Florin Partners

Florin Partners

www.florinpartners.com
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Florin Partners! Letar du efter bostad i Södertälje, Järna, Nykvarn, Rönninge, Stensättra, Enhörna, Mariefred, Viksberg Pershagen, Stuvsta, Östertälje eller Oxelösund med omnejd? Vi på Florin Partners gör din bostad unik och våra mäklare har god lokalkännedom för att kunna guida dig genom bostadsdjungeln. Vi...

90 omdömen om Florin Partners

Sedan starten hos Reco 2020

Johan B
Centralt

Professionell och tillgänglig. Tydlig genomgång av vad som förväntas av båda parterna. Rekommenderas.

Lars H
Centralt

Lugn,trevlig,saklig och påläst om lägenheten.

Ellenor Ö
Centralt

Jonathan har med varm hand guidad och skött försäljningen av min lägenhet, en process som drog ut på tiden, hade toppar och dalar men som alltid hanterades med hög professionalism och lyhördhet. Jag rekommenderar alla att vända sig till Florin Partners för hjälp med sin försäljning.

Svar från Jonathan Florin

Tack för det fina omdömet Ellenor! Jag har verkligen uppskattat samarbetet med dig⭐️ Varma hälsningar, Jonathan

Lena T
Rosenlund/Hagaberg

Kunde inte fått det bättre. Kände mig så trygg med Jonathan. Var alltid tillgänglig och hjälpte mig på det allra bästa sätt genom min husaffär.

Svar från Jonathan Florin

Tack för det fina samarbetet med dig Lena! Jag önskar många fina år i ert nästa boende☀️ Varma hälsningar, Jonathan

Ann-Sofie L
Dammkärr/Vattubrinken

Proffsig hantering av hela processen! Vi har stort förtroende för Per som mäklare och är mycket nöjda med hans arbete.

Svar från Per Florin

Stort tack för fina ord och för förtroendet att få hjälpa er med både köp och försäljning av era bostäder.

Örjan L
Skillebyholm

Gav aldrig upp! Vii kom överens om ett pris på fastigheten vi bägge trodde på och Jonathan stod upp för det hela vägen i mål. Alltid väldigt trevlig och nåbar också.

Svar från Jonathan Florin

Tack för det fina samarbetet Örjan! Önskar er stort lycka till med ert framtida hem🙏 Vänligen, Jonathan

Bethany N
Skillebyholm

Bästa mäklare vi jobbat med! Jonathan var kommunikativ and förstående men också professionell. Vi gjorde det inte alltid lätt för honom ändå hjälpte han oss att köpa ett fantastiskt hem. Vi ska absolut ringa honom om vi behöver hjälp i framtiden.

Svar från Jonathan Florin

Tack för det fina omdömet Bethany! Jag önskar er många lyckliga år i ert nya hus😊 Vänligen, Jonathan

Andreas Peter Fredrik L
Folkparken

Mycket professionel med stort tålamod

Tack för det fina samarbetet Andreas! Hälsningar, Jonathan

Britt-Marie K
Södertälje

Bra och ordningsam ,klara besked och flexibel vid mötestider.

Svar från Jonathan Florin

Tack för det fina omdömet Britt-Marie! Önskar er många lyckliga år i ert nya hem😊 Vänligen, Jonathan

Per Åge Daniel L
Pershagen

So far so good. Affären är inne i slutfasen och Per har uppfyllt dom krav som jag förväntat mig av en mäklare.

Svar från Per Florin

Tack P-Å. Jag ska se till att du är lika nöjd efter att affären är helt slutförd!

Oskar E
Södertälje

Vi träffade Jonathan första gången då han visade ett hus för oss som vi var intresserade av. Efter det mötet kände vi att vi ville gå vidare i vår egen försäljning med honom som mäklare. Vår familj har haft Florin Partners som mäklare vid andra försäljningar och varit mycket nöjda. Jonathan är proffsig, kunnig och oerhört lätt att ha att göra med. Håller vad han lovar och något som är viktigt för oss är att han alltid återkopplar och håller oss underrättade om vad som händer under försäljningen. Från första början var...

Svar från Jonathan Florin

Vad jag blir rörd av detta! Tack för förtroendet i denna process - jag ser fram emot att hjälpa er vidare efter bästa förmåga🙏 Varma hälsningar, Jonathan

Stefan K
Kusens backe

Enkelt och professionellt. Dyr o bra..

Svar från Jonathan Florin

Tack för ett bra samarbete Stefan!! Tack för det fina omdömet😊 Varma hälsningar, Jonathan

Hans Sven Håkan L
Centrala Järna

Jag upplever Per Florin som mycket professionell, han balanserar skickligt för att jämka både säljarens och köparens intressen. Vidare är han lyhörd och ser när någon av parterna behöver mer tid inför beslut. Allt får ta sin tid, men inte utan att förlora fokus. Per har en förmåga att skapa en naturlig relation mellan säljare och köpare när väl kontraktet är signerat. Detta underlättar samarbetet mellan köpare och säljare innan övertagandet.

Svar från Per Florin

Tack för fina ord Håkan. Roligt att få hjälpa er me öd att hitta ett nytt boende efter att hjälpt er med förra köpet för nästa 20 år sedan.

Teresa A
Centrala Järna

En mycket engagerad och erfar mäklare som har ledat oss hela vägen till en trygg försäljning. Speciellt hos Florins Partners var mäklarens mycket trevlig och personligt bemötande

Svar från Per Florin

Stort tack Teresa för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen och tack för fina vitsord.

Sargon A
Mariekäll

Per var otroligt tillmötesgående och ansträngde sig verkligen för både säljare och köpare. Hans personliga sätt att koordinera möten och visningar var exceptionellt och skiljde sig positivt från andra mäklare jag har stött på. Per förtjänar absolut toppbetyg, och jag har inget annat än positivt att säga om min erfarenhet med honom. Dessutom är han super hjälpsam och gör allt för att tydligt och snabbt besvara alla frågor som kan dyka upp under processen.

Svar från Per Florin

Stort tack för fina ord Sargon. Grattis samtidigt till ett underbart boende, även om ni får vänta några månader på att flytta in.

Ulla S
Mörkö

Per har varit mycket trevlig och hjälpsam. Han har förklarat mycket bra vad som händer mm. Kan varmt rekommendera honom till alla som skall sälja sitt hus.

Svar från Per Florin

Stort tack Ulla för fina ord och tack för att jag fick förtroendet att få hjälpa dig med försäljningen!

Jessica S
Järna

Per är den bästa mäklaren jag mött under min bostadsresa! Både proffsigt, tryggt och så mycket vänlighet.

Svar från Per Florin

Tack Jessica, vad glad jag blir! Det har varit några turer med bostadsköpet men det blir ju alltid bra till slut. Grattis till ett underbart boende!

Rickard E

Noggrann och tydlig. Mycket proffsig

Svar från Jonathan Florin

Tack för ett gott samarbete Rickard! Önskar er stort lycka till med det nya huset🙏 Varma hälsningar, Jonathan

Johanna Å
Vagnhärad

Ger ett lugnt och professionellt intryck.

Svar från Jonathan Florin

Tack för det fina omdömet! Lycka till med det nya huset och hoppas att ni ska trivas i många år framöver! Hälsningar, Jonathan

Kjell H
Vagnhärad

Trevlig, trygg och professionell mäklare som är snabba och tydliga gentemot sina kunder..

Svar från Jonathan Florin

Tack för det fina omdömet, önskar er många fina år i ett nya hus! Vänligen, Jonathan

Ann-Katrine J
Hölö

Tack för fint och varmt engagemang vid försäljning av vår fastighet i en turbolent tid med räntehöjningar, krig och stundtals skenande hushållspriser. Med bred kunskap och erfarenhet av vår mäklare kommer nu en ny familj flytta in för att vårda och älska Uppgården.

Svar från Per Florin

Tack igen Anki för förtroendet och tålamodet!

Jackie Karl-Olov F
Pershagen

Trygg, professionell, kunnig mäklare med god lokal kännedom. Ställer alltid upp för bästa resultat.

Svar från Per Florin

Stort tack för förtroendet Jackie och för fina ord!

Bengt L
Vagnhärad

Jonathan gjorde det och över förväntan. Engagemang är nog ledordet för Jonathan. Det känns att han vill ge det där sista extra för att jag som säljare skall bli nöjd. Frågan är om Florins inte är påväg att sätta en ny standar för mäklartjänsten. Jag syftar då på den gedigna objeksbeskrivningen, hur bostaden presenteras på Hemnet och framförallt den egenproducerade filmen. Detta till ett arvode som är brukligt. Det är första gången jag skriver ett omdöme och jag gör det med förvissningen om att Jonathan och Per kommer att...

Svar från Jonathan Florin

Tack för ditt fina omdömet och förtroendet att förmedla huset som du verkligen lagt ner din själ i! Hälsningar, Jonathan

Roiene U
Viksberg

Är inte som en vanlig mäklare, utan lägger ner som själv i affären. Låter fotografering ta den tiden som fotografen vill ha. Lägger tid på annonser och design. Satsar på att både köpare och säljare ska bli nöjda och är alltid tillgänglig. Mycket bättre än dom stora kedjorna. Rekommenderas verkligen. Vi köpte huset av honom och han va självklara valet för vi skulle sälja den 10 är senare. /Roiene

Svar från Per Florin

Tack Roiene, jag blir nästan lite generad när jag läser det du skriver. Tack igen för förtroendet!

Jrgen M
Vidbynäs

Mycket väl bemötta på alla sätt och vis.

Svar från Per Florin

Tack för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen Jörgen!

SVEN-ERIK S
Centralt

Mycket professionell. Bra bemötande.

Svar från Per Florin

Stort tack för fina ord och för förtroendet att få hjälpa till med försäljningen!

Roger L
Trosa

Per och hans medarbetare skapade en fin och inbjudande presentation av vårt hus, det blev en snabb försäljning till ett bra pris.

Svar från Per Florin

Tack Roger för fina ord och för förtroendet att få hjälpa till med försäljningen.

Michael H
Centralt

Bra och professionell! Rekommenderas varmt!

Svar från Per Florin

Stort tack för rekommendationen och grattis till ett fint boende Michael!

Philip L
Vattubrinken

Jättebra service! Bra på återkoppling och gör alltid det lilla extra som får honom att sticka ut!

Svar från Per Florin

Tack för fina ord Philip och för fortsatt förtroende med att få hjälpa dig och familjen med era bostadsaffärer.

Andrés G
Mörkö

Bästa mäklaren. Av högsta klass. Han gav aldrig upp tills vi sålde huset. Professional, elegant och jättefin person.

Svar från Per Florin

Stort tack Andrés! Nöjet var helt på min sida, tack för att jag fick hjälpa dig!

Karolina L
Mörkö

Fantastiskt bemötande och engagemang! Uppfyllde alla våra förväntningar och mer därtill. Gör verkligen allt för att man ska känna sig lugn och trygg med sin bostadsförsäljning. Proffsig och kunnig och allt görs med hög kvalitet.

Svar från Per Florin

Tack för fina ord Karolina och tack för förtroendet att få hjälpa er igen, efter åtta år, med er försäljning - ett nöje att få samarbeta med er!

Jessica W
Köpte sin lägenhet med hjälp av Anders Liedholm en del av Florin Partners
Lina

Väldigt professionell mäklare, förklarade och visade bra. Blev positivt överraskad. Allt gick smidigt, inga hinder någonstans. Väldigt nöjd med Anders Lindholm!

Olle J
Bårstafältet

Har bara gott att säga om Per Florin.Ett proffsigt och trevligt och välkomnande bemötande.

Svar från Per Florin

Stort tack för fina ord Olle och för förtroendet att få hjälpa till med förmedlingen!

Arash M
Centralt

They are very nice and helpful, very recommended.

Svar från Jonathan Florin

Thanks, Arash! Congratulations on your new home!

Julia B
Tveta/Lerhaga

När vi bestämde oss för att ta klivet och sälja vår villa i Södertälje, så visste vi direkt att det var Per Florin vi ville anlita och ha vid vår sida under processen. Vår villa såldes snabbt, smidigt och till ett bra pris, inom 1 vecka från visning, vilket är fantastiskt med hänsyn till marknaden vi befinner oss i. Florin Partners är unika och skapar vackra bilder, illustrationer och filmer på bostäderna dom förmedlar. Filmerna var extra uppskattade och något som lyftes fram också av köparen av bostaden. Per...

Svar från Per Florin

Stort tack Julia! Värmande ord och stor tacksamhet från mig och oss för förtroendet att få hjälpa till med försäljningen.

Johan R
Köpte sin lägenhet med hjälp av Per Florin en del av Florin Partners
Centralt

Bra och professionellt bemötande och rådgivning.

Svar från Per Florin

Tack Johan och grattis till ett underbart boende!

Inga-Lill P
Sålde sin lägenhet med hjälp av Per Florin en del av Florin Partners
Centralt

Per förstod både mig o mitt objekt till 100%, samt att jag ville få rätt köpare. Detta lyckades han verkligen med. God lyssnare och en korrekt mäklare som inte bara tillvaratog mina intressen - utan även köparens.

Svar från Per Florin

Stort tack Inga-Lill för att jag fick ditt förtroende att hjälpa till med försäljningen - och för ett fint samarbete!

Johannes M
Tveta/Lerhaga

Bra och kunnigt bemötande. Inlyssnande och förstående. Överlag en positiv upplevelse trots väldigt stort beslut.

Svar från Per Florin

Tack för fina ord Johannes och grattis till en underbar bostad!

Britt S
Enhörna

Blev bemött på ett trevligt o proffsigt sätt, Filmen där han gick omkring o visade huset, Var mycket välgjord,alla förväntningar uppfylldes

Svar från Per Florin

Stort tack Britt för fina ord och grattis till en underbar bostad!

Cecilia A
Jumstaberg

Per är en otroligt proffsig och kunnig mäklare. Visar ett genuint intresse för bostaden som ska säljas. Är alltid tillgänglig och återkopplar med info, man behöver aldrig gå och fundera över hur läget är. Per får högsta betyg från oss, och ska vi sälja något igen så är han det självklara valet av mäklare!

Svar från Per Florin

Det har varit ett nöje att samarbeta med dig och Roger! Tack igen för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen och för de fina vitsorden Cecilia!

Andreas T
Sålde en tomt med hjälp av Per Florin en del av Florin Partners
Listonhill/Ritorp

Kompetent, följsam och väldigt trygg att ha med i försäljningsprocessen.

Svar från Per Florin

Stort tack för bra samarbete Andreas och för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen!

Bonnie Joanne M
Järna

I would say you are a WONDERFUL, kind, professional, responsible and helpful person who I was lucky to hire! Thank You for helping get the house ready for close!/Bonnie

Svar från Per Florin

Thank you Bonnie for kind words and letting me help you again.

Jean A
Listonhill/Ritorp

Florin är en utmärkt kommunikatör som har varit mycket lättilgänglig. Han har återkommit med återkoppling och gett oss goda råd vid köpet av vår nya bostad.

Svar från Per Florin

Stort tack för fina ord Jean. Grattis till ett fint boende!

Thomas A
Sålde sin lägenhet med hjälp av Anders Liedholm en del av Florin Partners
Rosenlund

- Trevligt bemötande - Professionell service - Kunnig - Snygg annons Sammanfattningsvis mycket nöjd med försäljningsprocessen från start till mål. Rekommenderar gärna Anders och Florin Partners.

Tobias P
Enhörna/Solberga

Blev bra bemött av Per som tog sig tid att lyssna på vad vi hade för önskemål och alltid fanns där när vi hade frågor. Han levde upp till våra förväntningar gällande prospekt och bilder, blev kanon. Skulle vi sälja igen så är Per det självklara valet

Svar från Per Florin

Stort tack Tobias för fina ord och för förtroendet att få hjälpa er!

Pernilla P
Enhörna/Solberga

Proffsig och erfaren mäklare. Mycket bra fotograf som tog perfekta foton.

Svar från Per Florin

Tack för ett fint samarbete och att få förtroendet att få hjälpa er!

Christian N
Sundsvik Hills

Profitionellt sätt med en familjekänsla Kunniga och gjorde en mkt bra presentation av fastigheten. Som gav ett mkt bra resultat. Resultat blev över förväntan

Svar från Per Florin

Stort tack Christian för förtroendet och för ett fint samarbete !

Åsa N
Sundsvik Hills

Bemött med närvaro kunskap, respekt, bra kontakt löpande före, under försäljning även personligt & tryggt. Känns lite som vi är ett av få uppdrag även om jag ser många objekt som hanteras av företaget, en fin känsla av att bli sedd och väl hanterad vid en så viktig stor förändring i livet att byta bostad.

Svar från Per Florin

Stort tack Åsa för fina vitsord och lika stort tack för förtroende att få hjälpa er med försäljningen!

Tobias P
Mariekäll

Vi fick ett bra bemötande av Per och han gav oss all information vi ville ha. Köpet av Sätersgatan gick jättebra och allt sköttes väldigt proffsigt

Svar från Per Florin

Tack för fina ord och grattis till ett underbart hus Tobias!

Josefin K
Hölö

Vi har blivit trevligt bemötta. Det gick smidigt med köpet och vi har fått hjälp och svar när vi har haft frågor.

Svar från Per Florin

Grattis till ett fint hus Josefin!