Benjamin Alizadeh

Benjamin Alizadeh

Benjamin Alizadeh är mäklare på Fastighetsbyrån Uppsala

Benjamin Alizadeh har varit registrerad mäklare sedan 2020-06. Benjamin Alizadeh har varit aktiv på Reco.se sedan 2020-09 och har fått 42 omdömen med ett betyg på 4.8. Benjamin Alizadeh har haft 51 försäljningar sen 2020-08 och har tillfrågat 90% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2020-08 - 2021-07

Läs vad 42 Läs vad Benjamin Alizadeh

• sålde sin lägenhet med hjälp av Benjamin Alizadeh en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Rosendal
    2021-07-25
    Jag gav Benjamin en 5:a för att han uppfyllde de krav som jag tyckte var viktigast för just min försäljning.

1. Att han kändes trygg med vad han kunde få till för slutpris, inte bara baserat på vad statistiken sa utan även egen "fingertoppskänsla" av objektet i sig. Han visade en uppskattning för objektet på ett helt annat sätt än andra mäklare som besökte mig. Såg precis de detaljer som fick mig att köpa den en gång i tiden.

2. Att han hade en ung stil och hade en bra jargong och bearbetning av andra yngre köpare, vilket passade mitt objekt i Rosendal.

Nu var det så att en vän till mig norpade mitt objekt på förhand, så jag kan bara bedöma hans förmåga av att prata och bearbeta andra köpare genom endast en annan köpare som var på privat förhandsvisning. Denna köparen kom till mig vid slutet av förhandsvisningen och sa "Du har verkligen valt en bra mäklare". Så det borde vara ett toppbetyg kategori nr 2.

Med det sagt så tyckte jag det ovan positiva väger över andra småsaker som kan förbättras. Det blev t ex lite kommunikationsmissar om vilken dag man skulle höras av, och vilka bilder som skulle visas på exponeringen på nätet (men det rättades snabbt till vid kontakt).

Jag vill ändå ge Benjamin i helhet toppbetyg då jag anser att social kompetens med kunder är något av en konst som är svår att lära sig och inte kan tas för givet. Andra tekniska detaljer som ovan angivet är lätta att lösa och förbättra sig i, samt påverkade inte försäljningen nämnvärt för mig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Benjamin Alizadeh en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Rosendal
    2021-07-25
    Mäklaren gjorde sitt jobb.

Enligt önskemål från min sida
    Skrev han ut ett prospekt i papper.
    Mycket uppskattat från mig som köpare.
    Då detta tydligen inte ingår i deras normala utbud.

Jag har valt en annan mäklare till min försäljning.
    • Kungsängen
    2021-07-21
    Okej, men hade önskat mer engagemang och uppdateringar.
    Hej Jasmine, Tack för ditt omdöme! Jag var tyvärr sjuk vilket du var medveten om, men tog ändå hand om budgivningen samt kontaktat er under hela processen förutom själva visningen som min kollega tog hand om. Levererade även 300 000 :- över utgång och förväntan. Hade jag vetat att ni ville bli kontaktade flera gånger än så hade jag givetvis gjort det, får helt enkelt ta med mig det till nästa försäljning! Hoppas ni kommer stortrivas i eran nya bostad! Benjamin Alizadeh
    • Flogsta
    2021-07-08
    Benjamin har mycket fint bemötande och är lyhörd för oss som säljare och våra behov. Han har levt upp till våra förväntningar och vi kan rekommendera honom till någon som har behov av en mäklare.
    • Stenhagen
    2021-06-14
    Det finns andra mäklare som är mer engagerade genom processen. För många av köparna och säljarna är det något man sällan gör och mäklaren behöver vara en trygg hamn genom hela affären.
    • Gottsunda
    2021-06-10
    Jag var på annan visning som träffade mäklaren. Han var ärlig och svarade tydlig på frågorna. Den här gången kunde jag inte att köpa lägenheten men tillslut jag köpte en lägenhet som Benjamin var ansvar mäklare för. Det känns jätte bra.
  • sålde sitt hus med hjälp av Benjamin Alizadeh en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Storvreta
    2021-06-10
    Benjamin hade ett positivt kompetent bemötande. Han levde upp till mina förväntningar på en mäklare från ett stort företag inom fastighetsmäklarbranschen som enligt mina förväntningar har hög kompetens.
  • köpte sitt hus med hjälp av Benjamin Alizadeh en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    • Storvreta
    2021-06-09
    Trevlig, seriös och tillmötesgående!
    • Ulleråker
    2021-06-09
    Köpt lägenhet, bra bemötande och generell profissionell och trevlig samt koll och snabb på att svara på frågor.
    • Salabacke
    2021-06-07
    Smidigare och trevligare mäklare kan man inte hitta! Toppenmäklare helt enkelt!