Flyttfixarna Sverige AB

Druveforsvägen 9, 504 33 Borås — Visa karta

Vi på FlyttFixarna Sverige AB är ett av Sveriges mest växande flytt- och transportbolag! Vi flyttar inom både Sverige, grannländerna och övriga Europa. Vi är en personlig flyttfirma med både flexibilitet och möjligheter och vi jobbar alla dagar på året i alla väder.

Enstaka paket. Pallar. Möbler. Fulla lastbilar. Vad du än behöver flytta så kan vi hjälpa till. Dessutom erbjuder vi tjänster som magasinering, lagerhållning, sortering och återvinning. Vi har mångaårig erfarenhet av flytt och transport och utbildar alla våra chaufförer i miljö och säkerhet. Varmt välkommen till oss!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 252 kunder tycker om Flyttfixarna Sverige AB

• 2020-05-20

Käthie M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Punktliga vänliga o hjälpsamma . Läs mer
  • 2020-05-14

Sune Arvid Charles E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt av bohag, lastning och lossning.
    Bra bemötande och punktlighet.
    Mötte mina förväntningar.
    Våra rekommendationer.å Läs mer
  • 2020-05-14

Andreas L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag anlitade Flyttfixarna för både flytt och städ. Jag kan säga att detta var mitt allra bästa val av flyttfirma. Har flyttat många gånger men har ALDRIG tidigare varit så nöjd med uppdraget.
    Jag kan verkligen rekommendera Flyttfixarna, snabb och bra flytt, trevligt bemötande, extremt bra pris, det kan inte bli bättre !
    Nästa gång blir det naturligtvis ni som får uppdraget att flytta och städa.
    Varmt tack! Läs mer

Titti L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga och snabba. Allt fungerade bra! Läs mer

Caterina J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    En av flyttkillarna var usel,
    Kollade på sin telefon hela tiden, tog flera raster så tiden skulle gå och jag skulle betala för en extra timme. Dem kom till mig och kl 8 och avslutade 11:21. Jag pratade med deras chef om killens beeende och att gav flera exempel på hur han hade tagit sin tid och att jag pga det inte ville betala för sista timmen, det ville han inte gå med på. Killen spräckte även min sängram som han sedan blånekade. Otroligt oproffsigt och aldrig varit med om något liknande. Därför vädjar jag er som letar efter en flytthjälpsfirma att välja annan firma, det är verkligen inte värt att ha dem och gå runt att hålla koll på att flygpersonalen ”sköter sig”. Usch! Läs mer

Sanna P skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    De gjorde ett superbra jobb! Kom i tid, var försiktig med våra saker och såg till att leverera inom den bestämda tiden. Jag rekommenderar dom! Läs mer

Lotta P skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Dessvärre avbokade min stylingkund stylingen så jag behövde aldrig någon flytthjälp. Men bemötandet vid både bokning och avbokning (som egentligen inte tillåts) var alldeles utmärkt!!!
    Kommer anlita er vid nästa stylingjobb, när det nu blir i dessa tider?! Läs mer

Vinay N skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    they are very good, I would recommend you use them.
    they are very good, I would recommend you use them. Läs mer

Ali H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag hade stora förväntningar och de varit inte så tydliga om priset :) Läs mer
  • Birgitta L

2020-05-05

Birgitta L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Köpte flytt av mitt bohag från ett lager till en lägenhet ca 1 mil bort. Ansvarig ordermottagare gav mig all info jag behövde.
    Timpris istället för fast pris var en fördel, då jag inte behövde betala mer än jag förbrukade. En viktig sak för mig var att de anställda hade kollektivavtal.
    De anställda som hjälpte mig utförde sitt uppdrag klanderfritt, var trevliga och hjälpsamma. De kom i tid, trots avstånd. Jag var lite rädd om vissa möbler, men inget som gick sönder eller annat problem.
    Ett riktigt bra företag att använda, då de uppfyllde alla kriterier som utlovades vid första kontakten,så rekommenderar dem varmt. Läs mer

Daniel S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Enkelt och felfritt, snabbt och effektivt 👍🏻 Läs mer
  • Lisa S

2020-05-04

Lisa S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga och ihärdiga killar som trixade o mixade så att allt blev bra på vår mellanföyttning, vi vill gärna ha samma killar vid vår permanenta flyttning den 26 maj. Läs mer
  • TOM C

2020-04-09

TOM C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Det var uppgjort skriftligen att de skulle komma kl 10.00 för att det skulle passa vår hisstid kl 12.00 som fått tilldelad. Vi hade två bilar så alla kostnader var dubbelt upp. De redan kom kl 09.00 och startade att packa. De var färdiga med detta redan 10:30 och det var cirka 15 minuters körväg till nya bostaden så de hade varit där 10:45, en timma och 15 minuter före utsatt tid. Nu fick de vänta i 45 minuter innan de kunde börja lasta ur bilarna 30 minuter före utsatt tid så det blev bara 45 minuter dötid. Men dessa 45 minuter ska de ha betalt för. Men om de kommit på utsatt tid 10.00 hade det inte blivit någon dötid. De vägrar nu att att kreditera dessa 45 minuter trots att de kommit 1 timme före den tid de själva angivit att de skulle komma. Eftersom vi inte bodde på adressen var det bara tur att vi ens var där kl 9 när det kom. Trist avslutning på ett annars bra utfört jobb. Läs mer
  • 2020-03-18

Rebecka L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    firman var sen, personalen försvann under tiden de skulle fylla släpet för att röka och sa ingenting. de packade riktigt undermåligt och det som jag VET rymdes på 10 kubikmeter rymde de inte ens på en dubbelt så stor yta. två av möblerna fick skador. bla ett bord som jag var i färd med att montera isär skivan från foten men de sa att de inte behövdes. jag frågade om de var säkra men de försäkrade mig om att det skulle gå bra. även en äldre byrå fick ett skönhetsfel efter att de inte hjälptes åt att bära ner. överlag var de också otroligt ineffektiva för om en av de bar ner en kartong så väntade de på varandra, de gick inte om varandra. eftersom jag var under tidspress så började jag hjälpa de att bära ner kartonger vilket jag inte skulle behövt då jag köpt tjänsten för flytthjälp utav de.. Riktigt missnöjd och kommer inte att rekommendera eller anlita de igen. Läs mer
  • 2020-03-18

Anders K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Punktliga, försiktiga och klara i tid. Vänliga och bra! Alla tummar upp! Vi flyttade hela företaget på ett kick! Läs mer
  • Börje L

2020-03-15

Börje L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp. Jag blev trevligt bemött på alla vis.
    Men när det kom till själva arbetet så var nog bärhjälpen slöa så det räckte. Jag bar nog en tredjedel själv bara för att gå fart på dem. 2 ggr när jag kommer ut med saker till min egen bil sitter de i hytten och kollar mobilen. En 5 minuters rökapaus titt och tätt. Nej nästa gång bär jag nog själv eftersom jag fick betala dyra pengar och bära lika mycket som jag brukar få göra utan flytthjälp. Läs mer

Ingrid M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp
    Bra killar som jobbade säkert och bra Läs mer

Robin B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabbt och smidigt svar, jättetrevlig kille som tog upp beställningen. Dom som skulle utföra flytten kom punktligt enl avtalat. Dock så bland dom första lådorna tappar dom på bakgavelyften då dom slängde upp den, varpå glas gick sönder. Vi hade märkt lådor som innehöll ömtåliga föremål väl. Kommentaren vi får är att det inte går att packa glas på varandra. Det var inpackat i papper samt plast imellan lagren. Då påpeka jag att det inte går att slänga och tappa lådor som är märkta ömtåligt. Men fick bara till svars att det var vårat fel. Inget mer skedde därutöver kring flyttningen. ´När de kommer till nya bostaden rökas det i bilen, vilket är upp till arbetsgivaren att bedöma om det är korrekt. Mena tt slänga fimpar på vår nya garageuppfart genom rutan är inte OK. Som sagt trevlig kille i upphandlingen men personalen som sköter arbetet behöver nog ses över. Läs mer

Åsa G skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Beställde flytt och blev lovad att bli uppringd för att få en ungefärlig tid som de skulle komma under eftermiddagen men blev det inte förrän de var på väg. Killarna hade svårt att hitta fram till rätt adresser; en resa mellan boendena som normalt tar ca. 5 min tog ungefär 30. Killarna hade en helt horribel lyftteknik och slog i nästan allt de bar i väggar, räcken etc. De ställde möbler fel, exempelvis en byrå med lådorna inåt mot en vägg. Mycket dåligt bemötande när en skada på en möbel som de orsakat pekades ut. Jag kommer inte anlita Flyttfixarna igen. Läs mer
  • 2020-03-13

Adolfo S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    flytthjälp, bra bemötande i telefonen i samband med beställningen. Jag trodde att det skulle bli mycket billigare. Det blev tvärtom. Flyttgubbarna gjorde allt för att det skulle bli en ny påbörjade timme så de skulle ta mer pengar i betalning.
    Det blev mycket dyrare än vad jag räknade med. Det kändes som att det trevliga bemötande var bara för att jag skulle köpa deras tjänst. Trots att jag berättade noggrant om mina möbler och lådor så skickade företaget enbart två flyttgubbar och därför dröjde flytten mycket mer än det som beräknades från början (max 4 timmar). Jag betalade för 9 istället. Läs mer

Karin A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp med bilhyra och bensin inräknat. Läs mer

Karen B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bokade in dom för flytt av min mammas bohag men var tyvärr inte nöjd med utförandet. Det var bl.a. ett gammalt bord som de inte ville flytta för att dom inte fick isär det. Jag mailade företaget om detta för att höra vad som hände och varför bordet inte flyttades men fick aldrig något svar. Vi fick istället boka en egen bil och flytta bordet i efterhand vilket medförde extra kostnader.

En lampa gick sönder men min mamma kände sig hetsad att skriva på att flytten var genomförd utan skador.

De begärde också ytterligare 1600 kr för att vi i beställningen skrev fel våning (våning 3 när rätt var våning 5). Jag gjorde felet men tycker att 1600 kr är väldigt saftigt påslag för två våningar.

Skulle inte boka dom igen. Läs mer

Barbro I skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Duktiga flyttkillar. Trots försening vid tidigare kund skötte de min flytt jättebra. De var lovade hiss hos mig men den var trasig och ett tungt arbete med att bära allt tre trappor upp. Läs mer
  • Thaagaard E

2020-03-12

Thaagaard E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jättebra service. Underbara killar som inte bara bar in möblerna. Utan även satte ihop dom. Jag bjöd på kaffe och vi pratade lite. Skulle utan tvekan anlita dom igen vid behov. Läs mer
  • Linda B

2020-03-12

Linda B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt av mitt kontor. Dom var såååå bra. Läs mer

Linda W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabba trevliga noggranna och tillmötesgående. Och alltihopa till ett väldigt rimligt pris. Läs mer
  • 2020-02-18

Daniel O skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttstädning, bemötandet var bra både från den trevlige mannen på bokningen och framför allt från flyttkillarna som bar och slet utan minsta gnäll. Läs mer
  • Niklas Carl Göran W

2020-02-12

Niklas Carl Göran W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Kanonupplevelse! Trevliga och grymma killar som kämpade på genom hela flytten samtidigt som de var varsamma med alla möbler. Bara positivt att säga! Läs mer
  • 2020-02-10

Zarah B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Ena flytt mannen var väldigt långsam, för att tiden inte skulle bli mer än två timmar så var jag tvungen att hjälpa till. Läs mer
  • 2020-02-10

Julia M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    De lämnade våra kartonger ute i ösregn mellan rundorna upp, vissa såg inte alls okej ut när de kom upp.

De jobbade på bra men vi hade ganska mycket grejer och det hela blev stressat mot slutet, konstig situation där allt blev hetsigt och hamnade fel (för att jag inte orkade krångla med det). Läs mer
  • 2020-02-03

Elisabeth W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Tjänst: Flytt av kontor
    Trevlig planerare
    Trevliga och hårt arbetande flyttkillar
    Underdimensionering av tidsåtgång
    Alla kontakter positiva
    Tjänstvilliga
    Bara gott omdöme Läs mer
  • 2020-02-03

Dragana B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Vi hade en överenskommen tid kl 15-16 men grabbarna kom inte förrän kl 18:15. De va ganska dryga då jag ville ha med lite mer prylar än sagt från början. Då jag bokat en två timmars flytt tänkte jag att det är inga problem då hela flytten tog ca 1timma, men de gillade inte det.

När vi väl skulle åka till den andra lägenheten så fick jag vänta där i ca 25 min för de körde fel flera gånger.
    När man skulle bära in prylarna fick jag säga till att de ska vara försiktiga flera gånger.

Rekommenderar inte!!! Läs mer
  • 2020-01-31

Antoni M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Det var bra. Det kom 2 killar, och en av dem verkade som han hade mer erfarenhet. De körde som fan, och vi var klara i tid och allt var flyttad.
    Bra jobbat, skulle lätt rekommendera de Läs mer
  • 2020-01-30

Andreas J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabba killar:) fick inte hjälpa till vilket var helt okej för mig👌 Läs mer
  • 2020-01-28

Catrin H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Duktiga och proffsiga. Men lastbilen var alldeles för liten. Vi hade ändå kört ganska mycket själva, för då tänkte vi att vi klarar oss med en vända. Läs mer
  • 2020-01-27

MADELENE S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag fick hjälp att flytta från Göteborg till Stockholm av Yamen och Omar. Jag är supernöjd! Allt gick så himla smidigt från start till slut och de var verkligen så duktiga och varsamma! Blev imponerad av deras sätt att jobba och strukturera upp allt i lastbilen (med tanke på att jag hade så mycket grejer och en del ömtåliga saker). Rekommenderar verkligen flytthjälp från flyttfixarna och framförallt dessa duktiga och trevliga killar! Stort tack från nöjd kund 😊 Läs mer
  • 2020-01-24

Agneta F skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag hade beställt möbelflytt.

Det som drar ner betyget är att flytten kom igång en timma för sent.

Annars var Mohamed och Mohamed? två arabisktalande killar alldeles otroligt duktiga. De jobbade så idogt hela tiden och var trevliga och hjälpsamma på allt sätt!

Jag undrar vad ni har för belöningssystem för sådant här slit De är verklige värda sin vikt i guld.

Kanske är de som bokar flyttningar mm för företaget tidsoptimister.

Det gjorde mig riktigt ont att se hur flyttkillarna slet.

Agneta Flodin
    Färgaregatan 18
    Alingsås Läs mer
  • 2020-01-18

Aino K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte flytthjälp vid flytt till annan kommun, vilket jag är mycket nöjd med. De var punktliga, snabba och effektiva. Allt fungerade bra. Läs mer
  • 2020-01-17

Stefan K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyt och städ av en lägenhet. Allt gick bra och smidig. Personalen var trevlig och proffsig.
    Jag är mycket nöjd med deras isats. Läs mer
  • 2020-01-01

Per S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Fantastiska killar, fattar inte hur de orkad!
    Var där prick kl.8, och körde på i ett streck!
    Noggranna och trevliga! Ni skall vara stolta
    att ha så fina killar anställda hos Er! Läs mer
  • 2019-12-25

Peter T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Fantastiska bolag med 2 underbara män som gjorde denna flytt magisk! Bäst! Läs mer
  • Masoud S

2019-12-20

Masoud S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag hade beställt en flyttning tjänst som var 4 timmar med 2 personer plus bil och bränsel för 2700 SEK. Jag jobbade som en tredije person även mer än dem två personer och det tog 7 timmar för 4500 SEK istället.

De två personer var inte så duktigt och snabbt. De klagade hela tiden. De had sin telefon hela tiden att prata med eller titta på nåt !

I slutet de lämnade allt på fel ställe och inte där som måste. Läs mer
  • 2019-12-18

Nermin H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Rekommenderar varmt!
    Väldigt duktiga och proffsiga killar 👍 Läs mer
  • 2019-12-13

Angelina K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte en flytt via Let’s deal.
    Flytten gick snabbt och smidigt. Alla möbler hade emballerats och det fanns inga skador.

Jag är mycket nöjd med flytten, hade önskat att jag fått flyttdokumenten i samband med bokningsbekräftelse så jag hade haft lite mer info på själva flyttdagen. Läs mer
  • 2019-12-13

Ulf G skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttning oc flyttstädning.
    Strålande, effektivt och noggrannt
    Stor nöjdfaktor Läs mer
  • 2019-12-11

Madeleine L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttfixarna hjälpte oss att flytta möbler i samband med mammas flytt.

Alla vi har haft kontakt med från bokning till flyttkillarna har varit trevliga och enkla att ha och göra med.

Flyttkillarna var duktiga, effektiva och dessutom trevliga.

Att det inte blir en femma beror bara på att vi inte fick veta klockslaget när de skulle komma förrän på flyttdagen.

Vi hade en eftermiddagsflytt, och även om jag kan förstå att det är svårt för dem att beräkna hur lång tid föregående uppdrag ska ta, så var det ändå besvärligt för mig som kund att inte ha den informationen tidigare. Läs mer
  • 2019-12-10

Andreas L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Inget att anmärka, trevliga killar! Läs mer
  • 2019-12-08

Birgitta A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttning till lägenhet
    Professionella, snabba, trevliga och hederliga Läs mer
  • 2019-12-06

Olof M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt o städ utmärkt bra chefen rörig Läs mer
  • 2019-12-06

Björn E skrev om Flyttfixarna Sverige AB