Festina Städ

Blidvädersgatan 51B, 418 30 Göteborg — Visa karta

Vi på Festina Städ är proffs på städning. Idag utför vi runt 100 uppdrag varje månad och vi städar bl.a. ett stort antal kontorslokaler i Göteborg, Kungsbacka, Alingsås, Kungälv och Lerum. Vårt mål är att erbjuda en professionell städtjänst till konkurrenskraftigt pris.

Vi erbjuder regelbunden hemstädning, storstädning, fönsterputsning, flyttstädning och kontorsstädning. När det gäller flyttstädning vet vi att det är ett moment många fruktar inför flytten. Därför kan du lugnt flytta ut och vi sköter hela städningen, vi tar t.o.m. våra egna produkter och utrustning och ser till att varje vrå är skinande ren när vi lämnar bostaden eller lokalen.

Tycker du att hela flytten känns komplicerad och jobbig? Vi hjälper dig med både packning och transport till fast pris!

Läs vad 35 kunder tycker om Festina Städ

• Ali F
    Ali F skrev om Festina Städ
    Bra och effektiv flytthjälp samt trevlig och professionell bemötande.
  • Priscilla K
    Priscilla K skrev om Festina Städ
    Jag har fått en jättebra och snabb service på lågom pris. fint bemötande både på telefon men även på vägen till mitt nytt hem. Från företaget har fått låna last bil och en chaufför. Jag är supernöjd och jag rekommenderar företaget.
    En nöjd kund
  • Andrius M
    Andrius M skrev om Festina Städ
    Bra och snabb service till ett bra pris.
  • Mathilda L
    Mathilda L skrev om Festina Städ
    Festina städ kom inte på avtalad tid, två timmar senare, verkade ha glömt att de tagit ett flyttstädningsuppdrag på midsommardagen. De åtgärdade det när jag påpekade att de glömt badrummets avloppsbrunn och de skruvade hjälpligt fast fönsterbrädan i granit som de knäckt loss i ett fäste. Så långt okay, men när jag kom ner i källaren (som jag själv städat och de inte skulle röra) var det smutsvatten på tvättstugegolvet och svårborttagen fläck på torktumlaren. Vad hade de där att göra?
    Bra pris, men...
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Festina Städ
    Jag blev tipsad av bekanta om Festina Städ och anlitade dem för en storstädning av vår villa. Jag har aldrig haft det så fint och RENT hemma! De städade verkligen överallt, t.o.m ludduppsamlaren i tumlaren!! :) De har tagit bort fläckar som jag trodde var omöjliga att få bort.

Dessutom snabba i att svara och kunde komma med kort varsel!

Vi är en familj med tre små barn och hund och hinner aldrig få det så här fint. Vi har genom åren haft andra firmor, men ingen i klass med denna. Vi kommer definitivt ta hjälp av dem igen i framtiden.

Så nöjd!
    Bästa hälsningar
    Mattias Larsson
    2017-07-18 Festina S svarar Mattias L
    Stort tack för de fina orden, Mattias. Verkligen roligt att du blev så nöjd!
    Hälsningar
  • Tobias A
    Tobias A skrev om Festina Städ
    Vi är mycket nöjda med Festina Städ. När vi kommer till jobbet på måndagar är kontoret skinande blankt. Kan verkligen rekommendera Festina Städ till alla våra kunder
    2017-07-15 Festina S svarar Tobias A
    Tack för fint beröm, Tobias. Vi har förstått också att ni rekommenderat oss till era egna kunder och det tackar vi extra för. Vår bästa reklam är när våra kunder berättar om oss för sina vänner, bekanta och kunder!

• Andreas L
    Andreas L skrev om Festina Städ
    Jag använde mig av Festina Städ AB vid flytt från ett radhus. Firman kom i tid och bemötte samtliga av våra krav professionellt. De till o med ställde upp att göra rent ytterligare än vad man beställt och hjälpte även med att kasta småbråte utan extra kostnad. Mycket trevlig personal! Blev supernöjd med resultatet och rekommenderar de starkt
  • Moa L
    Moa L skrev om Festina Städ
    Bestälde flyttstädning av Festina och resultatet blev bra! Även kommunikation med företaget fungerade fint!
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Festina Städ
    vi beställde fönsterputsning för hela villan. från början till slut blev vi mkt väl bemötta och fönsterna blev skinande rena! vi har ett mkt svårt placerat fönster men en av killarna klättrade tom upp på taket så att det skulle bli tipptopp.
    mitt omdöme är att jag kan verkligen rekommendera Festina Städ :)
    2017-07-09 Festina S svarar Stefan H
    Hej Stefan,

Det var roligt att höra att ni är nöjda och allt fungerar bra.Tack för de fina orden.

Vänliga hälsningar

• Klara S
    Klara S skrev om Festina Städ
    Det bästa i städväg jag har träffat på (har haft tre tidigare firmor). Superproffsiga med känsla för både själva städningen men även för återställandet (ingen självklarhet) och i kontakten med mig som kund. Är inte billigast, men kanske just därför bäst. Varmaste rekommendationerna.
    2017-07-08 Festina S svarar Klara S
    Hej Klara,

Tack för din feedback och det fina betyget! Vi gör vårt bästa för att du som kund ska känna dig trygg och nöjd.

• Moa F
    Moa F skrev om Festina Städ
    Trevlig personal, service ändå från offert till påminnelse och inspektion. Håller tiderna på pricken. Mycket bra städat i en svårstädad 30-tals lägenhet med många skrymslen och vrår. Ugnen så ut som ny! Väggar och fönster bra torkade! Topp betyg!
    2017-07-08 Festina S svarar Moa F
    Hej Moa

Stort tack för din rekommendation! Kul att du är så nöjd med både städning och bemötande!

• Sussane A
    Sussane A skrev om Festina Städ
    Anlitade Festina Städ för en storstädning av en ganska illa däran 2rumslägenhet. Från första kontakt via mail var mitt intryck att den är professionella och vet vad dem gör. När städningen sedan ägde rum så var dem väldigt trevliga och tillmötesgående. Städningen var felfri och dem fick saker att skina som jag trodde var bortom all räddning. Jag hade mina små "gömda" ställen som kontrollpunkter efter städningen men kunde verkligen inte hitta något som inte var rent. Rekommenderas varmt och jag kommer inte dra mig från att anlita dem igen!
    2017-07-08 Festina S svarar Sussane A
    Hej Susanne,

Tack för att du gett oss förtroendet att utföra en storstädning!

Vänliga hälsningar
  • William L
    William L skrev om Festina Städ
    Väl bemött. Köpte städtjänst inför försäljning av bostadsrätt. Skönt att slippa tänka på detta! En del punkter fick de backning på men fixade direkt på plats. Nöjd.
  • Ulf I
    Ulf I skrev om Festina Städ
    Vi anlitade Festina Städ AB för att flytta från två lägenheter till en gemensam villa. Därutöver utförde Festina Städ AB flyttstädning i båda lägenheterna. Festina Städ hanterade hela flytten mycket professionellt och effektivt sätt. Vi fick ett mycket gott bemötande av samtliga anställda och är mycket nöjda med Festina Städ utförande. Vi kan varmt rekommendera Festina Städ AB som flyttfirma
    2017-06-29 Festina S svarar Ulf I
    Hej Ulf!
    Härligt att höra att du är så nöjd med våra tjänster! Tack för att du delade med oss.

• Björn G
    Björn G skrev om Festina Städ
    Jag har en liten fastighet på Göteborg.
    På rekommendation kontaktade jag Festina Städ när jag ville byta ut min gamla städfirma för löpande trappstädning.
    Oj så glad jag blev när de kom och gjorde sin första städning här.
    Vår fastighet har aldrig blivit så fint städad som nu. De som kom och utförde arbetet var så trevliga och serviceinriktade.
    Jag förstår varför jag blev rekommenderad att ta kontakt med denna firma.

Jag kommer rekommendera alla detta företag om de söker någon bra städfirma.
    Nu kommer jag även låta dem göra hemstädning vid behov.

Stort tack Festina Städ AB!
    Hälsningar Björn
    2017-06-28 Festina S svarar Björn G
    Hej Björn!
    Vad glada vi blev att ni var nöjda med våran insatser.tack, det värmer o mycket.

• Sara L
    Sara L skrev om Festina Städ
    Jag har använt mig av Festina Städ för att fixa en flyttstädning. Det var lätt att använda hemsidan för bokning. Dagen före städningen hörde firman av sig och vi kom överens om hur vi skulle göra med nycklar. När firman var klara med städningen fanns det inget att anmärka på, det var rent och fint i lägenheten. Så, smidig tjänst, utmärkt resultat.. Rekommenderas starkt!
    2017-06-27 Festina S svarar Sara L
    Hej Sara.
    Tack för din rekommendation. Vi har arbetat fram ett enkelt bokningssystem som vi utvärderar med jämna mellanrum och förbättrar vid behov. Kontakten med kunden är en väldigt viktig del i vårt arbete liksom ett bra resultat.
    Ha en trevlig början på den kommande veckan.

• Suzi A
    Suzi A skrev om Festina Städ
    Jätteduktiga och hjälpsamma. Gör mer en bara det nödvändiga. Kommer definitivt boka dem igen nästa gång jag behöver hjälp.
  • Asis A
    Asis A skrev om Festina Städ
    Har anlitat Festina i samband m flytt. Festina håller mkt hög service nivå. Pålitliga och flexibla. Kan verkligen rekomendera Festina.
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Festina Städ
    Trevlig personal och trevligt bemötande.
    Städningen var perfekt och det blev mer städat än jag trodde. Det var väldigt rent och doftade underbart. TACK
  • Hans S
    Hans S skrev om Festina Städ
    Bra utfört arbete och snabbt åtgärdande av ett par missar i städningen.
    Vi rekommenderar gärna detta företaget.
  • Tommie A
    Tommie A skrev om Festina Städ
    Trevligt bemötande från början. Ställde upp med kort varsel och löste städningen väldigt bra och smidigt. Duktiga och yrkeskunniga.
    Rekommenderas varmt. Svarade snabbt och framför allt , ärligt!! om det uppkom några frågor.
    Bättre bemötande från ett företag än detta var väldigt längesedan jag fick.
    Anlita de! Får ni samma fina service som jag kommer ni bli supernöjd! !!
    2017-06-05 Festina S svarar Tommie A
    Hej Tommie,

Ett stort tack för de värmande orden! Det är trevligt att höra !
    Stort tack för din rekommendation!

• Behnam F
    Behnam F skrev om Festina Städ
    Trevliga personal och god service
  • Amanda L
    Amanda L skrev om Festina Städ
    Gott och enkelt bemötande. Ni levde verkligen upp till mina förväntningar. Tack! Mycket kompetent och effektiv personal. Rekommenderar dem till alla jag känner
  • Anders S
    Anders S skrev om Festina Städ
    Festina Städ AB var så mycket mer än bara städning. De tog eget ansvar och överträffade våra förväntningar något oerhört. Det märktes verkligen att de tyckte att det var kul att göra kunderna nöjda och att det var viktigt för dem. Vi uppskattar att det är ett stort familjärt bolag och att Alan själv var med på plats och städade. Vårt hem har aldrig varit så rent som nu och vi kommer fortsätta anlita Festina Städ AB varje månad framöver

STORT TACK IGEN
    2017-06-01 Festina S svarar Anders S
    Hej Anders,

Tack så mycket för din återkoppling! Underbart härligt att ni blev nöjda med vår tjänst :)

Välkommen åter :)

Hälsning Alan
  • Lars A
    Lars A skrev om Festina Städ
    Jag rekommenderar verkligen Festina Städ AB i Göteborg. Företaget har gjort en mycket bra flyttstädning idag. Allt är till största möjliga belåtenhet. Från beställning till genomförande och avslut. Helt perfekt. Tre duktiga och trevliga personer har städat grundligt under en hel dag från kl 0800 till 1730. Det är en fröjd att se lägenheten och erbjuda den till nästa hyresgäst
    2017-06-01 Festina S svarar Lars A
    Hej Lars,

Tusen tack för det fina betyget! Jättekul att du är så nöjd!

Ha en fortsatt fin dag,
    Anika på Festina Städ AB
  • Maria A
    Maria A skrev om Festina Städ
    Jag blev faktiskt riktigt positivt överraskad när jag använde mig av FestinaStäd för flyttstädning.
    Var helt klart över förväntan gällande hur noggranna dom hade faktiskt varit gällande utrymmen som vid spis, kyl och även balkong.
    Skulle absolut rekommendera FestinaStäd.
    2017-06-01 Festina S svarar Maria A
    Hej Maria,
    Tack för din rekommendation! Vad kul att ni är nöjda med er Festina Städ och att ni fått bra bemötande av oss.
    Julia på Festina Städ
  • Joakim L
    Joakim L skrev om Festina Städ
    Jag har varit kund för olika lokaler, både för privat och på företaget. Man blir alltid lika glad då man kommer till ett nystädat hem/kontor. Mycket konkurrenskraftigt pris också så jag rekommenderar att lägga tid på roligare saker och anlita Festina Städs gäng för en skönare vardag!
  • Maryam K
    Maryam K skrev om Festina Städ
    Jätte bra jobb, väldigt trevliga och omtänksamma personal, tusen tack Alan, Leila och Mohammed för ert underbara arbete.
  • Jimmie N
    Jimmie N skrev om Festina Städ
    Skulle flyttstäda lägenheten och tog kontakt med Festina Städ. Det gick väldigt snabbt och lätt. Trevligt bemötande hela vägen. Jag rekommenderar dem starkt. De är väldigt prisvärda jämfört med sina konkurrenter i Göteborg (20kr/kvm). Kommer definitivt att anlita dem igen och har redan tipsat grannen om deras tjänster. Kanon verkligen 👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽
  • Jerry S
    Jerry S skrev om Festina Städ
    Duktiga pålitliga och noggranna
  • susanne J
    susanne J skrev om Festina Städ
    Super service med snabb och noggrann flyttstädningen. Hade ett väldigt tajt tidsschema men det fixade dom utan problem. Kan inget annat än att rekommendera Festina städ!
  • Per L
    Per L skrev om Festina Städ
    Jag använde Festina städ för en total storstädning av mitt hus. Den inledande kontakten var utmärkt med ett trevligt bemötande och gav ett seriöst intryck varefter jag bokade städningen. Arbetsstyrkan på två personer kom exakt på utlovad tid och genomförde ett noggrant och ambitiöst jobb. Resultatet var utmärkt till ett rimligt pris.
  • Anne T
    Anne T skrev om Festina Städ
    Har precis haft Festina AB som flyttfirma och blev nöjda med killarna.
    Mycket vänliga och hjälpsamma :)
  • Emil A
    Emil A skrev om Festina Städ
    Snabb och bra service. Vi var mitt i ett renoveringskaos som drog ut på tiden och behövde snabbt få in städhjälp för att kunna njuta av ett rent hem under julen. Vi möttes av proffsig personal och blev väldigt bra bemötta. Resultatet blev vi nöjda med, ett rent hem och det var noggrant utfört. Vi kommer definitivt använda oss av dem igen.
  • Per S
    Per S skrev om Festina Städ
    Mycket nöjd med utfört arbete, och ännu mera nöjd med slutresultatet!
    Jag vill säga att inga anmärkningar – redan på första besiktningen. Lätt billigast i Sverige också!
    Jag kan varmt rekommendera Festinastäd AB

Blidvädersgatan 51B, 418 30 Göteborg