Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Fogels Trafikskola
Rekommenderat företag 2016 - Fogels Trafikskola
Rekommenderat företag 2015 - Fogels Trafikskola

Fogels Trafikskola

Rehnsgatan 19, 113 57 Stockholm — Visa karta

Fogels Trafikskola är en av Stockholms äldsta trafikskolor. Vi är specialiserade på behörighet till b-körkort och erbjuder även körkortsutbildning för personer med funktionshinder. Fogels Trafikskola är en av tre etablerade trafikskolor med samma ägare, vilket möjliggör att du kan nyttja de andra trafikskolornas resurser. Välkomna!
Mån-Tor: 10:00-18:00
Fre: 10:00-14:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 32 kunder tycker om Fogels Trafikskola

• Artjom C
    Artjom C skrev om Fogels Trafikskola
    Under min tid på Fogels trafikskola så har jag alltid känt mig hemma, jag har haft en körlärare vid namn Micke samt en administratör, Pelle, som har get mig goda råd utifrån min personlighet och hur jag presterar. Varje lektion har varit unikt på sitt sätt och därför alltid fått mig att bli motiverad till att köra.
  • Felix N
    Felix N skrev om Fogels Trafikskola
    Jag tycker att jag har blivit behandlad bra på trafikskolan. Min körskolelärare var supertrevlig och var verkligen bra på att läsa av folk, t.ex. om det var en tid supertidigt på morgonen valde Christina att ta det lite lugnare och så vidare, vilket gör att man får en annorlunda relation med sin körskolelärare, så det inte känns som att man sitter där med en robot!

Pelle var även trevlig och om jag hade någon fråga så fick jag alltid svar av honom!

Jag trivdes helt enkelt skitbra!
  • Veteran E
    Veteran E skrev om Fogels Trafikskola
    Oaktat trafikskolan Fogels mycket höga avgifter finns det några goda skäl att anlita dem för sin körkortsutbildning.

Där finns Pelle Willman i receptionen, som med sitt fina bemötande, sin kunskap och sitt utomordentliga sinne för
    service ser till kundens specifika behov av assistans och vägledning i allt rörande bokningar, relevant information,
    nedladdningar av hjälpmedel etc.
    Pelles insatser utgör navet i verksamheten på Fogels och är således oumbärliga både för kunden och arbetsgivaren.

Och Christina, en genuint engagerad och oförtrutet pådrivande trafiklärare, tillika en enastående kommunikatör med
    nära till skratt. Med kunskap, intuition, generositet och tålamod lotsar hon eleven genom bilkörningens snårskog av
    "dos and don´ts". I stunder av dubier bistår hon med sin säkra tillförsikt.
    Christina är en ovärderlig skatt för sina elever på Fogels trafikskola.

Ett inslag i körkortsutbildningen - "Riksettan B" - kan företrädesvis tas på Trafiksäkerhetscentret norr om Stockholm
    emedan den som erbjuds på Fogels ( Odenplans trafikskola ) är gravt undermålig både i fråga om utförande och
    pedagogisk kvalité.
  • Tina F
    Tina F skrev om Fogels Trafikskola
    Fogels Trafikskola är toppen, kan rekommenderas, receptionen och trafikläraren 👍
  • oscar G
    oscar G skrev om Fogels Trafikskola
    Vill varmt rekommendera Fogels trafikskola. Min körlärare Peter är toppenbra och jag får det stöd jag behöver.
    Pelle i receptionen är alltid lika hjälpsam och vänlig. Det är ett nöje att gå dit.
  • Richard F
    Richard F skrev om Fogels Trafikskola
    Bra utbildning och bra bemötande i alla led från företaget. Inget närmbart negativt att framföra
  • Calle R
    Calle R skrev om Fogels Trafikskola
    Jävligt bra körskola alla är trevligare och vill mest tacka Michael och Petter som hjälper mig med körkortet🙂
  • Jennie B
    Jennie B skrev om Fogels Trafikskola
    ★★★★★ Den vid Rådmansgatan är den bästa. Engagerade lärare,anpassar efter elevens behov och kunskaper. Har även teorilektioner anpassade efter behov. Och världens trevligaste personal i receptionen som får en att känna sig välkommen och viktigaste av allt är informativ utan att vara "säljande". Jag kan varmt rekommendera denna skola till alla som vill ta körkort med duktiga lärare,bra teorilektioner och personlig service! Jennie Bergman
  • Anna L
    Anna L skrev om Fogels Trafikskola
    Trevligt bemötande. Service och förståelse ifrån första stund. Bra lärare och bra lektionsinnehåll. Främst vill jag tacka Pelle, Per och Christina. Pelle för bokning och alltid service för kunden. Per som lärde mig att inte vara rädd för bilen. Christina som tog över och såg till att jag tog mitt körkort. Jag bara varmt rekommendera Fogels!
  • Fei Y
    Fei Y skrev om Fogels Trafikskola
    Micke Kappe is the best, nicest, and most experienced driving coach one can ever ask for. I had a wonderful time taking driving lessons with Micke, learned an great deal about driving, and passed the tests with good results. Pelle at the frontdesk is always so nice and helpful. Thank you both so much for your help!
  • Jennifer L
    Jennifer L skrev om Fogels Trafikskola
    Jag är otroligt nöjd med Fogels Trafiskskola. Dom tar hand om en på ett mycket bra och varmt sätt. Är otroligt pedagogiska och peppande. Hade aldrig klarat ta mitt körkort utan dom!
  • Abed M
    Abed M skrev om Fogels Trafikskola
    Fogels Trafikskola är Jättebra
  • Claes F
    Claes F skrev om Fogels Trafikskola
    B-körkort. Fogel har två personer som är extremt värdefulla och skälet till att jag var där; Pelle och Christina.
    Pelle för att han är i det närmaste unik i sin servicegrad och bemötande.
    Christina som pedagog och energigivare, inspratör
    2015-10-19 Representant Fogels Trafikskola svarar Claes F
    Tack Claes, för en trevlig tid - vi kommer att sakna dig!!!,,,,mvh Pelle o Christina
  • Louise C
    Louise C skrev om Fogels Trafikskola
    Trevlig bilskola med bra bemötande. Läraren jag körde med var toppen!
    2015-10-14 Representant Fogels Trafikskola svarar Louise C
    Tack Louise Trevligt o ha dig Här Lycka till med körkortet..
  • Jesper M
    Jesper M skrev om Fogels Trafikskola
    Bra lärare, flexibla med att hitta tider, bra upplägg av inskolningsschema men något dyra paketpriser.
    2015-10-01 Representant Fogels Trafikskola svarar Jesper M
    Tack Jesper vi kommer sakna dig på skolan men är glada för din skull
  • Agnes H
    Agnes H skrev om Fogels Trafikskola
    Jag tycker att det var en väldigt bra trafikskola med många bra lärare!
    2015-10-01 Representant Fogels Trafikskola svarar Agnes H
    Tackar för dom fina värmande orden Agnes
  • Andrea H
    Andrea H skrev om Fogels Trafikskola
    Jättebra, klarade både teorin och uppkörningen på första försöket tack vare Fogels. :)
  • Emma F
    Emma F skrev om Fogels Trafikskola
    Jag köpte lektioner för manuell bilkörning (totalt 14 stycken tror jag) och fick en jättebra instruktör som verkligen gjorde sig tillgänglig för att hjälpa mig. Jag tog mitt körkort på första försöket så jag är väldigt nöjd (körde dock upp som privatist). Hade jag gjort om det hade jag nog försökt lägga upp mer av en plan från början för att förstå mer om vad jag behövde jobba med, men Fogel och min instruktör levde verkligen upp till mina förväntningar och deras datoriserade system gjorde det väldigt enkelt att boka lektioner.
  • Alba A
    Alba A skrev om Fogels Trafikskola
    Trevliga receptionister och min lärare var underbar. Jag köpte både teoripaket och körlektioner. Jag kände tyvärr ibland att jag var klar att köra upp men att det drogs ut på det men jag klarade mig och utan min lärare hade jag inte gjort det!
  • Maria S
    Maria S skrev om Fogels Trafikskola
    Jag har nyligen successivt avlutat mina körlektioner på Fogels Trafikskola (fick ett körkort för automat!!) och kan gärna rekommendera denna skola. Som tur fick jag mycket duktig lärare (Micke), som är riktigt proffs och samtidigt så himla underhållande :-), fick lära mig bägge basic och advanced körning, tack vara honom är jag inte rädd att köra!
    PS: Personal i receptionen är välbemötande och hjälpsam. Tack ni alla!
    /Maria S.
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Fogels Trafikskola
    Alltid trevligt att vara i Fogels trafikskola där man alltid fick den hjälpen man behövde!
  • Sara J
    Sara J skrev om Fogels Trafikskola
    Tusen tack till alla på Fogels trafikskola som har pushat mig genom kör och teorilektioner.
    Jag har gått igenom nästan alla lärare men de sista månaderna hade jag Cicci som har sånt tålamod att jag inte vet vad.
    Jag klarade teoriprovet på första men kuggade uppkörningen första gången (slarv från min sida), men jag satte uppkörningen andra gången (13/11).

Världens bästa trafikskola och personal!!!!
    / Sara
    Representant Fogels Trafikskola, Representant Fogels Trafikskola gillar detta
  • Scharlotte P
    Scharlotte P skrev om Fogels Trafikskola
    Jag är så himla nöjd! Acke är en fantastisk lärare. Fixade uppkörningen på första försöket i Sollentuna. Evigt tacksam. Jag som var så nervös...
  • Katharina H
    Katharina H skrev om Fogels Trafikskola
    Undervisning, bemötande och service är 100 %
    kunde inte valt en bättre trafikskola än Fogels Trafikskola i Stockholm

Varje körlektion genomfördes under mycket professionell ledning av en och samma trafikskollärare
  • Cindy L
    Cindy L skrev om Fogels Trafikskola
    Tusen tack till Akhtiar och Susanne på Fogels trafikskola! Det finns ingen körlärare som Acke. Så snabbt och smärtfritt som jag fick mitt körkort, skulle ingen annan kunnat hjälpa mig med än du! Och Susanne som orkat med mig och mina struliga bokningar så gullig och trevlig! Åter igen; TUSEN TACK! /Cindy
  • Frida A
    Frida A skrev om Fogels Trafikskola
    Jag vill börja med att skriva att min körlärare Thomas Bednarsky var helt fantastisk. Han var pedagogisk, lugn, uppmuntrande, rolig och alltid generös med körtiden. Han är anledningen till att jag fortsatte att köra på Fogels trafikskola. Generellt så tycker jag att hela processen med att ta körkort är väldigt omstädlig och itne särskilt anpassad till någon som yrkesarbetar. Trafikskolan gör det inte enklare, utan krånglar till det med obligatorsika moment som egentligen inte behöver genomföras för att få köra upp. Det komplicerar processen eftersom det t ex kan dröja länge innan man har möjlighet att köra landsvägskörning (och när detta väl gick av stapeln, så var det ett skämt. Jag spenderade en hel förmiddag och ca 2000kr på att köra runt på några småvägar, jag lärde mig INGENTING). Jag var dessutom med om att ägaren till trafikskolan bokade av min uppkörningstid utan att meddela varken mig eller min körlärare. Jag fick beskedet dagen innan jag skulle ha kört upp. Anledningen var att jag inte hade kört mörkerkörning. Jag hade dock nästan endast kört i mörker under alla mina lektioner och hade, enligt min körlärares bedömning, tillgodogjort mig den kunskapen på annat sätt. Detta beteende tycker jag är katastrof! Det ger verkligen känslan av att trafikskolans syfte är att tjäna så mycket pengar som möjligt på varje elev, i stället för att säkerställa en god kvalité i körningen. Handledarutbildningen för att få köra privat (genomfördes på Odenplans trafikskola) var också helt värdelös. En bortkastad lördag och lite fattigare, så gick jag därifrån mest förundrad över att trafikskolorna kan tillåtas att vara så oprofesionella (ett exempel är att vi vid ett tillfälle under utbildningen tittade vi, ca 20 deltagare, på en VHS-film på en liten, liten TV-apparat med bristfällig ljudkvalité).
  • Elisabeth W
    Elisabeth W skrev om Fogels Trafikskola
    En mycket bra trafikskola. Trevlig personal.Jag har alltid blivit bra bemött. Lärarna är engagerade och de vill verkligen lära ut och gör det på ett pedagogiskt bra sättTeoriundervisningen var mycket givande och bra upplagd.
    Tomas Bednarsky var min lärare och var fantastiskt bra.Han ställde upp maximalt.
    Jag tycker bara bra saker om denna trafikskola. Rekommenderas varmt.
  • Maria J
    Maria J skrev om Fogels Trafikskola
    Bra läge och bra lärare och trevligt bemötande i receptionen. Tack för hjälpen till körkortet Acke!
  • Ebba
    Ebba skrev om Fogels Trafikskola
    Läraren Thomas Bednarsky är helt fantastisk! Kan inte tänka mig en snällare körlärare. Han tar sig tid och är väldigt pedagogisk, tålmodig och engagerad.
    Jag kommer rekommendera Thomas till alla jag känner som ska ta körkort.
    Eftersom Thomas är en sådan toppen lärare får Fogels trafikskola högsta betyg av mig!
  • Anna A
    Anna A skrev om Fogels Trafikskola
    Pedagogisk och mycket bra körskola! Lätt att boka tid via nätet.
  • Sebastian G
    Sebastian G skrev om Fogels Trafikskola
    En bra skola med mycket lediga timmar. Jag klarade av att ta körkortet efter första försöket. Datortesten var väldigt bra och min lärare Thomas var även han väldigt bra.
  • Johan A
    Johan A skrev om Fogels Trafikskola
    Mycket bra prisvärd skola. Gillar att den är centralt så jag kan träna stadskörning i stan. Schysst personal. De har handikapputbildning också, tror de är ensamma om det i stan.

Rehnsgatan 19, 113 57 Stockholm