Alla kategorier Sjukgymnast Västra Götaland Göteborg Femmans Sports Ortopediska Grupp

Femmans Sports Ortopediska Grupp

Rosenlundsgatan 4, 411 20 Göteborg — Visa karta

Varmt välkommen till Femmans Sports Ortopediska Grupp i Göteborg. Vi erbjuder en komplett bedömnings och behandlingslösning för såväl privatpersoner som idrottsföreningar och företag. Hos oss arbetar sjukgymnast, legitimerad arbetsterapeut och legitimerad ortopedingenjör. Vi kan ebjuda behandlingar och tjänster såsom ortopedisk manuell terapi, OMT. Akupunktur, elakupunktur, laserbehandlingar, TENS/TNS behandling, ultra ljud behandling, ergonomi, mjukdelsbehandling och massage, ordination och utprovning av ortoser samt ortopediskt skoinlägg. När vi utövar sjukgymnastik så förebygger, undersöker och behandlar vi olika typer av funktionsstörningar som hotar att begränsa eller begränsar din rörelseförmåga. I vår verksamhet ingår då metod- och kvalitetsutveckling som vi sedan också utvärderar. Alla åtgärder i förebyggandet eller i rehabiliterande syfte bygger på den bedöming och analys som vi gör efter dina kroppsliga förutsättningar och problem då vi även tar hänsyn till psykiska och sociala faktorer. Sjukgymnastik inkluderar människor i alla åldrar våra sjukgymnaster tar ett självständigt ansvar för bedömning, val av åtgärder och genomförande av själva behandlingen, givetvis även utvärdering efter avlslutad behandling. Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 225 kunder tycker om Femmans Sports Ortopediska Grupp

• Jan H
    Jan H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxggggggggbbbbjuygvnjhbm,,ljbclhugkfgfhv..kjjlugcdn v.mbvkhfxjtrdryrhlkjöljgluyfkiyrdrjpäjöubmmälnkytdytjblvugcuyfyrdttf
  • Jörgen J
    Jörgen J skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra dialog och hårdhänt behandling. Fortsätter när jag är tillbaka i riket igen.
    Hälsningar Jöran
  • Nita S
    Nita S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag hade diskbråck i min nacke som gjorde mycket ont i nacken samt jag hade fruktansvärd huvudvärk som inga tabletter kunde minska smärtan. Alla smärtor försvann efter några behandlingar med el ackupunktur och annat som gjorde sjukgymnasten..
    Alltså jag fick hjälp med stress.
    Jag rekomenderar Femmans Sports Ortopediska Grupp till er.
  • Agneta H
    Agneta H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Sjukgymnastik - Snabb respons, lättillgängliga via mail. Snabb diagnos som låter trolig (ja är ännu ej "klar").

Ortopedtekniker (för skoinlägg) - Känns mkt kunnig och kompetent, snabb hjälp även här.
  • Sheragim A
    Sheragim A skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Har haft problem med min tennisarmbåge i över 1 år.
    Blev rekommenderat av en vän att vända mig till Dave Long. Han är väldig kunnig, alltid trevlig bemötande, akupunktur, Och laser behandling har jag fått av Dave. Armbågen känns mycket bättre.

Rekomendersr honom starkt.
  • Lazlo B
    Lazlo B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Sökte för tejpning av vader inför Lidingöloppet. Fick gott bemötande, professionellt intresse för just mina förutsättningar och kinesologitejp där de borde avlasta. Stämningen var lättsam och trevlig. Loppet gick bra, vaderna höll.
  • Linda K
    Linda K skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag fick laserbehandling och tejpning av Dave Long för min plantar fascit. Fick även bedömning av mina tidigare köpta fotinlägg. Fick min fot tejpad vid flertal tillfällen av Torsten Ljung. Även han tittade på mina inlägg och gav råd att jag måste gå tillbaka med dem till inköpsstället för att få dem justerade.
    Är väldigt nöjd med både Dave och Torsten! Blev mycket trevligt bemött från början till slut. Har rekommenderat dem till andra. Jag kommer definitivt uppsöka dem igen.
  • Susan S
    Susan S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra bemötande från personal men jag har fortfarande 90% av mina besvär kvar
  • Halkow A
    Halkow A skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag beställde Akupunktur och jag upplevde mottagandet jättebra och härlig. Själva behandlingen var bra och jag fick förklarat lite varför man sticker in nålen där man gjorde och vad den gör. Dock kom det efter att jag frågat vilket jag tycker borde komma som en intro eller presentation av helheten innan behandlingen börjar. Annars var det underbart
  • Hanna K
    Hanna K skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Proffsigt och trevligt bemötande och snabb hjälp med mina krångliga fötter. Stort tack!
  • Carolina B
    Carolina B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Snabb och bra service. Härliga människor som jobbar där!
  • Valeh H
    Valeh H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    90% av min ryggbesvär har försvunnit .
  • Kim L
    Kim L skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Hej,
    Jag är mycket nöjd, bra och snabbt mottagande. Kunniga och förklarade allt på de frågor jag hade.
    Kan verkligen rekommenderas!
  • Alice K
    Alice K skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra bemötande. upplevdes kunnig. Men bokningen på 30min massage var ett möte på 10min och 5min massage, så besviken.
    2017-09-22 Femmans Sports Ortopediska Grupp svarar Alice K
    Hej! Femmans Sports Ortopediska Grupp är inte en massageklinik utan en fysioterapetisk klinik med ortopedisk inriktning. Vi erbjuder inte 30 min massage. Bokningen som görs är för något typ av behandling och är inte tidsbaserat. Den tiden som avsatts är till för undersökning, behandling och journalföring.
  • Görgen J
    Görgen J skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Mycket bra hantering av min armbågsskada.
    Redan första behandlingen gav mycket gott resultat
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Smärta i höger axel som är något ur led behandlades i stag ett med fixering mha tejp och i nästa steg med massage och akupunktur. Mycket bra service med snabb återkoppling och möjlighet till behandling.
  • Anna H
    Anna H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag fick god hjälp med mina värkande axel- och nackmuskler. Det jag ville var att få hjälp med att rätta till en ond rygg, och det fick jag. Det gick på kort tid, men det gick bra.
    Det jag skulle vilja förbättra är möjligen att massagen kunde ha varit en längre stund för att ytterligare mjuka upp musklerna.
  • Hedvig E
    Hedvig E skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra bemötande, kort och proffsigt.
  • Martin H
    Martin H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra bemötande och behandling. Då jag har´tinnitus är behndlingen svår att behandla.
  • Robert S
    Robert S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag fick remiss till Torsten från IFK-Kliniken för att prova ut inlägg.

Jag fick ett mycket stort förtroende för Torsten. Han visade direkt mkt stor kunskap genom att diagnostisera hela min kropp bara genom att se på mina fötter.

Gjorde avgjutning för inlägg och kommer att köpa två, ett för lättare skor och ett för löparskor/tennisskor. Försäkringsbolaget betalt ett par.

Upplevelsen långt över förväntan!
  • Ann M
    Ann M skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Mycket kunniga. Fick hjälp direkt.
  • Chatarina N
    Chatarina N skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Fick bra hjälp med naprapatisk behandling av nacke och bröstrygg. Mycket professionella, noggranna och trevliga. Lätt att boka, trevliga lokaler.
  • Christian A
    Christian A skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Sjukt trevligt personal och bemötande. Rekommenderar!
  • Tobias S
    Tobias S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Fick mycket proffsig hjälp med musarm, detta genom akupunktur.
  • Eva A
    Eva A skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Haft ont i musklerna runt svanskota i över ett år men inget har hjälpt till jag gick å fick akupunktur där, som ny!! Fantastiskt bemötande och dom vet vad dom håller på med!
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra bemötande utav masören.får råd och hjälp med mina nackproblem.genom massage o stretching. Har 4 gånger kvar.förväntar mig den service jag har fått hittills.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Trevligt bemött och en snabbt bokad tid när det var som stressigast för mig under en semestervistelse i Göteborg.
    Fick hjälp av David Long med tens och tejpning av knät och är mycket nöjd med resultatet.
  • Lena F
    Lena F skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Ett positivt och trevlig bemötande. Jag har fått hjälp med akupunktur.
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Min pappa har fått hjälp med att få tillbaka kraft i händer och fingrar via idrottsmassage och akupunktur. Mycket professionell personal och ett stoft tack till David Long som utfört behandlingarna.
  • Carina N
    Carina N skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Nya sulor har Torsten gjort vilka känns helt annorlunda riktiga för mina fötter. Jag har fått gjort sulor på många olika ställen sen 20 år, men dessa känns mer riktiga för uppsättning av mina fötter/ tack Torsten
  • Jonna L
    Jonna L skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bästa massagen någonsin! Dave är otroligt kunnig och samtidigt rolig och trevlig.
    Jag har haft problem med min rygg och axlar i perioder men har aldrig tidigare upplevt att någon kunnat få ordning de den så dom jag fått nu.
  • Anders L
    Anders L skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra hjälp och behandling. Nöjd med besöket
  • Kristoffer D
    Kristoffer D skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra bemötande och löste mitt axel-problem omgående
  • Jesper T
    Jesper T skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Fick bra hjälp med mina fötter.
  • Peter S
    Peter S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Varm personlig service med gott resultat!
  • Sudhir P
    Sudhir P skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Treatment was really helpful and quick.
  • Ida G
    Ida G skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bara gott att säga!
    Bra behandling för stel och värkande rygg!
  • Oskar B
    Oskar B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Rakt, hjärtligt och kunnigt! Intressanta samtal med humor och hård massage som ger resultat.
  • Roko S
    Roko S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Hej,
    Jag fick hjälp av David Long med en fotbollsskada.
    Varmt rekommenderas!
    Mvh,
    Roko
  • Margret O
    Margret O skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra bemötande och tillgänglighet.
    Respekt för patienten
    Lyhörd
  • Paula V
    Paula V skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag fick ett bra bemötande när jag kom och Dave var en person som det var lätt att få förtroende för och som efter bara några minuter förmodligen hittade mitt problem.
  • Line S
    Line S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Nya upptäckter, men kanske lite för kort behandlingstid. Alltså längre behandling
  • Angelica S
    Angelica S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Trevligt bemött. Intresserad , kunnig och engagerad sjukgymnast. Blev bättre efter varje behandling
  • Anders B
    Anders B skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Snabbt och tufft men väldigt effektivt. Blev av med stelheten i ryggen och nacken som jag haft länge
  • Jonny E
    Jonny E skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bra bemötande och behandling som verkar fungerar
  • Annelie H
    Annelie H skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Upplevde en kunnig person som visste vad han sysslar med. Kommer absolut att gå dit igen
  • Els-marie S
    Els-marie S skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Har bara varit där 2 ggr men har varit väldigt nöjd
  • Janne V
    Janne V skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Bästa stället att gå till! Spelar ingen roll vart man har smärta eller bara är stel. 10-15 min senare är man smärtfri. Rekommenderas varm
  • Cecelia K
    Cecelia K skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Fantastisk experthjälp med min rygg! Känner mig som en ny människa varje gång jag varit där!
  • Tatiana Z
    Tatiana Z skrev om Femmans Sports Ortopediska Grupp
    Jag är väldigt nöjd! Tack för att jag släppt ont jag hade i några månader, nu är jag aktiv igen .Tack!))

Rosenlundsgatan 4, 411 20 Göteborg