Flyttgubbarna

Östbergatorget 1, 125 73 Älvsjö — Visa karta

Många tror att en flytt alltid är tung och krånglig. Vi på Flyttgubbarna tycker inte det behöver vara så. Anlita oss för en snabb och smärtfri flytt!

Vi har lång erfarenhet i branschen och ser till att dina ägodelar säkert och snabbt flyttas från A till B. Förutom flytthjälp erbjuder vi även godkänd flyttstädning och andra transporter. Allt för att göra din flytt så smidig som möjligt. När du anlitar oss kan du vara säker på att vi levererar det vi lovar, och att vi kommer på angiven tid.

Vi har konkurrenskraftiga priser och tar vårt arbete på största allvar. Kontakta oss för en offert på din flytt!

Läs vad 14 kunder tycker om Flyttgubbarna

• Jonas N
    Jonas N skrev om Flyttgubbarna
    Håller ej vad lovat. Rekommenderas INTE!
  • Siri M
    Siri M skrev om Flyttgubbarna
    Jag fick hjälp med flytt av Flyttgubbarna. Processen innan, att få information om tjänsten, pris osv gick smidigt, även att boka dag/tid. På själva flyttdagen blev vi tyvärr inte helt nöjda. Flyttgubbarna var 20 minuter sena utan att höra av sig, vi fick lov att ringa för att kolla var dom var. Vi hade beställt paketet med att tre personer skulle flytta åt oss, men fick bilden av att det enbart var två av dem som faktiskt bar och den tredje gjorde inget(?). Flytten gick ändå snabbt så det är väl inget större problem mest lite underligt.
    I nya lägenheten var de inte så försiktiga när de bar in möbler utan när de bar in exempelvis sängen blev det märken i våra nymålade lister. Det var inte så roligt, men med tanke på priset går det eventuellt att bortse från det. Överlag kändes de inte särskilt försiktiga med flyttlådor osv. Jag har tidigare anlitat andra firmor vid flytt och då har jag fått ett bättre intryck.
  • Andrea B
    Andrea B skrev om Flyttgubbarna
    Under all kritik. Rekommenderas ej.
  • Josef J
    Josef J skrev om Flyttgubbarna
    Mycket smidig och snabb flytt. Tack Fady.
  • Julia H
    Julia H skrev om Flyttgubbarna
    De kom 3 timmar för sent! Idag ringde de upp mig för referenser!
    Jag sa att det var oerhört otrevligt att se två stycken papperslösa stackare slita så mycket! Kvinnan som ringde sa inte emot att de var papperslösa! Vi ville inte betala fullt pris eftersom de var tre timmar försenade! Det resulterade i att arbetsledaren tog alla pengarna och betalade ut en mycket liten summa kontant till de stackars "papperslösa". Vi betalade med swish! Jag har eftersökt kvitto, men inte fått något! Något rot-avdrag är ej registrerat hos skatteverket!
    Detta är ett korrupt bolag som utnyttjar personer att arbeta hos dem med mycket låg lön! Stödjer du slavhandel, vill vara osäker om ditt bohag blir flyttat och inte få något kvitto, så rekommenderar jag starkt att du anlitar detta bolag!

Julia
  • Jennifer  Y
    Jennifer Y skrev om Flyttgubbarna
    Jag använde mig av flyttfirman flyttgubbarna och är mycket nöjd med hjälpen jag fick. Denna firma kan jag rekommendera starkt👍🏽
  • Eva S
    Eva S skrev om Flyttgubbarna
    Mycket trevliga killar som var effektiva, alla våra saker kom till den nya lägenheten välbehållna. de var flexibla med att byta tiden när vi var tvungna att börja tidigare än planerat, så ringde jag för att fråga om de kunde komma två timmar tidigare än planerat, de ringde tillbaka efter fem minuter och kom efter 20 minuter, mycket tacksam för det. de hjälpte även till med nedmonteringen av taklamporna.
    Smidigt att man kan betala med Swich, jag kan verkligen starkt rekommendera denna firma.
    Eva S gillar detta
  • Cristopher H
    Cristopher H skrev om Flyttgubbarna
    ANLITA INTE FLYTTGUBBARNA!!

De 3 männen som hjälpte oss med flytten var nonchalanta och väldigt vårdslösa med bohaget som flyttades. Hana Mansour som äger "företaget" är en korrupt man utan någon som helst etik och moral.
    Julia H gillar detta
  • Sofie A
    Sofie A skrev om Flyttgubbarna
    Vi anlitade denna flyttfirma den 26/2 2016 för en flytt. Dom kom 2 timmar för tidigt och vi satt och skrev kontrakt på nya lägenheten och var inte ens i närheten av hemmet, så vi fick stressa hem för att de ringde ca 3 gånger för att de ville komma in och börja flytta.
    Det var trevliga killar, dock ingen som egentligen verkade ha flyttat så mycket tidigare och det var också väldigt svårt att kommunicera med dem då ingen av dem kunde prata så bra svenska.
    De var snabba med att få in allt i bilen och ville sen snabbt iväg till den nya bostaden för att tömma bilen.
    De var väldigt slarviga och ställde stolar för hissen som sen gick igen och repade stolarna rejält. Men det stora problemet började när dem skulle in med vår soffa, jag som var gravid då kunde inte hjälpa till och var i lägenheten för att ta emot alla grejer tillsammans med min svärmor. Min sambo var i gamla lägenheten för att öppna till städaren.
    De hade inga verktyg eller egentlig plan för hur de skulle få in soffan utan vi hör hur dem låter i trappuppgången, trotts att det fanns hiss. Jag och min svärmor går ner för att kolla hur det går och då ser vi hur dem forcerar in soffan i trappuppgången så den kilas fast, de drar och rycker tills den lossnar och gör rejäla märken i vägg, lampa och var nära att krossa ett fönster i det nybyggda huset. Jag skriker åt dem att sluta och att de måste ju skruva isär soffan och ta den del för del, de vill inte lyssna utan forsätter att trycka igenom den i trapphuset. Soffan var aldrig sig lik efter det men det var inte det värsta. När de väl fått upp soffan vill vi bara att dem ska åka därifrån innan något mer går sönder, så vi betalar och låter dem åka.
    När vi sen kollar igenom trapphuset för att se vilka skador som blivit så ser vi hur dom repat en grannes dörr , rejält. Det är fortfarande, juni 2017 en tvist och vi är påväg med detta till tingsrätten. Skulle aldrig anlita denna flyttfirma och tyvärr känns det som föregående har skrivit väldigt oseriöst, men det första bemötande var bra och hemsidan ser seriös ut. Men varnar verkligen för denna flyttfirma!!!!!!!
  • Ellen D
    Ellen D skrev om Flyttgubbarna
    Trevligt bemötande och väldigt snabba och professionella.
  • Kristina M
    Kristina M skrev om Flyttgubbarna
    I en akut situation hjälpte dessa killar mig att flytta 20 mil bort fast de hade ledig dag och jag fick åka med i bilen. Gick smidigt, snabbt och de var mycket trevliga. Alla grejer var välbehållna och priset var verkligen värt det jobb de la ner. Kan varmt rekommendera att anlita dessa killar! Har inget att klaga på. De får bästa betyg av mig!
  • Charlotte J
    Charlotte J skrev om Flyttgubbarna
    Kom I tid job jobbade på snabbt och va rädd om mina grejer. Prisvärt!
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Flyttgubbarna
    Flyttbilen kom 45 min sent. Flyttgubbarna var okej, men glömde tavla och solstol på balkongen. Städningen kom en dag försent vilket ställde till mycket besvär. Skulle inte rekommendera flyttgubbarna.
  • Martin L
    Martin L skrev om Flyttgubbarna
    En släkting till mig råkade också anlita denna firma. Det märks att de "flyttgubbar" som skickas ut på uppdragen aldrig tidigare arbetat med flytt. Jag har själv varit flyttgubbe i yngre dagar så jag vet mycket väl hur en riktig flyttgubbe ser ut och hur man arbetar.
    En av de tre killarna som kom gjorde ett någorlunda ok arbete. Problemet i dessa fall är ofta ägare eller arbetsledare som egentligen bara är ute efter att tjäna snabba pengar och egentligen skiter i ansvaret som dessa bör äga.
    Min teori är att ägaren (Yoossef, Hana Manssour Moloka) av bolaget tar hit människor från andra länder för att de är billig arbetskraft och för att på så vis göra så stor vinst som möjligt. Dock så blir ju kvaliteten på uppdraget därefter. Ägaren av firman var omöjlig att prata med efter den totalt misslyckade flytten. Känns som att det endast vore tur om denna firma har försäkring eller ens trafiktillstånd.

Jag kan STARKT AVRÅDA ALLA ATT INTE anlita denna bluff-och-båg-firma. Vänd er istället till en etablerad flyttfirma om ni vill slippa krångel och huvudvärk. Det blir oftast billigare i slutändan också även fast dessa skojarföretag kanske har en billigare timtaxa.

Östbergatorget 1, 125 73 Älvsjö