Flyttgubbens Åkeri

Flyttgubbens Åkeri

www.flyttgubben.se
  • BadgeSixYears

Välkommen till Flyttgubben - Hela Västra Götalands flyttgubbe! Vi är en flyttfirma med över 20 års erfarenhet inom branschen och utför allt från privatflytt, industriflytt och maskinflytt till utlandsflytt, exportpackning, flytt av hela verksamheter m.m. Varför ska du välja oss? - Kostnadsfri besiktning och specificerade fasta...

254 omdömen om Flyttgubbens Åkeri

Sedan starten hos Reco 2019

Rauno A
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Flytt av diverse inventarier. Snabb respons.

Ulla H
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Blev mycket bra bemött. Alla kontakter fungerade bra. Rekommenderas.

Christina G
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Gott och proffsigt bemötande. Bra med förberedande möte och flytten gick enligt plan.

Björn F
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Mycket nöjd med Flyttgubben. Ankom punktligt på flyttdagen och arbetade snabbt och effektivt. Inget kom till skada. Även städfirman gjorde ett grundligt arbete utan något att klaga på. Rekommenderas!

Ida I
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Köpte flytt och städning. Betyget för flyttningen är superbra. Kunniga, snabba och trevliga. Tyvärr blev städningen en miss, den blev inte godkänd vid slutbesiktningen. Och då var det trevliga sättet som bortblåst. Otroligt otrevlig skulle man kunna beskriva det som. Det drog ner mitt betyg för Flyttgubben.

Anneli Ä
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Bra bemötande. Allt flöt på snabbt o effektivt vid flytten. Full pott till Flyttgubben

Carina G
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Pålitliga, flexibla, snabba och väldigt trevliga! Hög servicenivå och som kund infinner sig känslan av att allt ordnar sig! Vi har anlitat Flyttgubben flera gånger. Lika bra varje gång!

Elin A
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Vi var väldigt nöjda! Kände oss trygga och lugna med att ni flyttade flygeln på ett mycket säkert sätt!

Klas E
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Glada och bekymmersfria, serviceinriktade.

Emma B
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Mycket nöjda med flytthjälpen. Snabba, noga och med ett gott bemötande

Daniel D
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Bra kontakt,, snabb response och trevliga personer.

Benny H
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Det var bra kontakt och snabb insats. Jag beställde flytt, flytt städ och magasinering. Jag har använt Flyttgubbens åkeri tidigare och varit jättenöjd.

?
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Bra kontakt med Jan-Inge ,lätta att ha med att göra , de kom på avtalade tider och hela flytten förflöt utan större problem .

Karin N
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Kom i tid och suveräna att flytta! Jobbade snabbt även om det var tre trappor i nya lägenheten!! Lite småskavanker blev det i snäva trappen, men inget som inte går att fixa till. En liten resväska förlorade sin "fot" bara att slänga annars inga olyckor!! Bokade flyttstäd, som var ett lokalt företag och där skulle jag ha kontrollerat mer vad som gällde eller fått information om. Skulle ha bokat den städningen själv. Men rekommenderas för själva flytten, trevliga män och killar!

Carina H
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Punktliga och snabba. Varsamma med bohaget. Trevlig personal.

Cecilia S
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Snabba och effektiva, värt priset. (Köpte flytt samt flyttstäd). Kanonbra att de har lådor till låns som de till och med levererar!

Leif B
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Tydlig offert, effektiv flyttning, trevliga killar. Enda skavsår var märken i dörrkarm.

Björn R
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Alltid pålitliga och trevliga och fullföljer flytten föredömligt. Använt Flyttgubben i fem olika flyttar, stora som små. Alltid belåten med arbetet.

Imber H
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Punktliga Helhetslösning med tillfällig lagerhållning Gjorde hembesök innan flytten för att få en helhetsbild av vad och hur mycket som skulle flyttas

Anneli G
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Det gick snabbt och lätt! Trevliga flyttgubbar!

Tomas E
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Seriösa och proffsiga! Väldigt trevligt bemötande, dom håller vad dom lovar. Kan varmt rekommendera både flytt och städ.

Maria A
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Snabbt och smidig flytt. Svarar direkt vid kommunikation. Fick förtroende så man kände sig trygg.

Eva Olofsdotter E
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Trevligt bemötande ! Klar och tydlig information om alla åtaganden som firman utför - dvs allt:: Bedömning av flyttens storlek, flytt , tömning av allt skräp och sopor samt städning . Utmärkt med en firma som ensam gör allt!👍 Hittills är jag jättenöjd! Nu återstår moment 3 o öch 4 och jag hoppas jag ska blu lika nöjd med de sista monenten. I så fall har firman mitt fullständiga godkännande och jag kommer med glädje att rekommendera den till vänner och bekanta! 🤗 Mvh Eva Egemalm

Said O
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Lätta att ha att göra med. Positivt bemötande. Effektiva.

Hans J
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Alltid bra och snabb service! Trevligt bemötande och goa gubbar .

Ingemar A
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Snabba och bra, gjorde det dom skulle och inget tjafs. Slutstädning kvar hoppas det blir lika bra.

Peter E
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Vi blev mycket trevligt bemötta. Vi har alltid flyttat själva förr. Detta var en ny upplevelse. Det fungerade mycket bra. Vi var mycket nöjda med utförandet. Altt gick smidigt o lätt. Flyttgubbarna gjorde ett mycket fint jobb. Det vi köpte var en flytttjänst.

Gun M
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Väldigt bra respons. Allt gick smidigt och fort. Jättebra och trevliga grabbar!

Christian Bo Mikael J
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Det började trevligt. Men det kom aldrig någon offert och inte heller bekräftelse på tid och datum, trots flertal påminnelser. Bara muntligt "vi löser det", över telefon. Trevligt, men svårt att planera utefter. När jag ringde än en gång, nu dagen innan datumet för sista möjliga upphämtning, för att kolla hur allt ser ut och när på dagen de kommer och "löser det" så fick jag istället svaret: "Det var ett jäkla tjat. Jag orkar inte mer!" följt av att de lade på luren. Ett företag som inte hinner skicka offert, inte hinner...

Inger S
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Trevligt bemötande av alla vi var i kontakt med. Enbart flytt vi packade själva.

Vivi-Ann F
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Rekommenderar INTE flyttgubben i Mellerud! Skulle flytta åt en boende på ett gruppboende till ett annat. Allt var inte packat, tyvärr, men det fanns många kartonger, byråer, bord och stolar han kunde tagit med. Men icke, enligt personalen var han fruktansvärt otrevlig och bara åkte därifån.Jag fick mig en utskällning när jag ringde för att kolla vad som hänt! Han skällde och gapade och jag hade inte en chans att överhuvudtaget få ett ord med. Nej, byt jobb till något som inte är i sevicebranschen.

Ella L
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

En smidig och effektiv flytt mellan Borås och Göteborg. Flyttgubbarna var snabba och ett extra plus att de var så trevliga!

Margareta J
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

uppdraget blev "bortglömt" fick påminna, mannen hade en ganska otrevlig jargong, bufflig. Fick ett cirka pris där han "tog i" för det är svårt att beräkna vad det skulle kosta, i förhållande till hur mycket de skulle behöva plocka ihop själva, men det var precis vad notan slutade på fast vi hade packat ihop och ställt i ordning allt så det bara var att bära iväg.

Svar från Flyttgubbens Åkeri

Hej! Tråkigt att du inte är helt nöjd! Vi tar åt oss av din feedback och tänker på jargong m.m i framtiden

Conny Jan-Lennart J
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Fantastiskt trevliga flyttgubbarna , snabba och mycket professionella. Flytten gick från Lysekil till Öland och gjordes från en förmiddag till nästa. Mycket prisvärd flyttfirma som behandlade våra objekt med varsamhet. Kan starkt rekommendera företaget.

Marianne J
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Kom på avtalad tid, allt gick smidigt och lätt. Kommunikationen lite svår. Nöjd med resultatet

Jonathan L
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Proffsigt, enkelt och smidigt.

Ulla H
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Mycket väl bemött. Allt fungerade bea.

Malin E
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Trevlig personal med hög serviceanda Personal löste problem på plats med nedmontering av möbel Flytt av stora tunga möbler Väldigt nöjd med flytten, kommer att boka er igen vid nästa flytt 😊

Fredrik S
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Otroligt trevliga och punktliga. Lyfta säng till omöjligt ställe. Behöver man hjälp med flytt så är valet enkelt

JANE M
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Professionella, inte för mycket inte för lite, lyssnar på våra behov. Mycket tillmötesgående, och svarar snabbt på mail , sms och telefon,. Helt enkelt, vi är jättenöjda och rekommenderar FG med det varmaste .

Bertil S
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Flyttgubben fick uppdraget pga ett stort engagemang, och det genomfördes på ett alldeles utmärkt sätt.

Jan-Erik J
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Flyttgubbens Åkeri. Glada goa gubbar som snabbt och effektivt tog hand om min flytt, utan minsta lilla missöde.

Eva J
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Så nöjd med flytten som gick både smidigt och snabbt . Rekommenderas å de varmaste 😃

Amanda J
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Fick flytthjälp med kort varsel. Allt var snabbt gjort och flytten blev väldigt smidig!

Fred S
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Bemött på ett trevligt sätt. Har fungerat bra när det gäller tider och pris för vår flytt och magasinering av möbler.

Silvya B
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

We were impressed by their professionality, their helpfulness and it was easy to contact them during the whole process of moving.

Evelina J
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Flytten gick snabbt och inga skador på möbler eller dyl. Tog 3 personer ca 1,5 h att lasta ut min lägenhet på 67kvm och sedan 2 h att lasta in i den nya som ligger på andra våningen utan hiss. Lån av lådor och hemleverans av dessa ingick vilket var mycket bra. Enda negativa var att det var svårt att få tag på dem. Lång svarstid på Mail och ofta inget svar eller upptaget i telefon.

Marianne Wijkmark W
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Trevligt bemötande och alltid flexibla med inställningen att de vill hjälpa,

Reidun T
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Fick stöta på flera gånger för att få en offertbekräftelse. Blev väldigt otrevligt bemött av den person som packade. Verkade jobba under starkt tidspress. Krävde att fönster och dörrar skulle stå öppna trots att det blev iskallt i lägenheten. Sedan ville de ändra leveransdag vilket var omöjligt pga mottagande persons arbetstider. Har fortfarande, efter drygt två veckor, hämtat sina flyttkartonger.

Svar från Flyttgubbens Åkeri

Hej Reidun! Tråkigt att du inte är nöjd med vårat arbete. Jag ska se till att vi hämtar våra flyttlådor

Britt-Inger J
Skrev om Flyttgubbens Åkeri

Noggrant. Positiva. Kom på utsatt tid. Effektiva.