Alla kategorier Sjukgymnast Västra Götaland Göteborg Femmans Sports Ortopediska Grupp

Femmans Sports Ortopediska Grupp

Rosenlundsgatan 4, 411 20 Göteborg — Visa karta

Varmt välkommen till Femmans Sports Ortopediska Grupp i Göteborg. Vi erbjuder en komplett bedömnings och behandlingslösning för såväl privatpersoner som idrottsföreningar och företag. Hos oss arbetar sjukgymnast, legitimerad arbetsterapeut och legitimerad ortopedingenjör. Vi kan ebjuda behandlingar och tjänster såsom ortopedisk manuell terapi, OMT. Akupunktur, elakupunktur, laserbehandlingar, TENS/TNS behandling, ultra ljud behandling, ergonomi, mjukdelsbehandling och massage, ordination och utprovning av ortoser samt ortopediskt skoinlägg. När vi utövar sjukgymnastik så förebygger, undersöker och behandlar vi olika typer av funktionsstörningar som hotar att begränsa eller begränsar din rörelseförmåga. I vår verksamhet ingår då metod- och kvalitetsutveckling som vi sedan också utvärderar. Alla åtgärder i förebyggandet eller i rehabiliterande syfte bygger på den bedöming och analys som vi gör efter dina kroppsliga förutsättningar och problem då vi även tar hänsyn till psykiska och sociala faktorer. Sjukgymnastik inkluderar människor i alla åldrar våra sjukgymnaster tar ett självständigt ansvar för bedömning, val av åtgärder och genomförande av själva behandlingen, givetvis även utvärdering efter avlslutad behandling. Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 258 kunder tycker om Femmans Sports Ortopediska Grupp

• Johan H
    Johan H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Fotavgjutning sch ortopediska inlägg.
    Bra service! Läs mer
  • Nellie S
    Nellie S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Fick tid snabbt och bra hjälp vid benhinneinflammation. Läs mer
  • Jessica A
    Jessica A skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Trevlig och effektiv behandling. Läs mer
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    David Long - trevlig, glad och otroligt duktig. Efter en bilolycka var jag hos ett tiotal massörer, kiropraktorer sjukvård mm men ingen lyckades fixa min rygg. Dave löste mina problem jag haft flera år på tjugo minuter. Läs mer
  • Ann B
    Ann B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Var där för att få hjälp med ryggproblem, fick akupunkturbehandling och blev rekommenderad att skaffa gjutna skoinlägg som jag har gjort.
    Alltid trevligt bemött. Har gått med långvarig smärta i min rygg och höft och betalat dyra behandlingar men aldrig blivit riktigt bra. Jag fick tips av en anhörig att jag skulle boka ett besök med mkt bra resultat. Kommer att fortsätta gå regelbundet. Läs mer
  • Sarah W
    Sarah W skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag får alltid effektiv hjälp med det jag behöver med diverse krämpor i kroppen. Dock känns behandlingstiden väldigt kort när man ändå betalat ganska mycket. Tiden en halvtimme kan vara över på 10 minuter ibland. Då hade David istället kunnat "kolla över" resten av kroppen. Helhetstänket med kroppen försvinner lite och det blir mest "akutbehandling", vilket jag måste tillstå att han är totalt outstanding på!!! Läs mer
  • Teresia T
    Teresia T skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Mycket trevligt bemötande och då jag kom dit så fick jag chans att förklara hur jag vill ha det för att sedan få det som jag önskat.

Toppen helt enkelt Läs mer
  • Kristina R
    Kristina R skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Professionell ortoped som vet vad han gör Läs mer
  • Elizabeth P
    Elizabeth P skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Utmärkt service och kunnig personal! Läs mer
  • Kjerstin F
    Kjerstin F skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Trevligt bemötande
    Snabb behandling
    Lite svårt att hitta dit. Läs mer
  • Rikard J
    Rikard J skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Köpte massage ett massagepaket
    Fick skitsnack en sjukfrånvaro ingen hjälp
    Endast försök till mer sälj Läs mer
  • Inger S
    Inger S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    utmärkt omhändertagande av Torsten som även tidigare hjälpt mig med inlägg för mina fötter, och jag blev så glad när jag åter hittade er, Läs mer
  • Birgitta O
    Birgitta O skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Var hos Torsten Ljung Ortopedteknik. Fick diagnos och råd om vart jag skulle vända mig för att få hjälp.Detta var jag nöjd med. Läs mer
  • Ida B
    Ida B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag blev hjälpt med mina problem i höften, verkligen helt fantastiskt!

Nu har jag dessutom fått hjälp med de problem som jag hag haft i ben och rygg i många år. Problemet verkar vara mina fötter, har därför gjort sulor och det börjar kännas bättre! Läs mer
  • Eva F
    Eva F skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Konsulterat Torsten Ljung o beställt skoinlägg. Bra bemötande, Torsten verkar mkt kunnig, känns tryggt. Skall bli spännande att testa inläggen. Läs mer
  • Adam T
    Adam T skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Proffsigt, trevligt. Man fick bra förtroende för dem. Läs mer
  • Jesper E
    Jesper E skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Mkt bra. Kompetent. Läs mer
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Akupunktur mot pollen och det fungerat extremt bra Läs mer
  • David P
    David P skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Med fobi för nålen och skriker som en stucken gris gav det snabba och djupa resultat för min värkande rygg. Läs mer
  • Sanna B
    Sanna B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Duktig på flera saker, riktigt hårdhänta vilket är bra när man har problem. Läs mer
  • Karl J
    Karl J skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Hej! Carl 13 år ont under hälar och hälsenor varvid vi sökte för det. Carl blev impad för snabb undersökning som han tyckte var oerhört proffsig och informativ och Torsten riktigt trevlig och kunnig. De gjutna inläggen passade perfekt och har hjälpt honom från första veckan. Skulle alla dar rekommendera er! Hälsningar mamma Jennie Läs mer
  • Emma W
    Emma W skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Gjorde Inlägg.

Bra mycket människor i butiken så svårt att få tag på någon men annars bra när det väl skedde.

Bra resultat och bemötande Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Har fått hjälp med ett flertal idrottsrellaterade skador. Andra har inte lyckats att hjälpa mig men här har jag fått hjälp som fungerar. Läs mer
  • Bitte C
    Bitte C skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Besökte Torsten Ljung och gjorde nya skoinlägg. Trevligt bemötande, proffsig och snabb hantering Läs mer
  • Tommy M
    Tommy M skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra massage fast det kändes som att handuken man låg på redan var använd av kunden innan. Läs mer
  • Göran O
    Göran O skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Har fungerat bra de gånger jag behövt hjälp. Läs mer
  • Ingela E
    Ingela E skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Lätt tillgängligt , nära till parkering
    tillmötesgående och positiv personal Läs mer
  • Jakob S
    Jakob S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Trevligt och proffesionellt utförd massage Läs mer
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Fick ett gott bemötande och professionell hjälp, som ledde mig i en ny riktning. Kom dit för akupunktur mot värk i höfterna och nacken och fick oväntad hjälp med mina fötter, som visade sig behöva inlägg. Läs mer
  • Henrik M
    Henrik M skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag har haft löpande besvär med ryggen och fått hjälp med både sjukgymansitk, kiropraktik och akupunktur. Jag har dessutom fått hjälp med att förstå anledningnen till mitt problem så att jag kan jobba förebyggande.
    Jag är mycket nöjd med både bemötande och resultat och remkomenderar stället så fort jag får chansen. Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra service, snabba tider och bra behandlingar. Läs mer
  • Milla M
    Milla M skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag kan varmt rekommendera alla att gå till David Long. Jag köpte ett klippkort på fem ggr men David fixade mitt diskbråck i nacken och min onda axel på bara tre besök. Han är skämtsam och hårdhänt på samma gång. Men han är otroligt kunnig och du kommer att gå därifrån gladare och bättre än du var när du kom. Läs mer
  • Jennifer R
    Jennifer R skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Great service from David! I really recommend anyone seeking orthopedic attention to go there. Läs mer
  • Jan H
    Jan H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxggggggggbbbbjuygvnjhbm,,ljbclhugkfgfhv..kjjlugcdn v.mbvkhfxjtrdryrhlkjöljgluyfkiyrdrjpäjöubmmälnkytdytjblvugcuyfyrdttf Läs mer
  • Jörgen J
    Jörgen J skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra dialog och hårdhänt behandling. Fortsätter när jag är tillbaka i riket igen.
    Hälsningar Jöran Läs mer
  • Nita S
    Nita S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag hade diskbråck i min nacke som gjorde mycket ont i nacken samt jag hade fruktansvärd huvudvärk som inga tabletter kunde minska smärtan. Alla smärtor försvann efter några behandlingar med el ackupunktur och annat som gjorde sjukgymnasten..
    Alltså jag fick hjälp med stress.
    Jag rekomenderar Femmans Sports Ortopediska Grupp till er. Läs mer
  • Agneta H
    Agneta H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Sjukgymnastik - Snabb respons, lättillgängliga via mail. Snabb diagnos som låter trolig (ja är ännu ej "klar").

Ortopedtekniker (för skoinlägg) - Känns mkt kunnig och kompetent, snabb hjälp även här. Läs mer
  • Sheragim A
    Sheragim A skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Har haft problem med min tennisarmbåge i över 1 år.
    Blev rekommenderat av en vän att vända mig till Dave Long. Han är väldig kunnig, alltid trevlig bemötande, akupunktur, Och laser behandling har jag fått av Dave. Armbågen känns mycket bättre.

Rekomendersr honom starkt. Läs mer
  • Lazlo B
    Lazlo B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Sökte för tejpning av vader inför Lidingöloppet. Fick gott bemötande, professionellt intresse för just mina förutsättningar och kinesologitejp där de borde avlasta. Stämningen var lättsam och trevlig. Loppet gick bra, vaderna höll. Läs mer
  • Linda K
    Linda K skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag fick laserbehandling och tejpning av Dave Long för min plantar fascit. Fick även bedömning av mina tidigare köpta fotinlägg. Fick min fot tejpad vid flertal tillfällen av Torsten Ljung. Även han tittade på mina inlägg och gav råd att jag måste gå tillbaka med dem till inköpsstället för att få dem justerade.
    Är väldigt nöjd med både Dave och Torsten! Blev mycket trevligt bemött från början till slut. Har rekommenderat dem till andra. Jag kommer definitivt uppsöka dem igen. Läs mer
  • Susan S
    Susan S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra bemötande från personal men jag har fortfarande 90% av mina besvär kvar Läs mer
  • Halkow A
    Halkow A skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag beställde Akupunktur och jag upplevde mottagandet jättebra och härlig. Själva behandlingen var bra och jag fick förklarat lite varför man sticker in nålen där man gjorde och vad den gör. Dock kom det efter att jag frågat vilket jag tycker borde komma som en intro eller presentation av helheten innan behandlingen börjar. Annars var det underbart Läs mer
  • Hanna K
    Hanna K skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Proffsigt och trevligt bemötande och snabb hjälp med mina krångliga fötter. Stort tack! Läs mer
  • Carolina B
    Carolina B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Snabb och bra service. Härliga människor som jobbar där! Läs mer
  • Valeh H
    Valeh H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    90% av min ryggbesvär har försvunnit . Läs mer
  • Kim L
    Kim L skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Hej,
    Jag är mycket nöjd, bra och snabbt mottagande. Kunniga och förklarade allt på de frågor jag hade.
    Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
  • Alice K
    Alice K skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra bemötande. upplevdes kunnig. Men bokningen på 30min massage var ett möte på 10min och 5min massage, så besviken. Läs mer
    2017-09-22 Femmans Sports Ortopediska Grupp svarar Alice K
    Hej! Femmans Sports Ortopediska Grupp är inte en massageklinik utan en fysioterapetisk klinik med ortopedisk inriktning. Vi erbjuder inte 30 min massage. Bokningen som görs är för något typ av behandling och är inte tidsbaserat. Den tiden som avsatts är till för undersökning, behandling och journalföring.
  • Görgen J
    Görgen J skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Mycket bra hantering av min armbågsskada.
    Redan första behandlingen gav mycket gott resultat Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Smärta i höger axel som är något ur led behandlades i stag ett med fixering mha tejp och i nästa steg med massage och akupunktur. Mycket bra service med snabb återkoppling och möjlighet till behandling. Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag fick god hjälp med mina värkande axel- och nackmuskler. Det jag ville var att få hjälp med att rätta till en ond rygg, och det fick jag. Det gick på kort tid, men det gick bra.
    Det jag skulle vilja förbättra är möjligen att massagen kunde ha varit en längre stund för att ytterligare mjuka upp musklerna. Läs mer

Rosenlundsgatan 4, 411 20 Göteborg