentera ett bud på minst 5 000 000 kr.

Kommande helg dök du inte upp på visning, däremot deltog en annan spekulant som framförde ett bud på 5 000 000 kr med goda förutsättningar som passade för säljarna. När jag registrerat budet på 5 000 000 kr, ringde du upp mig. I telefonsamtal sa du att du var beredd att betala 5 100 000 kr, men bara under förutsättningen att det inte skulle bli någon budgivning - du sade att du inte ville köpa bostaden om den andra fick chansen att lägga ett högre bud. Efter detta ringde jag till säljarna och förklarade situationen. Jag gav säljarna två alternativ: 1. Sälja till spekulanten på 5 000 000 kr. 2. Tacka nej till 5 000 000 kr, boka visning för dig på huset (som du inte har sett i verkligheten) och sälja huset för 5 100 000 kr utan att ge de spekulanterna på 5 000 000 kr en chans.

Jag informerade dig via sms att säljarna valt alternativ 1 i måndags den 23/4, och jag nämnde också att om något skulle förändras så hör jag av mig. Nu är bostaden såld, och jag tycker det är olyckligt att du är missnöjd med mitt agerande - jag kan dock inte se hur jag kunde agerat annorlunda. I slutändan är det alltid säljaren som väljer till vem och till vilket pris han/hon vill sälja till.

• Vanessa T
    Vanessa T skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi visste inte hur det skulle gå till när vi skulle köpa en bostad för första gången. När vi väl såg annonsen ute på hemnet.se tänkte vi bara wow fin lägenhet vi går och kollar. Väl där inne träffade vi Lars.
    Lars är en mycket kompetent och trevlig mäklare.
    Han är också lyhörd och väldigt kunnig inom sitt område. Han förmedlade tydligt och var väldigt påläst gällande lägenheten och området omkring. Samt att vi fick bra information hur det fungerar i bostadsmarknaden. Vi är jätte glada att just han var mäklaren i vår första bostad vi köpt!!
    Ett stort tack för att du har bemött oss på ett fint sätt och vi kommer garanterat rekommendera dig till våra vänner och familjemedlemmar. Läs mer
  • Olov O skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Allt har gått väldigt smidigt och enkelt. Vänligt bemötande och vi har fått hjälp med allt vi önskat. Läs mer
  • Tom A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag uppfattar Lars Steneryd som seriös, kunnig och påläst.
    Han har ett vänligt och trevligt sätt och är effektiv som gör att man snabbt känner förtroende för honom.
    Vi ( min fru Anita och jag ) är mycket nöjda med all hjälp vi fått av Lars Steneryd vid vår försäljning av lägenheten. Läs mer
  • Margareta E skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vänligt och trevligt bemötande.
    Gick igenom och förklarade projektet på ett proffsigt sätt.
    Kände förtroende för honom då jag som kund var lite nervös med tanke på att det är så stort för mig.
    Jak kommer att rekommendera honom till mina bekanta.
    Margareta Ericsson Läs mer
  • Anita A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Vi blev mycket väl bemötta av Lars och han hjälpte oss på ett professionellt och trevligt sätt både med köp av ny lägenhet och med försäljning av nuvarande lägenhet. Läs mer
  • Linus Ö skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag köpte min bostadsrätt via Lars. När jag sen skulle sälja och flytta vidare var valet självklart att anlita honom.
    Han är en väldigt kunnig mäklare och lätt att samarbeta med.
    Kände mig trygg genom hela affären och Lars hade stenkoll hela tiden. Läs mer
  • Hiwt T skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är jätte travligt person Läs mer
  • Alexander J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag var mycket nöjd med Lars. Han skötte försäljningen och kommunikationen utmärkt Läs mer
  • Siv J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars Steneryd har varit vår mäklare under försäljningen av lägenhet i Upplands Väsby. Lars har varit väldigt hjälpsam och har haft god kännedom om försäljningsläget i Upplands Väsby. Lars har varit snabb att kommunisera med oss och ge oss goda råd, han har även visat stort intresse och skicklighet och på ett professionellt sätt har han skötte hela processen. Vi kan ge honom högsta betyg och verkligen rekommendera honom på det varmaste. Läs mer
  • Evan G skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Han är jättetrevligt och hjälpsamt Läs mer
  • Johanna B skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är proffsig, tillmötesgående och trevlig. Läs mer
  • Leif Bertil N skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars äger de egenskaper som är viktig för en kund

* Ger bra information om mäklarens roll inför ett affärsupplägg
    * Positivitet, vi ska göra det bästa för att uppnå planerat mål
    * engagemang
    * god lyssnare
    * att kunna delge med sin erfarenhet reala läget inför ett försäljningsupplägg som vägledning för mig som kund att ta ställning Läs mer
  • Lars N skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Bara positivt, har anlitat Lars tidigare Läs mer
  • Marie K skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars har ett bra kundbemötande och jobbar för att få affärer i hamn. Nu hoppas vi på ett bra avslut på vår egen försäljning. Läs mer
  • Thomas K skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är en tillgänglig, trevlig och kunnig mäklare som inger stort förtroende. Läs mer
  • Ulf L skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag tycker att Lars Steneryd har gjort ett strålande jobb , finns ingenting att klaga på. Läs mer
  • Kerstin Marianne J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag upplever Lars Steneryd som en kunnig och trevlig mäklare Läs mer
  • Jeannette W skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars är kunnig, vänlig, serviceinriktad och intresseradad av att jag som kund känner mig trygg. Läs mer
  • Mona-lisa Å skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag tycker att jag blev väl mottagen av Lars Steneryd när jag kom till förhandsvisningen av den lägenhet som jag sedermera efter livligt budande lyckades få. Jag fick svar på de frågor jag hade. Jag hade sedan livlig telefonkontakt med Lars Steneryd som outtröttlgt höll mig underättad om "läget". Om jag an någon anledning skall sälja min lägenhet kommer jag inte att tveka att höra av mig till Lars Steneryd och be om hjälp. Jag kommer också att rekommendera honom om jag hör någon som går i sälj- eller köptankar. Vänliga hälsningar Mona Läs mer
  • Behrooz D skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    han är perfekt och duktig och bra möttande Läs mer
  • Razavi A
    Razavi A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Hej.
    Första gången jag har träffade Lars Steneryd han var jätte trevlig och ärlig får att jag ska rekommenderar hans till alla mina kompisar att om dom letter efter mäklare bara han är bäst. Läs mer
  • Leif-arne S skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars har mycket god lokalkännedom om Upplands Väsby.
    Han svarade alltid på telefonen, aldrig problem att nå honom.
    Lars har en realistisk ide om priser och värde av objektet.
    Han är flexibel och tillmöteskommande. Läs mer
  • Ismail B skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    han är jätti bra kille. alltid positiv. glad. hjälpsam. Läs mer
  • Thomas G skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars har under hela affären varit proffsig och tillgänglig för frågor och funderingar.
    Han har varit ytterst skicklig och upplevts som väl lämpad som vår mäklare från start till mål, alltid glad och ett mycket bra bollplank. Läs mer
  • Fariba H skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag fick mycket bra bemötande. Han är trevlig och otrolig jordnära mäklare. Läs mer
  • Helena Ö
    Helena Ö skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycket trevlig & påläst mäklare.
    Jätte trevligt och bra bemötande på alla sätt och vis.
    Känner att jag gick förtroende för Lars direkt.
    Från mig blir det bara goda vitsord gällande Lars . Läs mer
  • Anita A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycket god och erfaren vänligt bemötande lugn och pålitlig Läs mer
  • Alaa A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag trivs jättebra, han är ärlig hjälpsam och jag fick mycket väl bemötande! Läs mer
  • Ramiro L skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Smidigt och lätt att ha med, en trevlig kille som gör set bästa för kunden Läs mer
  • Sasgar S skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Lars var mycket kompetent, trevlig, tillgänglig och hade alltid svar på frågorna som vi ställde. Man fick en tryggande känsla och han tar sitt jobb på allvar. Läs mer
  • David C skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Den mest serviceinriktade och kunniga mäklaren jag upplevt. Fantastiskt nöjd med hans arbete med försäljning av vår lägenhet. Läs mer
  • Katayon G skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Utmärkt mäklare. Han var professionell hade bra bemötande och omtänksam. Bästa mäklare jag har haft kontakt med. Läs mer
  • Björn Å skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Trevlig, påläst och mycket service inriktad Läs mer
  • Gabriel I skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag fick perfekt bemötande och mycket bra service. Lars skötte allt jätte smidigt och jag är mer än nöjd! Läs mer
  • Britt Eva Mari C skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Ett mycket trevligt bemötande. Bra på att förklara alla detaljer. Vi är väldigt nöjd med de arbete han har lagt ner Läs mer
  • Mitra R skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Han var väldigt trevligt, tydligt, punktlig, pålitlig och tillgänglig under tid som vi gjorde affären. Ni ska vara stolta att ha honom som mäklare. Läs mer
  • Sandra C skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Mycket bra! Prossigt intryck och gjorde allt han kunde för att göra den bästa affären. Tydligt, enkelt och med gott resultat! Läs mer
  • Sinikka P skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Gott, professionellt bemötande (jag har själv inte varit aktiv i försäljningen, men har fått detta beskrivet). Läs mer
  • Nathalie skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Jag kan varmt rekommendera Lars! Väldigt trevlig och påläst, han var ett bra stöd genom hela processen. Läs mer
  • Tove F skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Kunnig, ivrig och mkt trevlig att ha och göra med. Professionell Läs mer
  • Sara L skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    Gemytlig och professionell. Hade höga förväntningar som Lars levde upp till med råge. Kommer definitivt anlita Lars i framtiden. Läs mer
Kristina Guven
Orhan Aydin