Alla kategorier Övrigt Stockholms län Sollentuna FDL Städning

FDL Städning

Flintlåsvägen 3, 192 59 Sollentuna — Visa karta

FDL Städning är ett städningsföretag, som finns i Sollentuna från 2007 och arbetar hos privata kunder samt på uppdrag av kommun och företag. Våra kunder bor i Sollentuna, Danderyd, Upplands Väsby, Täby, Vallentuna, Spånga och närliggande kommuner samt i central Stockholm. Vi tycker om våra kunder och de stannar med oss år efter år. Vår lag är 5 städerskor, 2 vikarier, chaufför och företagsledare. Vi städar rund 30-35 hus varje vecka året rund.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 17 kunder tycker om FDL Städning

• M B
    M B skrev om FDL Städning
    Jag behövde hjälp med storstädning med kort varsel. FDL svarade snabbt och kunde boka flera personer, de erbjöd fastpris, vilket jag uppskattade. Trevlig bokare!
    Bra personal på plats i god tid. En av de talade flyttande svenska och kunde översätta till andra om dem inte förstod anvisningarna.
    Mycket nöjd med resultatet, inkl fönsterputs! Anlitas av oss gärna igen!!!
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om FDL Städning
    I fem år har vi anlitat FDL och varit nöjda med städning, punktlighet och personkontakt.
  • Marianne S
    Marianne S skrev om FDL Städning
    Vi har använt FDL Städning i snart 2 år. Vi är överlag nöjda med städningen som görs noggrant med trevlig personal, men det har varit dålig kommunikation kring ny personal vid ett flertal tillfällen vilket resulterat att vissa saker glöms bort. Detta har dock hanterats då vi påpekat det.
  • Mikael W
    Mikael W skrev om FDL Städning
    Överlag bra. Serviceinriktad personal.
  • Ellen D
    Ellen D skrev om FDL Städning
    Vi har varit kunder hos FDL Städning i 3 år och aldrig haft några problem. De är professionella och diskreta och visar alltid stor respekt för huset och för oss som kunder. Otroligt bra kommunikation.
  • Marie P
    Marie P skrev om FDL Städning
    Bra - håller alltid överenskommelser. Har varit kund i snart 6 år. Det har alltid fungerat bra. Tror att de vid ett enda tillfälle bett om att få byta dag.
  • Pernilla T
    Pernilla T skrev om FDL Städning
    Hej!
    Vi har anlitat FDL i ett par år nu. Det är bra kvalitet på städningen. Vi har haft en dedikerad tjej som känt till våra behov. Det har också funnits med en "andra-tjej" som hoppat in vid sjukdom etc. Bra kvalitetet som sagt, men det bästa är nog ändå pålitligheten och kommunikationen med ledningen som ALDRIG fallerar. Det uppskattar jag oerhört.
    mvh Pernilla :-)
  • Ivan S
    Ivan S skrev om FDL Städning
    FDL verkar rejält och städningen fungerar bra. Helt OK. Hälsningar
  • Eva-Lotta R
    Eva-Lotta R skrev om FDL Städning
    Snabba, duktiga och flexibla. Inga problem att be om en särskild tidpunkt då och då. Inga problem att be om en viss prioritering för en städning då och då.
  • anne h
    anne h skrev om FDL Städning
    mcyket trevlig personal men med viss variation i hur väl man utför arbetet. Vilket kräver viss uppföljning fråm min sida för att inte man ska börja "fuska". Betalar för en tjänst som jag har definierat och vill att den utförs korrekt.
  • Anita P
    Anita P skrev om FDL Städning
    En mycket bra och pålitlig städfirma. Är mycket nöjd med dem och kan varmt rekommendera dem.
    Rent, fint och endast positivt. Trevlig personal även om det var lite svårt med språket ibland.
  • Elisabeth L
    Elisabeth L skrev om FDL Städning
    FDL Städning är pålitliga, flexibla och alltid trevliga!
    2013-02-10 Julia S svarar Elisabeth L
    Hej Elisabeth! Tack för värma ord och trevligt samarbete i så många år!
  • My N
    My N skrev om FDL Städning
    Helt ok bra städning till bra pris.
    2013-02-10 Julia S svarar My N
    Hej My! Tack för din rekommendation. Hoppas att vi har många år av samarbete framför oss. Du och Thomas är hjärtlig välkomna!
  • karin
    karin skrev om FDL Städning
    alltid trevligt bemötande. flexibla när det gäller önskemål. är noggranna.
    2013-02-10 Julia S svarar karin
    Hej Karin, tack för fina ord. Du är hjärtlig välkommen.
  • Siri B
    Siri B skrev om FDL Städning
    Mycket proffsiga, pålitliga och trevliga!
    2013-02-10 Julia S svarar Siri B
    Tack Siri! Det är mycket trevligt att ha dig som en kund. Vi har flyttat med dig från hus till hus och det liftar vår inställning när det är en kund som litar på oss från 2008. Tack gärna för fina ord! Värma hälsningar till dig och din familj!
  • Jenny L
    Jenny L skrev om FDL Städning
    Städar bra. Bra bemötande. Olika som kommer och städar men det fungerar ändå bra
    2013-02-10 Julia S svarar Jenny L
    Hej, Jenny. Tack! Det är härligt att ha du som kund från 2009.
    Under dessa år 6 tjejer gick på mammaledighet, 2 tjejer gift sig och flyttade till annan stad. Tjejer är mestadels på 25-35 ålder, så det har skett personalbyte. Emellertid alla tjejer är tränade enligt företags kvalitetsnormer. Vi strävar efter att ha samma kvalitetsstandard år efter år och hoppas att vi lyckas.
    Tack för att du är vår kund så många år! Hälsningar, Julia
  • Laila D
    Laila D skrev om FDL Städning
    Jag tycker att FDL är väldigt flexibla och väldigt noggranna. Det som kan vara ett problem, är om man inte vill ha städat t ex efter deras rutiner. Då har de svårt att frångå rutinerna och ofta kan man inte heller kommunicera med städerskorna och uttrycka sina önskemål p g a de som städar vare sig behärskar svenska el engelska. De diskar t ex här och torkar alla bänkar och spis. Det behövs inte, tycker jag, eftersom jag gör det varje gång jag själv diskar. Då finns det annat som jag tycker är viktigare. Jag skulle önska att man inför varje städning fick kryssa i en lista där man visar att denna vecka vill jag att ni städar lite extra på ett ställe men behöver inte vara så noggranna på ett annat. Har framfört detta förut och fått till svar att det inte skulle fungera, för ibland kan det vara en gammal fläck som tar tid att få bort el dyl. Men jag har hört att vissa städbolag har sådana listor och jag tycker det verkar väldigt bra. I övrigt är jag väldigt nöjd och tycker också att det är bra att man kan välja att ha städning i bara tre timmar som jag har nu. Hos många andra bolag är minimum fyra timmar och det skulle kännas mycket i vårt lilla hus.
    2013-02-10 Julia S svarar Laila D
    Hej Laila, tack för dina kommentarer. Förstår vad du menar, men det är lite som en proffsig känsla att ha allt städat i huset, så man känner stolt när huset står klart och fint och bra doftat efter städningen.
    Om det behövs ha uteslutet någon uppgift från städning eller det finns andra önskemål, då lämnas dem gärna till kontor. På det sättet det är garanterat att information når en städerska som kommer arbeta nästa gång, även om andra städerska kunna vara sjukledig eller på semester.
    Kunds kommentarer är viktiga för oss och vi uppskattar dem.
    Tack för att du är en sådan bra kund!

Flintlåsvägen 3, 192 59 Sollentuna