Alla kategorier Sjukgymnast Västra Götaland Göteborg Femmans Sports Ortopediska Grupp

Femmans Sports Ortopediska Grupp

Rosenlundsgatan 4, 411 20 Göteborg — Visa karta

Varmt välkommen till Femmans Sports Ortopediska Grupp i Göteborg. Vi erbjuder en komplett bedömnings och behandlingslösning för såväl privatpersoner som idrottsföreningar och företag. Hos oss arbetar sjukgymnast, legitimerad arbetsterapeut och legitimerad ortopedingenjör. Vi kan ebjuda behandlingar och tjänster såsom ortopedisk manuell terapi, OMT. Akupunktur, elakupunktur, laserbehandlingar, TENS/TNS behandling, ultra ljud behandling, ergonomi, mjukdelsbehandling och massage, ordination och utprovning av ortoser samt ortopediskt skoinlägg. När vi utövar sjukgymnastik så förebygger, undersöker och behandlar vi olika typer av funktionsstörningar som hotar att begränsa eller begränsar din rörelseförmåga. I vår verksamhet ingår då metod- och kvalitetsutveckling som vi sedan också utvärderar. Alla åtgärder i förebyggandet eller i rehabiliterande syfte bygger på den bedöming och analys som vi gör efter dina kroppsliga förutsättningar och problem då vi även tar hänsyn till psykiska och sociala faktorer. Sjukgymnastik inkluderar människor i alla åldrar våra sjukgymnaster tar ett självständigt ansvar för bedömning, val av åtgärder och genomförande av själva behandlingen, givetvis även utvärdering efter avlslutad behandling. Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 278 kunder tycker om Femmans Sports Ortopediska Grupp

• Eva D skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Akupunktur med el. Här blivit mycket bättre av behandlingen och väl bemött. Det enda negativa jag kan ha synpunkter på är hygienen. Det byts inte handdukar på britsen mellan kunderna och det upplever jag som mycket ofräscht. Det finns inte heller ngt handfat där behandlaren kan tvätta sig mellan kunderna. Läs mer
  • Magnus L skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Sjukgymnastik, naprapat. Akupunktur. Skön kille förutom att han försöker få mig att börja med yoga till varje pris. 🙈😂
    Kunnig och glad. Snabb hjälp. 👍 Läs mer
  • Ann B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Akupunktur, blivit bra bemött. Hade hört gott om företaget och bestämde mig för att ge det en chans. Har haft besvär i många år av min rygg, varit på olika behandlingar utan större resultat. Har nu blivit avsevärt bättre efter ett antal behandlingar. Läs mer
  • Sara B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Hög kompetens i kombination med hög grad av service gör det till ett självklart val för alla idrottare med höga krav. Läs mer
  • Ann N skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag har blivit behandlad av David Long, otroligt duktig och trevlig. Kan varmt rekommenderas . Läs mer
  • Teresia T skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Väldigt trevlig personal och man är lättare på foten när man går därifrån Läs mer
  • Sirpa S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag går hos Dave varje månad för ryggunderhåll och därför får jag inga ryggskott längre . Hade 3-4 varje år tidigare.
    Han är magisk!! Läs mer
  • Karin F skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag får smidigt tid för behandling. Behandlingarna är effektiva för att lindra mina besvär. Läs mer
  • Lucas J skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Inlägg
    Torsten var väldigt bra å en go gubbe
    Inte stora eftersom jag gått länge med smärta i hälarna. Läs mer
  • Lars-gunnar F skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Senaste tillfället som jag var hos Femmans Ortopediska var hösten 2013, så det är svårt att komma ihåg detaljer. Jag dock varit hos Torsten i Partille några gånger, senast igår. Han gör mycket bra hålfotsinlägg, troligen Sveriges bästa. Läs mer
  • Åke S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Problem med rörelse i knä efter inflammation, har fått en bra behandling och stöd och det har sakta blivit bättre Läs mer
  • Eva F skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Fick den hjälp jag sökte för och blev bemött av en jätte trevlig David Läs mer
  • Kerstin L skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Suveränt bra sjukgymnast, blev mycket bättre i ryggen efter bara två behandlingar. Jag är supernöjd! Läs mer
  • Hans Anders L skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Helt otroligt vad man kan göra på ett kort möte, fantastiskt skickligt och med humor i bemötandet gör att man går därifrån nöjd. Tack för hjälpen och tipsen.
    Mycket bättre nu 😃 Läs mer
  • Maria U skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Kunnng personal och mycket trevlig. Efter haft rygg ont och fått träffa David blev det mycket bättre. Allt var toppen och ryggen blev bättre Läs mer
  • Johnny A skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Har varit på.flera behandlingar.
    Akupunktur,laserbehandling,massage.
    Har reumatism och åker så fort smärtan är olidlig. Slutar aldrig förundras over den kompetens han besitter. Han får.min vardag att fungera.. Rekommenderas varmt av mig. Läs mer
  • Daniel N skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra och professionell hjälp!! Kan verkligen rekommendera femmans sport. Läs mer
  • Mirian D skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Sjukgymnastik behandling , utmärkt .
    Väl bemött och professionell Läs mer
  • Richard S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Idrottsmassage. Bra och hård massage för bra återhämtning. Läs mer
  • Annika M skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Hjälp mot min ischias. Fick akupunktur. Trolig diskbrock väntar på magnetröntgen. Läs mer
  • Johan H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Fotavgjutning sch ortopediska inlägg.
    Bra service! Läs mer
  • Nellie S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Fick tid snabbt och bra hjälp vid benhinneinflammation. Läs mer
  • Jessica A skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Trevlig och effektiv behandling. Läs mer
  • Daniel E skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    David Long - trevlig, glad och otroligt duktig. Efter en bilolycka var jag hos ett tiotal massörer, kiropraktorer sjukvård mm men ingen lyckades fixa min rygg. Dave löste mina problem jag haft flera år på tjugo minuter. Läs mer
  • Ann B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Var där för att få hjälp med ryggproblem, fick akupunkturbehandling och blev rekommenderad att skaffa gjutna skoinlägg som jag har gjort.
    Alltid trevligt bemött. Har gått med långvarig smärta i min rygg och höft och betalat dyra behandlingar men aldrig blivit riktigt bra. Jag fick tips av en anhörig att jag skulle boka ett besök med mkt bra resultat. Kommer att fortsätta gå regelbundet. Läs mer
  • Sarah W
    Sarah W skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag får alltid effektiv hjälp med det jag behöver med diverse krämpor i kroppen. Dock känns behandlingstiden väldigt kort när man ändå betalat ganska mycket. Tiden en halvtimme kan vara över på 10 minuter ibland. Då hade David istället kunnat "kolla över" resten av kroppen. Helhetstänket med kroppen försvinner lite och det blir mest "akutbehandling", vilket jag måste tillstå att han är totalt outstanding på!!! Läs mer
  • Teresia T
    Teresia T skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Mycket trevligt bemötande och då jag kom dit så fick jag chans att förklara hur jag vill ha det för att sedan få det som jag önskat.

Toppen helt enkelt Läs mer
  • Kristina R skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Professionell ortoped som vet vad han gör Läs mer
  • Elizabeth P
    Elizabeth P skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Utmärkt service och kunnig personal! Läs mer
  • Kjerstin F skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Trevligt bemötande
    Snabb behandling
    Lite svårt att hitta dit. Läs mer
  • Rikard J skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Köpte massage ett massagepaket
    Fick skitsnack en sjukfrånvaro ingen hjälp
    Endast försök till mer sälj Läs mer
  • Inger S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    utmärkt omhändertagande av Torsten som även tidigare hjälpt mig med inlägg för mina fötter, och jag blev så glad när jag åter hittade er, Läs mer
  • Birgitta O skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Var hos Torsten Ljung Ortopedteknik. Fick diagnos och råd om vart jag skulle vända mig för att få hjälp.Detta var jag nöjd med. Läs mer
  • Ida B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag blev hjälpt med mina problem i höften, verkligen helt fantastiskt!

Nu har jag dessutom fått hjälp med de problem som jag hag haft i ben och rygg i många år. Problemet verkar vara mina fötter, har därför gjort sulor och det börjar kännas bättre! Läs mer
  • Eva F skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Konsulterat Torsten Ljung o beställt skoinlägg. Bra bemötande, Torsten verkar mkt kunnig, känns tryggt. Skall bli spännande att testa inläggen. Läs mer
  • Adam T skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Proffsigt, trevligt. Man fick bra förtroende för dem. Läs mer
  • Jesper E skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Mkt bra. Kompetent. Läs mer
  • Andreas J skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Akupunktur mot pollen och det fungerat extremt bra Läs mer
  • David P skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Med fobi för nålen och skriker som en stucken gris gav det snabba och djupa resultat för min värkande rygg. Läs mer
  • Sanna B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Duktig på flera saker, riktigt hårdhänta vilket är bra när man har problem. Läs mer
  • Karl J skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Hej! Carl 13 år ont under hälar och hälsenor varvid vi sökte för det. Carl blev impad för snabb undersökning som han tyckte var oerhört proffsig och informativ och Torsten riktigt trevlig och kunnig. De gjutna inläggen passade perfekt och har hjälpt honom från första veckan. Skulle alla dar rekommendera er! Hälsningar mamma Jennie Läs mer
  • Emma W skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Gjorde Inlägg.

Bra mycket människor i butiken så svårt att få tag på någon men annars bra när det väl skedde.

Bra resultat och bemötande Läs mer
  • Hans S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Har fått hjälp med ett flertal idrottsrellaterade skador. Andra har inte lyckats att hjälpa mig men här har jag fått hjälp som fungerar. Läs mer
  • Bitte C skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Besökte Torsten Ljung och gjorde nya skoinlägg. Trevligt bemötande, proffsig och snabb hantering Läs mer
  • Tommy M skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra massage fast det kändes som att handuken man låg på redan var använd av kunden innan. Läs mer
  • Göran O skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Har fungerat bra de gånger jag behövt hjälp. Läs mer
  • Ingela E skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Lätt tillgängligt , nära till parkering
    tillmötesgående och positiv personal Läs mer
  • Jakob S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Trevligt och proffesionellt utförd massage Läs mer
  • Susanne A skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Fick ett gott bemötande och professionell hjälp, som ledde mig i en ny riktning. Kom dit för akupunktur mot värk i höfterna och nacken och fick oväntad hjälp med mina fötter, som visade sig behöva inlägg. Läs mer
  • Henrik M
    Henrik M skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag har haft löpande besvär med ryggen och fått hjälp med både sjukgymansitk, kiropraktik och akupunktur. Jag har dessutom fått hjälp med att förstå anledningnen till mitt problem så att jag kan jobba förebyggande.
    Jag är mycket nöjd med både bemötande och resultat och remkomenderar stället så fort jag får chansen. Läs mer