IKLJ Flyttgubbarna

IKLJ Flyttgubbarna

Ring 076-162 20 85 www.flyttdirekt.se
3.3

Många tror att en flytt alltid är tung och krånglig. Vi på Flyttgubbarna tycker inte det behöver vara så. Anlita oss för en snabb och smärtfri flytt! Vi har lång erfarenhet i branschen och ser till att dina ägodelar säkert och snabbt flyttas från A till B. Förutom flytthjälp erbjuder vi även godkänd flyttstädning och andra...

53 omdömen om IKLJ Flyttgubbarna

Petra E
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

REKOMMENDERAR EJ! 10 minuters jobb att bära en byrå på 59 kg landade på 1800 kr efter Rut avdrag. Långt ifrån den prisbild som hade diskuterats över telefon och noll intresse av att justera fakturan.

Stockholms Stadsbud
4.5/5 i betyg av 116 omdömen 4.5 av 116 omdömen
BadgeTwoYears

Väldigt bra service! Dom är lyhörda och kan snabbt ändra order beroende på kundens behov. Super bra service. Vi på Nordic Wellness kom

Wanda W
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Använde företaget till både flytt och flyttstäd. Flytten gick ok inga klagomål där. Men flyttstädningen var en katastrof. Trots noteringar om vad som fortfarande var smutsigt och ett försök till direkt på plats åtgärdades det inte. Det var så mycket basala saker som inte var rent tex toalettringen, handtag, köksluckor att jag undrar om de ens förstått innebörden av vad en flyttstäd betyder. Fläckar på golvet. Smutsigt vatten som runnit ner på elementen efter att de torkat fönster mm mm. Extremt dålig kommunikation och...

Göran H
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Trevligt bemötande. 3 man i stället för 2 enligt offert - bra. Flyttade sängar enligt beställning på ett bra sätt. Lite rörigt när de kom men det redde upp sig. Prisvärt.

Mex Flyttfirma AB
4.7/5 i betyg av 3310 omdömen 4.7 av 3310 omdömen

Jag är supernöjd med MeX Flyttfirma. Trevligt bemötande och superduktiga. Sakerna behandlades med stor försiktighet och dom hjälpte mig äv

Saba W
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Har anlitat IKLJ Flyttgubbarna flera gånger gällande flytt mellan olika bostäder och även små flyttärende i bostaden samt mellan bostad och förråd! De är väldigt trevliga, snabba och serviceinriktade och dessutom mycket bra priser! Rekommenderar företaget starkt!

Thomas M
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Mycket prisvärt, Flyttgubbarna rekommenderas.

Hana Y gillar detta
Hygienteknikerna i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 447 omdömen 4.6 av 447 omdömen

Marvin A
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Vi är väldigt nöjda , snabba, effektiva, försiktiga och trevliga . Rekommenderar denna flyttfirma .

SABA W
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Anlitat denna flyttfirma flera gånger. Väldigt trevliga, snabba, toppen service och otroligt prisvärda! Riktig nöjd varje gång! Rekommenderas starkt!

Uppsala Stadsbud
4.8/5 i betyg av 1023 omdömen 4.8 av 1023 omdömen

Med beröm godkänt! Mycket mera kan man väl inte säga, smidigt enkelt - värt varende krona!

SUK-HI C
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Mycket imponerad av IKLJ Flyttgubbarnas verkligen snabba och smärtfria flytthjälp! Lagarbete och god kommunikation och lyhördhet och flexibilitet med mig som kund understödd av god arbetsledningsstruktur gagnade mig som kund. Berömvärd serviceanda och mina allra bästa rekomendationer till IKLJ Flyttgubbarna! Inte ofta företags reklam stämmer men här var det så!

SUK-HI C gillar detta
MAIKEL A

Pribaltika
4.9/5 i betyg av 189 omdömen 4.9 av 189 omdömen

Jonatan W Jonatan W
NIKLAS J
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Skulle hämta byggavfall där 90% innehöll trä do. Var hos mig i ca 1,5 timmar och jag fick betala för 6 timmar då dom hade väntetid på återvinningscentralen. Dessutom krävde dom direktbetalning. Anlita inte detta företag, oseriösa.

Rachelle A
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Killarna är tuffa och klarar av allt. De är ordningssamma och de sköter sitt arbete mycket bra. Tack från Rachelle

Flyttfirma Move-It AB
4.8/5 i betyg av 82 omdömen 4.8 av 82 omdömen
BadgeThreeYears

Har haft flytttjänst , nu ett flertal gånger med Move-It och de är väldigt duktiga och serviceinriktade mot mig som köpare av tjänsten. Dess

Göran S
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Flytt kostade 15500. Oseriöst företag som inte tar sitt ansvar när olyckan är framme. Anlitar okvalificerad personal som i bästa fall kan begriplig engelska. Personalen har goda intentioner och jobbar på bra men har ingen erfarenhet, klämde sönder TV skärm för 13000. Förhalar ärenden. Det billiga priset är en chimär - kan bli enormt dyra att anlita.

ANNIKA MARIE K
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

ANLITA INTE DETTA FÖRETAG, ,bokar min flytt, från Söderhamn till Halmstad, talar om att jag bor i en 1a på 43 kvadrat, en av hans anställda ringer och tycker att det är mycket grejer, så dom vill ha 2000 extra för att ta med alla mina saker, jag säger att det har vi inte kommit överens om, svaret blir då jaja ingen fara, min sambo visar och talar om vad som ska med, När jag packar upp, trasiga grejer, repor på ny sängram, Mina vinter kläder är inte med, flera kartonger saknas, ringer min sambo som tar kort i förrådet och...

Flyttfabriken AB
4.8/5 i betyg av 520 omdömen 4.8 av 520 omdömen

Bemötandet väldigt bra från förfrågan till avslut. Trevliga och flexibla flyttkillar som lyssnade på våra önskemål och utförde allt enligt

MARINA A
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Jag rekommenderar detta bolag starkt. Flyttfirman har hjälpt mig under många flytt och dom är alltid i sin tid och väldigt noggranna med att sköta sitt jobb och hålla sina kunder nöjda. Jag är jätte nöjd med eran hjälp tack för allt Mvh Marina

Oscar Gustav Eric L
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

En firma som ingen bör anlita. Kom 2 timmar försent, hade sönder grinden på förrådet där vi förvarat våra saker, repat sönder två nästan nya byråer, slog sönder en antik vas och slängde sina egna sopor i en soptunna som tillhörde förrådsägaren. Vi har gång på gång hört av oss och bett om ersättning utan framgång förutom för den skadade grinden som vidarefakturerades från förrådsägaren. Anlita ej dessa om ni är måna om era möbler och tillhörigheter.

CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
4.7/5 i betyg av 1231 omdömen 4.7 av 1231 omdömen

NARJES G
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Korrupt företag. Anlita inte dem. Hana Mansour ägaren är en korrupt person som lurar folk. Killarna som hjälpte med flytten var väldigt långsamma o saknade utbildning.

Göran S och ANNIKA MARIE K gillar detta
LISA H
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Flyttade in i ny lgh där flyttgubbarna haft i uppdrag att utföra flyttstäd. Vid första besöket i lgh var det enda spåret av att någon städat gråa trådar från en smutsig golvmopp. Lister, elinstallationer etc var svarta av damm och i köksskåpen låg det matrester. De fick komma tillbaka vilket de gjorde samma kväll. Efter andra besöket var listerna hjälpligt torkade men i övrigt under all kritik. Diskmaskin, golvbrunn, kakel och hörn var fortfarande ostädade. Jag hade inte tid att kräva ytterligare en återstädning. Några dagar...

Flyttfirma Arbetspartner AB
4.9/5 i betyg av 152 omdömen 4.9 av 152 omdömen

Vi har anlitat Flyttfirma Arbetspartner de senaste tre eller om de är fyra flyttarna och de är alltid super professionella och samkörda. Kva

FREDRIK J FREDRIK J
Samir B
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Varnar för denna firma. Bokade tre personer, men det kom bara två. Efter lite tjat så kom en till efter några timmar. Dock verkade den killen aldrig jobbat med flytt. På telefon sa företaget att jag kan betala med kort, men det gick inte. Sen fick jag betala för en timme mer än de hade arbetat. När jag kontaktar företaget och vill ha tillbaka pengarna för den timmen så gör dem sig oanträffbar. Jag får heller inte något kvitto på betalningen.

Eyerusalem Kifle A
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Helt pålitliga, fick extra hjälp med att slänga ut gamla saker och dom kom i tid samt hade bra bemötande!

Jordgubbsprinsen Flytt och Städservice
4.7/5 i betyg av 2178 omdömen 4.7 av 2178 omdömen

Cecilia E
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Anlita INTE denna flyttfirma! Jag anlitade dem för att flytta samt städa min gamla lägenhet. De skulle kommit kl 9 men kom 16.30. De var tydligen dubbelbokade och kom direkt efter en annan flytt, utan att äta emellan. De var stressade och hungriga och verkade arbeta med dåliga villkor. De förstörde ett antikt bord jag ärvt av min farfar genom att släpa det i betonggolv. Jag var med och sa åt dem att vara försiktiga men eftersom en av dem inte kunde svenska eller engelska förstod han inte och fortsatte släpa bordet i golvet....

ANNIKA MARIE K och Madeleine I gillar detta
Virve H
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Fick hjälp med det jag beställt på ett bra sätt, kostade som planerat, betalade bara för den tid det tog, inte per påbörjad timme

Service Lösningar Stockholm
4.7/5 i betyg av 1129 omdömen 4.7 av 1129 omdömen

Lars Kristian P Lars Kristian P
Nathalie V
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Katastrofalt.. oseriösa som inte vet någon om flytt eller ens kan bära mer än kartonger. Fick en flytt avbokat som han två veckor efter ändå ville fakturera? Oseriösa och kolla era fakturor mot skatteverket de brukar inte stämma..

Madeleine I gillar detta
Moa S
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Anlitade företaget för flytt och flyttstädning av 40 kvm lägenhet. Killarna kom på bestämd tid och flytten gick snabbt och smidigt. Dock så var det svårt att kommunicera med dem eftersom deras engelska var dålig. Flytten gick på 2,5 h men när jag skulle betala fick jag betala för 3 h. Det hade inte kommunicerats att man betalar per påbörjad timme, orkade dock inte argumentera emot eftersom priset ändå var rimligt. Betalade med swish men har inte fått kvitto på mail vilket jag hade förväntat mig. Till min förvåning var...

Madeleine I gillar detta
Ida E
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Väldigt nöjd med all hjälp jag fick och även priset😁

Rachelle A gillar detta
Myna G
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Det här är den bästa flyttfirman jag har varit med, utan tvekan kan jag rekommendera flyttgubbarna .

Frihet Ä
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Jag är en väldigt nöjd kund med flyttgubbarna för deras mycket bra arbete på både flytt och städ. Det gick så smidigt , killarna vara mycket försiktiga med våra möbler.

Emilie H
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Jag är väldigt nöjd, bra och i tid utfört jobb,trevlig och nogrann personal till ett bra pris

Morad H
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Vi var nöjda trevliga personaler bra pris Säkra på sig arbetet

Kristian Y
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Mycket bra flyttföretag, starka grabbar som bär och har struktur i sitt arbete. Dom är mycket effektiva i arbetet också.

Marcel L
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Jag är mycket nöjd med min upplevelse med flyttgubbarna . Billig , smidig , problemfri .

Steven  L
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Jag har anlitat denna firma på mycket kort varsel, dvs samma dag. De var mycket flexibla , inga skador på bohaget , mycket trevliga,

Albert  F
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Det var mycket bra val att anlita denna firma. Jag även användar de för vecko städning .

Jasmin H
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Jag känner att jag måste berätta om min upplevelse med att använda flyttgubbarna som flyttfirma , först jag var mycket nervös att anlita en flytt firma som måste transportera mina saker mer än 50 mil , men det gick mycket bra. Det är billig firma som håller ändå kvalitet .

Kristian O
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Mycket nöjd kund . Jag använd flyttgubbarna till min flytt och sedan till min mammas flytt som var mycket komplicerad med tinga saker som piano och annat , det gick mycket bra.

John M
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

På min flytt jag var tvungen att byta flytt datum 3 gånger och ändå var flyttgubbarna så flexibla och kunde andra tiden på så kort varsel . Mycket bra kvalitet på både flytt och städ

Camilla Harriet W
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Välj inte Flyttgubbarna om du vill ha en seriös flyttfirma! De saknar utbildning och kompetens, sugna på pengar och kräver mer om man har stora möbler!

ANNIKA MARIE K och Madeleine I gillar detta
Andreas P
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Korrupt jävla skit företag! för det första så tog dom 1000kr mer betalt för att en låda var tung... för det andra så betalade jag 7700kr för en flytt och Yoossef Hana (flyttgubbarna.nu) har ansökt om 7400kr i RUT avdrag, han tog betalt med kort maskin och jag frågade efter faktura och han sa att det inte går att få, men nu så fick jag papper hem att han fått RUT avdrag på 7400kr. Med andra ord så blåser han skattebetalarna och staten med rena bluff metoder. Det är sådana personer som denna som förstör för alla andra...

Anna E
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Kom flera timmar för sent, stackarna som flyttar verkar arbeta under slavliknande förhållanden utan paus, ej försiktiga med mina saker och repade väggar och möbler. Avråder dig starkt från att använda denna firma. Oseriös ägare som ej svarar på Mail vid klagomål.

Linda B
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Smidig och bra flytt, trevliga personal och rekommenderas starkt👍🏽

Jonas N
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Håller ej vad lovat. Rekommenderas INTE!

Siri M
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Jag fick hjälp med flytt av Flyttgubbarna. Processen innan, att få information om tjänsten, pris osv gick smidigt, även att boka dag/tid. På själva flyttdagen blev vi tyvärr inte helt nöjda. Flyttgubbarna var 20 minuter sena utan att höra av sig, vi fick lov att ringa för att kolla var dom var. Vi hade beställt paketet med att tre personer skulle flytta åt oss, men fick bilden av att det enbart var två av dem som faktiskt bar och den tredje gjorde inget(?). Flytten gick ändå snabbt så det är väl inget större problem mest...

ANDREA B
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Under all kritik. Rekommenderas ej.

Josef J
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Mycket smidig och snabb flytt. Tack Fady.

Julia H
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

De kom 3 timmar för sent! Idag ringde de upp mig för referenser! Jag sa att det var oerhört otrevligt att se två stycken papperslösa stackare slita så mycket! Kvinnan som ringde sa inte emot att de var papperslösa! Vi ville inte betala fullt pris eftersom de var tre timmar försenade! Det resulterade i att arbetsledaren tog alla pengarna och betalade ut en mycket liten summa kontant till de stackars "papperslösa". Vi betalade med swish! Jag har eftersökt kvitto, men inte fått något! Något rot-avdrag är ej registrerat hos...

Anna E gillar detta
Jennifer  Y
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Jag använde mig av flyttfirman flyttgubbarna och är mycket nöjd med hjälpen jag fick. Denna firma kan jag rekommendera starkt👍🏽

Eva S
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Mycket trevliga killar som var effektiva, alla våra saker kom till den nya lägenheten välbehållna. de var flexibla med att byta tiden när vi var tvungna att börja tidigare än planerat, så ringde jag för att fråga om de kunde komma två timmar tidigare än planerat, de ringde tillbaka efter fem minuter och kom efter 20 minuter, mycket tacksam för det. de hjälpte även till med nedmonteringen av taklamporna. Smidigt att man kan betala med Swich, jag kan verkligen starkt rekommendera denna firma.

Eva S gillar detta
Cristopher H
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

ANLITA INTE FLYTTGUBBARNA!! De 3 männen som hjälpte oss med flytten var nonchalanta och väldigt vårdslösa med bohaget som flyttades. Hana Mansour som äger "företaget" är en korrupt man utan någon som helst etik och moral.

Anna E och Julia H gillar detta
Sofie A
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Vi anlitade denna flyttfirma den 26/2 2016 för en flytt. Dom kom 2 timmar för tidigt och vi satt och skrev kontrakt på nya lägenheten och var inte ens i närheten av hemmet, så vi fick stressa hem för att de ringde ca 3 gånger för att de ville komma in och börja flytta. Det var trevliga killar, dock ingen som egentligen verkade ha flyttat så mycket tidigare och det var också väldigt svårt att kommunicera med dem då ingen av dem kunde prata så bra svenska. De var snabba med att få in allt i bilen och ville sen snabbt iväg...

Anna E gillar detta
Ellen D
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

Trevligt bemötande och väldigt snabba och professionella.

Kristina M
Skrev om IKLJ Flyttgubbarna

I en akut situation hjälpte dessa killar mig att flytta 20 mil bort fast de hade ledig dag och jag fick åka med i bilen. Gick smidigt, snabbt och de var mycket trevliga. Alla grejer var välbehållna och priset var verkligen värt det jobb de la ner. Kan varmt rekommendera att anlita dessa killar! Har inget att klaga på. De får bästa betyg av mig!