Alla kategorier Fönster Stockholms län Sigtuna Fönsterexperterna

Fönsterexperterna

Norrsundav. 105, 195 70 Rosersberg — Visa karta

Välkommen till Fönsterexperterna. Vi är ett företag fullt av fönsterexperter som har lång erfarenhet och kunskap i branschen. Vi vet hur man gör jobbet och gör det gärna åt dig!

Duktiga medarbetare, yrkesstolthet, kunskap och skickligt hantverk. Där har ni själva kärnan i företaget och vad vi erbjuder dig som kund.

Vi jobbar enbart med fasta priser och detta gör att du som kund hela tiden vet totalkostnad, alltså inga oväntade utgifter!

Så här går det till:

1. Hembesök och prisförslag

2. Tillverkning och leverans

3. Montering

4. Garanti och uppföljning

Varmt välkommen att kontakta oss när det gäller fönster och dörrar. I dagsläget arbetar i Stockholm, Uppsala Västmanland, Örebro, Skåne och Södermanland.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 213 kunder tycker om Fönsterexperterna

• Sasha A skrev om Fönsterexperterna
    Fönsterexperterna bytte våra fönster och dörrar och vi fick 10 års garanti på materialet , fick en spricka på dörrkarmen då ringde jag dem och de sa att skicka bilder och förklaring fick ingen svar ,,
    VARNAR ER FÖR DEM BYGGFUSKARNA Läs mer
  • Rolf O skrev om Fönsterexperterna
    Den 23/3 2017 beställde jag fönster och altandörrar till min villa. Installationen är fortfarande inte färdig. det är det som kallas snabb och professionell hantering.
    Jag överlåter åt Fönsterexperterna att själva kommentera och sätta betyg.
    /Rolf. Läs mer
  • AnneliGöran skrev om Fönsterexperterna
    Vi har bytt fönster i två omgångar med Fönsterexperterna och vi är super nöjda med våra nya fönster.
    Vår kontaktperson Jacob har verkligen varit en klippa under hela processen och hjälpt oss med allt. Hantverkarna var trevliga och mycket duktiga. Bra Service och bra fönster. Ska ni byta fönster så kan vi rekommendera Fönsterexperterna. Läs mer
  • Curt G skrev om Fönsterexperterna
    Vi har bytt fönster i vårat hus (byggt 1939) strax utanför Västerås.
    Vi var oroliga att vi inte skulle kunna behålla stuket på våra gamla charmiga fönster.
    Säljaren förklara att vi kunde få nya 3 glas fönster som hade likande profil med spröjs, så att vi skulle behålla stuket.
    Vi blev verkligen nöjda! Kan varmt rekommendera Fönsterexperterna. Läs mer
  • Erik
    Erik skrev om Fönsterexperterna
    Kontakten med säljaren kändes bra. Fönstren levererades och ser bra ut.

Man tar ledigt från jobb för att ta emot montörerna som ska komma mellan 7 och 8. Klockan 9 hör man av sig och säger att man är på väg. Arbetsmoralen och arbetstiderna de har är bland det värsta vi varit med om. Som tur är hade vi fast pris, men att ha hantverkare i kåken i 6 dagar istället för 3(säljaren lovade att det skulle ta 2-3dagar) är väl ingen höjdare.

Som skrivet så tar det 6 dagar innan allt är klart. Montörerna drar in sågspån och skit i hela kåken, ingen tanke på att försöka hålla efter litegrann. Byggskräpet slänger de lite överallt. På fredagen när de gjort det mesta klart så säger de att de ska komma och ta bort allt skräp under helgen. Under helgen snöar allt byggskrot över och snickarna hämtar inte skräpet förrän på måndag och lämnar då kvar en massa skrot (förmodligen pga att de inte hittar allt under snön). I skrotet som lämnats kvar finns bland annat fönsterbläck med gammal rostig spik, inte jätteroligt när man vill rasta hundarna...

När de väl satt allting klart så har de lämnat hål bredvid och ovan innanfodret på två fönster, detta åtgärdar de efter någon månad med påtryckningar.

På sidofoder ute så är brädorna för korta, varpå de förlänger dessa genom att sätta dit några klossar . Ser inte direkt fackmannamässigt utfört om man säger så. Efter en månad med påtryckningar om att det ska åtgärdas kommer en av montörerna dit och sätter dit foder med rätt längd men den här gången är fodret bara grundmålat. Alla andra foder som satts dit är även vitmålade ett varv så det ser fortfarande inte välgjort ut. Det fanns även andra saker som de var tvungna att åtgärda, ovanstående var bara ett exempel. Tilläggas kan att vi fortfarande ett par månader efter hittar fogmassa utspritt lite här och där på fönster och smygen.

En annan sak som vi ställer oss frågande till är att det delvis ska betalas i förskott, säljare är svår att få tag i. Läs mer
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Fönsterexperterna
    Från början till slut har detta tagit över 8 månader.
    Vi har ingen annan erfarenhet av fönsterinstallationer men vi har haft att göra med ganska många andra hantverkare och det vi kan säga är att Fönsterexperterna är minst sagt amatörmässiga!

Ingen information förs vidare och ingen har någon som helst koll på vad som ska göras och inte göras.
    Den här skalan av inkompetens från ett sådant stort företag är häpnadsväckande!

Jag har 2st datorskrivna A4 papper på allt som har gått fel!

Håll er långt borta från Fönsterexperterna! Läs mer
    2018-02-08 Jimmy N svarar Ulrika S
    Hej Ulrika,
    Vi har sökt bland de cirka 300 kunder vi haft drygt 8 månader bakåt i tiden, samt bland de reklamationer vi haft, utan att förstå vem av våra kunder du är. Vi har därför svårt att bemöta dina synpunkter och se vad vi kan göra, och beklagar givetvis att du inte är nöjd.

Vi bad Reco om verifikation på att du är en befintlig kund till oss, vilket vi idag fått bekräftat.

Du får mer än gärna höra av dig till vår kundtjänst på 020-368250 och be att få tala med vår kundtjänstchef Mia Lundholm, så hjälper hon dig mer än gärna, om det är något vi kan göra.

Vårt mål är givetvis att alltid ha helt nöjda kunder, och vi beklagar än en gång om vi brustit i våra rutiner och kommunikation gentemot dig.

Mvh,
    Andreas Gustafsson
    2018-02-09 Ulrika S svarar Jimmy N
    Det var genom min man Jim som vi gjorde beställningen. Men vi har ju samma efternamn så...
    Jag tänker inte sitta i en telefonkö för att igen föra fram klagomål så jag skriver här det mesta som hände. Jag tar inte upp allt som hände för att i det stora hela så blir dom små klagomål och försvinner i mängden.

Det hela började med att vi hade ett hembesök av Fönsterexperterna i början på april 2017.
    Vi skulle byta ut 6 fönster, en altandörr och ytterdörren. Vi fick veta att tillverkningen skulle ta 12 veckor.
    Vi fick hela leveransen levererad 30e maj och installationen inbokad 3 veckor senare. Under dom veckorna stod alla stöldbegärliga varorna ute på gatan. Det kändes mycket olustigt att ha dom stående utomhus så länge. Så vi frågade vad som händer om fönsterna blir stulna. Vi fick svaret att det var helt och hållet vårt problem nu.

- Under dagen vid installationen 19e juni fick vi veta att ytterdörren var felmätt och altandörren var felhängd. Så båda måste tillverkas igen.

- Trots tydlig specificering i beställningen så lyckas dom förväxla med två fönster med varandra så att persiennsnöret satt på fel sida.

- Vi specificerade tydligt att fönsterbrädan i köket måste kapas en bit på ena sidan. Det struntade dom i och tog ett eget beslut, utan att meddela oss, och satte dit fönsterbrädan som den var.

- Eftersom vardagsrumsfönstret och altandörren sitter ihop så kunde dom inte byta något av dom den första gången dom var hos oss. Vi fick ingen information om det utan det såg vi först när vi kom hem från jobbet. Dom skulle då förvara vardagsrumsfönstret hos dom tills altandörren var tillverkad igen.
    På morgonen den 27/9 kl 8, samma dag dom ska installera fönstret och altandörren, ringer hantverkaren och säger att fönstret som dom har förvarat har blivit stulet i somras! Då tycker man ju att dom har haft gott om tid att beställa ett nytt. Men nej, dom hävdar att dom fick reda på att det varit inbrott den dagen 27/9. Vi måste nu vänta igen på att dom ska tillverka ett nytt fönster!

- När dom ska installera ytterdörren så kommer en av dom och säger att det inte finns något handtag eller lås så dom tänker sätta in det vi hade innan som är många år gammalt. Vi säger nej, det var inte det vi betalade för! Dom ringer sin chef. Letar sen runt lite i sin bil. Kommer sen med två olika handtag och säger, dom här hittade vi, bestäm vilken ni vill ha. Det ska tilläggas att ingen av handtagen och låset var det som vi beställt.

- När dom skulle sätta upp dom sista fönsterblecken så har dom blivit tillverkade i svart istället för vitt. Så då fick vi vänta igen på att dom skulle tillverka nya.

- Vi gjorde flertalet reklamationer på deras hemsida och vi gjorde även en om kompensation för allt strul, långa extra väntetider och utebliven lön för alla tillfällen min man har fått åka från jobbet tidigare.
    Det tar ju också väldigt mycket tid och energi att preparera huset varje gång dom ska göra nått. Papper på golvet, lakan och handdukar överallt och ta bort allt som skulle kunna gå sönder.
    Fönsterexperterna hänvisar då till kontraktet och konsumentköplagen och det blir ingen ersättning alls.

Eftersom det drar ut så mycket på tiden och vi blir oroliga att det aldrig kommer bli klart så vill vi hålla inne med den sista delen av betalningen. Då sa dom det fick vi inte alls göra. Dom skulle ha sin betalning fast jobbet var långt ifrån klart. Till slut sa dom att vi fick hålla inne med 5000 kr, vilket är en löjligt liten summa för detta stora företag. Det slutade att vi kunde hålla inne med 10 000 kr och ett löfte att det kommer göras klart. Vi har även skriftligt att det bara skulle vara 3 betalningstillfällen. När vi var klara så blev det 4 tillfällen.
  • Tommi V skrev om Fönsterexperterna
    Mycket krångel genom hela genomförandet. Fortfarande efter 3 månader sedan installation av fönster och dörrar är inte allt åtgärdad. Kvaliten på produkterna ser bra ut och montörerna väldigt proffsiga. Saknas en dialog mellan företaget och montörerna så vi står fortfarande utan åtgärdad ytterdörr, yaledoor och fönsterbrädor. Läs mer
  • Sofia P skrev om Fönsterexperterna
    Har köpt fönster och dörrar till hela huset av Fönsterexperterna och är verkligen nöjd. Har två stora fönsterpartier med snea specialfönster och allt är mycket fint monterat. Försäljaren Jakob som har varit min kontakt under hela tiden har hjälpt mig,
    kommit med förslag och sett till att allt blivit som jag velat ha det. Kan varmt rekommendera Fönsterexperterna.
    /Sofia Läs mer
  • Maria D skrev om Fönsterexperterna
    Redan vid första kontakten med Jakob kändes det bra, tryggt och ärligt. Jag fick berätta vad jag ville göra, byta 8 st fönster. Jag gavs möjlighet att vara med och påverka priset vilket jag uppskattade. Utifrån min uposkattning av kostnaden och den faktiska kostnaden kunde vi mötas och båda var nöjda. Zacke och Henrik som monterade fönstren var helt suveräna. Kunniga, snabba och effektiva, hjälpte till att ställa tillbaka möbler jag inte fixade ensam. Superfina killar med varma leenden. Efter montering gjorde Jakob ett uppföljningsbesök. Självklart hjälpte han till att skruva upp gardinbeslag. Jag är mycket nöjd med fönsterexperterna och kan rekommendera dom till andra. Läs mer
  • Håkan J skrev om Fönsterexperterna
    Jag fick ett professionellt bemötande från säljaren Jakob redan vid första kontakten. Det följde sedan med i hela projektet. Sakke som installerade svarar alltid när jag ringde och dessutom gjorde hans team ett bättre resultat än jag hade förväntat mig. Jag hade valt att ta bort en altandörr och ersätta med ett fönsterpartier och anslutningen mot min bröstpanel och lister var perfekt. Vid ett fönster släppte lite puts men där plockade de tillbaka bitarna och limmade fast dem så det knappt syns att de lossnat. Montageteamet fixade allt på två dagar vilket var snabbare än jag trott. Jag anser att fönsterexperterna håller en hög finish på montaget. Det skall tilläggas att jag besiktar fastighetsinstallationer dagligen i mitt jobb och är en petig "jävel". Läs mer
  • Honar C
    Honar C skrev om Fönsterexperterna
    Vi anlitade Fönsterexperterna för att byta fönster i vårt hus i Sigtuna. Även tog upp håll i vägg för två nya stora fönster i vardagsrummet. Projektet började med säljaren Christoffer Nilsson. Han är sympatisk, mycket duktig och erfaren. Vi fick massa bra tips från honom. Kommunikation med företaget fungerade utmärkt via email och SMS. Monteringen gick fenomenalt snabbt och felfri. Vi är mycket nöjda med resultatet och de kan gärna använda oss som referens. Läs mer
  • Tommy K skrev om Fönsterexperterna
    Vi är jättenöjda med Fönsterexperterna. Bra och proffsigt hela vägen från offert, måttagning och installation av fönster och dörrar, allt enligt tidsschemat. Det vi inte visste var att hela jobbet med rivning, bortforsling och installation blev utfört på totalt två dagar.

Tack för ett bra jobb! Läs mer
  • Per N skrev om Fönsterexperterna
    Proffesionellt bemötande både av säljare och montörer.
    Kommer exakt på utlovade tider, bra dialog om krav etc och hög kvalitet på montage.
    Detta var andra gången vi anlitade dem. Lite dyrare än alternativet men uppfyllde väl våra förväntningar. Läs mer
  • Johan L skrev om Fönsterexperterna
    Snabbt och proffsigt jobbat.
    Gjorde allt vad de lovat. Läs mer
  • Jonas H skrev om Fönsterexperterna
    Vi har använt Fönsterexperterna för andra gången utifrån att de första gången gjorde ett exemplariskt arbete. Nu andra gången är vi ännu mer nöjda då allt arbete på halva huset gjordes på en dag.

Från säljaren till hantverkare alla var trevliga och gjorde exemplariskt arbete. Läs mer
  • Jani J skrev om Fönsterexperterna
    Proffsigt bemötande ,snabb installation. Rekommenderas . Läs mer
  • Oskar K skrev om Fönsterexperterna
    Bra kvalitet men aldeles för dyra! Läs mer
  • Erik A skrev om Fönsterexperterna
    Bytte 4 fönster i våras. Från att tidigare haft problem med ett annat företag för att byta våra fönster antog sig Christoffer uppdraget att lösa detta åt oss. Ett kort samtal, offertmöte och kontraktskrivning blev allt klart på en månad med leveranstider inräknat. Fönstrena är superfina och montörerna var extremt hjälpsamma under monteringen!

Är jättenöjd med kundhanteringen, priset, kvalitén på fönstrena, Christoffer från Fönsterexperterna samt de två montörerna (som jag tyvärr glömt namnen på) och kan varmt rekommendera dem!

/Erik från Täby Läs mer
    Andreas G gillar detta
  • Ulf M
    Ulf M skrev om Fönsterexperterna
    Mycket bra bemötande från säljaren. Installationen efterlämnade dock för mycket skräp att ta hand om.
    Sammanfattnings vis är kontakterna med Fönsterexperterna utmärkt och jag rekommenderar gärna företaget Läs mer
    Jimmy N gillar detta
  • John W
    John W skrev om Fönsterexperterna
    Kul att höra att det finns nöjda kunder
    Själv kan jag bara säga att jag blev grundlurad
    Säljaren lovade massor av saker
    Men enligt hans chef stod detta ej med i kontraktet 🤥
    Efter flera försök att få det jag o min fru beställt skulle kostnaden öka med 15k 😤
    Tur att försäljaren slutat så man inte behöver bry sig
    Men jag måste ändå betala för uppmätning av fönster 😢
    Seriöst o bra företag 😂😂😂

Mvh John Läs mer
    2017-10-05 Fönsterexperterna svarar John W
    Hej John W,

Tråkigt att du upplever att vår säljare har grundlurat dig.
    I det avtal som finns upprättat mellan er och Fönsterexperterna ville ni göra en del tillägg. Dessa tillägg innebar en kostnadsökning på projektet som vi har försökt att göra så kostnads neutral för er som möjligt.
    Vi kan dock konstatera att ni inte är nöjda med detta.

Gällande kontrollmätningen där vi haft våra montörer att besöka er samt konsultera objektet har vi krediterar till er som goodwill.
    Alltså denna skall ni ej betala.

Finns det något mer vi kan göra för er så tveka inte att kontakta mig!

Med Vänliga hälsningar!
    Jimmy Nilsson VD Fönsterexperterna
    08-525 222 05
  • Per L skrev om Fönsterexperterna
    Fönsterexperterna levde upp till sitt namn med en trevlig och professionell hantering när de bytte alla fönster och ytterdörr i vårt radhus i Täby. Läs mer
    Fönsterexperterna gillar detta
  • Mostafa F skrev om Fönsterexperterna
    Hej jag är nöjd på stor sätt men kan vara bättre att montören täcka golvet med sådana papper som undviker dam över trappor och hela huset.
    Sedan det var värst när var på semmester porjöd och svårt att kommunisera med eran företag och transportbolaget.

Mvh Läs mer
  • Martin L skrev om Fönsterexperterna
    Mycket proffsigt bemötande vid hembesök, leverans på utsatt tid och bra och snygga fönster. Läs mer
  • Henrik T skrev om Fönsterexperterna
    Bra information innan fönsterleverans och bra bemötande under installation. Snabb installation och åtgärd av småfel i leveransen. Läs mer
  • Rizgar T skrev om Fönsterexperterna
    Jag tycker att de har gjort ett bra jobb och jag är nöjd. En sak som jag inte tyckte om att få godset några dagar innan montering och de inte kan ta ansvar för det om det skulle hända något med godset. Det ställde pallarna på garageuppfarten. Läs mer
  • Emmelie K skrev om Fönsterexperterna
    väntar på att arbetet ska slutföras... Läs mer
  • Vera K
    Vera K skrev om Fönsterexperterna
    Återkommer med kommentar beroende på hur processen slutar. Läs mer
  • Tommy C skrev om Fönsterexperterna
    Poffsigt, vänligt ej pådrivande. Bra rekommendationer. Läs mer
  • Helena A skrev om Fönsterexperterna
    Fönsterexperterna har bytt alla våra fönster. De var jätte trevliga och var väldigt nån om vad jag som kund ville ha. De gjorde ett jätte bra jobb och snabba var dom också. Vi är hel nöjda med resultatet. Läs mer
    Fönsterexperterna gillar detta
  • Martin T skrev om Fönsterexperterna
    Fönsterexperterna bytte fönster i min villa från 1960 och jag måste säga att det kunde inte bli bättre.

Mycket trevlig och hjälpsam säljare som svarade snabbt på sms-frågor även kvällstid.

Själva bytet utfördes så smidigt att jag åkte till jobbet på morgonen, då hade inte fönster kommit och allt var helt orört, sedan kom fönsterleverans och montörer samtidigt och monterade allt och vid tretiden fick jag samtal att allt var klart! Så jag fick komma hem från jobbet till ett hus med nya fönster! Superbra planerat!

Kanon rekommenderas å det bästa!

Mvh Martin Trankell
    Sigtuna Läs mer
    Fönsterexperterna, Christoffer N gillar detta
  • Hillevi F skrev om Fönsterexperterna
    Trots en strulig början, med kontaktpersoner, som inte längre var anställda, och naturligtvis förorsakade stor oro med tanke på att det är en stor investering som man gör.
    En råkall blåsig vinterdag kom två duktiga snickare, lade på skyddsväv på golven, installerade fönster o dörrar enligt plan, och jobbade på under två dagar.
    Jag är väldigt nöjd med mina nya fönster, altandörr o entré-dörr. Läs mer
    Fönsterexperterna, Christoffer N gillar detta
  • Stina G
    Stina G skrev om Fönsterexperterna
    Kom i kontakt med Fönsterexperterna, via Offerta, när vi skulle byta ut vår altandörr. Säljaren var bra, trevlig och lyssnade på vad jag ville ha och tog fram några förslag. Framförallt var han inte pushig, vilket uppskattas! En yrkesman kom några dagar senare för att ta alla mått. Att det tog ganska lång tid mellan beställning och montering var inte Fönsterexperternas fel, utan berodde på att dörren specialbeställdes. Montering snabbt och smidigt och montörerna tog med sig allt skräp tillbaka, så vårt hus var rent när de for. Inget fusk, rak kommunikation, utfört enligt avtal. Toppen, enligt mig! Läs mer
  • Bosse A skrev om Fönsterexperterna
    Uselt utförd montering och ingen vilja att åtgärda detta, saknar uppställningsspärr på ett fönster, det vill man inte åtgärda heller, mm, mm.

Fönsterexperterna säger att de endast säljer Svensktillverkade fönster.
    Som avsändare för fönstren stod: Pressglass SA Oddzial, Radomsku. Det ligger inte i Sverige. Läs mer
    2017-03-24 Fönsterexperterna svarar Bosse A
    Hej Bosse A,

När det gäller ditt arbete samt komplettering av uppställningsspärrar så har är du väldigt välkommen att höra av dig till vår serviceavdelning så får de titta på ärendet.

Det finns tyvärr inga glastillverkar kvar i Sverige efter nedläggningar vilket gör att våra glas-kasetter tillverkas precis som du påvisar utomlands. Dock är våra fönster och dörrar svensktillverkade så det kan du känna dig trygg med.

• Dennis S skrev om Fönsterexperterna
    Efter många turer fram och tillbaks så är vi äntligen klara med vårt fönsterbyte. Kvalitén på dessa fönster är fantastisk vi hade lite otur med byte av säljare och försening av leverans men nu är vi super nöjda.
    Liselott på fönsterexperterna har varit en klippa och gjort allt hon kan för att vi skall bli nöjda.

Tack

Helene Läs mer
  • Liselott S skrev om Fönsterexperterna
    Gör ej affärer med detta blufföretag Läs mer
    2017-03-16 Fönsterexperterna svarar Liselott S
    Hej Liselott,

Tråkigt att du upplever oss som en bluff. Vi fick vetskap om ditt ärende idag och tog tag i det omedelbart. Vissa av dina delar är redan lösta och dom andra kommer vi att ta tag i så snart som möjligt. Vi håller dig underrättad fortlöpande hur ditt ärendet hanteras.

Hoppas att du i slutändan låter dig bli nöjd med oss.

2017-05-11 Liselott S svarar Fönsterexperterna
    Väntar fortfarande på att få mina reklamationer fixade , så nöjd blir jag nog inte.
  • Fred B skrev om Fönsterexperterna
    Fönsterexperterna gjorde ett utmärkt arbete från offert arbetet till färdigställandet. Vi är mycket nöjda med deras utförda arbete. Läs mer
  • Pierre S skrev om Fönsterexperterna
    Säljarna var ganska pushiga och ville komma för snabbt till avslut. När de väl fått beställningen blev det helt tyst och jag fick jaga information om leverans och installation.
    Men när sen leveransen kom gick det fort och smärtfritt med installationen och vi blev väldigt nöjda med slutresultatet. Läs mer
  • Robert M skrev om Fönsterexperterna
    Resultatet - Lysande, jättefint faktiskt. Men på flera ställen, smygar och fasad, har de åsamkat skador. Flagande puts och repor - lite trist.

Sälj - Bra säljare men dock lite problem vid leverans då överenskommelser inte hade dokumenterats. Dagen efter avtalet så ville vi ta bort spaltventilerna, vilket säljaren inte registrerade så det var bara att betala. Muntliga överenskommelser blir svåra att få igenom när säljaren i processen har slutat. TIPS Mejla och be att få beställningsunderlag varje gång ni gör en ändrig. Läs mer
  • Kjäll S skrev om Fönsterexperterna
    Mina bestående intryck av Fönsterexperterna är att de arbetar seriöst med sina produkter. Från första tillfället kände jag genast förtroende för Fönsterexperterna. De varor de levererade var helt igenom av högsta klass. Nu har jag levt med deras fönster i snart 1 år och känner mig mycket nöjd av leveransen. Läs mer
    Christoffer N, Jimmy N gillar detta
  • Karin K skrev om Fönsterexperterna
    Fint bemötande, tack !!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
    Christoffer N, Jimmy N gillar detta
  • Johan B
    Johan B skrev om Fönsterexperterna
    Accurat och noggran utförd entrepenad.
    Proffesionellt bemötande från hantverkare mot boende i fastigheten. Läs mer
    Jimmy N, Fönsterexperterna, Christoffer N gillar detta
  • Ida L
    Ida L skrev om Fönsterexperterna
    Både säljare och montörer agerade mycket proffesionellt och arbetet löpte på mycket smidigt! Läs mer
    Jimmy N, Fönsterexperterna, Christoffer N gillar detta
  • Hans T skrev om Fönsterexperterna
    Höll va de lovade,ordning å reda.Väldigt trevliga. Kan rekommenderas varmt Läs mer
    Fönsterexperterna, Christoffer N, Jimmy N gillar detta
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om Fönsterexperterna
    Säljaren Jörgen Hansen var mycket bra utan att vara påstridig. Snickaren Magnus Lund, som hela tiden jobbade ensam, var suveränt duktig och han var även väldigt trevlig. Alla leveranser fungerade perfekt och allt har blivit så bra som säljaren förespråkade. Vi bytte nio fönster och två altandörrar. Vi rekommenderar Fönsterexperterna helhjärtat.
    Erling och Birgitta Johansson Hultsfred Läs mer
    Christoffer N, Jimmy N, Fönsterexperterna gillar detta
  • Johan  N
    Johan N skrev om Fönsterexperterna
    Hej.

Jag riktar denna fråga till VD.n på Fönsterexperterna,
    är det vanligt att Fönsterexperterna tillåter sina egna anställda gå in på reco.se och ge Fönsterexperterna bästa omdömet .?

Omdömet som är gjord 2016-11-11 borde ses över !

Transparenta mot kunder är en sak men att ge omdöme som anställd hos Fönsterexperterna lite väl vilseledande enligt mig.

Kanske bara jag som tycker så men reco.se är till för att oberoende kunder ska ge ett omdöme men ni verkar veta bäst själva.

Pinsam läsning , men det bästa måste ändå vara att vd.n på Fönsterexperterna GILLAR inlägget.

Hahaha bra jobbat pojkar!!

Hälsningar Johan Nilsson Läs mer
    2017-01-24 Fönsterexperterna svarar Johan N
    Hej Tutankhamun P / Johan,

Du har precis rätt i sak. En styck av våra 169 reco är gjord ifrån en anställd av Fönsterexperterna. Denna anställde är inte bara anställd utan hans familj har även köpt fönster/dörrar ifrån Fönsterexperterna.

Därför har han gått in och skrivit om sin upplevelse som kund hos Fönsterexperterna

//Jimmy Nilsson
    Johan N gillar detta
  • Gunnar T skrev om Fönsterexperterna
    Alla inblandade har gjort ett bra jobb. Läs mer
    Christoffer N, Jimmy N, Fönsterexperterna gillar detta
  • Krister N skrev om Fönsterexperterna
    Arbetet gick snabbt och var väl utfört. Säljaren Abod var proffsig och lyhörd, montöterna gjorde ett mycket bra jobb, vi är nöjda.
    /Krister m. familj Läs mer
    2017-01-04 Fönsterexperterna svarar Krister N
    Hej Krister N,

Tack för dina värmande ord

• Mackran D
    Mackran D skrev om Fönsterexperterna
    Mardrömsprojekt. Sammanfattning:
    Säljare som kan prata men företaget kan inte "walk The talk". De installerade fönster med lackskador och vill inte kompensera på rätt väg. Hänvisar till konsumentköplagen och en massa paragrafer istället för att ta ansvar.

Otroligt oseriösa och oproffsiga men framför allt väldigt otrevliga. De tar inte till sig någon som helst kritik och gömmer sig bakom avtal och paragrafer.

Dokumentation kommer att finnas tillgängligt för alla inom kort(Bilder,video , ljudupptagning mm). Allt för att ni inte ska kasta era pengar i sjön.

För mer info kontakta mig. Fortsättning följer.. Läs mer
    2016-12-21 Fönsterexperterna svarar Mackran D
    Hej Mackran,

Vi har inte annat än försökt hitta en lösning och ta vårt ansvar så ni skall vara nöjda. Tyvärr godtar ni inte denna lösning.

Därför har vi erbjudit er att en oberoende part får titta över er anmärkningar och utifrån det göra en oberoende bedömning. Detta vill ni inte heller.

Senast idag försökte vi boka ett möte hemma hos er för att titta över det ni anmärker men det vill ni inte heller.

Tråkigt att både du och Olga skriver då det egentligen är samma ärende.

Om ni vill hitta en lösning på ert problem så är ni välkommen att kontakta mig

Med vänliga hälsningar
    Jimmy Nilsson VD Fönsterexperterna 08-525 222 05
    2016-12-25 Mackran D svarar Fönsterexperterna
    Ja du Jimmy. Er "lösning" gynnar endast er då ni friskrivit er ansvar genom tilläggsregler i det finstilta.En godkänd reklamation måste gå via hemsidan enligt er, den länken funkar ju inte. 3 meters regeln är ju också urlöjligt då en montör kan med andra ord göra en massa hål i fodret/fönstret och då är det enligt er helt ok...Förresten så är det inte tråkigt att bägge skriver om samma ärende, ris ska ni ha för dåligt utfört arbete och uruselt kundbemötande efter att ni fått eran "deal". Nog skrivet och sagt. Ni kan låtsats "erbjuda" hjälp och försöka framträda som proffs men vi sitter på all information som avslöjar ert riktiga yttre och inre skal. Jag håller det jag lovar iaf. Håll utkik efter filmen snart..
    2016-12-25 Fönsterexperterna svarar Mackran D
    Hej Mackran D,

Vi vill inget annat än att hjälpa er.
    Hoppas ni ta emot våran hjälp för då kan vi komma framåt.

Med Vänlig Hälsningar
    Jimmy Nilsson
    2016-12-26 Mackran D svarar Fönsterexperterna
    När vill du lägga ner skådespeleriet? Har du glömt ljudupptagningen där du håller på och prutar ner ersättningen som vi surt tackade nej då det inte ens är 1/10 av vad fönstren har kostat oss som Du sedan klart och tydligt sa " det blir inget, 0kr blir det!!"

Att försöka rädda den stora tabben NI gjorde nu är nog alldeles försent.Som tur är får svenska folket ta del av hur tillmötesgående ni kan vara.

Ville ni hjälpa oss så hade det varit överstökat för längesen och ni hade inte hänvisat oss direkt till reklamation/regler osv när era montörer satte upp skadade fönster från första början..Istället för att ställa allt tillrätta från början så sköt ni över ansvaret på oss Trots att montörerna förstört lacken och gjort hål i fönsterkarmen vid monteringen.Det blev ju inte bättre när ni hänvisar till "godkänd reklamation " eller om reklamation är godkänd (3 meters regeln och annat smått och gott om ni lyckats snickra ihop i det finstilta) Om inte annat om ni nu är så Himla måna om era kunder så kunde du åkt ut själv utan en "oberoende besiktningsman" tagit en titt, skulle bli förvånad om du hade själv velat ha sådana fönster i ditt hem.

Behåll lite mer värdighet om det finns någon överhuvudtaget och sluta skriv om hjälp när ni inte Vill. Ni har fått betalt och vi har blivit snuvade/blåsta och förödmjukade av hur ni behandlat oss och allmänheten ska varnas. PUNKT
    2016-12-27 Fönsterexperterna svarar Mackran D
    Hej Mackran D,

Precis som det ni skriver så godtog ni verken våra åtgärder eller ersättning.
    Därför har jag erbjudit mig att komma ut tillsammans med vår ansvarige säljare den 12 januari för att kontrollera ert arbete.

Hoppas vi kan få komma ut till er och lösa detta en gång för alltid.

//Jimmy Nilsson
    2016-12-27 Mackran D svarar Fönsterexperterna
    Som jag nämnt tidigare så hanterades vår ärende under all kritik. Ni hade chansen att ställa allt tillrätta flera gånger om men valde att hänvisa till godkända reklamationer och standarder istället för att ta till er om de skadade delar som sattes in. Vidare så bör ni utbilda er personal att inte skrika åt kunder. Det är så Mycket som har gått fel och vi känner att vi Inte vill ha något mer med er att göra.Den sk hjälp som ni vill erbjuda nu ligger i grund för att ni vet att ni förlorar/tappar ansiktet då ni vet att ni har gjort fel men också för att vi valt att gå ut med det offentligt.

Vi har dessutom kommit i kontakt med bekanta som tyvärr haft er som leverantörer, deras ärenden har dragit iväg till ett års tid innan det hann komma till ett sk "avslut".Vi vill inte ha den huvudvärken och väljer att lösa det på vårat sätt men vi ser det absolut som vår plikt att varna andra då det inte får gå till på det viset.

Därmed sätter vi punkt!

PS.
    Ett tips är att ni börjar göra rätt för er istället för att ödsla tid på att försöka rädda det yttre(fasaden) via dessa forum. Börja med att ändra reklamfilmen som ni lagt ut då den speglar en annan verklighet,men framförallt SKÖT erat Jobb.
  • Olga A
    Olga A skrev om Fönsterexperterna
    Det här var det värsta jag varit med om. Ska ni byta fönster och vill att det ska gå smärtfritt VÄLJ INTE FÖNSTEREXPERTERNA!!! Vi ångrar stort och känner oss extremt lurade. Allt började som en saga där säljaren lovade oss guld och gröna skogar. Vi behövde inte tänka på något sa han, de fixar rubbet och han, säljaren, kommer vara med oss hela vägen. Han praktiskt taget pushade oss att skriva kontrakt genom att lova oss massa saker. Där slutade sagan. Vi fick betala tre fakturor sammanlagt och alla innan fönstrena var på plats. När montörerna kom för att sätta in dem frågade vi vad vi behöver ta bort och täcka av så de får plats att jobba, de pekade på några mattor och vi tog genast bort allt. Alla andra mattor (nyköpta) och nylagd parkett trampade de på med leriga skor utan att ta hänsyn för fem öre. Trots att vi har frågat vad som är i vägen. Sen får vi höra att det är vårt ansvar att ta bort grejer ur vägen. Men hur ska vi veta vad som är i vägen? Vi har aldrig bytt fönster förut! Vi litar ju på att när hantverkarna säger att det är lugnt så är det lugnt! Första snedsteget resulterade i fläckar på nylagda parketten och kemtvätt av mattorna. Vidare visade det sig att de har mätt fel så det var fel mått på de nya fönster. Hantverkarna fick stå och hyvla på gården och i rummet. Massa spån på gården lämnades kvar samt spåndamm på nya möbler. Ingen pratade med oss om det (så vi i alla fall hade möjlighet att täcka över grejer) utan vi hörde de prata med chefen i telefon. Förutom spån i hela huset förstördes även väggar på flera ställen vilket vi påpekade för montörerna men de bara hänvisade till reklamationen. Det slutade inte där. Fönstrena lämnades med massa spån på så det var svårt att se. När vi väl torkade av dem såg vi att det var fogrester på alla fönster samt sprickor i lacken på karmarna (allt finns dokumenterat). Under de här två dagarna har vi försökt få tag på säljaren utan resultat. Han ringde upp en vecka senare efter jagande på huvudkontoret. All trevlighet var borta, han bortförklarade att det inte gick att få tag på honom med att han hade massa jobb och möten. Men vi då? Kändes att så fort vi skrev på kontraktet så kunde han glömma oss och gå vidare med nya offer, vi var inte viktiga längre. Säljaren och montörerna kom förbi för att titta och vad vi än sa försökte de förminska oss och bortförklara saker istället för att lyssna bara. De lovade att skicka killar för att åtgärda men det enda som gjordes var att de skrapade bort fogen från fönstrena. Vi vände oss till kundtjänsten igen och kvinnan som vi hade kontakt med slängde bara massa paragrafer på oss och påpekade våra skyldigheter, väldigt otrevligt och oproffessionellt. Bland annat att det är deras bedömning som gäller, vad vi som kunder tycker är helt ointressant. Med andra ord kan de skicka vilken skit som helst på oss och friskriva sig från det. Efter en veckas paragrafkastande skickades nu en målare för att åtgärda resten. Målaren fixade väggarna men påtalade att han kommer behöva måla om hela karmen för att det ska se sjysst ut och då kommer man se penseldrag, alltså inte nya fönster som vi har beställt. Det hela började ju med att vi valde mellan att renovera våra gamla eller byta ut helt. Nu står vi här med en kostnad för nya fönster fast har fått renoverade ändå. När vi ringer kvinnan på kundtjänsten kommer hon med nya paragrafer som ingen har nämnt förut, som att om skadan inte syns från 3 meters avstånd då är det inte en godkänd skada. Med andra ord när vi får besök hemma måste vi be folk stå 3 meter ifrån fönster så det ska se ok ut. Vi får se hur det hela slutar nu. Vi bytte bara fönster i halva huset så det skulle hänga med i renoveringen, nästa år skulle vi byta resten av huset men vi kommer leta efter andra företag, vill inte ha något mer med FÖNSTEREXPERTERNA att göra. Fortsättning följer.. ( Vill ni se bilder, video mailkonversationer och samtalsinpelningar för att få en exakt och rättvis bild av detta företag , kontakta oss) Läs mer
    2016-12-21 Fönsterexperterna svarar Olga A
    Hej Olga,

Tråkigt att både du och Mackran skriver då det egentligen är samma ärende.

Om ni vill hitta en lösning på ert problem så är ni välkommen att kontakta mig

Med vänliga hälsningar
    Jimmy Nilsson VD Fönsterexperterna 08-525 222 05
  • Ingvar I
    Ingvar I skrev om Fönsterexperterna
    Jag bestämde mig för att bytta altandörr, orkar inte med massor av strul. Fönsterexperterna svar på vår offerts begäran de tar han om allt, från att en snickare kommer över och mäter ex hur dörren skall vara. Leveranstiden på dörren sexveckor självklart skall de ha en betalning innan det börjar tillverka dörren, under tillverkningen så hör de av sig om dörren skall var brun på insidan eller utsidan. Jag börjar tänka på ordet ”Fönsterexperterna” det har varit här två gånger, först en säljare som var väldigt trevlig som fotade och kollade dörren, efter det som kommer snickaren och kontrollmäter och fotar. Jag svarade att dörren skall var brun på insidan. Vid leverans så är dörren brun på utsidan samt vänsterhängd och skall var högerhängd. Nu väntar jag på svar när de kan hämta dörren och får nu vänta sexveckor till innan den nya altandörren blir klar och minst ett par veckor innan de kan installera de. En dag i mitt liv åter kommer vad som händer och fötter… Läs mer
    2016-12-14 Jimmy N svarar Ingvar I
    Hej Ingvar,

Vi kan tillsammans konstatera att ibland så blir det fel även hos oss som är Fönsterexperter. Vi kommer som vi lovat våra kunder att ta vårt ansvar och i ditt fall kan du känna dig trygg du valt oss som leverantör. Att en ny dörr måste tillverkas speciellt för ditt hus gör att en viss leveranstid kommer krävas.

Vi kommer gör allt för att göra dig nöjd i slutändan och jag kan inte be mer om ursäkt för att vi inte kunde leverera rätt dörr vid tillfälle nummer ett.

Jimmy Nilsson VD Fönsterexperterna

Norrsundav. 105, 195 70 Rosersberg