Alla kategorier Fönster Stockholms län Sigtuna Fönsterexperterna

Fönsterexperterna

Norrsundav. 105, 195 70 Rosersberg — Visa karta

Välkommen till Fönsterexperterna. Vi är ett företag fullt av fönsterexperter som har lång erfarenhet och kunskap i branschen. Vi vet hur man gör jobbet och gör det gärna åt dig!

Duktiga medarbetare, yrkesstolthet, kunskap och skickligt hantverk. Där har ni själva kärnan i företaget och vad vi erbjuder dig som kund.

Vi jobbar enbart med fasta priser och detta gör att du som kund hela tiden vet totalkostnad, alltså inga oväntade utgifter!

Så här går det till:

1. Hembesök och prisförslag

2. Tillverkning och leverans

3. Montering

4. Garanti och uppföljning

Varmt välkommen att kontakta oss när det gäller fönster och dörrar. I dagsläget arbetar i Stockholm, Uppsala Västmanland, Örebro, Skåne och Södermanland.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 186 kunder tycker om Fönsterexperterna

• Tommy C
    Tommy C skrev om Fönsterexperterna
    Poffsigt, vänligt ej pådrivande. Bra rekommendationer.
  • Helena A
    Helena A skrev om Fönsterexperterna
    Fönsterexperterna har bytt alla våra fönster. De var jätte trevliga och var väldigt nån om vad jag som kund ville ha. De gjorde ett jätte bra jobb och snabba var dom också. Vi är hel nöjda med resultatet.
  • Martin T
    Martin T skrev om Fönsterexperterna
    Fönsterexperterna bytte fönster i min villa från 1960 och jag måste säga att det kunde inte bli bättre.

Mycket trevlig och hjälpsam säljare som svarade snabbt på sms-frågor även kvällstid.

Själva bytet utfördes så smidigt att jag åkte till jobbet på morgonen, då hade inte fönster kommit och allt var helt orört, sedan kom fönsterleverans och montörer samtidigt och monterade allt och vid tretiden fick jag samtal att allt var klart! Så jag fick komma hem från jobbet till ett hus med nya fönster! Superbra planerat!

Kanon rekommenderas å det bästa!

Mvh Martin Trankell
    Sigtuna
  • Hillevi F
    Hillevi F skrev om Fönsterexperterna
    Trots en strulig början, med kontaktpersoner, som inte längre var anställda, och naturligtvis förorsakade stor oro med tanke på att det är en stor investering som man gör.
    En råkall blåsig vinterdag kom två duktiga snickare, lade på skyddsväv på golven, installerade fönster o dörrar enligt plan, och jobbade på under två dagar.
    Jag är väldigt nöjd med mina nya fönster, altandörr o entré-dörr.
  • Stina G
    Stina G skrev om Fönsterexperterna
    Kom i kontakt med Fönsterexperterna, via Offerta, när vi skulle byta ut vår altandörr. Säljaren var bra, trevlig och lyssnade på vad jag ville ha och tog fram några förslag. Framförallt var han inte pushig, vilket uppskattas! En yrkesman kom några dagar senare för att ta alla mått. Att det tog ganska lång tid mellan beställning och montering var inte Fönsterexperternas fel, utan berodde på att dörren specialbeställdes. Montering snabbt och smidigt och montörerna tog med sig allt skräp tillbaka, så vårt hus var rent när de for. Inget fusk, rak kommunikation, utfört enligt avtal. Toppen, enligt mig!
  • Bosse A
    Bosse A skrev om Fönsterexperterna
    Uselt utförd montering och ingen vilja att åtgärda detta, saknar uppställningsspärr på ett fönster, det vill man inte åtgärda heller, mm, mm.

Fönsterexperterna säger att de endast säljer Svensktillverkade fönster.
    Som avsändare för fönstren stod: Pressglass SA Oddzial, Radomsku. Det ligger inte i Sverige.
    2017-03-24 Fönsterexperterna svarar Bosse A
    Hej Bosse A,

När det gäller ditt arbete samt komplettering av uppställningsspärrar så har är du väldigt välkommen att höra av dig till vår serviceavdelning så får de titta på ärendet.

Det finns tyvärr inga glastillverkar kvar i Sverige efter nedläggningar vilket gör att våra glas-kasetter tillverkas precis som du påvisar utomlands. Dock är våra fönster och dörrar svensktillverkade så det kan du känna dig trygg med.

• Dennis S
    Dennis S skrev om Fönsterexperterna
    Efter många turer fram och tillbaks så är vi äntligen klara med vårt fönsterbyte. Kvalitén på dessa fönster är fantastisk vi hade lite otur med byte av säljare och försening av leverans men nu är vi super nöjda.
    Liselott på fönsterexperterna har varit en klippa och gjort allt hon kan för att vi skall bli nöjda.

Tack

Helene
  • Liselott S
    Liselott S skrev om Fönsterexperterna
    Gör ej affärer med detta blufföretag
    2017-03-16 Fönsterexperterna svarar Liselott S
    Hej Liselott,

Tråkigt att du upplever oss som en bluff. Vi fick vetskap om ditt ärende idag och tog tag i det omedelbart. Vissa av dina delar är redan lösta och dom andra kommer vi att ta tag i så snart som möjligt. Vi håller dig underrättad fortlöpande hur ditt ärendet hanteras.

Hoppas att du i slutändan låter dig bli nöjd med oss.

2017-05-11 Liselott S svarar Fönsterexperterna
    Väntar fortfarande på att få mina reklamationer fixade , så nöjd blir jag nog inte.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Fred B
    Fred B skrev om Fönsterexperterna
    Fönsterexperterna gjorde ett utmärkt arbete från offert arbetet till färdigställandet. Vi är mycket nöjda med deras utförda arbete.
  • Pierre S
    Pierre S skrev om Fönsterexperterna
    Säljarna var ganska pushiga och ville komma för snabbt till avslut. När de väl fått beställningen blev det helt tyst och jag fick jaga information om leverans och installation.
    Men när sen leveransen kom gick det fort och smärtfritt med installationen och vi blev väldigt nöjda med slutresultatet.
  • Robert M
    Robert M skrev om Fönsterexperterna
    Resultatet - Lysande, jättefint faktiskt. Men på flera ställen, smygar och fasad, har de åsamkat skador. Flagande puts och repor - lite trist.

Sälj - Bra säljare men dock lite problem vid leverans då överenskommelser inte hade dokumenterats. Dagen efter avtalet så ville vi ta bort spaltventilerna, vilket säljaren inte registrerade så det var bara att betala. Muntliga överenskommelser blir svåra att få igenom när säljaren i processen har slutat. TIPS Mejla och be att få beställningsunderlag varje gång ni gör en ändrig.
  • Kjäll S
    Kjäll S skrev om Fönsterexperterna
    Mina bestående intryck av Fönsterexperterna är att de arbetar seriöst med sina produkter. Från första tillfället kände jag genast förtroende för Fönsterexperterna. De varor de levererade var helt igenom av högsta klass. Nu har jag levt med deras fönster i snart 1 år och känner mig mycket nöjd av leveransen.
  • Karin K
    Karin K skrev om Fönsterexperterna
    Fint bemötande, tack !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Johan B
    Johan B skrev om Fönsterexperterna
    Accurat och noggran utförd entrepenad.
    Proffesionellt bemötande från hantverkare mot boende i fastigheten.
  • Ida L
    Ida L skrev om Fönsterexperterna
    Både säljare och montörer agerade mycket proffesionellt och arbetet löpte på mycket smidigt!
  • Hans T
    Hans T skrev om Fönsterexperterna
    Höll va de lovade,ordning å reda.Väldigt trevliga. Kan rekommenderas varmt
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om Fönsterexperterna
    Säljaren Jörgen Hansen var mycket bra utan att vara påstridig. Snickaren Magnus Lund, som hela tiden jobbade ensam, var suveränt duktig och han var även väldigt trevlig. Alla leveranser fungerade perfekt och allt har blivit så bra som säljaren förespråkade. Vi bytte nio fönster och två altandörrar. Vi rekommenderar Fönsterexperterna helhjärtat.
    Erling och Birgitta Johansson Hultsfred
  • Johan  N
    Johan N skrev om Fönsterexperterna
    Hej.

Jag riktar denna fråga till VD.n på Fönsterexperterna,
    är det vanligt att Fönsterexperterna tillåter sina egna anställda gå in på reco.se och ge Fönsterexperterna bästa omdömet .?

Omdömet som är gjord 2016-11-11 borde ses över !

Transparenta mot kunder är en sak men att ge omdöme som anställd hos Fönsterexperterna lite väl vilseledande enligt mig.

Kanske bara jag som tycker så men reco.se är till för att oberoende kunder ska ge ett omdöme men ni verkar veta bäst själva.

Pinsam läsning , men det bästa måste ändå vara att vd.n på Fönsterexperterna GILLAR inlägget.

Hahaha bra jobbat pojkar!!

Hälsningar Johan Nilsson
    2017-01-24 Fönsterexperterna svarar Johan N
    Hej Tutankhamun P / Johan,

Du har precis rätt i sak. En styck av våra 169 reco är gjord ifrån en anställd av Fönsterexperterna. Denna anställde är inte bara anställd utan hans familj har även köpt fönster/dörrar ifrån Fönsterexperterna.

Därför har han gått in och skrivit om sin upplevelse som kund hos Fönsterexperterna

//Jimmy Nilsson
    Johan N gillar detta
  • Gunnar T
    Gunnar T skrev om Fönsterexperterna
    Alla inblandade har gjort ett bra jobb.
  • Krister N
    Krister N skrev om Fönsterexperterna
    Arbetet gick snabbt och var väl utfört. Säljaren Abod var proffsig och lyhörd, montöterna gjorde ett mycket bra jobb, vi är nöjda.
    /Krister m. familj
    2017-01-04 Fönsterexperterna svarar Krister N
    Hej Krister N,

Tack för dina värmande ord

• Mackran D
    Mackran D skrev om Fönsterexperterna
    Mardrömsprojekt. Sammanfattning:
    Säljare som kan prata men företaget kan inte "walk The talk". De installerade fönster med lackskador och vill inte kompensera på rätt väg. Hänvisar till konsumentköplagen och en massa paragrafer istället för att ta ansvar.

Otroligt oseriösa och oproffsiga men framför allt väldigt otrevliga. De tar inte till sig någon som helst kritik och gömmer sig bakom avtal och paragrafer.

Dokumentation kommer att finnas tillgängligt för alla inom kort(Bilder,video , ljudupptagning mm). Allt för att ni inte ska kasta era pengar i sjön.

För mer info kontakta mig. Fortsättning följer..
    2016-12-21 Fönsterexperterna svarar Mackran D
    Hej Mackran,

Vi har inte annat än försökt hitta en lösning och ta vårt ansvar så ni skall vara nöjda. Tyvärr godtar ni inte denna lösning.

Därför har vi erbjudit er att en oberoende part får titta över er anmärkningar och utifrån det göra en oberoende bedömning. Detta vill ni inte heller.

Senast idag försökte vi boka ett möte hemma hos er för att titta över det ni anmärker men det vill ni inte heller.

Tråkigt att både du och Olga skriver då det egentligen är samma ärende.

Om ni vill hitta en lösning på ert problem så är ni välkommen att kontakta mig

Med vänliga hälsningar
    Jimmy Nilsson VD Fönsterexperterna 08-525 222 05
    2016-12-25 Mackran D svarar Fönsterexperterna
    Ja du Jimmy. Er "lösning" gynnar endast er då ni friskrivit er ansvar genom tilläggsregler i det finstilta.En godkänd reklamation måste gå via hemsidan enligt er, den länken funkar ju inte. 3 meters regeln är ju också urlöjligt då en montör kan med andra ord göra en massa hål i fodret/fönstret och då är det enligt er helt ok...Förresten så är det inte tråkigt att bägge skriver om samma ärende, ris ska ni ha för dåligt utfört arbete och uruselt kundbemötande efter att ni fått eran "deal". Nog skrivet och sagt. Ni kan låtsats "erbjuda" hjälp och försöka framträda som proffs men vi sitter på all information som avslöjar ert riktiga yttre och inre skal. Jag håller det jag lovar iaf. Håll utkik efter filmen snart..
    2016-12-25 Fönsterexperterna svarar Mackran D
    Hej Mackran D,

Vi vill inget annat än att hjälpa er.
    Hoppas ni ta emot våran hjälp för då kan vi komma framåt.

Med Vänlig Hälsningar
    Jimmy Nilsson
    2016-12-26 Mackran D svarar Fönsterexperterna
    När vill du lägga ner skådespeleriet? Har du glömt ljudupptagningen där du håller på och prutar ner ersättningen som vi surt tackade nej då det inte ens är 1/10 av vad fönstren har kostat oss som Du sedan klart och tydligt sa " det blir inget, 0kr blir det!!"

Att försöka rädda den stora tabben NI gjorde nu är nog alldeles försent.Som tur är får svenska folket ta del av hur tillmötesgående ni kan vara.

Ville ni hjälpa oss så hade det varit överstökat för längesen och ni hade inte hänvisat oss direkt till reklamation/regler osv när era montörer satte upp skadade fönster från första början..Istället för att ställa allt tillrätta från början så sköt ni över ansvaret på oss Trots att montörerna förstört lacken och gjort hål i fönsterkarmen vid monteringen.Det blev ju inte bättre när ni hänvisar till "godkänd reklamation " eller om reklamation är godkänd (3 meters regeln och annat smått och gott om ni lyckats snickra ihop i det finstilta) Om inte annat om ni nu är så Himla måna om era kunder så kunde du åkt ut själv utan en "oberoende besiktningsman" tagit en titt, skulle bli förvånad om du hade själv velat ha sådana fönster i ditt hem.

Behåll lite mer värdighet om det finns någon överhuvudtaget och sluta skriv om hjälp när ni inte Vill. Ni har fått betalt och vi har blivit snuvade/blåsta och förödmjukade av hur ni behandlat oss och allmänheten ska varnas. PUNKT
    2016-12-27 Fönsterexperterna svarar Mackran D
    Hej Mackran D,

Precis som det ni skriver så godtog ni verken våra åtgärder eller ersättning.
    Därför har jag erbjudit mig att komma ut tillsammans med vår ansvarige säljare den 12 januari för att kontrollera ert arbete.

Hoppas vi kan få komma ut till er och lösa detta en gång för alltid.

//Jimmy Nilsson
    2016-12-27 Mackran D svarar Fönsterexperterna
    Som jag nämnt tidigare så hanterades vår ärende under all kritik. Ni hade chansen att ställa allt tillrätta flera gånger om men valde att hänvisa till godkända reklamationer och standarder istället för att ta till er om de skadade delar som sattes in. Vidare så bör ni utbilda er personal att inte skrika åt kunder. Det är så Mycket som har gått fel och vi känner att vi Inte vill ha något mer med er att göra.Den sk hjälp som ni vill erbjuda nu ligger i grund för att ni vet att ni förlorar/tappar ansiktet då ni vet att ni har gjort fel men också för att vi valt att gå ut med det offentligt.

Vi har dessutom kommit i kontakt med bekanta som tyvärr haft er som leverantörer, deras ärenden har dragit iväg till ett års tid innan det hann komma till ett sk "avslut".Vi vill inte ha den huvudvärken och väljer att lösa det på vårat sätt men vi ser det absolut som vår plikt att varna andra då det inte får gå till på det viset.

Därmed sätter vi punkt!

PS.
    Ett tips är att ni börjar göra rätt för er istället för att ödsla tid på att försöka rädda det yttre(fasaden) via dessa forum. Börja med att ändra reklamfilmen som ni lagt ut då den speglar en annan verklighet,men framförallt SKÖT erat Jobb.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Olga A
    Olga A skrev om Fönsterexperterna
    Det här var det värsta jag varit med om. Ska ni byta fönster och vill att det ska gå smärtfritt VÄLJ INTE FÖNSTEREXPERTERNA!!! Vi ångrar stort och känner oss extremt lurade. Allt började som en saga där säljaren lovade oss guld och gröna skogar. Vi behövde inte tänka på något sa han, de fixar rubbet och han, säljaren, kommer vara med oss hela vägen. Han praktiskt taget pushade oss att skriva kontrakt genom att lova oss massa saker. Där slutade sagan. Vi fick betala tre fakturor sammanlagt och alla innan fönstrena var på plats. När montörerna kom för att sätta in dem frågade vi vad vi behöver ta bort och täcka av så de får plats att jobba, de pekade på några mattor och vi tog genast bort allt. Alla andra mattor (nyköpta) och nylagd parkett trampade de på med leriga skor utan att ta hänsyn för fem öre. Trots att vi har frågat vad som är i vägen. Sen får vi höra att det är vårt ansvar att ta bort grejer ur vägen. Men hur ska vi veta vad som är i vägen? Vi har aldrig bytt fönster förut! Vi litar ju på att när hantverkarna säger att det är lugnt så är det lugnt! Första snedsteget resulterade i fläckar på nylagda parketten och kemtvätt av mattorna. Vidare visade det sig att de har mätt fel så det var fel mått på de nya fönster. Hantverkarna fick stå och hyvla på gården och i rummet. Massa spån på gården lämnades kvar samt spåndamm på nya möbler. Ingen pratade med oss om det (så vi i alla fall hade möjlighet att täcka över grejer) utan vi hörde de prata med chefen i telefon. Förutom spån i hela huset förstördes även väggar på flera ställen vilket vi påpekade för montörerna men de bara hänvisade till reklamationen. Det slutade inte där. Fönstrena lämnades med massa spån på så det var svårt att se. När vi väl torkade av dem såg vi att det var fogrester på alla fönster samt sprickor i lacken på karmarna (allt finns dokumenterat). Under de här två dagarna har vi försökt få tag på säljaren utan resultat. Han ringde upp en vecka senare efter jagande på huvudkontoret. All trevlighet var borta, han bortförklarade att det inte gick att få tag på honom med att han hade massa jobb och möten. Men vi då? Kändes att så fort vi skrev på kontraktet så kunde han glömma oss och gå vidare med nya offer, vi var inte viktiga längre. Säljaren och montörerna kom förbi för att titta och vad vi än sa försökte de förminska oss och bortförklara saker istället för att lyssna bara. De lovade att skicka killar för att åtgärda men det enda som gjordes var att de skrapade bort fogen från fönstrena. Vi vände oss till kundtjänsten igen och kvinnan som vi hade kontakt med slängde bara massa paragrafer på oss och påpekade våra skyldigheter, väldigt otrevligt och oproffessionellt. Bland annat att det är deras bedömning som gäller, vad vi som kunder tycker är helt ointressant. Med andra ord kan de skicka vilken skit som helst på oss och friskriva sig från det. Efter en veckas paragrafkastande skickades nu en målare för att åtgärda resten. Målaren fixade väggarna men påtalade att han kommer behöva måla om hela karmen för att det ska se sjysst ut och då kommer man se penseldrag, alltså inte nya fönster som vi har beställt. Det hela började ju med att vi valde mellan att renovera våra gamla eller byta ut helt. Nu står vi här med en kostnad för nya fönster fast har fått renoverade ändå. När vi ringer kvinnan på kundtjänsten kommer hon med nya paragrafer som ingen har nämnt förut, som att om skadan inte syns från 3 meters avstånd då är det inte en godkänd skada. Med andra ord när vi får besök hemma måste vi be folk stå 3 meter ifrån fönster så det ska se ok ut. Vi får se hur det hela slutar nu. Vi bytte bara fönster i halva huset så det skulle hänga med i renoveringen, nästa år skulle vi byta resten av huset men vi kommer leta efter andra företag, vill inte ha något mer med FÖNSTEREXPERTERNA att göra. Fortsättning följer.. ( Vill ni se bilder, video mailkonversationer och samtalsinpelningar för att få en exakt och rättvis bild av detta företag , kontakta oss)
    2016-12-21 Fönsterexperterna svarar Olga A
    Hej Olga,

Tråkigt att både du och Mackran skriver då det egentligen är samma ärende.

Om ni vill hitta en lösning på ert problem så är ni välkommen att kontakta mig

Med vänliga hälsningar
    Jimmy Nilsson VD Fönsterexperterna 08-525 222 05
  • Ingvar I
    Ingvar I skrev om Fönsterexperterna
    Jag bestämde mig för att bytta altandörr, orkar inte med massor av strul. Fönsterexperterna svar på vår offerts begäran de tar han om allt, från att en snickare kommer över och mäter ex hur dörren skall vara. Leveranstiden på dörren sexveckor självklart skall de ha en betalning innan det börjar tillverka dörren, under tillverkningen så hör de av sig om dörren skall var brun på insidan eller utsidan. Jag börjar tänka på ordet ”Fönsterexperterna” det har varit här två gånger, först en säljare som var väldigt trevlig som fotade och kollade dörren, efter det som kommer snickaren och kontrollmäter och fotar. Jag svarade att dörren skall var brun på insidan. Vid leverans så är dörren brun på utsidan samt vänsterhängd och skall var högerhängd. Nu väntar jag på svar när de kan hämta dörren och får nu vänta sexveckor till innan den nya altandörren blir klar och minst ett par veckor innan de kan installera de. En dag i mitt liv åter kommer vad som händer och fötter…
    2016-12-14 Jimmy N svarar Ingvar I
    Hej Ingvar,

Vi kan tillsammans konstatera att ibland så blir det fel även hos oss som är Fönsterexperter. Vi kommer som vi lovat våra kunder att ta vårt ansvar och i ditt fall kan du känna dig trygg du valt oss som leverantör. Att en ny dörr måste tillverkas speciellt för ditt hus gör att en viss leveranstid kommer krävas.

Vi kommer gör allt för att göra dig nöjd i slutändan och jag kan inte be mer om ursäkt för att vi inte kunde leverera rätt dörr vid tillfälle nummer ett.

Jimmy Nilsson VD Fönsterexperterna
  • Birgitta
    Birgitta skrev om Fönsterexperterna
    Jag kan rekommendera Fönsterexperterna. Trevlig personal och bra jobbat. Det blev lite krångel med låset på balkongdörren och några småsaker behövde justeras, men de återkom både på telefon och sedan hit och åtgärdade det som behövdes utan problem (och ganska snabbt), så de var verkligen måna om att allt skulle bli bra, tycker jag.
  • Håkan P
    Håkan P skrev om Fönsterexperterna
    Köpet innefattar 1 st ytterdörr med vidhängande glasparti + 5 st fönster
    Bra bemötande i anbudsskedet.
    Information om leverans- och montagetider fungerade bra.
    Montage bra.
    Montagekillarna missade att återmontera rullgardin men gjorde så vid påpekande utan problem.
    Hade varit bra med förhandsinformation om att det kan uppstå imma på nymonterade fönster pga täthet samt att kondens kan förekomma på ytterdörrens lås pga att metallen har yttertemperatur på utsidan och innertemperatur på insidan.
  • Anna W
    Anna W skrev om Fönsterexperterna
    Vi är verkligen nöjda med Fönsterexperterna. Vi kommer att rekommendera er till alla andra.
  • Mahad B
    Mahad B skrev om Fönsterexperterna
    Vi känner oss nöjda från första motet med säljaren till leverans och installationen
    Vi rekommenderar gärna er till andra
  • Kenneth S
    Kenneth S skrev om Fönsterexperterna
    Jag och min fru valde Fönsterexperterna. Vi bor i ett timmerhus i Dalarna. Vi ändrade en del genom att kapa upp i timret och ta bort en del fönster och sätta in svart alu beklätt skjutparti. Resultatet med hela bytet är långt över våra förväntningar.. Vi är bokstavligt talat nyförälskade i vårt hus.. Montörerna är av högsta kvalitet och vi vill passa på och tacka dom för deras fantastiskt utförda arbete.
    Med vänlig hälsning,
    Fam Ståhl i Borlänge
  • Enrico S
    Enrico S skrev om Fönsterexperterna
    Vi har bytt alla 14 fönster i villan. Skönt att kunna se ut igen utan en massa "dimma". Det bästa med Fönsterexperterna är att de installerade allt på en gång. Och snabbt gick det! När det sedan visade sig vara fel på spaltventilerna ordnades detta till utan "tjafs" och mycket snabbt. Rekommenderas.
  • Jenny  M
    Jenny M skrev om Fönsterexperterna
    Bra intryck på hembesök varför en beställning gjordes av dörr och montering. Nu många veckor senare finns ingen beställning , kontakt person går ej att nå. Mycket dålig service! Rekommenderar ej
    2016-11-09 Jimmy N svarar Jenny M
    Hej Jenny M,

Först av allt vill jag börja med att be om ursäkt på Fönsterexperternas vägnar!

Vi har i ert fall brustit med hanteringen av er order. Detta kommer nu att göra att vi jobbar på att göra våra rutiner runt beställningar tydligare.

Om det är något jag kan göra för att hjälpa er tveka inte att slå en signal!

//Jimmy Nilsson VD Fönsterexperterna 08-525 222 05
    jimmy.nilsson@fonsterexperterna.se
    Jimmy N gillar detta
  • Björn R
    Björn R skrev om Fönsterexperterna
    Helt ok trots viss reklamationshantering - främst avseende repor i glas. Har troligtvis haft en fantastisk otur med glasleveranserna... Har dock fått hjälp att ordna allt.
    Jimmy N, Fönsterexperterna gillar detta
  • Kurt A
    Kurt A skrev om Fönsterexperterna
    Bra känsla av noggrannhet och pålitlighet vid första besöket av handläggare.
    Effektiv o noggrann snickare gjorde själva fönster-jobbet.

Har blivit uppringd av kvinna från Företaget o gett goda betyg
  • Ann-Margret L
    Ann-Margret L skrev om Fönsterexperterna
    Vi hade funderat på att byta fönster i sovrummet för att det var ganska dåligt skick.
    Det knackade på en jättetrevlig säljare som var i området som förklarade hur allt funkade och vi beställde ett modernt vridfönster som man slipper putsa emellan. Vi satte även dit ett myggnät som vi är väldigt nöjda med.
    Leveransen gick smidigt, sen kom snickarna och monterade och allt gick fort och ser jättebra ut.
    uDom städade efter sig. Vi har gjort en nybeställning efter 4 år. till halva huset, och nu har de fönstrerna kommit och blivit monterade och allt gick väldigt bra. Vi rekommenderar Fönsterexperterna och säljaren George som är jättetrevlig, informativ och nogrann.

Ann-Margret Larsson
    Nykvarn
    Fönsterexperterna, George E, Christoffer N gillar detta
  • Bosse J
    Bosse J skrev om Fönsterexperterna
    Allt mycket bra!! Anlitar dom på nytt om jag ska byta fönster :-)
    Christoffer N, George E, Fönsterexperterna, Bosse J gillar detta
  • Lisbet M
    Lisbet M skrev om Fönsterexperterna
    Trevlig och kunnig försäljare. Professionell. Inga aggressiva försäljningstrick som en annan fönsterfirma jag tidigare varit i kontakt med. Valde Fönsterexperterna bland fyra andra företag eftersom jag där fick förslag på en lösning, vilken passade bäst till mina behov. Montörerna var skickliga och bra att ha att göra med.
    Det enda jag var missnöjd med var bemötandet från den dam som ringde upp för att boka tid för montering. Hon hade ingen som helst förståelse för att den dag och tid som hon försökte pådyvla mig inte passade för mig som kund. Vid det telefonsamtalet ångrade jag att jag valt Fönsterexperterna. Som tur var redde andra på företaget ut problemet och jag blev ändå nöjd med valet av fönsterfirma.
  • Johan O
    Johan O skrev om Fönsterexperterna
    Kanonbra! Allt ifrån säljaren Önder som va otroligt kompetent och trevligt till ett kanonmontage av Bader Bygg.
    Ska ni byta fönster så kontakta Önder på Fönsterexperterna.
  • Birgitta W
    Birgitta W skrev om Fönsterexperterna
    Vi är nöjda å fint blev det.trevlig personal så vi kommer att rekommendera fönsterexperterna till våra vänner å bekanta.
  • Marlou M
    Marlou M skrev om Fönsterexperterna
    Vi är VÄLDIGT NÖJDA med Fönsterexperterna!
    Första hembesöket "klickade", Önder är väldigt profssig till skillnad från alla andra säljare. Önder lyssnade på oss och våra behov och därefter tog han fram bästa förslaget åt oss! Önder höll vad han lovade från hembesöket när vi beställde fönsterna fram till att fönsterna var färdigmonterade på plats.
    STORT TACK även till er grabbar (Kenneth, George och Robin) för det fina arbetet ni har gjort.
    Till alla som har tänkt att byta sina fönster, ANLITA Fönsterexperterna!!!
    Varma rekommendationer 10/10!!!

Marlou Maramara
  • Örjan L
    Örjan L skrev om Fönsterexperterna
    Vi har en mycket positiv bild av vårt samarbete med ert företag. Leverans av fönster kom i avtalad tid. Snickarna upplevde jag som mycket kompetenta . Vi kan ge Fönsterexperterna våra allra bästa rekommendationer.
  • Janis I
    Janis I skrev om Fönsterexperterna
    Jag har beställt och fått ett antal fönster inmonterade.
    Hela processen, från "ax till limpa", har skötts på ett professionellt sätt.
    Jag kan inte hitta något att anmärka eller klaga på.

Janis
  • Annette V
    Annette V skrev om Fönsterexperterna
    Välidgt trevligt, tydligt och personligt!
  • Robert B
    Robert B skrev om Fönsterexperterna
    Professionella och snabba vid installation
  • Karin A
    Karin A skrev om Fönsterexperterna
    Efter månader försening och en skit kompensation som motsvarade 1500kr så fick vi äntligen fönstrerna.
    Men...fel fönster i badrummet, dåliga fönsterbrädor som vi försökt reklamera men inget svar på månader...
    Dåliga persienner och persienner fattas fortfarande i kök.

När du dom kund betalat räkna inte med service utan en envägskommunikation

Det enda som varit bra är hantverkarna Magnus och grabbarna som gjorde snabbt och bra jobb...

Nu blir det ARN som får ta hand om ärendet:(....
    2016-08-24 Jimmy N svarar Karin A
    Hej Karin A,

Väldigt tråkigt att höra din inledning och lika roligt att höra att du är nöjd med våra installatörer.

Om du kontaktar mig personligen skall jag försöka göra allt för att ni skall bli så nöjd som möjligt med helheten.

08-525 22 205
    Jimmy Nilsson VD Fönsterexperterna
  • Klas D
    Klas D skrev om Fönsterexperterna
    Vi har bytt fönster i hela huset. Vi fick kontakt med er genom en granne som var väldigt nöjd sitt fönsterbyte. Vi är mycket nöjda med resultatet och det arbete som Magnus Lund utförde. Arbete gick mycket snabbt och Magnus är en mycket trevlig kille.
  • Linus P
    Linus P skrev om Fönsterexperterna
    Väldigt trevliga, duktiga och snabba. Vart jätte nöjda med fönster bytet
  • Carina N
    Carina N skrev om Fönsterexperterna
    I helhet nöjda med Fönsterexperterna, bytte två fönster varav ett skulle ha jalusi. Jalusin var inte med i första leveransen men det ordnade de och det kom en person tillbaka och monterade den.
    Som en goodwill hade det varit väldigt trevligt om snickarna hade kunnat tvätta fönstren innan de gick, det hade varit det lilla extra som gett full pott.
  • Krister J
    Krister J skrev om Fönsterexperterna
    Vi har fått bra bemötande från början till slut. Vi köpte fönster som monterades av mycket skickliga och trevliga montörer.
    Vi är mycket nöjda med fönsterköpet.
  • Bo L
    Bo L skrev om Fönsterexperterna
    Försäljaren var trevlig och kunnig. Tidplanen höll och de som monterade var sympatiska, kunniga och snabba. Slutresultatet gott så här långt. Hoppas på god funktion också vintertid.
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Fönsterexperterna
    Har inte fått fönster ännu men kommunikationen med säljaren har varit riktigt dålig. Vände mig direkt till fönsterexperten istället och fick bra bemötande.
  • Anna W
    Anna W skrev om Fönsterexperterna
    Med lite strul i början med bla felmåttade fönster så blev slutresultatet hur bra som helst. Mycket tack vare vår montör Magnus som var och är en klippa. Rekommenderas varmt.

Norrsundav. 105, 195 70 Rosersberg