en del av Fastighetsbyrån Västerås

4.4 / 5 i betyg — 29 rekommendationer

Läs vad 29 användare tycker om Jeff Moorberg

• Kajsa K
    Kajsa K skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Köpare: OK. Kändes lite stressat. Jag hade velat se lägenheten en gång till innan vi skrev papper.

Säljare: Bra. Även här kändes dock som om det var bråttom, vilket jag upplevde lite stressande.
  • Jens N
    Jens N skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Mäklaren har på ett bra och proffsigt sätt åtagit sig uppdraget och sen även uppnått det önskade resultatet.
    2016-09-30 Jeff M svarar Jens N
    Hej. Det är skönt när de små problemen löser sig. Lycka till med nya huset!
  • Paul H
    Paul H skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Bra kontakt och samarbete med snabb återkoppling.
    2016-09-29 Jeff M svarar Paul H
    Tack. Lycka till med ditt nya äventyr i Stockholm.
  • Göran J
    Göran J skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Hej jag vill besvara er förfrågan om Jeff.
    När vi träffades första gången för värdering så satt Jeff ett utgångspunkt på 2-2,2 miljoner eller mer
    Men när vi åter träffades så ville Jeff gå under 2miljoner.
    Det blev ett utgångspris på 1,850,000. Jag fick direkt missnöje av barnen och även grannarna hade åsikter,
    då två grannar hade samma gissningar på 2,5-2,8 milj,
    När vi träffades en sista gång när vi ville veta vad blir kvar i vinst pengar.Så sa jag att vi godtar inte utgångspunkt priset
    utan jag ville ha minst 2,2 milj. som ändrades till 2,850milj. När sedan visningshus blev klar så kom en förfrågan om tidigare visning.OK för mejlet om han höjer bra utan motbjudningar.När köparen kommer med sin far som jag känner som min dotters klasskamrat,så tyckte jag att det var trevligt.Jag frågade Jeff om vi kunde gå över 2,4milj. men det tyckte inte han utan motbjudningar. Det blev sålt för 2,4milj.När grannar får höra detta så frågade de mejl om jag inte trodde på kompis affär.
    Min slutliga åsikt så är det Jeff skyldighet att få ut det mesta,framför allt när han tar dit till förhandsvisning visning. MVH/Göran
    2016-09-29 Jeff M svarar Göran J
    Hej.
    Med 29.000 kronor per kvadratmeter är ditt hus den tredje dyraste försäljningen i Dingtuna någonsin, så du har förmodligen fått det marknaden kan betala.

Vi har inget egenintresse i att sälja före de öppna visningarna. Tvärtom, det är då vi träffar våra kommande köpare och säljare.
  • Erik H
    Erik H skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Ointresserad vid visning (satt ute och solade) och visade mer intresse för äldre besökare.
    Pantbrev saknades men Jeff uppgav att vi som köpare inte skulle drabbas. Vår bank informerade sedan om att vi ej kunde belåna det belopp där pantbrev saknades. Vid tillträdes önskade vi då en revers där beloppet betalas först när vi kan belåna denna andel, vilket Jeff tyckte var något vi skulle sagt tidigare trots att det var han som inte dubbelkollat vad som gällde. Ett exempel på ett ganska oproffsigt intryck från en mäklare.
    2016-07-12 Jeff M svarar Erik H
    Tråkigt att er bank inte kunde belåna det belopp där pantbrev saknades. Jag har ett liknande fall med annan bank och de tittar inte på de förkomna pantbreven när de bestämmer hur mycket kunden får låna, utan det är 85 % av köpeskillingen som gäller.
    Det förkomna pantbrevet är säljarens ansvar och när kostnaderna är betalda så blir pantbrevet nyfastställt och kan användas av banken.
  • Asmar G
    Asmar G skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Han är väldigt duktig. Jag är nöjd att hade bästa mäklare
    2016-06-01 Jeff M svarar Asmar G
    Tack och lycka till med nya huset!
  • Lars L
    Lars L skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    bra...................................
    2016-06-01 Jeff M svarar Lars L
    Tack. Ditt hus kommer att bli ett toppenställe när alla bitar med kommunalt VA är på plats.
  • Arvo P
    Arvo P skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    snabb och proffsig och hjälpsam, har fungerat bra med kontakterna!
    2015-12-08 Jeff M svarar Arvo P
    Tack. Lycka till med flytten till Eskilstuna.
  • Malin L
    Malin L skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    En fantastisk mäklare! Flera som han skulle behlvas
    2015-11-19 Jeff M svarar Malin L
    Tack, det värmer i höstmörkret. Lycka till i din nya egna bostad.
  • Therese S
    Therese S skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Mycket bra. Snabb återkoppling, förtroendeingivande.
    2015-11-19 Jeff M svarar Therese S
    Tack. Hoppas att du kommer att trivas med den härliga sjöutsikten!
  • Sanna E
    Sanna E skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Super trevlig! Och försäljningen gick som smort :)
  • Brigitte E
    Brigitte E skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Bra information från honom under hela förloppet
    Bemötandet kändes seriöst
  • Lotta N
    Lotta N skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jeff Moorberg har visat ett stort engagemang och har hjälpt mig på allra bästa sätt vid min försäljning! Vill du anlita en mäklare med stor kunskap och gott hjärta vill jag varmt rekommendera honom!!
  • Anna O
    Anna O skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Han var duktig och professionell. har inget dåligt att säga om varken honom eller fastighetsbyrån.
  • Camilla N
    Camilla N skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Han har varit effektiv och professionell.
    2015-06-30 Jeff M svarar Camilla N
    Tack och lycka till med nya verksamheten i Västerås.
  • Viktor M
    Viktor M skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    De va första gången jag köpte bostad. jag trodde det skulle vara svårt, komplicerat, tidskrävande och mycket papper! eller mycket papper va det ju, men Jeff fixade allt och besvarade alla mina frågor. Det va ju jätte enkelt! om jag ska beskriva de hela med några ord så blir det : lätt och skitbra! Perfekt helt enkelt.
    2015-05-19 Jeff M svarar Viktor M
    tack Viktor. Alltid lika roligt att kunna hjälpa till. Lycka till i din nya, egna bostad.
  • Tuija J
    Tuija J skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har fått ett bra och professionellt bemötande av Jeff hela tiden och han motsvarar alla förväntningar jag har på en seriös mäklare.
    2015-05-19 Jeff M svarar Tuija J
    Tack för förtroendet. Du är välkommen igen som kund om du flyttar tillbaka till Västerås igen.
  • Ulf G
    Ulf G skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Proffsessionellt bemötande och handhavande hela vägen
    2015-02-11 Jeff M svarar Ulf G
    Tusen tack. Hoppas att ni kommer att trivas i nya huset!
  • Marcus M
    Marcus M skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Saklig, seriös och punktlig. Har anlitat han tre gånger under de senaste 1,5 året med mycket bra resultat.
    2015-02-11 Jeff M svarar Marcus M
    Tack. Alltid trevligt att göra affärer med dig!
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Gav ett trevligt och kunnigt intryck. Man får förtoende för honom. Vi köpte hus av honom och har även anlitat honom nu för försäljning av ett annat hus under Januari 2015.
  • Anki L
    Anki L skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Snabbt och bra avslut av försäljningen.
  • Marie-louise J
    Marie-louise J skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Vi köpte en lägenhet via Jeffoch blev så just hanterade att han även fick sälja vårt hus.
    Vi kanske fick lite mindre för huset än vad som ställts i utsikt innan av Jeff,men vi klagar inte.
    Informationen och kontakterna hat funkat klockrent underhand.
    Vi tycker förhållandet varit helt ok.
  • Martin H
    Martin H skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Mycket bra, seriöst intryck inget att anmärka på!
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Bra fastighetsbyrå, där mäklaren får en att känna sig trygg. Lätt att samarbeta med.
  • Maria K
    Maria K skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Utmärkt ! På ett väldigt professionellt och tryggt sätt hjälpt mig genom lgh-försäljningen . Han har på ett ödmjukt och sakligt sätt med glimten i ögat skapat förtroende mellan mäklare köpare och säljare ..
  • Jan L
    Jan L skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    En mäklartjänst har bara till viss del med företaget bakom personen att göra.
    Sen om företaget kan erbjuda bra / prisvärda tjänster i samband med en försäljning är det positivt.
    Annars går jag till 98% på personen när jag väljer mäklare, även i detta fallet.
  • Ulla-Britt Ö
    Ulla-Britt Ö skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Tycker att vi fick ett bra bemötande och har ett bra förtroende för företaget.Fick hjälp att sälja mammas hus, hjälp med uträkning av skatten och en fin presentation av huset vid försäljningen och ett bra förtroende för Jeff Moorberg.MVH Ulla-Britt
  • Sven G
    Sven G skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har sålt genom Fastighetsbyrån två gånger. 2006 Sandviken. Fritidshus. 2013 Västerås. Bostadsrätt. Båda gångerna har allt gått smidigt och vi är nöjda. Vi rekommenderar företaget.
    Birgitta och Sven Gustafsson
  • Yvonne A
    Yvonne A skrev om Jeff Moorberg en del av Fastighetsbyrån Västerås
    Jag har redan tidigare i skriftlig enkät från Fastighetsbyrån nedskrivit mina svar och där jag skriver att jag kan rekommendera Jeff Moorberg personligen.
    Har anlitat 3 olika försäljare på Fastighetsbyrån av 2 olika fastighetsobjekt under loppet av 2 år och av dessa är det endast Jeff Moorberg som skött sitt uppdrag till fullo och som jag kan med varm hand rekommendera.
    Den första säljaren av objekt 1, glömde handlingar, ritningar, noteringar, nycklar m.m. vid visningarna och bad mig bistå.
    Var rädd för spindlar och bad en av intressenterna att ta bort en spindel i huset. Han skrev också noteringar om oss som säljare som låg framme för allmän beskådning. De som var intresserade av en visning fick inte tag i honom och helt plötsligt var han bara försvunnen. Jag läste senare i VLT att han börjat på annat företag. Jag som säljare fick bara veta att annan mäklare tagit över.
    Urdåligt skött!
    Mäklare nr 2 som tog över hamnade i bakvatten och lade bort originalhandlingar o fullmakter som jag senare hittade i huset som såldes. Den mäklaren o jag har rett ut ärendet och det är avslutat för min del men kan med anledning av ovan ej rekommendera Fastighetsbyrån som helhet.

Jeff Moorberg får mina rekommendationer!

Tycker dessutom att 5 kr till Barncanserfonden var en mycket blygsam summa och hoppas att ni glömt en nolla.

Med vänlig hälsning,
    Yvonne Alnebjer