108 rekommendationer

Andreas Helgoson
en del av Fastighetsbyrån Vasastan

Som fastighetsmäklare har jag ett genuint engagemang och mitt mål är att alltid försöka överträffa dina förväntningar genom att vara lyhörd och noggrann. Jag trivs bra i Vasastan och för mig har det alltid varit en självklarhet att arbeta här med dess perfekta mix av storstadspuls och närhet till grönområden. För mig är det viktigt med långsiktiga relationer samt att leverera en mäklartjänst på högsta nivå med ständigt återkommande kunder och rekommendationer.
Karlbergsvägen 40
113 27 Stockholm — Visa karta

Vad tror Andreas att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 108 kunder tycker om Andreas Helgoson

• Andreas M
    Andreas M skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas hjälpte mig sälja lägenheten och levererade över mina förväntningar. Otroligt engagerad, trovärdig, kommunikativ och tillmötesgående vilket underlättar en annars stressig och nervös process. Ska vi sälja igen råder det inget tvivel! Varma rekommendationer!!!
  • Farnaz S
    Farnaz S skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är en otroligt lyhörd och engagerad mäklare. Han är otroligt kompetent och har alltid funnits tillgänglig för frågor och funderingar under hela säljprocessen. Allt har gått väldigt smidigt och jag skulle varmt rekommendera Andreas till alla som söker en professionell mäklare!
  • Tobias J
    Tobias J skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Otroligt engagerad, kunnig och seriös.
  • Anna L
    Anna L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi är mycket nöjda med valet av Andreas Helgosson som mäklare vid försäljningen av vår lägenhet i Vasastan. Andreas är mycket professionell från början till slut. Vi bor utomlands och överlät extra stort ansvar i samband med visning och försäljning, vilket har fungerat utmärkt. Vi kan varmt rekommendera denne mäklare!
  • Joachim H
    Joachim H skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas var väldigt lyhörd och duktig på sitt jobb. Rekommenderar han starkt.
  • Simon B
    Simon B skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag rekommenderar starkt Andreas! Pålitligt och noggrann mäklare som gör det bästa för såväl köpare som säljare.
  • Jens L
    Jens L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag träffade flera mäklare inför min försäljning innan jag valde att ge Andreas uppdraget. Viktigt för mig var att anlita en mäklare som kunde ge snabb och komplett återkoppling och som var noggrann och ärlig som person samt hade vilja att vara guide genom hela försäljningsprocessen, inklusive saker som man kanske först inte tänker på (hantverkarkontakter, styling, städning, offerter, o.s.v.). Andreas var lyhörd, snabb och noggrann och det uppskattade jag mycket. I slutändan såldes min lägenhet till ett pris jag var mycket nöjd med och jag är övertygad om att Andreas via sina handlingar och sitt kundbemötande bidrog till det.
  • Anders N
    Anders N skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är ett proffs ut i fingerspetsarna. Han skötte vår affär exemplariskt innan, under och efter försäljningen. Rekommenderar starkt!
  • Eva L
    Eva L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är påläst, kunnig och väldigt trevlig. Alltid nåbar och svarade snabbt på frågor och funderingar jag hade under processen. Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera Andreas till alla som funderar på att sälja sin bostad!
  • Oscar E
    Oscar E skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas var mycket professionell och duktig på att informera om allt som hände utan att vara för påstridig. Servicemässigt så gick han den extra milen och dessutom var han väldigt lyhörd för mina önskemål som säljare, vilket man aldrig kan ta för givet. Kan varmt rekommenderas.
  • Charlotte N
    Charlotte N skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är en ödmjuk och lyhörd person och mäklare som verkligen tillgodoser ens önskningar & krav. Nogrann och proffsig vid möten/ fotografering och visning. Vill verkligen rekomendera Andreas till andra som är redo att sälja sin pärla i vasastan.
  • Martina H
    Martina H skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas var den bästa mäklare jag kunde tänka mig. Svarade snabbt och proffsigt på mina tusen frågor. Även sent på kvällen. Och framförallt så fick jag väldigt bra betalt för lägenheten.
    Jag kan inte annat än rekommendera honom, han var verkligen fantastiskt!
  • Madelene L
    Madelene L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag kom i kom i kontakt med Andreas när jag köpte en lägenhet i Vasastan i Stockholm. Jag blev glatt överraskad över att Anderas var så tillmötesgående och svarade på alla mina frågor och funderingar även efter köpet trots att Anderas var anlitad av säljaren. Jag skulle själv kunna tänka mig att anlita Andreas för en kommande försäljning. Jag upplever Andreas som kompetent, professionell och lätt att samarbeta med.
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas var mycket noggrann och höll oss väl informerade genom hela försäljningsprocessen. För den som söker en seriös och pålitlig mäklare skulle jag absolut rekommendera Andreas.
  • Ernesto G
    Ernesto G skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Tack vare Andreas Helgosons noggranna och lyhörda bemötande kände vi oss aldrig stressade under säljprocessen av vår lägenhet. Det betydde väldigt mycket för oss eftersom vi bott i den så länge! Erika o Ernesto
  • Erika S
    Erika S skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Tack vare Andreas Helgosons noggranna och lyhörda bemötande kände vi oss aldrig stressade under säljprocessen av vår lägenhet. Det betydde mycket för oss eftersom vi bott där länge! Erika o Ernesto
  • Anna L
    Anna L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är Stockholms bästa mäklare!
  • Sung Hae P
    Sung Hae P skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är mycket trevlig, proffsig och kunnig. Det har blivit ett bra samarbete och en lyckad försäljning.
  • Martin K
    Martin K skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi kan verkligen varmt rekommendera Andreas Helgoson. Andreas är en person vars ödmjuka framtoning samt profesionella bemötande ger ett slutresultat som överträffar förväntningarna. Han lämnar ingenting åt slumpen, är påläst om objekten han tar sig an, och ser även till att leverera det lilla extra. En mäklare som har båda fötterna på jorden och koll på marknaden. Fingertoppskänsla när den är som bäst. Andreas kommer att gå långt. Tack Andreas! Hälsningar från Johanna, Martin, Wira & Lin.
  • Brontén E
    Brontén E skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag är mycket nöjd efter att ha anlitat Andreas Helgoson som mäklare. Han var lyhörd för mina önskningar och jag fick ständiga uppdateringar under försäljningens gång. Andreas agerade hela tiden väldigt professionellt och jag kände mig trygg under hela processen. Jag skulle rekommendera Andreas alla dagar i veckan. Han får högsta betyg.
  • Christoffer Å
    Christoffer Å skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Ambitiös och duktig mäklare! Nogrann och väldigt trevlig.
  • Pernilla A
    Pernilla A skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Väldigt serviceminded och profisionell mäklare!
  • Mats L
    Mats L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag har sålt och köpt ett flertal lägenheter under åren som har gått. Andreas H är utan tvekan den som skött förmedlingen på det absolut proffsigaste sättet. Med tålamod, "örat mot marken" och en 24/7 mentalitet gjorde han min försäljning till en affär över förväntan. Kan starkt rekommendera honom till vem som än behöver hjälp med en lägenhetsaffär. Mvh Mats Lagerkvist
  • Anna E
    Anna E skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi anlita Andreas Helgoson på Fastighetsbyrån Vasastan för försäljning av vår 2,5:a på Sankt Eriksgatan i Vasastan. Vi är otroligt nöjda med arbetet Andreas utförde inför och under försäljningen av vår lägenhet. Han är otroligt seriös, trevlig och engagerad samt tillmötesgående. Vi önskade lite fler bilder på lägenheten som vi kom på i efterhand, vilket direkt ordnades. Vi rekommenderar varmt att anlita Andreas Helgoson.
  • Frida L
    Frida L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi träffade Andreas när han visade en annan bostad och fick en väldigt bra känsla för honom. När vi sedan anlitade honom har han varit engagerad, duktig och trevlig under hela processen. Vi är mycket nöjda!
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Hjälpte oss med sina kontakter till styling och råd inför visning till en kanonförsäljning!
  • Malin A
    Malin A skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas har från dag ett varit otroligt professionell och hjälpsam. Vi har haft ett stort förtroende för det jobb han har lagt ner kring försäljningen av vår lägenhet. Vi är mycket nöjda med vårt samarbete. Malin af Sillén
  • Oskar T
    Oskar T skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Allt gick utmärkt. Mycket snabb återkoppling genom hela processen. Snabbt avslut men till ett mycket bra pris pga bra förhandlande och is i magen. Flyttade utomlands och Andreas löste fullmakter o.d. smidigt.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi är nöjda med Andreas och hur han hanterade försäljningen av vår lägenhet.

Andreas följde en tydlig struktur men var också lyhörd för frågor och åsikter fårn oss som säljare genom hela säljprocessen. Allting kändes väldigt smidigt och tryggt och det märks att Andreas har otroligt bra koll på Vasastan och ett stort kundregister, vilket krävs för att genomföra en lyckad försäljning.

Slutpriset är vi också nöjda med :)
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas hjälpte oss med försäljningen av vår lägenhet och vi är väldigt nöjda med hela processen från inledande diskussioner till genomförd försäljning. Andreas var mycket hjälpsam och vi kan varmt rekommendera honom till alla som vill sälja sin lägenhet.
  • Michaela P
    Michaela P skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas sålde min lägenheten på Dalagatan nu under hösten.

Jag är verkligen supernöjd med Andreas som mäklare och kan varmt rekommendera honom (vilket jag också redan gjort till vänner)! Andreas har varit oerhört tillmötesgående, snabb på att svara och ständigt hållit mig uppdaterad kring vad som händer i säljprocessen. Även köparen av min lägenheten berömde vid kontraktsskrivningen Andreas professionalism och bemötande under och efter visning, vilket är ett tydligt tecken på en mäklare som på ett suveränt sätt möter såväl säljares som köpares behov.
  • Per L
    Per L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Lugn, metodisk och professionell. Ger ett pålitligt intryck och en av få mäklare jag träffat som känns genuin.
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Bra, professionell och vänligt bemötande. Kan varmt rekommendera Andreas till andra!
  • Mikaela D
    Mikaela D skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är mycket kunnig samt proffesionell och trevlig. Vi kommer att rekommendera honom till alla som ska sälja sitt boende.
  • Elisabeth D
    Elisabeth D skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    En mycket engagerad, pålitlig, ärlig mäklare som skötte min bostadsförsäljning. Jag var bortrest/utomlands när detta skedde och trots detta fick jag bra feedback, och försäljningen blev slutförd. En stor eloge till Andreas Helgoson.
  • Pär N
    Pär N skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Köpte vår senaste lägenhet med Andreas som säljmäklare, fungerade mkt bra och smidigt med generösa kontraktstider (signade ca 21:30). Uppkom ett mindre strul med en icke godkänd OKV-besiktning och Andreas ordnade ett mkt bra tilläggsavtal som både vi och säljarna enkelt kunde enas om.
  • Ronald H
    Ronald H skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas var lyhörd, hade lokal kännedom och var dessutom bra engagerad genom hela säljet av min bostadsrätt I Stockholms innerstad.
  • Marie M
    Marie M skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag är verkligen nöjd med Andreas arbete vid försäljning av min lägenhet. Han var från början till slut mycket kunnig, noggrann, trevlig och hjälpsam. Jag kan därför verkligen rekommendera Andreas vid försäljning av lägenhet.
  • Eva P
    Eva P skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi är alltigenom nöjda med hela processen - från första mötet till avslutad försäljning av vår bostad. Med positivt bemötande och professionell stöttning gjorde Andreas försäljningen till en trygg och lönsam affär för oss.
  • Amir E
    Amir E skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Inför försäljning av vår tidigare lägenhet, hjälpte Andreas oss med hela processen.
    Andreas är en väldigt kunnig, social, flexibel och tillmötesgående person. Vi träffade flertal mäklare men valet var enkelt när Andreas kom så pass förberedd samt att han hade försäljningsrekordet i området.

Jag har redan rekommenderat Andreas till andra vänner, och hört att även dem har sålt långt över förväntan samt fått samma trygghetskänsla som jag och min sambo fick. Skulle vi sälja vår nuvarande lägenhet skulle vi definitivt ge förtroende till Andreas på Fastighetsbyrån.
  • Gustav K
    Gustav K skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde lägenhet och är mycket nöjd med Andreas arbete. Från första kontakt för mer än två år sedan till att försäljningen var så jobbade Andreas mycket bra! Han var alltid i tid till möten och ovanligt påläst och kunnig!
  • Simon B
    Simon B skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Proffsig och trevlig. Bra kommunikation.
    Klar över förväntan.
  • Morten P
    Morten P skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är väldigt professionell, driven och omtänksam. Tack vare hans stora engagemang fick vi ut betydligt mer för vår lägenhet än vad vi hade räknat med från början. Det märktes tydligt att han verkligen jobbade för att få in bud från många spekulanter. Helt klart värt besväret att skaffa en riktigt duktig mäklare som Andreas.
  • Anna P
    Anna P skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas tog hand om försäljningen av vår 2:a. Han gav ett mycket professionellt, ärligt o engagerat intryck. Vi fick bra tips och råd inför korttagning, visning och allt praktiskt runt omkring, lämnade ingenting åt slumpen utan var noggrann med att allt skulle bli bra. Aldrig några problem att få tag på Andreas. Detta engagemang avspeglade sig med största sannolikhet i den fina budgivning som uppstod:D
  • Veronica A
    Veronica A skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas Helgoson är en ärlig, uppriktigt och väldigt inriktat mäklare . Han är öppen för frågor , lyssnar noggrant och strävar efter att nå en bra uppgörelse både för säljare och köpare. Jag varmt rekommenderar Andreas Helgoson som mäklare !
  • Andres V
    Andres V skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag kan verkligen ge mina absolut varmaste rekommendationer för Andreas Helgoson på Fastighetsbyrån. Han lyckades inte bara leverera över allas förväntan, nya rekord och genuint engagemang genom hela säljprocessen, utan han visade även förstaklass-service under 1 års period vi hade kontakt - från det att han värderade min lägenhet till att han såg till att kontraktet vid försäljningen skrevs på. Alla mina framtida fastighetsaffärer kommer gå igenom Andreas! 10/10! BÄST i Vasastan!
  • Marie L
    Marie L skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas Helgoson sticker ut från övriga mäklare jag träffat på. Han utstrålar trygghet, seriositet och ödmjukhet!
    Väldigt trevligt och i detta fall direkt avgörande för mitt köp av ny bostad!
  • Carl G
    Carl G skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas är en mycket seriös, professionell och kunnig mäklare som jag stark till rekommendera. Han arbetade målmedvetet genom hela försäljningsprocessen och fanns alltid till hands för frågor. Han är flexibel och lyssnar på förslag och synpunkter. Andreas arbetar mycket transparent mot såväl säljare som köpare vilket skapar en trygghet för bägge parter efter avslutad affär.
  • Mattias E
    Mattias E skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas Helgoson på Fastighetsbyrån sålde vår lägenhet i Vasastan i november. Han gjorde ett mycket bra jobb och gjorde affären till ett nöje. Han är verkligen pragmatisk, håller vad han lovar och jobbar hårt. Andreas genomdrev försäljningen med stor drivkraft, stort engagemang och var i alla lägen mycket hjälpsam. Han är lyhörd, kommer med bra input och är mycket påläst. Vi kan inget annat än starkt rekommendera Andreas. Sist men inte minst lyckades vi med Andreas hjälp långt över förväntan vad gäller slutpriset, något vi är övertygade om har med hans noggrannhet och engagemang att göra.
  • Emma K
    Emma K skrev om Andreas Helgoson en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Andreas hjälpte mig att sälja min lägenhet. Under hela processen var Andreas väldigt ambitiös, väl påläst och fullt tillgänglig. Jag upplever att Andreas har ett härligt sätt att bemöta människor på vilket gav mig en trygghetskänsla under visningsdagarna. Jag upplevde också att Andreas verkligen ansträngde sig för att marknadsföra min lägenhet på alla möjliga sätt. Jag skulle varmt rekommendera Andreas till mina vänner.
Andreas Helgoson
Robert Ljungström