Flyttgubbarna

Flyttgubbarna

flyttgubbarna.se
  • Badge2022
3.9

Välkommen till Flyttgubbarna! Boka din flytthjälp och flyttstädning med Flyttgubbarna! Vi finns för både företag och privatpersoner i Stockholm & Göteborg. Vi strävar alltid efter 100 % nöjda kunder, därför får du en hel veckas nöjd kund-garanti på vår flyttstädning för att du känna dig trygg med oss! Vi erbjuder helhetslösningar...

528 omdömen om Flyttgubbarna

Sedan starten hos Reco 2020

Erik gustav bonde W
Skrev om Flyttgubbarna

Väldigt dålig städning. Under all kritik. Kan absolut inte rekommendera denna firma. Du måste betala i förskott, är man inte nöjd kan man alltid reklamera. Mycket konstigt sätt enligt alla jag berättat detta för, första kommentaren var: du har väl inte betalat? Tyvärr var det kravet, betala senast inom en timme annars gör vi inte jobbet klart. I princip som ett hot. Dessutom kom vi överens med städfirman och städarna att vi kommer och låser och städarna skulle höra av sig minst en timme innan de var klara. ...

Svar från Flyttgubbarna

Hej Erik, Vi beklagar djupt den dåliga upplevelsen och de bristfälliga resultaten. Vi tar detta på stort allvar och kommer att omedelbart undersöka och åtgärda alla klagomål. Vår kundtjänst är tillgänglig för att diskutera kompensation och åtgärder för att rätta till situationen. Tack för att du delade din feedback med oss.

Ann-britt H
Skrev om Flyttgubbarna

Väldigt trevliga att ha att göra med och flytten gick fort och smidigt. Rekommenderar er gärna till andra

Svar från Flyttgubbarna

Tack så mycket för din uppskattande recension! Vi är glada att höra att du fann vår personal trevlig att ha att göra med och att din flytt gick smidigt och snabbt. Att göra våra kunder nöjda är vår främsta prioritet, och det är fantastiskt att höra att du är så nöjd med våra tjänster att du gärna rekommenderar oss till andra. Vi uppskattar verkligen din rekommendation och ser fram emot att fortsätta leverera utmärkt service till både dig och våra framtida kunder. Tack igen för att du valde oss för din flytt!

Cheng C
Skrev om Flyttgubbarna

Det var en väldig bra bemötning med kundservice men det hande hänt förseningar på flyttningstider samt betalningstid.

Svar från Flyttgubbarna

Tack så mycket för din ärliga feedback. Vi beklagar djupt för eventuella förseningar både när det gäller flyttningstider och betalningstider. Vi förstår att detta kan vara besvärligt och vi strävar alltid efter att förbättra vår service och göra processen så smidig som möjligt för våra kunder. Vi kommer att vidta åtgärder för att förbättra vår planering och kommunikation för att undvika liknande situationer i framtiden. Tack för din förståelse och för att du tog dig tid att dela din feedback med oss.

Robert N
Skrev om Flyttgubbarna

Bokningen gick bra. De som kom och flyttade var trevliga, effektiva och slet på. Något förvirrande faktura sedan där inte alla poster var enkla att förstå vad de avsåg.

Svar från Flyttgubbarna

Tack så mycket för din recension och för att du valde våra tjänster för din flytt! Vi är glada att höra att bokningen gick smidigt och att våra medarbetare var trevliga, effektiva och arbetade hårt under flytten. Vi beklagar förvirringen angående fakturan. Vi ska se över detta och försöka göra våra fakturor tydligare för framtida kunder. Om du har några frågor eller behöver förtydliganden angående fakturan är du välkommen att kontakta oss. Tack igen för din feedback och för att du valde oss för din flytt!

First-Name L
Skrev om Flyttgubbarna

De bar trevliga ocj effektiva. Det vsr en mycket tung bäddsoffs som de lyckades ta ut trots trång bärväg

Svar från Flyttgubbarna

Tack så mycket för din feedback! Vi är glada att höra att du uppskattade vår service och att vi kunde hjälpa dig med att bära den tunga bäddsoffan även på en trång bärväg. Vi strävar alltid efter att vara både trevliga och effektiva för att göra kundupplevelsen så bra som möjligt. Om du har några ytterligare frågor eller behöver hjälp i framtiden är du välkommen att kontakta oss. Tack igen för att du valde oss!

Elias L
Skrev om Flyttgubbarna

På tid och enligt överenskommelse

Svar från Flyttgubbarna

Hej Elias, Det glädjer oss på flyttgubbarna att din tjänst uppfyllde dina förväntningar. Vi ser fram emot att kunna erbjuda dig den hjälp du behöver i framtiden.

Braingain E
Skrev om Flyttgubbarna

Snabbt och smidigt! Bra och professionellt bemötande, tydligt intresserade av att hjälpa mig som kund att genomföra flytten utan besvär.

Svar från Flyttgubbarna

Tack för din feedback! Vi är glada att höra att du upplevde vår service som snabb, smidig och professionell. Vårt främsta mål är alltid att göra våra kunder nöjda och underlätta för dem under hela processen. Om du har några fler frågor eller behöver ytterligare hjälp är du välkommen att höra av dig till oss när som helst. Vi ser fram emot att fortsätta att vara till tjänst för dig!

Pippi Åsa S
Skrev om Flyttgubbarna

Vid flytt måste man betala i förskott i sista minuten en summa som dom bestämt med löftet att du får tillbaka om slutsumman är lägre, stämmer inte trots upprepad kontakt med ekonomi och en slutfaktura som var på drygt 1000 kr lägre mot vad jag betalat. Trevliga flyttgubbar, kunde dock varken engelska eller svenska?? Kom 1,5 timmar för sent vilket gjorde att jag själv fick hjälpa till att bära då vi hade en viss tid att förhålla oss till då jag flyttade in i en nyproduktion och hissen var bokad för mig endast ett visst antal...

Svar från Flyttgubbarna

Hej, Vi vill meddela att varumärket Flyttgubbarna nyligen har förvärvats av ett nytt moderbolag. Vi är medvetna om att kvaliteten på våra tjänster har varit otillfredsställande under den tid då varumärket var under tidigare ägandeskap. Tack för att du delar din erfarenhet med oss. Vi beklagar djupt det som hänt och tar dina kommentarer på stort allvar. Vi strävar alltid efter att leverera högkvalitativa tjänster och det är beklagligt att du inte upplevde detta med oss. Vi kommer att undersöka ditt ärende noggrant och vidta...

Therese W
Skrev om Flyttgubbarna

Kom två timmar senare än bestämt ! Hade sönder två byråer för mig. Reklamerat detta men inte fått någon respons! Så otrevliga när man ringer dem

Svar från Flyttgubbarna

Hej, Tack för att du delar din erfarenhet med oss. Vi beklagar djupt det som hänt och tar dina kommentarer på stort allvar. Vi strävar alltid efter att leverera högkvalitativa tjänster och det är beklagligt att du inte upplevde detta med oss. Vi kommer att undersöka ditt ärende noggrant och vidta lämpliga åtgärder för att rätta till situationen. Vi tackar för din feedback och försäkrar dig om att vi kommer att göra vårt bästa för att förbättra våra tjänster framöver.

Tove F
Skrev om Flyttgubbarna

VARNING! Riktigt blufföretag! Vi anlitade dem till både flyttstäd och flytt. Har flyttat flertalet gånger och anlitat andra firmor för både flytt och städ och aldrig varit i närheten av så uselt genomfört arbete som denna gången. Inför för flytten blev vi mer eller mindre mailbombade och nedringda om att vi omgående va tvungen att förskottsbetala för att de skulle kunna genomföra flytten samt städningen. Mitt under flytten hörde de av sig på nytt och sa att de skulle bli dyrare än vad de sagt från början och att vi va...

Svar från Flyttgubbarna

Tack för att du delar din erfarenhet med oss. Vi beklagar djupt det som hänt och tar dina kommentarer på stort allvar. Vi strävar alltid efter att leverera högkvalitativa tjänster och det är beklagligt att du inte upplevde detta med oss. Vi kommer att undersöka ditt ärende noggrant och vidta lämpliga åtgärder för att rätta till situationen internt.Vi tackar för din feedback och försäkrar dig om att vi kommer att göra vårt bästa för att förbättra våra tjänster framöver. Vänliga hälsningar Flyttgubbarna

Jan W
Skrev om Flyttgubbarna

Detta kan vara ett av de värsta företag jag mött- möbler och kartonger skulle packas och köras samma dag MEN du hann inte och ville inte köra över säng och det nödvändiga först sedan vill dom ha mer betalt för lagring - det tar 3 dagar innan sakerna kommer. Det är helt sjukt vilket skitföretag.

Svar från Flyttgubbarna

Hej, Vi är ledsna för det besvär du har upplevt. Vi tar ditt klagomål på stort allvar och kommer att undersöka det närmare för att förbättra vår service. Tack för att du tar dig tid att dela din feedback med oss.

Ann-Britt M
Skrev om Flyttgubbarna

Har precis fått min flytt inställd av Er, 2 dgr innan flytt, allmän panik. Helt oacceptabelt gjort av Er. Sitter här mitt i natten försöker få tag i en SERIÖS firma som kan hjälpa mig med det snaraste. Har läst nu att ni ställt in med kort varsel, flera gånger, synd att jag inte läste det innan jag bokade. Jag beställde allt packning, flytt och städning. Er kommer jag aldrig rekommendera till någon.

Svar från Flyttgubbarna

Hej, vi förstår din frustration och beklagar djupt de besvär du har upplevt i samband med bokning av vår tjänst. Vi tackar för din feedback och försäkrar dig om att vi kommer att göra vårt bästa för att förbättra våra tjänster framöver.

Linn-Marie A
Skrev om Flyttgubbarna

Precis som alla andra skriver - varning på detta företag. Fantasifakturor. Tiden ändras dagen innan och sen igen - samma dag som flytten. Står i min offert att jag ville ha hjälp med packning, det hade killarna som kom inte fått information om (trots att det som sagt står i offerten och jag ringt företaget om detta för att få det bekräftat muntligt). De tar också betalt för körtiden till kontoret som inte framgick. Flyttkillarna duktiga med förutsättningarna de fått tex. alldeles för liten bil, hade varit bra att veta...

Svar från Flyttgubbarna

Tack för din feedback. Vi beklagar djupt den upplevelse du hade med vår tjänst. Vi tar dina kommentarer på största allvar och kommer att utreda detta internt för att förbättra våra processer och säkerställa att liknande situationer inte upprepas i framtiden. Vänligen kontakta oss för att lösa eventuella problem så att du blir nöjd med utfallet. Tack för att du tog dig tid att dela din erfarenhet med oss.

Petra E
Skrev om Flyttgubbarna

REKOMMENDERAR EJ! 10 minuters jobb att bära en byrå på 59 kg landade på 1800 kr efter Rut avdrag. Långt ifrån den prisbild som hade diskuterats över telefon och noll intresse av att justera fakturan.

Svar från Flyttgubbarna

Hej Vi beklagar att tjänsten inte var det du förväntade dig, vi på flyttgubbarna försöker alltid att leverera högkvalitativa tjänster och det är beklagligt att du inte upplevde detta med oss.

Annika H
Skrev om Flyttgubbarna

VARNING! kom inte i tid varken till upphämtningsplats eller avlämningsplats, har massa dolda kostnader och är nästan dubbelt så dyra som konsumenterna! Skriver ni på deras kontrakt är ni ägda. Tog betalt för fem mils körning istället för två. Otrevliga när man ifrågasätter fakturan och svarar inte. Fakturan ska betalas samma dag som du får den annars blir det 8% dröjsmålsränta. Dvs, du kan inte ifrågasätta fakturan utan dröjsmålsränta! SKURKAR & SKOJARE

Svar från Flyttgubbarna

Tack för att du kontaktade Flyttgubbarna. Vi beklagar de besvär du har upplevt i samband med bokningen av din tjänst. Vänligen kontakta vår reklamationsavdelning för att reda ut de besvär du beskriver. Din feedback är viktig för oss och hjälper oss att förbättra våra tjänster. Tack för ditt tålamod och förståelse.

Amanda N
Skrev om Flyttgubbarna

Otroligt dålig, ångrar verkligen att jag valde detta företag för min flytt. ALLT strulade. Satt och väntade på dem hela flyttdagen (de skulle dyka upp mellan 9-11 enligt smset dagarna innan), först 18:30 dök de upp. Ingen kompensation och faktura som inte stämmer överens med offerten. Deras bortförklaring var ”det är inte vårt fel” för att det först var fel i systemet och sen gick bilen sönder. Och? Hela affärsidén är ju att ha bil och folk tillgängliga, att det då inte ska gå att lösa om en av bilarna havererar är väldigt...

Svar från Flyttgubbarna

Vi är djupt ledsna för den besvärliga upplevelsen du hade med din flytt. Vi inser att förseningar och oförutsedda händelser kan vara mycket frustrerande, och vi tar ditt klagomål på största allvar. Vi ska utvärdera våra processer för att förbättra vår service och undvika liknande problem i framtiden. Vi beklagar verkligen att vi inte levde upp till dina förväntningar och vi förstår din besvikelse. Tack för att du delade din feedback med oss, det hjälper oss att bli bättre.

Annika H
Skrev om Flyttgubbarna

MARDRÖMSFLYTT! Vi hade bokat flytt på lördag, städning på söndag med annat företag och tillträdet var kl. 11 på måndagen. Flytten var inte färdig kl. 11 på måndagen. Besked att de skulle bli sena fick vi först kl. 14.00 dagen för flytten när varenda pinal var packad. Till slut kunde de lösa flytt av sängar och täcken på lördagkvällen. Resten av flyttlasset skulle köras på söndagen. Det blev tyvärr inte så utan till vår förfäran upptäcker vi tidigt måndag morgon att flera möbler lämnats kvar. Företaget tar inget ansvar utan...

Svar från Flyttgubbarna

Vi förstår er frustration och beklagar verkligen den otillfredsställande upplevelsen. Vi tar detta på största allvar och undersöker omedelbart vad som gick fel i er flyttprocess. Vi är medvetna om att tidsramar är avgörande och vi ber om ursäkt för eventuella förseningar som uppstått. Vi strävar alltid efter att tillhandahålla en högkvalitativ service och kommer att vidta åtgärder för att förbättra vår kommunikation och hantering av underentreprenörer. Vi är öppna för att diskutera eventuell kompensation för de besvär ni...

Gabriella S
Skrev om Flyttgubbarna

Otroligt missnöjd! Nya huset fick skador och saker blev kantstötta! Tog inget ansvar över huvud taget! Varnar precis alla för att använda deras tjänster!!! Av 5 möjliga skitkorvar får flyttgubbarna full pott!!! 💩💩💩💩💩

Svar från Flyttgubbarna

Tack för att du delar din erfarenhet med oss. Vi beklagar djupt det som hänt och tar dina kommentarer på stort allvar. Vi strävar alltid efter att leverera högkvalitativa tjänster och det är beklagligt att du inte upplevde detta med oss. Vi tackar för din feedback och försäkrar dig om att vi kommer att göra vårt bästa för att förbättra våra tjänster framöver.

Jerm Dimas R
Skrev om Flyttgubbarna

Jätte dåligt och oseriöst företag!!!!

Svar från Flyttgubbarna

Hej Jerm, Tråkigt att höra att detta är resultatet av upplevelsen du haft med Flyttgubbarna.

Elina I
Skrev om Flyttgubbarna

Fruktansvärt, sjukt dålig service, en estimering av tid som gick från att först vara 2 timmar till att jag fick 10 timmar på fakturan, saker gick sönder, vi fick själva hjälpa till att bära ut mina lådor ur lägenheten. Jättedåligt bemötande vid försök av kontakt. Välj aldrig dessa.

Svar från Flyttgubbarna

Tack för att du delar din erfarenhet med oss. Vi beklagar djupt det som hänt och tar dina kommentarer på stort allvar. Vi strävar alltid efter att leverera högkvalitativa tjänster och det är beklagligt att du inte upplevde detta med oss. Vi kommer att undersöka ditt ärende noggrant och vidta lämpliga åtgärder för att rätta till situationen internt. Vi tackar för din feedback och försäkrar dig om att vi kommer att göra vårt bästa för att förbättra våra tjänster framöver.

Cecilia Alexandra H
Skrev om Flyttgubbarna

Otroligt proffsig och kommunikativ bra flyttfirma! Väldigt nöjd med flytthjälpen, så tillmötesgående och trevliga. Supersnabba på att svara.

Svar från Flyttgubbarna

Tack så mycket för dina vänliga ord! Vi är glada att höra att du var nöjd med vår service och att du upplevde vår personal som professionell, kommunikativ och trevlig. Det är vår målsättning att göra flytten så smidig och stressfri som möjligt för våra kunder, och vi är glada att vi kunde uppfylla dina förväntningar. Om du någonsin behöver våra tjänster igen eller har några frågor, tveka inte att kontakta oss. Vi ser fram emot att kunna hjälpa dig igen i framtiden!

Olle A
Skrev om Flyttgubbarna

De var snabba, effektiva och trevliga. Jag fick åka med dom till nya lägenheten.

Svar från Flyttgubbarna

Det gläder oss att höra att du uppskattade vår service. Att du fick åka med oss till din nya lägenhet är en del av vår strävan att göra flytten så bekväm och smidig som möjligt för dig som kund. Vi är glada att vi kunde bidra till en positiv upplevelse under hela flytten. Tack för att du valde oss för din flytt, och tveka inte att kontakta oss om du behöver hjälp i framtiden eller har några frågor.

Anton S
Skrev om Flyttgubbarna

Läs andras recensioner. Jag blev tvungen att betala RUT-avdraget då de inte var flyttgubbarna som begärt det utan deras verkliga namn WP collective. Jag har lärt mig att vara lite mer aktsam innan jag anlitar företag. Det jag inte fattar är varför de fortfarande sitter och svarar på recensioner fastän alla deras företag har förlorat f-skattsedeln. Får se om det blir stämning, men helt klart konsumentverket. Skatteverket har full koll på dem ser det ut som.

Jan E
Skrev om Flyttgubbarna

Sämsta tänkbara. Mer ett bedrägeri än en firma. De kommer inte i tid, de behåller sedan några dyrbara föremål, skickar en ny offert på en ockersumma som de sedan kräver för att lämna ut dina tillhörigheter.

Svar från Flyttgubbarna

Vi är djupt ledsna att höra om din negativa upplevelse. Vi tar alla klagomål på stort allvar och vi ber om ursäkt för de bekymmer du har haft. Vi kommer att utreda detta omedelbart för att förbättra våra tjänster och förebygga liknande situationer i framtiden. Tack för att du delade din feedback med oss.

Zandra Maria O
Skrev om Flyttgubbarna

Jag skulle låna flyttlådor av flyttgubbarna.se när jag ska hämta dem finns det inga lådor för dem har problem med sin samarbets partner. Jag fick åka och köpa flyttlådor. Kundservice var otrevliga. Dem sa ett pris vad det skulle gå på när jag bokade flytten ,när fakturan kom va den på det dubbla och skulle betalas omgående.

Svar från Flyttgubbarna

Jag beklagar verkligen det besvärliga du har upplevt med vår tjänst. Vi inser vikten av tillförlitlighet och klar kommunikation. Vi kommer att undersöka detta närmare och vidta åtgärder för att förbättra vårt samarbete med partners samt se över vår prissättningsprocess för att undvika sådana missförstånd i framtiden. Tack för din feedback och för att du tog dig tid att dela din erfarenhet med oss.

Alba S
Skrev om Flyttgubbarna

Det absolut sämsta jag någonsin varit med om. Hade bokat flytt för den 3/1. Fredagen innan vid 19:00 får jag ett sms att en förskottsbetalning behöver ske innan nästa dag för att min kreditvärdighet är låg (vilket inte stämde heller). Jag förskottsbetalade och sedan kvällen innan kl 21.30 ringer dom och säger att de inte har personal till dagen efter. Med denna dåliga framförhållning och att jag behövde flytta inom en viss tidsram gjorde att vi behövde avboka och jag skulle bli återbetalad. Nu har det gått över 1,5 månad...

Svar från Flyttgubbarna

Vi beklagar verkligen den besvärliga situationen du har upplevt. Vi tar ditt klagomål på största allvar och vi inser att vår hantering av din flytt inte motsvarade dina förväntningar eller vår egen standard. Vi beklagar för den förseningen av återbetalningen och för den otillräckliga kommunikationen. Vi strävar alltid efter att förbättra vår service och din feedback är viktig för oss. Vi kommer att vidta åtgärder för att säkerställa att detta inte upprepas i framtiden och kommer att hantera din återbetalning omedelbart. Tack för att du tog dig tid att dela din upplevelse med oss.

Daniel H
Skrev om Flyttgubbarna

VARNING Oseriöst företag. Över en månad har det tagit att få kontakt med dom ang vår mardrömsflytt. 4h sen flytt och dom ger ingen information om detta. Flyttbilen kommer helt insnöad och alla filtarna var blöta. Personalen kunde inte svenska. Personalen kastade bara ut allting i porten och åkte iväg utan att säga något och kom aldrig mer tillbaka. Tog dubbelt så långt tid som dom sa att det skulle ta även fast dom hade ett detaljerat formulär med allt som skulle flyttas. Har en nöjd kund garanti som går ut efter 7 dagar...

Svar från Flyttgubbarna

Hej, vi beklagar djupt den upplevelse du haft med vår service. Vi tar ditt klagomål på största allvar och kommer att utreda situationen noggrant för att förbättra vår service och undvika liknande incidenter i framtiden. Tack för din feedback.

Maria Q
Skrev om Flyttgubbarna

Verkligen nöjd, alla var lugna och varsamma. Inte en enda pryl gick sönder. Rekommenderas!

Svar från Flyttgubbarna

Hej Maria, Tack så mycket för dina vänliga ord och för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse. Vi är otroligt glada att du är nöjd med vår service och att allt gick smidigt och varsamt till. Det är vår största prioritet att se till att våra kunder är nöjda och vi är glada att vi kunde uppfylla dina förväntningar. Dina rekommendationer betyder mycket för oss. Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen i framtiden. Tveka inte att kontakta oss om du behöver något mer. Varma hälsningar, Flyttgubbarna

Wilhelm L
Skrev om Flyttgubbarna

Ägarna Work Performance Sweden AB gick i konkurs 2024-01-18. Flyttgubbarna AB gick i konkurs 2021.. Avregistrerad för F-skatt. Ej aktiv i momsregistret. Tyvärr framstår firman som väldigt seriös. När vi jämförde företag som utför flyttstädning jämförde vi flera olika. Tyvärr kollade vi bara på ''antal stjärnor'' (4.5/5) och läste inte vad recensionerna innehöll. I efterhand är det solklart att de enda bra recensionerna dom fått är från företaget och deras egna medarbetare. Vi blev väldigt besvikna av flyttstädet. Väldigt...

Svar från Flyttgubbarna

Vi vill meddela att varumärket Flyttgubbarna nyligen har förvärvats av ett nytt moderbolag. Vi är medvetna om att kvaliteten på utförandet av tjänsterna har varit otillfredsställande under den tid då varumärket var under tidigare ägandeskap. Vi ser nu fram emot en nystart och uppskattar att du delar din erfarenhet med oss. Vi tar dina klagomål på största allvar och åtar oss att hantera dem internt så snabbt och effektivt som möjligt. Din feedback är av yttersta vikt för oss och hjälper oss att förbättra våra tjänster. Vi tackar för ditt tålamod och förståelse under denna övergångsperiod.

Thomas E
Skrev om Flyttgubbarna

Väldigt trevliga killar som bar ner varmvattenberedaren ner i källaren. Mycket positivt.

Svar från Flyttgubbarna

Hej Thomas, Tack så mycket för din positiva feedback. Det gläder oss verkligen att höra att du var nöjd med vår personal och tjänst. Vi strävar alltid efter att ge bästa möjliga service och din uppskattning betyder mycket för oss. Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen i framtiden, oavsett vad du kan behöva. Tveka inte att kontakta oss om det finns något mer vi kan assistera med, vare sig det är att bära ner en annan varmvattenberedare i källaren eller någon annan uppgift. Tack igen för att du valde vår tjänst och vi...

Barbro W
Skrev om Flyttgubbarna

Fick en snabb tid, jobbet snabbt utfört och bra bemötande.

Svar från Flyttgubbarna

Hej Barbro, Tack för din positiva feedback. Vi uppskattar verkligen att höra att du blev nöjd med vår snabba service och vårt vänliga bemötande. Vi ser fram emot möjligheten att hjälpa dig igen i framtiden. Om du behöver någon hjälp, tveka inte att kontakta oss. Varmaste hälsningar, Flyttgubbarna

Johanna F
Skrev om Flyttgubbarna

Varning! Anlände sent, bilen för liten, flytten avbröts då flyttfirman meddelade att en av förarna behövde hem och sova för långdistansflyrt dagen därpå. Ett dygn senare är alla varor fortfarande inte framme. Ingen info ingen ursäkt. Helt oacceptabelt

Svar från Flyttgubbarna

Vi förstår och beklagar verkligen de olägenheter du har upplevt med vår flyttservice. Vi ska genast granska vår process för att förhindra att liknande situationer uppstår i framtiden. Tack för att du påpekar detta för oss.

Andy K
Skrev om Flyttgubbarna

Otroligt bra!. Vilket företag, vilka medarbetare! Behövde få hjälp med inbärning av ett kylskåp typ större. Var tvungen och flytta datum flera gångar pga av leveransstrul från butiken. Men det var ingen problem, flyttgubbarna löste det. Fick alltid trevlig och proffsig bemötande. Kommer definitivt bara använda dom i framtiden. Jag rekommendera FLYTTGUBBARNA starkt till alla !!!!!!! STORT TACK.

Svar från Flyttgubbarna

Hej Andy, Tack så mycket för dina vänliga ord! Vi är oerhört glada att höra att du är nöjd med vår service och att vi kunde hjälpa till med inbärningen av ditt kylskåp trots leveransstrulet. Vårt team strävar alltid efter att vara flexibla och tillmötesgående för att möta våra kunders behov, och det glädjer oss att vi kunde uppfylla dina förväntningar. Vi ser fram emot att hjälpa dig med eventuella framtida flyttbehov och uppskattar verkligen din rekommendation till andra. Återigen, stort tack för ditt beröm och för...

Andrea L
Skrev om Flyttgubbarna

OBS! Det här är tyvärr ett stort bluff-företag som satt i system att lura folk på pengar och tid. Deras recensioner som ger 5+ är fake! En familjemedlem till mig höll på att bli ruinerad innan han tog hjälp av jurister som hjälpte honom att bestrida fakturan och få rättsligt stöd. Alla som haft med dessa att göra måste polisanmäla samt anmäla till konsumentverket. Ingen i kundtjänsten kommer hjälpa dig heller - alla är med på bluffen. Vad du än gör - anlita aldrig detta företag till någonting!

Svar från Flyttgubbarna

Hej Andrea, Tack för att du tog dig tid att lämna feedback. Vi beklagar verkligen om du eller någon du känner har haft en negativ upplevelse med vårt företag. På Flyttgubbarna strävar vi alltid efter att erbjuda en service av högsta kvalitet och professionalism, och att höra att vi inte har levt upp till dessa förväntningar är mycket oroande för oss. Vi vill tydligt förmedla att vi inte är ett bluffföretag, tvärtom har vi över 2000 kunder varje månad. Vi tar dina anklagelser mycket allvarligt och vill försäkra dig om...

Simon H
Skrev om Flyttgubbarna

VARNING!!! Detta är en oerhört oseriös flyttfirma. Sköt på flyttdatum vid upprepade tillfällen. När deadline för min flytt kommit, så var jag tvungen att anlita en ny firma. Nu vägrar Flyttgubbarna att återbetala mig pga av "avbokning", trots att det var de som inte kunde genomföra flytten enligt avtal. Gör er själva en tjänst och anlita INTE denna ytterst oseriösa flyttfirma.

Svar från Flyttgubbarna

Hej, vi beklagar djupt den upplevelse du haft med vår flyttfirma. Vi tar detta klagomål på största allvar och kommer att utreda det omedelbart för att förbättra våra tjänster och processer. Vänligen kontakta oss direkt så vi kan diskutera en lämplig lösning för att kompensera dig för det inträffade.

Diana Beatrice J
Skrev om Flyttgubbarna

Om man kunde ge minus poäng skulle jag gjort det. De kom flera timmar försent. Pratade inte svenska. De kom med en för liten lastbil. Tog direkt sönder två lampor. Tog betalt för en extra gubbe för att kunna bli klara. Har lovat att betala tillbaka pengar för den extra gubben och de trasiga lamporna. Har väntat 2 månader. Nu fick jag mail om att det gjort ett ägarbyte och jag efter 2 månader ännu inte kan få tillbaka pengarna. Om man ringer kundtjänst säger de att de inte vet något. Spring åt andra hållet om ni någonsin tänkt att boka det här företaget!!!

Svar från Flyttgubbarna

Hej Diana, Tack för att du tog dig tiden att lämna en recension. Vi uppskattar all feedback vi får, då det hjälper oss att förbättra våra tjänster. Jag ber om ursäkt för de problem du upplevde under din flytt med oss. Först och främst vill jag uttrycka vår uppriktiga ledsamhet över att dina lampor kom till skada under flytten. Vi strävar efter att behandla alla våra kunders ägodelar med största omsorg och respekt, och vi beklagar verkligen att detta inte var fallet i ditt fall. Angående återbetalningen för de skadade...

Susie H
Skrev om Flyttgubbarna

Anlitade Flyttgubbarna i stockholm och hade skrivit exakt vad jag ville ha hjälp med. Tydligen når inte den infon deras underleverantörer för varken det första gänget killar, eller det andra, ville bära förrådskartongerna 4 trappor utan hiss. Även det tredje gänget två dagar senare gnällde, men gjorde till slut jobbet. Hade det här varit en lägenhetsflytt hade det ju varit katastrof att inte få jobbet utfört på den bestämda dagen. Nu var det bara förrådskartonger. Även den interna infon inom Flyttgubbarna är kass. Tex bestämde...

Svar från Flyttgubbarna

Hej, Vi vill meddela att varumärket Flyttgubbarna nyligen har förvärvats av ett nytt moderbolag. Vi är medvetna om att kvaliteten på våra tjänster har varit otillfredsställande under den tid då varumärket var under tidigare ägandeskap. Vi ser nu fram emot en nystart och uppskattar att du delar din erfarenhet med oss. Vi tar dina klagomål på största allvar och åtar oss att hantera dem internt så snabbt och effektivt som möjligt. Din feedback är av yttersta vikt för oss och hjälper oss att förbättra våra tjänster. Vi tackar för ditt tålamod och förståelse under denna övergångsperiod.

Johanna P
Skrev om Flyttgubbarna

👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

👍😊 Med varma hälsningar, Flyttgubbarna

Karin G
Skrev om Flyttgubbarna

Mycket serviceminded och bra killar som kom och hjälpte mig med min flytt. Det enda som var lite märkligt var faktureringen, där jag skulle betala typ innan tjänsten var utförd? Men det har inte flyttkillarna ngt att göra med.

Svar från Flyttgubbarna

Hej Karin, Det glädjer oss på flyttgubbarna att din tjänst uppfyllde dina förväntningar. Vi ser fram emot att kunna erbjuda dig den hjälp du behöver i framtiden.

Veronica H
Skrev om Flyttgubbarna

Väldigt nöjd från första samtalet till utförd tjänst. Enkel, smidigt och professionellt!

Svar från Flyttgubbarna

Hej Veronica, Tack så mycket för din positiva feedback! Vi är glada att du uppskattade vår service från början till slut. Vi strävar alltid efter att göra processen så enkel, smidig och professionell som möjligt för våra kunder. Vi ser fram emot att hjälpa dig igen i framtiden! Vänliga hälsningar, Flyttgubbarna

Nestor S
Skrev om Flyttgubbarna

En firma som ljuger och saftar på fakturan. Obildad personal och ingen som helst kundservice. Skulle absolut inte använda mig av den här firman. Håll er borta

Svar från Flyttgubbarna

Hej Nestor, Tack för att du tog dig tiden att dela med dig av din upplevelse. Vi beklagar att du känner att du inte fått den service du förväntat dig. Det är inte representativt för den standard vi strävar efter att upprätthålla. För att klargöra, vi har ett rullande timpris på våra flytttjänster om inget annat har avtalats. Om det finns några frågetecken kring din faktura, eller om du känner att något inte stämmer, ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt. Vi är här för att hjälpa till och vill gärna lösa eventuella...

Agneta J
Skrev om Flyttgubbarna

Trevligt bemötande vid bokningen och "gubbarna" som hjälpte mig flytta mina tvättmaskiner var väldigt hjälpsamma och noggranna! Var lite strul med deras fakturering pga en kreditkoll som inte fungerade, men löste sig snabbt efter kontakt.

Svar från Flyttgubbarna

Hej Agneta, Tack så mycket för ditt vänliga omdöme och för att du tog dig tid att dela dina erfarenheter med oss. Vi är verkligen glada att höra att du uppskattade vår service, från det trevliga bemötandet vid bokningen till det hjälpsamma och noggranna arbete som utfördes av vårt team vid flytten av dina tvättmaskiner. Vi ber om ursäkt för det strul som uppstod med faktureringen och uppskattar din förståelse och tålamod när vi löste problemet. Vi strävar alltid efter att ge bästa möjliga service och din feedback hjälper...

Bo D
Skrev om Flyttgubbarna

Oerhört bra och proffsigt i allt från bokning, personal och genomförande samt all hantering runt omkring tjänsterna, betalning mm. Jag rekommenderar Flyttgubbarna till alla!

Svar från Flyttgubbarna

Hej Bo, Vi vill börja med att tacka din för dina värmande ord! Vi uppskattar verkligen att du lagt ner tid på att dela med dig om dina erfarenheter med oss. Det gläder oss mycket att höra att du är nöjd med vår service. Vi strävar alltid efter att överträffa våra kunders förväntningar och det är fantastiskt att höra att vi lyckades göra just det i ditt fall. Tveka inte att höra av dig till oss i framtiden om du behöver vår hjälp igen. Vi ser fram emot att kunna bistå dig med våra tjänster igen. Med varma hälsningar, Flyttgubbarna

Axel J
Skrev om Flyttgubbarna

Ok men de pratade inte svenska eller engelska och det kändes inte helt bra.

Svar från Flyttgubbarna

Hej Axel, Tack för att du delar dina tankar med oss. Vi beklagar om språkbarriären skapade problem, och vi uppskattar att du tog dig tid att ge oss denna feedback. På Flyttgubbarna tror att alla olikheter bidrar till en rikedom av olika talanger och förmågor. Vi strävar efter att ha ett team med en mängd olika bakgrunder och färdigheter, och vi är stolta över det. Samtidigt förstår vi betydelsen av tydlig kommunikation för att kunna leverera bästa möjliga service. Om du någonsin upplever att kommunikationen med vårt team...

Mattias T
Skrev om Flyttgubbarna

De jobbade på snabbt. Gjorde allt ordentligt.

Svar från Flyttgubbarna

Hej Mattias, Vi på Flyttgubbarna vill uttrycka vår djupaste tacksamhet för den tid du har ägnat åt att dela dina erfarenheter med oss. Det fyller oss med stor glädje att vi har lyckats uppfylla dina förväntningar och leverera den kvalitet och service som vi alltid strävar efter. Ditt nöje och din tillfredsställelse är vår högsta prioritet, och vi är alltid här för att hjälpa till. Om du någonsin behöver vår hjälp igen, tveka inte att kontakta oss. Vi ser fram emot att få möjligheten att tjäna dig igen. Tack än en gång...

Anita B
Skrev om Flyttgubbarna

Jag skulle flytta saker till ett lager, efter att ha rensat ut hemma och ringde Flyttgubbarna. Redan första samtalet var otroligt trevligt! Mycket engagerat och proffessionellt mottagande och trots att jag var tvungen att ändra datumet två gånger fick jag ett lika vaket och personligt bemötande hos alla jag fick kontakt med. Allt gick sedan mycket smidigt vid flytten. Två lyhörda rara och effektiva killar bar allting och organiserade flyttkartongerna helt exemplariskt. Något jag dragit mig för blev en totalt positiv upplevelse....

Svar från Flyttgubbarna

Hej Anita, Tack så mycket för dina varma och uppmuntrande ord! Vi är verkligen glada att höra att du hade en positiv upplevelse med oss, från det första samtalet till själva flytten. Det är precis den typ av service vi strävar efter att leverera till alla våra kunder. Det gläder oss att höra att vårt team kunde göra din upplevelse smidig och positiv, trots de ändringar som behövde göras. Vi är stolta över vårt engagerade och professionella team och vi är glada att de lyckades organisera och hantera dina saker på ett exemplariskt...

vendela s
Skrev om Flyttgubbarna

Så bra så bra så bra. Hade inte testat så därför inga större förväntningar. Och blev glatt överraskad när två trevliga herrar kom för att forsla bort två sängar fr en adress i Stockholm. De lämnades av i ett garage på Lidingö. Allt funkade perfekt.

Svar från Flyttgubbarna

Hej Vendela, Tack så mycket för dina positiva ord och för att du tog dig tid att dela din upplevelse med oss! Vi är verkligen glada att höra att vi kunde överträffa dina förväntningar och att allt gick smidigt med bortforslingen av dina sängar. Det är precis den typ av service vi strävar efter att erbjuda, och det gläder oss att vårt team kunde leverera det. Vi är stolta över våra medarbetare och vi är glada att de kunde göra din upplevelse så positiv. Tack än en gång för att du valde Flyttgubbarna. Vi hoppas att vi får...

Eija M
Skrev om Flyttgubbarna

Vänligt bemött. Behövde bärhjälp av en bäddsoffa. Flyttgubbarna kom i tid och bar upp soffan försiktigt och professionellt med hjälp av bärremmar.

Svar från Flyttgubbarna

Hej Elja, Tack så mycket för dina vänliga ord och för att du tog dig tid att dela dina erfarenheter med oss. Vi är glada att höra att du är nöjd med vår service och att vi lyckades uppfylla dina förväntningar. Det var vårt nöje att hjälpa dig med bärhjälp av din bäddsoffa. Vi strävar alltid efter att leverera en professionell och noggrann service, och vi är glada att vi lyckades göra just det för dig. Tack igen för att du valde Flyttgubbarna och för ditt positiva omdöme. Vi ser fram emot att hjälpa dig igen i framtiden om behovet uppstår. Vänliga hälsningar, Flyttgubbarna

First-Name L
Skrev om Flyttgubbarna

Katastrof! ANVÄND INTE DOM HÄR. Väldigt gulliga killar som flyttar och packar som säkert blir utnyttjade. Det här är ett lurendrejeri-företag som ger bra offerter och sen skickar fakturor som är fyra gånger så höga. Väldigt oorganiserade och borde verkligen få näringsförbud!

Svar från Flyttgubbarna

Hej Lena, Tack för din feedback. Vi beklagar att din erfarenhet med oss inte levde upp till dina förväntningar. Detta är inte representativt för den standard vi strävar efter att upprätthålla. Vi har ett rullande timpris på våra flytttjänster om inget annat har avtalats. Om det finns några frågetecken kring din faktura, eller om du känner att något inte stämmer, ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt. Vi är här för att hjälpa till och lösa eventuella problem. Vi värnar om vår personal och vår verksamhet är inte...

Sahar S
Skrev om Flyttgubbarna

Bokade Flyttgubbarna i Göteborg för flytthjälp. Stod och väntade utanför förrådet i 30 minuter och hade inte fått någon notis om när dem skulle komma inom sin tidsram som var avtalat. Ringer kundtjänst som då berättar att flyttpersonalen var mitt i en annan flytt fortfarande och att det skulle ta dom hela kvällen! Denna information fick jag när JAG var tvungen att ringa för att kolla vart dom var. Hade jag inte ringt så hade dom inte sagt någonting överhuvudtaget. Otroligt besviken. Kommer aldrig rekommendera er till mina...

Svar från Flyttgubbarna

Hej, vi vill meddela att varumärket Flyttgubbarna nyligen har förvärvats av ett nytt moderbolag. Vi är medvetna om att kvaliteten på våra tjänster har varit otillfredsställande under den tid då varumärket var under tidigare ägandeskap. Vi ser nu fram emot en nystart och uppskattar att du delar din erfarenhet med oss. Vi tar dina klagomål på största allvar och åtar oss att hantera dem internt så snabbt och effektivt som möjligt. Din feedback är av yttersta vikt för oss och hjälper oss att förbättra våra tjänster. Vi tackar för ditt tålamod och förståelse under denna övergångsperiod.