Rebecca Persson
en del av Fastighetsbyrån Varberg

Kungsgatan 18
432 41 Varberg — Visa karta

Vad tror Rebecca att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 65 kunder tycker om Rebecca Persson

• Claes K skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Köpte en bostadsrätt. Mycket bra bemötande och allt funkade smidigt. Läs mer
  • Antonio M skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Bra och snabb kontakt med oss som köpare. Tillgänglig, tydlig och med ett genomgående trevligt bemötande. Läs mer
  • Elin K
    Elin K skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi köpte en lägenhet innan ordinarie visning. Vi blev väldigt professionellt bemötta och Rebecca lyckades ordna en förhandsvisning av lägenheten redan samma eftermiddag som den kom ut på Hemnet. Budgivningen gick snabbt och smidigt och kontrakt kunde skrivas följande vardag. Även mötena för kontraktsskrivning och tillträde gick smidigt att lösa med fullmakter från både köpare och säljare. Vi är väldigt nöjda med hela köp-upplevelsen och skulle helt klart rekommendera Rebecca Persson som mäklare. Läs mer
  • Karin H skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålt en lägenhet på RoK
    Proffsig, lyhörd och engagerad mäklare. Läs mer
  • Bengt-Arne A
    Bengt-Arne A skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi tyckte Rebecka var mycket bra när vi sålde vårt hus hon var lätt att prats med och bra kontakt med henne hela tiden under försäljningen hon får tummen upp👍 Läs mer
  • Annsofie N
    Annsofie N skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag har sålt en bostadsrätt och det var första gången som jag kom i kontakt med en mäklare vid försäljning.
    Rebecca inger ett lugn, en stor kunskap och ett högt förtroende. Hon förklarar på ett lugnt och balanserat sätt hur processen vid försäljning går till och jag har känt mig helt lugn i denna första och kanske enda försäljning av en bostad.

Jag kan varmt rekommendera Rebecca på Fastighetsbyrån i Varberg. Läs mer
  • Glenn G skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Hon var proffsig i hela sitt agerande. Läs mer
  • Sonja L skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi har köpt en bostadsrätt genom Rebecca o nu också sålt en genom henne.
    Vi var så nöjda första gången att vi ville ha henne igen. Alltid glad,trevlig och tillgänglig. Läs mer
  • Bo L skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi sålde en 3:a på Granitvägen i Varberg. Vi blev alltid trevligt bemötta av Rebecca. Hon var väl insatt och kunnig i frågor som rörde försäljningen. Dessutom gick försäljningen snabbt och vi fick ut det pris vi ville ha. Läs mer
  • Hanna J skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Sålde bostadsrätt. Rebecca är en duktig, tillmötesgående och ambitiös mäklare som jag kan rekommendera. Läs mer
  • Lars J skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Båda jag och min fru fick ett mycket positivt intryck av Rebecca. Hon var kunnig och hade ett behagligt sätt (sansad, utan att kännas som en "försäljare").
    Sammantaget är vi mycket nöjda med hennes insatser. Läs mer
  • Pierre L skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Det är mest Jonna som haft kontakt med henne men min uppfattning är att hon är seriös glad och trevlig. Hon gör det man förväntar sig av en mäklare och är man en oerfaren husköpare som vi är det värdefullt. Läs mer
  • Sandra E skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Rebecca är en trovärdig mäklare spm man kan känna sig trygg med i sin försäljning
    Rebecca gjorde mycket bra intryck på oss som säljare pga hon gillar det hon gör samt att hon är sig själv
    Inget påklistrat där inte .Som de flesta mäklare Är Läs mer
  • Christina E skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Kunnig, serviceminded pigg o alert. Ingenting var något problem. Läs mer
  • Alva J skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Vi är väldigt nöjda med Rebeccas bemötande. Läs mer
  • Magdalena E skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Rebecca är otroligt serviceminded med en proffessionell inställning Läs mer
  • Anette B
    Anette B skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Väl omhändertagen. Mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • Emil B skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket bra bemötande! Allt flöt smidigt genom hela affären. Läs mer
  • Andreas P skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Hon är trevlig och enkel att ha och göra med. Läs mer
  • Madelene A skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Hon är duktig och har svar på frågor som ställts. Om inte så har hon tagit redan på det och återkommit. Lugn, trevlig och gett mig förtroende i visningar och i affären. Läs mer
  • Christofer H skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Duktig, hjälpsam och förstående. Läs mer
  • Charlotta E skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Kunnig, hjälpsam och engagerad! Det Rebecca inte visste tog hon reda på och kontaktade oss som potentiella köpare om. Läs mer
  • Helena H skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Trevlig och professionell. Mkt bra bemötande. Läs mer
  • Joakim H skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Tycker Rebecka har skött försäljningen av fastigheten i Varberg på ett utmärkt bra sätt. Då vi är boendes i Malmö och inte har möjligheten att köra upp och ner så han hon ställt upp med diverse saker för att underlätta för oss. Har följt upp när det har varit saker och hållt oss informerade. Läs mer
  • Therése B skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jättebra och proffsigt bemötande Läs mer
  • Fredrik H skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Fantastiskt driven och engagerad mäklare!
    Nästa gång jag köper eller säljer kommer jag definitivt använda mig av Rebecca igen! Läs mer
  • Mariell P
    Mariell P skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag tycker att Rebecca har varit en bra mäklare. Lätt att lära känna. Man kända att hon tog sig tid och lyssnade på oss. Får ett mycket gott betyg av mig. Läs mer
  • Sofia E skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag hade inte så mycket kontakt med Rebecka, eftersom vi var tre säljare till lägenheten. Läs mer
  • Glenn L
    Glenn L skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Rebecca är en väldigt välorganiserad och kunnig mäklare som ger inger förtroende. Hon är proffsig i sin yrkesroll och jag skulle rekommendera henne som mäklare alla dagar i veckan Läs mer
  • Jennifer A
    Jennifer A skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Rebecca var en fantastisk mäklare som gjorde det lilla extra. Med tanke på att vi sålde från ett annat län, så skötte hon det exemplariskt. Kan inte mer ämnat lovorda henne! Läs mer
  • Birgitta E skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket bra. Smidigt proffsigt och enkelt samt trevlig upplevelse. Läs mer
  • Maria A skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Mycket nöjda. Fick all information på ett tydligt sätt. Lätt att få tag på och svarade snabbt på frågor. Läs mer
    2017-03-01 Rebecca P svarar Maria A
    Tack Maria! Kul att höra! Lycka till med renoveringen!
  • Inge K skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Det syns på Rebecca att hon tycker om sitt arbete. Och det görs på ett proffsigt och vänligt sätt, med goda råd då så behövs. Känns som att både säljare och köpare är nöjda med hennes sätt att hantera uppdraget. = SNYGGT JOBBAT Läs mer
    2017-03-01 Rebecca P svarar Inge K
    Tack Inge, så roligt att höra! Hoppas att du trivs bra i ditt nya boende!
  • Åsa S skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Lättillgänglig mäklare som ser till att svara på alla frågor i den mån det är möjligt. Proffsigt bemötande vid kontraktsskrivning.
    Blev dock lite utdragen köpeprocess pga få intresserade av objektet men mäklaren gjorde vad hon kunde för säljarens skull, och av den anledningen hann vi som köpare tänka till lite extra vilket känns bra. Läs mer
    2017-03-01 Rebecca P svarar Åsa S
    Tack Åsa! Ja ibland kan försäljningsprocessen ta lite längre tid än vad vi kanske är vana vid men skönt att ni kände att ni fick landa i ert beslut och hoppas att ni ska trivas i huset!
  • Linda T skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Rebecca Persson har varit en bra mäklare med gott bemötande och mycket kunskap. Läs mer
    2017-03-01 Rebecca P svarar Linda T
    Tack Linda! Det var roligt att få hjälpa er att sälja lägenheten. Hoppas att ni trivs bra i ert nya hus!
  • Jan O skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Tacksam för Rebeccas hjälp att sälja en bostadsrätt! Läs mer
    2017-03-01 Rebecca P svarar Jan O
    Tack Jan! Roligt att du är nöjd!
  • Ola W skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Inget att klaga på. Allt har gått smärtfritt hittills. Läs mer
    2017-03-01 Rebecca P svarar Ola W
    Tack Ola! Jag hoppas att du ska bli nöjd med det sista också!
  • Gezim H skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag uppfattade Rebecca Persson som en mycket bra och trevlig mäklare. Hon bemötte mig som köpare på ett mycket bra sätt. Mycket lätt att ha med att göra. Läs mer
    2017-03-01 Rebecca P svarar Gezim H
    Tack Gezim! Hoppas att allt går bra med renoveringen. Lycka till i din nya lägenhet!
  • Johan L skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Fungerade jättebra!!!
    Var till stor hjälp och svarade snabbt på diverse frågor. Läs mer
    2017-03-01 Rebecca P svarar Johan L
    Tack, härligt att höra! Hoppas att ni trivs bra!
  • Patrik P
    Patrik P skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Proffsigt och bra! Allt gick jättesmidigt och vi fick våra frågor besvarade. Läs mer
    2017-03-01 Rebecca P svarar Patrik P
    Tack Patrik! Roligt att höra att ni är nöjda!
  • Elina L skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Fantastisk! Tack för all hjälp! Läs mer
    2017-03-01 Rebecca P svarar Elina L
    Kul att höra! Tack för ett gott samarbete Ellina!
  • Claes J
    Claes J skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Trevligt och professionellt bemötande. Bra löpande information under försäljningen. Levererade vad man kan förvänta sig. Läs mer
    2017-03-01 Rebecca P svarar Claes J
    Tack Claes! Roligt att höra att du är nöjd!
  • Henryk K skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Ett utmärkt och proffesionellt bemötande. Läs mer
  • Mattias R skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag fick ett mycket trevligt och professionellt bemötande av Rebecca Persson.
    Jag upplevde som kund att mäklarens arbete sköttes smidigt och det lever upp till över min förväntan. Läs mer
  • Katarina S skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Kunnig, stabil, effektiv och mycket vänlig. Läs mer
  • Ingegerd G skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Rebecca upplevde jag som kunnig snabb och med ett trevligt bemötande.Hon levde verkligen upp till mina förväntningar som kund. mvh. Ingegerd Gustafsson. Läs mer
  • Katarina J skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Ett glatt och trevligt bemötande. Proffsig, ordentlig och lugn. Lever verkligen upp till våra förväntningar. Läs mer
  • Peter P skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jag är väldigt nöjd med Rebeccas arbete vid försäljningen av vår fastighet. Hon har mycket väl levt upp till vår förväntan. Läs mer
  • Emma B
    Emma B skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Jätte bra mäklare som snabbt svarar på alla frågor även om dom känns lite dumma :) Läs mer
  • Lisa E skrev om Rebecca Persson en del av Fastighetsbyrån Varberg
    Att köpa bostad i Sverige är en o-transparent upplevelse då endast en mäklare sitter som medlare mellan säljare och potentiell köpare. I USA tex. har båda parter sin egen mäklare.

I vårt fall frågade vi i ett tidigt skede Rebecca om säljaren ville sälja innan visning. Till svar fick vi att säljaren ville ha igång en budgivning.

När vi sedan var de enda budgivarna, väntade Rebecca i flera dagar på att få in fler bud och hävdade att hon gav fler visningar samt hade fler visningar inplanerade. Då Rebecca visste att vi var väldigt intresserade av objektet känner vi att hon väntade ut oss att återigen fråga vad säljaren ville ha för bud för att komma till ett avslut i affären.

Ironiskt nog budade vi alltså med oss själva, istället för att få objektet till angivet utgångspris.

Det vi funderar över är huruvida utgångspriset var ett acceptpris eller faktiskt ett lockpris.

Eftersom säljare och köpare inte har någon kontakt så är det svårt att veta om man blir förd bakom ljuset eller ej.

Var det säljaren eller mäklaren i detta fall som var girig?!

Mäklarkåren i Sverige har tyvärr ett dåligt rykte, men vi hoppas branschen kan bli mer transparent.

Skulle vi rekommendera Rebecca eller använda oss utav hennes tjänster? Nej.

Med vänlig hälsning,
    Lisa och Niklas Enander Läs mer