Maria Lucini Lindermyr
Aktiv på Reco.se sedan 2017
2019-01 - 2019-12

Läs vad 16 Läs vad Maria Lucini Lindermyr

• Pontus S köpte sitt hus med hjälp av Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

2020-01-02

Spånga - Flysta
    Proffsig, komunikativ, lätt att få tag på och ha dialog med Läs mer
    2020-01-02 Maria L svarar Pontus S
    Tack för det trevliga omdömet - det var en fröjd att få hjälpa er - hela familjen - att hitta ert drömhus!
    Gott Nytt År!
  • Anna F sålde sitt hus med hjälp av Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

2019-09-28

Spånga - Flysta
    Maria hjälpte oss att sälja vårt hus! Hon är kunnig, flexibel och en väldigt driven mäklare. Hon levde upp till alla våra höga förväntningar. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2019-09-30 Maria L svarar Anna F
    Hej Anna,
    Det var en härlig process från ax till limpa och det är alltid lika roligt att få möta - och kanske överträffa - förväntningarna. Ni gjorde verkligen allt för att underlätta visningarna. ett bra samarbete där även era tålmodiga barn ska ha stort tack. Nu önskar jag er all lycka i det som ligger framför er !
    Med vänlig hälsning Maria Lucini Lindermyr
  • Carina M sålde sitt hus med hjälp av Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

2019-08-30

Hässelby
    Kunnig, ordningsam och lätt att ha kontakt med. Läs mer
    2019-08-30 Maria L svarar Carina M
    Hej Carina, tack för de fina orden. Det har varit en fröjd att få hjälpa till och jag gläds åt er "solskenshistoria" när det gäller ert nya hem. Ha en härlig semester nu och koppla av ordentligt !
  • Fenek L
    Fenek L köpte sitt hus med hjälp av Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

2019-08-29

Hässelby Norra Villastad
    Affären gick väldig snabb och smidig precis innan alla går på semester vi är glada för huset och ägaren var lättnad att sälja det och det rekord snabb för Maria också. Läs mer
    2019-08-29 Maria L svarar Fenek L
    Tack Fenek, jag ser fram emot att komma och hälsa på er när ni har renoverat huset. Det gick snabbt och smidigt och jag är glad att ni fick ett hus som ni kan göra om till ert drömhem !
  • Per T sålde sitt hus med hjälp av Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

2019-06-30

Hässelby Södra Villastad
    Sålt villa. Mäklaren satte sig snabbt in i ärendet. Väl påläst och visade stort engagemang.

Genomförde visning och budgivning samt avtal föredömligt. Läs mer
    2019-06-30 Maria L svarar Per T
    Tack Per, alltid roligt att ha nöjda kunder! Önskar dig en härlig sommar☀️
  • Sonja Helena P sålde sitt hus med hjälp av Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

2019-05-28

Spånga - Bromsten
    Sålt en villa i Spånga, Stockholm.

Har blivit mycket trevligt bemött.

Förväntningar: snabb affär till begärt pris. Affär över all förväntan.

Mycket nöjd. Proffsig mäklare. Läs mer
    2019-05-28 Maria L svarar Sonja Helena P
    Tack Sonja, det var mycket trevligt att få hjälpa er ! Ha en trevlig sommar tills vi ses igen. Med vänlig hälsning Maria Lucini Lindermyr, Fastighetsbyrån
  • Victoria V sålde sitt hus med hjälp av Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

2019-05-07

Maria har sålt vårt hus. Det startade med en rekommendation från byrån i Nacka. Maria kom till oss och värderade huset till 8 milj. tyvärr uppdagades fukt vid besiktning, här hade Maria kunnat med sin erfarenhet som mäklare sagt att det är oerhört svårt att sälja en bostad på denna marknad med fukt. Hon borde rått oss till åtgärd omedelbart. Vilket bi valde sedan men försent. Här börjar missnöjet. Svag rådgivning, inga taktiker, svag feed back efter visningar. Visst är vi fler än Maria i affären, och har delat ansvar. Men vi använder mäklare för expertisen. Här brast det. Vi hade under tiden velat byta mäklare, tiden stod i vägen bara. Från värderat hus om 8 milj blev en försäljning på 6 420 000kr det var vår familjs misstag! Läs mer
    2019-05-08 Maria L svarar Victoria V
    Hej Victoria, jag har läst vad du skriver och är oerhört ledsen över att ni upplevt detta. Jag har varit väldigt noggrann med feedback efter varje visning och fuktens omfattning visste varken ni eller jag förrän den utökade undersökningen visade på stora brister och då hade tiden redan börjat ticka. Vi hade samtal såväl om taktiken med fortsatta visningar som angående hur fukten skulle hanteras. Tyvärr fanns det andra faktorer som spelade in i varför intresserade spekulanter valde bort huset och det hade i flera fall mer med skolupptagningsområdet att göra än husets skick, vilket jag också varit tydlig med när jag fick veta hur spekulanterna kände. Hade jag vetat om fuktproblemet så hade jag nog aldrig ens vågat närma mig en så hög värdering och hade ni velat byta mäklare under dessa månader så hade jag självklart inte motsatt mig det. Önskar er lycka till med flytten och önskar er allt gott.
  • Cecilia B köpte sitt hus med hjälp av Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

2019-02-28

Maria var tyvärr väldigt krånglig att ha att göra med. Ville ändra planer som såväl vi som köparna var nöjda med och försökte hävda att det var för säljarnas skull (när vi hade en parallell dialog med dem och visste vad de ville).

Vid kontraktsskrivningen var Maria sen samt väldigt stressande och otrevlig gentemot säljaren (som var en äldre herre med skakiga händer) när han inte skrev under så fort som hon önskat.

Jag skulle tyvärr inte rekommendera Maria. Det är tråkigt att säga men kombinationen av krångel, otrevlig ton och ett oproffsigt intryck ger dock det sammantagna betyget. Läs mer
    2019-02-28 Maria L svarar Cecilia B
    Hej Cecilia, jag har precis svarat på din medköpares kommentar och är väldigt ledsen över att ni kände som ni gjorde. Jag får upprepa att det inte är jag som bestämmer över tillträdesdatum och att ni kunde ha invänt till mig om det var något som inte passade. Och, som jag tidigare sa så försökte jag ge er ett val av plats för tillträde - det fanns inget tvång att byta plats utan en valmöjlighet. Hoppas ändå att ni trivs i ert nya hem!
  • Kristian M köpte sitt hus med hjälp av Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

2019-02-25

Köpt ett hus av denna mäklare. Tycker inte att mäklaren i fråga var speciellt trevlig eller verkade se till varken köparen eller kundens bästa. Hon stressade fram en del detaljer, e.g. inflyttningsdatum, som varken passade köpare eller säljare. Hon skapade även mer förvirring än nödvändigt vid bokning av tillträde samt plats för slutlikvid då framtoningen var att hon kunde bankens processer bättre än banken. (Vilket inte var fallet.) Kort sagt verkade hon se till sig själv först genom hela denna process vilket i alla fall inte är vad jag förväntar mig av en mäklare. Jag kommer inte att sälja med denna mäklare. Hade inte heller köpt via mäklaren i fråga om inte objektet hade varit vad det var. Läs mer
    2019-02-25 Maria L svarar Kristian M
    Hej Kristian, det var tråkigt att höra att du känner dig missnöjd vad gäller min hantering av ert bostadsköp. Jag hade varit tacksam om ni hade hört av er gällande tillträdesdatum och tid eftersom det inte är jag som bestämmer detta utan säljare och köpare gemensamt och självklart måste banken kunna tillhandhålla en handläggare. Självklart hade vi kunnat justera detta om jag bara hade vetat att det fanns ett önskemål på bägge sidor. När det gäller platsen för tillträde så försökte jag vara tillmötesgående angående möjligheten till parkering vilket nog gav upphov till förvirringen. Ber om ursäkt för detta. Tillträdande bank skötte arbetet på distans oavsett var vi rent fysiskt satt men möjligheten till parkering, när ni ville flytta in samma dag, var bättre på det kontor ni valde bort. Jag ville i alla fall ge er möjligheten att välja det i stället. Hoppas ändå att ni trivs i ert nya hem!
  • Anna Kristina B skrev om Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

2018-09-24

Vi sålde en villa. Vi hade ett bra och positivt bemötande av Maria.
    Vi var dock lite besvikna på försäljningspriset men detta berodde på en svag marknad, lite otur och inte på mäklaren.
    I helhet tycker vi att försäljningen gick smidigt och bra. Vi är mycket nöjda med Maria. Läs mer
    2018-09-24 Maria L svarar Anna Kristina B
    Tack för de trevliga orden. Priset kan göra skillnad och vi arbetar ju för att nå så långt det är möjligt. Men ibland kan en bra köpare och mindre bekymmer vara viktigare än de sista kronorna. Det var ett nöje att få arbeta med er också!

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

Jimmy Solkarin