Flyttfirman 4 Ess

Flyttfirman 4 Ess

Ring 08-445 87 87 www.flyttfirman4ess.se
1 157

Vi på Flyttfirman 4 Ess vill erbjuda dig en helhetslösning för din flytt som innebär mer än att "bara bära saker". Därför erbjuder vi packning och flytt av bohag och kontor 7 dagar i veckan på för- eller eftermiddag enligt dina önskemål. Vårt andra Ess är flyttstädning som utförs av våra egna medarbetare, alltså ingen extern...

1 157 omdömen om Flyttfirman 4 Ess

Sara G
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Bra och snabb hjälp, bra pris, hjälpte till med att plasta in Möblerna och hade mycket tillbehör för att transportera. Bra att de även kunde hjälpa till med magasinering. Rekommenderar!

Service Lösningar Stockholm
4.7/5 i betyg av 1128 omdömen 4.7 av 1128 omdömen

Lars Kristian P Lars Kristian P
Jonas S

Bra bemötande. och service

Ingrid P
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Bästa flytten ever!!! Och jag har flyttat många ggr :) Killarna var jätteduktiga och plastade in saker som skydd. Dom monterade isär sängen OCH monterade ihop den vid ankomsten!!! Trevliga och positiva killar som var svenska och därför oxå pratade svenska! Dom gjorde verkligen hela tiden "det lilla extra" vilket var väldigt värdefullt för mig!!! När han sa priset trodde jag det var fel, men ni har ju jobbat flera timmar sa jag. Ja med rutavdrag så blir det inte mer- Helt fantastiskt!!! Tusen tack från Ingrid

Stockholms Stadsbud
4.5/5 i betyg av 115 omdömen 4.5 av 115 omdömen
BadgeTwoYears

Väldigt bra service! Dom är lyhörda och kan snabbt ändra order beroende på kundens behov. Super bra service. Vi på Nordic Wellness kom

Taavi K
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Mycket bra killar - bara ett fel . dom kom en timma för tidigt!!

Lena J
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Hej! Jag är väldigt nöjd med flytthjälpen, superproffs hela vägen. Allt gott? Hälsningar, Lena

Henric G gillar detta
Uppsala Stadsbud
4.8/5 i betyg av 1022 omdömen 4.8 av 1022 omdömen

Med beröm godkänt! Mycket mera kan man väl inte säga, smidigt enkelt - värt varende krona!

Ekonomum Ab E
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Trevligt bemötande. Snabb och effektiv flytt

Henric G gillar detta
Maria Teresa J
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Vi bokade vår flytt från lägenheten till deras magasinering. Vi betalade även för packning i kartongerna och emballage. Under tiden gick de i konkurs. Vi var tvungna att anlita en annan flyttfirma ( vilket ökade våra kostnader markant) för att hämta våra saker och magasinera på nytt. Vår sänggaveln har gått sönder. Benen i byrån är trasiga. Bordet har också gått sönder i flytten. Vår PlayStation 5 försvann och har troligen blivit stulen ( den var i original kartong). Vi har begärt ersättning men har inte fått det pga...

Svar från Flyttfirman 4 Ess

Hej Maria, Precis som du samt vi skrev på google beklagar din upplevelse samt hur tidigare ägare av bolaget hanterade flytten samt bemötte dig som kund. Vi har tagit över varumärket, telefonnumret samt siten. Vi som nu hantera er som nya samt tidigare kunder har 25 års erfarenheten av flyttbranschen i Stockholm och vill och kommer alltid vilja att kunder skall vara nöjda. Med vänlig hälsning, Benjamin

CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
4.7/5 i betyg av 1230 omdömen 4.7 av 1230 omdömen

Aare E
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Min bästa rekomendationer kommer jag ger alla som frågar flytthjälp

Camilla G
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Anlitade för flyttstäd. En vinflaska gick sönder utan att vi blev informerade, och det luktade rök så pass att vi fick vädra ordentligt för att det skulle gå bort. Städningen ok men skulle inte säga bra, speglar inte helt putsade, inte helt avtorkat mm

Svar från Flyttfirman 4 Ess

Hej Camilla, Beklaga hur tidigare ägare och de som drev bolaget har hanterat detta ärende. Vet att det använde sig av en underentreprenör men vet inte mer änså. Det företaget har gått i konkurs och vi har tagit över varumärket, sajten samt telefonnumret. Vi har under drygt 20 år i flyttbranschen i Stockholm fokuset på kvalitet och service och kommer fortsätta med det även här. Med vänlig hälsning Henrik på kontoret

Flyttfirma Move-It AB
4.8/5 i betyg av 82 omdömen 4.8 av 82 omdömen
BadgeThreeYears

Har haft flytttjänst , nu ett flertal gånger med Move-It och de är väldigt duktiga och serviceinriktade mot mig som köpare av tjänsten. Dess

Gunilla H
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Flytten av möbler var bra. Städning av olja var usel.

Johannes J
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Helt ok med tanke på förutsättningarna med ösregn. Däremot kanske de behöver köpa vattentäta lastbilar då 10-15 kartonger var genomblöta. Som tur var skadades inget i kartongerna. Flyttstädet var inte godkänt första vändan men snabb kommunikation, snabbt uppföljt och åtgärdat av 4 ess AB.

Ines M
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Vi är mycket nöjda med städningen. Kommer att rekommendera er till vänner och bekanta. Tack 🙏

Tobias P
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

En hel del möbler gick sönder i samband med flytten.

Kristina S
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Väljer alltid 4Ess, de är pålitliga och mycket proffsiga. De var mycket hjälpsamma och flexibla när jag behövde en akutflyttning för min gamla mamma. Kan varmt rekommendera.

Maria K
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Vänliga och serviceinriktade flyttkillar. Tyvärr fanns det ingen erfaren kille med som kunde ta ett helhetsansvar på flyttdagen. De gjorde en del misstag och flytten tog 3 timmar längre än beräknat. Men jag kan ändå rekommendera 4 Ess.

Inger A
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Är godman till flera och har anlitat 4 Ess flera gånger. Har aldrig fått klagomål på flyttstäd. Jättetrevlig, ansvarstagande personal, som flyttar. Det enda jag tycker är jobbigt är att de ska ha absurt mycket information om mängd, innan flyttar. Kan inte räkna ut kubik eller antal kartonger.

Caroline F
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Jag är inte supernöjd. Flyttgubbarna var trevliga men inte jag förstår inte exakt vad som tog så lång tid mellan klockan 9 och 13. Nio hade de kommit långt mer än hälften med att packa in men de dök inte upp vid nya lägenheten förrän 13 och börja packa upp allt. Det var också lite tveksam service innan då de inte ville tro på mig att de glömt lämna klisterlappar till lådorna. Kommer inte rekommendera vidare tyvärr:

Roland J
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Fantastisk service. Pigg och trevlig flyttpersonal. En extra eloge till Dragan som löste ett flytt tekniskt problem utan missöden Från offert till genomförande vill jag starkt rekommendera 4ess till flyttuppdrag Roland J

Björn A
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

det gick ju bra.klart på 4 timmar.men dom kunde inte backa med sina bilar.

Fredrik P
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Affärsidé att lägga på tid och luras. Kommunikationsproblem och amatörmässigt skött. Jag hade helt ärligt skött hela flytten bättre ensam. Chaufför som åker vilse och tar 90 minuter betalt för 20 minuters resa plus 4(!) trängselskatt. Lata flyttkillar och otrevlig transportledare. Undvik!

Julia J
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

I stort hela så var vi väldigt nöjda med flytt + flyttstädning. Ett väldigt stort plus för att vi fick låna kartonger två veckor innan och efter. Vi hade väldigt bra kommunikation innan flytten för att planera och svara på frågor. Det gick väldigt smidigt att få offert. Det som hade kunnat vara bättre var snabbare kommunikation under flytten, vi fick inte tag på flyttkillarna för att stämma av status vilket gjorde att vi var tvungen att åka tillbaka till den första lägenheten och släppa in städarna även fast det fanns...

Svar från Flyttfirman 4 Ess

Hej Julia. Tack för ditt omdöme. Tyvärr hade vi ett litet haveri med den ena bilen, det är ju tyvärr, sånt som kan hända, vilket du själv nämner. Det som är viktigt för oss, är, att vi löser det så smidigt som möjligt för kunden, och jag blir glad när du upplever att det löste på ett bra sätt. Önskar en fortsatt fin sommar Hälsningar Mimmi

Tobias R
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Välordnat, serviceinriktade, löste allt som jag bad om och bra kommunikation

Svar från Flyttfirman 4 Ess

Hej Tobias Tack för ditt fina omdöme. Önskar en riktigt skön fortsatt sommar Hälsningar Mimmi

Sanna S
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Dessvärre var vi inte nöjda med flyttfirman 4 Ess. Vi valde flyttfirman då vi fått dem rekommenderade av en vän, men slutresultatet blev inte alls det vi hade förväntat oss. På dagen för flytten dök det upp tre stycken killar som skulle flytta våra möbler. En av killarna, som hade någon form av arbetsledarroll, var riktigt otrevlig och de andra två verkade inte ha flyttat många gånger förut. De var helt beroende av att få instruktioner från arbetsledarkillen, vilket gjorde att flytten tog väldigt lång tid. Så fort de inte...

Svar från Flyttfirman 4 Ess

Hej Sanna Det är ju tråkigt att du inte är nöjd med det jobb som vi gjorde, men din upplevelse är viktig för oss. Men jag skulle vilja korrigera din beskrivning av offert kontra faktura, lite grann. Offerten var mycket riktigt på ca 10.000, men sen tillkom drivmedel (och det var en ganska lång resa från A-B), samt tippavgift, för att vi körde till Återvinningen åt er. Skillnaden mellan offert+tillägg (drivmedel och tippavgift), med den faktiska fakturan, är INTE 3000 kr utan den blev 1250 kr. När jag ringde dig så uppfattade...

Lukasz P
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Tyvärr så har jag inte blivit så nöjd. Det kom 2 personen och den som var typ en „ledare” hade något problem hela tiden trots att det var bara ett rum som skulle flyttas alltså en dubbelsäng en byrå och sen bara kartonger med kläder mm. Först så sa han att det borde inte vara våning 2 trots att jag skrev till företaget i början att jag bodde på våning 2. Sen så klagade han på att jag ringde honom och frågade (trevligt) när ungefär kommer de vara framme. Han sa att de har tid på sig för de får betald per timme och jag ska...

Svar från Flyttfirman 4 Ess

Hej Lukasz Jag är ledsen att din upplevelse av av oss inte var till belåtenhet. Det är viktigt för oss att vi alltid utför tjänst åt kund, på ett professionellt sätt. Nu lyckades vi inte denna gången och jag ber verkligen om ursäkt för det. Du nämner att priset blev mycket högre på fakturan mot offerten, vilket inte är helt med sanningen överenskommande. På offerten finns inte tex bränsle med, och vi åkte några mil med ditt bohag. Trots att inte bränsle fanns med på offerten, så blev fakturan endast 144 kr dyrare, mot offert,...

Peter S
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Bra bemötande. Över förväntan (även om jag använt 4Ess AB tidigare. De två flyttkillarna var jättetrevliga och duktiga. Inga problem alls med transporten. Kommer att ringa dem vid nästa flytt. Kan verkligen rekommendera Flyttfirman 4 Ess AB.

Svar från Flyttfirman 4 Ess

Hej Peter Tack för ditt fina omdöme, killarna som arbetade kommer att få ta del av dina fina ord. Önskar dig en fortsatt fin dag Hälsningar Mimmi Fritiofzon

Anna Neovius L
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Vid flytten tog flyttarna väl hand om mina möbler så att de inte skulle skadas i flytten. De lindade in skåpen mm i plast vilket garanterade att allt kom med. De följde mina önskemål och var väldigt hjälpsamma. Jag har packat och packat upp själv enligt min överenskommelse med 4 Ess. Detsamma gäller hanteringen av flyttkartongerna. Allt kom fram helt.

Svar från Flyttfirman 4 Ess

Hej Anna. Tack för dina fina ord, och för ditt omdöme. Lycka till i din nya bostad. Hälsningar Mimmi

Mia D
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Punktliga, ordentliga snabba! Kämpade imponerande med att bära ner min 100 kg säng tre våningar. Jag är mycket nöjd !

Eva K
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Jag har blivit mycket bra bemött. De är trevliga, kunniga , pålitliga och effektiva! Jag hade pratat med dem tidigare och de verkade bra. De var så bra som jag trodde. Jag har fått hjälp med ett piano och eftersom jag tycker de är så bra, har jag även beställt flytt och även flyttstädning.

Annie S
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Jag blev trevligt bemött och det fungerade att kommunicera kring detaljer där jag var osäker. Fick återkoppling under arbetets gång vilket kan vara viktigt.

Christel T
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

trevlig o hjälpsam personal. fick hjälp med hämtning av bohag till secondhandbutiken

Torgny K
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Fungerade jättebra och smidigt, bra städning också.

Karin E
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Kändes tryggt att lämna över arbetet åt dem. Fixade det som de sagt att de skulle göra.

Eva H
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Jag ingick först i ett fyrpartsbyte och vi kontaktade 4 Ess. Bytet blev inte av men kontakterna kvarstod. Vid andra fyrpartsbytet gick allt väldigt smidigt. Angelica och Mimmi gav utförliga svar och var väldigt tillmötesgående. Sammantaget är jag väldigt nöjd med hela processen. Mannen som städade var imponerande och de fyra männen som bar och slet förtjänar all respekt. Jag kan varmt rekommendera 4 Ess.

Sofia S
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Väldigt trevliga och snabba flyttgubbar.

Julia H
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Flyttfirma som gjorde jobbet men kartongerna vi fick låna var alla av ganska dålig kvalitet, och så glömde de min cykel... Flyttstädet var bra men de städade inte under badkaret

Sara W
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Hade jag kunnat ge 0 hade jag det. Otroligt oprofessionella killar som kom till oss. Långsamma och ostrukturerade. Vi fick betala mer eftersom de inte var klara inom offerten men det värsta var nog att jag och min man faktiskt bar mer än vad de gjorde. De klagade och stod och rökte mest. Kommer absolut aldrig rekommendera 4Ess.

Nils B
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Blev väl bemött. Förväntningar uppfyllda. Trots kort om tid, fick snabb respons med att få både flytt och städ utfört.

Anders H
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Kontaktpersonen Tommy Julin var mycket trevlig och hjälpsam. Väldigt nöjda med bemötande och utförd tömning och städning av lägenhet. Om tillfälle dyker upp så skulle vi anlita dom igen.

Kristina a
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Bra flyttfirma att anlita, bra att man även erbjuder flyttstädning som var suveränt bra jobbat!

Mikael L
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Bemötandet på topp, som det brukar vara med 4 Ess. Vi hade beställt flytt från stan till vårt landställe, en sorts semiflytt. Hade givetvis förväntat mig hög kvalitet baserat på mina tidigare erfarenheter från de fyra tillfällen jag avänt 4 Ess sen tidigare. 4 Ess skickar en tvåmannapatrull från Baltikum och Ukraina. Förmannen, en försvenskad Lettländare var fullständigt suverän i sin förmåga till dialog och professionalitet i hanterandet av vårt flyttgods.

Kameliya K
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Super trevliga killar! De jobbade effektivt och kommunikativt. Det kändes tryggt att ge dem ansvar för vår flytt. Det var första gången vi körde med flyttfirma och kommer göra om det igen! Rekommenderar 4 ess.

Viktor N
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Toppen! Bra kontakt med bokningen inför flytten och själva lasset gick felfritt. Detta trots att en av flyttarna blev sjuk och fick gå hem - då ringde dom in en ersättare utan att tappa fart. Tydlig kommunikation kring hur det skulle hanteras i fakturan osv. Jag hoppas slippa flytta snart igen, men om jag gjort det hade jag ringt 4 Ess.

Christian C
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Anlitade firman för både flytt och städ för ett bohag. Fick bra bemötande, men tyvärr blev jobbet inte bra. Själva flytten krånglade dem till, dock så kom såvitt jag vet alla saker fram dit dem skulle till slut. Städningen gav dessvärre också flera anmälningar, att tillägga då är inte jag superpetig. Jag rekommenderar inte dessa igen!

Mihaela O
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Effektivt, professionellt och trevlig bemötande!

Sandra F
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Trevligt och proffsigt bemötande och fint hanterande av bohaget, kändes tryggt.

Anna-Karin P
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Tillmötesgående, vänliga och trevliga De levde upp till förväntningarna Köpte flytthjälp, de tömde en lägenhet, körde till ett hus och hjälpte till att bära in.

Zai G
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Trevliga snabba flyttkillar och väldigt gott bemötande av administrativa personal vid bokning!

Agneta K
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Bra uppstyrt av min flytt då en var ansvarig flyttledare och planerade själva flytten och tog huvudansvar. Erfarna och duktiga killar som var snabba och effektiva. Var noggranna med att skydda ömtåliga saker. Var väldigt nöjd med min flytt. Jag kunde däremot själv varit bättre på att flytta :)

Hans Ö
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Alltid trevlig personal och ordning och reda ,kommer alltid på utsatt tid . ett företag jag alltid kommer att rekommendera . Mvh Hans Östlund Enskede

Håkan G
Skrev om Flyttfirman 4 Ess

Snabba, proffsiga och enkla att ha att göra med. Mycket prisvärd service. 4 Ess gjorde en perfekt flyttstädning av min lägenhet, inga synpunkter från de nya lägenhetsägarna vid inflytt. Kan verkligen lämna mina bästa rekommendationer för 4 Ess flytt och städ.