Alla kategorier Snickare Stockholms län Solna Fixofix AB

Frösundaviks Allé 15, 169 70 Solna — Visa karta

Läs vad 37 kunder tycker om Fixofix AB

• Katarina S
    Katarina S skrev om Fixofix AB
    Beställt installation av diskmaskin. Snabbt, prisvärt.

Rekommenderar dem! Läs mer
  • Erik L
    Erik L skrev om Fixofix AB
    Köpt en ny panna Nibe F370 för 49.000 med installation av Fixofix. När det gäller hantverkare är man van vid en det ena en det andra tillkommer, men här gäller verkligen exakt pris.

Allt från kundtjänst, leverans och installation har fungerat 100% perfekt. Läs mer
  • Britta O
    Britta O skrev om Fixofix AB
    Fantastiskt!

Anlitade både rörmokare och elektriker. Verkligen bra utfört arbete. 450kr/h efter rot är klart rimligt pris.

Proffsigt jobb, artiga och städade efter sig. 5 i betyg är för lite. Läs mer
  • Steven C
    Steven C skrev om Fixofix AB
    Vill varna för det här företaget. Klassiskt bluff-företag som skulle fixa vår köksrenovering. Snickaren som satte upp nya köket gjorde ett ok jobb men elektrikern blev inte klar på tre dagar utan tog en månad på sig. När det sen var "klart" återstod halva jobbet som en seriös elektriker fick ta. Betalade 16.320 kr för ett halvfärdig jobb som dessutom var under kritik. Lämnade fönster öppna mitt under regn, slog av all ström så att allt i frysen förstördes, gjorde inte klart jobbet. Svarar ej på sms/mejl och ville inte åtgärda. När jag reklamerade hotade dom att polisanmäla för "kriminell utpressning". Ridå. Läs mer
  • Sasha C
    Sasha C skrev om Fixofix AB
    Smidigt och fungerar bra. Verkligen nöjd. Läs mer
  • Lars H
    Lars H skrev om Fixofix AB
    Ringt till 10-tal firmor, omöjligt få en rörmokare under semestern. Fixofix klarade det på en dag. Läs mer
  • Jimmy K
    Jimmy K skrev om Fixofix AB
    Ringde för jag behövde akut hjälp. Ringde ca 10. De sa det skulle ta 1-2 timmar innan de var hos mig, men efter 20 minuter var de här. Fixade det akuta direkt för 1.650 kr - bra akutpris. 2 dagar därefter fick jag det permant lagat och slutkostnaden 4.820 totalt, med jour, bil, material och resor. Kan bara sammanfatta allt som suverän service, otroligt snabba, duktiga och mycket vettigt pris. Läs mer
  • Mikael N
    Mikael N skrev om Fixofix AB
    Suveränt snabba. Ringde dem och på några timmar senare hade jag en duktig hantverkare hos mig. Bra priser. Mitt förstaval när jag behöver hjälp. Läs mer
  • Pär A
    Pär A skrev om Fixofix AB
    Jättenöjd. Min varmvattenberedare började läcka. Dagen efter hade jag en ny på plats från Fixofix. Snabbt, snygg och prisvärt. Läs mer
  • Ksena J
    Ksena J skrev om Fixofix AB
    Jättenöjd med pris och service, kommer anlita dem igen. Mycket trevlig snickare, en artig gentleman i 50-års åldern.

Det som jag inte gillar är det inte går boka exakt tid utan förmiddag 7-12 eller eftermiddag 12-16. Det är ändå 4-5 timmar man behöver sitta och passa. Läs mer
  • Nina H
    Nina H skrev om Fixofix AB
    Vi anlitade Fixofix AB för installera en luftvärmepump och byta ut vår gamla elpanna. Vi valde en Vaillant.

Vi är mycket nöjda med dem och valet av panna. Vi har verkligen sänkt vår kostnad kraftigt. Läs mer
  • Eva-Marie A
    Eva-Marie A skrev om Fixofix AB
    Köpt en köksblandare, Oras Optima efter rekommendation från kundtjänst. Jag verkligen älskar den blandaren, så mycket enklare allt i köket är nu.

Jag rekommenderar Fixofix och skulle gärna ge 6 stjärnor, för allt från kontakt, snabbhet och bra montörer. Läs mer
  • Glenn S
    Glenn S skrev om Fixofix AB
    Vår panna slutade fungera. Fick bra hjälp vilken jag skulle välja, hjälp med bra lån - stor utgift trots allt. Det fungerade helt perfekt och jag fick bra genomgång hur den fungerar.

Fantastiskt trevliga och duktiga rörmokare. Funderar ni vem ni ska anlita, sluta leta, anlita Fixofix AB. Läs mer
  • Birger G
    Birger G skrev om Fixofix AB
    Ringde och beställde varmvattenberedare på torsdag. Fredagmorgon var Fixofix hos mig och installerade.
    Köpte en Nibe Compact 300 L rostfri, för 13.900 kr. Mycket attraktivt pris.

Rekommenderar Fixofix – allt fungerade perfekt. Läs mer
  • David C
    David C skrev om Fixofix AB
    Plötsligt utan vatten och en trasig pump 90 meter under marken är inte så kul. När man ringer olika VVS firmor och de berättar det kostar 70-80.000 kr och det är 3 veckors väntetid, så blir man mycket frusterad.

En lättnad ringa Fixofix, fick perfekt information på telefon och fast pris på 26.500 kr och det bokades in 2 dagar senare.

WOW! En hantverkare som kommer, var vad som hände, två stycken trevliga och duktiga killar. Snart hade de fått upp min gamla pump och på eftermiddagen var den nya igång.

Finns inget annat än 5 stjärnor, för service, pris, leveranstid. Läs mer
  • Cemal S
    Cemal S skrev om Fixofix AB
    Snabb service och löste vattenläckaget under samma dag för normalt pris. Lite långsam återkoppling annars är det bra. Läs mer
  • Mats S
    Mats S skrev om Fixofix AB
    Köpt en ny panna, en Nibe Frånluftsvärmepump

Min gamla panna gav upp efter 20 års tjänst och det blir lite panik snabbt byta den. Jag ringer Fixofix får bra och kunnig guidning vilka alternativ jag har och beställde en Nibe F730. Bokade installationsdatum första tid 7 dagar senare.

Kort tid efter beställningen fick jag en orderbekräftelse – allting mycket tydligt.

Veckan efter dyker det upp en montör och demonterar min gamla panna och därefter installeras den nya.

Allting fungerade perfekt – dessutom till betydligt bättre pris än jag fick när jag ringde runt lite. Läs mer
  • Inger E
    Inger E skrev om Fixofix AB
    Ringde Fixofix för byta WC och hade tittat ut en. Efter kontakt med kundtjänst så föreslog de en lite dyrare än jag tänkt mig, en IFÖ spira för 6.999 kr färdiginstallerad, men jag valde den ändå.

2 dagar senare fick jag min DRÖÖÖÖMTOA, och förstår skillnaden, mellan WC och WC. Snygg och så fräsch och enkel att hålla ren.

Allting runt Fixofix fungerade perfekt och rekommenderar dem, kommer absolut att anlita dem igen. Läs mer
  • Per N
    Per N skrev om Fixofix AB
    Varmvattenberedaren läckte plötsligt en massa. Ringde Fixofix. De rekommenderade en rostfri Nibe Compact 300 liters, för 13.900 inklusive installation. Jag fick göra en direktbetalning och efter lunch var montörerna här och installerade den.

Allting fungerade perfekt - inget mer finns att tillägga. Läs mer
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Fixofix AB
    Mycket nöjd. Gediget jobb och goda tips från hantverkaren. Kommer nog att använda Fixofix igen om behov uppstår. Läs mer
  • Susana  M
    Susana M skrev om Fixofix AB
    Vår altandörr slutade fungera och vi har i panik ringt ett flertal reparatörer, varav ingen haft tid/intresse att ta jobbet. Fixofix svarade snabbt och hade en snickare på plats inom ett par dagar. Vi fick ta till en kreativ lösning och det krävs ett återbesök samt reservdelar (bra support och förslag på lösningar från snickaren) men nu fungerar dörren igen. Vi kommer att anlita Fixofix för fler uppgifter i huset. Läs mer
    Per N gillar detta
  • Axel N
    Axel N skrev om Fixofix AB
    Hade läckage från min beredare som vi bytt för ungefär 9 år sen. Ringde till lite olika firmor och alla ville ta dyrt för att komma hit och titta. Slutligen ringde vi till Fixofix och de skickade hit en kille för lägre kostnad än de andra. Han informera oss om att beredaren hade kunnat levt längre om vi byt en anod som fanns inne inne i beredaren eftersom det var en emalj.

Tur för oss så kunde dem installera en ny beredare på en gång trots att det var fredag eftermiddag. Denna gång valde vi en rostfri. Jag var väldigt skeptisk när jag skulle betala för hela jobbet innan dem ens gjort något, men det var deras policy. Jag gjorde en swish insättning. Killen åkte iväg och var tillbaka inom någon timme.

Killen gjorde ett jätte bra jobb. Dock tycker jag att han kunde ha lämnat lite bättre städat efter sig, men han hade bråttom att sluta för det var fredag. Läs mer
  • Sanna A
    Sanna A skrev om Fixofix AB
    Vi bestämde oss för att byta ut vår gamla panna som vi lagt en hel del pengar på i reparationer under de sista åren. Vi kontaktade Fixofix och konstaterade att de hade bästa priset och killen som vi pratade med i telefonen var jätte duktig och guidade oss rätt om vilken panna som passade våra hushåll.

Efter några några dagar så beställde vi, fick sagt att vi skulle erlägga 80% av kostnaden vi bokning och resterande när panna var färdigt installerat.

En vecka senare som planerat var killarna här på plats. Dagen efter var det klart.

Professionella, trevliga killar. Läs mer
  • Majja S
    Majja S skrev om Fixofix AB
    OK ! Min särbo köpte en nya Nibe panna från företaget. Dom kom och gjorde sitt jobb.
    Men min särbo fick väldig dålig information hur den skulle skötas ? Dom tog bort den gamla pannan och lastade den på ett släp. Men dom tog även bort locket som skulle sitta på proppskåpet ? Deras förklaring var .....och vi fick med det av misstag ? Vi har jagat dom men dom vägrar att svara och de är ansvariga för misstaget ! Tror inte ens att det finns att få tag på ? Kjelle Läs mer
  • Carl B
    Carl B skrev om Fixofix AB
    Varning, betala inte innan allt jobb är klart och du är helt nöjd! De fick installera en ny toalett och göra en del rör jobb i badrummet på landet. Kostade 16.500 inkl resa och toalett, men vi valde dem ändå för att det var kris och de kunde installera inom ett par dagar.
    +Snabba att svara vid offert, och snabba att komma ut (trots långt ute på Värmdö)
    - Levererar inte vad de lovar. Kommer med fel toalettlock och är sedan oanträffbara för att rätta till.
    - Efter att haft annan rörmokare där, konstaterade att fel grenrör hade satts in. Då är de heller inte anträffbara för att ordna det.
    SUMMA: snabba att lova, men gör det snabbt och bristfälligt och går inte att få kontakt med efter att du betalt...
    Gäller jobb i juni 2017 på Värmdö. Läs mer
  • Nina H
    Nina H skrev om Fixofix AB
    Vi bytte ut våra gamla trasiga panna. Allting fungerade perfekt, från perfekt guidning vad vi skulle välja till installation och bortkörning.

Mycket trevliga och duktiga anställda. Läs mer
  • Mark P
    Mark P skrev om Fixofix AB
    Herregud, det här företaget är ett skämt! Lögner, problem och usel service hela vägen från start till slut.

De skulle ha monterat en duschvägg, så i princip bestod jobbet av att borra några hål i kaklet. Hålen borrades på helt fel ställe, så i princip har de förstört vårt badrum. Jag var tvungen att betala reparationen ur egen ficka (8000 kr).

Jag har ringt och mailat bilder, förklaringar och kompensationskrav, utan någon respons.

Summa summarum, det här företaget borde stängas. Jag kommer att ta ärendet vidare myndighetsvägen. Läs mer
  • Kristine A
    Kristine A skrev om Fixofix AB
    Ja, vart ska man börja? De skulle ta bort vår offeranoder (vilket är väldigt lätt). De ordnade så att Sthlm Vatten stängde av vattnet och de gick och fikade så länge. De kommer tillbaka och inser att de inte har verktyg. De lovar återkomma nästa vecka. Ingen återkommer, vi ringer upp och de lovar återkomma, ingen ringer upp. Så pågår det i 2,5 månad. Nu har jag tröttnat. Sthlm Vatten skickar faktura och inget är gjort, så tragiskt. Jag har bett de ringa upp minst 10 ggr och de lovar varje gång eftersom vårt ärende var akut men inget händer. Allt skulle vara ordnat för längesen och innan bebisen skulle komma men nu är man helt plötsligt höggravid och ska ha barn om några dagar, så dåligt. Har köat i telefonkö och varit först i kön flera ggr i en timma sedan ger man ju upp. Just nu väntar jag fortfarande att de ska ringa upp och förklara och det har gått en vecka sedan mitt tionde samtal, de sa att jag var i deras system och att de skulle ringa upp, vilket skitsnack! Det kan inte vara riktigt företag. Förstår inte hur de kan göra så mot en familj, jag verkar ju inte vara den första heller. Läs mer
  • Seija H
    Seija H skrev om Fixofix AB
    Kom inte när det var bestämt. Hade inga grejer med sig, kom inte nästa gång heller, men ändå skulle jag betala två framkörningar och 6 timmars jobb. Skojarföretag, helt enkelt! Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Fixofix AB
    läst alla betyg och vad som skrivits. Känner igen mig i situationen med detta företag Läs mer
  • Ewa G
    Ewa G skrev om Fixofix AB
    Bra pris superservice. Allting har fungerat klockrent. Läs mer
    Nina H, Per N, Nina H gillar detta
  • Nikos S
    Nikos S skrev om Fixofix AB
    Beställde och fick ett mindre jobb utfört.

Fick fel kvitto efter betalningen. Har mailat och ringt företaget och Anders tiotals gånger i en månads tid nu men har ännu inte fått kvittot. Varje gång usla löften om att det är på väg.

Hur kommer det sig att de inte vill lämna kvitto på utfört arbete? Är det fråga om svartarbete och skattefusk? Läs mer
  • A
    A skrev om Fixofix AB
    Beställ inte avloppspump av dessa. Först kommer dom och gör ingenting (när jag suttit hemma och väntat och förklarat att de måste byta ut den och att det inte är någon ide att bara komma och titta först). Sen kommer dom. Killen som gör det är ny och måste ringa och fråga om simpla saker som jag kunde gjort själv om jag haft verktugen. Han ställer inte pumpen på samma plats som den han bytte ut. Rör och ledningar passar då inte längre in i den inbyggnad som han rev bort så jag kan inte bara återställa det han rev utan måste antingen flytta pumpen eller riva allt och bytta ny inbyggnad. Jag har ringt och bett dem korrigera 4 gånger och dom har fortfarande inte kommit. Det har gått 6 månader nu. Köp pumpen själv och anlita en riktig röris och riktig elis! Läs mer
  • Olof A
    Olof A skrev om Fixofix AB
    Jag trodde det var omöjligt få tag i bra hantverkare innan jag ringde Fixofix. Snabba leveranstider, ca 1-2 dagar. Proffesionella och prisvärt. Inte undra på man ser deras bilar överallt - fantastisk firma Läs mer
  • Sven  S
    Sven S skrev om Fixofix AB
    Köpt frånluftsvärmepump (nibe F370). Snabb leverans, profesionell installation. Dessutom fördelaktigt pris. Högsta betyg! Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Fixofix AB
    Beställde varmvattenberdare med installation. Allt fungerade perfekt. Trevliga killar Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Fixofix AB
    Väntar fortfarande på intyget för en installation de gjorde, det har snart gått 3 månader och de säger att de ska fixa men gör det aldrig.
    Vid själva installationen så var det problem efter problem och kostnaden stack iväg för att installatören inte lyckades med sitt jobb.
    Jag är riktigt besviken och skulle inte rekommendera detta företag till någon. Läs mer

Steglitsvägen 55, 19255, SOLLENTUNA