Alla kategorier Snickare Stockholms län Solna Fixofix AB

Mikael P skrev om Fixofix AB
    https://e-tjanster.elsakerhetsverket.se/foretag/kolla-elforetaget Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om Fixofix AB
    Katastrofalt bemötande såfort problemen börjat hopa sig. Verkar ha ytterst begränsad kunskap om värmepumpar. Ännu ej färdig installation efter 2 veckor. Dessutom med flera alvariga brister i el, ventilation och inställningar! Efter vägran att betala sista 20% innan installationen är slutförd fick jag brev av jurist med hot om kronofogd. Hoppas de tar sig samman och fixar alla pinsamma missar! Läs mer
    2018-12-03 Fixofix AB svarar Erik B
    Det är mycket svårt hantera en kund som inte vill betala.

Din panna är levererad och installerad. Du kan mycket troligt ha rätt, det finns något som ska förbättras/rättas till. Men din panna leverera och fungerar hos dig, sedan lång tid tillbaka.
    Du beställde tilläggstjänster - som du också tycker du inte ska betala.

Du skrev du ska skriva dåligt om företaget om du inte får extra rabatt - ja du verkställde det, efter vi sagt nej.

Fixofix levererar och installerar ca 50 värmepumpar och 50 varmvattenberedare i månaden. Tyvärr kan man inte få alla nöjda.
    2018-12-04 Erik B svarar Fixofix AB
    Hej,
    installationen är ju inte slutförd. Saknar fortfarande korrekt el inkoppling, sensorer, jordning av ventilatiom, isolering, avrinning mm. Nu var nibe hjälpsamma att skicka sensorerna extra till mig men mycket som är fel här hela vägen.

Har sagt att jag betalar när ni gjort färdigt enligt avtal vilket ni ännu inte gjort. Ni har heller inte åtrrkopplat när felaktigheterna ska åtgärdas. Anser att det är farligt så som ni installerat den.

Enligt avtal får ni resterande 20% efter avslutad installation. Anser inte att den är avslutad. Några extra arbeten har jag varken beställt eller fått information om innan faktura kom där ni lagt på 1000.

Skrev att om ni inte tar kontakt och ser till att lösa problemen får ni dåligt omdömme. Ni har ännu inte löst dem eller kontaktat mig annat än via er så kallade jurist där ni hotar med kronofogden.

Ansåg ursprungligen att jag har rätt till rabatt pga alla era tabbar och all tid jag tvingas investera och så hittat mer fel men tydligt att ni inte jobbar så.

Men som sagt se till att göra klart och göra rätt för er istället för att hota med jurister så får ni enligt avtal de resterande 20% direkt.
    //Erik
  • Claes D
    Claes D skrev om Fixofix AB
    Ok efterer en del diskussioner och missförstånd Läs mer
  • Peter N skrev om Fixofix AB
    2 dagar försening annars hade det blivet en 5:a.

Mycket nöjd vid köp av ny värmepump. Läs mer
  • Daniele Ö
    Daniele Ö skrev om Fixofix AB
    Fruktansvärt dåligt kundbemötande, behövde rörmokare som ej dök upp 7-9 första ggn (8.30 kommer ett mail om sjukdom), jag ber om ny tid, då händer samma sak igen. Ingen kommer, denna gång utan besked, jag ringer och undrar via kundtjänst. Får svaret att ”jag kör bil nu och kan inte prata”.

Båda gångerna lyfter jag för kundtjänst att jag fått kostnader för vattenavstängning och får svaret att sånt händer. Av någon outgrundlig anledning ger jag dem en tredje chans, ger två tider mån och ons morgon. Tis eftermiddag ringer jag om onsdag och undrar. Svaret, ”vi får se...”.

Möjligen ett bra pris men servicen och bemötandet är obefintligt. Se upp!

Jag fick idag ett mail från Fixofix (oklart vad som menas med att de ska "slippa gå in och bemöta det"):

"Jag tycker jobbet till dig, hade sina problem.
    Däremot tycker jag du inte skriver det korrekt och jag tycker du har en mycket orättvis bedömning. Det var du som avslutade jobbet.
    Vi hade en man hos dig i samband med vattenavstängningen, vilket sedan visade sig, inte behövas.

Jag föreslår du reviderar ditt omdöme, så vi slipper gå in och bemöta det.
    Hälsningar
    Fixofix
    Anders" Läs mer
    2018-11-26 Fixofix AB svarar Daniele Ö
    Ja vi tycker det är felaktigt ge oss en recension på en 1:a när vi inte gjort jobbet.

Det är riktigt vi är uppbokade och fått göra en sen avbokning p.g.a. sjukdom. Det är också riktigt vi kom till dig enligt bokad tid, i samband med vattenavstängning och du hade fel information, så det inte var inte ens aktuellt. Det är en kostnad för oss åka till dig, utan utföra jobb också.
    Det utelämnar du. Ditt jobb uppskattar vi var 2 timmar i tid, den typen av jobb vi ofta ”klämmer in” mellan andra jobb.

Det är också riktigt att det var irritation från oss, när vi bad att få återkomma om 15 minuter och du kontinuerligt ringer tillbaka ändå – beklagar irritationen.

Hursomhelst du får informationen att VI VET om vi kan klämma in jobbet på en onsdag först efter tisdagen, då vi vet statusen på pågående jobb. Du väljer att avboka innan, vi svarar.

Fixofix utför 100-tals jobb varje månad, det händer saker, oftast har vi mycket nöjda kunder, som återkommer till oss, men självklart har man olika uppfattning – sammanfattningsvis så uppfattar vi det som obalanserat med en 1:a i din recension.
    2018-11-26 Daniele Ö svarar Fixofix AB
    Ni får en etta utan tvekan. Det fanns helt enkelt inte möjlighet och rimlighet att vänta och investera mer tid i att se om och när ni skulle kunna tänka er att utföra det. Var i ert bemötande i frågan skulle ni själva ge er ett högre omdöme?

Som många känner till är en stor del av kundupplevelsen mer än själva arbetets genomförande, i er bransch (om det är nytt för er) ingår prisförslag, bekräftelse på bokning, planering inför möte och den kommunikation, proaktivitet som hör därtill.

Jag förstår att det här inte är något ni funderar över när ni känner ert orättvist behandlade. Jag kan bara konstatera att jag aldrig tidigare haft såpass tydlig anledning att avråda andra konsumenter ifrån att använda en service så att det känts värt tiden att skriva på Internet. Det säger ändå en hel del. Utifrån kundperspektiv.

Skulle vi göra utdrag på samtalslistor så vet du/ni mycket väl att inte en enda gång under hela processen över flera veckor, så ringde ni mig. Jag fick ringa er. Ja det stämmer att jag fick ringa tillbaka. Absolut. I det (enda) fall då jag ringde tillbaka till er inom 15 min var då jag först fick till svar (på "kundtjänstnumret") att "nej kan kan inte prata just nu för jag kör bil". På ett allmänt kundtjänstnummer :-P Meningen fick inte ens avslutas. Jag väntade då tio minuter på att den bilkörande kundtjänstemannen skulle ringa åter. Inget hände. Således ringde jag åter.

Apropå kostnaden för er del att "åka ut utan att utföra jobb" så vill jag passa på att jämföra föra "kostnader":
    Kunden (jag):
    Sitta hemma kl 07.00-10.00 Vid första bestämda servicetillfället (då ingen kom, utan endast ett mail 08.30 om sjukdom)
    Betala vattenavstängning
    Lägga tid på att söka boka ny tid med er
    Sitta hemma kl 07.00-10.00 Vid andra bestämda servicetillfället (då ingen kom, och INGET besked kom utan jag ringer ER strax innan kl nio och ni ej hade något besked och inte förrän dagar senare vid min fråga konstaterar något om sjukdom igen)

Ja här stämmer det att ni skickade ut en person att bidra frågan om vattenavstängning (efter min påkallelse). MEN det har ju ingenting med det köpta uppdraget att göra. Vattenavstängning var något jag skulle lösa själv. Vad gjorde ni för att lösa uppdraget? Ingenting hände över flera veckor.

Om kommentaren att "ni klämmer in" sådan jobb som jag beställt:
    A) Är ingenting ni har upplyst om
    B) Är ingenting en kund uppskattar att höra
    C) Har inte förklarats vad det i praktiken innebär för mig som kund
    D) En kund förväntar sig ändå att kostnaden som läggs motsvaras av ett jobb som genomförs enligt spec på utsatt tid och sedvanlig branschkvalitet

Nä, ni andra konsumenter om proaktivt kundbemötande och att hantverkare som inte är vårdslösa med er tid är viktigt för er då skulle jag välja en helt annan aktör.
  • Jocke skrev om Fixofix AB
    Jag hade en reklamation på en presskoppling som läckte.
    Ringde dem i aug och fick första tiden den 6 sep för åtgärd, var hemma hela dagen och ingen hantverkare kom, ringde dagen efter och de lovade komma på måndagen men ingen dök upp.
    Har därefter jagat och ringt dem vid flera tillfällen...
    Nu denna vecka i november blev presskopplingen åtgärdad efter många samtal och tjat.
    Varför inte bara åtgärd, återkoppla till kund och allt ur värden när fel uppstår på beställt/betalt arbete.
    Jag kommer aldrig att använda FixoFix igen.
    DEL 2
    Idag den 23 november fick jag ett Mail från Anders på deras kundtjänst där han tycke att jag var obalanserad och skulle se över den igen så att företaget slipper kommentera.
    Detta säger allt om ett oseriös företag jag var hemma från arbetet de skulle komma och åtgärda ingen kom, fick en ny dag ingen kom trots att Anders fått rapport på att arbetet skulle vara åtgärdat.
    Därefter så tog det två månader att få arbetet åtgärdat och Anders försöker påtala att jag sa att det inte var brottomt därför tog det tid.
    VARNING för detta företag de är ej seriösa och lovar och lovar och håller inte vad de lovat. Läs mer
    2018-11-26 Fixofix AB svarar Jocke
    Jag Fixofix tycker inte en 1:a är balanserad information.

Vi installerade och flyttade på placering av en varmvattenberedare november 2017. Några månader efter det så ansåg du det var felaktigt installation då din dusch fungerade dåligt, men varmvattenvatten i övrigt fungerade bra. Vi meddelade att felet saknade samband med ny beredare. Du var mycket missnöjd över detta.

Sedan meddelade du oss, att det var läckage i en presskoppling. Det var lite dropp, inget akut och vi kunde ta det vid tillfälle. Eftersom beredaren var under huset, så var det öppet.

Det tog onödigt lång tid utföra åtgärden och det blev också felaktigt avslutad av en montör, så i vårt system såg det ut som det var utfört. Det var fel hos oss.

Hursomhelst så tycker jag det är stor obalans värdera det till en 1:a i er recension. Det fel om än inte stort, men självklart viktigt åtgärda, är åtgärdat.
    2018-11-26 Jocke svarar Fixofix AB
    Hej, jag tycker att ni lägger ner onödigt mkt tid på en missnöjd kund med en massa text, detta är min upplevelse och behandling från Er.
    1) Fryst ledning pga dropp från presskoppling, finns bilder.
    2) varit hemma två dagar i väntan på hantverkare från er och ingen dök upp, vad kostar det, inget för er men två arbetsdagars för mig...
    3) därefter så sa jag ni kan komma när det passar er, satte upp en lapp till hantverkaren.
    4) tog ändå över 2 mån att fixa trots ingen brådska.
    Denna FD kund får ni aldrig tillbaka fokusera er på att göra eventuellt nya kunder glada och nöjda med bra service, lyhördhet samt återkoppling.
    Det är vad jag vill ha när jag betalar för en tjänst/produkt från Er vilket jag oxå har gjort.
    /Jocke
  • Emil S skrev om Fixofix AB
    Otroligt nöjd

Ringde för att köpa en Nibe F370, när min gamla 310 lagt av. Det blev istället en Comfortzone EX50. Allting fungerade perfekt. Läs mer
  • Jennie A
    Jennie A skrev om Fixofix AB
    Oerhört stressade, dålig information som ledde till att produkten installerades på ett felaktigt sätt. Detta hade kunnat undvikas om dom lyssnat på kunden och informerat tydligt om ev tilläggstjänster. Läs mer
  • Petri K skrev om Fixofix AB
    Jag är supernöjd. Jag fick dock en dag försening, annars hade det varit en 5:a. Köpte en Luftvärmepump med installation. Läs mer
  • Nils H skrev om Fixofix AB
    Köpt en Comfortzone. Mycket nöjd med allt från kundservice, installation och pannan. Bara +++++ till Fixofix. Läs mer
  • Johan S skrev om Fixofix AB
    Jag ville ha en ny Nibe F370 FLVP och beställde den i mitten av augusti 2018. 80 procent skulle betalas i förväg. Mycket pengar, men samtidigt förstod jag att det är mycket för Fixofix också. Så jag betalade via mitt Master Card. Installationen bestämdes till 27:de augusti. På morgonen kom montören och kopplade loss gamla pannan. Sedan åkte han iväg och och hämtade den nya. Samtidigt kom eletriken och de bar den gamla pannan ut och in den nya. Lite fick jag hjälpa till. Allting fungerade bra. Installationen är snyggare än den gammla. Endast luften i golvärmen på andra våningen bökade lite. Efter några försök fick jag ut all luft. Nu har pannan fungerat bra tre veckor. Priset då - min gamla rörmokare villa ha 50 procent mer!!! Jag är nöjd med Fixofix. Läs mer
  • Katarina S skrev om Fixofix AB
    Beställt installation av diskmaskin. Snabbt, prisvärt.

Rekommenderar dem! Läs mer
  • Erik L skrev om Fixofix AB
    Köpt en ny panna Nibe F370 för 49.000 med installation av Fixofix. När det gäller hantverkare är man van vid en det ena en det andra tillkommer, men här gäller verkligen exakt pris.

Allt från kundtjänst, leverans och installation har fungerat 100% perfekt. Läs mer
  • Steven C
    Steven C skrev om Fixofix AB
    Vill varna för det här företaget. Klassiskt bluff-företag som skulle fixa vår köksrenovering. Snickaren som satte upp nya köket gjorde ett ok jobb men elektrikern blev inte klar på tre dagar utan tog en månad på sig. När det sen var "klart" återstod halva jobbet som en seriös elektriker fick ta. Betalade 16.320 kr för ett halvfärdig jobb som dessutom var under kritik. Lämnade fönster öppna mitt under regn, slog av all ström så att allt i frysen förstördes, gjorde inte klart jobbet. Svarar ej på sms/mejl och ville inte åtgärda. När jag reklamerade hotade dom att polisanmäla för "kriminell utpressning". Ridå. Läs mer
  • Sasha C
    Sasha C skrev om Fixofix AB
    Smidigt och fungerar bra. Verkligen nöjd. Läs mer
  • Lars H skrev om Fixofix AB
    Ringt till 10-tal firmor, omöjligt få en rörmokare under semestern. Fixofix klarade det på en dag. Läs mer
  • Jimmy K
    Jimmy K skrev om Fixofix AB
    Ringde för jag behövde akut hjälp. Ringde ca 10. De sa det skulle ta 1-2 timmar innan de var hos mig, men efter 20 minuter var de här. Fixade det akuta direkt för 1.650 kr - bra akutpris. 2 dagar därefter fick jag det permant lagat och slutkostnaden 4.820 totalt, med jour, bil, material och resor. Kan bara sammanfatta allt som suverän service, otroligt snabba, duktiga och mycket vettigt pris. Läs mer
  • Mikael N skrev om Fixofix AB
    Suveränt snabba. Ringde dem och på några timmar senare hade jag en duktig hantverkare hos mig. Bra priser. Mitt förstaval när jag behöver hjälp. Läs mer
  • Pär A skrev om Fixofix AB
    Jättenöjd. Min varmvattenberedare började läcka. Dagen efter hade jag en ny på plats från Fixofix. Snabbt, snygg och prisvärt. Läs mer
  • Ksena J skrev om Fixofix AB
    Jättenöjd med pris och service, kommer anlita dem igen. Mycket trevlig snickare, en artig gentleman i 50-års åldern.

Det som jag inte gillar är det inte går boka exakt tid utan förmiddag 7-12 eller eftermiddag 12-16. Det är ändå 4-5 timmar man behöver sitta och passa. Läs mer
  • Eva-Marie A
    Eva-Marie A skrev om Fixofix AB
    Köpt en köksblandare, Oras Optima efter rekommendation från kundtjänst. Jag verkligen älskar den blandaren, så mycket enklare allt i köket är nu.

Jag rekommenderar Fixofix och skulle gärna ge 6 stjärnor, för allt från kontakt, snabbhet och bra montörer. Läs mer
    Nina H gillar detta
  • Thomas S skrev om Fixofix AB
    Mycket nöjd. Gediget jobb och goda tips från hantverkaren. Kommer nog att använda Fixofix igen om behov uppstår. Läs mer
    Nina H, Per N gillar detta
  • Susana M skrev om Fixofix AB
    Vår altandörr slutade fungera och vi har i panik ringt ett flertal reparatörer, varav ingen haft tid/intresse att ta jobbet. Fixofix svarade snabbt och hade en snickare på plats inom ett par dagar. Vi fick ta till en kreativ lösning och det krävs ett återbesök samt reservdelar (bra support och förslag på lösningar från snickaren) men nu fungerar dörren igen. Vi kommer att anlita Fixofix för fler uppgifter i huset. Läs mer
    Per N gillar detta
  • Carl B skrev om Fixofix AB
    Varning, betala inte innan allt jobb är klart och du är helt nöjd! De fick installera en ny toalett och göra en del rör jobb i badrummet på landet. Kostade 16.500 inkl resa och toalett, men vi valde dem ändå för att det var kris och de kunde installera inom ett par dagar.
    +Snabba att svara vid offert, och snabba att komma ut (trots långt ute på Värmdö)
    - Levererar inte vad de lovar. Kommer med fel toalettlock och är sedan oanträffbara för att rätta till.
    - Efter att haft annan rörmokare där, konstaterade att fel grenrör hade satts in. Då är de heller inte anträffbara för att ordna det.
    SUMMA: snabba att lova, men gör det snabbt och bristfälligt och går inte att få kontakt med efter att du betalt...
    Gäller jobb i juni 2017 på Värmdö. Läs mer
  • Nina H skrev om Fixofix AB
    Vi bytte ut våra gamla trasiga panna. Allting fungerade perfekt, från perfekt guidning vad vi skulle välja till installation och bortkörning.

Mycket trevliga och duktiga anställda. Läs mer
    Nina H, Mats S, Per N gillar detta
  • Mark P skrev om Fixofix AB
    Herregud, det här företaget är ett skämt! Lögner, problem och usel service hela vägen från start till slut.

De skulle ha monterat en duschvägg, så i princip bestod jobbet av att borra några hål i kaklet. Hålen borrades på helt fel ställe, så i princip har de förstört vårt badrum. Jag var tvungen att betala reparationen ur egen ficka (8000 kr).

Jag har ringt och mailat bilder, förklaringar och kompensationskrav, utan någon respons.

Summa summarum, det här företaget borde stängas. Jag kommer att ta ärendet vidare myndighetsvägen. Läs mer
  • Kristine A skrev om Fixofix AB
    Ja, vart ska man börja? De skulle ta bort vår offeranoder (vilket är väldigt lätt). De ordnade så att Sthlm Vatten stängde av vattnet och de gick och fikade så länge. De kommer tillbaka och inser att de inte har verktyg. De lovar återkomma nästa vecka. Ingen återkommer, vi ringer upp och de lovar återkomma, ingen ringer upp. Så pågår det i 2,5 månad. Nu har jag tröttnat. Sthlm Vatten skickar faktura och inget är gjort, så tragiskt. Jag har bett de ringa upp minst 10 ggr och de lovar varje gång eftersom vårt ärende var akut men inget händer. Allt skulle vara ordnat för längesen och innan bebisen skulle komma men nu är man helt plötsligt höggravid och ska ha barn om några dagar, så dåligt. Har köat i telefonkö och varit först i kön flera ggr i en timma sedan ger man ju upp. Just nu väntar jag fortfarande att de ska ringa upp och förklara och det har gått en vecka sedan mitt tionde samtal, de sa att jag var i deras system och att de skulle ringa upp, vilket skitsnack! Det kan inte vara riktigt företag. Förstår inte hur de kan göra så mot en familj, jag verkar ju inte vara den första heller. Läs mer
  • Nikos S
    Nikos S skrev om Fixofix AB
    Beställde och fick ett mindre jobb utfört.

Fick fel kvitto efter betalningen. Har mailat och ringt företaget och Anders tiotals gånger i en månads tid nu men har ännu inte fått kvittot. Varje gång usla löften om att det är på väg.

Hur kommer det sig att de inte vill lämna kvitto på utfört arbete? Är det fråga om svartarbete och skattefusk? Läs mer
    Seija H gillar detta

Gnistagatan 15, 75454, Uppsala