Festina Städ

Blidvädersgatan 51B, 418 30 Göteborg — Visa karta

Vi på Festina Städ är proffs på städning. Idag utför vi runt 100 uppdrag varje månad och vi städar bl.a. ett stort antal kontorslokaler i Göteborg, Kungsbacka, Alingsås, Kungälv och Lerum. Vårt mål är att erbjuda en professionell städtjänst till konkurrenskraftigt pris.

Vi erbjuder regelbunden hemstädning, storstädning, fönsterputsning, flyttstädning och kontorsstädning. När det gäller flyttstädning vet vi att det är ett moment många fruktar inför flytten. Därför kan du lugnt flytta ut och vi sköter hela städningen, vi tar t.o.m. våra egna produkter och utrustning och ser till att varje vrå är skinande ren när vi lämnar bostaden eller lokalen.

Tycker du att hela flytten känns komplicerad och jobbig? Vi hjälper dig med både packning och transport till fast pris!
Mån-Sön: 08:00-18:00

Läs vad 81 kunder tycker om Festina Städ

• Line K
    Line K skrev om Festina Städ
    Enkelt, snabbt och effektivt! Inga krångligheter!
    Med vänlig hälsning, Line Läs mer
    2018-08-19 Alan J svarar Line K
    Hej Line!
    Kul att höra att du är nöjd.

Alan J.
  • Åse J
    Åse J skrev om Festina Städ
    Flyttstäd.
    Gick bra att boka, men de höjde priset de sa först för att städningen var med kort varsel.
    Förväntade mig ett bra resultat, men de hade inte städat ur kyl och frys, fönstren var flammiga, under diskbänken var inte rengjort, toan var tveksam, vatten kvar i en kökslåda när köparen flyttade in mm.
    De erbjöd sig att åtgärda bristerna, men inte förrän om 3 dagar, och då hade köparen redan flyttat in. Pengar tillbaka gick inte att få och de hörde inte heller av sig till köparen, vilket de hade lovat. Läs mer
  • Derido P
    Derido P skrev om Festina Städ
    Vi behövde en flyttstäd o jag kontaktade Festina städ som svarade direkt och kunde komma på den aktuella dagen. Det var 2 personer som städade och tvättade fönster och vi var väldigt glada över resultatet. fanns inget att anmärka på. Det var lätt att komma i kontakt med företaget och trevlig personal som jobbade. Det var en positiv upplevelse att ha med dem att göra. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Derido P
    Hej Derido!
    Vi är glada över att du är nöjd med resultatet!
    Tack så mycket!

Personalen på Festina Städ AB
  • Samiya H
    Samiya H skrev om Festina Städ
    Snabbt svar på pris och besked om när de kunde komma

Personalen var super trevlig och duktiga

Jag kommer rekommendera dem till vänner å bekanta! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Samiya H
    Hej Samiya.
    Vad roligt att du är nöjd och rekommenderar oss vidare, det tackar vi för.

Ha en fortsatt bra dag.

• Mathias  W
    Mathias W skrev om Festina Städ
    Totalt 30 minuter försenad och var lite svår engelska att förstå och man blev lite fundersam hur detta skulle bli. Men resultatet vart inget man kunde klaga på! Riktigt nöjd!! rekommenderar gärna! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Mathias W
    Hej Mathias.
    Tack för din rekommendation. Ja det blev lite tokigt med tiden, tur att det ordnade sig på ett bra sätt..

• Anders A
    Anders A skrev om Festina Städ
    Köpte flyttstädning, enkelt att boka, de ringde och talade om när de upptäckte saker de ej kunde åtgärda.

De gjorde jobbet bra och den som flyttade in efter mig hade inget att klaga på. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Anders A
    Hej Anders.
    Ibland stöter vi på saker som inte vi kan åtgärda under en flyttstädning utan som behöver en annan typ av åtgärd, exempel på detta är rökskada, mögel, tuschpenna på tapeter etc. Skulle vi upptäcka något som vi inte kan åtgärda under den städningen som är beställd så för vi alltid en dialog med kunden om detta.

• Stefan P
    Stefan P skrev om Festina Städ
    Blev rekommenderad Festina städ i Göteborg av en vän. Jag tyckte det kändes prisvärt och var mycket lätt att boka. Jag som kund hade mycket valmöjligheter. Snabb återkoppling med prisförslag och bekräftelse på min bokning. Dagen för flyttstäd kom de på utsatt tid och gjorde ett riktigt bra jobb med städningen av min lägenhet, likaså hyresvärden var nöjd vid besiktningen. Trevligt bemötande av den personal som utförde städet och jag är överlag mycket nöjd över mitt beslut att anlita Festina städ i Göteborg! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Stefan P
    Hej Stefan.
    Vad roligt att höra att du blev rekommenderad av en vän och att även du är nöjd med både bemötande och utförandet.

• Reza S
    Reza S skrev om Festina Städ
    Beställde flytt och flyttstädning av lägenhet. Överlag är jag nöjd med städningen som var bra utförd, prisvärd och lätt att boka. Även trevligt bemötande av personalen. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Reza S
    Hej Reza.
    Vad roligt att läsa om hur nöjd du är med allt från bokningen till utförandet och bemötandet.
    Det är precis så vi vill att alla våra kunder ska känna sig efter att de anlitat oss att utföra diverse städtjänster.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig trevligt helg

• Jonas B
    Jonas B skrev om Festina Städ
    Jag beställde flyttstädning till en lägenhet. Från första början fick jag bra bemötande, både vid bokning och utav städpersonalen. Arbetet jag betalade för utfördes också utan anmärkning. Helhetsbetyg 5/5! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Jonas B
    Hej Jonas.
    Att bemöta våra kunder på ett bra sätt är väldigt viktigt för oss och vi arbetar ständigt med att hålla detta arbete vid liv.

• Simon H
    Simon H skrev om Festina Städ
    Trots kort fram förhålande så klarade av att lösa uppdraget samt skicka fakturan på uppmaning snabbt Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Simon H
    Hej Simon.
    Vi försöker alltid att tillgodose våra kunders behov och att vara så flexibla det går. Ofta kan vi lösa uppdrag med kort varsel, vilket vi är glada för.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig ett Gott Nytt År.

• Alex M
    Alex M skrev om Festina Städ
    Trevligt bemötande från de som arbetade där. Dock lite problem med bokningen eftersom tiden flyttades några dagar innan städningen. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Alex M
    Hej Alex.
    Vi är glada över att det gick bra att ändra tiden och att allt flöt på bra. Ibland inträffar situationer som vi inte rår över, exempelvis att många insjuknar i influensa samtidigt, då får man försöka lösa situationen på bästa sätt vilket vi lyckades göra tillsammans denna gången.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig en fortsatt trevlig vecka.

• Sahar M
    Sahar M skrev om Festina Städ
    Har blivit väl bemött hela tiden.
    Bra service.
    Flyttstädningen som jag beställde gjordes både bra och snabbt.
    Trevlig personal. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Sahar M
    Hej Sahar.
    Vi tackar för din rekommendation och är glada över att du är nöjd med vårt bemötande och vår tjänst.
    Vi önskar dig en trevlig helg.

• Kim A
    Kim A skrev om Festina Städ
    Bokade flyttstäd av lägenhet och blev mycket nöjd! Smidigt och bra pris och framförallt, noggrann städning! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Kim A
    Hej Kim.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig en fortsatt trevlig vecka.

• Martin H
    Martin H skrev om Festina Städ
    Jag köpte flyttstädning från Festina städ. De låg bra i pris och varvtillgängliga den dag jag behövde hjälp.
    Tre personer kom för att utföra städningen och de var där i långa timmar. Utförandet var noggrant och bra och personalen på plats var trevlig och hjälpsam.
    Jag kan rekommendera dem.
    Hälsning Martin Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Martin H
    Hej Martin
    Tack för ditt omdöme. Det är viktigt för oss att kunden är nöjd.

• Pierre A
    Pierre A skrev om Festina Städ
    Det är en trevlig firma och med bra personal som är flexibel och gör gärna lite extra om man ber om det! Kan rekommendera städfirman. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Pierre A
    Hej Pierre
    Tack för ditt omdöme, vi är glada över att ha trevliga kunder som dig

• Umut A
    Umut A skrev om Festina Städ
    Städ+ fönster! Företaget levde absolut upp till mina förväntningar gällande service-minded approach, väl genomfört och grundligt arbete! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Umut A
    Hej Umut
    Vi brukar alltid försöka hitta lösningar för våra kunder, tack för din positiva feedback.

• Alice B
    Alice B skrev om Festina Städ
    Både flytthjälpen o flyttstädningen utfördes professionellt o utan några som helst problem. Kan varmt rekommendera Festina städ. / Alice Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Alice B
    Hej Alice

Roligt att du är nöjd

• Sofia R
    Sofia R skrev om Festina Städ
    Super nöjd med Festinastäd!
    Serviceminded personal,väldigt effektiva noggranna , tillmötesgående !
    Fin och professionell bemötande från början tills slut.
    Tillgängliga,omtänksamma engagerade!!
    Tack Festina Städ 🌹 Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Sofia R
    Hej Sofia

Tack för era fina ord. Vi är så glada att ni är nöjda med städningen

Martin Festina Städ AB
  • Alexander  E
    Alexander E skrev om Festina Städ
    Mycket bra bemötande när jag ringde och behövde snabb engångsstädning. Dagen efter kom en kvinna som var mycket bra! Trevlig och noggrann. Den bästa jag haft! Tack! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Alexander E
    Hej Alexander

Vi är tacksamma för ditt omdöme och är glada över att du är nöjd

• Karin L
    Karin L skrev om Festina Städ
    Mycket bra kommunikation och trevligt bemötande under bokningsprocessen och i samband med (flytt-)städningen. Själva städningen bra i stort, men saknade i några avseenden den sista finputsen vi hade förväntat oss (någon garderobsdörr, spegel och duschgolv hade fortfarande mindre fläckar, vilket upptäcktes någon dag senare). Mycket bra att firman jobbar miljömedvetet och har kollektivavtal (enligt hemsidan). Kommer att anlita igen vid behov. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Karin L
    Hej Karin

Tack för ditt fina omdöme. Vi försöker göra allt för att våra kunder ska vara nöjda i hela processen från beställningen till utförandet.

• Li L
    Li L skrev om Festina Städ
    Hela familjen är riktigt nöjda med städningen. Vi har städning varannan vecka och det är alltid samma par som städar hos oss, att det är samma par som kommer gör att det känns väldigt tryggt. Resultatet av städningen håller mycket jämn och hög nivå. Har haft andra städbolag men aldrig kunnat rekommendera dessa fullt ut, men Festina städ kan jag verkligen rekommendera och även det paret som har hand om vårt hus. Läs mer
    2018-08-09 Alan J svarar Li L
    Hej Li,

De var roligt att höra att ni är nöjda och allt fungerade bra.Tack för det!

Vänliga hälsningar
    Alan på Festina Städ
  • Mandana A
    Mandana A skrev om Festina Städ
    Mycket nöjd. Rekomenderar gärna till alla jag känner. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Mandana A
    Hej Mandana

Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda, vilket vi är mycket glada för

• Peter A
    Peter A skrev om Festina Städ
    Jätte nöjda med städningen och det är super enkelt att komma i kontakt med dom om man har frågor och funderingar! Toppen rakt igenom. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Peter A
    Hej Peter
    Tack för din fina respons, det värmer i hjärtat när våra kunder är nöjda.

• Sebastian A
    Sebastian A skrev om Festina Städ
    Pålitlig, proffsig och flexibel service. Trevligt bemötande. Fortsätter gärna som kund. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Sebastian A
    Hej Sebastian
    Vi uppskattar ditt omdöme, alltid roligt med nöjda kunder

• Melisa M
    Melisa M skrev om Festina Städ
    Använde företaget i både flytt och städ.
    Killarna kämpade på bra med flytten och det gick snabbt och smidigt.
    Flyttstädningen godkände de nya köparna och jag har inte hört något, så antar att de är nöjda. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Melisa M
    Hej Melisa
    Roligt att du är nöjd, alltid lika trevligt med glada kunder.

• Anders C
    Anders C skrev om Festina Städ
    Beställde flytt + städ.
    Supertrevliga och serviceminded, bra resultat.
    Lite språksvårigheter, annars 100% Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Anders C
    Hej Anders.
    Vi är glada över att höra att du är mycket nöjd. Tack för din rekommendation.
    Ha en trevlig kväll.

• Sara F
    Sara F skrev om Festina Städ
    Jättenöjd!!! Har inget att klaga på, noggrant, trevliga, och smidig kontakt.
    Rekommenderas! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Sara F
    Hej Sara.
    Tack för ett gott samarbete och för din rekommendation.
    Vi önskar dig en trevlig Helg.

• Hans M
    Hans M skrev om Festina Städ
    Fönsterputs
    De ringde och meddelade att de var tio minuter sena. Det gav ett seriöst intryck. Han som utförde jobbet var trevlig och duktig. Han pratade engelska vilket för vissa kan vara jobbigt om man inte kan engelska. Men för mig gjorde det ingenting. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Hans M
    Hej Hans,
    Det glädjer oss att du är nöjd med allt från kommunikationen till utförandet. Det är det vi vill att alla våra kunder ska vara.
    Tack för din rekommendation.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag.

• Linnea B
    Linnea B skrev om Festina Städ
    Toppen städning. Fint och mycket professionellt gjort. Rent och ordentligt. Rekommenderar de starkt. Bra priser. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Linnea B
    Hej Linnea.
    Vad roligt att höra att du är så nöjd. Tack för din rekommendation.
    Välkommen åter.

Vi önskar dig en bra start på den nya veckan.

• Magnus B
    Magnus B skrev om Festina Städ
    Hej! Vi köpte storstädning och fick verkligen det vi beställde!!
    Vi är mer än nöjda med såväl arbetets utförande som bemötandet från från företaget i samband med beställningen!
    Med vänlig hälsning, Magnus Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Magnus B
    Hej Magnus.
    Tack för din rekommendation. Vi försöker vara så flexibla det bara går.

• Kristina  P
    Kristina P skrev om Festina Städ
    Jättenöjd!!! Har inget att klaga på, noggrant, trevliga, och smidig kontakt.
    Rekommenderas! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Kristina P
    Hej Kristina.

• Irén S
    Irén S skrev om Festina Städ
    Dålig flyttstädning, dåligt bemötande, rekommenderas INTE!😡 Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Irén S
    Hej Iren.
    Vi beklagar att ni inte är nöjd med vår tjänst. Vi har 14 dagars garanti, men en del kunder som i detta fallet vill inte att vi kommer tillbaka och åtgärdar ev brister. Jag har sett foto från det aktuella uppdraget, och det fanns en del missar men inte i den utsträckningen du beskriver, men allt är relativt.
    När det gäller soffan så flyttar vi inte möbler utan ber alltid kunderna att ställa dem i mitten av rummet så vi kan komma åt och städa.
    Vi utför en större mängd flyttstädningar varje vecka och försöker alltid göra ett bra resultat, men ibland lyckas man inte fullt ut.
    Vi har tagit till oss dina åsikter och kommer att ta upp detta med de berörda personerna.

• Han  L
    Han L skrev om Festina Städ
    Snabb och bra service, rent och snyggt! Mycket bra pris och trevlig kontakt. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Han L
    Hej Han.
    Vad glada vi alla blev av att läsa din rekommendation för den beskriver det vi arbetar för att uppnå i alla våra kundmöten.
    Vi önskar dig en fortsatt trevlig vecka.

• Nicklas  A
    Nicklas A skrev om Festina Städ
    Mycket bra service och städkvalitet. Personalen känns välutbildad i sitt uppdrag och sköter det galant. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Nicklas A
    Hej Nicklas.
    Tack för din rekommendation vi är glada att du är nöjd med vår service.
    Vi önskar dig en fortsatt trevlig sommar.

Martin på Festina Städ AB
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Festina Städ
    Fantastiskt fint flyttstäd. Snabba svar, noga med kundservice, bra pris. Är suuuupernöjd och rekomenderar Festina för alla hädanefter 👌🌟🌟🌟🌟🌟 Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Åsa W
    Hej Åsa.
    Vi är glada att du är nöjd med vår service och tackar så mycket för din rekommendation.

• Martin S
    Martin S skrev om Festina Städ
    Festina Städ AB är verkligen att rekommendera, verkligen väl utfört arbete varje gång. Det är så fint överallt, även bakom stora möbler såsom hörnsoffa och dubbelsäng är det dammfritt. Imponerande. Till och med skurhinken blänker ;). Tack! Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Martin S
    Hej Martin.
    Vad roligt att ni anlitade oss igen och att ni även denna gången blev nöjda med oss, vilket vi stävar efter att alla våra kunder blir.
    Vi tackar för er rekommendation och önskar er en fortsatt trevlig dag.

Sussi på Festina Städ AB
  • Hannes M
    Hannes M skrev om Festina Städ
    Tack för en fantastisk flytt, underbart att få hemmet packat av 3 glada grabbar, nästa dag packade dom 2 bilar, bar upp och placerade ut allt perfekt. Hela tiden trevliga och väldigt försiktiga om våra saker. Uppskattade att hela jobbet gjordes med ett fast pris. Hanterade dessutom hämtningen av tomma kartonger perfekt. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Hannes M
    Hej Hannes.
    Vad roligt att läsa din rekommendation då den beskriver det vi vill uppnå på alla våra uppdrag. Punktlighet, trevligt bemötande, smidighet och ett väl utfört arbete.
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig en fortsatt trevlig dag..

• Oscar W
    Oscar W skrev om Festina Städ
    Bra pris, helt OK utfärt. Snabb kommunikation. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Oscar W
    Hej Oscar.
    Vi försöker alltid vara lyhörda för våra kunders behov och önskemål.

• Sara J
    Sara J skrev om Festina Städ
    Proffsigt, i tid och bra resultat. Utmärkt bemötande vid beställning och av utförare!

Rekommenderas varmt. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Sara J
    Hej Sara.
    Vad roligt att höra att du är nöjd med vår service.
    Tack för din rekommendation och ha en fortsatt trevlig dag.

• Roger L
    Roger L skrev om Festina Städ
    2018-08-18 Alan J svarar Roger L
    Hej Roger.
    Vi vet hur viktigt det är att hålla den utsatta tiden och skulle det mot förmodan finnas någon yttre omständighet som gör att man blir försenad hör vi alltid av oss.
    När det gäller priset försöker vi alltid att hålla oss till marknadsmässiga priser i den lägre regionen fast utan att rubba på kvalitén, vilket brukar uppskattas av våra kunder.

• Ahmad A
    Ahmad A skrev om Festina Städ
    Bra och trevligt bemötande, både via mail och i telefon. Bra utförd flyttstädning. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Ahmad A
    Hej Ahmad.

• Mathilda P
    Mathilda P skrev om Festina Städ
    Beställde flytthjälp och flyttstäd, var väldigt bra bemötande och bra pris. Rekommenderas. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Mathilda P
    Hej Mathilda.

• Alice B
    Alice B skrev om Festina Städ
    2018-08-18 Alan J svarar Alice B
    Hej Alice.
    Vad roligt att höra att ni vill rekommendera oss vidare, det är ett gott betyg, vilket vi är glada över.
    Tack för din rekommendation och ha en fortsatt trevlig dag.

• Emel S
    Emel S skrev om Festina Städ
    Storstädning.
    Snabbt svar med datum och tid.
    Relativt höga förväntningar som man levde upp till.
    Personalen var glad och trevlig, arbetade omsorgsfullt och systematiskt, samarbetade väl. Ett mycket bra utfört arbete.

Rekommenderas varmt Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Emel S
    Hej Emel.
    Ditt omdöme beskriver bra det vi arbetar efter. Ett bra bemötande, effektivitet och ett proffsigt resultat.

Martin på Festina Städ AB
  • Marie A
    Marie A skrev om Festina Städ
    Supernöjd med min flyttstädning! Noggrant städat och enkel kommunikation med företaget.
    Mvh Marie Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Marie A
    Hej Marie.
    Tack för din rekommendation.
    Vi försöker alltid att möta våra kunders behov och önskningar så långt det går.

• Christopher  S
    Christopher S skrev om Festina Städ
    Tackar för en väl utförd flyttstäd! Väldigt smidig kontakt, överlämning av nycklar och fakturering. Inga anmärkningar på städningen utan allt utfördes enligt överenskommelse, till ett vettigt pris. Läs mer
    2018-08-18 Alan J svarar Christopher S
    Hej Christopher.
    Vi är glada att höra att du är nöjd med vår service.

Vänligen
  • Malin E
    Malin E skrev om Festina Städ
    Storstädningen fick vi göra om! Konstiga rengöringsmedel användes bland annat på toaletten, spolknappen eroderade så vi fick köpa ny! Svårt att kommunicera med städarna då de inte var svensktalande! Kommer aldrig att rekommendera detta städföretaget Läs mer
    Ola S gillar detta
  • Malin r
    Malin r skrev om Festina Städ
    Flyttade in i en lägenhet som Festina hade städat. Hittade ostädade utrymmen allteftersom. Visste inte att tidigare hyresgäst anlitat städfirman så skickade klagomålen till tidigare hyresgäst först och fick då veta att de anlitat er. Och fick även veta att de betalat 4000 kr för det.
    Städningen var under all kritik. Gamla kissfläckar i toaletten, handfatet var smutsigt av gamla tvålrester och tandkräm, hår kvar i avloppet. Såg ut som man bara torkat snabbt med en trasa på några få synlliga ställen. I köket var fläkten smutsig av gammalt fett, odiskade plåtar, dåligt städat i både frys, kyl och skafferi. Ovanpå köksskåpen var det helt svart av gammalt damm och kletigt av gammalt matos.
    Kan vara en idé att utbilda era anställda vad städning innebär, för det var inte ens städning på vanlig nivå och överhuvudtaget inte på nivå av vad flyttstädning innebär.
    Ångrar i efterhand att jag inte tog bilder på det som inte var städat så jag kunde skicka in o visa.
    Kommer inte rekommendera detta företag till andra. Läs mer
    Ola S, Sofi K gillar detta
  • Sofi  K
    Sofi K skrev om Festina Städ
    De som städade hos mig. saknade kollektivavtal. Antagligen en stark anledning till det låga priset. Dessutom städade de inte så det blev rent, de drog trasan över ytan, men kollade inte om det blev rent...

Det låtar att alla rekommendationer med bra betyg är falsk. tror inte på dom aldrig Läs mer
    2018-07-17 Alan J svarar Sofi K
    Hej Sofi

Gällande kollektivavtal vår personal är försäkrade hos fora.se all våra partner är kontrollerade av Festina Städ AB.
    Jag är ledsen att du känner så och jag är även förvånad att den har passerat mig.
    Vi på Festina Städ är väldigt nog med att lämna våra kunder MYCKET nöjda och ibland måste vi ta in andra företag för vi får lite för mycket att göra under månads skiftet och jag kommer kolla denna personligen och jag kommer givetvis kontakta dig.
    Jag tar det som konstruktiv kritik och att det aldrig mer kommer hända samt att byta samarbetes partner. Men vi är trots allt människor men vi kommer göra allt för att eliminera all kritik mvh : Alan Festinas ansvarig
  • Therese  L
    Therese L skrev om Festina Städ
    Jag är så besviken och upprörd - vi anlitade detta företag för flyttstädning i en liten tvåa. Nog för att det är besvärligt att ta sig från Östra Sjukhuset för att lämna över nyckeln i Västra Frölunda när man inte har bil, men det skulle ju vara värt det, tänkte vi.
    När jag kom till lgh för att inspektera den inbokade städningen vart jag omedelbart förvånad över hur ofärdigt det såg ut. Golven i samtliga rum var otroligt dåligt dammsugna (om än alls?) och det var inte skurat. Det var damm kvar i hörnen och i ventilationstrumman, skafferierna var dammiga, det fanns grus i hallen, det var stora smutsfläckar på väggarna i köket som inte fanns när vi flyttade ut. Det enda som var rent var spisen och kylskåpet, båda dock av helt ny modell. Jag gjorde en lista över samtliga punkter och mejlade att vi inte alls var nöjda, blev bemötta med tålamod.

Dagen efter var jag tillbaka för att kolla om städningen kompletterats och åtgärdats enligt överenskommelse, men blir ännu en gång chockad över hur smutsigt det fortfarande var. Smutsfläckar och skoavtryck. Dessutom var ett fönster lämnat på vid gavel och lyset på toaletten var tänt. Det bör noteras att lgh i detta fallet ligger på första våningen och balkongen är lätt att häva sig upp på.

Fläckar från akrylfärg som uppstått när jag arbetat med konstnärliga projekt fanns kvar på golvet i vardagsrummet, fläckar som jag VET går bort och därför lät bli att själv ta bort då jag i god tro hoppades att riktiga städmaskiner skulle skura golvet. Men nej. Dessa försvann dock mycket riktigt när jag själv blötte en pappersservett och gnuggade 5 sekunder. När jag tittade efter var servetten då helt brungrå. Jag ringde upp igen och fick till svar att "färgborttagning" inte ingår i städning, men om jag verkligen ville kunde de kan försöka använda "kemikalier som kan börja brinna" för att ta bort färgen. Jag förklarade att det är vattenlöslig plastfärg som kan gnuggas bort, inte gammal oljefärg som ska lutas av. Varpå han hävdar att han minsann MOPPAT ordentligt men utan bättre resultat än så här. Nu har jag inte något förtroende eller tålamod kvar, efter samtal med sambon ringer jag upp och avböjer erbjudandet om användande av brandfarliga kemikalier som i så fall skulle hanteras av personal som, ju enligt egen utsago, inte kan hantera såna fläckar. Vi orkar inte heller åka ut ännu en gång till Västra Frölunda för att lämna nyckeln för att få arbetet omgjort en tredje gång - vi betalar vår faktura och får göra rent resten själva för att bli riktigt nöjda. När jag berättar detta får jag tillbaka: är ni inte nöjda så hör av er, vi vill att ni ska bli nöjda.. Känner bara: ??????????
    Är mycket tveksamt inställd till alla positiva recensioner nedan och även till de som finns på Google. Antingen hade vi extrem otur eller så kan de helt enkelt inte klara av en normal flyttstädning. Oavsett vilket - vi har nu en smutsig lägenhet kvar i slutändan och inget förtroende för ert företag.

Avråder starkt. Läs mer
    Ola S, Alan J gillar detta