Flyttfixarna Sverige AB

Flyttfixarna Sverige AB

Vi på FlyttFixarna Sverige AB är ett av Sveriges mest växande flytt- och transportbolag! Vi flyttar inom både Sverige, grannländerna och övriga Europa. Vi är en personlig flyttfirma med både flexibilitet och möjligheter och vi jobbar alla dagar på året i alla väder.

Enstaka paket. Pallar. Möbler. Fulla lastbilar. Vad du än behöver flytta så kan vi hjälpa till. Dessutom erbjuder vi tjänster som magasinering, lagerhållning, sortering och återvinning. Vi har mångaårig erfarenhet av flytt och transport och utbildar alla våra chaufförer i miljö och säkerhet. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 398 kunder tycker om Flyttfixarna Sverige AB 2

2021-05-07
    Mycket tjänstvilliga flyttkillar, men det hade varit lättare om åtminstone en av paret kunnat svenska!
    Heller inte positivt, att en av dom förnekade Covid!
    Kom inte på avtalad tid utan flera timmar tidigare!
    2021-05-06
    Bra service och trevliga killar som gjorde jobbet.
    2021-05-06
    Mycket service inriktade & trevliga.
    Bemötande & lättsamma på alla plan.
    2021-05-06
    Beställde flytthjälp. Trevligt bemötande och helt ok utfört av flyttpersonalen. Det dåliga var att de var flera timmar försenade på plats och att mindre än uppskattat utifrån bokningssamtal fick plats i flyttlasset p.g.a. för tung vikt på lådorna?
    Hejsan Anna! Ibland kan det dyka upp problem längs vägen vilket gör att vi då tyvärr kan bli sena som i ett fall. När man gör en bokning hos oss idag ärmvi väldigt tydliga med att det är 25kubik och max 1100kg man får lasta i bilen. Det är olyckligt att detta just drabbade er. Hoppas ni trivs bra i det nya boende :) Flyttfixarna Sverige AB
    2021-05-06
    Kanonbra flyttkillar, men de som städade va under all kritik. Både på utförandet (fick över tio anmärkningar av min hyresvärd) men främst bemötande. Riktigt otrevlig tjej jag pratade med som skulle diskutera och förminska mycket.
    Hej Agnes! Detta har vi redan besvarat dig nedan. Jag bifogar även svaret igen. "Vi tar åt oss av kritiken gällande städet och har faktiskt tagit fram ytterligare en checklista för att kontrollera ytterligare.Vi åtgärdade även detta då ni nyttjade vår städgaranti och er hyresvärd godkände även detta. Vad kul att du tycker att flyttkillarna gjorde ett bra jobb. Hoppas ni trivs bra i ert nya boende." Flyttfixarna Sverige AB
    2021-05-06
    Flytt två trappor ner i samma uppgång.
    Mycket trevligt bemötande från första början.
    Trevliga flyttkillar som jobbade väldigt effektivt och snabbt.
    Positiv upplevelse från början till slut och bra pris!
    2021-05-06
    Använde mig av flytthjälp och flyttstädningen. De var noggranna, snabba, hjälpsamma och trevliga. Har använt mig av deras tjänster förut och är otroligt nöjda med dem.
    2021-05-06
    Flytt från Göteborg till Kristianstad!
    Mycket bra bemött och väldigt hjälpsamma.
    Våran hiss gick sönder precis innan flytt och vi bodde på 6e våningen med väldigt smal trappa.
    Företaget sköt upp flytten 6 timmar tills hissen var lagad utan kostnad och vi fick möblerna samma dag som det var tänkt trots hissproblemen!
    2021-05-01
    Trevliga killar, tog väl hand om våra möbler vid flytten.
    2021-04-28
    Mycket nöjd mycket tillmötesgående
    2021-04-28
    - försening 25 minuter

+ personerna som kom var väldigt arbetsamma och hjälpsamma, trevlig bemötande och funkade bra

Så i det stora hela är vi väldigt nöjda med den hjälp vi fick .
    2021-04-27
    Allt till 100% belåtenhet.
    Utförande och bemötande, tid och pris
    Allt jättebra!!!
    2021-04-26
    Servicen och kvalitén är 100%. Jag kommer aldrig anlita någon annan.
    2021-04-25
    Dom var snabba och packade in sängen och min stora 190 spegel hur bra som helst, de ringde även efteråt och frågade om jag hade kommit fram till mitt nya hus, supernöjd och superduktiga killar! 10/10!
    2021-04-25
    Skickade efter offerter från olika flyttfirmor och fick ett snabbt svar från Flyttfixarna. Bra pris och effektiv hjälp. Vi är mycket nöjda.
    2021-04-24
    Jag blev förvånad hur snabbt och smidigt de gjorde det.
  • Bibi B
    2021-04-24
    En flytt på 20 mil av möbler, kläder och tillbehör. Jag blev vänligt bemött från början och kände förtroende.
    Flytten gick snabbt och smärtfritt. Killarna jobbade lugnt, metodiskt, noggrant men ändå otroligt snabbt.
    Jag är supernöjd.
    Bibi
    2021-04-14
    Jag beställd hjälp med flytt. Professionella och bra bemötande. Lätt att nå de via telefon och mejl. Kom i tid på flyttdagen.
    2021-04-14
    De hjälpte mig med flytthjälp, hade begränsad tid då jag flytta in med hisstid på 3 timmar , de hann både tömma min gamla lgh o fyllde min nya på 3 timmar. Mycket bra jobbat ..
    Hade inga direkta förväntningar har aldrig använt flyttfirma innan. Men drt va över förväntan.
    Personalen va trevliga . Överlag en mycket bra upplevelse!
  • Annelie S
    2021-04-08
    Flytthjälp-Mycket effektivt, försiktig med våra saker, trevlig personal.
    Mycket hjälpsamma att lösa allt på bästa enklaste sätt för oss.
    Kan varmt rekommendera denna firma.
    2021-04-07
    Extremt proffsiga och trevliga! Plastade in alla möbler och bar dem med försiktighet, hjälpte också till att ställa dem på plats i den nya lägenheten
    2021-03-31
    Beställde Flytthjälp.
    Superbra bemötande både när jag beställde och av de båda killarna som
    utförde jobbet Hichem och Ibrahim.
    Alla förväntningar uppfylla, nogranna och bra pris dessutom.
    Tack!!!!/Angelika
    2021-03-31
    Mycket bra! En soffa skulle bort och lägenheten skulle städas. Hyresvärden var väldigt nöjd och sa att det var första flyttstäd dom godkänt direkt utan anmärkningar! Tack för ett grym insats!
    2021-03-30
    Varning! Flyttkillarna va kanonbra men städet va under all kritik. Dåligt utförd städning och mycket nonchalant städledare som snarare ville sätta en på plats än göra ett bra servicejobb. Skulle aldrig boka med dom igen!
    Hej Agnes! Vi tar åt oss av kritiken gällande städet och har faktiskt tagit fram ytterligare en checklista för att kontrollera ytterligare.Vi åtgärdade även detta då ni nyttjade vår städgaranti och er hyresvärd godkände även detta. Vad kul att du tycker att flyttkillarna gjorde ett bra jobb. Hoppas ni trivs bra i ert nya boende. Flyttfixarna Sverige AB
  • Nina S
    2021-03-17
    De gick snabbt och smidigt. Jätte trevliga killar! Min sängram blev skadad men annars var allt annat prima. Rekommenderar!
    2021-03-10
    De plastade alla möbler trots jag så att det inte behövdes. Så fantastiskt trevliga personer. Kändes som de räddade min dag. Återigen ett stort tack.
    2021-03-05
    Bilen var liten tog inte alla möbler.Fick köpa till 2 timmar.Personalen var trevliga
    2021-03-04
    Bokade flytthjälp och flyttstädning med Flyttfixarna. Jätte nöjd rakt igenom allt! Från kontakten med bokningen som guidade mig till ett passande flyttpaket, med killarna som var super snabba med att både packa in våra saker i lastbilen och bära upp dem till nya lägenheten, till städteamet som gjorde vår gamla lägenhet tipp topp innan överlämning. Skulle varmt rekommendera detta professionella företag!
  • Jane S
    2021-03-03
    Flyttfixarna skickade endast två personer till en flytt av 4 rok på 120 kvm. Dessa två var uppenbart orutinerade, de ringde mig flera gånger under dagen och var i tydligt behov av vägledning på hur de mest effektivt skulle packa och flytta bohaget.

Flytten tog 14,5 timmar att genomföra, trots att själva körsträckan mellan lägenheterna tar 5 minuter att köra. Jag har svårt att tro att detta är normal tidsomfattning på att flytta bohag från en fyrarummare. Flyttfixarna bedömde att flytten troligen skulle vara genomförd på ungefär en halv dag men istället tog det till halv elva på kvällen så är det var alltså en grav felbedömning. Man borde ha skickat fler flyttpersoner och helst en rutinerad arbetsledare också. Det känns som orimliga arbetsförhållanden att personalen ska arbeta från kl 8 på morgonen till 22:30 på kvällen.

I offerten uppskattade man att flytten skulle kräva två vändor och kosta 5180:- + 595:-/påbörjad timme för eventuell extra vända, vilket var en "glädjekalkyl" minst sagt - slutsumman blev över 8000:- då det krävdes två extra vändor. Eftersom det som sagt gick extremt långsamt också så fick vi dessutom själva börja bära kartonger de sista två vändorna för att det inte skulle kosta oss ännu mer tid och pengar. Det var inte direkt vad vi förväntat oss när vi valde att boka flyttfirma, att vi själva skulle bära flyttkartonger till kl 22:30 på kvällen. Dålig planering och brist på rutin hos Flyttfixarnas personal har helt enkelt kostat oss dyra pengar eftersom det gjorde att flytten tog extra lång tid att genomföra.

Flyttstädningen som vår bytespart hade beställt av Flyttfixarna var dessutom tyvärr slarvigt genomförd. Köksskåpen exempelvis har torkats av nödtorftigt, men varje liten fläck som kräver att man gnuggar lite har lämnats kvar. Undersidan av hyllorna i köksskåpen har man inte torkat av överhuvudtaget, inte heller den fasta skärbrädan i köket eller sidan av lådsektionen var rengjord. Känns trist att själv behöva efterstäda pga slarvigt genomförd städning.

När flytten dessutom resulterar i en trasig tv så känns det verkligen trist. För mycket strul helt enkelt, och inget svar överhuvudtaget på den kritik jag givetvis även framfört direkt till Flyttfixarna.
    2021-03-03
    Jag köpte flytt och flyttstäd.
    Flytten gick utmärkt, killarna var väldigt trevliga och försiktiga med ömtåliga saker och möbler.
    Tjejerna som städade gjorde ett jättefint jobb. Hyresvärden är väldigt "petig" men han hittade inte något att anmärka på.
    Företaget levde värkligen upp till mina förväntningar och jag kan utan tvekan rekommendera andra att köpa Era tjänster.
  • Marie-Louise H
    Körde sönder kablar. Körde sönder gräsmattan. Dom var duktiga
    Mvh Marie-Louise
    2021-03-03
    Jag köpte flytthjälp. Trevliga killar som kom och bar. Det var skönt att slippa bära själv. Har aldrig använt flyttgubbar förrut så det var intressant. Nackdelen var väl att de inte bar in möblerna i det rummet de skulle vara men jag använder gärna den här tjänsten igen. Värt pengarna om man vill slippa bära. Killarna gjorde allt.
    2021-03-02
    Flytten gick snabbt och effektivt. Väldig trevlig personal. Kommer använda dem igen.
    2021-02-24
    Arbetet var snabbt, effektivt och professionellt utfört. Trevliga personal.
    2021-02-17
    Hjälpte mig med ett flyttlass. Snabba, trevliga och proffsigt utfört!
    2021-02-10
    Flytt från Borås till Falkenberg
    Jättetrevliga killar
    Dom var effektiva och snabba, kommer att varmt rekommendera flyttfirman till andra
  • Ahmed Y
    2021-02-08
    Grymt smidiga enkla och helt fantastiska
    2021-02-04
    Flyttjänst. killarna va duktiga o trevliga, dock rymde inte bilen allt jag ville fast jag hade frågat innan. Men min upplevelse var ändå bra .
    2021-02-03
    Beställde ett flyttlass i samband med flytt från lägenhet till hus. Vi fick ett mycket bra bemötande och personalen var hjälpsamma, flexibla och lösningsfokuserade. Jag kan varmt rekommendera Flyttfixarna.
    2021-02-03
    Hade beställt flytt mellan Göteborg och Halmstad samt flyttstäd. Är helt nöjd med Flyttfixarna som utförde sina uppdrag till full belåtenhet .
    2021-02-03
    Finns inget jag kan klaga på. Detta var det smidigaste jag någonsin varit med om. De kom på pricken i tid, trots nysnö, allt gick snabbt och lätt, mina saker hanterades varsamt.
    Jag rekommenderar de varmt!
    2021-02-03
    They arrived a bit late, but they carried out the work way faster than expected
    2021-01-27
    Jag beställde en flyttning inom kommunen. 3 flyttkillar kom och genomförde arbetet på ett mycket proffsigt sätt. Noggranna rädda om sakerna snabba. Trevliga och hjälpsamma. Visste egentligen inte vad jag kunde förvänta mig då jag aldrig tidigare anlitatnågon flyttfirma. Men det var mycket bättre än jag trodde. Kontakterna jag hade före flytten är jag också väldigt nöjd med. Personen jag pratade med kunde svara på mina frågor och jag kände ett förtroende för honom.
  • Darijo D
    2021-01-20
    Snabb, exakt, flexibel, prisvärd, trevligt personal
    2021-01-12
    Köpte flytthjälp av flyttfirma, mycket bra bemötande i telefon vid frågor. Väldigt trevlig personal som kom och flyttade mina saker. Nogranna med att skydda möblerna med plast och filtar.
    Ställde in möblerna i rätt rum. Allt fungerade jättebra. Rekommenderas varmt!
    /Ingemar
  • Christine Lisette L
    2021-01-03
    En flyttlåda med nästan alla dotterns kläder "försvann" och de menade på att vem som helst kan säga så och att de inte ansvarar för det. Riktigt dåligt.
    2021-01-03
    Stort Städning av huset var utan problem. Rent och fräsch!
    2020-12-29
    Professionella, snabba och billiga.
    2020-12-22
    Köpte flytt med nedpackning av porslin samt att ta ned bokhyllor och montera isär när det behövdes, dessutom att montera upp på nya stället. Allt fungerade helt perfekt och alla tre killarna var mycket hjälpsamma. Som exempel plastade de in den soffa som inte skall användas och bar ner den till förrådet. Tydligt med offert före och betalning på plats efter att arbetet utförts. Sammanfattningsvis rekommenderar jag gärna denna flyttfirma.
    2020-12-22
    Vi köpte flytt väldigt bra bemötande trevliga killar och duktiga.