Festina Städ

Blidvädersgatan 51B, 418 30 Göteborg — Visa karta

Vi på Festina Städ är proffs på städning. Idag utför vi runt 100 uppdrag varje månad och vi städar bl.a. ett stort antal kontorslokaler i Göteborg, Kungsbacka, Alingsås, Kungälv och Lerum. Vårt mål är att erbjuda en professionell städtjänst till konkurrenskraftigt pris.

Vi erbjuder regelbunden hemstädning, storstädning, fönsterputsning, flyttstädning och kontorsstädning. När det gäller flyttstädning vet vi att det är ett moment många fruktar inför flytten. Därför kan du lugnt flytta ut och vi sköter hela städningen, vi tar t.o.m. våra egna produkter och utrustning och ser till att varje vrå är skinande ren när vi lämnar bostaden eller lokalen.

Tycker du att hela flytten känns komplicerad och jobbig? Vi hjälper dig med både packning och transport till fast pris!
Öppet just nu
Mån-Sön: 08:00-18:00

Läs vad 248 kunder tycker om Festina Städ

• Diana K
    Diana K skrev om Festina Städ
    Snabba och trevliga. Blev en skada på en garderobsspegel som sedan ersattes. Läs mer
  • Samira Y
    Samira Y skrev om Festina Städ
    Vi är supernöjda med flytthjälpen och flyttstädningen! Alla var hjälpsamma, försiktiga med våra saker och det gick smidigt. Högsta betyg! Läs mer
  • Rasmus S
    Rasmus S skrev om Festina Städ
    Har städning varannan vecka. Bra bemötande överlag. Lite varierande kvalitet på städningen beroende på städare - men företaget har alltid lyssnat/tagit emot synpunkter och försökt att hitta lösningar Läs mer
  • Celine N
    Celine N skrev om Festina Städ
    Trevlig och duktig personal, som städar.
    Bra service vid kontakter , då jag behöver ändra tid eller ställa in städtillfälle Läs mer
  • Sandra
    Sandra skrev om Festina Städ
    Är mycket nöjd både med bemötande vid beställning och med killarna som skötte packning och flyttning. Läs mer
  • Petra K
    Petra K skrev om Festina Städ
    Vi beställde flyttstäd ca en vecka innan vi ville ha det utfört och fick svar och bekräftelse inom 24 timmar. Bra kontakt med städpersonalen. Bra utfört arbete. Läs mer
  • Ellen J
    Ellen J skrev om Festina Städ
    Mycket väl utförd städning och vi blev mycket nöjda med resultatet. Bra process från start till utförande och ett genomgående proffsigt bemötande! Läs mer
  • Therese  L
    Therese L skrev om Festina Städ
    Jag är så besviken och upprörd - vi anlitade detta företag för flyttstädning i en liten tvåa. Nog för att det är besvärligt att ta sig från Östra Sjukhuset för att lämna över nyckeln i Västra Frölunda när man inte har bil, men det skulle ju vara värt det, tänkte vi.
    När jag kom till lgh för att inspektera den inbokade städningen vart jag omedelbart förvånad över hur ofärdigt det såg ut. Golven i samtliga rum var otroligt dåligt dammsugna (om än alls?) och det var inte skurat. Det var damm kvar i hörnen och i ventilationstrumman, skafferierna var dammiga, det fanns grus i hallen, det var stora smutsfläckar på väggarna i köket som inte fanns när vi flyttade ut. Det enda som var rent var spisen och kylskåpet, båda dock av helt ny modell. Jag gjorde en lista över samtliga punkter och mejlade att vi inte alls var nöjda, blev bemötta med tålamod.

Dagen efter var jag tillbaka för att kolla om städningen kompletterats och åtgärdats enligt överenskommelse, men blir ännu en gång chockad över hur smutsigt det fortfarande var. Smutsfläckar och skoavtryck. Dessutom var ett fönster lämnat på vid gavel och lyset på toaletten var tänt. Det bör noteras att lgh i detta fallet ligger på första våningen och balkongen är lätt att häva sig upp på.

Fläckar från akrylfärg som uppstått när jag arbetat med konstnärliga projekt fanns kvar på golvet i vardagsrummet, fläckar som jag VET går bort och därför lät bli att själv ta bort då jag i god tro hoppades att riktiga städmaskiner skulle skura golvet. Men nej. Dessa försvann dock mycket riktigt när jag själv blötte en pappersservett och gnuggade 5 sekunder. När jag tittade efter var servetten då helt brungrå. Jag ringde upp igen och fick till svar att "färgborttagning" inte ingår i städning, men om jag verkligen ville kunde de kan försöka använda "kemikalier som kan börja brinna" för att ta bort färgen. Jag förklarade att det är vattenlöslig plastfärg som kan gnuggas bort, inte gammal oljefärg som ska lutas av. Varpå han hävdar att han minsann MOPPAT ordentligt men utan bättre resultat än så här. Nu har jag inte något förtroende eller tålamod kvar, efter samtal med sambon ringer jag upp och avböjer erbjudandet om användande av brandfarliga kemikalier som i så fall skulle hanteras av personal som, ju enligt egen utsago, inte kan hantera såna fläckar. Vi orkar inte heller åka ut ännu en gång till Västra Frölunda för att lämna nyckeln för att få arbetet omgjort en tredje gång - vi betalar vår faktura och får göra rent resten själva för att bli riktigt nöjda. När jag berättar detta får jag tillbaka: är ni inte nöjda så hör av er, vi vill att ni ska bli nöjda.. Känner bara: ??????????
    Är mycket tveksamt inställd till alla positiva recensioner nedan och även till de som finns på Google. Antingen hade vi extrem otur eller så kan de helt enkelt inte klara av en normal flyttstädning. Oavsett vilket - vi har nu en smutsig lägenhet kvar i slutändan och inget förtroende för ert företag.

Avråder starkt. Läs mer
  • Fredrik D
    Fredrik D skrev om Festina Städ
    Funderade på att anlita er....
    Det står på er hemsida att ni har trafiktillstånd. Vilket krävs om man bedriver transporttjänster.
    Vi gjorde en kontroll hos transportstyrelsen enkel på nätet, detta visade att ni inte har trafiktillstånd.
    Tyvärr vill vi inte boka flytthjälp då hela er trovärdighet är borta. Frågan är om ni skrivit egna omdömen om er själva?
    Intressant om ni kan förklara detta. Mvh F Läs mer
    2018-05-10 Alan J svarar Fredrik D
    Hej Fredrik..

Tack för Feedback.. Festina Städ är enbart fokuserad på all typ av städningar då visa av våra kunder vill ha hjälp även med Flytt.
    därför har vi hittat rätt Flytt Företag som samarbetar med Festina Städ.. Är du fortfarande intresserat av vår tjänst vänligen kontakta oss på Kundservice för att få information om vilka Flytt Företag vi samarbetar med du kan även ställa flera frågor här på Reco.

Vi har anlitat Reco och har skapat ett konto för alla våra kärra kunder ska kunna skriva sina Omdöme.. Det som är bra med Reco att vi inte kan skriva egna Omdöme eller få bort Omdöme med klagomål då alla kan läsa om Festina Städ AB

Ha en fortsatt trevlig dag

Med Vänlig Hälsningar
    Alan från Festina Städ AB
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Festina Städ
    Bokade flyttstäd via Festina. Städpersonalen dök inte upp på utsatt tid och vi fick tillslut lägga nyckeln under dörrmattan då vi inte kunde vänta längre. Städningen i köket var under all kritik, två av köksskåpen var inte städade över huvudtaget. Blev lovad att detta skulle åtgärdas men har efter det inte fått någon kontakt med företaget trots att jag mailat.

Är mycket tveksam till alla positiva kommentarer här på sidan. Läs mer
    2018-05-10 Alan J svarar Charlotte B
    Hej Charlotte!
    Tack för din feedback. Det låter som att det inte alls gick rätt till. Jag förutsätter att du varit kontakt med oss angående detta och att vi kunna åtgärda det? Annars ber jag dig höra av dig till oss på kundservice 031-395 45 40 / 073- 669 76 76.
    Tack
    Festina Städ AB
  • Eva K
    Eva K skrev om Festina Städ
    Starten med bokning över nätet var inte helt bra med lite oklara svar. När det var klart fungerade det perfekt. Bra städat och trevlig (engelskspråkig) personal som städade riktigt bra och noggrant. Både vi och köparna var nöjda med flyttstädningen! Läs mer
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Festina Städ
    Storstädning

Bra kontakt med personalen på kontoret.

Lite slarv under städningen av badrum men i helhet bra ändå! Läs mer
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Festina Städ
    Fönsterputs
    mycket bra bemötande och utmärkt utfört arbete. Läs mer
  • Annika B
    Annika B skrev om Festina Städ
    Bra bemötande hos företagets kontakt. Varannanveckas städningen mycket bra utförd. Förtroendeingivande! Läs mer
  • Jessica p
    Jessica p skrev om Festina Städ
    Utmärkt! De kom på utsatt tid och gjorde allt enligt förväntan, de var trevliga och försiktiga med allt som flyttades. Jag är riktigt nöjd med deras uppdrag! Läs mer
  • Josef G
    Josef G skrev om Festina Städ
    Proffsigt och trevligt bemötande och genomförande av vår flytt ! Läs mer
  • Adam P
    Adam P skrev om Festina Städ
    Bra bemötande och inga anmärkningar på besiktning. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Melinda E
    Melinda E skrev om Festina Städ
    I vårt fall dök Festina aldrig upp, trots glasklar skriftlig överenskommelse. Plötsligt var de dessutom omöjliga att få kontakt med. Stark varning! Läs mer
  • Per A
    Per A skrev om Festina Städ
    Alldeles utmärkt. Kom på tiden som var lovad. Arbetade snabbt och effektivt med bra resultat. Absolut nöjd. Läs mer
  • Carina R
    Carina R skrev om Festina Städ
  • Tina A
    Tina A skrev om Festina Städ
    Vi är otroligt nöjda med allt från flytt till städ. Proffsigt bemötande från början till slut. Kan verkligen rekommenderas Festinastäd Läs mer
  • Viktor S
    Viktor S skrev om Festina Städ
  • Jasmine I
    Jasmine I skrev om Festina Städ
    Är väldigt nöjd med festina städ från kontakt gällande avtal och de som har städat hos mig. Är nöjd från början till slut! och vill särskild tacka Alan som var kontakt person väldigt trevligt Läs mer
  • Tom J
    Tom J skrev om Festina Städ
    Jag beställde flyttstädning till en lägenhet. Från första början fick jag bra bemötande, både vid bokning och utav städpersonalen. Arbetet jag betalade för utfördes också utan anmärkning. Helhetsbetyg 5/5! Läs mer
  • Lennart K
    Lennart K skrev om Festina Städ
    Jag köpte flyttstädning från Festina Städ. De låg bra i pris och varvtillgängliga den dag jag behövde hjälp.
    Tre personer kom för att utföra städningen och de var där i långa timmar. Utförandet var noggrant och bra och personalen på plats var trevlig och hjälpsam.
    Jag kan rekommendera dem.
    Hälsning Lennart Läs mer
  • Josefine H
    Josefine H skrev om Festina Städ
    Bokade flyttstäd av lägenhet och blev mycket nöjd! Smidigt och bra pris och framförallt, noggrann städning! Läs mer
  • Tord J
    Tord J skrev om Festina Städ
    Super bra service och exemplariskt utfört! Skulle varmt rekommendera detta företag!! Läs mer
    2018-05-10 Alan J svarar Tord J
    Hej Tord.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig en fortsatt trevlig vecka.

MVH
    Alan på Festina Städ AB
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Festina Städ
    Trevligt bemötande vid bokning och superbra service vid flytten. Smidigt och snabbt utfört av killarna. Rekommenderas självklart. Läs mer
  • Martin
    Martin skrev om Festina Städ
    Har anlitat grabbarna ett par gånger och mina kunder har varit nöjda med deras kvalité.
    Rekommenderas vidare Läs mer
    2018-04-11 Alan J svarar Martin
    Hej Martin.
    Vi tackar för din rekommendation och är glada över att du är nöjd med vårt bemötande och vår tjänst.
    Vi önskar dig en trevlig helg.

Festina Städ AB
  • Christian
    Christian skrev om Festina Städ
    Jag hr anlitat FestinaStäd i flera år och har varit super nöjd. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Eva
    Eva skrev om Festina Städ
    Jag anlitar Festina Städ för kontorsstädning, och det fungerar väldigt bra. Fräscht och blänkande rent! Kontakterna är smidiga och trevliga, aldrig några problem om jag någon gång vill ha städning oftare eller hoppa över ett tillfälle under semestertider. Har även anlitat dem för ett par storstädningar och kommer att göra det igen. Kort sagt: jag rekommenderar dem gärna! Läs mer
  • Gustav S
    Gustav S skrev om Festina Städ
    Bemötande var väldigt proffsig och jag ha fått hjälp med städ i mitt hem, företåg är väldigt pålitlig och hjälpsam samt ordinerad plus att de är punktlig.
    om mina förväntningar så var de bemöt och skulle rekommendera visst firman vidare Läs mer
  • Henrik K
    Henrik K skrev om Festina Städ
    Kanonbra på alla vis, jag har städning varannan vecka och det sköts exemplariskt. Läs mer
  • Kristina J
    Kristina J skrev om Festina Städ
    De var verkligen smidiga o ansvarsfulla i flyttarbetet o trevliga i bemötandet ! Läs mer
  • Hanna P
    Hanna P skrev om Festina Städ
    Inget att klaga på! Trevlig personal från bokning till städning! Överkomligt pris! Läs mer
    2018-04-04 Alan J svarar Hanna P
    Hej Hanna

Det var roligt att höra att du är nöjd och allt fungerar bra, tack för fina ord. Välkommen som kund!

Allt gott,
    Sussane Festina Städ AB
  • Björn L
    Björn L skrev om Festina Städ
    Det var enkelt att anlita Festina för just städning i samband med flytt. De var enkla att kommunicera med och hjälpsamma så att det blev smidigt. Med bra resultat. Läs mer
  • Tomas H
    Tomas H skrev om Festina Städ
    Jag bokade flyttstädning och är väldigt nöjd med offerten och utförandet. Det var lätt att få kontakt inför bokning och under hela processen. Ett extra plus för att fönsterputsning ingick oavsett fönstertyp, förutom uterum men det framgick tydligt. Läs mer
  • Fredrik
    Fredrik skrev om Festina Städ
    Jag rekommenderar Festinastäd.
    Bra bemötande och noggrann flyttstädning utav vårt stora hus! Köparna var jättenöjda.
    Mvh Fredrik Läs mer
  • Peter
    Peter skrev om Festina Städ
    Bra bemötande, punktliga och framför allt noggranna vid de veckostädningar vi köper av Festina! Även visat sig vara flexibla när vi behövt byta tider eller behövt andra punktinsatser som fönsterputsning och vår- och höststädning. Läs mer
  • Anders A
    Anders A skrev om Festina Städ
    Bra resultat varje gång!
    Rekommenderas starkt Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Festina Städ
    VI anlitade denna företag till flyttstädning, fick snabb och trevlig kontakt, bra resultat. Vi är väldigt nöjda och kommer säkert att anlita Festina Städ AB flera gånger. Läs mer
  • Sara H
    Sara H skrev om Festina Städ
    Jag hr anlitat Festina Städ i flera år och har varit super nöjd. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Festina Städ
    Wow vad bra städade hem är. Allt är oftast tipp topp med städningen vi har varannan vecka (bra med samma person varje gång). Om vi säger till om något så åtgärdas det. Otroligt lyhörda! Läs mer
  • Tero L
    Tero L skrev om Festina Städ
    Både flytt och städ gick som planerat!
    Bra och prisvärt Läs mer
    2018-03-28 Alan J svarar Tero L
    Hej Tero!
    Tack för ett fint Omdöme
    Alltid varmt välkommen
    Alan Festina Städ AB
  • Matias F
    Matias F skrev om Festina Städ
    Utmärkt stöd från start till stopp.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • Jan
    Trevliga serviceinriktade flyttkillar
    Som alla gillar 😊 Läs mer
  • Maria
    Maria skrev om Festina Städ
    Festinastäd sköter med engagemang och miljötänk städningen av våra kontorslokaler på bästa tänkbara sätt. Läs mer
  • Pamela
    Pamela skrev om Festina Städ
    Killarna som hjälpte med flytten var helt underbara. Behöver ni flytthjälp eller städ så rekommenderar jag Festina Städ starkt! Läs mer
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Festina Städ
    Använt Festina Städ AB flera gånger sedan 2017 för flyttstädning. Alltid blivit nöjd och kommer fortsätta använda dem i fortsättningen. Trevligt bemötande och upplevs väldigt proffsiga! Läs mer
    2018-03-26 Alan J svarar Niklas S
    Hej Niklas,
    Tack för din rekommendation!
    Allt gott,
    Martin på FestinaStäd AB
  • Timmy L
    Timmy L skrev om Festina Städ
    Bra och norggan städning.
    Kan rekommenderas varmt! Läs mer

Blidvädersgatan 51B, 418 30 Göteborg