Folkhemmet

Folkhemmet

folkhemmet.com
  • BadgeEightYears
4.2

Välkommen till Folkhemmet! Här finner du en blandning av nya inredningstrender och traditionell svensk design. God service och inspiration är våra ledord och målet är att du ska få en härlig shoppingupplevelse och att du ska känna dig inspirerad och fylld av energi när du lämnar oss. Vi finns på tre ställen i Stockholmsområdet;...

371 omdömen om Folkhemmet

Sedan starten hos Reco 2017

Eva H
Skrev om Folkhemmet

Fick bra service av personalen i butik! Leveransen kom fortare än tänkt.

Svar från Folkhemmet

Hej Eva, Tack för att du tog dig tid att berätta om din erfarenhet i vår butik och med leveransen. Det är glädjande att höra att du uppskattade servicen du fick av vår personal och att din leverans anlände snabbare än väntat. Då har vi lyckats med vårt arbete om att överträffa förväntningar och din feedback bekräftar att vi är på rätt väg. Vi hoppas att du kommer att njuta av ditt köp! Med vänliga hälsningar,

Jan G
Skrev om Folkhemmet

Vänligt och hjälpsamt bemötande vid besök i butiken Barkarby. Vi valde sen att beställa på nätet vilket i stort sett var enkelt.. Lite oklart vad som gällde för faktura. Man är numera van att fakturan skickas digitalt direkt i samband med leveransen. Här dröjde det några dagar så jag kände behov av att kolla vart fakturan tagit vägen. Så kanske dags att trimma rutinerna lite grann.

Svar från Folkhemmet

Hej Jan, Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse. Härligt att ni fick ett hjälpsamt bemötande i vår butik i Barkarby och att beställningsprocessen online kändes enkel. Självklart är situationen med din betalningsupplevelse mindre bra och tack din feedback angående Detta. Vi kommer att se över ditt ärende samt våra rutiner. Tack för att du hjälper oss att förbättra våra tjänster och hoppas att vi får en ny möjlighet svar igen att visa att vi kan bättre! Med vänliga hälsningar,

Felleh B
Skrev om Folkhemmet

Grym service. Jättebra möbler.

Svar från Folkhemmet

Hej Felleh, Tack för ditt entusiastiska omdöme! Det är underbart att få veta att du upplever vår service som grym och att du är nöjd med kvaliteten på våra möbler. Vi strävar alltid efter att erbjuda toppservice och produkter som uppfyller och överträffar våra kunders förväntningar. Din positiva feedback motiverar oss att fortsätta vårt arbete med fortsatt stor passion. Med vänliga hälsningar,

Lena S
Skrev om Folkhemmet

Trevligt bemötande av den säljare på Folkhemmet som hanterade vårt köp av 2 soffor. Leveransen kom på utsatt tid och sofforna var bra inpackade och det var lätt att montera soffbenen.

Svar från Folkhemmet

Hej Lena, Tack för att du delar med dig av din upplevelse med oss på Folkhemmet! Vi är glada att höra att du är nöjd med bemötandet från vår personal och att leveransen av dina soffor gick smidigt. Det är också härligt att få veta du tyckte att sofforna var väl inpackade och att monteringen av soffbenen var enkel. Ett av våra mål är att leverera både produkter och service av hög kvalitet och din återkoppling betyder mycket för oss. Vi hoppas att du kommer att njuta av dina nya soffor i många år framöver! Med vänliga hälsningar,

Yvonne G
Skrev om Folkhemmet

Trevlig service vid köp, snabb leverans, flexibilitet i utkörning av produkter

Svar från Folkhemmet

Hej Yvonne, Tack för ditt positiva omdöme! Det är fantastiskt att få veta du uppskattade den trevliga servicen vid ditt köp samt vår snabba och flexibla leverans. Det är precis det vi på Folkhemmet strävar efter i köpprocessen och försöker att anpassa oss så gott vi kan efter våra kunders behov. Din feedback är värdefull för oss och uppmuntrar oss att fortsätta arbeta för att alltid erbjuda högsta möjliga service. Med vänliga hälsningar,

Ingela R
Skrev om Folkhemmet

Snabb leverans. Trevlig och smidig service. När jag beställde sommarens solsängar framgick det att varan skulle inkomma ungefär två månader senare. Men det gick bara en vecka innan jag fick besked att leverans skulle ske inom två veckor. Tyvärr hade den ena solsängen ett fabrikationsfel som gjorde att jag fick reklamera den. På bara några dagar fick jag både besked om att vi skulle få en ny solsäng och leverans. Helt fantastiskt bra service och trevligt bemötande från Folhemmet. Jag är väldigt nöjd!

Svar från Folkhemmet

Hej Ingela Tack för att du delar med dig av din upplevelse med Folkhemmet. Vi är glada att höra att leveransen av dina solsängar var snabbare än väntat samt att du upplevde vår service som både trevlig och effektiv. Beklagar att det uppstod ett fabrikationsfel på en av dina solsängar men härligt att vi kunde lösa situationen snabbt och till din belåtenhet. Att du är väldigt nöjd betyder allt för oss, och vi ser fram emot att fortsätta erbjuda dig utmärkt service framåt också. Med vänliga hälsningar,

Christian A
Skrev om Folkhemmet

Vänliga och kunniga och tar sig tid md kunden.

Svar från Folkhemmet

Hej Christian, Tack för att du delar med dig av din positiva upplevelse. Det är fantastiskt att få höra att du upplevde vår personal som både vänlig och kunnig samt att de tog sig tiden att verkligen lyssna på dina behov och önskemål. Hos oss på Folkhemmet är det viktigt att varje kund får den uppmärksamhet och det stöd de behöver i sin köpprocess. Vi ser fram emot att välkomna dig åter vid ditt nästa besök! Med vänliga hälsningar,

Marianne S
Skrev om Folkhemmet

Mycket nöjd! Brs information och service i affären.

Svar från Folkhemmet

Hej Marianne, Tack för din recension! Det är så uppskattat att få veta hur nöjd du är med informationen och servicen du fick i vår affär. På Folkhemmet är vi dedikerade till att erbjuda våra kunder den bästa möjliga upplevelse och det känns fantastiskt att veta att vi lyckats i ditt fall. Din tillfredsställelse är vår högsta prioritet och du är så välkommen tillbaka till oss om du skulle vara på jakt efter något annat. Med vänliga hälsningar,

Tommy J
Skrev om Folkhemmet

Fantastiskt mottagande & engagemang, här kommer man handla igen!

Svar från Folkhemmet

Hej Tommy, Tack för ditt entusiastiska omdöme! Det oerhört härligt att få höra att du upplevde ett fantastiskt mottagande och kände av vårt engagemang för service under ditt besök. Vi strävar efter att varje kund ska känna sig välkommen samt uppskattad och din feedback hjälper oss i vårt arbete. Att få läsa att du ser fram emot att handla hos oss igen är den bästa komplimangen vi kan få. Vi ser fram emot ditt nästa besök! Med vänliga hälsningar,

Gun-Marie L
Skrev om Folkhemmet

Vi blev över förväntan mycket positivt bemött av personalen på Folkhemmet, både personligt och kunskapsmässigt.. Vi var på väg till IKEA i ett annat ärende men nyfikenheten på intressanta möbler drog oss in i butiken. Vi hade pratat om att ev byta fotöljer och så blev det. Det blev även en ny soffa vid vårt andra besök, även efter detta besök kände vi oss nöjda.

Svar från Folkhemmet

Hej Gun-Marie, Det är fantastiskt att höra att ert besök hos oss på Folkhemmet inte bara mötte utan överträffade era förväntningar. Vi är glada att er nyfikenheten ledde till oss och att vår personal kunde bidra med både personligt och kunskapsrikt bemötande. Att ni valde att förnya ert hem med både nya fåtöljer och en soffa, och kände er nöjda efteråt, är precis den kundupplevelse vi strävar efter att erbjuda. Tack för att ni handlade hos oss och vi ser fram emot att välkomna er åter ifall ni skulle vara på jakt efter något annat! Med vänliga hälsningar,

Rolf G
Skrev om Folkhemmet

Personalen är trevliga och jag fick min stol som avtalat.

Svar från Folkhemmet

Hej Rolf, Tack för att du tog dig tiden att skriva om din erfarenhet hos oss. Bra att du är nöjd med bemötandet från vår personal och att det mötte dina förväntningar. Vi hoppas att stolen blir en uppskattad del av ditt hem och att vi får möjligheten att välkomna dig åter i framtiden. Med vänliga hälsningar,

Lars E
Skrev om Folkhemmet

Bra bemötande, men lite väl lång leveranstid, 3,5 månad. Vi köpte en fåtölj som vi är mycket nöjda med.

Svar från Folkhemmet

Hej Lars, Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi är glada att höra att du uppskattade bemötandet från vår personal och att du är mycket nöjd med din nya fåtölj. Vi beklagar dock att leveranstiden var längre än vad du hade förväntat dig. Det verkar tyvärr vara så att varan var slut i lager, både hos oss samt leverantören och det var därför det blev en betydligt längre leveranstid. Vi vill tacka dig för ditt tålamod och för att du valde Folkhemmet. Med vänliga hälsningar,

Fredrik N
Skrev om Folkhemmet

Skulle köpa en soffa där man kunde välja olika tyger och stoppning. Perfekt bemötande och hjälp med allt som diverse frågor kring kvalitet och komfort, betalning och leverans. Allt fungerade utmärkt från början till slut. Har handlat där tidigare och kommer återkomma när det blir dags igen!

Svar från Folkhemmet

Hej Fredrik, Tack för ditt fina omdöme! Det är så härligt att få läsa att du uppskattade det personliga bemötandet och den hjälp du fick med att anpassa din nya soffa efter dina önskemål. Vi är glada att allt från kvalitets- och komfortfrågor till betalning samt leverans överträffade dina förväntningar. Att du återkommer till oss på Folkhemmet gör oss extra stolta samt motiverade att fortsätta göra vårt bästa. Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka nästa gång du behöver något nytt till ditt hem. Med vänliga hälsningar,

Anneli C
Skrev om Folkhemmet

Besviken på att det tog en så lång tid att få varan levererad.

Svar från Folkhemmet

Hej Anneli, Tack för att du tar dig tid att ge oss denna värdefulla feedback. Det är självklart ledsamt att höra om din besvikelse på grund av leveranstiden. Vi förstår helt och hållet att det kan vara frustrerande att vänta längre än förväntat och vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter detta har orsakat. Vi arbetar ständigt med att förbättra våra leveransprocesser för att kunna möta våra kunders förväntningar bättre. Om det finns något mer vi kan göra för att assistera dig, tveka inte att kontakta oss. Med vänliga hälsningar,

Susanne A
Skrev om Folkhemmet

Snabb och proffsig hjälp i butik, när jag letade efter min drömfåtölj. Jag har provat mig fram i olika butiker i Stockholm, och kan konstatera att alla fåtöljer är verkligen INTE sköna. Hos Folkhemmet hittade jag den, och det fanns väldigt många tyger att välja mellan. Jag är nöjd, nöjd, nöjd!

Svar från Folkhemmet

Hej Susanne, Tack för din entusiastiska feedback! Det är oerhört härligt att du upplevde snabb och professionell hjälp i vår butik och att din jakt på drömfåtöljen äntligen blev framgångsrik hos oss på Folkhemmet. Vi vet att det inte är helt lätt hitta den där perfekta fåtöljen som kombinerar både stil samt komfort och det är fantastiskt att veta att du kunde göra just det med hjälp av vårt breda urval av tyger. Att du är nöjd, nöjd, nöjd är precis det vi strävar efter! Med vänliga hälsningar,

Carina H
Skrev om Folkhemmet

Mycket bra och vänligt bemötande.Köpte en fåtölj Gaga.Leverans och allt gick så smidigt.Blev bra uppdaterad under hela tiden.

Svar från Folkhemmet

Hej Carina, Tackar så mycket för att du gett oss en sådan positivt recension! Det värmer att få veta att du upplevde ett mycket bra och vänligt bemötande från vår sida och att processen kring köpet av din fåtölj gick smidigt. Att hålla dig väl uppdaterad och informerad under hela processen är något vi jobbar mycket med och det är glädjande att veta att vi lyckades med detta. Vi hoppas att du njuter till fullo i din nya fåtölj! Med vänliga hälsningar,

Fredrik S
Skrev om Folkhemmet

Bra support och trevlig personal

Svar från Folkhemmet

Hej Fredrik, Tack för att du tog dig tid att skriva om vår support och personal! Vi är så glada åt att du kände att du hade en positiv upplevelse med oss. På Folkhemmet är vi stolta över att kunna erbjuda både god kundservice och en trevlig atmosfär och det är uppmuntrande att veta att vårt team lever upp till dessa förväntningar. Om du har några fler frågor eller behöver ytterligare assistans, tveka inte att höra av dig. Med vänliga hälsningar,

Anders G

Mycket bra Och snabb service

Svar från Folkhemmet

Hej Anders, Tack för din beröm! Det är fantastiskt att läsa att du är nöjd med den service och snabbhet vi kunde erbjuda, då vi strävar efter att alltid ge våra kunder en smidig och effektiv upplevelse. Din feedback är mycket värdefull för oss och kommer fortsätta att arbeta på vår service så att du förhoppningsvis känner dig lika nöjd med dina framtida interaktioner med oss. Med vänliga hälsningar,

Karin R
Skrev om Folkhemmet

bra service vid beställning, lite dålig information vid leverans - ni aviserade leverans v 7, hörde inget, v 9 kom leveransen rätt snabbt, som tur var kunde jag vara hemma och ta emot, annars hade det blivit problem, speciellt som chauffören inte kunde baxa ur de stora paketen själv - undrar hur han hade gjort om jag inte hade varit hemma utan bett honom ställa paketen på marken?

Svar från Folkhemmet

Hej Karin, Tack för din återkoppling. Det är glädjande att läsa att du upplevde bra service vid beställningen men beklagar självklart att du känner att kommunikationen kring leveransen var dålig samt leveranshanteringen. Vi har nyligen stärkt upp på lagret med mer personal, vilket kan förklara problemen och vi kommer att se över våra rutiner för att säkerställa att våra kunder får tydligare information och bättre stöd under leveransprocessen. Tack för att du hjälpte till vid leveransen samt tog dig tid att dela med dig...

Anders B
Skrev om Folkhemmet

Trevlig personal i butiken För lång lev tid Vi köpte en 3-sitts soffa (som skulle vara lagervara) Produkten dock väldigt bra

Svar från Folkhemmet

Hej Anders, Tack för att du delar med dig av din erfarenhet. Vi är glada att höra att du fann vår personal trevlig och att du är nöjd med kvaliteten på din nya 3-sitts soffa. Det är dock självklart tråkigt att höra att leveranstiden blev längre än väntat. Då vi har lager på flera olika platser (butiker, lokallager och centrallager), så kan tyvärr leveranstiden skilja lite och vi försöker ge en tydlig, uppskattad leveranstid på vår hemsida men tyvärr så kan det skilja ibland men vi arbetar kontinuerligt med att förbättra...

Patrik B
Skrev om Folkhemmet

Dålig kvalité på soffan jag köpte trots löfte om att den ska vara lätt att underhålla och tvätta. Ludd och fibrer som soffan släpper fastnar i soffans tyg och är omöjlig att få bort via dammsugning, tvätt, roller eller noppmaskin. Sånt som gemene kund bör kunna förvänta sig av en soffa som ska användas. Folkhemmet däremot menar att det är normalt och som personal i butiken sa "du har korta naglar, jag har längre så det är jätte enkelt för mig att pilla bort allt". Tips till ni som ska köpa från Folkhemmet, hör med dom om...

Svar från Folkhemmet

Hej Patrik, Självklart mycket tråkigt att du inte är nöjd med din soffa. Vi har gått igenom ditt ärende i detalj och även synat tyget på de kuddar som du inkommit med och finner inget fel eller ovanligheter. Just det utförande på lagersoffa som du köpte har vi sålt i 50+ exemplar och samtliga är tillverkade samtidigt och vi har inte haft några andra reklamationer på dessa. Vi har själva dessa soffor i några av våra lunchrum och även synat dessa men inte funnit några konstigheter. Tyget som sitter på sofforna är ett Boucle-likande...

Henry N
Skrev om Folkhemmet

Korrekt och höll avtal. Inga obehagliga överraskningar. Inga skador på emballage eller fåtölj.

Svar från Folkhemmet

Hej Henry, Tack för att du tog dig tid att dela din upplevelse! Vi är verkligen glada att höra att allt gick smidigt med din beställning och att du inte stötte på några obehagliga överraskningar längs vägen. Det är så viktigt för oss att du känner dig trygg och nöjd genom hela processen, från det ögonblick du gör din beställning till den spännande dagen då den anländer hem till dig. Vi förstår att ett oskadat emballage och en perfekt skick på din nya fåtölj kan göra hela skillnaden i din upplevelse. Det är hjärtvärmande...

Sawsan M
Skrev om Folkhemmet

Kvaliten på soffan är super, även fint bemötande i butik MEN jag tycker att era interna system bör uppdateras för jag har fått flertals mail där jag måste betala trots att jag redan har gjort det, pga det inte finns några noteringar, även att jag mottagit mitt presentkort när jag redan har utnyttjat det. Det känns som det inte finns ett system där ni noterar varje order vad som har sagts eller gjorts. Det är inte heller lite pengar man spenderar så jag vill inte få ett Mail där det står att ja ska betala när jag redan gjort...

Svar från Folkhemmet

Hej Sawsan, Tack för att du delade din upplevelse med oss. Det glädjer oss att höra att du är nöjd med kvaliteten på soffan och bemötandet du fick i butiken. Vi strävar efter att leverera produkter av hög kvalitet samt utmärkt kundservice, så det är fantastiskt att veta att vi har lyckats med detta. Vi beklagar dock de problem du stött på gällande vår kommunikation och interna system. Det är absolut inte acceptabelt att du ska behöva uppleva osäkerhet kring din betalning eller få felaktiga påminnelser. Vi tar ditt feedback...

Emilce B
Skrev om Folkhemmet

Perfekt service och hjälpsamma säljare

Svar från Folkhemmet

Hej Emilce, Tack så mycket för din positiva feedback! Det gläder oss att höra att du upplevde perfekt service och att våra säljare var hjälpsamma. Vårt mål är alltid att erbjuda den bästa möjliga kundupplevelsen, och dina ord bekräftar att vi är på rätt väg. Vi uppskattar att du tog dig tid att dela din upplevelse och ser fram emot att hjälpa dig igen i framtiden. Tack för att du valde oss! Vänliga Hälsningar, Folkhemmet

Anders L
Skrev om Folkhemmet

Vänligt mottagande och vi fick den hjälp vi behövde när vi valde soffa. Handlar gärna där igen.

Svar från Folkhemmet

Hej Anders, Tack för din fina recension! Vi är glada att höra att du fick ett vänligt mottagande och den hjälp du behövde när du valde soffa. Vårt team är stolta över att kunna erbjuda hjälpsam och vänlig service, och det är fantastiskt att veta att vi uppfyllde dina förväntningar. Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka och hjälpa dig med dina framtida behov. Tack för att du valde att handla hos oss! Vänliga Hälsningar, Folkhemmet

Laura J
Skrev om Folkhemmet

We purchased a wooden table. When it was delivered we used it and anything we put on it, a glass of juice and a barely warm bowl of soup, damaged the table to the point of needing repair. We complained and were told that our claim was denied because we caused the damage. After we explained that we didn’t believe the table had been oiled or waxed before it was delivered because the surface was so fragile we were told that sometimes the tables get dried out from sitting in the cardboard. We had no way of knowing this. There...

Svar från Folkhemmet

Hi Laura, We understand your concern regarding the claim denial due to not following the care instructions provided for the wooden table. We truly regret any inconvenience this situation may have caused you. Our decision was based on our comprehensive policy, which emphasizes the importance of adhering to the specific care guidelines designed to ensure the quality and longevity of our products. We want to assure you that we have done everything within our capabilities to make the care instructions for our wooden tables...

Ann L
Skrev om Folkhemmet

Otroligt trevlig och tillmötesgående personal gjorde inköpet på Folkhemmet till en alltigenom positiv upplevelse.

Svar från Folkhemmet

Hej Ann, Tack för din underbara recension! Vi är oerhört glada att höra att du hade en positiv upplevelse hos oss på Folkhemmet, och att vår personal bidrog till detta med sitt trevliga och tillmötesgående bemötande. Kundnöjdhet är vår högsta prioritet, och ditt erkännande är den bästa belöningen för vårt arbete. Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen i framtiden. Tack för att du valde oss! Vänliga Hälsningar,

Helena L
Skrev om Folkhemmet

Chrissi var så bra så engagerad o proffsig. Helena livijn

Svar från Folkhemmet

Hej Helena, Tack så mycket för din positiva recension! Det gläder oss att höra att du upplevde Krissy som engagerad och professionell, hon är en pärla när det kommer till rådgivning! Vi strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen, och det är fantastiskt att få bekräftelse på att vi är på rätt väg. Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse. Vi ser fram emot att välkomna dig åter! Vänliga Hälsningar,

Stig J
Skrev om Folkhemmet

Bra produkt. Lång leveranstid. Leverans utlovad mellan 12 och 15, skedde 15.10. Jag var alltså bunden 3 timmar i onödan.

Svar från Folkhemmet

Hej Stig, Tack för din recension och för att du delar med dig av din erfarenhet. Vi är glada att höra att du tycker att produkten är bra. Samtidigt beklagar vi verkligen att leveransen tog längre tid än utlovat, vilket ledde till att du kände dig bunden och hade en mindre tillfredsställande upplevelse. Vi strävar alltid efter att ge korrekta leveranstider och jobbar kontinuerligt med att förbättra vår logistik och kommunikation för att undvika sådana situationer i framtiden. Tack för din förståelse och tålamod. Om det finns...

Gunnar S
Skrev om Folkhemmet

Trevlig och kunnig personal som lyssnade på vad vi sökte och resultatet blev mycket bra. Det känns som vi "fick" ett nytt vardagsrum och sällskapsrum.

Svar från Folkhemmet

Hej Gunnar, Tusen tack för ditt positiva omdöme! Vi blir oerhört glada av att få veta att ni tycker att vår personal mötte era förväntningar med sin engagemang och kunskap. Också fantastiskt att höra att resultatet har förvandlat ert vardagsrum och sällskapsrum till något ni känner är nytt och förbättrat. Det är precis den upplevelsen vi strävar efter att ge våra kunder här på Folkhemmet och vi hoppas ni får njuta av känslan av en förnyad atmosfär länge. Bästa hälsningar,

Ola M
Skrev om Folkhemmet

När jag gjorde min beställning gick allt bra men när leveransen kom så hade de missat sittpuffen och nu vet jag inte hur lång tid det tar innan den kommer. Soffan är skön men tråkigt att inte hela leveransen kom….

Svar från Folkhemmet

Hej Ola, Tack för att du meddelar oss om detta. Vi ber om ursäkt för besväret med den ofullständiga leveransen och förstår att det är frustrerande att inte få hela din beställning som planerat. Vi vill försäkra dig om att vi arbetar för att lösa denna fråga så snabbt som möjligt. Vi strävar efter att se till att den saknade delen kommer till dig så snart som möjligt. Om du saknar någon information eller om det är något som är oklart, så kontakta gärna butiken där du köpte din order, så kommer de att fortsätta hjälpa dig. Med vänliga hälsningar,

Carina A
Skrev om Folkhemmet

Riktig dålig och felaktig information av en ung tjej i butiken. Fick åka en lång resa i onödan. Riktigt dålig kunskap om produkterna i butiken och om hur deras erbjudanden fungerar.

Svar från Folkhemmet

Hej Carina, Det är självklart ledsamt att läsa om din negativa upplevelse hos oss. Det är absolut inte så vi arbetar och att du fick felaktig information tar vi på största allvar. Vi strävar efter att vår personal ska vara välutbildad och kunnig om våra produkter samt erbjudanden. Din feedback är ovärderlig för oss och kommer att användas för att se över vår utbildningsprocess. Om du inte varit i kontakt med butikschefen, så får du gärna kontakta denne, så att vi kan se över detta ärende. Med vänliga hälsningar,

Harriet K
Skrev om Folkhemmet

Leverans vecka sköts upp 5 veckor (eller mer, minns inte exakt vad som sas från början

Svar från Folkhemmet

Hej Harriet, Tack för att du tog dig tid att skriva till oss om din upplevelse. Vi förstår att du påverkas negativt av förseningen av din order och detta är självklart inte önskvärt från något håll. Att väntetiden blir längre än vad som ursprungligen utlovades är ovanligt men händer tyvärr ibland och oftast pga. oförutsedda händelser. Vi arbetar aktivt med att hålla leveranstider och kommunikation kring eventuella förseningar för att du som kund ska få tydlig information. Om det finns något specifikt vi kunnat göra i din...

Eva B
Skrev om Folkhemmet

Köpte 2 fåtöljer- helt underbara. Synd att inte tjänst fanns att få benen ditmonterade. Annars mkt nöjd.

Svar från Folkhemmet

Hej Eva, Tack för att du tog dig tid att ge oss din feedback! Härligt att du är mycket nöjd med dina nya fåtöljer. Tråkigt att vi inte kunde erbjuda dig montering, vilket tyvärr inte är möjligt med exempelvis DHL. Din feedback är värdefull för oss och vi kommer att ta detta till eftertanke för att förbättra vår serviceutbud i framtiden. Om du behöver någon vägledning eller hjälp med monteringen, tveka inte att kontakta oss. Med vänliga hälsningar,

Robert W
Skrev om Folkhemmet

Bra möbler, utlovad leveranstid hölls dock inte...

Svar från Folkhemmet

Hej Robert, Tack för att du delar med dig av din upplevelse! Vi är glada att höra att du är nöjd med kvaliteten på våra möbler, men vi beklagar självklart att den utlovade leveranstiden inte hölls. Det har tyvärr varit en del förseningar på grund av världsläget men vi ska se över vad som hänt i ditt fall för att se vad vi kan förbättra. Om du har några frågor , tveka inte att kontakta oss. Med vänliga hälsningar,

Nikolai B
Skrev om Folkhemmet

Bra bemötande i butik och vid leverans.

Svar från Folkhemmet

Hej Nikolai, Tack för din feedback! Det är mycket uppmuntrande att du upplevde ett bra bemötande både i butiken och vid leverans. Vi strävar efter att alltid ge en positiv upplevelse från början till slut och är mycket glada att vi kunde leva upp till dina förväntningar. Det ger oss ett bevis på att vi är på rätt väg. Med vänliga hälsningar,

Kjell C
Skrev om Folkhemmet

Väl mottagen i butiken Kungens Kurva Kunnig och mycket trevlig personal Isac är ett proffs De vi köpte har vi letat efter länge, nu finns de i vårt hem och vi är supernöjda Kjelle o Gittan

Svar från Folkhemmet

Hej Kjelle och Gittan, Tack för att ni delar med er av er upplevelse hos vår butik i Kungens Kurva. Det är en glädje att läsa att ni kände er väl mottagna och att ni uppskattade Isacs professionalism och trevliga bemötande, vilket han ska få veta. Vi är stolta över att ha kunnat hjälpa er att hitta precis det ni letat efter och det är fantastiskt att höra att ni är supernöjda med ert köp. Er tillfredsställelse är precis vad vi strävar efter på Folkhemmet! Med vänliga hälsningar,

Petra N
Skrev om Folkhemmet

Trevlig och kunnig personal i butiken, enkelt att beställa tygprover, soffan kom som planerat och vi är väldigt nöjda med den.

Svar från Folkhemmet

Hej Petra, Det är fantastiskt att höra att ditt besök i vår butik var positivt och att vår personal bistod med kunskap samt service och att det var smidigt att beställa tygprover samt din soffa levererades enligt plan. Det är också särskilt roligt att få veta att du är väldigt nöjd med din nya soffa. Din feedback är mycket uppskattad och ger oss ytterligare motivation att fortsätta erbjuda högkvalitativ service och produkter. Med vänliga hälsningar,

Taraneh J
Skrev om Folkhemmet

Bra sortiment och kvalite. Leveras i tid

Svar från Folkhemmet

Hej Taraneh, Härligt att läsa att du uppskattar vårt sortiment och kvalitet samt tack för att du delar med dig av din positiva erfarenhet av oss. Vi lägger mycket arbete i att noggrant välja ut produkter som uppfyller våra höga krav på kvalitet och design samt jobbar hårt med att leverera dessa i tid. Din feedback bekräftar att vi lyckas med detta och är mycket värdefull för oss. Med vänliga hälsningar,

Mats B
Skrev om Folkhemmet

Bra kundbemötande, smidiga och hjälpsamma.

Svar från Folkhemmet

Hej Mats, Tack för ditt beröm! Det gläder oss att du upplevde vårt kundbemötande som bra och att vi uppfattades som både smidiga och hjälpsamma. Det är viktigt för oss på Folkhemmet att varje kund ska känna sig väl omhändertagen och får den hjälp de behöver. Din positiva feedback är uppmuntrande och vägledande i vårt fortsatta arbete. Med vänliga hälsningar,

Sverker B

Hög kunskapsnivå och servicenivå. Leveransen funkade också till 100 %

Svar från Folkhemmet

Hej Sverker, Stort tack för din recension! Det är upplyftande att läsa att du tycker att vi har hög kunskaps- och servicenivå!. Härligt att höra att leveransen fungerade till fullo och att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Vi strävar efter att alltid erbjuda en hög standard i allt vi gör, och din feedback bekräftar att vi är på rätt spår. Med vänliga hälsningar,

Berit T
Skrev om Folkhemmet

Fick bra hjälp och tips att välja rätt möbel.

Svar från Folkhemmet

Hej Berit, Tack för att du skrivit om din upplevelse hos oss! Det är så härligt att höra att du fick bra hjälp och tips för att välja rätt möbel. Vi försöker vårt yttersta för att vara personliga och kunniga i vår service för att du som kund ska hitta det som passar bäst efter dina behov och ditt hem. Din positiva feedback betyder mycket för oss! Med vänliga hälsningar,

First-Name L
Skrev om Folkhemmet

Beställde en fåtölj Natuzzi quiete som levererades 2 veckor tidigare än uppgivet Fåtöljen passar pekfekt i vårat vardagsrumSå tack folkhemmet i Uppsala

Svar från Folkhemmet

Hej Mikael, Det är verkligen upplyftande att höra att din Natuzzi Quiete fåtölj levererades tidigare än väntat och att den passar perfekt i ert vardagsrum. Vi är så glada att vi kunde bidra till en positiv upplevelse och kommer skicka detta vidare till Uppsala butik. Tack för att du valde oss för ditt köp! Med vänliga hälsningar,

Ingrid G
Skrev om Folkhemmet

Snabba svar på frågor. Bra information o framförhållning re leverans. Sammantaget bra service.

Svar från Folkhemmet

Hej Ingrid, Tack för dina uppskattande ord! Det gläder oss att höra att du är nöjd med vår snabba respons, informativa kommunikation och framförhållningen gällande leveransen. Att erbjuda bra service är kärnan i vår verksamhet och din feedback är både viktig samt uppmuntrande för oss, vilket vi är tacksamma för. Med vänliga hälsningar,

Knut Arne Roland A

Reclinesoffan var över förväntan och leveransen skulle vara till tomtgräns men chauffören hjälpte mig ända in.

Svar från Folkhemmet

Hej Knut Arne Roland, Tack för att du delar med dig av din erfarenhet! Är verkligen underbart att lösa att du tycker att din nya reclinersoffa överträffade dina förväntningar och att vår chaufför hade möjligheten att hjälpa till med leveransen in i ditt hem. Vi försöker alltid erbjuda det lilla extra där det går och det är glädjande att vår chaufför bidrog till en ännu bättre upplevelse för dig. Din feedback är värdefull och uppmuntrar oss att fortsätta ge utmärkt service. Med vänliga hälsningar,

Kerstin W
Skrev om Folkhemmet

Mycket trevliga och hjälpsamma personal.

Svar från Folkhemmet

Hej Kerstin, Tack för din uppskattande feedback! Fantastiskt att du upplevde vår personal som mycket trevlig och hjälpsam. Vi jobbar hårt med att du som kund ska känna dig omhändertagen och stöttad i sitt beslut. Din positiva kommentar inspirerar oss att fortsätta ge den bästa möjliga servicen. Med vänliga hälsningar,

Mauritz A
Skrev om Folkhemmet

Bra hjälp med val av möbel, snabb leverans och bra uppföljning. Vi är jättenöjda med vår soffa!

Svar från Folkhemmet

Hej Mauritz, Tack för att du tog dig tiden att skriva din positiva recension! Det är fantastiskt att höra att du är nöjd med hjälpen du fick vid val av möbel, vår snabba leverans och uppföljning. Att veta att ni är jättenöjda med er nya soffa gör oss verkligen glada och din återkoppling samt nöjdhet stärker oss i vårt arbete. Med vänliga hälsningar,

Ulrika Maria L
Skrev om Folkhemmet

Vi blev väldigt bra bemötta . Vi köpte en snygg skön soffa

Svar från Folkhemmet

Hej Ulrika Maria, Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Härligt att du kände dig väl bemött och att du är nöjd med din nya soffa! Då har vi lyckats med vårt mål med att varje kund ska känna sig välkommen och nöjd med sitt köp. Din soffa är en viktig del av ditt hem, och vi är tacksamma över att ha fått vara en del av det valet. Med vänliga hälsningar,

Ava M
Skrev om Folkhemmet

Hej Ni gjorde bra på jobbet : kommer leveransen och svara på telefonen bra. Tack

Svar från Folkhemmet

Hej Ava, Tusen tack för din uppmuntrande kommentar! Det är verkligen glädjande att höra att du uppskattade både leveransen och vår service per telefon. Vi är här för att se till att din erfarenhet med Folkhemmet blir så problemfri och positiv som möjligt. Din tacksamhet motiverar oss att fortsätta göra vårt bästa varje dag. Med vänliga hälsningar,

Carl G
Skrev om Folkhemmet

Fick dålig info ang retur möjligheter, hade tagit andra beslut och sparat massa pengar.

Svar från Folkhemmet

Hej Carl, Tack för att du tog dig tid att ge oss denna viktiga feedback. Vi beklagar att du känner att informationen kring returmöjligheterna inte var tillräckligt tydlig. Vi försöker vara tydliga i all vår kommunikation om vår avboknings- & returpolicys. Vi brukar alltid försöka att vara så tillmötesgående som vi kan. I ditt fall så var varan tyvärr en beställningsvara som producerats efter dina önskemål och då kan vi tyvärr inte göra en vanlig retur. Hoppas att du är nöjd med resterande möbler i alla fall! Med vänliga hälsningar,