Mäklare Uppsala Uppsala Fastighetsbyrån Uppsala Elsa Johansson
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2018-05 - 2018-11

Läs vad 29 kunder tycker om Elsa Johansson

• John J
    John J köpte sin bostad med hjälp av Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag skulle vilja utfärda en varning till ALLA som köper eller säljer en lägenhet via Elsa. Hon har tillsammans med sin vän (säljaren) lurat mig och min fästmö totalt i vad som borde klassas som en trygg affär. Genom att både hon och säljaren varit mycket oärliga, vilseledande och manipulativa under hela försäljningen av en bostadsrätt i en omfattning som vi fortfarande flera veckor efter fortfarande inte tror ska kunna hända när man köper av en seriös mäklarfirma. Vi sitter därmed med två lägenheter, en som vi inte kan flytta in i och en som vi inte kan sälja. Detta har även resulterat i att vi har en 6-12 månader lång hävningsprocess mot Elsas vän säljaren samt en pågående reklamation mot Elsa.

Vi hoppas att denna mäklare som brustit i en omfattning som gör henne direkt olämplig att vara mäklare kommer förlora sin licens efter att vi anmält henne till FMI sådant att inte fler utsätts för det hon utsatte oss för. Liten tröst i det hela…

Jag skulle starkt avråda alla att vare sig köpa eller sälja via Elsa. Läs mer
  • Rodrigo Alexis H sålde sin bostad med hjälp av Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Bra bemötande, tillgänglig och direkt kommunikation.

Elsa sålde vår fritidshus och det gick över förväntan. Läs mer
  • Eva T sålde sin bostad med hjälp av Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt lägenhet m hjälp av Elsa som verkligen har ställt upp t 100% . Elsa levde upp t mina förväntningar ♡ glad, positiv o mkt tillmötesgående. Läs mer
  • Thord H
    Thord H sålde sin bostad med hjälp av Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Sålt villa

Väldigt trevligt bemötande.

Hade låga förväntningar på priset men efter Elsas besök steg förväntningarna . Vilket Elsa levde upp till.

Upplevelsen var en professionell och kunnig mäklare. Läs mer
  • Friederike M
    Friederike M skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Vi köpte vår första lägenhet med Elsa som mäklare och hon var otrolig hjälpsam i hela processen. Vi var jätte nöjda även om vi betalde lite mer än vi hade tänkt ursprungligen. :) Läs mer
    2018-12-03 Elsa J svarar Friederike M
    Hej Friederike!
    Tackar så hjärtligt för er fina rekommendation och jag hoppas att ni trivs super bra i er nya bostad!

Med vänliga hälsningar,
    Fastighetsbyrån
  • Linda S köpte sin bostad med hjälp av Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Köpte bostad utanför Uppsala. Bemötandet var trevligt, tillmötesgående och ärligt.
    Fick snabbt svar vid frågor och funderingar samt en välvilja att hjälpa till. Läs mer
  • Mats R köpte sin bostad med hjälp av Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Trevlig mäklare som har ett bra bemötande av kunden. Läs mer
  • Susanne G skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Jag har köpt ett litet hus i Östaboda.
    På visningen så kände hon igen mitt sällskap och skrev upp honom utan att kontrollera vem som var intresserad, hon återkoppla inte med frågor jag hade om fastigheten, vid budgivning så fick jag känslan av att hon tyckte säljare skulle ta ett högre bud efter att vi hade en muntlig överenskommelse, då hon ringer honom 2 ggr. Vid kontraktetskrivningen glömde hon kolla min legitimation, hon slickade inte in kontraktet till min bank så det strulade med handpenning. Svår att få kontakt med. Hela affären känns som på skoj, hon är inkompetent för uppgiften att vara mäklare, en sån affär vill man känna sig trygg i och det är det minsta jag har gjort. Läs mer
  • Lillemor F sålde sin bostad med hjälp av Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har sålt hus väldigt bra bemött från första stund
    j Läs mer
  • Susanne J skrev om Elsa Johansson en del av Fastighetsbyrån Uppsala
    Har sålt min pappas fastighet , jag blev väl bemött av Elsa hon har skött allt exemplarisk , kontakt, visningar , återkoppling och sedan tillslut kontraktsskrivning , varit lugn och haft ett fantastiskt tålamod då bomarknaden har varit lite svajig mvh Susanne Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Uppsala

Adrian Javaher