Flyttfabriken AB

Vasaloppsv. 88, 129 45 Hägersten — Visa karta

Flyttfabriken är ett trevligt och glatt gäng med stor erfarenhet inom både företags och -privatflytt. Vi har varit verksamma sedan 2008 och har sedan dess samlat på oss många nöjda kunder. Här hittar du ett brett utbud av tjänster inom flytt. Vi arbetar med b.la. bohagsflytt, kontorsflytt, flyttstäd. Utöver detta erbjuder vi även magasinering.

Kvalitet och service är våra ledord i verksamheten. Den bästa reklam vi kan få är våra nöjda kunder. Om ni letar efter en flyttfirma i Stockholm vill vi vara det självklara valet.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs vad 226 kunder tycker om Flyttfabriken AB

• Robert S
    Robert S skrev om Flyttfabriken AB
    Utmärkt service. Punktlig ankomst och snabbt utförd kontorsflytt. Mycket seriös flyttfirma. Läs mer
    2018-07-27 Flyttfabriken svarar Robert S
    Tackar Robert och Välkommen Åter!
  • Johan E
    Johan E skrev om Flyttfabriken AB
    Fick hjälp med vindsröjning, flytt till annan ort och flyttstädning. Allt överträffadde faktiskt mina förväntningar. Trevliga, okomplicerade och med ett glatt humör. Mina bästa rekommendationer! Läs mer
  • Henrik
    Henrik skrev om Flyttfabriken AB
    Trevlig personal. Arbetade effektivt och bra. Läs mer
  • Markos S
    Markos S skrev om Flyttfabriken AB
    Väldigt komptent flyttfirma med trevlig och tillmötesgående personal. Särskilt gott betyg till kontaktpersonen Linus Bittner!

Markos Läs mer
  • Dany K
    Dany K skrev om Flyttfabriken AB
    Bra och effektivt. Inga konstigheter alls. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om Flyttfabriken AB
    Vi beställde flyttstädning och blev väl bemötta med tydliga riktlinjer vad som ingick och vad som inte ingick. Det var viktigt, så inte viktiga bitar - som badrumsbrunnen - glömdes bort. De var också flexibla och kunde också dammtorka möbler som lämnats kvar.

De dök upp på plats en kvart före utsatt tid och helhetsintrycket är mycket gott! Läs mer
  • Birgitta T
    Birgitta T skrev om Flyttfabriken AB
    Bra bemötande, snabbt och effektivt
    Prisvärt Läs mer
  • Johan.dellensjo@hotmail.com D
    Johan.dellensjo@hotmail.com D skrev om Flyttfabriken AB
    Anlitade Flyttfabriken för flytt och flyttstädning. Trevligt och bra bemötande, professionellt hanterat. Använder gärna Flyttfabriken igen. Läs mer
  • Jawbone A
    Jawbone A skrev om Flyttfabriken AB
    Allt flöt på fantasiskt under flyttdagen och servicen innan och efter var proffsig. //Jens Läs mer
  • tor m
    tor m skrev om Flyttfabriken AB
    Jag beställde en flytt av 80 kvm lägenhet innanför tullarna i Stockholm. Det gick mycket bra. De var effektiva och trevliga. Kan rekommenderas! Läs mer
  • Vendela T
    Vendela T skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttfabriken är magiskt bra! Deras medarbetare hjälpte oss att flytta snabbt, smidigt och elegant. De har mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Jonathan H
    Jonathan H skrev om Flyttfabriken AB
    Vi anlitade flyttfabriken för att hjälpa oss flytta bohaget. Allt gick väldigt smidigt till, flyttkillarna var väldigt proffsigt och var oerhört försiktigt med möbler och våra nya lägenhet.

De motsvarar verkligen våra förväntningar på flytthjälp speciellt vi hade en väldigt liten och ojämn ingång till porten, men killarna klarade galant.
    /Jonathan Läs mer
  • Anna o
    Anna o skrev om Flyttfabriken AB
    Flytten gick otroligt lugnt, smidigt, effektivt. Superproffs helt enkelt! Läs mer
  • Helena d
    Helena d skrev om Flyttfabriken AB
    Superproffsig och effektiv flytthjälp. Alla kom på utsatt tid och jobbade otroligt systematiskt och snabbt. De var dessutom artiga och roliga. Vi fick inte en skråma på något av våra saker. Läs mer
  • Anneli W
    Anneli W skrev om Flyttfabriken AB
    Så himla bra duktiga försiktiga killar!! Jättenöjd!! Läs mer
  • Peder O
    Peder O skrev om Flyttfabriken AB
    Flytthjälpen kom på utsatt tid och gjorde ett smidigt och bra jobb. Läs mer
  • Miranda S
    Miranda S skrev om Flyttfabriken AB
    Jag letade runt en massa efter en flyttfirma som även erbjöd flyttstäd till ett vettigt pris. Då hittade jag Flyttfabriken och fick kontakt med Gunilla, och efter att ha läst sjyssta omdömen här bestämde jag mig för att köra på dem. Bokning med bekräftelse gick smidigt, Gunilla var jättetrevlig. På själva flyttdagen kom två flyttkillar (de pratade endast engelska men det är inget problem) och satte igång. Allt med flytten gick supersmidigt och det kändes inte som att de försökte fiska timmar utan gjorde sitt jobb effektivt och bra, frågade precis hur jag ville ha det när vi kom till vår nya lägenhet. De var väldigt vänliga också.
    Städtjejen som kom pratade varken engelska eller svenska men vi löste det mesta med gester och sedan fick jag prata med någon på telefon som klargjorde de sista detaljerna. Jag fick ett sms på kvällen att städjobbet var gjort och när jag tittade till lägenheten så var den städad från golv till tak, skinande rent i köket och jag hade verkligen inget att klaga på.
    Kan varmt rekommendera Flyttfabriken och kommer definitivt använda de igen vid nästa flytt.
    Miranda Läs mer
  • Erik M
    Erik M skrev om Flyttfabriken AB
    Bokade flyttstädning. Städerna var punktliga. Städningen blev mycket bra så när som på ett par fläckar på golvet som de kom tillbaka dagen efter och åtgärdade. Helt nöjd! Läs mer
  • Folkefinans AS F
    Folkefinans AS F skrev om Flyttfabriken AB
    Fantastisk service! Allt har gått hur smidigt som helst, kan varmt rekommendera Flyttfabriken till andra som ska flytta. Tusen tack! Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Flyttfabriken AB
    Beställde flytt åt mina gamla föräldrar.
    Gamlingarna berömde flyttgubbarna för att de var snabba och effektiva, vilket förstås är ett extra plus när kostnaden är per timme.
    Dessutom löste kontoret snabbr både när vi var tvungna att byta flyttdatum på grund av gatuarbeten vid lossningsplatsen och när jag när jag fick fakturan insåg jag angett mitt eget personnummer för RUT-avdraget istället för mammas. Läs mer
  • Younes S
    Younes S skrev om Flyttfabriken AB
    Med kort varsel fick jag hjälp med mitt piano mm. Trevlig och effektiv personal! Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttstädning av lägenhet.
    Supernöjd och rekommenderas! Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Flyttfabriken AB
    Snabba, bra pris samt varsam hantering av möbler/kartonger! Klockrent! Kan rekommenderas till samtliga som letar flyttfirma! Läs mer
  • Jan N
    Jan N skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttfabriken gör ett bra jobb i vilket det oxå måste ligga att agera flexibelt då det uppstår oväntade problem.
    Det har verkligen visats vara en flyttfirma som oxå gör det lilla extra för att kunden skall vara nöjd. Läs mer
  • Naila J
    Naila J skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttfabriken was an excellent company to work with! The communication was quick and complete, both in English and in Swedish. The movers were fantastic, and worked hard to get our move complete with the least amount of stress. We finished everything faster than we had expected. They even helped us to fix issues with our furniture when they were rebuilding it, and helped us with a wire problem when we were installing our lights. Some ski poles were left on the truck by accident, and when we asked about them when we noticed, they were ready to deliver them the next day! Super impressed with this company. Highly recommended, and we will use them again! Läs mer
  • Mimmi o
    Som alla gillar 😊

Helena & Thomas 29jan18 Läs mer
  • SRB A
    SRB A skrev om Flyttfabriken AB
    Flyttfabriken har på bästa sätt utfört vår kontorsflytt enligt vårt högt ställda förväntningar!
    Ulf Lundén
    VD
    SRB Gruppen Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Flyttfabriken AB
    Flytt från lägenhet på Södermalm till hus i Gustavsberg.

Flyttfabriken får högsta betyg! De kunde ställa upp med kort varsel och det var ett trevligt och proffsigt bemötande hela tiden.
    Två personer med lastbil gjorde sedan ett fantastiskt jobb då de snabbt och effektivt fick med sig kartonger, sängar, bord, soffor och en hel del tung garderober från fjärde våningen (med endast en liten hiss) ned till lastbilen för vidare transport till huset.

Kan varmt rekommendera att anlita detta företag. Läs mer
  • Margareta L
    Margareta L skrev om Flyttfabriken AB
    Jätteduktiga o trevliga killar. Suveräna att rekomdera. Björn o Maggan Läs mer
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Flyttfabriken AB
    Flytten gick smidigt, trevlig och duktig personal som jobbade snabbt och tryggt. Plus för smidig hantering av återvinning etc. Flyttstädningen var också väldigt bra, träffade inte personalen men resultatet var fint! Läs mer
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Flyttfabriken AB
    Kan verkligen rekommendera Flyttfabriken. Trevlig och proffsig personal, flytten gick som på räls. Läs mer
  • Alma S
    Alma S skrev om Flyttfabriken AB
    Ett professionell sammarbete vid flytt av en piano. God kommunikation och bra pris till utförd arbete. Läs mer
  • Christian G
    Christian G skrev om Flyttfabriken AB
    Allt gick underbart smidigt, tack Flyttfabriken! Läs mer
  • Annika B
    Annika B skrev om Flyttfabriken AB
    Mycket proffsigt bemötande och väl utfört arbete! Läs mer
  • Nina P
    Nina P skrev om Flyttfabriken AB
    Bra, trevliga och duktiga flyttgubbar! Läs mer
  • Carin M
    Carin M skrev om Flyttfabriken AB
    Mycket professionellt och trevligt bemötande från början till slut, från alla inblandade. Effektiva och snabba under flytten. Kan varmt rekommendera Flyttfabriken. Läs mer
  • Rickard O
    Rickard O skrev om Flyttfabriken AB
    Flytthjälp av en stor 2:a. Bra bemötande. Smidig och välfungerande flytt. Allt gick enligt förväntan. Läs mer
  • Patrik
    Patrik skrev om Flyttfabriken AB
    Väldigt nöjd med bemötande och service från personal Läs mer
  • Förskolan Karlsson T
    Förskolan Karlsson T skrev om Flyttfabriken AB
    Bra och snabb återkoppling, trevligt bemötande och flytten blev ännu billigare än offererat! Läs mer
  • Matti M
    Matti M skrev om Flyttfabriken AB
    Bästa flytten hittills! Smidig process utan krångel. trevligt bemötande av alla. Höll offerten och allt kändes bra rakt igenom! Läs mer
    2018-01-26 Flyttfabriken svarar Matti M
    Tack Matti! Kul att du blev nöjd!
  • Anna F
    Anna F skrev om Flyttfabriken AB
    Har verkligen bara bra saker att säga om Flyttfabriken. Det var enkelt att boka och de gjorde ett snabbt och mycket proffsigt jobb. Bästa flyttfirman jag anlitat och jag kommer definitivt höra av mig igen vid nästa flytt. Läs mer
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om Flyttfabriken AB
    Tack för att min flytt bara flöt. Organiserade flyttlasset med erfarenhet och säkerhet. Respektfulla, trevliga och snälla flyttkillar. Jättenöjd, tack! Läs mer
  • Olivia T
    Olivia T skrev om Flyttfabriken AB
    Det gick smidigt att beställa flyttstädning och jag fick bra och tydlig information innan dagen. Personalen var punktlig och gjorde ett superjobb med min lägenhet(varför såg det aldrig så fint ut när jag bodde där?!). Tack för att ni underlättade min flytt, jag kommer aldrig att flyttstäda på egen hand igen! Läs mer
    2018-01-26 Flyttfabriken svarar Olivia T
    Hej Olivia!

Kul att du blev nöjd! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp!

Mvh,
    Flyttfabriken AB
  • Helena R
    Helena R skrev om Flyttfabriken AB
    Mycket bra bemötande. Snabb och smidig flytt med hjälp av tre av Flyttfabrikens anställda. Kommer absolut att anlita Flyttfabriken igen om jag behöver hjälp och också rekommendera till mina vänner. Läs mer
  • Clarens H
    Clarens H skrev om Flyttfabriken AB
    Så supernöjd med all hjälp av flytt från villa till lägenhet. Snabb offert och lyckades pussla in vår flytt efter önskemål. Trevliga packare och effektiva killar som genomförde flytten på omsorgsfullt sätt. Ingen oro att något skulle gå sönder. Rekommenderad hjärtligt. Läs mer
  • Lovisa J
    Lovisa J skrev om Flyttfabriken AB
    Anlitade Flyttfabriken för första gången då vi skulle flytta i ett såkallat "triangelbyte". Det innebar att tre parter skulle flytta in och ut under samma dag med ett väldigt tight schema.. Dagen innan flytt kom packmästaren Jonas från Flyttfabriken för att packa ihop de sista, ömtåliga sakerna i lägenheten..Vilken klippa! Jonas var väldigt lätt att samarbeta med, gjorde ett grymt jobb och fick oss att känna oss lugna och trygga inför flytten! På själva flyttdagen ledde han arbetet och det flöt på atrålande! Även när vi kom för att flytta in på em med hela vårt flyttlass i en mega-bil, och vår nya lägenhet inte än tömts (!) löste Flyttfabriken, med Jonas i spetsen, arbetet galant och hkälpte till att tömma lägenheten så att vi slapp stå på gatan och vänta med en tickande kostnad (!).. Kan definitivt rekommendera Flyttfabriken, och får ni Jonas som packmästare kan ni skatta er lyckliga! Kommer nlita er igen om det blir någon mer flytt☺ Läs mer
  • Christer H
    Christer H skrev om Flyttfabriken AB
    Allt har varit väldigt proffsigt o dessutom med en varm o engagerad inställning - allt från offertsadiet o planeringen till gänget som packade o flyttade. Superbra på alla sätt o vis o rekommenderas varmt! Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om Flyttfabriken AB
    Super smidig flytt. Jätte trevliga killar. Fort gick det också trots liten trång hiss. Tack för ett jätte bra jobb! Läs mer

Vasaloppsv. 88, 129 45 Hägersten