Matteus Merzinger
en del av Fastighetsbyrån Vasastan

Viktiga ledord som affärsmässighet, kunskap, engagemang, lyhördhet och trovärdighet genomsyrar både hur jag utför mitt jobb som mäklare och även min arbetsplats som jag valt med omsorg. Går du i säljtankar eller har frågor kring ditt boende ska du inte tveka på att kontakta mig. Jag har en lång och bred erfarenhet av bostadsmarknaden här i Vasastan/Norrmalm och jag berättar gärna mer om hur mitt arbetssätt kan göra skillnad för dig!
Kungstensgatan 18
113 57 Stockholm — Visa karta

Vad tror Matteus att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 11 kunder tycker om Matteus Merzinger

• Gustav H
    Gustav H skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Rekommenderar Matteus starkt. Extremt proffsig mot både mig och min sambo som båda sålde lägenheterna med honom. Gjorde verkligen det extra som krävdes för att få till bra försäljningar. Läs mer
  • Lotta N
    Lotta N skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Sålde min lägenhet.
    Han var bra på att ringa och uppdatera men kändes ganska oengagerad i själva säljandet. Läs mer
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vann flera budgivningar (som säljarna valde att dra tillbaka då de inte var nöjda med prispengen) innan denna och blev bemött med respekt och en icke-säljig-approach. Upplevde inte samma i denna budgivning (som det blev affär på).

Exempel:
    -Uppdaterad annons på Hemnet med acceptpris utan att informera mig som köpare som vunnit budgivningen
    -Inbokning av fler visningar för att få in fler spekulanter
    -Jag fick ringa för att få uppdatering om hur säljaren tänkte dagar efter mitt senaste bud (även när jag budat över mig själv flera gånger)
    -Ville få med en del av möblemanget i prispengen varvid jag fick responsen "Det kommer inte gå då möbeln är väldigt dyr men jag kan kolla med säljaren". Möblemanget ingick sedan och när jag träffade säljaren på kontraktskrivningen var denna mycket nöjd med att inte behöva sälja av möblemanget.
    -Jag upplevde att jag som intressent inte var intressant eller respekterad under denna del av affären.

Ovan gäller den process som var under budgivning och kontraktskrivning. Bemötandet var betydligt bättre under överlåtningsdagen. Läs mer
  • Niklas J
    Niklas J skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Matteus var professionell, engagerad och gjorde ett trevligt intryck. Jag kan varmt rekommendera Matteus att sälja Er bostad.

//Niklas Läs mer
  • Marianne G
    Marianne G skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Jag köpte en tvåa i innerstan. Matteus var hjälpsam, flexibel och tillmötesgående. Bra erfarenhet! Läs mer
  • Kjell-Ole H
    Kjell-Ole H skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Mycket proffesionellt agerande med klar och tydlig kommunikation. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Margareta W
    Margareta W skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Uppmärksam, vänlig, nåbar och trovärdig. Vi är väldigt nöjda. M har sålt två lägenheter för vår räkning och vi har köpt en där han var mäklare. Läs mer
  • Karin R
    Karin R skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Vi sålde vår lägenhet med hjälp av Matteus Merzinger på Fastighetsbyrån. Vi fick god hjälp, ett professionellt bemötande och en väl genomförd försäljning. Allt fungerade bra från början till slut.

Hälsningar
    Karin Reback Läs mer
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Allt har funkat Perfekt! Högsta betyg till Mateus Merzinger och Fastighetsbyrån!
    Tusen tack för hjälpen! Mateus har gjort ett toppenjobb! Läs mer
  • Charlotte G
    Charlotte G skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan
    Matteus har varit väldigt trevlig, tillmötesgående och professionell. Visningen va bra, samt smidig och snabb budgivning. Jag är helnöjd. Dock va själva prospektet inte så säljande. Det rum som var absolut i "sämst" skick hade blåsts upp på en helsida. Där hade man istället kunnat välja den fina hallen, eller köket. Toaletten som va lite halvtrist hade jag haft en mindre bild på. Men som köpare är jag nöjd, men som säljare hade jag nog pushat för att justera prospektet en aning för att verkligen visa upp lägenheten från sin bästa sida. Läs mer
  • Li J
    Li J skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan