Alla kategorier Snickare Stockholms län Solna Fixofix AB

Fixofix AB

Sidensvansvägen 8-10, 192 55 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Fixofix AB!

Vi är ett VVS och byggföretag som har egna anställda, redo att vara på plats när du behöver hjälp. Vi utför service, reparation, underhåll, nybyggnation av alla typer av fastigheter samt installation. Som kunder har vi oftast bostadsrättsföreningar, privatpersoner, offentliga verksamheter och företag. Vi levererar inte bara produkter inom el, vvs och bygg hem till dig utan hjälper dig även med montering av dessa. Våra kompetenta medarbetare har den kompetens som krävs för att leverera proffsiga helhetslösningar. Vi på Fixofix tar hand om våra kunder då vi vet hur pass viktigt det är att ha nöjda kunder. Genom att hålla en nära dialog med dig får vi möjlighet att tillfredsställa dina önskemål.

Vår specialitet är servicetjänster till fastigheter. Under 2018 sålde vi och installerade nästan 1.000 Varmvattenberedare och 200 Värmepumpar.

Vi utför arbetena med egen professionell personal.

Varmt välkommen att höra av dig till oss på Fixofix - Hos oss får du enkelt tag i en hantverkare.

Läs vad 78 kunder tycker om Fixofix AB

• 2019-02-14

Christer H skrev om Fixofix AB
    Nibe vvm 225, snyggt jobb. Jag är nöjd och allt har fungerat perfekt. Läs mer
  • 2019-02-13

Einar A skrev om Fixofix AB
    Beställde en Comfortzone, men efter avsaknad av trygghetsförsäkring, från Comfortzone och i samråd med Fixofix bytte vi till en Nibe. Mycket nöjd med Fixofix service o support och deras installation. Läs mer
  • Lasse Ö

2019-02-13

Lasse Ö skrev om Fixofix AB
    Jag fick hjälp snabbt, ny toalettstol var på plats 6 timmar efter första samtalet. Läs mer
  • Elisabeth M

2019-02-13

Elisabeth M skrev om Fixofix AB
    Köpte toalett Ifö Spira 6240 med installation. Beställde måndag den 11/2 och fick arbetet utfört den 12/2. Verkligen ett trevligt bemötande och duktig hantverkare samt snabb leverans.
    Det var första gången jag anlitade företaget och hade ingen erfarenhet av företaget, men de levde verkligen upp till vad de lovar. Kommer att varmt rekommendera dem till andra. Läs mer
  • 2019-02-12

Rolf R skrev om Fixofix AB
    Behövde en jourelektriker, då vi hade problem, med värme i huset beroende av en dåligt fungerande effektvakt. Det dök upp en man som inte var svensktalande bytte en säkring och försvann. Jag betalade enligt överenskommelse och försökte nå företaget via email och telefon och förklarade mitt problem. Jag har sällan bemötts med sådan nonchalans. Nu har vi fått hjälp av en riktig elektriker. Läs mer
    2019-02-13 Fixofix AB svarar Rolf R
    Är du missnöjd så är det bästa maila och beskriva felet. reklamation@fixofix.se

Vi har fått mail 6/2 där du vill ha en offert-prisangivelse, på fler jobb. Du har talat med kundtjänst om denna 7/2.

Vi har inte fått någon återkoppling att det inte fungerat efter elektriker var hos dig, endast fråga om mer arbete.

Det här är vad du vill få offert, enligt ditt mail. Vi brukar vara snabba med återkoppling, men tyvärr så tog det lite extra tid, den här gången (3 arbetsdagar).

1) Få bort brummande i Jordfelsbrytaren
    2) Få igång radiatorerna i de två rummen
    3) Genomgång av anläggningen
    4) Förslag på förnyelse för bra effekt!

Med förhoppning om goda råd, en tid och ett pris för när ni kan komma och avhjälpa våra problemen med brummande och få igång alla radiatorer, och en prisangivelse för punkt 3 och 4.

________________________________________________________________

Vi tycker det är bra få reda på hur du känner, tycker det är tråkigt betyg och inte heller rättvist. Vi är glada du fått hjälp som gör dig nöjd.

Vi kommer också återkoppla till företaget vi samarbetar med runt elektriker, om du inte tycker jobbet blev korrekt utfört.
  • Mattias N

2019-02-07

Mattias N skrev om Fixofix AB
    Jag och min familj köpte nyligen en varmvattenberedare med intallation.

Det känns som att Fixofix har lite osäkra installatörer. Den kille som kom till oss sa hela tiden att han inte behövde hjälp. Jag tror att hans namn var Georgie eller något i den stilen. Ni skickade endast en person, men han klarade inte att baxa varmvattenberedaren vare sig in eller ut ur huset utan min hjälp. Han ropade på hjälp i sista stund trots att han nog egentligen inte ville ha hjälp. Trösklar och produktens tyngd orsakade problem för pirran. Man borde nog vara två.

Dessutom kapade installatören (George?) benen på produkten för att få den på plats, men kapade för mycket, enligt egen utsaga, så mycket att beredaren säckade ihop och benen vek sig. Själv fick jag stå och hålla beredaren rejält länge medan han jobbade med att banka ut benen. Jag hjälpte till en hel del faktiskt. Ytterligare en hantverkare anlände för att stadga upp benen. Det var en brittisk man som var ytterst trevlig och kompetent.

Installationen av varmvattenberedaren fortsatte även nästa dag. Jag hade varken råd eller möjlighet att stanna hemma en dag till så jag lämnade mitt telefonnummer och bad dem ringa när de var färdiga så att jag kunde komma hem och låsa huset. Kring kl 12 ringde ett okänt nummer. Jag missade samtalet men ringde tillbaka omedelbart. En automatisk röst sa då att personen var ute/borta eller något i den stilen. Jag var på jobbet ytterligare någon timme. Sedan ringde den där George och sa att de bara gått från mitt hem och lämnat det olåst. Detta är under all kritik. När han ringde frågade jag hur de tänkt med att låsa huset. Hans svar löd "hur skulle vi kunna låsa?".

Han drog ett extra rör för spillvatten som blev bra. En bra grej är att ni inte tog betalt för det iallafall Läs mer
    2019-02-11 Fixofix AB svarar Mattias N
    Tack för din utförliga feedback, den är värdefull.

Installatören är van med varmvattenberedare och har säkert installerat fler än 100 stycken. Det är viktigt ändå det du påpekar att han inte bad om hjälp när han behövde hjälp. Våra montörer har fast lön, så de behöver inte på något sätt låta bi få hjälp. Normalt är hjälp för ta ut/in beredare.

Jag tycker det är allvarligt fel att inte återkoppla/kommunicera på bra sätt runt låsning av ditt hus.

Sedan var din beredare mycket besvärlig, där rördragning dragits igenom och runt benen på beredaren. Det är i grunden en avvikelse mot byggnormer, att låsa fast byggkomponenter som man normalt behöver byta med jämna mellanrum. Därför tog jobbet onormal tid och det är också normalt en typisk tilläggsdebitering, det har du inte fått någon.

Jag hoppas du ändå kan vara nöjd och du under lång tid på bra och säkert sätt nu kommer få varmvatten.
  • 2019-02-02

Victoria K skrev om Fixofix AB
    Bytte ytterdörr, de kunde komma ut snabbt och gjorde ett bra jobb. Bra med fast pris. Läs mer
  • 2019-02-02

Toan L skrev om Fixofix AB
    Jobbet snabbt utfört, enkelt att beställa på webben Läs mer
  • 2019-02-01

Stefan G skrev om Fixofix AB
    Lysande, håller vad de lovar.
    Trevlig personal.
    Rekommenderas Läs mer

Eva L skrev om Fixofix AB
    Köpte tjänsten att installera en spisfläkt från Ikea. Det var en hel del anpassningar som behövde göras och installatören löste problemen även om det tog ganska lång tid. Jag blev väldigt bra bemött i beställningen och installatören var mycket servicesinnad och trevlig. Hade kanske förväntat mig att det skulle gå fortare men det blev bra och jag känner mig mycket nöjd. Anlitar gärna Fixofix igen. Läs mer

Andreas T skrev om Fixofix AB
    Installation av Varmvattenberedare. Bra bemötande, kom på utsatt tid. Levererade enligt order. Läs mer

Marie N skrev om Fixofix AB
    Jag köpte först en Comfortzone, men efter försening så valde jag byta till en NibeF730.

Fixofix hjälpte mig på alla sätt, från att få provisorisk varmvatten direkt, få ett bra lån och vilken värmepump jag ska ha. Vid förseningen, så fick jag byta till en Nibe.

Installationen utfördes av verkligen trevliga montörer, duktiga och hjälpsamma.

De hade fått 5 poäng, om det inte hade varit en försening med installationen. Rekommenderar dem och de kommer vara mitt förstaval, vad jag än behöver. Läs mer
  • Oscar C

2019-01-31

Oscar C skrev om Fixofix AB
    Supernöjd

Smsade bild på min gamla WC. Fick några förslag som passar. Fixofix föreslog IFÖ Spira, vilket blev mitt val. Beställning, bemötande och installation, vi är verkligen mycket nöjda.

Så snygg och fräsch WC. Läs mer

Anders S skrev om Fixofix AB
    Beställde en Nibe Compact 300 liter rostfri på onsdagen. Fredagsmorgon tog de bort min gamla och installerade en ny.

AAA företag Läs mer

Carsten C skrev om Fixofix AB
    NibeF730 med installation. Jag är mycket nöjd med företaget, allt från val av värmepump, installation och uppföljning. Läs mer
  • 2019-01-30

Marie N skrev om Fixofix AB
    VARNING för detta "företag"!!! Jag vill verkligen varna för att anlita detta blufföretag, använd vilken annan firma som helst. Läs nog alla omdömen på reco och google och tro på det som står.
    Om det är någon fler som köpt värmepump från fixofix men inte fått er panna och har råkat illa ut, jag vill gärna komma i kontakt med er. Mejla mig gärna din upplevelse på fruyrla@gmail.com, jag vill gärna höra er berättelse.

Vi beställde 30/10 en värmepump från fixofix AB efter kontakt med Anders. Vi fick bekräftat att den skulle installeras den 19/11 och vi betalade in 80% av kostnaden i förskott enligt avtalat. Det var här problemen började. Fixofix AB sms:ade kl 19:00 kvällen innan pannan skulle levereras att den inte kommer på utsatt datum utan 1-2 dagar senare. Så här höll det på, hela tiden sköts leveransen 1-2 dagar via sms sent kvällen innan. Vi mejlade och ringde för att få ett bekräftat datum, eller åtminstone veta vart vår panna var men vi fick olika bortförklaringar varje gång eller så sa de att de skulle ringa tillbaka, vilket de aldrig gjorde. Efter en tid så slutade fixofix svara när vi ringde om vi inte ringde från något annat nummer, då svarade de direkt. En månad efter utlovad leverans hade vi fortfarande inte fått vår panna och vi sa då (efter flera försök att vara tillmötesgående och efter förvarning om att vi fått nog) att vi ville häva köpet (fixofix svar till oss var då att "alla har rätt att häva sitt köp") och vi fyllde i den blankett de skickade till oss. På den stod det att vi skulle fått våra pengar tillbaka inom 14 dagar, problemet är bara att pengarna aldrig kom, vi saknar fortfarande våra nästan 60 000kr....
    Enlig andra omdömen om fixofix här på reco kan man se att det är flera som har råkat ut för liknande saker, tro på de recensionerna, vartenda ord stämmer, vi har råkat ut för samma! /Marie Läs mer
    2019-01-31 Fixofix AB svarar Marie N
    Ni utelämnar en del...

Det leder också till svårigheter när en person beställer och är kund, sedan ringer en annan som i ditt fall, där du ibland för talan för kunden och tycker olika saker på ett onödigt stridbart sätt.

Lagstadgad ångerrätt har man de första 14 dagar. Det är också med information om detta redan vid orderbekräftelse.
    Väljer man senare så är det en avbeställning. Regler är olika. Avbeställning finns regler i Konsumenttjänsteköplagen 42§ ff.

Ni har valt att inte acceptera detta utan valt rättsliga åtgärder, och gå till domstol som i ert fall pröva frågan. Det är ett dåligt alternativ inte minst för Er, om vi ska vänta in domstolens prövning, istället för göra klart.

Vi kan inte tvinga er avsluta detta, men ni är välkomna att avsluta målet och göra en slutavräkning.
  • 2019-01-23

Annu Paul S skrev om Fixofix AB
    Bemötande from till installationen var trevlig och bra. Sedan när den planerade installationen av ComfortZone ex50 skulle ske har allt varit rigtigt uselt och totalt otilfredsställande. Måndagen för installation (jag stannade hemma från jobbat) dumpade transportfirman värmepumpan på parkeringen och körde iväg. Jag ringde direkt och Fixofix hade inga installatörer förbereda, även om datumet var spikat sedan länge. De skulle ringa tillbaka men gjorde inte det förän sen eftermiddag. Installationen blev då planerat till onsdag. Jag skulle komma hem från jobbet kl 16 och få genomgång. Det var inte klart. Torsdag var det klart, men jag fick aldrig någon genomgång fast vi avtalde att jag skulle vara hemma 18. Dessutom står pumpan snett. Jag ringde och klagede (november) och har än idag inte fått genomgången och att den står rätt. Sen läcker pumpan bakifrån och vatten rinner ut på golvet. Jag ringer, och får veta att jag är nr. 8 i kö som ska få hjälp av installatörer. Nu har det gått 2 veckor och de hör inte av sig. Jag ringde dessutom för att jag inte får loss fronten. De vet inte fast de säljer och installerar pumpen. Pumpen behöver nytt luftfilter redan, men jag får inte av fronten, och maskinen låser sig (2 gånger på en månad) och då måste man starta om huvudsäkringen. Ett bedrövligt firma. Läs mer
  • Matz T

2019-01-17

Matz T skrev om Fixofix AB
    Installation av varmvattenberedare.

Fram till beställningen var bemötandet bra men kompetensen hos de hantverkare som var på plats var under all kritik. Det var rörigt och jag fick själv assistera för att det skulle bli klart.

Noterade brister i elinstallationen som jag påtalade och man lovade att fixa detta men detta har inte skett.

Vid en kontroll efteråt noterade jag att Fixofix inte är registrerat som elinstallationsföretag hos Elsäkerhetsverket vilket är ett krav. Elsäkerhetsverket bedriver av detta skäl tillsyn mot företaget. Läs mer
    2019-01-18 Fixofix AB svarar Matz T
    Tråkigt du inte är nöjd, du skrev själv till företaget att rördragningen såg bra ut och arbetet gått bra.

Fixofix installerade under 2018, nästan 1.000 varmvattenberedare, i ditt fall, har inte varit till full belåtenhet. tråkigt.
    Du kan kontakta kundtjänst om det är något du behöver reda ut. 020-103200

För elarbeten, samarbetar vi med andra företag just nu. Det finns ingen oklarhet med elsäkerhetsverket och det finns
    ett avslutat tillsynsärende. Enligt arbetsorderns logg påtalade du att du var själv elektriker och inte nöjd med anslutningen
    och gjorde om det.
  • 2019-01-15

Alice D skrev om Fixofix AB
    Aldrig rekommenderar det företag. Jag har betalat 4/12 för en värmepumpen ComfortZone. Idag 15/1 förfarande har jag inga värmepumpen. Jag tog 2 lediga dagar från jobbet, obetalda dagar, eftersom dem sa det dem kommer. Nej. Dem kom inte. Lovar och lovar, men dem vet bara att prata. Jag har 2 barn som bor i ett hus i 10 grader inne. Men Fixofix bryr inte om det. Varje gång ber dem att hjälpa mig. Jag har betalat hela beloppet, dem fick avdrag för mig, men jag fick inte värmepumpen. Jag faktiskt vet inte vad jag måste göra. Men aldrig aldrig aldrig vill köpa andra saker från Fixofix. Helt oseriöst företag. Jag vill bara min värmepumpen. Nästa 2 månader att vänta. Mina barn är sjuka, dem behöver ett värm hus. Men Fixofix vill inte hjälpa oss. Dem vet bara att få pengar snabbt och efter bara att lura.

Alice Diaconu Läs mer
    2019-01-31 Fixofix AB svarar Alice D
    Det är jättetråkigt med din försening, vi har försening i din region, som vi snart är i kapp med.

Vi får hoppas du blir riktigt nöjd med Nibe F730.

Du har bara att säga till om du behöver provisorisk värme under tiden, arbetet pågår.
    2019-02-06 Alice D svarar Fixofix AB
    Förfarande inga värmepumpen. Så kallt i huset. De vill inte hjälpa mig även min situation är akut. Jag är trött, helt slut. Så oseriöst företag. De kan inte klara byta en elpanna med en värmepump. Dum om du välja det företag. Jag var så. Jag vet inte vad jag måste göra för att få värmepumpen. Jag har betalat så mycket pengar för att mina barn ha värme. För Fixofix är så lätt att prata och lovar men utan att ta ansvar för deras ord. Helt besviken
    2019-02-07 Fixofix AB svarar Alice D
    Verkligen tråkigt du fått en till försening, men trafiksitutionen måndag/tisdag påverkade alla arbeten som var i din region.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-01-10

Golfstar Bromma skrev om Fixofix AB
    Det gick väldigt snabb och smidigt att få hjälp med snickeriarbete för att flytta en portabel ac ,mitt i sommarvärmen Läs mer
  • 2019-01-08

Jorma K skrev om Fixofix AB
    Alltid lika professionella sitt yrkesutövande. Kommer i tid, snabbt utfört arbete, fasta priser. Anlitat Fixofix 5 gånger och kommer att anlita dem igen. Jorma K. Läs mer
  • Lars G

2019-01-07

Lars G skrev om Fixofix AB
    installation av luftvattenvärmepump kom på utsatt tid och till ett mycket attraktivt pris. Märkte omgående att det var yrkesfolk som installerade produkten, dessutom trevliga och tillmötesgående. Jag hade inga direkta förväntningar med tanke på att det rent generellt i hantverkarkåren inte hålls tider och i många fall dåligt utförda arbeten.
    Fixofix höll vad det lovade och gjorde ett utmärkt installationsarbete, jag är mycket nöjd och kommer med glädje rekommendera bolaget.

Lars G Läs mer
  • Mikael S

2019-01-07

Mikael S skrev om Fixofix AB
    Har anlitat Fixofix och är väldigt nöjd med deras service, tjänster och det sätt de utför sina uppdrag på.Bra med fast pris, som också verkligen gäller.
    Kommer beställa arbeten av dom igen!

Med vänlig hälsning

Mikael Sjövall Läs mer
  • 2019-01-07

Karin B skrev om Fixofix AB
    Fick snabb hjälp med att montera ett kök där köksinredningen rasat ihop (andra hantverkare hade slarvat med monteringen). Blev snyggt gjort, i tid och till bra pris. Läs mer
  • 2019-01-06

Jan D skrev om Fixofix AB
    Fick hjälp att sätta upp några hyllor. Ordnades samma dag som jag ringde. Sköttes professionellt. Nöjd. Läs mer

Michael H skrev om Fixofix AB
    Snabbt, enkelt och bra service! Läs mer

Gerry M skrev om Fixofix AB
    Köpt en Frånluftsvärmepump med installation.
    Jag är mycket nöjd Läs mer

Ingrid W skrev om Fixofix AB
    Vi behövde hjälp med att hänga upp lampor och att hänga upp en hylla i hallen. Vi fick hjälp av en engelsk herre som jag inte kommer ihåg vad han heter. Mycket trevlig och bra. Vi är supernöjda. Läs mer

Katarina L skrev om Fixofix AB
    Det gick snabbt att få tag på en kompetent hantverkare till mina uppdrsg Läs mer
  • 2019-01-02

Björn B skrev om Fixofix AB
    Bra och snabbt levererad varmvattensberedare när den gamla dog 2 dagar innan semesterresa. Läs mer
  • 2019-01-02

Birgitta Å skrev om Fixofix AB
    Frånluftsvärmepump Nibe. Jag är nöjd med produkten, men inte installationen eller bemötandet. Jag blev lovad leverans en torsdag, men den kom först på måndagen veckan därpå, utan att Fixofix meddelat mig. Installationen tog två hela dagar, mot utlovade en. Jag ville vänta med slutbetalning tills utlovade registreringar och garantier etc levererats till mig. Jag blev då hotad med inkasso, trots att det bara gått ett par dagar. Jag ifrågasätter också företagets betalningspolicy att 80% av produktens pris ska betalas samma dag som orderna läggs. Läs mer
    2019-01-02 Fixofix AB svarar Birgitta Å
    Det var bra du är nöjd med din värmepump, tråkigt du inte var nöjd med oss.

Vi erbjuder hantverkstjänster, och det kan givetvis bli förseningar av olika orsaker. Tyvärr så vet vi ofta det sent. Vi har kontrollerat i ordersystem och det är informerat till dig 7 respektive 8/11, att arbetet är flyttat till den 12/11.

Normalt tar det en dag, att installera en frånluftsvärmepump, men är det svårigheter så kan det ta längre tid, som i ditt fall 2 dagar. Det finns en mängd anledningar till installationssvårigheter, men i allmänhet trånga utrymmen, eller beroende på hur den gamla pannan var installerad.
    Du har köpt till fast pris, så det är ingenting som fördyrar din värmepump.

Betalning av värmepump, 80% betalning vid order och 20% efter installation. Vid utebliven betalning vid order, så kan orderdatum bli ändrat eller framflyttat, betalas det inte så ställs ordern in. När Värmepumpen är installerad, så ska resterande 20% erläggas. Vid utebliven betalning, så är det riktigt, det blir inkassoåtgärder. Önskar man finansiering så erbjuder vi det också via samarbetsparter, men det är också något som du måste bestämma innan köp och särskilt kreditbeslut.
  • 2018-12-31

Jan F skrev om Fixofix AB
    Köpte grävtjänst
    Bra utfört arbete
    Fick vänta på information från kundtjänst längre än överenskommet. Läs mer
  • Sara L

2018-12-28

Sara L skrev om Fixofix AB
    Kan tyvärr inte rekommendera. De skulle hjälpa till att installera en diskmaskin. De skulle komma mellan kl 12-16. Första dagen bokar de om tiden, till dagen efter samma tid, strax innan 12 pga ”förhinder”. Nästa dag meddelar de kl 17 att de inte kommer, då har jag suttit och väntat hela eftermiddagen + ringt och mailat med dem i över en timme och fått beskedet ”är på väg” flera ggr. Dagen efter, en lördag, ska de komma mellan 10-11. Vid 12.30 dyker installatören upp som gör ett halvdant arbete. Maskinen sitter snett och sönderdragna skruvhuvuden. Men den funkar så det är ju bra. Fick som ”kompensation” att jag inte behövde betala helgtaxan (dyrare med installation på helg). Jo, tackar. Läs mer
    2018-12-28 Fixofix AB svarar Sara L
    Du har helt rätt, här har inte återkoppling från vår personal fungerat.

Det är hantverkare och jobb kan ta längre tid, gå fortare. Det kan vara material som saknas och trafikproblem. Det är verkligheten. Men vi jobbar mycket med, att anställda vid förseningar ska återkoppla direkt, så vi kan antingen sätta en annan montör på jobbet, eller kontakta kunden och boka om. Det är det som inte fungerat som det ska här.

Kostnad för arbete kväll och helg är det högre taxa, beroende på högre lön. Det är korrekt du fått betala vardagstaxa.
  • 2018-12-27

Karl-Olof F skrev om Fixofix AB
    Värmepump

Hade en försening, i övrigt fungerade allting perfekt. Företaget gjorde mer än man kan förvänta sig.

Kommer anlita Fixofix igen, om jag får något problem. Läs mer

Maria E skrev om Fixofix AB
    Ny värmepump. Bra pris och snyggt jobb. Läs mer

Marcus R skrev om Fixofix AB
    Fixade pumpen utan problem. Inga problem med leverans, installation eller produkt. Läs mer

Jens J skrev om Fixofix AB
    Rekommenderas.................... Läs mer

Christofer S skrev om Fixofix AB
    Installation av ny vvb och nermontering/borttagning av den gamla...
    Sjysstaste och noggrannaste killarna man haft med att göra! Läs mer
  • 2018-12-25

Bereket T skrev om Fixofix AB
    Snabb och tydligt, jag är nöjd Läs mer
  • 2018-12-25

Nedzada S skrev om Fixofix AB
    Vi är helt nöjda med både rekommenderad varmvattenberedare anpassad efter våra behov och utfört arbete. Läs mer
  • 2018-12-23

Omdömet är under granskning
    Anders L skrev om Fixofix AB
    Sämsta kundservicen någonsin. Blir nog till att kontakta ARN för att få igenom min reklamation då man aldrig får något vettigt svar. Läs mer
    2018-12-25 Fixofix AB svarar Anders L
    Alla våra reklamationer hanteras skriftligt, för det ska vara tydligt och du kan vända dig till reklamation@fixofix.se

Handläggningstiden är olika och beror på en mängd faktorer t.ex. a) Kundens tydlighet vad han/hon reklamerar och begär. b) Om det behövs kompletterande uppgifter från kund eller hantverkare. c) Om det behövs något speciellt hembesök.

Fixofix AB har egen ansvarig för reklamationer.
    2018-12-25 Anders L svarar Fixofix AB
    Skickat flera Mail. Hur tydliga som helst. Inget svar. Frågar hur det går. Väntar på svar från mig. Svarar på frågorna tydligt. Inget svar. Så pågår det och det har nu pågått i 5 veckor. Ringer man får man reda på att ni har så mycket att göra att det är ok att neka samtal.
    2018-12-25 Fixofix AB svarar Anders L
    Vi har tittat i loggen på det vi tror är du, och vi väntar på du ska presentera ersättningsanspråk för en repa på sidan av en varmvattenberedaren vi levererade och installerade.
    Det har skickats påminnelser flera gånger, senast 2018-12-21.

Det är svårt utföra reklamation, om du inte kan precisera dig.

Vi nekar inte samtal.
    2019-01-21 Anders L svarar Fixofix AB
    Jag har skickat flera svar där jag sagt vad jag vill ha. Men om mina svar inte duger varför berättar man inte det från början då? Jag har inte fått ett enda svar där det står att jag måste vara tydligare. Så hur ska jag veta att ni kräver att jag är tydligare om ni inte berättar det?
    Varje Mail jag skickat har möts med tystnad sen 20/11. Tills jag mailar igen och frågar vad som pågår. Då får jag ett välformulerat Mail tillbaka där det står. Väntar på svar från 20/11.
    Inte vilket svar, ingenting. Det kallar jag inte superb kundservice.

Två samtal har jag fått klickade i örat när jag ringt så jo ni nekar samtal.

Min sambo har ringt ett par gånger men då är svaret att det tar lite längre tid inte att ni väntar på något svar från någon. Utan att reklamationer tar lite längre tid.

Den 27/12 fick jag bekräftelse på att jag varit tydlig nog med mitt anspråk. Men sen har jag inte fått mer kontakt än så. Skickade två Mail förra veckan utan svar. Så detta sätt verkar vara det enda där man får svar. Så hoppas att jag kan få ett svar här om vad som händer med min reklamation?
    Läs mer genom att expandera tråden +

Byte av varmvattenpump. Snabba duktiga killar kom Läs mer

Masud S skrev om Fixofix AB
    Varmvattenberedare
    Dåligt personal
    Har ringt 15 gånger tills dem skickade ett kvitto som jag ska lämna till min hem försäkring ,
    Dem har ingen kontor adressen är i Solna men kontoret okänd !
    Har fåt fel infon produkten dem sa att det är mycket bättre än min gamla varmvattenberedare men det är samma
    Jag kommer aldrigt handla hoss den mer!!
    Under monteringen Han inte städade vill inte jag ska ha koll på honom lämnade allt kit repade min dör skadade en lampa i halen som tor gick och fixa den själv!

Med vänlig hälsning,

Masud Läs mer
    2018-12-23 Fixofix AB svarar Masud S
    Kvitto skickas ut med E-post. När det gäller ersättning från försäkringsbolag, så har man tyvärr inte rätt till både rotavdrag och försäkringsersättning. Önskar du kvitto utan rotavdrag, så får du betala mellanskillnaden. Vi kan inte ge dig kvitto på annat än det du har betalat. Det är ingenting Fixofix bestämt, utan så är reglerna. Du kan läsa mer på www.skatteverket.se

Har du fått något fel hos dig, så ska du meddela reklamation@fixofix.se

Vår adress är offentlig och i Sollentuna. Vi har inte en besöksbutik.

En varmvattenberedare som är ny, är bättre energiklassning än äldre. Det som har förbättrats är isolering och förmågan att behålla värmen. Däremot att skapa varmvatten med el, är dyr metod, men enda rimliga alternativet om man inte har ett integrerat system för varmvatten och uppvärmning av huset.
    Dino gillar detta

Jonas J skrev om Fixofix AB
    Levererad och installerad på utlovad tid. Inget att anmärka på Läs mer

Ingemar F skrev om Fixofix AB
    Jag fick en ny värmepanna, comfortzone ec50. Det fungerade mycket bra och smidigt. Bra pris och trevligt bemötande.
    Kan rekommenderas. Läs mer
  • Sirkka K

2018-12-22

Sirkka K skrev om Fixofix AB
    Jag är nöjd med deras sakkunsksp och
    snabbhet med arbetet. Läs mer

Nina S skrev om Fixofix AB
    Köpt IFÖ Spira Rimfree, installerat & klart

En WC jag verkligen gillar. Kommer använda Fixofix mer, som även flera vänner också gör.

❤️ Läs mer

Mats P skrev om Fixofix AB
    Jag fick frånluftsvärmepump installerad på ett mycket bra sätt, snabbt och enligt överenskommelse. Däremot skulle jag få hjälp att ställa om den inför vintern och det har inte skett ännu trots många påminnelser från mig, så där är jag inte nöjd. Läs mer

Janus S skrev om Fixofix AB
    Köpte en värmepanna med installation till fast pris. Anpassning av anslutningar drev upp priset lite men totalt blev priset lägre med ca. 20% jämfört med konkurrenter.
    Snabb leverans, lite krångel med installationen men åtgärdat. Trevliga och kunniga installatörer, korrekt bemötande av kundtjänsten. Prisvärt.
    Ett varmt tack.
    JanuszS Läs mer