Flyttfixarna Sverige AB

Druveforsvägen 9, 504 33 Borås — Visa karta

Vi på FlyttFixarna Sverige AB är ett av Sveriges mest växande flytt- och transportbolag! Vi flyttar inom både Sverige, grannländerna och övriga Europa. Vi är en personlig flyttfirma med både flexibilitet och möjligheter och vi jobbar alla dagar på året i alla väder.

Enstaka paket. Pallar. Möbler. Fulla lastbilar. Vad du än behöver flytta så kan vi hjälpa till. Dessutom erbjuder vi tjänster som magasinering, lagerhållning, sortering och återvinning. Vi har mångaårig erfarenhet av flytt och transport och utbildar alla våra chaufförer i miljö och säkerhet. Varmt välkommen till oss!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 319 kunder tycker om Flyttfixarna Sverige AB

• 2020-10-28

Thea A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    - Köpte en flytt från en etta till en tvåa.
    - Blev mött av 2 trevliga killar som utförde jobbet utmärkt.
    - Dom jobba mycket mer effektivt än förväntat. Hela flytten tog bara 1.5 timme!
    - Jag är 110% nöjd med jobben! Läs mer
  • 2020-10-26

Barbro M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt. Vi blev utmärkt bemötta av tre trevliga arbetsamma snabba killar. Alla tre uppfyllde våra förväntningar till 110%. Vi är mycket nöjda med Flyttfixarna och kommer att rekommendera Flyttfixarna till alla vi känner som behöver Flyttfix. Tack till alla! Mvh Barbro o Arne i Trollhättan 👍🌹🌹🌹⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • 2020-10-22

Ione L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bra flyttkillar!
    Var i tid. Behjälpliga. Snabba. Läs mer
  • 2020-10-16

Maria J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabba och trevliga flyttkillar som gjorde vår flytt enklare Läs mer
  • 2020-10-08

Marlo W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Allt funkade utmärkt, kunnig personal och flytten bara rullade på.
    Jag var helt nöjd! Läs mer
  • Mikael H

2020-10-06

Mikael H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Köpte en flytt, en resa från bostad till ny bostad.
    Effektiva killar som kom och slet hårt.

Planeringen innan var perfekt med Henrik på företaget och det som lovades uppfylldes. Läs mer
  • 2020-10-06

César P skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabb å bra leverans av tjänsten. Kommer att använda mig av detta företag även nästa flytt. Läs mer
  • 2020-10-06

Monica J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    snabb å bra leverans av tjänsten. Bra killar ! Läs mer

Inger S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Allt funkade precis som överenskommet kom utlovad tid 2 trevliga killar inga överraskningar när jag skulle betsla
    Kommer att använda mig av detta företag även nästa flytt Läs mer

Sandra V skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp. Helt ok. Kom 25 minuter för sent men annars snabbt och smidigt! Läs mer

Eva H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte packning, flytt och städning och är mycket nöjd med helheten. Allt avlöpte planenligt.
    Eva Läs mer
  • Jerry M

2020-10-03

Jerry M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag ärmycket nöjd med sättet som killarna skötte uppdraget. De var rädda om bohaget, höll tiderna. Läs mer
  • 2020-10-02

Eva S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Två duktiga killar som fick slita! Mycket nöjd!
    Eva Skott Läs mer
  • 2020-10-02

Stephan B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    De kom i tid, var effektiva samtidigt som de var försiktiga med godset. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-09-30

Anne-marie J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Beställde flyttning och blev nöjd. Dom var snabba och effektiva och allt flöt på utan problem. Läs mer
  • 2020-09-20

Ulf F skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp.
    Två duktiga killar. Tyvärr lite dålig svenska.
    Allt gick smidigt. Dock gick två speglar sönder som vi inte har fått någon ersättning för än.

Men i stort smidig flytt. Läs mer
  • 2020-09-20

Jon H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt och städ!
    Bra bemötande, lösningsorienterade medarbetare.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • Ulf K

2020-09-19

Ulf K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Pack flytt och städ
    Motsvarar våra förväntningar i mycket hög grad Läs mer
  • Harald L

2020-09-19

Harald L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttning från Gbg till Malmö
    Jag blev trevligt bemött hela tiden
    Jag tycker att företaget mötte upp till mina förväntningar
    Jag tycker att flytten fungerar bra men det var ett minus tecken
    för man tog 800 skr extra för det var för långt borta ca 120 m från det hela Läs mer
  • 2020-09-15

Johanna L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Fick jättebra och snabb hjälp med min flytt av två jättetrevliga och urstarka herrar! De var försiktiga och rädda om mina möbler och saker. Topp!!! Läs mer
  • 2020-09-13

Sabri A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytten gick väldigt smidigt o snabbt.Dem kom i tid o hela flytten tog c:a en o halv timme bara inräknat körning ,fast hade jag inte mycket tunga möbler .🪑 Jag varmt rekommenderar flyttFixarna Borås 😊 Läs mer
  • 2020-09-10

Sofia B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Skulle flytta från Göteborg till Borås och ville bara ha bärhjälp i Borås dit vi kom med egen bil med grejer. Skickade ca 10 offertförfrågningar till olika företag och denna firma var bäst i sin kommunikation och billligast så valde dom.

Betalade 999 kr/h för tre supertrevliga killar som sprang och bar som djur. Har flyttat 10 gånger och aldrig sett något liknande. 4 våningar, smal trappa, ingen hiss.

Tog dem strax över en timme att få upp 30 flyttlådor och våra möbler. Då hade det tagit en annan flyttfirma mer än fyra timmar att flytta ut samma lägenhet.

Inga skador på något.

Mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2020-09-08

Lena M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte en flyttning från villa till villa.
    Blev bra bemött.
    En från företaget var väldigt bra, ville hjälpa till och försiktig.
    Den andra tyckte jag kunde hjälpa till med några saker att bära plus tappade ett antal saker som jag själv såg. Var slarvig
    Glömde också ett köksbord i huset som den ena tyckte jag kunde hämta i bilen vilket jag också gjorde.
    Betyg är mellan 2-3 och jag skulle antagligen inte anlita dom igen så försiktighet med ens saker är det främsta. Läs mer
  • 2020-09-06

Ritva E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    De trevliga killarna från Flyttfixarna kom på utsatt tid och flyttade allt utan problem. Vi kan absolut rekommendera denna firma. Läs mer
  • 2020-09-04

Anders M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp.
    Bra bemötande och bra service från bokning till leverans. Inga skador eller övriga reklamationer. Motsvarade mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-09-04

Rania O skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Första kontakten med Henrik va kanon o trygg, men på flyttdagen kom det en liten bil på ca 25kubik själv såg att allt INTE skulle få plats. Henrik hade hela dagen på sig att åtgärda så att dem skulle få med sig resten. Vi fick hyra kärra fr gbg- Trollhättan för att få med oss resten som egentligen skulle ha fått plats i flyttbilen om Henrik hade räknat rätt. Mina förväntningar va att dem skulle få med sig allt.
    Jag känner mig lurad besviken fick lägga ut pengar att hyra kärra + tid + 2p som skulle ta resten
    Jag kommer inte att rekommendera flyttfixarna lr prata bra om dem Läs mer
    2020-09-04 Flyttfixarna Sverige AB svarar Rania O
    Hej Rania.
    Vill börja med att säga att det alltid är tråkigt med missnöjda kunder.
    Fast i detta fall är det du som valt att köra endast med en bil, Henrik föreslog att vi skall
    ha ytterligare en bil till eller köra en extra vända i fall allt inte fick plats i bilen då vi använder oss av lätta lastbilar på 25m3. Och då priset var avgörande för dig valde du endast en bil.
  • 2020-09-02

Anne-lie W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    De kom i tid. Lyssnade och tog reda på fakta. Jobbade lugnt och metodiskt.
    Trevliga.
    Bokningen gick enkelt och allt funkade bra.
    Rekommenderar företaget! Läs mer
  • 2020-09-02

Carola S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte flyttning och flyttstädning. Jag fick snabbt svar vid första kontakten och uppföljningar på telefon så att allt stämde med adress, flyttdagen och tider. Flyttstädningen kunde göras i direkt anslutning till flytten vilket jag uppskattade.
    Personalen i flyttbilen gav ett trevligt intryck, de jobbade snabbt och effektivt och var lyhörda för mina önskemål.
    Jag har aldrig tidigare anlitat en flyttfirma men kommer att göra det om/när jag flyttar nästa gång, var mycket nöjd!
    Städningen har jag inga åsikter om eftersom det var min hyresvärd som gjorde inspektionen, men jag har inte hört något från dem så antar därav att den var till belåtenhet. Läs mer
  • Hanna W

2020-09-01

Hanna W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Har inga tidigare erfarenheter av flytthjälp och var nervös till en början, men killarna som kom var superduktiga! De fick verkligen med allt och ingenting är skadat.

Väldigt bra kommunikation med Henrik på flyttfixarna inför flytten. Allt kändes tryggt! Läs mer
  • 2020-08-29

Pierre A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Köpte flytt och städ hjälp. Blev väldigt imponerad av hur proffsiga alla var. Både flytten och städet gick kanon bra. Personalen var mycket trevliga och hjälpsamma. Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera Flyttfixarna Sverige AB. Läs mer
  • 2020-08-28

Minas G skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Hela flytten utfördes med perfekt precision av trevlig personal. Läs mer
  • 2020-08-27

Seiya O skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    The movers were very professional and extremely efficient.

I have hired many movers over the past 20 years in many countries and these gentlemen, by far, were the best!! On time arrival, great communication with a strong customer orientation and hard working! I feel very confident recommending them to anyone. Läs mer
  • 2020-08-27

Elisabeth K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Är supernöjd med Flyttfixarna killarna var väldigt trevliga och gjorde ett kanon jobb. Läs mer
  • 2020-08-25

Tommy C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Duktiga flyttkillar...men flyttbilen var för liten..fick hyra en kärra och köra två vändor själv! Läs mer
  • 2020-08-25

Somateh J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    De kommer i bra tid, de är odmjuka och lyssnar på allt som man säger. De gjorde snabbt och noggrann.
    Jag är nöjd och jag ska tacka dem. Läs mer
  • Sifen W

2020-08-18

Sifen W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bästa, trevligaste, snabbaste killarna! Läs mer
  • 2020-08-12

Knut-dag G skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Effektivt, snabbt och ett prisvänligt flyttbolag med ett kvalitativt agerande. Är mycket nöjd med deras service och tillmötesgående.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-08-11

Verena T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Enfagerade, bra pris, lätt att få tag i.
    Jättenöjd med flytthjäpen!
    Trevliga och snabba killar som bar våra möbler. Läs mer
  • 2020-08-09

Yvonne W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabba o trevliga. Rädd om sakerna och försiktiga Läs mer
  • Petra A

2020-08-07

Petra A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bokat flytt till ett fast pris från Borås till Sjömarken den 5 augusti med hjälp av Henrik på Flyttfixarna.

På utsatt tid, klockan 8, anlände flyttbilen med två pigga och glada killar som snabbt satte sig in i uppgiften.

Det som skulle flyttas var möbler från en lägenhet till en annan samt flytt av ett tillhörande förrådsutrymme.

Hade själv kört kartonger och småmöbler innan så det var bara "stora" (tunga) möbler kvar och det gick supermidigt! Klockan 12.30 var allt flyttat och jag har inte noterat ett endaste litet skav ens :)

Innan killarna åkte vidare hjälpte mig att montera tillbaka bordsskivan på mitt matbord samt att hänga upp en lampa som jag inte nådde hänga upp själv.

Är supernöjd och jag kan absolut rekommendera att anlita Flyttfixarna för flytt. Läs mer
  • Rony F

2020-08-06

Rony F skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet och genomförandet av flytten från start till mål. Dessvärre är det få flyttfirmor som ens uppfyller dessa lågt uppsatta krav.

De var punktliga, oerhört professionella, service minded och trevliga genom hela flytten. De slängde inte bara in sakerna utan ställde dem på dess plats och vid behov även möblerade om med ett leende på läpparna. Förrådet såg nästan ”organiserat” ut när jag gick ner för att titta.

Allt gick oerhört smidigt och jag kan varmt rekommenderar dem! Läs mer
  • 2020-08-06

João C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Service was quick and professional, with a fair price. I would recommend. Läs mer
  • 2020-07-30

Ane C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Fint bemötande! Jobbade effektivt och säkert. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2020-07-30

Lina J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Fick utmärkt flytthjälp. Duktiga och effektiva och mycket trevliga killar som gjorde flytten. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2020-07-28

Sanna H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt som gick så smidigt. Killarna packade in soffor och annat på 25 minuter. Så skickliga, snabba och trevliga. Ingenting var något problem. Trevligt bemötande både från flyttkillarna och flyttsamordnaren Henrik. Kände mig mycket trygg och ska anlita den flyttfirman nästa gång och rekommenderar den högt! Läs mer
  • 2020-07-27

Anders K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bokning/kontakt
    Bra bemötande per telefon i samband med beställning och tillmötesgående kring frågor innan flytten om t.ex möbler skyddas med skyddsplast och filtar vid lastning/transport/lossning. Enligt en anställd skulle inplastning av möbler inte vara några problem.

Lastning
    Flyttbilens bakgavellift var ur funktion vid ankomst för lastning på fredagen. Enligt flyttpersonal skulle bilen bytas ut innan flyttlasset kördes till ny adress för lossning på måndagen. Detta blev ej gjort vilket försvårade och förlängde lossningen för personalen.

Lossning
    Vi hade en överenskommen tid kl 12 för lossning vid ny adress på måndagen eftersom tillträde/överlämning av nycklar var bestämt att ske kl 10 av fastighetsskötaren. Flyttpersonalen var på plats kl 09:30 vilket orsakade onödig stress för både flyttpersonal och kund.

Personal
    Trots att Flyttpersonalen arbetade på bra fick två personer från hushållet hjälpa till vid lossning för att det skulle gå snabbare då bakgavelliften var trasig och flyttkartonger fuktskadades av regn. Vi hade inte räknat med att behöva bära så mycket saker själva.

Bemötande av skador
    Dåligt bemötande när större friktionsskada på en möbel som orsakats av lastning/transport uppmärksammades av kund. Jag påpekade att jag både vid beställning och innan lastning efterfrågat att möblerna skulle skyddas med skyddsplast vilket de slarvat med. En av personalen kom istället med tips på hur vi själva kunde fixa skadan.

Personalen ville heller inte ta sitt ansvar för att de backade på en träbalk som förstördes vid parkeringen då de backade in bilen för lossning, utan mörkade detta som om inget hänt.

Avslutningsvis
    Personalen var ivrig att få flyttprotokollet med kundnöjdhet och skador/synpunkter påskrivet omgående efter betalning. Detta upplevdes i efterhand påtvingat för att kunden skulle ge högre omdömen än vad som egentligen var befogat. Speciellt efter reflektion kring hur arbetskrävande det var för kunden vid lossning och efter att en handfull skador på möbler anmäldes dagarna därpå.

Jag skulle inte rekommendera Flyttfixarna. Dels på grund av skadorna som orsakades av flyttpersonalen under lastning/transport/lossning på flera möbler. Men främst för det dåliga bemötande vi fick vid påpekanden om skador och att Flyttfixarna inte var lika tillmötesgående/tillgängliga då det kom till uppföljning av brister/skador. Läs mer
  • 2020-07-23

Karamallah F skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Vi har flyttat runt en del och använt oss av diverse flyttfirmor genom åren. Det har varit påfrestande för vår familj då föregående flyttfirmor har varit oseriösa. Några har inte dykt upp, vi har debiterats mer än överenskommet, vårat bohag har blivit förstört och saker har försvunnit.

Det ovan nämnda är ett minne blott efter att vi anlitat Flyttfixarna Sverige AB. Grabbarna kom enligt överenskommelse och flyttade varsamt våra saker. Samtliga otympliga möbler och tunga möbler var inte ett problem för dem. De plastade även in känsliga möbler utan extra avgifter.

All eloge till Flyttfixarna Sverige AB, i synnerhet till Sam, då allt gick oerhört smidigt.

Flyttfixarna Sverige AB är en seriös firma och vi kommer definitivt rekommendera dem till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2020-07-13

Berit W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Transport av möbler till återvinningscentral och flyttstädning.
    Alla kom den tiden som de skulle och alla utförde det som de hade åtagit sig till belåtenhet. Mycket nöjd kund! Läs mer
  • 2020-07-10

Hans L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt av möbler och diverse annat.
    Gick helt ok Läs mer
  • 2020-07-09

Ove A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Helt underbara killar som hjälpte oss, tömde lägenheten på 3 timmar, inklusive ett piano.
    Vi kan bara tacka, suveränt.

Ove och Ingela ahlqvist Läs mer

Druveforsvägen 9, 504 33 Borås