Festina Städ

Blidvädersgatan 51B, 418 30 Göteborg — Visa karta

Vi på Festina Städ är proffs på städning. Idag utför vi runt 100 uppdrag varje månad och vi städar bl.a. ett stort antal kontorslokaler i Göteborg, Kungsbacka, Alingsås, Kungälv och Lerum. Vårt mål är att erbjuda en professionell städtjänst till konkurrenskraftigt pris.

Vi erbjuder regelbunden hemstädning, storstädning, fönsterputsning, flyttstädning och kontorsstädning. När det gäller flyttstädning vet vi att det är ett moment många fruktar inför flytten. Därför kan du lugnt flytta ut och vi sköter hela städningen, vi tar t.o.m. våra egna produkter och utrustning och ser till att varje vrå är skinande ren när vi lämnar bostaden eller lokalen.

Tycker du att hela flytten känns komplicerad och jobbig? Vi hjälper dig med både packning och transport till fast pris!

Läs vad 63 kunder tycker om Festina Städ

• Lena H
    Lena H skrev om Festina Städ
    anlitade FestinaStäd AB till flyttstäd och blev väldigt nöjd med resultatet. Allt fungerade väldigt enkelt och smidigt från det att jag först tog kontakt, och de var väldigt tydliga med pris och vad som kommer ingå. Lätta att få tag på och hörde av sig löpande under processen. fick även det bästa priset 👍
  • Malin O
    Malin O skrev om Festina Städ
    Bad om offert på flyttstädning av vårt hus i Göteborg. Snabbt svar och offert, snabba svar och proffsigt bemötande av min kontaktperson. All kontakt med Festina Städ skedde via email då vi bor utomlands och det funkade perfekt! Bara gott att säga om detta städföretag!
    2017-10-23 Festina S svarar Malin O
    Hej Malin,

Tack för din rekommendation. Jättekul att höra att du är nöjd med oss!

Allt gott!
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om Festina Städ
    Bra kundservice och relativt billigt. Det anlitade Städföretaget var kanon!
  • Ann N
    Ann N skrev om Festina Städ
    Jag letade på nätet efter ett seriöst städbolag och fastnade för FestinaStäd, Via deras chat fick jag bra svar på mina frågor. Jag bokade en storstädning. Städpersonalen anlände prick på utsatt tid och utförde städningen till vår belåtenhet och helt utan onödiga pauser. Kommunikationen fördes på engelska.
    Det känns skönt med ett städat och rent hem.
  • Michaela F
    Michaela F skrev om Festina Städ
    Vi fick ett väl bemötande både vid beställning av tjänsten och vid utförandet.
    Personalen som utförde tjänsten var duktiga och allt gjordes på bästa sätt.
    Vi är sammanfattningsvis mycket nöjda
  • Tina K
    Tina K skrev om Festina Städ
    Utmärkt! De kom på utsatt tid och gjorde allt enligt förväntan, de var trevliga och försiktiga med allt som flyttades. Jag är riktigt nöjd med deras uppdrag!
  • Ena F
    Ena F skrev om Festina Städ
    Super service med snabb och noggrann flyttstädningen. Hade ett väldigt tajt tidsschema men det fixade dom utan problem. Kan inget annat än att rekommendera Festinastäd
    2017-10-17 Festina S svarar Ena F
    Hej Ena,

Stort tack för din recension. Ha en bra dag!

Med vänliga hälsningar,
    Personalen på Festina Städ AB
  • Fabian H
    Fabian H skrev om Festina Städ
    Festina Städ kan jag varmt rekommendera. De är duktiga, ärliga och trevliga.
    De har städat hos min 85-åriga mor en gång i månaden under en längre tid. Även så små uppdrag sköter de perfekt. Jag uppskattar verkligen att de är effektiva och pålitliga.
    Innan jag hittade Festina Städ ringde jag runt, men ingen ville ta sig an så små uppdrag, men för Festina Städ var det inga problem alls
  • Kenneth A
    Kenneth A skrev om Festina Städ
    Trevligt bemötande från början till slut. De kom i tid och skötte städningen alldeles utmärkt. Vet inte vad mer man kan begära.
    2017-10-17 Festina S svarar Kenneth A
    Hej Kenneth

Tack så mycket för ditt fina omdöme! Det är härligt och läsa att du blev nöjd.

Ha en fin dag!

Hälsningar

• Tobias B
    Tobias B skrev om Festina Städ
    Jag är själv egen företagare och mycket kräsen när det gäller service. Men när det gäller detta företag så uppfyller dom alla krav dels när det gäller utförandet av arbetet men även det fantastiskt trevliga bemötande jag fick av Susanne när hon kom för att påbörja arbetet i min bostad.
    2017-10-17 Festina S svarar Tobias B
    Hej Tobias,

Tack för din rekommendation!

• Karin W
    Karin W skrev om Festina Städ
    Jobbet var utfört till perfektion, det var inte så rent ens när vi flyttade in då det var nybyggt.
    Spisen, kylen och frysen glänste och allt annat också.
    Ett perfekt utfört arbete och jag kommer verkligen att rekommendera er i framtiden

Karin
    2017-10-16 Festina S svarar Karin W
    Hej Ingrid,

Det var roligt att höra att du är nöjd och allt fungerar bra, tack för fina ord. Välkommen som kund!

Alan Festina Städ AB
  • Tavga V
    Tavga V skrev om Festina Städ
    Bra service, trevlig personal och ett riktigt proffsigt resultat.
    Inför flytten hade jag en rätt så lång lista med önskemål och synpunkter, kände mig därför lite orolig att städarna kanske skulle missa några punkter. Jag gick därför noga genom listan med städteamet på plats innan de började jobba...

När städningen var klar dubbelkollade jag deras jobb, och jag blev väldigt positivt överraskad när allt var utfört helt enligt mina önskemål - jag blev mer än nöjd!
    2017-10-16 Festina S svarar Tavga V
    Hej Tavga

Tack för fina ord och omdöme.

Med Vänlig Hälsningar
  • Viktor E
    Viktor E skrev om Festina Städ
    Tack för bästa flyttstädningen!

Idag utförde festina städ flyttstädningen hus mig och resultatet blev jätte bra.

Både jag och den nya ägaren blev nöjda.

Så därför rekommenderar jag festina städ till alla som behöver hjälp med städningen.

Tack

Viktor
    2017-10-16 Festina S svarar Viktor E
    Hej Viktor!
    Vad glada vi blev att ni var nöjda med våran insatser.tack, det värmer o mycket.
    MVH
    Susanne
  • Lisbeth O
    Lisbeth O skrev om Festina Städ
    Efter att den städfirma jag bokat inte dykt upp fick jag panik och visste inte vad jag skulle ta mig till! Lägenheten skulle lämnas över dagen efter och det fanns ingen chans att jag skulle lyckas städa klart 56 kvm helt själv. Jag Googlade snabbt och hittade FestinaStäd. Pratade med en trevlig tjej i luren som lovade mig att allt skulle lösa sig.

Inom några timmar dyker en bil med 2 städare upp. Båda är mycket professionella och är införstådda om situationen och lovar mig att det ska bli klart innan 20. 00 samma dag.

Precis som dom utlovat får jag ett sms runt 19 tiden om att städning är klar. Jag åker direkt över för att kolla igenom städningen och det första jag möts av är den ljuvliga doften av äpplen som dom sprejat i luften innan dom åkt iväg. Hela bostaden skiner och jag andas ut.

Tack för att ni räddade mig när jag satt i klistret. Kommer kontakta er igen när jag behöver städhjälp!
    2017-10-16 Festina S svarar Lisbeth O
    Hej Lisbeth,

• Robert D
    Robert D skrev om Festina Städ
    Kontaktade Festina Städ när jag skulle flytta från min studentlägenhet.
    Jag fick ett bra pris och var därför lite tveksam till om de kunde hålla en tillräckligt hög nivå på sitt jobb, men där blev jag snabbt lugn när jag väl snackade med deras kundtjänst. Redan i första kontakten gav de ett både seriöst & proffsigt intryck.

Städarna som skulle ta hand om lägenheten gjorde även de att jag kunde känna mig lugn - de var lugna, vänliga och kändes som proffs.

Jag kan säga att jag bara har gott att säga om företaget: jag fick både ett riktigt bra resultat av städningen och ett schysst bemötande. Rekommenderar klart Festina Städ.
  • Peter N
    Peter N skrev om Festina Städ
    De kom och gjorde flyttstädning i mitt hus. Allt fungerade bra från början till slut. De kom på avtalad tid och jag blev sedan kontaktad för att vara med på besiktning. Städningen utfördes till min fulla belåtenhet och jag kommer med all sannolikhet att anlita företaget igen om jag skulle behöva.
    2017-10-15 Festina S svarar Peter N
    Hej Peter!

Tack för toppbetyget! Tack för att du delar med dig.
    Ha en fin dag!

Annica Festina Städ AB
  • Kent H
    Kent H skrev om Festina Städ
    Jätte nöjd med utfört arbete. Klarade besiktningen, dessutom var köparen också nöjd. Svarar snabbt i telefon och kommer i tid samt har trevlig personal som gör ett utmärkt jobb. Självklart rekommenderar jag Festina Städ !
    2017-10-15 Festina S svarar Kent H
    Hej Kent

Annica Festina Städ AB
  • Martin S
    Martin S skrev om Festina Städ
    Hej! Jag är mycket nöjd med Festina städ! Det genomfördes en storstädning och fönsterputs och allt var till största belåtenhet. Jag har varannanveckors städning som fungerar perfekt.
  • Karin B
    Karin B skrev om Festina Städ
    Jag har anlitat Festina Städ AB tre gånger, både för flytt och städ. Jag är supernöjd med allt! Inget har gått sönder i flytten och städningen var fläckfri - varenda gång! Rekommenderas varmt!
    2017-09-28 Festina S svarar Karin B
    Hej Karin,

Härligt att du blev så nöjd med din flytt och städ! Tack för din rekommendation!

• Mariann H
    Mariann H skrev om Festina Städ
    FestinaStäd AB har varit mycket tillmötesgående med planeringen av vår flytt. Vårt sena önskemål om en veckas tidigare flytt mötte inga hinder.
    Flyttkillarna hanterade vårt flyttgods mycket professionellt utan några som helst intermezzon och skador.
    Personalen skötte likväl sitt uppdrag utan någon som helst anmärkning.
    2017-09-28 Festina S svarar Mariann H
    Hej Mariann,

Tack för att vi fick hjälpa dig med flytten! Så kul att du blev nöjd😊

Med vänlig hälsning,

• Andreas M
    Andreas M skrev om Festina Städ
    Utmärkt utförd flyttstädning! Stort tack!
  • Bella B
    Bella B skrev om Festina Städ
  • Sebastian H
    Sebastian H skrev om Festina Städ
    Beställde flyttstäd hos festina städ. Otroligt bra bemötande och skinnande rent i hela huset. Rekomenderas starkt..👍
    2017-09-26 Festina S svarar Sebastian H
    Hej Sebastian,

Stort tack för din recension. Ha en bra dag!

Med vänliga hälsningar,

• Sanna J
    Sanna J skrev om Festina Städ
    Fick Festina städ AB som rekommendation gällande flyttstädning. Snabbt svar på offertförfrågan. Bra information om vad städningen innebär. Städningen utförd till belåtenhet.
    2017-09-25 Festina S svarar Sanna J
    Hej Sanna,

Tack för din rekommendation. Jättekul att höra att du är nöjd med oss!

Allt gott!
  • Peter H
    Peter H skrev om Festina Städ
    Flyttservicen på Festina Städ AB levererade perfekt service. Bra kommunikation inför flytten, lån av kartonger (inkl. lämning och hämtning av kartonger) gick smidigt, tider hölls, och trevlig personal som packade ihop lgh
  • Meral C
    Meral C skrev om Festina Städ
    Jag har varit jätte njöd och deras tjänster är bra och kan rekommendera till mina vänner
    Tack för den fantastiska arbetet
    Miral
  • Lena N
    Lena N skrev om Festina Städ
    Jag har anlitat FestinaStäd AB för både städning och fönsterputsning och är mycket nöjd - både på utförande, bemötande och service när man kontaktar er
  • Sahar K
    Sahar K skrev om Festina Städ
    Festina Städ AB har jag bara positiva upplevelser. Killarna som var här för att tvätta fönster och de gjorde ett perfekt och trevligt intryck.
    Det var som att gå på cirkus och de upphävde tyngdlagen.
    Det är inte sista gången jag använder Festina Städ AB

Kan rekommenderas varmt *****

MvH

Sahar
    2017-08-28 Festina S svarar Sahar K
    Hej Sahar

• Ali F
    Ali F skrev om Festina Städ
    Bra och effektiv flytthjälp samt trevlig och professionell bemötande.
  • Priscilla K
    Priscilla K skrev om Festina Städ
    Jag har fått en jättebra och snabb service på lågom pris. fint bemötande både på telefon men även på vägen till mitt nytt hem. Från företaget har fått låna last bil och en chaufför. Jag är supernöjd och jag rekommenderar företaget.
    En nöjd kund
  • Andrius M
    Andrius M skrev om Festina Städ
    Bra och snabb service till ett bra pris.
  • Mathilda L
    Mathilda L skrev om Festina Städ
    Festina städ kom inte på avtalad tid, två timmar senare, verkade ha glömt att de tagit ett flyttstädningsuppdrag på midsommardagen. De åtgärdade det när jag påpekade att de glömt badrummets avloppsbrunn och de skruvade hjälpligt fast fönsterbrädan i granit som de knäckt loss i ett fäste. Så långt okay, men när jag kom ner i källaren (som jag själv städat och de inte skulle röra) var det smutsvatten på tvättstugegolvet och svårborttagen fläck på torktumlaren. Vad hade de där att göra?
    Bra pris, men...
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Festina Städ
    Jag blev tipsad av bekanta om Festina Städ och anlitade dem för en storstädning av vår villa. Jag har aldrig haft det så fint och RENT hemma! De städade verkligen överallt, t.o.m ludduppsamlaren i tumlaren!! :) De har tagit bort fläckar som jag trodde var omöjliga att få bort.

Dessutom snabba i att svara och kunde komma med kort varsel!

Vi är en familj med tre små barn och hund och hinner aldrig få det så här fint. Vi har genom åren haft andra firmor, men ingen i klass med denna. Vi kommer definitivt ta hjälp av dem igen i framtiden.

Så nöjd!
    Bästa hälsningar
    Mattias Larsson
    2017-07-18 Festina S svarar Mattias L
    Stort tack för de fina orden, Mattias. Verkligen roligt att du blev så nöjd!
    Hälsningar
  • Tobias A
    Tobias A skrev om Festina Städ
    Vi är mycket nöjda med Festina Städ. När vi kommer till jobbet på måndagar är kontoret skinande blankt. Kan verkligen rekommendera Festina Städ till alla våra kunder
    2017-07-15 Festina S svarar Tobias A
    Tack för fint beröm, Tobias. Vi har förstått också att ni rekommenderat oss till era egna kunder och det tackar vi extra för. Vår bästa reklam är när våra kunder berättar om oss för sina vänner, bekanta och kunder!

• Andreas L
    Andreas L skrev om Festina Städ
    Jag använde mig av Festina Städ AB vid flytt från ett radhus. Firman kom i tid och bemötte samtliga av våra krav professionellt. De till o med ställde upp att göra rent ytterligare än vad man beställt och hjälpte även med att kasta småbråte utan extra kostnad. Mycket trevlig personal! Blev supernöjd med resultatet och rekommenderar de starkt
  • Moa L
    Moa L skrev om Festina Städ
    Bestälde flyttstädning av Festina och resultatet blev bra! Även kommunikation med företaget fungerade fint!
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Festina Städ
    vi beställde fönsterputsning för hela villan. från början till slut blev vi mkt väl bemötta och fönsterna blev skinande rena! vi har ett mkt svårt placerat fönster men en av killarna klättrade tom upp på taket så att det skulle bli tipptopp.
    mitt omdöme är att jag kan verkligen rekommendera Festina Städ :)
    2017-07-09 Festina S svarar Stefan H
    Hej Stefan,

Det var roligt att höra att ni är nöjda och allt fungerar bra.Tack för de fina orden.

Vänliga hälsningar

• Klara S
    Klara S skrev om Festina Städ
    Det bästa i städväg jag har träffat på (har haft tre tidigare firmor). Superproffsiga med känsla för både själva städningen men även för återställandet (ingen självklarhet) och i kontakten med mig som kund. Är inte billigast, men kanske just därför bäst. Varmaste rekommendationerna.
    2017-07-08 Festina S svarar Klara S
    Hej Klara,

Tack för din feedback och det fina betyget! Vi gör vårt bästa för att du som kund ska känna dig trygg och nöjd.

• Moa F
    Moa F skrev om Festina Städ
    Trevlig personal, service ändå från offert till påminnelse och inspektion. Håller tiderna på pricken. Mycket bra städat i en svårstädad 30-tals lägenhet med många skrymslen och vrår. Ugnen så ut som ny! Väggar och fönster bra torkade! Topp betyg!
    2017-07-08 Festina S svarar Moa F
    Hej Moa

Stort tack för din rekommendation! Kul att du är så nöjd med både städning och bemötande!

• Sussane A
    Sussane A skrev om Festina Städ
    Anlitade Festina Städ för en storstädning av en ganska illa däran 2rumslägenhet. Från första kontakt via mail var mitt intryck att den är professionella och vet vad dem gör. När städningen sedan ägde rum så var dem väldigt trevliga och tillmötesgående. Städningen var felfri och dem fick saker att skina som jag trodde var bortom all räddning. Jag hade mina små "gömda" ställen som kontrollpunkter efter städningen men kunde verkligen inte hitta något som inte var rent. Rekommenderas varmt och jag kommer inte dra mig från att anlita dem igen!
    2017-07-08 Festina S svarar Sussane A
    Hej Susanne,

Tack för att du gett oss förtroendet att utföra en storstädning!

Vänliga hälsningar
  • William L
    William L skrev om Festina Städ
    Väl bemött. Köpte städtjänst inför försäljning av bostadsrätt. Skönt att slippa tänka på detta! En del punkter fick de backning på men fixade direkt på plats. Nöjd.
  • Ulf I
    Ulf I skrev om Festina Städ
    Vi anlitade Festina Städ AB för att flytta från två lägenheter till en gemensam villa. Därutöver utförde Festina Städ AB flyttstädning i båda lägenheterna. Festina Städ hanterade hela flytten mycket professionellt och effektivt sätt. Vi fick ett mycket gott bemötande av samtliga anställda och är mycket nöjda med Festina Städ utförande. Vi kan varmt rekommendera Festina Städ AB som flyttfirma
    2017-06-29 Festina S svarar Ulf I
    Hej Ulf!
    Härligt att höra att du är så nöjd med våra tjänster! Tack för att du delade med oss.

• Björn G
    Björn G skrev om Festina Städ
    Jag har en liten fastighet på Göteborg.
    På rekommendation kontaktade jag Festina Städ när jag ville byta ut min gamla städfirma för löpande trappstädning.
    Oj så glad jag blev när de kom och gjorde sin första städning här.
    Vår fastighet har aldrig blivit så fint städad som nu. De som kom och utförde arbetet var så trevliga och serviceinriktade.
    Jag förstår varför jag blev rekommenderad att ta kontakt med denna firma.

Jag kommer rekommendera alla detta företag om de söker någon bra städfirma.
    Nu kommer jag även låta dem göra hemstädning vid behov.

Stort tack Festina Städ AB!
    Hälsningar Björn
    2017-06-28 Festina S svarar Björn G
    Hej Björn!

• Sara L
    Sara L skrev om Festina Städ
    Jag har använt mig av Festina Städ för att fixa en flyttstädning. Det var lätt att använda hemsidan för bokning. Dagen före städningen hörde firman av sig och vi kom överens om hur vi skulle göra med nycklar. När firman var klara med städningen fanns det inget att anmärka på, det var rent och fint i lägenheten. Så, smidig tjänst, utmärkt resultat.. Rekommenderas starkt!
    2017-06-27 Festina S svarar Sara L
    Hej Sara.
    Tack för din rekommendation. Vi har arbetat fram ett enkelt bokningssystem som vi utvärderar med jämna mellanrum och förbättrar vid behov. Kontakten med kunden är en väldigt viktig del i vårt arbete liksom ett bra resultat.
    Ha en trevlig början på den kommande veckan.

• Suzi A
    Suzi A skrev om Festina Städ
    Jätteduktiga och hjälpsamma. Gör mer en bara det nödvändiga. Kommer definitivt boka dem igen nästa gång jag behöver hjälp.
  • Asis A
    Asis A skrev om Festina Städ
    Har anlitat Festina i samband m flytt. Festina håller mkt hög service nivå. Pålitliga och flexibla. Kan verkligen rekomendera Festina.
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Festina Städ
    Trevlig personal och trevligt bemötande.
    Städningen var perfekt och det blev mer städat än jag trodde. Det var väldigt rent och doftade underbart. TACK
  • Hans S
    Hans S skrev om Festina Städ
    Bra utfört arbete och snabbt åtgärdande av ett par missar i städningen.
    Vi rekommenderar gärna detta företaget.
  • Tommie A
    Tommie A skrev om Festina Städ
    Trevligt bemötande från början. Ställde upp med kort varsel och löste städningen väldigt bra och smidigt. Duktiga och yrkeskunniga.
    Rekommenderas varmt. Svarade snabbt och framför allt , ärligt!! om det uppkom några frågor.
    Bättre bemötande från ett företag än detta var väldigt längesedan jag fick.
    Anlita de! Får ni samma fina service som jag kommer ni bli supernöjd! !!
    2017-06-05 Festina S svarar Tommie A
    Hej Tommie,

Ett stort tack för de värmande orden! Det är trevligt att höra !
    Stort tack för din rekommendation!

• Behnam F
    Behnam F skrev om Festina Städ
    Trevliga personal och god service

Blidvädersgatan 51B, 418 30 Göteborg