Flyttfixarna Sverige AB

Druveforsvägen 9, 504 33 Borås — Visa karta

Vi på FlyttFixarna Sverige AB är ett av Sveriges mest växande flytt- och transportbolag! Vi flyttar inom både Sverige, grannländerna och övriga Europa. Vi är en personlig flyttfirma med både flexibilitet och möjligheter och vi jobbar alla dagar på året i alla väder.

Enstaka paket. Pallar. Möbler. Fulla lastbilar. Vad du än behöver flytta så kan vi hjälpa till. Dessutom erbjuder vi tjänster som magasinering, lagerhållning, sortering och återvinning. Vi har mångaårig erfarenhet av flytt och transport och utbildar alla våra chaufförer i miljö och säkerhet. Varmt välkommen till oss!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 192 kunder tycker om Flyttfixarna Sverige AB

• 2019-10-18

Camilla S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Två trevliga killar som gjorde ett bra jobb. De kom i tid och jobbade på ba. Bilen kunde varit något större då allt inte kom med tyvärr. Men det är svårt att beräkna förstår jag. Läs mer
  • 2019-10-15

Daniel D skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++× Läs mer
  • 2019-10-11

Amanda W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytten från vår trea gick jättesmidigt. Killarna jobbade hårt. De var noga med att skydda våra möbler så allt gick bra, förutom några få märken på en byrå och ett skåp som lika gärna kunde blivit om vi flyttat dem själva. Läs mer
  • 2019-10-10

Louise E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Köpte 2 h flytthjälp efter inrådan av Flyttfixarna då jag beskrivit bohag och förutsättningar för flytten, dvs. våningsplan utan hiss, vindsförråd etc. Blev ändå rådd att ta bara boka 2 h flytt istället för 4h.
    När personalen kom (2 pers) blev de uppenbart förvånade över hur mycket det var att flytta på 2 h trots att jag tydligt beskrivit det innan jag bokade. Det var bara för min sambo och mig att rycka in och bära lika mycket vi med, annars hade vi aldrig klarat oss på de 2,5 h som det tog då det hela kändes väldigt stressigt.

Flyttkillarna som kom var duktiga men överlag är jag besviken på Flyttfixarna då jag inte hade räknat med att behöva flytta så mycket saker själv. Läs mer
    2019-10-11 Flyttfixarna S svarar Louise E
    Hej Louise.
    Tack för dina synpunkter även om det blev dystra och besvikna ord.
    Men som vi förklarar för alla som köpt 2h är att vi stannar tills allt är klart
    och du betalar endast för den extra som blir till samma pris som paketpriset.

När man köper en kampanj kan man välja 2 eller 4 timmar, vi rekommenderar
    2h framför 4h när man är osäker hur lång tid det tar. För tar det 3 timmar, så har man betalt 1 h för mycket
    i ett 4h paket, medan du betalar för den extra timmen i ett 2h paket.
  • 2019-10-10

Mimmi K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga och snabba, de gjorde min flytt otroligt smidig och jag slapp flytta under två dagar då de lyckades hinna med mycket mer än väntat. Tacksamt både för mig och min familj som skulle hjälpt till! Läs mer

Karin K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag är mycket nöjd.Personalen var trevliga, proffsiga och fixade allt på bästa sätt. Läs mer

Eva O skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga snabba och effektiva flyttkillar. Duktiga på att packa. Proffsiga. Läs mer

Anki L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp i två timmar, trevligt snabbt och effektivt bemötande. Kommer absolut att rekommendera "Flyttfixarna" till mina vänner. Läs mer

Peter H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttfixarna var inte bara tillmötesgående initialt, vis telefon. De var dessutom oerhört trevliga , samt lösningsorienterade. Sedan när de kom på plats så var de grymt förberedda samt mån om att skydda ömtåligt gods. Sist men inte minst, de utförde flytten sjukt snabbt , samt placerad möblerna exakt vart jag ville ha dem. Mycket trevliga grabbar oxå. Rekomenderas varmt !! Läs mer
  • 2019-10-04

Anne A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevlig flyttpersonal med lyhördhet och artighet. Flexibelt tillvägagångssätt anpassat efter kundens önskemål. Dock önskas bättre kvalitet på kartongerna och att i första hand ta möbler först och kartonger i andra hand, om man behöver välja. Svårt att få möbler på plats när alla kartonger står i vägen. Läs mer
  • 2019-10-02

Denise Maria Erica T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Kommer aldrig mer behöva känna ångest och stress inför en flytt - nu vet jag ju hur smidigt det kan vara att flytta. Det är bara att boka Flyttfixarna.

Två snabba, omsorgsfulla, strukturerade och trevliga killar med stor organisatorisk förmåga skötte min flytt i rekordfart. Tusen tack, är så tacksam. Läs mer
  • 2019-10-02

Ann- C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    En gammal spegelbyrå flyttades från Båstad till Vattholma utanför Uppsala. Jag fick ett mycket bra bemötande när jag beställde tjänsten, bl a med förslag på ett "humanare" pris om byrån mellanlandade på ett magasin på väg norrut. Detta fördröjde dock bara transporten med tre dagar vilket var helt ok. Dagen innan leverans fick jag ett telefonsamtal med leveranstid. På leveransdagen kom bilen på tid som uppgivits. "Flyttgubbarna" var två trevliga, glada och tjänstvilliga pojkar som bar upp byrån till övervåningen, självmant flyttade undan den byrå som redan stod där. Spegelbyrån var väl emballerad. Priset bra. 2000:- kr.
    Jag har redan rekommenderat Flyttfixarna till andra personer. Läs mer
  • 2019-09-28

BOGUSKAWA E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Mycket bra . Trevliga människor . Bra servis Läs mer
  • 2019-09-26

Catharina W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Mycket trevligt bemötande av personalen, snabbt och skickligt utförande av flytten!!! Läs mer
  • 2019-09-26

Julia J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Så professionellt och bra! Killarna var trevliga och gjorde det lilla extra! Imponerad! Läs mer
  • 2019-09-23

Eva R skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Lätt att komma i kontakt med företaget. Trevligt bemötande. Inställningen att allt går att lösa. Höll vad som lovats. Läs mer
  • 2019-09-22

Diana K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabba, smidiga, inga anmärkningar. Läs mer
  • 2019-09-20

Samir I skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bästa killar som var snabbt och snäll Läs mer
  • Louise F

2019-09-18

Louise F skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabbt svar vid bokning, trevliga och duktiga flyttkillar Läs mer
  • 2019-09-16

Lars P skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Noggranna och effektiva. De var väldigt noggranna med att sätta ned saker försiktigt, men kunde kombinera det med att vara väldigt snabba.
    Vi hade mest möbler som skulle flyttas och hade därför kort flytttid med dem, då vi främst ville ha hjälp med det som var svårt för oss själva att flytta.

Vi fick med allt viktigt, men hade bilen de kom med varit lite större hade vi hunnit få med mer. Bilens storlek kunde man kanske utläsa i avtalet, men det hade jag i så fall missat. Jag skulle beskriva det som en mellanstor flyttbil, så har man mycket att flytta ska man kanske säkerställa storlek på bil med dem, eller räkna med flera vändor. Läs mer
  • 2019-09-15

EMMA K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag känner mig mycket besviken! Innan flytten och under flytten fungerade allt bra. Snabba killar på plats och höll tider och sådär. Men när vi efter ett par dagar åker tillbaka till vår gamla lägenhet för att lämna nycklarna så upptäcker vi att halva vårt förråd , på fjärde våning utan hiss, inte är tömt! Säkert 12 flyttlådor som fortfarande står kvar. Detta trots tydliga instruktioner. Vi hade anlitat flyttfirma för att jag var höggravid och inte hade möjlighet att bära själv. Det slutade med att vi fick åka och hyra bil och åka två omgångar fram och tillbaka med alla lådorna. Vi upptäckte även ett tag senare att det även fattas en låda med barnkläder och leksaker som aldrig kom fram. När jag sedan kontaktar företaget för att få en förklaring och rimlig kompensation går dessa inte att nå. Har både ringt och mejlat upprepade gånger men inte fått någon kontakt. Mycket dålig! Läs mer
  • 2019-09-13

Pia U skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Allt var ej tömt , det tog lång tid och jag och 2 till bar o hjälpte till . Jag anlitar en firma för ett jobb, då ska de göra jobbet , nu fick vi mana på att de jobbade o fick jobba själv också . Så en garderob , alla tunga gjutgärns pannor är kvar , hela snopet ovanför kylskåpet var ej tömt. Gardiner o lampor b.la . En förväntar sig ej att behöva slita , o hyra släp igen . Är besviken. Sen ska jag betala över tid för att de maskar ? Det värsta är repa mitt på tv rutan , köksbordet är trasigt . Det anser jag ett mycket dåligt utfört jobb Läs mer
    2019-09-13 Ali Daoud J svarar Pia U
    Hej Pia.
    Tråkigt att höra att du blev missnöjd. Men då du inte ville ha mera än 2 man som jobbade i max 8h, samt att jag ringde till dig och vi kom överens att vi stannar runt 2h längre än överenskommet var det inga problem. Du har skrivit i din deklaration att du fått med allt du ville, men om man inte vill betala för den tid och manskap som krävs kan det drabba allt under själva flytten. Är det något mera du önskar är du välkommen att höra dig av till oss.
  • 2019-09-12

Sami S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bra service duktiga killar lätt och komunesera med skulle rekommendera de. Läs mer
  • 2019-09-06

Ing-Marie B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp från Göteborg-Borås Läs mer
  • 2019-09-04

Rosa S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt inom 2 olika orter.
    Blev överraskad över hur snabbt det gick.
    Trevliga killar, kändes som att vänner flyttade än. :) Läs mer
  • 2019-09-04

Catherine S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Köpte bärhjälp vid flytt; snabba, trevliga och effektiva. Väl förberedda. Tog lite tid att få lådor men blev uppdaterad löpande så jag visste och kunde planera efter det. Läs mer
  • 2019-09-02

Rickard D skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga människor med fokus på att snabbt packa in och ut lådorna. Effektiv flytt blev det. Väldigt nöjd. Läs mer
  • Seida S

2019-08-21

Seida S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    perfekt bra o snälla killar ! professionella väl utfört arbete bra service Läs mer
  • 2019-08-20

Rune S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med flytten.
    Vi kan verkligen rekommendera Flyttfixarna. Läs mer
  • 2019-08-07

Anna H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Mycket trevliga och arbetsamma flyttgubbar. Läs mer
  • Agneta C

2019-08-06

Agneta C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Såå besviken. Gjorde sönder en fin io dyr lampa vid flytten o vägrade att ersätta den, då mitt kvitto hade förkommit... inte ett endaste öre fick jag, så den flytten blev en dyr historia. Var försiktiga o anlita inte flyttfixarna, då dom är oseriösa. Jättetrevliga innan flytten, men ingen ersättning om olyckan är framme👎☹️ Läs mer
    2019-08-12 Flyttfixarna S svarar Agneta C
    Hej Agneta. Stämmer inte riktigt, då du inte har något kvitto kan man inte avgöra ett värde på föremålet då varken ålder eller ursprungsvärde kunde styrkas. I samband med detta fastslog vi en ersättning som vi tyckte var skälig.
  • 2019-08-05

Kristian I skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Vi köpte flytthjälp av Flyttfixarna och är mycket nöjda med tjänsten! Killarna som hjälpte oss var punktliga, effektiva, starka, noggranna, körde på utan några klagomål, och trevliga! Vi rekommenderar detta företag starkt! Läs mer
  • 2019-08-05

Magnus S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabbt och lätt ordnat. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-08-03

Maria E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    De var helt professionella, allt gick som förväntat och ännu bättre. Egentligen är jag mycket nöjd med den mottagna tjänsten. Läs mer
  • 2019-08-03

Gösta T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Vi bestäldde flytt mellan Göteborg och Örnsköldsvik
    Mkt bra bemötande allt flöt precis enligt planerat schema.
    Jag är mkt nöjd med flyttfixarna och deras personal Läs mer
  • 2019-07-18

Henrik L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttning av bohag.
    De arbetade hela tiden. Bar flera kartonger i taget.
    Killarna var trevliga och log åt en.
    Min upplevelse av dem är god och jag kan rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-07-13

THERESE V skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Två killar som kämpade och slet med flytt från vår 3a på tredje våningen utan hiss till hus. Vi räknade med ett lass men det var så mycket saker att dom fick åka två gånger. Men inga sura miner för det. Väldigt trevliga och hjälpsamma, och försiktiga med våra möbler.
    Kan rekommendera denna flyttfirma! Läs mer
  • 2019-07-12

Daban B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Nu har mitt ärende hos ARN blivit klart. Eftersom jag anmälde allt till ARN. Beslut från ARN , är att flyttfixarna skall BETALA en viss summa tillbaka till mig. Blir intressant och se om de är professionella nog att följa ARN beslut eller inte?

Jag har mailat er om det. Väntar svar ifrån!
    Hoppas ni tänker göra detta rätt iaf och följer ARN beslut! Läs mer
  • 2019-07-12

Dina F skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt från Borås till Göteborg. Jätte nöjd trevliga personal.
    De var jätte duktiga. Läs mer
  • 2019-07-10

Patrik Olof Joachim W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabbt och effektivt utan krångel. Extremt nöjd... Läs mer
  • 2019-07-10

Mona L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttfixarna ordnade en snabb och smidig flytt med kort varsel inom ramarna för offerten. Väldigt bra kontakt och flyttkillarna var snabba, men varsamma. Läs mer
  • 2019-07-09

Karin T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttfixarna flyttade mitt bohag. Allting hamnade där jag ville ha det men en möbel blev skadad. Flyttkillarna var till en början tysta och slutna men tinade upp allt eftersom och var glada. De packade inte lastbilen särskilt bra och fick åka två vändor vilket inte var något problem då jag inte flyttade långt. Företaget lovade men kunde inte leverera lånekartonger vilket gjorde mig besviken. Läs mer
  • 2019-07-09

Anna I skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttfixarna fixade flytten för oss. Ahmad och Asim (förlåt om jag stavar fel) gjorde vår flytt så mycket enklare. Otroligt starka killar som hanterade våra möbler och saker mycket hänsynsfullt. Jättegoa killar som slet som tusan med våra saker. En större lastbil hade kunnat göra flytten något snabbare, men på det hela taget är vi mycket nöjda och har rekommenderat flyttfixarna till flera av våra vänner. Läs mer
  • 2019-07-06

Adam A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jättenöjd...verkligen! Flyttar jag igen kommer jag definitivt använda mig utav dem igen. Tummen upp!!!! Läs mer
  • 2019-07-05

Maya A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jätte duktiga, starka killar.
    Trevliga och lyssnade vad vi ville. Läs mer
  • 2019-07-05

Anneli I skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Väldigt bra o duktiga killar som hjälpte mig med flytten. Läs mer

Ida Q skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    bra bemötande trevliga personal som jobba hårt och fort som fan mkt njöd! Läs mer

Narges B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag anlitade de för flytt hjälp. Killarna kom i tid och var mkt duktiga och trevliga. Allt gick bra , inga föremål skadades. Toppen killar var de som var hos mig i alla fall.
    Vid beställning var mottagandet mkt service inriktad , fick all info som jag behövde. Rekommenderar gärna Flyttfixarna. Läs mer

Sandra J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag är supernöjd med flyttgubbarna som hjälpte mig. Bra kontakt med ansvarig innan, bra grabbar som kom och hade ett leende på läpparna under hela flytten trotts en hel del strul. Jag är otroligt nöjd och rekommenderar starkt det här bolaget! Läs mer

Paul J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    eskriv vad du köpte för vara eller tjänst
    På vilket sätt blev du bemött av företaget
    Förväntningar som du hade, vilka var de och tycker du att företaget levde upp till dem

Lysande utfört Läs mer

Druveforsvägen 9, 504 33 Borås