Mäklare Uppsala Uppsala Fastighetsbyrån Uppsala Asha Khan
Asha Khan
Registrerad mäklare sedan 2016
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2018-07 - 2018-12
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att ena dagen är aldrig den andra lik! Som mäklare får man möjligheten att möta så mycket olika människor i olika situationer som innebär att man får agera som många typer av yrkesroller till vardags. Varje dag är ett nytt äventyr där jag får chansen att hjälpa mina kunder med den största affären de gör i sitt liv, säljare som köpare.

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden upptäcker jag helst världen, umgås med nära och kära samt tränar.

Hur ser din drömbostad ut?
Drömbostaden är en bostadsrätt i centrala Uppsala med vackra detaljer från sekelskiftet. Läs mer

Läs vad 47 kunder tycker om Asha Khan

• Lina O sålde sin bostad med hjälp av Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala

2018-11-27

Vi är väldigt nöjda med vår försäljning och Asha som mäklare. Läs mer
    2018-12-03 Asha K svarar Lina O
    Hej Lina!

Tack för ett mycket gott samarbete genom försäljningen! Stort tack att du tagit dig tiden att svara på RECO.

• Kajsa B skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala

2018-11-08

Vi sålde vår bostadsrätt med hjälp av Asha. Det var första gången som vi sålde en bostad och vi kände oss väldigt trygga med Asha. Hon var lätt att få kontakt med, svarade fort och kunde svara bra på alla våra frågor. Dessutom är hon väldigt glad och trevlig, flexibel och kunnig. Vi är mycket nöjda med Asha och försäljningen av vår bostadsrätt! Läs mer
    2018-11-13 Asha K svarar Kajsa B
    Hej Kajsa!

Stort tack för din fina rekommendation och att du tagit dig tiden att skriva. Det har varit ett nöje för mig att få hjälpt till med försäljningen av er bostad. Tack för ett mycket gott samarbete! Ni har gjort mitt jobb enkelt för mig genom ert trevliga bemötande genom affären. :) Jag önskar er ett stort lycka till med det framtida boendet och hoppas ni kommer trivas superbra där!

• Axel A skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala

Köpt lgh. Supertrevlig mäklare. Läs mer
    2018-11-13 Asha K svarar Axel A
    Hej Axel!

Tack för din fina rekommendation och stort grattis till bostaden.

• Saga S skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala

2018-11-08

Mycket mycket bra och seriös mäklare. Kände mig förstådd och hon hjälpte med att förklara alla möjliga frågor inför mitt första bostadsköp (lägenhet). Läs mer
    2018-11-13 Asha K svarar Saga S
    Hej Saga!
    Tusen tack för dom fina orden! :) Jag blir väldigt glad att du känner dig så nöjd.
    Det har varit ett nöje att få hjälpt till med ert köp. Jag hoppas ni kommer stormtrivas i Uppsala och den nya bostaden. Uppskattar verkligen att ni tagit er tiden att svara på RECO. Ses vid tillträdet! :)

• Martyna Z
    Martyna Z skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala

2018-11-07

Köpt bostad på Stenhagen. Jag tyckte jag blev bemött av mäklaren väldigt dåligt med rätt tydlig ålderdiskriminering, dumförklaringar och patroniserande uttryck från hennes sida, betedde sig väldigt oseriöst mot mig (t.ex. uttryck så som "väldigt instagramvänlig pärm" vid påskrivning av kontraktet, ändringar av tider 1400 gånger, obesvarade frågor samtal och mejl, ändringar i sista minuten, ville jag skulle vänta att kunna få en fysisk kopia av mitt kontrakt tills dagen jag skulle betala handpenningen, felgiven infromation, ville inte gå genom besväret att jag skulle kunna ha min sambo och mig båda skriva på som ägare till lägenheten utan jag fick skriva på själv, fula knep för att avsluta affären så fort som möjligt, vidhållning av papper, försökte tvinga fram en fullmakt från min sida fast jag kategoriskt sa nej, skickade inte min påskriven kopia av alla slutpapper till en vecka senare, förväntade sig att jag skulle springa till kontoret och skriva på dokument hon glömde be mig att skriva på tidigare, osv).
    Jag förväntades att behandlas med grundläggande respekt som människa och som en kund, men behandlades istället som ett idiotförklarat barn och fick dessutom stressa höger och vänster för att få affären att gå igenom, med mer hinder än hjälp från mäklaren. Vissa saker i journalen stämmer inte heller med sanningen. Hela affären kändes som på skoj från hennes sida, en sån affär vill man känna sig trygg i och det kan jag absolut inte säga att jag var. Älskade bostaden men mäklaren var det stora negativa i det hela.
    Sammanfattning: Kommer starkt rekommendera alla jag känner att inte använda Fastighetsbyrån då de kanske hamnar med en liknande mäklare. På en skala av 1-10, en definitiv -2. Läs mer
    2018-11-13 Asha K svarar Martyna Z
    Hej,
    Jag vill börja med att tacka för att du tagit dig tiden att skicka in ditt RECO.

Mitt mål har alltid varit att ha Uppsalas högsta kundnöjdhet, vilket jag under en längre period även haft. Det är jättetråkigt att din upplevelse av resan har uppfattats enligt ovan, då det inte går i linje med mina mål eller vad mina andra kunder har för uppfattning.

Här nedan kommer jag med några förtydligande och då en del av den information du skrivit tyvärr är felaktigt förtydligar jag vad som är korrekt.

Vill vara väldigt tydlig med att inte skett någon typ av åldersdiskriminering, dumförklaringar och patroniserande uttryck från min sida. För att lätta upp stämningen vid mina kontraktsskrivningar brukar jag skoja till det och säga att våra pärmar är Instagram vänliga och det brukar leda till att alla skrattar. Det var oavsett inte alls meningen att det uttrycket skulle uppfattas på ett negativt sätt.

Jag blir förvånad över en del saker du skrivit, då jag dagen efter avtalsskrivningen lämnade det fysiska avtalet till dig. Anledningen till att jag personligen lämnade det till dig var för att du skulle få det snabbare än via posten. Detta var endast en extra service för att göra dig nöjdare och inte alls meningen att det skulle uppfattas på något sätt som en negativ sak.

Jag har inte fått informationen om att din sambo skulle stå med som ägare från dig alls, det är absolut första gången det nämns här ovan. Det var synd att jag inte fick denna information i ett tidigt skede under processen, för då hade jag kunnat kommit med bästa rekommendationerna för er med det i åtanke.

Kort inpå tillträdesdagen informerade du oss att du inte kunde komma på tillträdet. Med tanke på hur kort inpå det var och för att underlätta processen för dig kom mina assistenter med samma rekommendation till dig som de gör alla våra köpare när de inte kan vara med på tillträdesdagen. Dvs att ge en fullmakt till ansvarig mäklare som kan sköta tillträdet som du inte kan närvara på åt dig, så du sedan kan hämta nycklar osv när det passar dig istället. Jag blir lite förvånad över att du skriver att det varit mig som du talat med, när hela diskussionen varit med våra assistenter. Det var oavsett inte alls meningen att det uttrycket skulle uppfattas på ett negativt sätt.

Du skriver att vi inte skickat likvidavräkningen till dig förrän en vecka senare och det är såklart helt felaktigt. Tillträdesdagen var en fredag och handlingarna postas alltid närmaste arbetsdag efter och i detta fall var det på måndag, men tyvärr verkar det som att posten tagit lång tid på sig att leverera det till dig. Då du inte kunde vara med på tillträdet och inte ville ge ut en fullmakt ställde vår assistent upp och hjälpte dig när du skulle signera tillträdeshandlingarna, tyvärr missade de att ta fram journalen som vi alltid lämnar ifrån oss. Vid tillträdet insåg jag detta och för att återigen underlätta det för dig postade jag journalen med likvidavräkningen till dig med en frankerad och klar kuvert, så du enkelt kan posta det tillbaka till oss vid tillfälle. Vi har aldrig haft något krav om du fysiskt måste lämna det tillbaka till oss. Det var oavsett inte alls meningen att det uttrycket skulle uppfattas på ett negativt sätt.

Det är oerhört tråkigt att du känner som du gör, men jag har verkligen gjort mitt bästa för att underlätta processen för dig under resans gång. Dessvärre verkar det som att mina insatser för att underlätta saker och ting för dig inte uppfattats positivt från din sida. Jag tar mig till av det som vi kan påverka och kommer att fortsätta jobba mot att ha Uppsalas högsta kundnöjdhet och tackar igen för ditt RECO.

2018-11-14 Martyna Z svarar Asha K
    Hej Asha!

Tack för ditt svar.
    Jag vill i min tur vara tydlig att det du kanske inte anser vara patroniserande, är just det.

Ja, du lämnade avtalet till mig, så som vi bestämde från början och du försökte ändra på sen. Vi kom överens att du skulle ge mig avtalet senare samma dag, vilket du sen försökte backa ut ur och jag fick insistera att jag inte ville vänta en vecka för att få avtalet.

Jag diskuterade med dig mer än en gång om att ha fler än en person som skulle skriva på avtalet - du hänvisade om och om igen till att personen skulle behöva bo där. Tack, det förstod jag efter du förklarade det 4 gånger. Jag nämnde också detta under avtalspåskrivningen, där jag tydligt sa att vi ville fixa så jag skrev på för min sambo och mig själv (då de inte kunde närvara under påskrivningen), men eftersom du hela tiden dumförklarade mig och förklarade samma sak om och om igen (jo, jag förstår att bostadsföreningen stadgar säger de som skriver på båda måste bo där), blev det att jag fick skriva på själv. Du sa själv under mötet då jag skrev på avtalet att du missuppfattade det hela och det klickade inte att sambon också skulle skriva på.

Jag är medveten, och uppskattar dina assistenternas snabba svar på mejlen och deras hjälp i frågan. Men jag skrev från första början jag vägrade ge dig en fullmakt, och när jag kom för att skriva på avtalet, fick jag en fullmakt framför mig, som enligt en av dina assistenter, du bad de att skriva och ge mig att skriva på. Jag vill även påpeka du var länkad i varenda mejl - så det är absolut inte så du inte visste korrespondensen tog plats eller vad sades i den.

Jag håller absolut inte med att det är "såklart helt felaktigt". Ja, påskrivningen var på en fredag morgon - vilket ger er också tid att skicka det på fredag om ni verkligen ville - och jag fick inte likvidavräkningen förrän en vecka senare. Det känns bara lite fult att skylla på posten här, då även om den har sina brister så kommer brev skickade inom Sverige fram inom 1-2 dagar. Om det verkligen skickades på måndag (vilket jag starkt tvivlar), borde jag inte ha fått brevet så sent som jag gjorde.

Jag håller med det är oehört tråkigt att känna så här, men håller absolut inte med att du gjorde ditt bästa för att underlätta processen.

Martyna
    2018-11-16 Asha K svarar Martyna Z
    Hej Martyna,

Vill börja med att ännu en gång tacka för ditt svar.

Mitt mål är att alla mina kunder ska vara supernöjda med mig och det är jätte tråkigt att du inte känner så. Jag kan inte spola tillbaka tiden, men kommer att göra mitt yttersta för att vi nu och framåt kan vända på detta till en så bra resa som möjligt och förhoppningsvis få detta till ett positivt avslut.

Önskar dig en bra dag och tack igen för ditt svar.

Mvh Asha
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Andreas D
    Andreas D skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala

2018-10-31

Hej!

Vi köpte en lägenhet på Kummingatan 19 i Uppsala.
    Vi hade aviserat vart vi ville köpa lägenhet, hon hade det i tankarna sen när det läraktigt dök upp en så hörde hon av sig direkt, det kändes verkligen som vi blev ihågkomna och kul att en mäklare är så trovärdig och jordnära på samma gång.

Vi tyckte att köpet av lägenheten gick riktigt smidigt och Asha har verkligen koll på läget, en mäklare som är jordnära och personlig, tar reda på saker och återkommer inom utsatta datum/klockslag. Hon arbetar hårt för att ta reda på saker tex jagar styrelsen i Brf mm.

Kan varmt rekommendera denna duktiga mäklare.

Så sammanfattningsvis en mycket duktig och komplett mäklare med en personlighet vi gillade mycket skarpt!

Med vänlig hälsning,
    Andreas & Sara Läs mer
    2018-11-05 Asha K svarar Andreas D
    Hej Andreas och Sara!

Tack för er fina rekommendation samt att ni tagit er tiden att skriva. Det har varit otroligt roligt att få hjälpa er hitta lägenhet! Det har även varit ett rent nöje att få jobba er och jag hoppas jag får komma och se hur lägenheten ser ut när ni är klara med renoveringarna! :)

• Ivar A
    Ivar A skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala

2018-10-26

Sålt en 3:a i Årsta Uppsala åt min pappa. Det var hur smidigt som helst och snabbt gick det också. Mäklaren var jätteduktig och mycket info om händelseförlopp under försäljningen. Har haft jättebra kontakt med mäklaren under hela resan. Kort sagt, vi blev jättenöjda både min pappa och jag. Läs mer
    2018-10-31 Asha K svarar Ivar A
    Hej Ivar!

Det har varit en ära att få hjälpa er med försäljningen. Stort tack för ett mycket gott samarbete och dom fina orden.

• Maria H skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala

2018-09-17

Trevlig tjej tillmötesgående och engagerad glad och trevlig skulle jag behöva hjälp i framtiden så kontaktar jag Asha 😊 Läs mer
    2018-10-02 Asha K svarar Maria H
    Hej Maria!

Tack för ett mycket gott samarbete och dina fina ord! :)

Jag hoppas verkligen våra vägar korsas framöver!

• Fredrik H
    Fredrik H skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala

2018-09-17

Har sålt vår lägenhet i Sala Backe. Bra bemötande, snabb och engagerad, lägger ned sin själ i jobbet. Rekommenderar henne! Läs mer
    2018-10-02 Asha K svarar Fredrik H
    Hej Fredrik!

Tack så mycket till att jag fick förtroendet att förmedla eran bostad. Stort tack för dina fina ord och för att du tog dig tiden att skriva! Jag hoppas ni kommer trivas jättebra i den nya bostaden.

• Matilde H skrev om Asha Khan en del av Fastighetsbyrån Uppsala

2018-09-17

Vi har fått hjälp med att sälja vår trea i Uppsala för att flytta till större. Vi bestämde oss för att sälja när vi såg en lägenhet som vi ville ha på Hemnet. Under tre veckor lyckades Asha med gott humör fixa allt från fotografering till visning till försäljning. Genom hennes kompetens och snabbhet fick vi lägenheten vi ville ha samt vår egen såld till ett bra pris. Vi är så nöjda! Läs mer
    2018-10-02 Asha K svarar Matilde H
    Hej Matilde!

Det har varit ett stort nöje från början till slut att få jobba med er. Stort tack för din fina rekommendation samt att du tagit dig tiden att skriva! Jag hoppas ni kommer att stormtrivas i den nya bostaden.

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Uppsala

Adrian Javaher