Festina Städ

Blidvädersgatan 51B, 418 30 Göteborg — Visa karta

Vi på Festina Städ är proffs på städning. Idag utför vi runt 100 uppdrag varje månad och vi städar bl.a. ett stort antal kontorslokaler i Göteborg, Kungsbacka, Alingsås, Kungälv och Lerum. Vårt mål är att erbjuda en professionell städtjänst till konkurrenskraftigt pris.

Vi erbjuder regelbunden hemstädning, storstädning, fönsterputsning, flyttstädning och kontorsstädning. När det gäller flyttstädning vet vi att det är ett moment många fruktar inför flytten. Därför kan du lugnt flytta ut och vi sköter hela städningen, vi tar t.o.m. våra egna produkter och utrustning och ser till att varje vrå är skinande ren när vi lämnar bostaden eller lokalen.

Tycker du att hela flytten känns komplicerad och jobbig? Vi hjälper dig med både packning och transport till fast pris!
Öppet just nu
Mån-Sön: 08:00-18:00

Läs vad 100 kunder tycker om Festina Städ

• Johanna J
    Johanna J skrev om Festina Städ
    Verkligen uselt.
    Bokade i god tid och lät firman välja datum själva. Ändå kom de inte i tid och jag fick själv ringa efter dem för att fråga vart de var. De skulle så bli två timmar sena.
    Vi fick sen löfte om att städningen skulle vara färdig senast kl 19.
    Då det inte var färdig då fick vi nytt löfte, kl 22 skulle det vara färdigt. Där efter ändrades det till att de ville fortsätta dagen efter. De skulle börja igen kl 8 och vara färdiga till kl 10. 8.40, startar de och blir inte färdiga förrän 16.00.

Sa jag att lägenheten var på 50 (?!) kvadrat.
    Inte ett ord i ursäkt utan snarare försökte de hela tiden maska med tiden. Skyllde först på bilproblem och sedan på sjuk personal.
    Det var först när jag ville häva köpet som de verkade ta min bokning på allvar.

Katastrof. Aldrig igen och blir inte rekommenderade av oss.
    Liknande har hänt andra kunder om man läser någon månad tillbaka och inte litar blint på de senaste tio omdömena. Läs mer
  • Yusef A skrev om Festina Städ
    Vi var mycket nöjda med städningens
    utforande i samband med en flytt. Bra bemötande och flexibilitet.
    Kan varmt rekomenderas! Läs mer
  • Tina O skrev om Festina Städ
    Beställde förnsterputsning via mail. Snabb och korrekt hantering, inga problem. Man kände sig väl omhändertagen.
    Fönsterputsarna kom på utsatt tid och utförde arbetet bra och snabbt. Läs mer
  • Ali D
    Ali D skrev om Festina Städ
    Varm rekommenderad flyttfirma om ni vill ha ett bra arbete till ett mycket rimligt pris.
    De gjorde flytten väldigt enkelt för oss. Läs mer
  • Naz D
    Naz D skrev om Festina Städ
    Seriös firma, väldigt trevliga och lätt att arbeta med. Väldigt nöjd med deras flyttstädning. Rekommendrar dem starkt. Läs mer
  • Martin K skrev om Festina Städ
    Utmärkt jobb utfört av Festina Städ tack så mycket för ett top städningen / Martin Läs mer
  • Jerry L skrev om Festina Städ
    Köpte en flyttstäd. Hur enkelt o trevligt som helst fick jag städningen den dag jag önskade. Killarna som kom vart trevliga o gjorde sitt jobb. Ringde mig strax innan jobbet va klart och visade ett bra resultat. Mycket bra vill jag säga o väldigt prisvärt då det va ett bra pris. Även efterupplevelse med faktura och kontakt funkar utmärkt med detta företag. REKOMMENDERAS VARMT. Kommer alltid att nyttja deras tjänster vid behov. / Jerry nöjd kund😎😀 Läs mer
  • Sebastian L skrev om Festina Städ
    Beställde fönsterputsning med kort varsel och det fungerade utmärkt bra. Och rena fönster blev det😃 Läs mer
  • Sandra I skrev om Festina Städ
    Bra jobbat med städning, det blev snabbt rent och. Läs mer
  • Abud K skrev om Festina Städ
    Är mycket nöjd både med bemötande vid beställning och med killarna som skötte packning och flyttning. Läs mer
  • Lisa B
    Lisa B skrev om Festina Städ
    Varit toppennöjd med städningen under hösten - härligt få en rejäl genomstädning en gång i månaden och inte bara hålla huvudet över vattenytan med dammtussarna :-) Läs mer
  • Navid S skrev om Festina Städ
    Rekommenderar varmt Festina Städ. Från första kontakt till avslutas arbete gick allt perfekt. Festina hjälpte även min morfar att flyttstäda vilket var guldvärt då han slapp tänka på någonting. Varma rekommendationer :) Läs mer
  • Inger L skrev om Festina Städ
    Flyttservicen på Festina städ levererade perfekt service. Bra kommunikation inför flytten, lån av kartonger (inkl. lämning och hämtning av kartonger) gick smidigt, tider hölls, och trevlig personal som packade ihop lgh. Läs mer
    2018-08-23 Alan J svarar Inger L
    Hej Inger.
    Vi tackar för din rekommendation och är glada över att du är nöjd med vårt bemötande och vår tjänst.
    Vi önskar dig en trevlig helg.

• Sultan A skrev om Festina Städ
    Storstädning.
    Snabbt svar med datum och tid.
    Relativt höga förväntningar som man levde upp till.
    Personalen var glad och trevlig, arbetade omsorgsfullt och systematiskt, samarbetade väl. Ett mycket bra utfört arbete. Läs mer
    2018-08-23 Alan J svarar Sultan A
    Hej Sultan.
    Vi är glada att höra att du är nöjd med vår service.

Vänligen
  • Melissa S skrev om Festina Städ
    Testa en prova-på-städning (2h) och för det priset var det solklart värt det och städerskan var professionell! Det var några smådetaljer jag uppmärksammade i efterhand men i det stora hela går detta att åtgärda vid återkommande besök och om det är samma städerska. Läs mer
    2018-08-23 Alan J svarar Melissa S
    Hej Melissa,

Ett stort tack för de värmande orden! Det är trevligt att höra !
    Stort tack för din rekommendation!

Välkommen som kund!

Med Vänligt Hälsningar

Alan
  • Seble N skrev om Festina Städ
    Bra flyttstäd. Var flexibla utifrån de specifika förutsättningar jag hade och städningen blev väl genomförd. Läs mer
    2018-08-23 Alan J svarar Seble N
    Hej Seble.
    Vi tackar för din rekommendation och är glada att över att höra att du är nöjd med vår service.

Personalen på Festina Städ
  • Simon R
    Simon R skrev om Festina Städ
    Bra städning, punktliga och trevliga. Vet inte hur de står sig i pris jämfört med andra städbolag men väl utfört arbete i alla fall! Läs mer
    2018-08-23 Alan J svarar Simon R
    Hej Simon.
    Vi är glada att du är nöjd med vår service och tackar för din rekommendation.

• Christer G skrev om Festina Städ
    Flyttstädning
    Mycket bra och tillmötesgående uppträdande
    Rent och snyggt. Smidigt med överlämning av nycklar. Lyhörda för vårt behov. Totalt sett mycket bra och vi är supernöjda. Läs mer
    2018-08-23 Alan J svarar Christer G
    Hej Christer.
    Tack för din rekommendation. Vi strävar alltid efter ett bra bemötande och en god kvalité.

• Veronica  A
    Veronica A skrev om Festina Städ
    Mycket väl utförd flyttstädning. Proffsiga och effektiva personer som kom och skötte vår städ. Rekommenderas! Läs mer
    2018-08-23 Alan J svarar Veronica A
    Hej Veronica.
    Tack för din rekommendation. Det glädjer oss att du är nöjd med vår service.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig vecka.

Martin på Festina Städ AB
  • Line K
    Line K skrev om Festina Städ
    Enkelt, snabbt och effektivt! Inga krångligheter!
    Med vänlig hälsning, Line Läs mer
    2018-08-19 Alan J svarar Line K
    Hej Line!
    Kul att höra att du är nöjd.

Alan J.
  • Åse J
    Åse J skrev om Festina Städ
    Flyttstäd.
    Gick bra att boka, men de höjde priset de sa först för att städningen var med kort varsel.
    Förväntade mig ett bra resultat, men de hade inte städat ur kyl och frys, fönstren var flammiga, under diskbänken var inte rengjort, toan var tveksam, vatten kvar i en kökslåda när köparen flyttade in mm.
    De erbjöd sig att åtgärda bristerna, men inte förrän om 3 dagar, och då hade köparen redan flyttat in. Pengar tillbaka gick inte att få och de hörde inte heller av sig till köparen, vilket de hade lovat. Läs mer
  • Derido P skrev om Festina Städ
    Vi behövde en flyttstäd o jag kontaktade Festina städ som svarade direkt och kunde komma på den aktuella dagen. Det var 2 personer som städade och tvättade fönster och vi var väldigt glada över resultatet. fanns inget att anmärka på. Det var lätt att komma i kontakt med företaget och trevlig personal som jobbade. Det var en positiv upplevelse att ha med dem att göra. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Derido P
    Hej Derido!
    Vi är glada över att du är nöjd med resultatet!
    Tack så mycket!

Personalen på Festina Städ AB
  • Samiya H skrev om Festina Städ
    Snabbt svar på pris och besked om när de kunde komma

Personalen var super trevlig och duktiga

Jag kommer rekommendera dem till vänner å bekanta! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Samiya H
    Hej Samiya.
    Vad roligt att du är nöjd och rekommenderar oss vidare, det tackar vi för.

Ha en fortsatt bra dag.

• Mathias W skrev om Festina Städ
    Totalt 30 minuter försenad och var lite svår engelska att förstå och man blev lite fundersam hur detta skulle bli. Men resultatet vart inget man kunde klaga på! Riktigt nöjd!! rekommenderar gärna! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Mathias W
    Hej Mathias.
    Tack för din rekommendation. Ja det blev lite tokigt med tiden, tur att det ordnade sig på ett bra sätt..

• Anders A
    Anders A skrev om Festina Städ
    Köpte flyttstädning, enkelt att boka, de ringde och talade om när de upptäckte saker de ej kunde åtgärda.

De gjorde jobbet bra och den som flyttade in efter mig hade inget att klaga på. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Anders A
    Hej Anders.
    Ibland stöter vi på saker som inte vi kan åtgärda under en flyttstädning utan som behöver en annan typ av åtgärd, exempel på detta är rökskada, mögel, tuschpenna på tapeter etc. Skulle vi upptäcka något som vi inte kan åtgärda under den städningen som är beställd så för vi alltid en dialog med kunden om detta.

• Stefan P skrev om Festina Städ
    Blev rekommenderad Festina städ i Göteborg av en vän. Jag tyckte det kändes prisvärt och var mycket lätt att boka. Jag som kund hade mycket valmöjligheter. Snabb återkoppling med prisförslag och bekräftelse på min bokning. Dagen för flyttstäd kom de på utsatt tid och gjorde ett riktigt bra jobb med städningen av min lägenhet, likaså hyresvärden var nöjd vid besiktningen. Trevligt bemötande av den personal som utförde städet och jag är överlag mycket nöjd över mitt beslut att anlita Festina städ i Göteborg! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Stefan P
    Hej Stefan.
    Vad roligt att höra att du blev rekommenderad av en vän och att även du är nöjd med både bemötande och utförandet.

• Reza S
    Reza S skrev om Festina Städ
    Beställde flytt och flyttstädning av lägenhet. Överlag är jag nöjd med städningen som var bra utförd, prisvärd och lätt att boka. Även trevligt bemötande av personalen. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Reza S
    Hej Reza.
    Vad roligt att läsa om hur nöjd du är med allt från bokningen till utförandet och bemötandet.
    Det är precis så vi vill att alla våra kunder ska känna sig efter att de anlitat oss att utföra diverse städtjänster.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig trevligt helg

• Jonas B skrev om Festina Städ
    Jag beställde flyttstädning till en lägenhet. Från första början fick jag bra bemötande, både vid bokning och utav städpersonalen. Arbetet jag betalade för utfördes också utan anmärkning. Helhetsbetyg 5/5! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Jonas B
    Hej Jonas.
    Att bemöta våra kunder på ett bra sätt är väldigt viktigt för oss och vi arbetar ständigt med att hålla detta arbete vid liv.

• Simon H
    Simon H skrev om Festina Städ
    Trots kort fram förhålande så klarade av att lösa uppdraget samt skicka fakturan på uppmaning snabbt Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Simon H
    Hej Simon.
    Vi försöker alltid att tillgodose våra kunders behov och att vara så flexibla det går. Ofta kan vi lösa uppdrag med kort varsel, vilket vi är glada för.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig ett Gott Nytt År.

• Alex M skrev om Festina Städ
    Trevligt bemötande från de som arbetade där. Dock lite problem med bokningen eftersom tiden flyttades några dagar innan städningen. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Alex M
    Hej Alex.
    Vi är glada över att det gick bra att ändra tiden och att allt flöt på bra. Ibland inträffar situationer som vi inte rår över, exempelvis att många insjuknar i influensa samtidigt, då får man försöka lösa situationen på bästa sätt vilket vi lyckades göra tillsammans denna gången.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig en fortsatt trevlig vecka.

• Sahar M skrev om Festina Städ
    Har blivit väl bemött hela tiden.
    Bra service.
    Flyttstädningen som jag beställde gjordes både bra och snabbt.
    Trevlig personal. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Sahar M
    Hej Sahar.
    Vi önskar dig en trevlig helg.

• Kim A
    Kim A skrev om Festina Städ
    Bokade flyttstäd av lägenhet och blev mycket nöjd! Smidigt och bra pris och framförallt, noggrann städning! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Kim A
    Hej Kim.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig en fortsatt trevlig vecka.

• Martin H skrev om Festina Städ
    Jag köpte flyttstädning från Festina städ. De låg bra i pris och varvtillgängliga den dag jag behövde hjälp.
    Tre personer kom för att utföra städningen och de var där i långa timmar. Utförandet var noggrant och bra och personalen på plats var trevlig och hjälpsam.
    Jag kan rekommendera dem.
    Hälsning Martin Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Martin H
    Hej Martin
    Tack för ditt omdöme. Det är viktigt för oss att kunden är nöjd.

• Pierre A skrev om Festina Städ
    Det är en trevlig firma och med bra personal som är flexibel och gör gärna lite extra om man ber om det! Kan rekommendera städfirman. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Pierre A
    Hej Pierre
    Tack för ditt omdöme, vi är glada över att ha trevliga kunder som dig

• Umut A skrev om Festina Städ
    Städ+ fönster! Företaget levde absolut upp till mina förväntningar gällande service-minded approach, väl genomfört och grundligt arbete! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Umut A
    Hej Umut
    Vi brukar alltid försöka hitta lösningar för våra kunder, tack för din positiva feedback.

• Alice B
    Alice B skrev om Festina Städ
    Både flytthjälpen o flyttstädningen utfördes professionellt o utan några som helst problem. Kan varmt rekommendera Festina städ. / Alice Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Alice B
    Hej Alice

Roligt att du är nöjd

• Sofia R
    Sofia R skrev om Festina Städ
    Super nöjd med Festinastäd!
    Serviceminded personal,väldigt effektiva noggranna , tillmötesgående !
    Fin och professionell bemötande från början tills slut.
    Tillgängliga,omtänksamma engagerade!!
    Tack Festina Städ 🌹 Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Sofia R
    Hej Sofia

Tack för era fina ord. Vi är så glada att ni är nöjda med städningen

Martin Festina Städ AB
  • Alexander E skrev om Festina Städ
    Mycket bra bemötande när jag ringde och behövde snabb engångsstädning. Dagen efter kom en kvinna som var mycket bra! Trevlig och noggrann. Den bästa jag haft! Tack! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Alexander E
    Hej Alexander

Vi är tacksamma för ditt omdöme och är glada över att du är nöjd

• Karin L skrev om Festina Städ
    Mycket bra kommunikation och trevligt bemötande under bokningsprocessen och i samband med (flytt-)städningen. Själva städningen bra i stort, men saknade i några avseenden den sista finputsen vi hade förväntat oss (någon garderobsdörr, spegel och duschgolv hade fortfarande mindre fläckar, vilket upptäcktes någon dag senare). Mycket bra att firman jobbar miljömedvetet och har kollektivavtal (enligt hemsidan). Kommer att anlita igen vid behov. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Karin L
    Hej Karin

Tack för ditt fina omdöme. Vi försöker göra allt för att våra kunder ska vara nöjda i hela processen från beställningen till utförandet.

• Li L
    Li L skrev om Festina Städ
    Hela familjen är riktigt nöjda med städningen. Vi har städning varannan vecka och det är alltid samma par som städar hos oss, att det är samma par som kommer gör att det känns väldigt tryggt. Resultatet av städningen håller mycket jämn och hög nivå. Har haft andra städbolag men aldrig kunnat rekommendera dessa fullt ut, men Festina städ kan jag verkligen rekommendera och även det paret som har hand om vårt hus. Läs mer
    2018-08-09 Alan J svarar Li L
    Hej Li,

De var roligt att höra att ni är nöjda och allt fungerade bra.Tack för det!

Vänliga hälsningar
    Alan på Festina Städ
  • Mandana A skrev om Festina Städ
    Mycket nöjd. Rekomenderar gärna till alla jag känner. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Mandana A
    Hej Mandana

Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda, vilket vi är mycket glada för

• Peter A skrev om Festina Städ
    Jätte nöjda med städningen och det är super enkelt att komma i kontakt med dom om man har frågor och funderingar! Toppen rakt igenom. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Peter A
    Hej Peter
    Tack för din fina respons, det värmer i hjärtat när våra kunder är nöjda.

• Sebastian A skrev om Festina Städ
    Pålitlig, proffsig och flexibel service. Trevligt bemötande. Fortsätter gärna som kund. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Sebastian A
    Hej Sebastian
    Vi uppskattar ditt omdöme, alltid roligt med nöjda kunder

• Melisa M
    Melisa M skrev om Festina Städ
    Använde företaget i både flytt och städ.
    Killarna kämpade på bra med flytten och det gick snabbt och smidigt.
    Flyttstädningen godkände de nya köparna och jag har inte hört något, så antar att de är nöjda. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Melisa M
    Hej Melisa
    Roligt att du är nöjd, alltid lika trevligt med glada kunder.

• Anders C skrev om Festina Städ
    Beställde flytt + städ.
    Supertrevliga och serviceminded, bra resultat.
    Lite språksvårigheter, annars 100% Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Anders C
    Hej Anders.
    Vi är glada över att höra att du är mycket nöjd. Tack för din rekommendation.
    Ha en trevlig kväll.

• Sara F skrev om Festina Städ
    Jättenöjd!!! Har inget att klaga på, noggrant, trevliga, och smidig kontakt.
    Rekommenderas! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Sara F
    Hej Sara.
    Tack för ett gott samarbete och för din rekommendation.
    Vi önskar dig en trevlig Helg.

• Hans M skrev om Festina Städ
    Fönsterputs
    De ringde och meddelade att de var tio minuter sena. Det gav ett seriöst intryck. Han som utförde jobbet var trevlig och duktig. Han pratade engelska vilket för vissa kan vara jobbigt om man inte kan engelska. Men för mig gjorde det ingenting. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Hans M
    Hej Hans,
    Det glädjer oss att du är nöjd med allt från kommunikationen till utförandet. Det är det vi vill att alla våra kunder ska vara.
    Tack för din rekommendation.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag.

• Linnea B
    Linnea B skrev om Festina Städ
    Toppen städning. Fint och mycket professionellt gjort. Rent och ordentligt. Rekommenderar de starkt. Bra priser. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Linnea B
    Hej Linnea.
    Vad roligt att höra att du är så nöjd. Tack för din rekommendation.
    Välkommen åter.

Vi önskar dig en bra start på den nya veckan.

• Magnus B
    Magnus B skrev om Festina Städ
    Hej! Vi köpte storstädning och fick verkligen det vi beställde!!
    Vi är mer än nöjda med såväl arbetets utförande som bemötandet från från företaget i samband med beställningen!
    Med vänlig hälsning, Magnus Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Magnus B
    Hej Magnus.
    Tack för din rekommendation. Vi försöker vara så flexibla det bara går.
    Ha en fortsatt trevlig dag.

• Kristina P skrev om Festina Städ
    Jättenöjd!!! Har inget att klaga på, noggrant, trevliga, och smidig kontakt.
    Rekommenderas! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Kristina P
    Hej Kristina.
    Tack för din rekommendation.
    Ha en fortsatt trevlig dag.

Bästa kontorsstädarna i Göteborg:

Maciek D Maciek D tycker: