Mäklare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Fastighetsbyrån Vasastan Matteus Merzinger
Matteus Merzinger
Registrerad mäklare sedan 2012
Aktiv på Reco.se sedan 2014
Viktiga ledord som affärsmässighet, kunskap, engagemang, lyhördhet och trovärdighet genomsyrar både hur jag utför mitt jobb som mäklare och även min arbetsplats som jag valt med omsorg. Går du i säljtankar eller har frågor kring ditt boende ska du inte tveka på att kontakta mig. Jag har en lång och bred erfarenhet av bostadsmarknaden här i Vasastan/Norrmalm och jag berättar gärna mer om hur mitt arbetssätt kan göra skillnad för dig! Läs mer

Läs vad 18 kunder tycker om Matteus Merzinger

• Tomas E sålde sin bostad med hjälp av Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan

2018-12-08

Matteus har hjälpt mig både sälja och köpa lägenhet i flera omgångar. Han är kunnig och seriös och sätter alltid kunden i fokus. Han har visat att han klarar av att hålla sitt fokus och lugn även när det har uppstått spänning mellan köpare och säljare. Det är i mitt tycke det bästa betyg man kan få, man får alltid visa vad man går för när man stöter på motgångar. Läs mer
  • Lina O
    Lina O skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan

2018-11-15

Första gången jag träffade Matteus så sålde han en nyproducerad lägenhet till mig och min familj. Vi var väldigt nöjda med hans bemötande så vi gav honom uppdraget att sälja vår dåvarande lägenhet vilket gick fantastiskt bra. Så när vi nu skulle flytta igen så var det självklart att ringa Matteus. Han har varit tydlig i kommunikationen och framförallt återkopplat information vilket alltid är ovärderligt i så stora transaktioner som lägenhetsköp. Läs mer
  • Wille R skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan

2018-11-04

Sålde vår 2:a. Trevlig men lite rörigt med byte av mäklare precis innan försäljningen. Läs mer
  • Jacob N
    Jacob N skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan

2018-10-29

Matteus ingav stort förtroende och hjälpte mig sälja min lägenhet lätt och smidigt Läs mer
  • Charlotta Å skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan

2018-10-21

Matteus inger stort förtroende och kunnande. Han är snabb vid återkoppling och svar. Jag rekommenderar honom varmt inför bostadsaffärer. Läs mer
  • Desirée S skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan

2018-10-09

Trevlig, erfaren och pålitlig mäklare! Flexibel som gör det lilla extra. Vi är supernöjda med Matteus och rekommenderar honom varmt vidare. Läs mer
  • Britt-Marie J skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan

2018-10-05

Det är i huvudsak min man som haft kontakt med Matteus men jag upplever att det varit positiva kontakter med God service och snabb återkoppling. Jag är en person med ganska höga förväntningar vad gäller snabbhet i återkoppling och dessa har Matteus uppfyllt. Läs mer
  • Gustav H skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan

2018-09-20

Rekommenderar Matteus starkt. Extremt proffsig mot både mig och min sambo som båda sålde lägenheterna med honom. Gjorde verkligen det extra som krävdes för att få till bra försäljningar. Läs mer
  • Lotta N skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan

2018-09-17

Sålde min lägenhet.
    Han var bra på att ringa och uppdatera men kändes ganska oengagerad i själva säljandet. Läs mer
  • Lisa E skrev om Matteus Merzinger en del av Fastighetsbyrån Vasastan

2018-09-16

Vann flera budgivningar (som säljarna valde att dra tillbaka då de inte var nöjda med prispengen) innan denna och blev bemött med respekt och en icke-säljig-approach. Upplevde inte samma i denna budgivning (som det blev affär på).

Exempel:
    -Uppdaterad annons på Hemnet med acceptpris utan att informera mig som köpare som vunnit budgivningen
    -Inbokning av fler visningar för att få in fler spekulanter
    -Jag fick ringa för att få uppdatering om hur säljaren tänkte dagar efter mitt senaste bud (även när jag budat över mig själv flera gånger)
    -Ville få med en del av möblemanget i prispengen varvid jag fick responsen "Det kommer inte gå då möbeln är väldigt dyr men jag kan kolla med säljaren". Möblemanget ingick sedan och när jag träffade säljaren på kontraktskrivningen var denna mycket nöjd med att inte behöva sälja av möblemanget.
    -Jag upplevde att jag som intressent inte var intressant eller respekterad under denna del av affären.

Ovan gäller den process som var under budgivning och kontraktskrivning. Bemötandet var betydligt bättre under överlåtningsdagen. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Vasastan

Andreas Helgoson