Alla kategorier Snickare Stockholms län Solna Fixofix AB

Frösundaviks Allé 15, 169 70 Solna — Visa karta

Läs vad 14 kunder tycker om Fixofix AB

• Majja S
    Majja S skrev om Fixofix AB
    OK ! Min särbo köpte en nya Nibe panna från företaget. Dom kom och gjorde sitt jobb.
    Men min särbo fick väldig dålig information hur den skulle skötas ? Dom tog bort den gamla pannan och lastade den på ett släp. Men dom tog även bort locket som skulle sitta på proppskåpet ? Deras förklaring var .....och vi fick med det av misstag ? Vi har jagat dom men dom vägrar att svara och de är ansvariga för misstaget ! Tror inte ens att det finns att få tag på ? Kjelle Läs mer
  • Carl B
    Carl B skrev om Fixofix AB
    Varning, betala inte innan allt jobb är klart och du är helt nöjd! De fick installera en ny toalett och göra en del rör jobb i badrummet på landet. Kostade 16.500 inkl resa och toalett, men vi valde dem ändå för att det var kris och de kunde installera inom ett par dagar.
    +Snabba att svara vid offert, och snabba att komma ut (trots långt ute på Värmdö)
    - Levererar inte vad de lovar. Kommer med fel toalettlock och är sedan oanträffbara för att rätta till.
    - Efter att haft annan rörmokare där, konstaterade att fel grenrör hade satts in. Då är de heller inte anträffbara för att ordna det.
    SUMMA: snabba att lova, men gör det snabbt och bristfälligt och går inte att få kontakt med efter att du betalt...
    Gäller jobb i juni 2017 på Värmdö. Läs mer
  • Nina H
    Nina H skrev om Fixofix AB
    Vi bytte ut våra gamla trasiga panna. Allting fungerade perfekt, från perfekt guidning vad vi skulle välja till installation och bortkörning.

Mycket trevliga och duktiga anställda. Läs mer
  • Mark P
    Mark P skrev om Fixofix AB
    Herregud, det här företaget är ett skämt! Lögner, problem och usel service hela vägen från start till slut.

De skulle ha monterat en duschvägg, så i princip bestod jobbet av att borra några hål i kaklet. Hålen borrades på helt fel ställe, så i princip har de förstört vårt badrum. Jag var tvungen att betala reparationen ur egen ficka (8000 kr).

Jag har ringt och mailat bilder, förklaringar och kompensationskrav, utan någon respons.

Summa summarum, det här företaget borde stängas. Jag kommer att ta ärendet vidare myndighetsvägen. Läs mer
  • Kristine A
    Kristine A skrev om Fixofix AB
    Ja, vart ska man börja? De skulle ta bort vår offeranoder (vilket är väldigt lätt). De ordnade så att Sthlm Vatten stängde av vattnet och de gick och fikade så länge. De kommer tillbaka och inser att de inte har verktyg. De lovar återkomma nästa vecka. Ingen återkommer, vi ringer upp och de lovar återkomma, ingen ringer upp. Så pågår det i 2,5 månad. Nu har jag tröttnat. Sthlm Vatten skickar faktura och inget är gjort, så tragiskt. Jag har bett de ringa upp minst 10 ggr och de lovar varje gång eftersom vårt ärende var akut men inget händer. Allt skulle vara ordnat för längesen och innan bebisen skulle komma men nu är man helt plötsligt höggravid och ska ha barn om några dagar, så dåligt. Har köat i telefonkö och varit först i kön flera ggr i en timma sedan ger man ju upp. Just nu väntar jag fortfarande att de ska ringa upp och förklara och det har gått en vecka sedan mitt tionde samtal, de sa att jag var i deras system och att de skulle ringa upp, vilket skitsnack! Det kan inte vara riktigt företag. Förstår inte hur de kan göra så mot en familj, jag verkar ju inte vara den första heller. Läs mer
  • Seija H
    Seija H skrev om Fixofix AB
    Kom inte när det var bestämt. Hade inga grejer med sig, kom inte nästa gång heller, men ändå skulle jag betala två framkörningar och 6 timmars jobb. Skojarföretag, helt enkelt! Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Fixofix AB
    Beställde en elektriker som kom och installerade min nya tvätt och torktumlare och fick hjälp redan dagen efter. Allt gick snabbt och smidigt. Passade på att laga elen till mitt utomhusspa så den klarar vintern. Jag frågade om de kunde laga min läckande kran i trädgården och även det fick jag hjälp med samma vecka. Snabba och mycket trevliga killar och över min förväntan. Läs mer
  • Ewa G
    Ewa G skrev om Fixofix AB
    Bra pris superservice. Allting har fungerat klockrent. Läs mer
    Nina H gillar detta
  • Nikos S
    Nikos S skrev om Fixofix AB
    Beställde och fick ett mindre jobb utfört.

Fick fel kvitto efter betalningen. Har mailat och ringt företaget och Anders tiotals gånger i en månads tid nu men har ännu inte fått kvittot. Varje gång usla löften om att det är på väg.

Hur kommer det sig att de inte vill lämna kvitto på utfört arbete? Är det fråga om svartarbete och skattefusk? Läs mer
  • A
    A skrev om Fixofix AB
    Beställ inte avloppspump av dessa. Först kommer dom och gör ingenting (när jag suttit hemma och väntat och förklarat att de måste byta ut den och att det inte är någon ide att bara komma och titta först). Sen kommer dom. Killen som gör det är ny och måste ringa och fråga om simpla saker som jag kunde gjort själv om jag haft verktugen. Han ställer inte pumpen på samma plats som den han bytte ut. Rör och ledningar passar då inte längre in i den inbyggnad som han rev bort så jag kan inte bara återställa det han rev utan måste antingen flytta pumpen eller riva allt och bytta ny inbyggnad. Jag har ringt och bett dem korrigera 4 gånger och dom har fortfarande inte kommit. Det har gått 6 månader nu. Köp pumpen själv och anlita en riktig röris och riktig elis! Läs mer
  • Olof A
    Olof A skrev om Fixofix AB
    Jag trodde det var omöjligt få tag i bra hantverkare innan jag ringde Fixofix. Snabba leveranstider, ca 1-2 dagar. Proffesionella och prisvärt. Inte undra på man ser deras bilar överallt - fantastisk firma Läs mer
  • Sven  S
    Sven S skrev om Fixofix AB
    Köpt frånluftsvärmepump (nibe F370). Snabb leverans, profesionell installation. Dessutom fördelaktigt pris. Högsta betyg! Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Fixofix AB
    Beställde varmvattenberdare med installation. Allt fungerade perfekt. Trevliga killar Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Fixofix AB
    Väntar fortfarande på intyget för en installation de gjorde, det har snart gått 3 månader och de säger att de ska fixa men gör det aldrig.
    Vid själva installationen så var det problem efter problem och kostnaden stack iväg för att installatören inte lyckades med sitt jobb.
    Jag är riktigt besviken och skulle inte rekommendera detta företag till någon. Läs mer

Hallandsgatan 48, 11857, STOCKHOLM