Flyttfixarna Sverige AB, sid 2

Druveforsvägen 9, 504 33 Borås — Visa karta

Vi på FlyttFixarna Sverige AB är ett av Sveriges mest växande flytt- och transportbolag! Vi flyttar inom både Sverige, grannländerna och övriga Europa. Vi är en personlig flyttfirma med både flexibilitet och möjligheter och vi jobbar alla dagar på året i alla väder.

Enstaka paket. Pallar. Möbler. Fulla lastbilar. Vad du än behöver flytta så kan vi hjälpa till. Dessutom erbjuder vi tjänster som magasinering, lagerhållning, sortering och återvinning. Vi har mångaårig erfarenhet av flytt och transport och utbildar alla våra chaufförer i miljö och säkerhet. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 333 kunder tycker om Flyttfixarna Sverige AB

• 2020-08-12

Knut-dag G skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Effektivt, snabbt och ett prisvänligt flyttbolag med ett kvalitativt agerande. Är mycket nöjd med deras service och tillmötesgående.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-08-11

Verena T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Enfagerade, bra pris, lätt att få tag i.
    Jättenöjd med flytthjäpen!
    Trevliga och snabba killar som bar våra möbler. Läs mer
  • 2020-08-09

Yvonne W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabba o trevliga. Rädd om sakerna och försiktiga Läs mer
  • Petra A

2020-08-07

Petra A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bokat flytt till ett fast pris från Borås till Sjömarken den 5 augusti med hjälp av Henrik på Flyttfixarna.

På utsatt tid, klockan 8, anlände flyttbilen med två pigga och glada killar som snabbt satte sig in i uppgiften.

Det som skulle flyttas var möbler från en lägenhet till en annan samt flytt av ett tillhörande förrådsutrymme.

Hade själv kört kartonger och småmöbler innan så det var bara "stora" (tunga) möbler kvar och det gick supermidigt! Klockan 12.30 var allt flyttat och jag har inte noterat ett endaste litet skav ens :)

Innan killarna åkte vidare hjälpte mig att montera tillbaka bordsskivan på mitt matbord samt att hänga upp en lampa som jag inte nådde hänga upp själv.

Är supernöjd och jag kan absolut rekommendera att anlita Flyttfixarna för flytt. Läs mer
  • Rony F

2020-08-06

Rony F skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet och genomförandet av flytten från start till mål. Dessvärre är det få flyttfirmor som ens uppfyller dessa lågt uppsatta krav.

De var punktliga, oerhört professionella, service minded och trevliga genom hela flytten. De slängde inte bara in sakerna utan ställde dem på dess plats och vid behov även möblerade om med ett leende på läpparna. Förrådet såg nästan ”organiserat” ut när jag gick ner för att titta.

Allt gick oerhört smidigt och jag kan varmt rekommenderar dem! Läs mer
  • 2020-08-06

João C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Service was quick and professional, with a fair price. I would recommend. Läs mer
  • 2020-07-30

Ane C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Fint bemötande! Jobbade effektivt och säkert. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2020-07-30

Lina J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Fick utmärkt flytthjälp. Duktiga och effektiva och mycket trevliga killar som gjorde flytten. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2020-07-28

Sanna H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt som gick så smidigt. Killarna packade in soffor och annat på 25 minuter. Så skickliga, snabba och trevliga. Ingenting var något problem. Trevligt bemötande både från flyttkillarna och flyttsamordnaren Henrik. Kände mig mycket trygg och ska anlita den flyttfirman nästa gång och rekommenderar den högt! Läs mer
  • 2020-07-27

Anders K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bokning/kontakt
    Bra bemötande per telefon i samband med beställning och tillmötesgående kring frågor innan flytten om t.ex möbler skyddas med skyddsplast och filtar vid lastning/transport/lossning. Enligt en anställd skulle inplastning av möbler inte vara några problem.

Lastning
    Flyttbilens bakgavellift var ur funktion vid ankomst för lastning på fredagen. Enligt flyttpersonal skulle bilen bytas ut innan flyttlasset kördes till ny adress för lossning på måndagen. Detta blev ej gjort vilket försvårade och förlängde lossningen för personalen.

Lossning
    Vi hade en överenskommen tid kl 12 för lossning vid ny adress på måndagen eftersom tillträde/överlämning av nycklar var bestämt att ske kl 10 av fastighetsskötaren. Flyttpersonalen var på plats kl 09:30 vilket orsakade onödig stress för både flyttpersonal och kund.

Personal
    Trots att Flyttpersonalen arbetade på bra fick två personer från hushållet hjälpa till vid lossning för att det skulle gå snabbare då bakgavelliften var trasig och flyttkartonger fuktskadades av regn. Vi hade inte räknat med att behöva bära så mycket saker själva.

Bemötande av skador
    Dåligt bemötande när större friktionsskada på en möbel som orsakats av lastning/transport uppmärksammades av kund. Jag påpekade att jag både vid beställning och innan lastning efterfrågat att möblerna skulle skyddas med skyddsplast vilket de slarvat med. En av personalen kom istället med tips på hur vi själva kunde fixa skadan.

Personalen ville heller inte ta sitt ansvar för att de backade på en träbalk som förstördes vid parkeringen då de backade in bilen för lossning, utan mörkade detta som om inget hänt.

Avslutningsvis
    Personalen var ivrig att få flyttprotokollet med kundnöjdhet och skador/synpunkter påskrivet omgående efter betalning. Detta upplevdes i efterhand påtvingat för att kunden skulle ge högre omdömen än vad som egentligen var befogat. Speciellt efter reflektion kring hur arbetskrävande det var för kunden vid lossning och efter att en handfull skador på möbler anmäldes dagarna därpå.

Jag skulle inte rekommendera Flyttfixarna. Dels på grund av skadorna som orsakades av flyttpersonalen under lastning/transport/lossning på flera möbler. Men främst för det dåliga bemötande vi fick vid påpekanden om skador och att Flyttfixarna inte var lika tillmötesgående/tillgängliga då det kom till uppföljning av brister/skador. Läs mer
  • 2020-07-23

Karamallah F skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Vi har flyttat runt en del och använt oss av diverse flyttfirmor genom åren. Det har varit påfrestande för vår familj då föregående flyttfirmor har varit oseriösa. Några har inte dykt upp, vi har debiterats mer än överenskommet, vårat bohag har blivit förstört och saker har försvunnit.

Det ovan nämnda är ett minne blott efter att vi anlitat Flyttfixarna Sverige AB. Grabbarna kom enligt överenskommelse och flyttade varsamt våra saker. Samtliga otympliga möbler och tunga möbler var inte ett problem för dem. De plastade även in känsliga möbler utan extra avgifter.

All eloge till Flyttfixarna Sverige AB, i synnerhet till Sam, då allt gick oerhört smidigt.

Flyttfixarna Sverige AB är en seriös firma och vi kommer definitivt rekommendera dem till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2020-07-13

Berit W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Transport av möbler till återvinningscentral och flyttstädning.
    Alla kom den tiden som de skulle och alla utförde det som de hade åtagit sig till belåtenhet. Mycket nöjd kund! Läs mer
  • 2020-07-10

Hans L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt av möbler och diverse annat.
    Gick helt ok Läs mer
  • 2020-07-09

Ove A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Helt underbara killar som hjälpte oss, tömde lägenheten på 3 timmar, inklusive ett piano.
    Vi kan bara tacka, suveränt.

Ove och Ingela ahlqvist Läs mer
  • 2020-07-09

Johanna G skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Det utförde inte jobbet fullt ut, det förstörde flertalet möbler och tog inte ansvar för det. Utan de anklagade mig för att jag hade själv förstört mina möbler. Läs mer
  • 2020-06-30

Annelie B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Två fantastiska killar som kämpade i värmen packade allt och flyttade från ett hus till ett annat. Allt flöt på utan några problem. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-06-30

Tomas B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Duktiga och snabba!Hjälper med att lägga allt där man vill:-). Läs mer
  • 2020-06-29

Jamala S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt och städ hjälp. Trevliga och bra 2 st. unga killar som hjälpte till med flytten. Det också 4 st. glada och energiska tjejer som städade lägenheten. Läs mer
  • 2020-06-25

Christian E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jättetrevligt bemötande oavsett vem jag pratat med.
    Två sjukt effektiva killar löste vår flytt med alldeles för stora bohag på fyra timmar. Vi var rätt häpna över hur fort det gick.
    Kan bara rekommendera dem! Läs mer
  • 2020-06-23

Johanna L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabb, effektiv flyttfirma med trevligt bemötande. Höll alla tidsangivelser trots flytt på 50
    mil. Läs mer
  • 2020-06-23

Jan L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga och hjälpsamma flyttkillar.
    Prisvärt! Läs mer
  • 2020-06-17

Niklas R skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Vi flyttade från Skaraborg till Skåne och vi anlitade Flyttfixarna för att hjälpa oss.

Vilket proffissionellt och trevligt bemötande vi fick, både vid offertförfrågan, bokningen och till sist av de som kom för att göra flytten.

Med Flyttfixarna flöt det på utan bekymmer både lastningen och lossningen gick smidigt. De utförde jobbet i solsken och värme med ett leende, vilket fantastiskt gäng vi fick. Läs mer
  • 2020-06-14

Inger I skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabba, trevliga och allt gick bra utan missöden! Tacka killarna! Läs mer
  • 2020-06-14

Lars-göran P skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttjänst som dom skötte utmärkt bra och utan anmärkning.
    Inget att anmärka på! Läs mer
  • 2020-06-12

Marianne G skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte flytthjälp. Bra kontakt med kontoret och inget att klaga på När det gäller flytten. Killarna var hjälpsamma. Läs mer
  • 2020-06-12

Otto H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Grabbarna kom i tid och satte igång direkt! Jobbade väldigt snabbt och effektivt samt lyckades klämma in all min skit i en tur! Riktigt proffsiga och trevliga killar! Kommer defenetivt anlita Flyttfixarna nästa flytt igen då denna upplevelsen var toppen!👍 Läs mer
  • 2020-06-11

Anita A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Super nöjd, rekommenderar denna flyttfirma starkt. Läs mer
  • 2020-06-10

Moa S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Är så nöjd med allt .Bra kuninig personal,förväntningarna var så bra,en stor 🌞 får företaget. Läs mer
  • 2020-06-05

Mikael H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt Kungälv-Göteborg fungerade utan problem Läs mer
  • 2020-06-03

Sarah A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp.
    Bra och trevligt bemötande och inställning när jag bokade, företaget ville hjälpa till så bra som möjligt.
    Bra på flyttdagen, inga konstigheter. Förenklade verkligen min flytt! Läs mer
  • 2020-06-01

Börje J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Hjälp med flyttstädning, blev vänligt bemött, hade väl inga direkta förväntningar, men fick alldeles utmärkt hjälp, och allt fungerade perfekt
    Jag är helnöjd Läs mer
  • 2020-05-20

Käthie M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Punktliga vänliga o hjälpsamma . Läs mer
  • 2020-05-14

Sune Arvid Charles E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt av bohag, lastning och lossning.
    Bra bemötande och punktlighet.
    Mötte mina förväntningar.
    Våra rekommendationer.å Läs mer
  • 2020-05-14

Andreas L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag anlitade Flyttfixarna för både flytt och städ. Jag kan säga att detta var mitt allra bästa val av flyttfirma. Har flyttat många gånger men har ALDRIG tidigare varit så nöjd med uppdraget.
    Jag kan verkligen rekommendera Flyttfixarna, snabb och bra flytt, trevligt bemötande, extremt bra pris, det kan inte bli bättre !
    Nästa gång blir det naturligtvis ni som får uppdraget att flytta och städa.
    Varmt tack! Läs mer

Titti L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga och snabba. Allt fungerade bra! Läs mer

Caterina J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    En av flyttkillarna var usel,
    Kollade på sin telefon hela tiden, tog flera raster så tiden skulle gå och jag skulle betala för en extra timme. Dem kom till mig och kl 8 och avslutade 11:21. Jag pratade med deras chef om killens beeende och att gav flera exempel på hur han hade tagit sin tid och att jag pga det inte ville betala för sista timmen, det ville han inte gå med på. Killen spräckte även min sängram som han sedan blånekade. Otroligt oproffsigt och aldrig varit med om något liknande. Därför vädjar jag er som letar efter en flytthjälpsfirma att välja annan firma, det är verkligen inte värt att ha dem och gå runt att hålla koll på att flygpersonalen ”sköter sig”. Usch! Läs mer

Sanna P skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    De gjorde ett superbra jobb! Kom i tid, var försiktig med våra saker och såg till att leverera inom den bestämda tiden. Jag rekommenderar dom! Läs mer

Lotta P skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Dessvärre avbokade min stylingkund stylingen så jag behövde aldrig någon flytthjälp. Men bemötandet vid både bokning och avbokning (som egentligen inte tillåts) var alldeles utmärkt!!!
    Kommer anlita er vid nästa stylingjobb, när det nu blir i dessa tider?! Läs mer

Vinay N skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    they are very good, I would recommend you use them.
    they are very good, I would recommend you use them. Läs mer

Ali H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag hade stora förväntningar och de varit inte så tydliga om priset :) Läs mer
  • Birgitta L

2020-05-05

Birgitta L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Köpte flytt av mitt bohag från ett lager till en lägenhet ca 1 mil bort. Ansvarig ordermottagare gav mig all info jag behövde.
    Timpris istället för fast pris var en fördel, då jag inte behövde betala mer än jag förbrukade. En viktig sak för mig var att de anställda hade kollektivavtal.
    De anställda som hjälpte mig utförde sitt uppdrag klanderfritt, var trevliga och hjälpsamma. De kom i tid, trots avstånd. Jag var lite rädd om vissa möbler, men inget som gick sönder eller annat problem.
    Ett riktigt bra företag att använda, då de uppfyllde alla kriterier som utlovades vid första kontakten,så rekommenderar dem varmt. Läs mer

Daniel S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Enkelt och felfritt, snabbt och effektivt 👍🏻 Läs mer
  • Lisa S

2020-05-04

Lisa S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga och ihärdiga killar som trixade o mixade så att allt blev bra på vår mellanföyttning, vi vill gärna ha samma killar vid vår permanenta flyttning den 26 maj. Läs mer
  • TOM C

2020-04-09

TOM C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Det var uppgjort skriftligen att de skulle komma kl 10.00 för att det skulle passa vår hisstid kl 12.00 som fått tilldelad. Vi hade två bilar så alla kostnader var dubbelt upp. De redan kom kl 09.00 och startade att packa. De var färdiga med detta redan 10:30 och det var cirka 15 minuters körväg till nya bostaden så de hade varit där 10:45, en timma och 15 minuter före utsatt tid. Nu fick de vänta i 45 minuter innan de kunde börja lasta ur bilarna 30 minuter före utsatt tid så det blev bara 45 minuter dötid. Men dessa 45 minuter ska de ha betalt för. Men om de kommit på utsatt tid 10.00 hade det inte blivit någon dötid. De vägrar nu att att kreditera dessa 45 minuter trots att de kommit 1 timme före den tid de själva angivit att de skulle komma. Eftersom vi inte bodde på adressen var det bara tur att vi ens var där kl 9 när det kom. Trist avslutning på ett annars bra utfört jobb. Läs mer
  • 2020-03-18

Rebecka L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    firman var sen, personalen försvann under tiden de skulle fylla släpet för att röka och sa ingenting. de packade riktigt undermåligt och det som jag VET rymdes på 10 kubikmeter rymde de inte ens på en dubbelt så stor yta. två av möblerna fick skador. bla ett bord som jag var i färd med att montera isär skivan från foten men de sa att de inte behövdes. jag frågade om de var säkra men de försäkrade mig om att det skulle gå bra. även en äldre byrå fick ett skönhetsfel efter att de inte hjälptes åt att bära ner. överlag var de också otroligt ineffektiva för om en av de bar ner en kartong så väntade de på varandra, de gick inte om varandra. eftersom jag var under tidspress så började jag hjälpa de att bära ner kartonger vilket jag inte skulle behövt då jag köpt tjänsten för flytthjälp utav de.. Riktigt missnöjd och kommer inte att rekommendera eller anlita de igen. Läs mer
  • 2020-03-18

Anders K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Punktliga, försiktiga och klara i tid. Vänliga och bra! Alla tummar upp! Vi flyttade hela företaget på ett kick! Läs mer
  • Börje L

2020-03-15

Börje L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp. Jag blev trevligt bemött på alla vis.
    Men när det kom till själva arbetet så var nog bärhjälpen slöa så det räckte. Jag bar nog en tredjedel själv bara för att gå fart på dem. 2 ggr när jag kommer ut med saker till min egen bil sitter de i hytten och kollar mobilen. En 5 minuters rökapaus titt och tätt. Nej nästa gång bär jag nog själv eftersom jag fick betala dyra pengar och bära lika mycket som jag brukar få göra utan flytthjälp. Läs mer

Ingrid M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp
    Bra killar som jobbade säkert och bra Läs mer

Robin B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabbt och smidigt svar, jättetrevlig kille som tog upp beställningen. Dom som skulle utföra flytten kom punktligt enl avtalat. Dock så bland dom första lådorna tappar dom på bakgavelyften då dom slängde upp den, varpå glas gick sönder. Vi hade märkt lådor som innehöll ömtåliga föremål väl. Kommentaren vi får är att det inte går att packa glas på varandra. Det var inpackat i papper samt plast imellan lagren. Då påpeka jag att det inte går att slänga och tappa lådor som är märkta ömtåligt. Men fick bara till svars att det var vårat fel. Inget mer skedde därutöver kring flyttningen. ´När de kommer till nya bostaden rökas det i bilen, vilket är upp till arbetsgivaren att bedöma om det är korrekt. Mena tt slänga fimpar på vår nya garageuppfart genom rutan är inte OK. Som sagt trevlig kille i upphandlingen men personalen som sköter arbetet behöver nog ses över. Läs mer

Åsa G skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Beställde flytt och blev lovad att bli uppringd för att få en ungefärlig tid som de skulle komma under eftermiddagen men blev det inte förrän de var på väg. Killarna hade svårt att hitta fram till rätt adresser; en resa mellan boendena som normalt tar ca. 5 min tog ungefär 30. Killarna hade en helt horribel lyftteknik och slog i nästan allt de bar i väggar, räcken etc. De ställde möbler fel, exempelvis en byrå med lådorna inåt mot en vägg. Mycket dåligt bemötande när en skada på en möbel som de orsakat pekades ut. Jag kommer inte anlita Flyttfixarna igen. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte