Flyttfixarna Sverige AB

Flyttfixarna Sverige AB

Vi på FlyttFixarna Sverige AB är ett av Sveriges mest växande flytt- och transportbolag! Vi flyttar inom både Sverige, grannländerna och övriga Europa. Vi är en personlig flyttfirma med både flexibilitet och möjligheter och vi jobbar alla dagar på året i alla väder.

Enstaka paket. Pallar. Möbler. Fulla lastbilar. Vad du än behöver flytta så kan vi hjälpa till. Dessutom erbjuder vi tjänster som magasinering, lagerhållning, sortering och återvinning. Vi har mångaårig erfarenhet av flytt och transport och utbildar alla våra chaufförer i miljö och säkerhet. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 519 kunder tycker om Flyttfixarna Sverige AB 2

Trevligt bemötande.
    Hade hoppats att de tagit mer saker i förråd och dylikt.. Hade gärna betalt extra för detta
    2021-10-11
    Bemötande: Både chefen vi beställde flytthjälpen av och flyttkillarna var väldigt trevliga, men det fanns en rejäl barriär språkmässigt mellan oss och flyttkillarna på plats. Vi förstod sällan vad dem sa och vad dem försökte förmedla, även fast vi försökte.

Vi hade höga förväntningar då min mamma tidigare anlitat samma firma och blivit bra bemött samt inte haft något att anmärka på själva flyttinsatsen. För vår flytt så kan vi inte säga att det var lika bra. Vi upplevde att flyttkillarna tog väldigt lång tid på sig för att flytta (dem kom vid 9 och var klara vid 17.50) för en flytt av 86 kvm och ett förråd på 12 kvm.

Vid en runda så körde dem en halv lastbil även fast det hade gått in mer och därigenom fick vi betala mer då avtalet var en fast summa för den första fulla lastbilen och sedan en viss summa för varje påbörjad timma. Vår egendom var inte skadad förutom ett vinglas som vart av på mitten.

Överlag kan vi väl inte klaga på flytten då våra saker är här och hela på nått så när, men som skrivet tidigare så kunde dem skyndat sig mer och inte dragit ut på tiden vilket orsakade mer kostnad för oss.
    2021-10-11
    Allt gick smidigt och snabbt. Snälla personal. Bra arbetet..
    Vänliga,snabba.
    Flyttning in och ur bilen
    Mycket nöjd.
    Mvh/ Monika Ekman
    2021-10-10
    Jag köpte enbart flytthjälp av alla stora saker som krävde lastbil i samband med flytt. Bokad tid var kl 09 och kl 08.59 ringer telefonen och två killar är utanför och väntar, väldigt trevliga killar, dom var snabba och effektiva men samtidigt rädda om ömtåliga saker, dom plastades in och allt gick toppen. Väldigt nöjd :)
  • Michael N
    2021-10-09
    Ett rakt igenom professionellt bemötande. Flexibelt, vänligt,. tillmötesgående. Imponerande flyttgubbar. Pga min slarviga packning och bristande inventarielista fick man uppgradera från två till fem gubbar, något som gjordes helt utan knot och sura miner. Jag betalade gladeligen den extra kostnaden. Hela bohaget fick plats i bilen och packades minutiöst likt ett Tetris-pussel där inte en millimeter fri yta lämnades outnyttjad. Inte en skråma på något! Jag är mycket tacksam och imponerad!
    2021-10-09
    Väldigt enkelt. Allt gjordes väldigt effektivt. Flytten gick fort och jag behövde inte göra så mycket. Och städningen likaså, väldigt fint resultat!
    2021-10-09
    Snabba och effektiva 👍😊kan absolut rekommendera dom för andra som vill ha bra service och försiktighet med sina möbler ect
    2021-10-07
    Företagets bemötande var mycket gott. Det byggde upp våra förväntningar. När flytt männen kom gick det lite slarvigt till. En del föremål gick sönder. En del lådor och möbler hamnade på fel ställe. De höll på mellan 9-22 så på slutet var det väldigt slarvigt. Vi köpte en flytt av en trea c:a 800 meter bort. Vi är ganska nöjda ändå.
    Lennart Hedell
    2021-10-05
    Supersmidigt och supersnabba!
    2021-10-03
    Duktiga, lyhörda , hjälpsamma, å finurliga killar te å flytta. Kan varmt rekommendera dessa män.
    2021-10-02
    Överlag funkade det bra.

De försökte få oss att ändra tid för flytten några dagar innan det var dags, vilket vi avböjde. Kvällen innan flytt hörde de av sig igen och berättade en annan historia för att få igenom sitt upplägg. Det löste sig men kändes inte bra.
    2021-09-29
    Dom som kom för att packa ner i flyttkartonger var en katastrof. Killarna som kom för att transportera möbler, kartonger var däremot jättebra. Cheferna förstående o sympatiska. Om man tog bort det första gänget som kom, hade det blivit en 5:a
    2021-09-28
    Jättebra bemötande och superbra utfört!
    2021-09-27
    Bra genomgång inför flytten. Väl utförd flytt. Trevlig personal.
    2021-09-23
    Alla kontakter med företaget fungerade bra.
    Mina förväntningar uppnåddes.
    Allt gick snabbt och bra
    2021-09-22
    Punktliga, nogranna och trevliga
    2021-09-22
    Mycket trevligt bemötande av flyttkillarna och effektivt arbete där de flyttade möbler snabbt och efter direktioner utan problem.
    2021-09-19
    Jag blev mycket trevligt bemött att de två killarna som
    jobbade med flytten.

Killarna blev förvånade över att jag hade ett piano dock och
    dom hade inga bärband eller andra hjälpmedel.
    OBS! Jag sa att jag hade ett piano när jag ringde om flytten.
    Jag tycker det är Flyttfixarnas ansvar att begära in frågor om de möbler som ska flyttas. Nu kände jag mig beskylld för att inte ha gjort det och killarna visste inte om pianot.
    4,5 år tidigare flyttade jag samma bohag och då rymdes allt i en transport så att det blev två turer nu kan bara bero på att flyttbilen inte packades full.
    Jag ger ett bra betyg för att killarna var mycket smidiga och
    trevliga. Hälsa dem så gott! Det var en fröjd att se dem, och att de med utländsk härkomst vara så trevliga och välanpassade.
    Vänliga hälsningar, Christin Ahllmark
    2021-09-17
    Jag anlitade Flyttfixarna för flytthjälp. Killarna som genomförde flytten var trevliga och proffsiga, allt gick väldigt smidigt. Jag hade inte kunnat få bättre bemötande och hjälp.

Jag kan varmt rekommendera Flyttfixarna!
    2021-09-12
    Köpte on line kollade aldrig hur mkt gods vi hade fick inte med allt. Idag står våra flyttkartonger kvar skulle hämtas i lördags
    2021-09-12
    Ordnade snabb flytt. Fantastiska killar, jobbade snabbt , ställde allt på plats.
    Trevligt bemötande vid bokning och flytten.
    2021-09-10
    Mycket bra. Städning av lägenheten perfekt.
    Flytt+Städ av lägenhet.
    2021-09-10
    Trevliga, aktsamma och höll tidsramen. Dessutom till en förmånlig kostnad. Vi var mkt nöjda!
    2021-09-10
    Good service at a good price. Our furniture and boxes were handled with care, and everything was very efficient. The only down side was that not everything could fit in the truck due to a weight limit (even though there was more than enough space), which we weren’t aware of in advance, and it would have cost significantly more for the company to do another trip for the last few boxes so we had to take them ourselves. But otherwise, all good.
    2021-09-09
    Blev bra bemött både vid flytten och städarna gjorde ett bra jobb
    2021-09-09
    Bemötandet från en av flyttgubbarna var till att börja ned mycket dåligt.
    Jag hade behövt lugna trygga hjälpare, men i en redan stressad situation så blev det ännu mera kaos. Detta berodde delvis på att det var meningen att dom skulle fixat ytterligare en flytt den dagen, medan jag fått offert där det stod att efter en vända så går timtaxa igång.
    Bra bemött.
    Lätt få kontakt
    Blev en del fel pga färre som kom och packade före o under flytten.
    Borde haft 2 stora bilar och inte 1 stor o 1 liten. Hade väldigt många flyttkartonger över, 150, många som trots märkning hamnade helt fel.
    2021-09-08
    Allt gick bra. Flytten gjordes i tid, även om det var ett problem med den hydrauliska bakdörren, lyckligtvis kunde arbetarna arbeta snabbt och metodiskt och överföra alla möbler med absolut professionalism. Tack.
    2021-09-08
    Bra energi, bemötande, service!
    Grym kommunikation och så tydligt genom hela flytten.
    Kommer varmt rekommendera FlyttFixarna Sverige AB.
    2021-09-08
    Otroligt trevliga, tillmötesgående och informativa.
    2021-09-08
    Otroligt effektiva och duktiga! Över förväntan!
    Köpta flytt från villa, 146 kvm till förråd på 10 kvm.
    Duktiga Tetrisbyggare!
    Varmt och innerligt tack!
    /Anita
    2021-09-08
    Blev utmärkt bemött .Flytthjälp .
    2021-09-08
    Flytt av bohag. Mycket duktiga o effektiva flyttkillar.
    Vi kan rekommendera Flyttfixarna.
    Våra förväntningar uppfylldes bl a leveranstid och service.
    2021-09-06
    Otroligt proffsig hjälp från början till färdigställande!
    Flytt hjälpen som kom var väldigt proffsiga och hade super koll på läget. Var helt uppriktiga kring allt som hade med flytt och göra.
    2021-09-06
    Effektiva och trevliga. Jag är mycket nöjd!
    2021-09-06
    Supernöjd, bokade både flytt och städ. Kan varmt rekommendera flyttfixarna.
    Hej,
    Mycket smidig och snabb flytt av två unga flyttkillar. Vänligt bemötande och allt gick att fixa.
    2021-09-06
    Höll inte överenskomna tider, varken vid flytt eller städ
    Grovmöblering som ingick hann dom inte med. Alla lådor stod huller om buller, trots uppmärkning
    Jag fick själv hjälpa tio för att hisstiden skulle hinnas med, trots det överskreds hisstiden med 10 min. Hade dom kommit i tid hade dom inte behövt stressa på slutet
    2021-09-06
    Köpte flytthjälp mellan två städer (ca 25 mil). Snabbt och effektivt, trevliga flyttgubbar. Inga problem alls, och ingenting som gått sönder eller skadats på vägen. Även trevligt bemötande inför flytten vid frågor etc.
    2021-09-04
    Är verkligen nöjd med företaget och kan absolut rekommendera dem. Beställde både flytt och flyttstädning via dem.
    -Kommunikationen med företaget, deras bemötande och planeringen var smidiga.
    -Det tog kanske lite mer tid för flytten (hade fastpris så det spelade eg ingen roll) men den genomfördes väldigt noggrant och professionellt. De gjorde mer än vad jag skulle förvänta mig!
    -Städningen var också toppenbra. De gjorde verkligen ett fantastiskt bra jobb (helt felfri städning bedömd av både mig och vid besiktning några dagar senare).
    Och allt detta till ett riktigt bra pris, det bästa jag fick efter olika offert från olika flyttfirmor i Gbg/Västsverige. All personal var väldigt trevliga och duktiga!
    Jag är glad att jag valde Flyttfixarna och jag kan varmt rekommendera dem.
    2021-09-01
    Jättebra flytt och smidig!! Gick jättefort och toppen bra pris. Tackar tackar!
  • ANN-KRISTIN S
    2021-08-30
    Jag fick 2 supper trevliga killar.
    Å dom var väldigt arbetsama och väldigt duktiga . Flyttade från en 3a på våning 4a utan hiss.
    Rekommenderas till 100%
    Utmärkt utfört arbete.
    Kan varmt rekommendera.

Roger
    2021-08-30
    Vi anlitade Flyttfixarna för att flytta bohag från södra Frankrike till Göteborg. Det var en alltigenom positiv erfarenhet och vi rekommenderar därför företaget utan minsta tvekan.
    2021-08-28
    Bra service och snabba+serviceminded
    Kan varmt rekommendera dom till andra.
    2021-08-27
    Bemötandet, omhändertagandet av möbler och ilastning, allt sköttes mycket bra. Flyttkillarnas proffsighet översteg mina förväntningar. Arbetet genomfördes snabbt, noggrant och effektivt.
  • Carina S
    2021-08-26
    Väldigt trevliga och effektiva
    2021-08-26
    Trevligt bemötande, flyttkarlarna arbetade mycket effektivt
    Som kund är jag mycket nöjd med Flyttfixarna
    2021-08-25
    Vi köpte både flytt och städning av flyttfixarna. Allt gick super smidigt, inget krångel alls. Och hade vi några funderingar ringde vi och blev väldigt bra bemötta oavsett vem vi pratade med. Tack för att ni gjorde vår flytt lätt!